Σελίδα 23 από 33

Re: ΣΚΟΠΙΑ ΣΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ

Δημοσιεύτηκε: 19 Ιουν 2019, 01:02
από nostromos
Dwarven Blacksmith έγραψε: 13 Ιουν 2019, 12:10 Ποια απολογία; Μου έκανες μια υποτίθεται ουδέτερη ερώτηση και αφού στην απάντησα αναλυτικά θυμήθηκες ότι δεν ξέρεις ανάγνωση και έβγαλες ένα ουγκ.
https://www.economistas.gr/diethni/5612 ... d-stream-2

Re: ΣΚΟΠΙΑ ΣΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2019, 13:29
από hades


παρ όλο που αναφέρεται στην πιθανότητα να υπάρξει επιστράτευση στις ΗΠΑ σε περίπτωση πολέμου με την Κίνα ,αυτό που μου έκανε εντύπωση στο βίντεο είναι η αναφορά ότι ένας από τους λόγους που η Κίνα θέλει να προσαρτήσει την Ταιβάν είναι γιατί πρόκεται για μια φιλελεύθερη δημοκρατία επιτυχημένη οικονομικά (19 οικονομία στον κόσμο και με την Κίνα να βάζει συνεχώς τρικλοποδιές ) και κάνει τους Κινέζους στην ενδοχώρα να κοιτάνε προς εκεί
Οι Κινεζόλόγοι του φόρουμ τι γνώμη έχουν ;

Φυσικά υπάρχουν και γεωπολιτικοί λόγοι για την επιθυμία προσάρτησης και ιστορικοί .

Re: ΣΚΟΠΙΑ ΣΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2019, 13:57
από dna replication

Re: ΣΚΟΠΙΑ ΣΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2019, 18:27
από dna replication
ο κινέζικος τρόπος του εμπορικού πολέμου: η Κίνα μειώνει τους δασμούς σε όλους τους άλλους εκτός από τις ΗΠΑ

https://www.checkpointasia.net/brillian ... pt-the-us/

Re: ΣΚΟΠΙΑ ΣΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2019, 19:12
από Dwarven Blacksmith
dna replication έγραψε: 20 Ιουν 2019, 18:27 ο κινέζικος τρόπος του εμπορικού πολέμου: η Κίνα μειώνει τους δασμούς σε όλους τους άλλους εκτός από τις ΗΠΑ

https://www.checkpointasia.net/brillian ... pt-the-us/
Χαιρετίζω.

Re: ΣΚΟΠΙΑ ΣΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2019, 21:32
από Stalker
$58.000 πρόστιμο και μείωση του κοινωνικού credit σε δάσκαλο ΜΜΑ που αμφισβήτησε δημόσια την αυθεντία και την ικανότητα διάσημου δάσκαλου Τάι Τσι.

Πέρα από το πρόστιμο ο Xu Xiaodong πρέπει να ζητήσει δημόσια συγνώμη για εφτά συνεχόμενες ημέρες μέσω σόσιαλ μήντια, ενώ πλέον δεν μπορεί να ταξιδέψει πάνω από β' θέση σε αεροπλάνα και υπεραστικά τραίνα, και καθόλου σε ταχείες. Αν είχε παιδιά, θα αντιμετώπιζαν τις ίδιες ταξιδιωτικές κυρώσεις.

Επίσης αυτό:
Despite the legal smackdown and accompanying constraints, however, Xu is fighting for his fight style, and winning. It took him 36 hours to travel from Beijing to his latest bout in Karamay on May 21—thanks to the travel restrictions—yet he still managed to destroy traditional wing chun master Lu Gang.

Xu said he was forced to battle Lu wearing clown makeup and using a fake name to appease Chinese martial arts authorities, who otherwise would not allow the fight to be live-streamed. Yet Lu was the one humiliated.

Re: ΣΚΟΠΙΑ ΣΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2019, 21:36
από talaipwros
και μονο για την παπαρια του κοινωνικου credit πρεπει η δυση να τους θεωρει εχθρούς εως οτου εκπολιτιστούν

Re: ΣΚΟΠΙΑ ΣΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2019, 21:55
από Dwarven Blacksmith
talaipwros έγραψε: 20 Ιουν 2019, 21:36 και μονο για την παπαρια του κοινωνικου credit πρεπει η δυση να τους θεωρει εχθρούς εως οτου εκπολιτιστούν
Κοινωνικό κρέντιτ έχουμε όλοι. Απλά δεν ξέρουμε πόσο είναι. Εκτός από τους οδηγούς Uber και τους redditors.

Re: ΣΚΟΠΙΑ ΣΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2019, 23:21
από Northern Spirit
Η Ευρωπη χτιζει στρατιωτικη παρουσια στην Νοτια Κινεζικη θαλασσα. Οι κινεζοι καταπατητες του διεθνους δικαιου και της αποφασης της Χαγης για τα νησια της περιοχης πρεπει να αντιμετωπιστουνε ως τετοιοι..



https://www.asiatimes.com/2019/06/artic ... china-sea/
Coalition of the willing builds in South China Sea
Europe is expanding its naval presence in the contested sea, adding legitimacy to US free navigation operations and affirming China’s anxieties of Western encirclement


A coalition of the willing is building in the South China Sea as European powers bolster the United States and its Asian allies’ freedom of navigation operations vis-à-vis China in the hotly contested waterway.

While Europe’s military footprint in the area is still modest, the presence of a growing number of like-minded powers in China’s adjacent waters highlights shared concerns about Beijing’s strategic ambitions for the area.

Europe’s entry also arguably gives greater international legitimacy to Washington’s freedom of navigation and overflight operations in the area, maneuvers China has consistently branded as illegal and a violation of its sovereignty.


The coalition is building steam as the US mounts pressure on China’s wide-reaching claims to the sea and its growing use of maritime militia, often disguised as fishing boats, in so-called “grey zone” coercion tactics against smaller claimant nations.

Analysts believe America’s firming deterrence in the maritime region, articulated in a new Indo-Pacific strategy paper released by the Pentagon, is raising the potential for low-level incidents to spiral into clashes that could spark a wider multinational conflict over the sea.

Britain and France’s recent warship maneuvers in the South China Sea, both strongly condemned by Beijing as “illegal”, have made abundantly clear that they would side with the US over China in any conflict scenario in the flashpoint maritime area.

Germany may also soon dip its toe into the sea’s turbulent waters, with reports circulating that high-level officials are considering to send ships to join US-led freedom of navigation operations to the maritime area.

German Defense Minister Ursula von der Leyen did not directly mention the South China Sea during an address to a defense university in Beijing last October, but did say shipping lanes should “remain free and not become the object of power projections.”

The German government denied last week an earlier report that it planned to send a warship through the Taiwan Strait, a move that would follow on France’s recent deployment in which German military personnel were on board as observers.


Germany’s potential entry into the maritime contest, which would likely require redeploying ships currently allocated for Nato operations, would inevitably irk China while further stirring its stated anxieties of Western encirclement.

Australia, India and Japan have all recently cooperated with the US in recent South China Sea maneuvers and freedom of navigation operations, and helped with naval capacity-building of smaller aligned regional states like the Philippines.

US-led multilateral exercises are now increasing in scale and frequency in response to Beijing’s recent militarization of the features it controls. It is not clear if recent Chinese provocations, including the ramming and sinking of a Philippine fishing vessel on June 9 at the sea’s contested Reed Bank, are meant as a warning against naval cooperation with the US.

A British naval officer looks up at the fluttering White ensign flag hoisted at the stern during the Commissioning Ceremony for the Royal Navy aircraft carrier HMS Queen Elizabeth at HM Naval Base in Portsmouth, southern England on December 7, 2017. Photo: AFP/Richard Pohle
A British naval officer during the commissioning ceremony for the Royal Navy aircraft carrier HMS Queen Elizabeth, December 7, 2017. Photo: AFP/Richard Pohle
In January, Britain’s Royal Navy frigate HMS Argyll joined America’s guided-missile destroyer USS McCampbell for an unprecedented six-day-long series of joint exercises in the South China Sea staged to promote “regional security and prosperity.”

The two navies “conducted communication drills, division tactics and personnel exchange designed to address common maritime security priorities, enhance interoperability and develop relationships that will benefit both navies for many years to come,” according to an official readout of the exercises.

In late December, the British conducted trilateral anti-submarine exercises with the US and Japan using its HMS Albion amphibious warship near the contested Paracel Islands, maneuvers clearly aimed at China’s burgeoning submarine capabilities.


The exercises came just months after China accused Britain of “provocative action” by sending the Albion on a voyage close to the Paracel Islands, features claimed by both China and Vietnam.

Britain will next deploy its Queen Elizabeth aircraft carrier, along with two squadrons of F-35B Lightning II joint strike fighters, to the disputed areas in coming weeks.

London has acknowledged that its rising presence in the sea is complicating its relations with China but there are no signs of backtracking.

In February, UK Finance Minister Philip Hammond admitted in an interview with the BBC, that relations with China have become more “complex” in recent years due to “Chinese concerns about Royal Navy deployments in the South China Sea.”


A French naval officer in front of the Vendémiaire frigate. Photo: Twitter
France, another European power with extensive territorial and maritime interests in the wider Indo-Pacific, has likewise stepped up its presence and moves in the South China Sea.

In April, the French frigate Vendemiaire transited through the Taiwan Straits, a move that prompted China to disinvite Paris from its international naval parade marking the 70 anniversary of the founding of China’s People’s Liberation Army Navy (PLA-N).


Chinese warships shadowed the French frigate during the operation while Beijing sent “stern representations” for what it described as an “illegal” passage in its claimed waters. French Defense Minister Florence Parly responded in May by saying France will continue to sail in the South China Sea at least twice a year.

Both the British and French argue that such transit operations are routine efforts to preserve freedom of navigation in international waters. It’s still not clear if Germany, Europe’s economic powerhouse but comparative naval lightweight, will ultimately join the sea fray.

Unlike other European countries such as France and Britain, which still maintain extensive colonial possessions across the Asia-Pacific, Germany has no direct territorial or maritime interests in the region.

As one senior member of the German Bundestag’s Committee on Foreign Affairs told this reporter in 2018, “our primary geopolitical concern remains to be Moscow and its growing assertiveness in Eastern Europe.”


German Chancellor Angela Merkel welcomes China’s President Xi Jinping to the G20 summit in Hamburg, Germany, July 7, 2017. Photo: AFP/Odd Anderson
The official implied that Germany would think twice before getting involved in Asian maritime disputes. To date, Berlin has kept a safe distance from the territorial tiffs, focusing instead on its booming trade and investment relations with China, now its largest trading partner.

Bilateral trade hit $225.7 billion last year, with China importing hefty amounts of German machinery and technology. Berlin has stood its ground in maintaining those trade ties in the wake of the US-China trade war.

At the same time, Germany’s commercial traffic through the South China Sea is the world’s ninth largest, underscoring Berlin’s interests in freedom of navigation in the waterway. Berlin started to take a more vocal stance on the sea disputes as they started to bubble in 2015.

During a two-day visit to Beijing that year, German Chancellor Angela Merkel made it clear that Berlin views “territorial dispute in the South China Sea” as a “serious conflict.”

Merkel also said “[w]e wish that the sea trade routes stay free and safe, because they are important for all.” In a jab at Beijing’s resistance to international arbitration of its sea disputes with the Philippines, she said “I am always a bit surprised why in this case multinational courts should not be an option for a solution.”

Perhaps adding insult to injury, Merkel gave as a gift to her Chinese hosts an old map of China drawn by the early 18th century French cartographer Jean-Baptiste Bourguignon d’Anville which pictorially challenged Beijing’s “historic” claims to Taiwan and much of the South China Sea.

Re: ΣΚΟΠΙΑ ΣΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ

Δημοσιεύτηκε: 21 Ιουν 2019, 00:40
από Stalker
Dwarven Blacksmith έγραψε: 20 Ιουν 2019, 21:55
talaipwros έγραψε: 20 Ιουν 2019, 21:36 και μονο για την παπαρια του κοινωνικου credit πρεπει η δυση να τους θεωρει εχθρούς εως οτου εκπολιτιστούν
Κοινωνικό κρέντιτ έχουμε όλοι. Απλά δεν ξέρουμε πόσο είναι. Εκτός από τους οδηγούς Uber και τους redditors.
Τρελό ξέπλυμα αυτό. Το τοπικό αντίστοιχο δεν ειναι οι κριτικες του taxibeat αλλά να σε μπαναρανε απο τα ΚΤΕΛ επειδή δεν πας τακτικά εκκλησία.

Re: ΣΚΟΠΙΑ ΣΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ

Δημοσιεύτηκε: 21 Ιουν 2019, 00:53
από Dwarven Blacksmith
Stalker έγραψε: 21 Ιουν 2019, 00:40
Dwarven Blacksmith έγραψε: 20 Ιουν 2019, 21:55
talaipwros έγραψε: 20 Ιουν 2019, 21:36 και μονο για την παπαρια του κοινωνικου credit πρεπει η δυση να τους θεωρει εχθρούς εως οτου εκπολιτιστούν
Κοινωνικό κρέντιτ έχουμε όλοι. Απλά δεν ξέρουμε πόσο είναι. Εκτός από τους οδηγούς Uber και τους redditors.
Τρελό ξέπλυμα αυτό. Το τοπικό αντίστοιχο δεν ειναι οι κριτικες του taxibeat αλλά να σε μπαναρανε απο τα ΚΤΕΛ επειδή δεν πας τακτικά εκκλησία.
Πράγματι. Έγραψα ότι έγραψα όμως με την υπόθεση ότι μιλάμε για το ίδιο το κονσεπτ του σοσιαλ κρεντιτ και όχι το σύστημα ποινών/ανταμοιβών που είναι δεμένο με αυτό.

Re: ΣΚΟΠΙΑ ΣΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ

Δημοσιεύτηκε: 21 Ιουν 2019, 01:07
από Stalker
Γιατί να υποθέσεις οτι μιλάμε για την γενική περίπτωση στο νήμα της ΛΔτΚ;

Επίσης η υποθετική εκκλησία θα έπρεπε να έχει κάμερες με αναγνώριση προσώπου σε απευθείας σύνδεση με το υπουργείο εσωτερικών.

Re: ΣΚΟΠΙΑ ΣΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ

Δημοσιεύτηκε: 21 Ιουν 2019, 09:05
από πατησιωτης
Stalker έγραψε: 21 Ιουν 2019, 01:07 Γιατί να υποθέσεις οτι μιλάμε για την γενική περίπτωση στο νήμα της ΛΔτΚ;

Επίσης η υποθετική εκκλησία θα έπρεπε να έχει κάμερες με αναγνώριση προσώπου σε απευθείας σύνδεση με το υπουργείο εσωτερικών.
Γιατί έτσι συμφέρει τους οπαδούς της παγκοσμιοποίησης που πάντα δίνουν συγχωροχάρτι στην Κίνα που χρειάζονται. :D Παριστάνουν τους σούπερ φιλελεύθερους αλλά η στάση τους έναντι της Κίνας δείχνει τα πραγματικά τους χρώματα.

Re: ΣΚΟΠΙΑ ΣΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ

Δημοσιεύτηκε: 21 Ιουν 2019, 09:27
από Otto Weininger
πατησιωτης έγραψε: 21 Ιουν 2019, 09:05
Stalker έγραψε: 21 Ιουν 2019, 01:07 Γιατί να υποθέσεις οτι μιλάμε για την γενική περίπτωση στο νήμα της ΛΔτΚ;

Επίσης η υποθετική εκκλησία θα έπρεπε να έχει κάμερες με αναγνώριση προσώπου σε απευθείας σύνδεση με το υπουργείο εσωτερικών.
Γιατί έτσι συμφέρει τους οπαδούς της παγκοσμιοποίησης που πάντα δίνουν συγχωροχάρτι στην Κίνα που χρειάζονται. :D Παριστάνουν τους σούπερ φιλελεύθερους αλλά η στάση τους έναντι της Κίνας δείχνει τα πραγματικά τους χρώματα.
+ 1

Να δώσουμε και τα κρεντιτς στον Τραμπ που τους ξεβρακωσε.

Re: ΣΚΟΠΙΑ ΣΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ

Δημοσιεύτηκε: 21 Ιουν 2019, 11:23
από hades
Stalker έγραψε: 20 Ιουν 2019, 21:32 $58.000 πρόστιμο και μείωση του κοινωνικού credit σε δάσκαλο ΜΜΑ που αμφισβήτησε δημόσια την αυθεντία και την ικανότητα διάσημου δάσκαλου Τάι Τσι.

Πέρα από το πρόστιμο ο Xu Xiaodong πρέπει να ζητήσει δημόσια συγνώμη για εφτά συνεχόμενες ημέρες μέσω σόσιαλ μήντια, ενώ πλέον δεν μπορεί να ταξιδέψει πάνω από β' θέση σε αεροπλάνα και υπεραστικά τραίνα, και καθόλου σε ταχείες. Αν είχε παιδιά, θα αντιμετώπιζαν τις ίδιες ταξιδιωτικές κυρώσεις.

Επίσης αυτό:
Despite the legal smackdown and accompanying constraints, however, Xu is fighting for his fight style, and winning. It took him 36 hours to travel from Beijing to his latest bout in Karamay on May 21—thanks to the travel restrictions—yet he still managed to destroy traditional wing chun master Lu Gang.

Xu said he was forced to battle Lu wearing clown makeup and using a fake name to appease Chinese martial arts authorities, who otherwise would not allow the fight to be live-streamed. Yet Lu was the one humiliated.
Τον ξεφτύλισε πάντως τον μάστερ.