Έλα μου τωρα...Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 00:53Αρχέλαος έγραψε: 09 Δεκ 2022, 00:44Επειδή κάθισα και διάβασα πάρα πολλούς διαλόγους για τα ζητήματα, παραδέχομαι την έξοχη διεισδυτική και κριτική σκέψη.Gherschaagk έγραψε: 09 Δεκ 2022, 00:17
Η άποψη μου είναι πως τα Βιβλία είναι ΟΛΟΣΩΣΤΑ που να χτυπιέστε κάτω.
Ζούδια.
Το οποίο έχω δει και σε άλλα νήματα για διαφορετικά θέματα.
Ωστόσο, θεωρώ αυστηρούς κάποιους χαρακτηρισμούς προς άλλα μέλη.
Τα σχολικά βιβλία κατά κανόνα λάθη δεν έχουν, μερικά που υπήρξαν διορθώθηκαν.
Πάντως υφίσταται ένα ζήτημα λεπτομέρειας π.χ. στην Γεωμετρία της Β Λυκείου.
Εκεί δίδεται ο ορισμός του ότι τραπέζιο λέγεται το κυρτό τετράπλευρο που έχει μόνο δύο πλευρές παράλληλες.
Ωραία μέχρι εδώ.
Αυτό σημαίνει πως όταν σε μία άσκηση πρέπει να δείξουμε ότι το τετράπλευρο είναι τραπέζιο, πρέπει να αποδείξουμε όχι μόνον ότι έχει δύο πλευρές παράλληλες αλλά και γιατί οι άλλες δύο πλευρές δεν είναι παράλληλες. Η συνθήκη αυτή και με βάση τον παραπάνω ορισμό, πρέπει να ελεγχθεί.
Πλην όμως, στις επίσημες λύσεις των ασκήσεων του βιβλίου αυτού που είναι και αναλυτικά γραμμένες, δεν εξηγείται το δεύτερο σκέλος.
Αυτό σημαίνει λειψή εφαρμογή του ορισμού.
Έτσι, θα έπρεπε είτε να τροποποιηθεί ο ορισμός ως εξής:
Τραπέζιο λέγεται το κυρτό τετράπλευρο που έχει μόνο δύο πλευρές παράλληλες, οπότε δεν θα υφίστατο η αναγκαιότητα να ασχοληθεί κάποιος με την μη παραλληλία των δύο άλλων πλευρών.
Ειδάλλως, να προστεθεί στις επίσημες λύσεις το πως δείχνουμε ότι δεν είναι οι άλλες δύο πλευρές παράλληλες.
Βέβαια η απόδειξη ότι οι δύο άλλες πλευρές δεν είναι παράλληλες, δεν είναι πάντα απλή. Σιωπηρά πάντως έτσι και αλλιώς δεν ζητείται.
Αυτά σε γενικές γραμμές.
Όλοι έχουμε ελαττώματα. Στην προκειμένη περίπτωση, βλέποντας αρκετά μέλη να διακορεύουν λογική και μαθηματικά, συγκρατήθηκα το πρώτο 24ωρο αλλά από εκεί και πέρα ήταν απλά αδύνατο.
Ευχαριστώ για τον κόπο, τον χρόνο και την υποστήριξη.
Τωρα θα αρχίσει το πανηγύρι...
Μόνο την υποστηριξη
