skartados έγραψε:Οι Πελασγοί ήταν αυτόχθονες και πρόγονοι των Ελλήνων.
Όνοματα και τοπωνύμια όπως λυκαων,λυκτος,Λυκαίου ορος,λυκοσουρα,κραναη κτλ δείχνουν ότι η γλώσσα τους ήταν ιε.
Η έννοια της αυτοχθονίας είναι σχετική. Με αυτή την λογική παραδοχή στο μυαλό μπορούμε να δεχτούμε ότι οι Πελασγοί απλά βρίσκονταν εδώ πριν τους Ελληνες. Πότε έγινε αυτό? Μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε. Θεωρητικά θα μπορούσαν να έχουν έρθειε και μερικούς αιώνες πριν τους προγόμνους των Ελλήνων. π.χ. γύρω στο 2500 π.Χ. Και πάλι αυτόχθονες θα είναι για οποιοδήποτε λαό έρχεται μετά. Τα τοπωνύμια που αναφέρεις δεν προκύπτουν ως πελασγικά διότι είναι άγνωστη η γλώσσα των Πελασγών.
skartados έγραψε:Οι δε Αθηναίοι, όταν οι Πελασγοί κατείχαν τη σήμερον καλούμενη Ελλάδα, ήσαν Πελασγοί και λέγονταν Κραναοί, επί δε της εποχής του βασιλέως Κέκροπα μετονομάστηκαν Κεκροπίδες, όταν δε παρέλαβε την αρχή ο Ερεχθέας μετονομάστηκαν Αθηναίοι και όταν ο Ίωνας, ο γιος του Ξούθου, έγινε στρατάρχης των Αθηναίων μετονομάσθηκαν Ίωνες από αυτόν» (Ηρόδοτος Η 44).
Που ναξερε ο φουκαράς ότι η λέξη κραναος είναι ελληνικοτατη.
Οι Πελασγοί ζούσαν γύρω από την Ακρόπολη και όνομαζαν την περιοχή κραναη δηλαδή σκληρή.,πετρωδης και είναι συγγενική με το hart κτλ
Και οι Αρκάδες κάποτε θα ήταν ή θα λέγονταν Πελασγοί, και οι Θεσσαλοί, και οι Ηπειρώτες κλπ. Εφόσον οι αρχαίες πηγές θεωρούν τους Πελασγούς ένα από τα αρχαιότερα φύλα που κάποτε είχαν επεκταθεί σε διάφορα σημεία της Ελλάδας δεν εκπλήσσουν τέτοιες αναφορές. Η προσωνυμία "Κραναοί" είναι αναφορά στους μυθικούς βασιλιάδες της Αθήνας. Εδώ ο Ηρόδοτος προσπαθεί να βάλει σε μια "χρονική" τάξη τους παλιότερους κατοίκους σε σχέση με τους νεότερους ταυτίζοντας μυθικά πρόσωπα με τους εκάστοτε κατοίκους. Για την ουσία του θέματος δεν αλλάζει κάτι. Την εποχή των Πελασγών οι κάτοικοι της Αθήνας ήταν Πελασγοί. Οταν όμως η περιοχή εξελληνίστηκε με την άφιξη ελληνόφωνων, εξελληνίστηκαν και οι Αθηναίοι Πελασγοί σταδιακά.
skartados έγραψε:Τώρα 2 περιπτώσεις υπάρχουν
1η οι πελασγοί απλά να ήταν Έλληνες
2η οι Αθηναίοι εξελληνισαν την πιε λέξη με την οποία όνομαζαν οι πρόγονοι τους Πελασγοί την Αθήνα.
Οι Πελασγοί θα ήταν πολύ δύσκολο να είναι οι αρχικοί Ινδοευρωπαίοι. Ακόμα πιο δύσκολο είναι να έχει προλάβει η παράδοση την απόσχιση των ελληνόφωνων από τον κλάδο της ΠΙΕ γλώσσας. Ενας από τους λόγους -πέραν του αυτονόητου ότι δηλαδή δεν υπάρχουν τόσο παλιές γνήσιες παραδόσεις- είναι ότι δεν σχηματίστηκε κατευθείαν από την ΠΙΕ η ελληνική γλώσσα. Από τις γλωσσικές αναλύσεις ξέρουμε ότι πρώτα σχηματίστηκε ένας ενοποιημένος κλάδος της Ινδο-Ιρανικής με την Ελληνο-Φρυγική ομάδα. Κάποια στιγμή οι δύο αυτοί κλάδοι χωρίστηκαν, όπως αργότερα χωρίστηκε ο Ελληνο-Φρυγικός. Αν ο Ηρόδοτος διέσωζε την απόσχιση των Ελλήνων από κάποιους απλά αυτοί δεν θα ήταν οι ΠΙΕ αλλά μια μεταγενέστερη γλωσσική κοινότητα.
skartados έγραψε:Μα αν οι Έλληνες είχαν έρθει από αλλού,αυτοί θε έφεραν και τον ιε Θεό Δία.
Γιατί να δημιουργηθει η παράδοση ότι ο Θεός αυτός είναι πελασγικος,δηλαδή των αυτοχθόνων κατοίκων που βρηκαν εδώ οι Έλληνες;
Απλά δεν γίνονται αυτά τα πράγματα μητσο,βαλε λίγο το μυαλο σου να δουλέψει.
Το ότι ο Δίας ήταν πελασγικος,οι Έλληνες δεν το ξέρανε μόνο από τις παραδόσεις,το ξέρανε και από τα ιερατεία των μαντειων.
Διότι θα μπορούσαν οι Πελασγοί να ήταν φορείς μιας ινδοευρωπαϊκής γλώσσας που έφτασε στην Ελλάδα πριν τους Ελληνες και λάτρευαν κι αυτοί τον Δία ή εκδοχή του Δία. Αν πάλι οι Πελασγοί δεν ήταν ΙΕ λαός θα μπορούσαν να έχουν δανειστεί τον Δία από τους Ελληνες. Δεν έχεις καμιά φοβερή παράδοση. Μια νεφελώδη αναφορά για Δία Πελασγικό στη Δωδώνη
τον 8ο αιώνα π.Χ. έχουμε που μπορεί να εξηγηθεί ποικιλοτρόπως.
Χρονικά και τοπικά περιορισμένη αναφορά. Μπορεί να εξηγηθεί και με θρησκευτικό δανεισμό. Οπως εισήχθη στους Ρωμαίους η λατρεία του Μίθρα κάποια στιγμή χωρίς να είναι γνήσια λατινική θεότητα.
skartados έγραψε:Γιατί με αναγκάζεις να απαντάω σε μαλακιες και με κουραζεις ρε μητσο;
Επειδή είχαν γραφή το 1700 οι χετταιοι,αυτό σημαινει ότι ήταν παλιότεροι από τους Πελασγούς;
Από που και ως πού;
Τι λογική του παράλογου είναι πάλι αυτή;
skartados έγραψε:Οι Πελασγοί σίγουρα πέρασαν στην μικρά Ασία.Εκεί που λες,απλά υπήρχε ένας λαός που όνομαζοταν Πελασγοί.
Αυτοί μπορεί να ήταν ίδια περιπτωση με τους σημερινους Φράγκους όπως εχουμε πει 100 φορές,η,μπορεί να ήταν κάποιοι που είχαν ξεμεινει χωρίς να αφομοιωθουν από τα καινούργια έθνη-απογόνους τους,όπως έγινε στην Ελλάδα.
Βασικά τα πρώτα χεττιτικά και λουβικά ονόματα εμφανίζονται ακόμα παλιότερα,
πριν το 1900π.Χ. σε ασσυριακές πηγές Ασσύριων εμπόρων που είχαν εγκατασταθεί στην Ανατολία. Ενα αυτό. Τώρα οι γλώσσες της Ανατολίας είναι αποδεκτό ότι έχουν αποκοπεί από την ΠΙΕ κορμό πρώτες. Αυτό δέχονται σήμερα οι γλωσσολόγοι λόγω της μεγάλης διαφοροποίησής τους σε σχέση με τις άλλες ΙΕ γλώσσες και όχι μόνο. Υπάρχει επίσης η Παλαϊκή από τον 17ο αιώνα π.Χ. στα βόρεια της Ανατολίας με αρκετά αρχαϊκή μορφή. Για να υπάρχουν γύρω στο 1700-1600π.Χ. τρεις τουλάχιστον ΙΕ γλώσσες του ανατολιακού κλάδου πρέπει να έχει παρέλθει και ένα εύλογο χρονικό διαστημα ώστε να έχουν διαχωριστεί από τον Πρωτο-Ανατολιακό κλάδο. Αρα μπορούμε να πάμε άλλα 500 χρόνια πίσω και βάλε για τους προγόνους Χετταίων-Λούβιων-Παλαϊτών.
Τώρα εγώ δυσκολεύομαι να δεχτώ ότι αυτοί προήλθαν από Πελασγούς. Ναι, στη σφαίρα των πιθανοτήτων θα μπορούσαν οι Πελασγοί να είναι παλιότεροι και από τους τρεις αυτούς και να είναι και οι πρόγονοί τους. Με τα υπάρχοντα δεδομένα όμως δεν μπορεί να προκύψει αυτό. Οχι μόνο λόγω της ιστορικά μαρτυρημένης παλαιότητας των Ανατολιτών αλλά και επειδή οι Πελασγοί γενικά δεν επεκτάθηκαν στα ενδότερα της Μικράς Ασίας. Περιορίζονται λίγο στα βορειοδυτικά την εποχή του σιδήρου, αν θεωρήσουμε ιστορικές τις μαρτυρίες του Ομήρου. Αγνοούνται και στη γραμμική Β.
skartados έγραψε:Αυτοί δεν άφησαν γράμματεια σαν την δικιά μας για να ξέρουμε.
Στις ελληνικές παραδόσεις αναφέρομαι. Αν η παράδοση παρατήρησε την απόσχιση των Ελλήνων από τους Πελασγούς λογικά θα έπρεπε να προλάβει και την απόσχιση των κοντινών λαών από τους Πελασγούς. Αντίθετα ο Ηρόδοτος δεν τους θεωρεί τόσο εκτεταμένο λαό στα περίχωρα της Ελλάδας.