Το πρόβλημα πυο επισημαίνεται είναι οτι με την υποχρεωτική παραίτηση/συνταξιοδότηση, έτσι ξαφνικά, των εως τώρα νόμιμων μουφτήδων, ανοίγει ο δρόμος για διευκόλυνση στην ανάδειξη νέων μουφτήδων Τούρκων ψευδομουφτήδων ή πρακτόρων όπως ανέφερε παραπάνω ο συμφορουμίτης. Επίσης από ό,τι διαβάζω, είναι στην μέση και τα Βακούφια, ιδιοκτησίες δηλαδή και τα ρέστα.
Με στήριξη οικονομική πλέον του ελληνικού κράτους προς τις μουφτείες (τις οποίες εως τώρα δεν παρείχαν στους νομιμους μουφτήδεςς) τις τουρκικές (πλέον), φαντάσου τί έχει να γίνει.
Οι θέσεις του Γαβρόγλου, και βγάλτε συμπεράσματα να τα συζητήσουμε:
"Θα πρέπει να αρχίσει μια πολύ σοβαρή συζήτηση, με την ίδια τη μειονότητα ως προς το θέμα της ορθολογικοποίησης της εκλογής μουφτήδων" λέει ο κ. Γαβρόγλου.
Και σημειώνει: "Το σοβαρό ζήτημα που πρέπει να συζητηθεί και νομίζω πρέπει να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα που υπάρχει για συζητήσεις, είναι ο προσδιορισμός του εκλεκτορικού σώματος", επισημαίνοντας ότι "τον Πατριάρχη δεν τον εκλέγει η ρωμαίικη κοινότητα στην πόλη, δεν τον εκλέγουν καν ιερείς, τον εκλέγουν τα μέλη της Ιεράς Συνόδου. Άρα υπάρχει πάντα στην εκλογή των θρησκευτικών ηγετών, ένα ειδικό εκλεκτορικό σώμα". Υπενθυμίζεται ότι σήμερα οι Μουφτήδες διορίζονται από το ελληνικό κράτος.
Ο κ. Γαβρόγλου τονίζει ότι μετά την ψήφιση του νόμου, που κάνει προαιρετική την εφαρμογή της Σαρίας, με προεδρικό διάταγμα, θα οριστούν οι δικονομικές αρμοδιότητες του μουφτή, ενώ θα ακολουθήσει σύσταση επιστημονικής επιτροπής, από νομικούς και ειδικούς, επί του Ισλαμικού δικαίου.
Με αυτούς επάνω στην κυβέρνηση και με τα όσα γίνονται επάνω στην Ξάνθη από τους τούρκους πράκτορες κτλ, έχει κανείς την σιγουριά ποιοί θα είναι οι επομενοι μουφτήδες στην Ξάνθη και με ποιόν τρόπο θα γίνει ο "διορισμός"?
Επίσης, στο λινκ της Καθημερινής που παρέθεσε ο Καρυτινός:
α) έχουμε καμία διάψευση από Κυβέρνηση?
β) ο Ερντο λέει οτι βάσει της Λωζάνης, είναι υποχρεωτική η εκλογή μουφτήδων.
Η Λωζάνη δεν λέει οτι είναι στην ευχέρεια της Ελληνικής Κυβέρνησης να αποφασίσει για εκλογή ή διορισμό? Εκτός αν κάνω λάθος.
Στο μεταξύ, αυτό που κανένας δεν θέλει να δει είναι οτι, καταστρατηγείται ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΑΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΙΩΝΩΝ για το αυτοδιοίκητο των Ιερών Ησυχαστηρίων.
Αυτό με λίγα λόγια σημαίνει: Ιερά Ησυχαστήρια αντικανονικώ, αντιπνευματικώ κτλ τω τρόπω είναι υποτελή στην Εκκλησιαστική Εξουσία η οποία τακιμιάζει μια χαρά στις ημέρες μας με τα κολπάκια της Κυβέρνησης και ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ αντίρρηση και αν φέρει η Ιερά Ησυχαστική Κοινότητα για πνευματικά κτλ (τα οποία σε μερικές περιπτώσεις πάνε και πακέτο με τα εθνικά) θέματα, θα είναι αφοπλισμένη με το νόμο και την βούλα. Οποιαδήποτε αντίρρηση και αντίσταση θα σημάνει διωγμό.
Και μόνο το γεγονός οτι τα ησυχαστήρια δεν είχαν τη παραμικρή ενημέρωση
από την Εκκλησιαστική Ηγεσία (το έμαθαν από δικηγόρους παρακαλώ) για την τροπολογία, δεν λέει τίποτα?
Πριν λίγα χρόνια είχε επιχειρηθεί πάλι να αλλάξει το καθεστώς αλλά τότε δεν πέρασε νύχτα το νομοσχέδιο, ξεσηκώθηκαν και δεν έγινε τίποτα.
Από την άλλη, οι ψευδομουφτείες αποκτούν αναβάθμιση και κύρος και οικονομική ενίσχυση (μέσω άλλων νομικών προφάσεων, βλέπε σαρία κτλ) το οποίο πριν δεν είχαν.
Ομότιμοι συνομιλητές, μουφτήδες και μητροπολίτες. Και στις θεολογικές σχολές και στα κρατικά πράγματα.
Αυτά βλέπω και καταλαβαίνω εγώ, γενικότερα.