Σελίδα 21 από 21

Re: ο Μητσοτάκης είναι ο πιο έξυπνος πολιτικός από το 1974

Δημοσιεύτηκε: 10 Αύγ 2023, 18:22
από πατησιωτης
Yochanan έγραψε: 10 Αύγ 2023, 13:54 οσα εγιναν αλλα και αυτά που θα γίνουν
Πότε θα γίνουν και γιατί ακόμη δεν έγιναν;διότι ένα τέταρτο του αιώνος μετά το κονδύλειο άρθρο η χρεωκοπία της Ελλάδος ήλθε και παρήλθε αλλά τα σύνορά της παρέμειναν αναλλοίωτα.
Στην πραγματικότητα και ο Σωμερίτης και ο Κονδύλης έχουν άδικο και όλοι οι κυβερνώντες το ξέρουν,το έχουν ζήσει.
Δεν διασφαλίζει την Ελλάδα όλος αυτός ο ευρωπαικός πολιτισμός που λέει ο Σωμερίτης ούτε μπορεί αυτή να κάνει πόλεμο με την Τουρκία όπως λέει ο Κονδύλης.Την ειρήνη στο Αιγαίο την κρατάνε οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής για όσο διάστημα ασχολούνται με την περιοχή μας.
Orion22 έγραψε: 10 Αύγ 2023, 14:11
Yochanan έγραψε: 10 Αύγ 2023, 13:54 για την ελλαδα και που πηγαινε διαβαστε το επιμετρο του Κονδυλη
τα είχε προβλέψει ολα
https://eranistis.net/wordpress/2013/05 ... %B7%CF%82/
:smt023 , αλλά το αντικείμενο του νήματος, επέλεξε πλευρά:

Η σωστή πλευρα της ιστορίας, κατα ΚΜ, είναι με τον Ριχάρδο Σωμερίτη, τον Θάνο Ντόκο και τον Ροζάκη.
Και ποιά είναι η σωστότερη πλευρά που λέει ο Κονδύλης;το αιφνιδιαστικό πρώτο πλήγμα εν είδει ελληνικού Περλ Χάρμπορ που προτείνει;

Re: ο Μητσοτάκης είναι ο πιο έξυπνος πολιτικός από το 1974

Δημοσιεύτηκε: 10 Αύγ 2023, 18:32
από Yochanan
Οτι δεν μπορεί να κανει πολεμο με τουρκιά η Ελλαδα ισχύει - για την Ελλαδα αυτη που ειναι. Αλλα ο Κονδύλης δε λεει να μεινει η Ελλαδα οπως εχει. Συμφωνώ μαζί σου για Αμερική και σημειώνω το κρίσιμο που λες : για όσο καιρό ακομα αυτη ασχολείται. Γιατι αυτο θα τελειώσει και εχει αρχισει ηδη να φαινεται. Η Αμερικη χρειάζεται τον υπολοιπο κοσμο λιγότερο απο οτι αυτος την Αμερικη.

Re: ο Μητσοτάκης είναι ο πιο έξυπνος πολιτικός από το 1974

Δημοσιεύτηκε: 10 Αύγ 2023, 18:46
από πατησιωτης
Yochanan έγραψε: 10 Αύγ 2023, 18:32 Οτι δεν μπορεί να κανει πολεμο με τουρκιά η Ελλαδα ισχύει - για την Ελλαδα αυτη που ειναι. Αλλα ο Κονδύλης δε λεει να μεινει η Ελλαδα οπως εχει

Η πραγματική διαφορά είναι η δημογραφική.Μήπως έχει κάποια μηχανή του χρόνου να γυρίσουμε στο 1930 και να γίνει η Ελλάδα αγροτική χώρα που κάθε οικογένεια είχε 7 παιδιά;
To πρόβλημα της χρονικής διαφοράς δημογραφικής μετάβασης χριστιανικών και μουσουλμανικών χωρών το αντιμετωπίζουν όλες οι ευρωπαικές χριστιανικές χώρες και όχι μόνο η Ελλάδα.Δεν θα συζητούσαμε σήμερα για μεταναστευτικό στην Ευρώπη εάν δεν υπήρχε.
Απλώς στην ελληνική περίπτωση εμφανίζεται οξύτερο διότι υπάρχει ευθεία αντιπαράθεση χωρών.

Re: ο Μητσοτάκης είναι ο πιο έξυπνος πολιτικός από το 1974

Δημοσιεύτηκε: 10 Αύγ 2023, 19:23
από Orion22
πατησιωτης έγραψε: 10 Αύγ 2023, 18:22
Spoiler
Yochanan έγραψε: 10 Αύγ 2023, 13:54 οσα εγιναν αλλα και αυτά που θα γίνουν
Πότε θα γίνουν και γιατί ακόμη δεν έγιναν;διότι ένα τέταρτο του αιώνος μετά το κονδύλειο άρθρο η χρεωκοπία της Ελλάδος ήλθε και παρήλθε αλλά τα σύνορά της παρέμειναν αναλλοίωτα.
Στην πραγματικότητα και ο Σωμερίτης και ο Κονδύλης έχουν άδικο και όλοι οι κυβερνώντες το ξέρουν,το έχουν ζήσει.
Δεν διασφαλίζει την Ελλάδα όλος αυτός ο ευρωπαικός πολιτισμός που λέει ο Σωμερίτης ούτε μπορεί αυτή να κάνει πόλεμο με την Τουρκία όπως λέει ο Κονδύλης.Την ειρήνη στο Αιγαίο την κρατάνε οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής για όσο διάστημα ασχολούνται με την περιοχή μας.
Orion22 έγραψε: 10 Αύγ 2023, 14:11
Yochanan έγραψε: 10 Αύγ 2023, 13:54 για την ελλαδα και που πηγαινε διαβαστε το επιμετρο του Κονδυλη
τα είχε προβλέψει ολα
https://eranistis.net/wordpress/2013/05 ... %B7%CF%82/
:smt023 , αλλά το αντικείμενο του νήματος, επέλεξε πλευρά:

Η σωστή πλευρα της ιστορίας, κατα ΚΜ, είναι με τον Ριχάρδο Σωμερίτη, τον Θάνο Ντόκο και τον Ροζάκη.
Και ποιά είναι η σωστότερη πλευρά που λέει ο Κονδύλης;το αιφνιδιαστικό πρώτο πλήγμα εν είδει ελληνικού Περλ Χάρμπορ που προτείνει;
Γιατί όχι, αν χρειαστεί/φτάσουμε σε τέτοιο σημείο που το απαιτεί;
Ως πιο αδύναμοι, εννοείται πως πρέπει να υπάρχει ως επιλογή. βλ.05/06/1967

Re: ο Μητσοτάκης είναι ο πιο έξυπνος πολιτικός από το 1974

Δημοσιεύτηκε: 11 Αύγ 2023, 00:54
από Γαληνός
Εικόνα

Re: ο Μητσοτάκης είναι ο πιο έξυπνος πολιτικός από το 1974

Δημοσιεύτηκε: 11 Αύγ 2023, 18:27
από SpAcE_PaNtHeR
Εικόνα

Re: ο Μητσοτάκης είναι ο πιο έξυπνος πολιτικός από το 1974

Δημοσιεύτηκε: 14 Αύγ 2023, 19:48
από georgebi
:smt023 :smt038
Εικόνα
https://www.ethnos.gr/politikoparaskhni ... hskomision

Σε ιδιωτική επίσκεψη της κ. Φον ντερ Λάιεν, η οποία και θα κρατήσει τρεις μέρες. Οι καλεσμένοι του πρωθυπουργικού ζεύγους, η πρόεδρος της Κομισιόν αλλά και ο Γερμανός γιατρός σύζυγός της, Χάικο φον ντερ Λάιεν, απολαμβάνουν την κρητική φιλοξενία και διαμένουν στη γνωστή βίλα του πρωθυπουργού στο Ακρωτήρι.

Το βράδυ του Σαββάτου οι προσκεκλημένοι του Κυριάκου και της Μαρέβας Μητσοτάκη, απόλαυσαν το δείπνο τους με κρητικά εδέσματα με θέα τον Κόλπο της Σούδας :g030:


:a040: :a035:
Εικόνα
Εικόνα
https://www.avgi.gr/parapolitika/457763 ... pes-me-ton
«Εν τω μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι εμφανώς σιωπηλή σχετικά με τα pushbacks, την έρευνα για το ναυάγιο της Πύλου, το σκάνδαλο υποκλοπών που στοχεύει τους αντιπάλους της ΝΔ, την ανεξιχνίαστη δολοφονία ενός ερευνητή δημοσιογράφου και την υπονόμευση ανεξάρτητων εποπτικών οργάνων» σχολιάζει η Ολλανδή ευρωβουλευτής.
:smt005: :smt005: :smt005:

Re: ο Μητσοτάκης είναι ο πιο έξυπνος πολιτικός από το 1974

Δημοσιεύτηκε: 14 Αύγ 2023, 20:17
από Αρίστος
πατησιωτης έγραψε: 10 Αύγ 2023, 18:46
Yochanan έγραψε: 10 Αύγ 2023, 18:32 Οτι δεν μπορεί να κανει πολεμο με τουρκιά η Ελλαδα ισχύει - για την Ελλαδα αυτη που ειναι. Αλλα ο Κονδύλης δε λεει να μεινει η Ελλαδα οπως εχει

Η πραγματική διαφορά είναι η δημογραφική.Μήπως έχει κάποια μηχανή του χρόνου να γυρίσουμε στο 1930 και να γίνει η Ελλάδα αγροτική χώρα που κάθε οικογένεια είχε 7 παιδιά;
To πρόβλημα της χρονικής διαφοράς δημογραφικής μετάβασης χριστιανικών και μουσουλμανικών χωρών το αντιμετωπίζουν όλες οι ευρωπαικές χριστιανικές χώρες και όχι μόνο η Ελλάδα.Δεν θα συζητούσαμε σήμερα για μεταναστευτικό στην Ευρώπη εάν δεν υπήρχε.
Απλώς στην ελληνική περίπτωση εμφανίζεται οξύτερο διότι υπάρχει ευθεία αντιπαράθεση χωρών.


Oι ιδιοι που θελουν να ερχονται περισσοτεροι μεταναστες στην Ευρωπη ειναι οι ιδιοι που επιτιθενται σην παραδοσιακη οικογενεια, στα δυο βιολογικα φυλα και που αλλαζουν ακομη και τις λεξεις μαμα και μπαμπας. Αν θες ειναι ακομη και οι ιδιοι που δεν θελουν να βρουν λυση στα ακριβα νοικια ουτε για τα νεα ζευγαρια. Κανουν οτι περναει απο το χερι τους να μειωνονται οι γηγενεις ευρωπαικοι πληθυσμοι και να μεγαλωνουν οι ισλαμικοι στην Ευρωπη.

.

Re: ο Μητσοτάκης είναι ο πιο έξυπνος πολιτικός από το 1974

Δημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2025, 03:12
από Orion22
bump για το γκραντμαστερ επιπεδο του κυριακαρου (by eliamep & thanos dokos) σε πλανεταρυ πολιτικς
αλλα κυριως για απαραίτητο revisit των 2 τελευταίων σελίδων (20-21)

Η χρεωκοπία των ελίτ της Αριστεράς
03/04/2018
Η χρεωκοπία των ελίτ της Αριστεράς, Γιώργος Καραμπελιάς

SHARE

Γράφει ο Γιώργος Καραμπελιάς –

Με το βιβλίο του Πλανητική πολιτική μετά τον ψυχρό πόλεμο, ο Κονδύλης οδηγείται σε βαθύτατη ρήξη με την ενσωματωμένη και ήδη κυρίαρχη στον ακαδημαϊκό και μηντιακό χώρο ελληνική Αριστερά: Μετά την κατάρρευση του κομμουνιστικού κινήματος, [ ] πολλοί, των οποίων οι ελπίδες, οι διαγνώσεις και οι προγνώσεις διαψεύσθηκαν παταγωδώς, [ ] συνεχίζουν απτόητοι τη φιλόδοξη πολιτική ή συγγραφική τους σταδιοδρομία επικαλούμενοι την ακατάλυτη πίστη τους στο «μέλλον του ανθρώπου» και στην «πρόοδο» – πολλοί τέτοιοι, λοιπόν, ζητούν σήμερα υποκατάστατα των παλαιών ορθόδοξων σοσιαλιστικών ουτοπιών σε θολούς ειρηνισμούς και σε οικουμενιστικές ηθικολογίες.

Είναι πολιτικά νήπιος, όποιος αναφέρεται στις δήθεν γενικές σύγχρονες τάσεις για υπέρβαση του εθνικού κράτους και για τη βαθμιαία πτώση των συνόρων, αποσιωπώντας ότι είναι δύο πολύ διαφορετικά πράγματα να περνούν τα σύνορα σου στρατιές τουριστών και να τα περνούν τα στρατεύματα ενός γειτονικού κράτους. (Από τον 20ό στον 21ο αιώνα, Τομές στην πλανητική πολιτική, ό.π., σσ. 66-67.)

Καθώς η ρήξη βαθαίνει, ο Κονδύλης δεν εγκαλεί πλέον τους παλιούς συνομιλητές του απλώς ως «πολιτικά νήπιους» αλλά ως συμμάχους των πολυεθνικών. Τα κίνητρά τους παύουν να είναι αποκλειστικά «ιδεολογικού» χαρακτήρα, αφορούν κατ’ εξοχήν την «κοιλιά» του συστήματος και τις απολαβές με τις οποίες εξαργυρώνουν την προσαρμογή τους και η προσχώρησή τους στη νέα ιδεολογία του συστήματος επιστρατεύει ως συγκολλητική ουσία έναν διαρκώς ενισχυόμενο «αντιεθνικισμό» που μετασχηματίζεται σε γενικευμένο εθνομηδενισμό:

Μετά την κατάρρευση της Ουτοπίας της Ανατολής, η εξημερωμένη πλέον δυτική «Αριστερά»… η οποία ακόμα χθες έπαιζε τον ρόλο του «χρήσιμου ηλίθιου» (Λένιν) στις διάφορες εκστρατείες ειρήνης του Κρεμλίνου [ ] αποτελεί σήμερα τον «χρήσιμο ηλίθιο» των πολυεθνικών εταιρειών και του οικουμενιστικού αμερικανισμού. Κίνητρά της είναι η πολιτική αφέλεια και τα χειροπιαστά κοινωνικά οφέλη. Η ιδεολογία του συστήματος, δηλαδή η συνείδησή του, αποτελεί εξ ίσου μέρος του όσο αποτελεί και η πρακτική του, δηλαδή η κοιλιά του. Και υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι εδώ η κοιλιά κοιμάται λιγότερο από τη συνείδηση και την κατευθύνει. (Από τον 20ό στον 21ο αιώνα, , ό.π., σσ. 66-67.).

Όλοι εκείνοι που στο παρελθόν «άναβαν καντήλια στο εικόνισμα του Τσε Γκεβάρα και δεν ήθελαν να ακούνε κουβέντα για “τυφλό αντικομουνισμό”» σήμερα έχουν έναν και μόνο βασικό εχθρό, «“κάθε εθνικισμό” και ενστερνίζονται ως ερμηνεία της πραγματικότητας τα συνθήματα του νικητή: τον οικουμενισμό μέσω της ενιαίας παγκόσμιας αγοράς και των “ανθρωπίνων δικαιωμάτων”». Κατακεραυνώνουν δε συστηματικά «τον “εθνικισμό(ς)” όποτε ένας μικρός θέλει να αντισταθεί στις αδηφάγες διαθέσεις ενός μεγάλου…».

«Οι εχθροί του εθνικού κράτους… τον παραμερισμό του παράγοντα “έθνος” τον θεωρούν (και στο σημείο αυτό η κοσμοπολίτικη “αριστερά” συμμαχεί, κατά τρόπον μόνον κατ’ επίφαση παράδοξο, με τις πολυεθνικές εταιρείες) ως χαρμόσυνο βήμα προς την εξασθένιση ή κατάργηση του παραδοσιακού κράτους εν γένει, προς την ανάπτυξη μιας μεταεθνικής συνείδησης αυτονόμων πολιτών ως νέας βάσης της πολιτικής δραστηριότητας κ.τ.λ. κ.τ.λ.». ( Από τον 20ό στον 21ο αιώνα, Τομές στην πλανητική πολιτική σ. 108).
Σωμερίτης εναντίον Κονδύλη

Στο δε τέλος της ζωής του, ο Κονδύλης συγκρούεται και με το δημοσιογραφικό κατεστημένο, που δεν μπορούσε να ανεχθεί το γεγονός πως με το κύρος του ήλθε να «προσφέρει επιστημονική και μάλιστα (σύμφωνα με τις φήμες) προοδευτική κάλυψη σε όλους τους ελληνόψυχους καλαμαράδες της καθ’ ημάς Ανατολής», όπως γράφει ο Ριχάρδος Σωμερίτης στο Βήμα. ( «Παιχνίδια πολέμου», Το Βήμα, 23/11/1997.).

Σε τρία διαδοχικά άρθρα, στο Βήμα, με αφορμή τη προδημοσίευση ενός αποσπάσματος από το ελληνικό Επίμετρο στη Θεωρία του Πολέμου, ο Σωμερίτης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου· όχι βέβαια απέναντι στην τουρκική επιθετικότητα, που είχε μόλις υποχρεώσει την Ελλάδα σε μια ταπεινωτική ήττα στα Ίμια, αλλά απέναντι στον κίνδυνο να… αφυπνισθεί ο πατριωτισμός των Ελλήνων και να αλλάξει προσανατολισμό στο σύνολό της η ελληνική πολιτική.

Ο Σωμερίτης συνδέει ευθέως την εγκατάλειψη του μοντέλου του παρασιτικού καταναλωτισμού, την οποία ευαγγελίζεται ο Κονδύλης ως προϋπόθεση για την ανάσχεση της ελληνικής παρακμής, με την αποτροπή του τουρκικού επιθετισμού. Και προφανώς έχει κάνει τις επιλογές του: Στο τρίτο άρθρο του, με τον εύγλωττο τίτλο «Τι θα θυσιάσουμε στον βωμό της πολεμικής μηχανής;», κατηγορεί τον Κονδύλη πως προτείνει την «καθυπόταξη των πάντων στις πολεμικές δαπάνες διαμέσου μιας οικονομίας που θα τις εξυπηρετούσε και συνεπώς η κατάργηση του “καταναλωτικού ευδαιμονισμού” θα επέτρεπε ίσως τη σωτηρία». Ριχάρδος Σωμερίτης, Το Βήμα, 21/12/ 1997).
Το έσχατο επιχείρημα

Καθόλου τυχαία, λοιπόν, καταφεύγει στο έσχατο επιχείρημα: Οι απόψεις του Κονδύλη για αντιμετώπιση της τουρκικής επιβουλής προϋποθέτουν και συνεπάγονται την εγκατάλειψη του μοντέλου του παρασιτικού καταναλωτισμού. Και έτσι, παρότι «έχασε» στο επίπεδο των επιχειρημάτων, ο Σωμερίτης «κέρδισε» από την άποψη της ουσίας, κατ’ εξοχήν στο κοινό που απευθυνόταν. Διότι ποιος θα υιοθετούσε την εγκατάλειψη της καταναλωτικής ευωχίας για να ακολουθήσει τον δύσκολο δρόμο της ανάταξης του ελληνισμού, προφανώς και στο αμυντικό πεδίο; Ο Κονδύλης ήταν χαμένος εκ προοιμίου στο κοινό που απευθυνόταν!

Θα χρειαζόταν να περάσουν είκοσι χρόνια, να καταρρεύσει το παρασιτικό εκσυγχρονιστικό μοντέλο, και η Τουρκία να έχει μεταβληθεί σε ένα ανεξέλεγκτο επιθετικό τέρας, για να αρχίσουν να ακούγονται οι φωνές, οι οποίες ήδη πριν από το Νταβός, το 1988, επέμεναν στην ανάγκη μετασχηματισμού ολόκληρου του μοντέλου της ελληνικής κοινωνίας εάν αυτή αξιολογούσε την ανεξαρτησία της περισσότερο από την παρασιτική της κατανάλωση. Και προφανώς η ελληνική κοινωνία, υπό τη σοφή καθοδήγηση του συνόλου των ελίτ –προεξόχως των προοδευτικών–, έδινε προτεραιότητα στο δεύτερο.

Και όμως, ήδη από τότε, ο Σωμερίτης και οι συν αυτώ, παρά τα αντιθέτως λεγόμενα, γνώριζαν πως η Ελλάδα είχε απολέσει ένα σημαντικό μέρος της εθνικής της ανεξαρτησίας. Στο πρώτο κατά σειράν άρθρο του, υπογραμμίζει πως «τέτοια λόγια» σαν αυτά του Κονδύλη «δεν πρέπει καν να γράφονται», πόσο μάλλον να αρχίσουν να υλοποιούνται διότι «στην εποχή μας αυτά που γράφουμε στην Αθήνα διαβάζονται και στην Άγκυρα [ ] και οι τούρκοι στρατηγοί κάτι πρέπει να καταλαβαίνουν από στρατηγική. Ερώτημα: Θα περιμένουν να προχωρήσουμε στις τεράστιες στρατιωτικές παραγγελίες μας και στην επικράτηση των ιδεών του κ. Κονδύλη για να αντιδράσουν;» (Το Βήμα, 23/11/1997).

Δηλαδή, ο «ειρηνιστής» αρθρογράφος επιβεβαίωνε αθέλητα και σε όλη τη γραμμή τις απόψεις του Κονδύλη πως το ελληνικό σύστημα τελούσε ήδη υπό φιλανδοποίηση, υποστηρίζοντας ότι ακόμα και μια συζήτηση για την αμυντική θωράκιση της χώρας θα μπορούσε να προκαλέσει τη μήνι –και την αντίδραση προφανώς– των «Τούρκων στρατηγών».
https://slpress.gr/anadimosieuseis/h-xr ... aristeras/


μπόνους
Αρχαίοι ιστορικοί αναφέρουν ότι μετά την καταστροφή της Καρχηδόνας, ο Σκιπίων Αφρικανός ο Νεώτερος δάκρυσε αντικρίζοντας το τέλος των εχθρών του, γιατί θυμήθηκε τον ομηρικό στίχο «Ἔσσεται ἧμαρ ὅτ’ ἄν ποτ’ ὀλώλῃ Ἴλιος ἱρή» και αναλογίστηκε ότι και τη Ρώμη μπορεί να τη βρει η ίδια μπίρα. Πολύ μικρότερα πνεύματα και πολύ μικρότερες ψυχές κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Μόλις η δική τους ιδεολογική παράταξη καταγάγει μιαν αποφασιστική νίκη, σπεύδουν να εξαγγείλουν το τέλος της Ιστορίας ούτως ώστε τίποτε να μην μπορεί πλέον να αναιρέσει αυτήν τη νίκη. Ή κάνουν κάτι πρακτικά ισοδύναμο: ζωγραφίζουν το ιστορικό μέλλον έτσι, όπως θα όφειλε να διαμορφωθεί, να ο τρόπος, με τον οποίο ο νικητής αρέσκεται να κατανοεί τον εαυτό του και τη δραστηριότητά του, συνέπιπτε πράγματι με την αντικειμενικά δεδομένη πορεία της Ιστορίας. Το νόστιμο είναι ότι οι οπαδοί του προσωρινά νικηφόρου καπιταλιστικού φιλελευθερισμού ξεκινούν από την ίδια περίπου φιλοσοφία της ιστορίας όπως άλλωστε οι μαρξιστές: μιλούν σαν η Ιστορία να διανύει, έστω και με προσωρινές παρεκκλίσεις, μιαν ευθύγραμμη τροχιά, στο τέρμα της οποίας βρίσκεται κατ’ αναγκαιότητα ένας ενιαίος και ειρηνικός κόσμος. Επίσης, όπως οι μαρξιστές, πιστεύουν ότι οι οικονομικοί παράγοντες, δηλαδή η ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων και η διαπλοκή των οικονομιών, αποτελούν τις κινητήριες δυνάμεις της ιστορικής περιόδου, η οποία θα υποκαταστήσει τον πόλεμο με το εμπόριο. Σε διάφορα κείμενά μου έχω αναλύσει τις κοινές προϋποθέσεις της μαρξιστικής και της φιλελεύθερης ουτοπίας από την άποψη της ιστορίας των ιδεών. Όπως οι μαρξιστές έζησαν το ναυάγιo της ουτοπίας τους, έτσι και οι φιλελεύθεροι θα βρεθούν σύντομα μπροστά στα ερείπια της δικής τους, την οποία θα γκρεμίσουν οι τρομακτικοί αγώνες κατανομής του 21ου αιώνα. Όσοι ισχυρίζονται ότι τελείωσε η Ιστορία, ας είναι βέβαιοι ότι η Ιστορία τους περιμένει πίσω στη γωνία. Και οι πάμπολλοι διανοούμενοι οι οποίοι βιάστηκαν να μετατραπούν από συνοδοιπόρους ή προπαγανδιστές του σοβιετισμού σε συνοδοιπόρους και κράχτες του αμερικανισμού, έκαναν άδικο κόπο. Αν ο Φουκουγιάμα έδωσε, έστω και με ρηχό τρόπο, το χρίσμα της φιλοσοφίας της ιστορίας στον οικουμενιστικό αμερικανισμό, ο Χάντιγκτον προσέφερε στις αμερικανικές ιμπεριαλιστικές φιλοδοξίες πιο πρακτικές υπηρεσίες και προοπτικές. Αν η Ιστορία δεν τελειώνει, αλλά συνεχίζεται ως σύγκρουση των πολιτισμών, και αν η ευρωπαϊκή και αμερικανική Δύση έχουν εξ ορισμού κοινά πεπρωμένα μέσα στη σύγκρουση αυτή, τότε είναι προφανές ότι οι ΗΠΑ, ως το ισχυρότερο έθνος της Δύσης πρέπει να ηγείται μόνιμα στην προάσπισή της εναντίον των μουσουλμανικών και κομφουκιανικών μαζών. Βεβαίως, η σημερινή Ευρώπη (χρησιμοποιώ τον όρο συμβατικά, γιατί δεν υπάρχει πράγματι, καμία τέτοια πολιτική οντότητα), από πολιτικοστρατιωτική άποψη, αποτελεί περίπου αμερικανικό προτεκτοράτο και θα παραμείνει τέτοιο στο προβλεπτό χρονικό διάστημα. Η σκέψη του Χάντιγκτον έχει, από την άποψη αυτή, ένα πραγματικό έρεισμα, όμως η γενικότερη ιστορική και κοινωνιολογική της θεμελίωση είναι έωλη. Αν η Ευρώπη και οι ΗΠΑ συμπορευθούν κατά τον 21ο αιώνα, ο λόγος δε θα είναι η πολιτισμική κοινότητα αλλά η ενότητα συμφερόντων, όπως τα προσδιορίζει εκάστοτε η γεωπολιτική, η στρατηγική και η οικονομία. Ποτέ στην ιστορία δεν στάθηκαν καθοριστικοί οι πολιτισμικοί παράγοντες κατά την αναζήτηση συμμάχων, έστω και αν συμμαχίες μεταξύ πολιτισμικά συγγενών συνήθως εκλογικεύονται κατάλληλα εκ των υστέρων, ώστε να τους προσδοθούν υψηλά κίνητρα. Αλλά είναι ανόητο να φανταστεί κανείς ότι η Ιαπωνία θα επιλέξει μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας με κριτήριο την πολιτισμική συγγένεια, οπότε θα γινόταν πιθανότατα επαρχία μιας μελλοντικής πανίσχυρης Κίνας, και όχι με βάση στρατηγικά κριτήρια, που θα της έδιναν το περιθώριο μεγαλύτερης ανεξαρτησίας υπό την ανεκτικότερη αμερικανική σκέπη. Επίσης είναι ανόητο να πιστεύει κανείς ότι οι Άραβες εμίρηδες θα προτιμήσουν την κυριαρχία των Ισλαμιστών από τη συμμαχία με τους «άπιστους» Αμερικανούς ή ότι μια Ρωσία εντελώς απογοητευμένη από τη Δύση, και ανήμπορη να αντιδράσει αλλιώς, δε θα μπορούσε, κωλυόμενη από τις πολιτισμικές διαφορές, να πέσει στην αγκαλιά της Κίνας σχηματίζοντας μαζί της ένα κραταιό ευρασιατικό μπλόκ. Άλλωστε δεν είναι δυνατόν να μάχονται συνεχώς όλοι οι πολιτισμοί εναντίον όλων τον πολιτισμών. Ο συσχετισμός των δυνάμεων επιβάλλει συνδυασμούς και συμμαχίες – όμως ποια πολιτισμικά κριτήρια θα μπορούσαν να πρυτανεύσουν κατά τη σύναψη συμμαχιών μεταξύ πολιτισμών; Ποια πολιτισμική λογική επιβάλλει σε Μουσουλμάνους να προσεγγίσουν τους Κινέζους και να στραφούν εναντίον της Δύσης; Ο Χάντιγκτον παρακάμπτει τα στοιχειώδη αυτά ερωτήματα, ούτε αναζητεί τα φώτα των ιστορικών εμπειριών. Γιατί όπως είπαμε, η πρόθεσή του είναι λιγότερο θεωρητική και περισσότερο στρατηγική – στρατηγική στην αμερικανική προοπτική εννοείται.

Περιοδικό Νέα Κοινωνιολογία, τεύχος 25, Άνοιξη 1998.
με αφορμή δε και τον πρόσφατο ψόφο του τάπερμαν (ΣΣΤΤ) μια υπενθύμηση για τους σημερινούς κουλήθιους/τότε ταπερμίνιον που αμολούσαν τους σωμερίτηδες για να πλήξουν μια από τις μεγαλυτερες ελληνικές διανοιες
παραφράζοντας το του scouser στο νημα με τον βανς, To μίσος για τα ενδυομενα την προβια του "εκσυγχρονιστή" καθαρματα (απο αρδ μέχρι και τον τελευταίο κουλήθιο) δεν είναι ουτε θα είναι ποτέ αρκετό.

Re: ο Μητσοτάκης είναι ο πιο έξυπνος πολιτικός από το 1974

Δημοσιεύτηκε: 16 Φεβ 2025, 03:20
από Orion22
further reading:
Διάσκεψη Μονάχου: Γιατί δεν ταξίδεψε σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Αντώνης Φουρλής
14/02/2025 12:37 EET
ΗuffPost Greece

«Δεν είναι στις προθέσεις του πρωθυπουργού να ταξιδέψει φέτος για να λάβει μέρος στις εργασίες της Διάσκεψης του Μονάχου για την Ασφάλεια», είναι η απάντηση που δίνουν αρμόδιες πηγές του Μεγάρου Μαξίμου, «προσπερνώντας» έτσι δημοσιογραφικές πληροφορίες (δημοσίευματα υπήρξαν την Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου), που ανέφεραν ότι σήμερα θα βρισκόταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο Μόναχο.

Αυτή είναι μισή απάντηση.

Πρώτον, επειδή η συγκυρία είναι εξαιρετικά κρίσιμη: βλέπε δραματικές εξελίξεις στο ζήτημα της Ουκρανίας και πρώτη ευκαιρία επαφών με τη νέα ηγεσία του Τραμπ στις ΗΠΑ, που έρχεται να ανατρέψει δόγματα και να παρέμβει θεαματικά στις διαπραγματεύσεις απευθείας με τον Βλαντιμίρ Πούτιν.

Δεύτερον, επειδή υπήρχαν πληροφορίες (που δεν έχουν διαψευστεί επισήμως), οι οποίες ανέφεραν ότι η Αθήνα θα ήθελε με αυτή την ευκαιρία να επιδιώξει μία πρώτη επαφή στο ανώτατο επίπεδο με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Βανς, που θα βρεθεί στο Μόναχο.

Τρίτον, επειδή ακόμα και χθες κυβερνητικά στελέχη πρώτης γραμμής έλεγαν στη HuffPost, ότι καθ′ όσον γνώριζαν ο Κυριάκος Μητσοτάκης επρόκειτο να βρίσκεται σήμερα στο Μόναχο για τη Διάσκεψη.

Πέσαμε όλοι μαζί έξω, ή απλώς τα σχέδια άλλαξαν;

Πάντως, αντί του Μονάχου, ο κύριος Μητσοτάκης πήγε το πρωί στο αμαξοστάσιο του ΟΣΥ και ενημερώθηκε για την ενίσχυση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών με νέα λεωφορεία.
:blm:
Στο πρωθυπουργικό επιτελείο δηλώνουν αρμοδίως, σε όσους δημοσιογράφους ρωτάνε σήμερα, ότι ο λόγος που δεν προγραμμάτισε να ταξιδέψει στο Μόναχο ο πρωθυπουργός είναι «η εσωτερική επικαιρότητα».
https://www.huffingtonpost.gr/entry/dia ... 4928d139f8