Annibas έγραψε: 17 Ιουν 2022, 10:27
Ζαποτέκος έγραψε: 24 Μαρ 2022, 15:41
Annibas έγραψε: 24 Μαρ 2022, 12:27
Οι Ιλλυριοί τον 10ο αιώνα π.χ. πέρασαν την Αδριατική και εγκαταστάθηκαν διασκορπισμένοι στην χερσόνησο της Απουλίας, έμειναν γνωστοί σαν Ιάπυγες, οι υπόλοιποι όπως Αρκάδες πήγαν στην κεντρική Ιταλία.
Δεν έχουν σχέση με τους Ρωμαίους που ήταν Λατίνοι.
Στην περιοχή που λέει ο χάρτης Μεσσάπιοι πήγαν οι Ιλλυριοί, οι Ενετοί ήταν Παφλαγόνες.
Η ονομασία "Αλβανοί" και "Αλβανία" (Αlbania-Albanians,Albanese,Albanie-Albanais κτλ.),που προσδιορίζει σήμερα την χώρα αυτή της βαλκανικής και τους κατοίκους της, προέρχεται από την μεσαιωνική Λατινική ονομασία της περιοχής και των κατοίκων της "Albania-Albanesi", η οποία αποτελεί μια λατινοποιημένη παραφθορά,μιας ελληνικής παραφθοράς, του τότε ενδώνυμου Arbëni (φων: Arbəni
"Αρμπ'νι") και Arbënor (φων: Arbənor
"Αρμπ'νορ") . Τη γλώσσα τους την ονόμαζαν Arbëresh (φων: Arbəreʃ
"Αρμπ'ρέςς").
Arbəni> ᾿Άρβανον/Arbanum>᾿Άλβανον>Albania>Αλβανία.
Η μεσαιωνική, ενδώνυμη ονομασία Arbëni δεν ξέρουμε με σιγουριά από που προέρχεται, αν και υπάρχουν διάφορες ετυμολογικές ερμηνείες.
Οι Arbënor κατάγονταν από κάποια Ιλλυρική φυλή ή μίξη ιλλυρικών φυλών που "γεννήθηκε" κάπου στην περιοχή από την σημερινή κεντρική Αλβανία, μέχρι την σημερινή Νότια Ουγγαρία και από κάπου στις ακτές της Αδριατικής μέχρι τη σημερινή Δυτική Ρουμανία και τη σημερινή Δυτική Βουλγαρία.
Από το λίκνο αυτό είτε κατέβηκαν και αναμείχθηκαν είτε ζούσαν είδη εκεί και αναμείχθηκαν, αρχικά με ελληνικούς πληθυσμούς, αργότερα με Λατινικούς,και ύστερα με Σλαβικούς πληθυσμούς.
Αρχικά ήταν πολυθεϊστές και μέχρι πολύ αργά ακολουθούσαν παγανιστικές δοξασίες, απαράλλαχτες από την εποχή του χαλκού.Αργότερα "ρωμαιοποιήθηκαν" και εξασκούσαν την εθνική θρησκεία. Ύστερα εκχριστιανίστηκαν μαζικά. Μετά το σχίσμα των εκκλησιών, ακολούθησαν το Ορθόδοξο δόγμα, αλλά με τις Βενετικές και Νορμανδικές κατακτήσεις, πολλές Μητροπόλεις της Αλβανίας ακολούθησαν το Καθολικό δόγμα. Κατά τον 15ο αιώνα, μετά τη σύνοδο της Φλωρεντίας-Φερράρας και την επανένωση των δύο εκκλησιών έγιναν όλοι τους Ουνίτες.
Για αυτό και βλέπουμε τον Σκεντέρμπεη, που γεννήθηκε Χριστιανός Ορθόδοξος,όταν γυρνάει στην Αλβανία, να συνεργάζεται ανεπιφύλακτα με τον Πάπα.
Με την Οθωμανική κατάκτηση, οι εκκλησίες χωρίστηκαν και πάλι.Στην κεντρική Αλβανία και τον νότο, ακολουθήθηκε το δόγμα του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης, ενώ στον βορά, όπου οι βενετικές κτήσεις παρέμεναν ισχυρές,το παπικό δόγμα είχε μεγαλύτερο έρεισμα.
Κατά τα μέσα του 17ου αιώνα,και συγκεκριμένα μετά τον Αυστρο-οθωμανικό πόλεμο του 1663,συντελέστηκε ένας μαζικός εξισλαμισμός στην περιοχή, με αποτέλεσμα οι Αλβανοί που κατοικούσαν στο Σαντζάκι του Ελμπασάν,της Αχρίδως και του Πρίζρεν, η πλειοψηφία των Αλβανών που ζούσαν στο Σαντζάκι της Αυλώνας και του Δελβίνου, και μεγάλος αριθμός των Αλβανών του Σαντζακιού της Σκόδρας (κυρίως αριστοκρατικές οικογένειες τσιφλικάδων), να ακολουθήσουν το ισλαμικό θρήσκευμα.
Αυτός ο μαζικός εξισλαμισμός του 17ου αιώνα, συντελέστηκε σε ολόκληρο το Εγιαλέτι της Ρούμελης, του Μορέα,του Νίς της Ερζεγοβίνης και της Βοσνίας. Δεν πραγματοποιήθηκε μόνο στα Σαντζάκια της Αλβανίας και το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο παντού: Μεγάλο μέρος του ντόπιου πληθυσμού να προσηλυτισθεί τον Μωαμεθανισμό.
Το γιατί η Αλβανία,η Βοσνία,η Σερβία και η Βουλγαρία έχουν τόσο μεγάλο αριθμό γηγενών μουσουλμάνων πολιτών σε σχέση με την Ελλάδα οφείλεται στο γεγονός πως σε αντίθεση με αυτές τις χώρες, στην Ελλάδα υπερίσχυε από την Επανάσταση και για 150 χρόνια το δόγμα: Έλληνας=Χριστιανός, με αποτέλεσμα να εκδιώκονται άμεσα όλοι οι αλλόθρησκοι (κυρίως Μουσουλμάνοι) ανεξαρτήτως εθνικότητας.
Υπάρχουν άπειρα,ποιήματα, τραγούδια, επιστολές, ιστορικές αναφορές,και μαρτυρίες για Έλληνες Μωαμεθανούς απο την Πελοπόννησο, τη Θεσσαλία τη Ρούμελη,την Κρήτη, που αν και Έλληνες τω γένος σφαγιάσθηκαν και εκδιώχθηκαν από τις πατρογονικές τους εστίες λογιζόμενοι ως Τούρκοι...