Re: Λέρνα, Άρνη, Αρνισσα-υπολείμματα της γλώσσας των Χάττι?
Δημοσιεύτηκε: 27 Ιαν 2019, 23:44
......
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
LOUROS έγραψε: 27 Ιαν 2019, 23:34 οπου βλέπουν Ζα- τα βγάζουν σλάβικα και καθάρισαν. Δεν είμαι σίγουρος αν εχει την ιδια έννοια στα σλάβικα και αν ενδέχεται να είναι δάνειο - αντιδάνειο
Η αλήθεια είναι πως πρόκειται για τεράστια οροσειρά. Πως το ονομάτισε όμως έτσι;LOUROS έγραψε: 27 Ιαν 2019, 23:34Το Ζάγκρος είναι προφανώς ελληνογερμανικό απο το ζα- και το γκρος, δλδ ΤΕΡΑΣΤΙΟ. ΙΕ σίγουρα.
Οι Πελασγοί, κάπου είχα διαβάσει πρόσφατα (εδω μάλλον) οτι τα προ-Ελ τοπωνύμια ηταν γερμανικά...οταν κατέβηκαν οι Αχαιοί και βρήκαν τους λαζοντόιτσ, κάνανε μαζί εκστρατείες ανατολικά με τον Διόνυσο και δίνανε τέτοια παράξενα ονόματα...
LOUROS έγραψε: 28 Ιαν 2019, 00:22
Οι Πελασγοί, κάπου είχα διαβάσει πρόσφατα (εδω μάλλον) οτι τα προ-Ελ τοπωνύμια ηταν γερμανικά...οταν κατέβηκαν οι Αχαιοί και βρήκαν τους λαζοντόιτσ, κάνανε μαζί εκστρατείες ανατολικά με τον Διόνυσο και δίνανε τέτοια παράξενα ονόματα...![]()

Αυτό λέει ότι πήραν ως δείγμα σύγχρονους πληθυσμούς που ζουν κοντά σε νεολιθικούς οικισμούς όπως η Νέα Νικομήδεια (π.χ. κατοίκους της Βέροιας). Δεν λέει ότι εξέτασαν σκελετούς (ή οστά, ή δόντια) του νεολιθικκού οικισμού της Νέας Νικομήδειας και βρήκαν R1a και R1b.
Για τα Ζα ισχύουν ορισμένα από αυτά που γράφτηκαν για κάποια άλλα όμως όχι. Π.χ. τα όρη Ζάγκρος δεν έχουν επιβεβαιωμένη ετυμολογία. Τα τοπωνύμια σε -σσος/-ττος είναι μη ελληνικά, ινδοευρωπαϊκά και σχετίζονται με τις αρχαίες γλώσσες της Ανατολίας όπου το -assa δήλωνε κτήση (επομένως η Αρνισσα φαίνεται ότι συνδυάζει χαττική και ΙΕ ανατολική γλώσσα). Π.χ. Tarhuntassa=που ανήκει στον θεό Ταρχούντ. Η μέλισσα δεν έχει σχέση με αυτά (προέρχεται από τύπο *μελι-τja)Αίγαγρος έγραψε: 27 Ιαν 2019, 20:31 Το 'χω απορία πάντως, τοπωνύμια και ονόματα τα οποία ξεκινάνε από Ζα:
Ζάραξ, Ζάκρος και Ζαρός (Κρήτη), Ζάλευκος, Ζαγρεύς, ίσως και άλλα στον ελλαδικό χώρο ή στη μικρά Ασία π.χ. Ζαγορά στη Παφλαγονία και άλλες που δεν μου έρχονται τώρα, ή ακόμα και τα όρη Ζάγκρος (κουρδικό; ιρανικό; ) είναι ή όχι ινδοευρωπαϊκής προελεύσεως; Σχετίζονται;
και στα σλαβικά, όπως Ζάτουνα, Ζαγόρι κ.τ.λ.
Επίσης εάν τα Κνωσός, Φαιστός, συνδέονται με τα Παρνασσός, Λυκαβηττός, Ὑηττός, Βολισσός Χίου κ.τ.λ. ονόματα δηλαδή που τελειώνουν
σε -σσος,-ττος, και που είναι κάτι σαν το αντίστοιχο ελληνικό -ειά, π.χ. Αλεξάνδρ-εια, δεν θα πρεπε να θεωρούνται ινδοευρωπαϊκά;
Το ίδιο και ο μινωικός πολιτισμός;
Λέξεις όπως θάλασσα, μέλισσα κ.τ.λ.
Υπάρχει μια κοινή γραμμή μεταξύ Χετταίων, Λούβιων με τον πολιτισμό του Αιγαίου (;).
Αυτό ίσως επιβεβαιώνει και μία πρόσφατη γενετική έρευνα του Λαζαρίδη που δημοσιεύθηκε στο Nature, και μιλάει για ένα ενιαίο γενετικό στρώμα σε όλη την περιοχή της Μικράς Ασίας, του Αιγαίου και της Ελλάδος, μέχρι και την εισβολή των Αχαιών.
https://www.sciencemag.org/news/2017/08 ... na-reveals
Η τελευταία ζωντανή συγγενής γλώσσα αυτών ήταν οι γλώσσα των Ισαύρων στο Βυζάντιο.
Τυπικό δείγμα αποπροσανατολισμού. Παραβλέπεις τα υπόλοιπα στοιχεία (ακόμα και τον "αλάνθαστο" Ομηρο-ρεπόρτερ της μυκηναϊκής εκστρατείας στην Τροία) για τη σχέση αλόγου και Μυκηναίων και καταπιάνεσαι με το ένα στοιχείο που φαίνεται πιο "τρωτό". Ωστόσο ακόμα κι εσύ με τις αναφορές των πινακίδων επιβεβαιώνεις την ύπαρξη μυκηναϊκής θεάς για τα άλογα, μαρτυρία που ίσως και να βαραίνει περισσότερο από ένα προσωπικό όνομα με συνθετικό τον ίππο. Επίσης η κυριότερη θεότητα του μυκηναϊκού πανθέου κρίνοντας από τις προσφορές είναι ο Ποσειδώνας που ως γνωστόν έχει ιδιαίτερα στενή σχέση με τα άλογα και αρχικά ήταν χθόνια θεότητα.skartados έγραψε:Όλα έχουν το ρόλο τους άσχημε λουρέ.
Αν ας πούμε οι μυκηναιοι είχαν σε ένα μεγάλο ποσοστό το συνθετικό ίππος στα όνοματα τους,οπωσδήποτε κάτι θα σημαινε,μια πολύ ιδιαίτερη σχέση τουλάχιστον με το άλογο,μια έστω ένδειξη προτερου νομαδικου βιου.Έλα μου ομως που έχουν βρεθει καμμια διακοσαριά κυρια όνοματα στη γραμμικη β και ούτε ένα δεν έχει το ίππος ως συνθετικό.
Για να μην μπερδεύοαστε με άλλες γραφές (όχι δημτρο,δεν αντέγραψα τα όνοματα από τη σελίδα που έφερες) παμΕ κατευθείαν σε λεξικό της γραμμικης β .
Εσύ το έθεσες ως επιχείρημα,όχι εγώ.Τυπικό δείγμα αποπροσανατολισμού. Παραβλέπεις τα υπόλοιπα στοιχεία (ακόμα και τον "αλάνθαστο" Ομηρο-ρεπόρτερ της μυκηναϊκής εκστρατείας στην Τροία) για τη σχέση αλόγου και Μυκηναίων και καταπιάνεσαι με το ένα στοιχείο που φαίνεται πιο "τρωτό".
Δεν λέει κάτι αυτό,οι περισσότεροι λαοί,είχαν και έχουν δανεικούς θεούς.Ωστόσο ακόμα κι εσύ με τις αναφορές των πινακίδων επιβεβαιώνεις την ύπαρξη μυκηναϊκής θεάς για τα άλογα, μαρτυρία που ίσως και να βαραίνει περισσότερο από ένα προσωπικό όνομα με συνθετικό τον ίππο. Επίσης η κυριότερη θεότητα του μυκηναϊκού πανθέου κρίνοντας από τις προσφορές είναι ο Ποσειδώνας που ως γνωστόν έχει ιδιαίτερα στενή σχέση με τα άλογα και αρχικά ήταν χθόνια θεότητα.
Από εδώ το αντέγραψαΣχετικά με το site που αντέγραψες, απλά δεν γίνεσαι πιστευτός διότι η δομή του αποσπάσματός σου ήταν η ίδια με το site που υπέδειξα (ή έστω κάποιο άλλο με το ίδιο άρθρο). Ιδια σειρά ονομάτων. Ιδια γράμματα.
Φυσικό είναι,το λεξικό είναι μόνο της γραμμικης β το άλλο έχει όνοματα και από άλλες γραφές όπως διαβασες.ο λεξικό που έφερες δεν περιλαμβάνει πολλά από την πρώτη σου ανάρτηση. Για παράδειγμα στο "Σ" το λεξικό έχει 13 ονόματα προσώπων ενώ η πρώτη σου ανάρτηση έχει καμιά 40αριά από Σ. Ποιο ισχύει τελικά?
Ειμαι σίγουρος πως αν το ψαξω αυτό,τα πράγματα δεν θα είναι ακριβώς έτσιArna και arinna σήμαιναν πηγή, πηγάδι, λίμνη στη χαττική γλώσσα
Εγώ δεν είπα ότι στη γραμμική Β απαντούν ονόματα με συνθετικό τον ίππο. Είπα ότι υπάρχει αυτός ο σχηματισμός και στην ελληνική γλώσσα μαζί με άλλες ΙΕ γλώσσες. Εσύ προσπάθησες να "βγάλεις θέμα" εστιάζοντας την προσοχή στη γραμμική Β.skartados έγραψε:Εσύ το έθεσες ως επιχείρημα,όχι εγώ.
Μην είσαι τόσο εγωιστής,παραδεξου το λάθος σου,πες ένα ευχαριστώ που εμαθες κάτι καινούργιο και παμε παρακάτω.
Από μόνο του δεν λέει κάτι. Αν το προσθέσουμε στις υπόλοιπες μαρτυρίες για τα άλογα αποκτά περισσότερη βαρύτητα. Γιατί σε ανησυχεί τόσο ο Ποσειδώνας? Επειδή όντως έχει στενότατη σχέση με τα άλογα? Χεχε..skartados έγραψε:Δεν λέει κάτι αυτό,οι περισσότεροι λαοί,είχαν και έχουν δανεικούς θεούς.
Άσε τον Ποσειδώνα στην ησυχία του.
Και με τη θάλασσα ασχολούνταν αλλά και με τα άλογα και τα τροχοφόρα οχήματα.skartados έγραψε:Τελος πάντων,οι μυκηναιοι ήταν ένας θαλασσινός λαός που μετετρεψε την αν.μεσόγειο σε ελληνική λίμνη.
Εμ φαίνεται ότι δεν ήταν από το λέξικό. Το ίδιο άρθρο είναι με την ιστοσελίδα που υπέδειξα. Η σημασία βρίσκεται στο ότι το λεξικό που έφερες μετά περιέχει λιγότερα κύρια ονόματα. Επομένως το επιχείρημα για τα μερικές εκατοντάδες ονόματα που δεν περιέχουν τον ίππο γίνεται λιγότερο εντυπωσιακό.skartados έγραψε:Από εδώ το αντέγραψα
http://www.kairatos.com.gr/onomatamykinaika.htm
Πιθανότατα να είναι το ίδιο άρθρο,δεν διαβασα καν αυτό που εβαλες εσύ.Τι σημασια έχει;Εγώ το Εβαλα Γιατί είχε σίγουρα όλα τα μυκηναϊκα όνοματα που έχουν διαβαστει στη γραμμικη β.Το που τα διαβασε τα άλλα δεν με ενδιαφέρει
Ολα όμως τα εντάσσει στη μυκηναϊκή περίοδο (ακόμα κι αυτά που περιέχουν τον ίππο). Τι σημαίνει αυτό λοιπόν?skartados έγραψε:Φυσικό είναι,το λεξικό είναι μόνο της γραμμικης β το άλλο έχει όνοματα και από άλλες γραφές όπως διαβασες.
Προσπαθησα να ψάξω λίγο τις λέξεις αυτές.Για την αρνα δεν βρήκα τίποτα.Για την αριννα Ομως γίνεται χαμος από πληροφορίες,Γιατί είναι η πιο γνωστή θεότητα των χαττί ,αλλά δεν είναι θέα του νερού,είναι του ήλιου.skartados έγραψε: 29 Ιαν 2019, 00:19Ειμαι σίγουρος πως αν το ψαξω αυτό,τα πράγματα δεν θα είναι ακριβώς έτσιArna και arinna σήμαιναν πηγή, πηγάδι, λίμνη στη χαττική γλώσσα

Εγώ παντως όπου και αν κοίταξα τη λέξη αρνα δεν την βρήκα,μόνο την λέξη αριννα,πάντα με 2 Ν.Jimmy81 έγραψε: 01 Φεβ 2019, 05:25 Οι λέξεις αυτές αναφέρονται στο βιβλίο του E.Forrer, Glotta.
Την λέξη arinna με τη σημασία, πηγή/κρήνη την έχω βρει και σε online λεξικό της χαττικής γλώσσας
https://www.palaeolexicon.com/Languages/Index#
Σχετικά με τη θεότητα που αναφέρθηκε τώρα...
Η Arinna ήταν τοπωνύμιο και θρησκευτικό κέντρο των Χετταίων κοντά στην πρωτεύουσά τους, Χατούσα. Η "θεά του ήλιου της Αριννα" λατρευόταν εκεί από τους Χετταίους. Την πήραν από παλιότερη θεά των Χάττι η οποία χαρακτηριζόταν και ως "Μητέρα της γης". Το πρωτότυπο όνομα της θεότητας των Χάττι ίσως ήταν Eštan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sun_goddess_of_Arinna
The philologist Hans Krahe related this toponym on a paleo-European basis *Ar-n-, derived from the Proto-Indo-European root *er-, "flow, move