Μπορεί να σχετίζεται μπορεί και όχι με το ερώτημα του νήματος, το παραθέτω απλά, τροφή για σκέψη


πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση γιόχι (νο κίντινγκ).Yochanan έγραψε: 07 Ιαν 2019, 23:09 https://discoveringancienthistory.wordp ... onization/
Oι ρίζες του φαινομένου ειναι στους Ελληνίζοντες Εβραίους της Ελληνιστικής εποχής και την επιθυμία τους να δημιουργήσουνε διπλωματικους δεσμους με το βασίλειο της Σπάρτης (που έγινε τελικά). Το θέμα Ελληνίζοντες Εβραίοι εχει χαθει στην ελ ιστορική αναδρομή αλλα και σε αυτη των Εβρε γιατι αποτελούν embarrassment for both sides αλλά ήταν και γαμώ τα παιδιά.
Για μένα αυτό που γιορτάζεται στη Χάνουκα ειναι η νικη των φανατικων ιουδαιζοντων Εβραιων απεναντι στους Ελληνιζοντες Εβραιους σε ένα ουσιαστικα εμφύλιο πολεμο που παρουσιάζεται (και απο τους Χριστιανους και απο τους Εβραιους) σαν πολεμος εναντια σε εναν εξωτερικο εχθρο. Οι Σελευκιδες σύρθηκαν στη διαμαχη για να υποστηρίξουν τους Ελληνιζοντες - δεν ειναι τοσο απλο οσο παρουσιάζεται.
κι εδώModern scholarship on the other hand considers the Maccabean revolt less as an uprising against foreign oppression than as a civil war between the orthodox and reformist parties in the Jewish camp
Εμπεδοκλή:Εμπεδοκλής έγραψε: 08 Ιαν 2019, 22:33Εννοείται ότι το Ισλάμ έχει αρκετούς φιλοσόφους και έχει αφήσει στοιχεία πολιτισμού. Το κακό όμως είναι ότι οι εξτρεμιστές τους πάντα έκαναν μεγαλύτερο θόρυβο...Nero έγραψε: 08 Ιαν 2019, 22:21Όταν οι μουσουλμάνοι είχαν άθεους πιο ακραίους και από τον Nandros εσύ έτρωγες βελανίδια.Εμπεδοκλής έγραψε: 08 Ιαν 2019, 22:17 Και το βασικότερο όλων, εσύ ποτέ δεν θα είχες επιλέξει να το παίξεις αθεοταλιμπάν διότι θα φοβόσουν την ελεύθερη πτώση από ταράτσα...
Στην Ορθόδοξη Ελληνική Εκκλησία οφείλεις την ελευθερία που απολαμβάνεις σήμερα...
https://en.wikipedia.org/wiki/Al-Ma%CA%BFarri
Αν δεν μπορούσα να ήμουν Χριστιανός Ορθόδοξος ή οπαδός της Αρχαίας Θρησκείας σίγουρα θα προτιμούσα να είναι Μουσουλμάνος. Όμως σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να είμαι Εβραίος ή Καθολικός. Μιλάμε για εγκληματικές θρησκείες κατ΄αναλογίαν πληθυσμού...
Ειδωλολατρεία είναι όταν λατρεύεις ένα είδωλο, δηλαδή ένα αντικείμενο πχ άγαλμα, εικόνα κλπ, και του προσδίδεις θεϊκές ικανότητες.Perp έγραψε: 07 Ιαν 2019, 23:30Αρχαία θρησκεία εννοεί των Ελλήνων, την ειδωλολατρεία. Η βασική πηγή είναι ένα απόσπασμα του Πορφυρογέννητου από το έργο Προς τον ίδιον υιόν Ρωμανόν:Juno έγραψε: 07 Ιαν 2019, 22:41Της αρχαίας θρησκείας των Σπαρτιατών (και όλων των Ελλήνων) ή των Εβραίων;Perp έγραψε: 07 Ιαν 2019, 22:12Την εποχή εκείνη στις γειτονικές με τη Λακεδαιμονία περιοχές και κυρίως στη χερσόνησο του Ταϋγέτου, στη Μάνη, επιβίωναν σε σημαντικό ποσοστό Εθνικοί, οπαδοί δηλαδή της αρχαίας θρησκείας...
... Αν και δεν είναι σαφές σε πιο βαθμό συνέχιζαν να υπάρχουν ειδωλολάτρες στην περιοχή
Το έψαξα και λέει πως ήταν γιος δούλου. Οι δούλοι ήταν και ξένοι. Άντε να τον ελευθέρωσαν γιατί ήταν καλός, πιο ψηλά από περίοικο δεν τον βλέπω. Υπήρχαν και ξένοι κάτοικοι που δεν είχαν τα δικαιώματα που είχαν οι Έλληνες. Και δεν είχαν «κοινή καταγωγή από την εποχή του Αβραάμ» που επικαλείται το άρθρο που υποστηρίζεις.Perp έγραψε: 07 Ιαν 2019, 23:18Για την Σπάρτη συγκεκριμένα δεν ξέρω από πότε ξεκινούν τα ευρήματα. Γενικά, η πρώτη μαρτυρία περί εγκαταστάσεως Εβραίων στην Ελλάδα βρίσκεται σε επιγραφή του 3ου π.Χ. αιώνα που κάνει λόγο για κάποιον Εβραίο από τη Βοιωτία, με το όνομα Μόσχος Μοσχίωνος.Η επιγραφή βρέθηκε στον Ωρωπό και χρονολογείται μεταξύ του 300-250 π.Χ. (πηγή: Αρχαιολογική Εφημερίς, 1955 Μ.Μήτσος, σελ 194).Juno έγραψε: 07 Ιαν 2019, 22:41 Έλα τώρα, εδώ ξετρύπωναν ναζί ακόμα και στην Άνω Κολοπετινίτσα των Νησιών Βανουάτου και δεν ξέρουν τι απέγιναν αυτοί εδώ;
Link της μαρτυρίας από ακαδημαϊκή πηγή παρακαλώ. Και κάτι που να μην το γράφει κάποιος που λέγεται Ιωσήφ.Perp έγραψε: 07 Ιαν 2019, 22:12 ......Υπάρχει μια μαρτυρία, που την καταγράφει ο Ιώσηπος, σύμφωνα με την οποία ο βασιλιάς της Σπάρτης Άρειος, αναζητώντας συμμάχους και υποστηρικτές στην αναμέτρησή του με τους Μακεδόνες, έστειλε επιστολή στον Αρχιερέα Ονία τον Γ’, μνημονεύοντας τις πανάρχαιες σχέσεις μεταξύ Σπαρτιατών και Εβραίων, που ξεκινούσαν από την κοινή καταγωγή τους από την εποχή του Αβραάμ...
Το έψαξα και αυτό παντού και οι πηγές είναι ή από το κις και το εβραϊκό μουσείο ή οι συγγραφείς που αναφέρονται ως πηγές, δεν φαίνονται πουθενά αλλού. Δεν έχουν κάνει τίποτα άλλο;Perp έγραψε: 07 Ιαν 2019, 23:18...Και αναφορές υπάρχουν που βέβαια εάν δεν σου άρεσε ο Ιώσηπος δεν θα σου αρέσουν. Και υπάρχει και η αρχαιότερη συναγωγή της διασποράς των Εβραίων, αυτή της Δήλου, που χρονολογείται στο 2ο αι. π.Χ...
Το πρόβλημα είναι πως ξεκινά μετά την ελληνιστική εποχή για να μπορεί να το επικαλεστεί όταν τον στριμώξουν, αλλά πετά και μία κοτσάνα περί κοινής καταγωγής από την εποχή του Αβραάμ.Yochanan έγραψε: 07 Ιαν 2019, 23:22 Δεν ξερω για αρχαιότητα αλλα στην Ελληνιστική και πρώιμη ρωμαικη εποχη σιγουρα υπηρχανε. Οι Επιστολες του Παύλου (προς κορινθιους, θεσαλλονικεις κλπ) ειναι γραμμένες προς τις κοινοτητες των χριστιανων εβραίων σε αυτες τις πολεις που τοτε ηταν κομματι των κατα τοπους εβραικων κοινοτητων - δεν ηταν σαφως διακριτα δλδ τα ορια μεταξυ χριστιανων και εβραιων. Αυτο εγινε αργοτερα.
Κανείς δεν αρνείται ότι υπήρξαν Εβραίοι στην Ελλάδα. Ειδικά για την Σπάρτη δεν ξέρω, αλλά δεν λέω πως δεν πήγαν εκεί...... Υπάρχει μια μαρτυρία, που την καταγράφει ο Ιώσηπος, σύμφωνα με την οποία ο βασιλιάς της Σπάρτης Άρειος, αναζητώντας συμμάχους και υποστηρικτές στην αναμέτρησή του με τους Μακεδόνες, έστειλε επιστολή στον Αρχιερέα Ονία τον Γ’, μνημονεύοντας τις πανάρχαιες σχέσεις μεταξύ Σπαρτιατών και Εβραίων, που ξεκινούσαν από την κοινή καταγωγή τους από την εποχή του Αβραάμ....
... την παρουσία πάντως Εβραίων στην Σπάρτη-Λακεδαιμονία (όπως άλλωστε και σε πολλά άλλα μέρη της Ελλάδας).....
Leporello: γιατί ο Αβέρωφ δεν ήξερε τι έλεγε!Leporello έγραψε: 24 Ιαν 2019, 18:07 Nέα τζουνιά! Ο Αβέρωφ με αυτά που δήλωνε το ... 1962 θα διαψεύσει ΕΜΕΝΑ που μιλάω την γλώσσα.
ρε συ, πως μου ξέφυγε κάτι τέτοιο;Yochanan έγραψε: 09 Ιαν 2019, 20:14 thx, δες εδώ
Schultz, Joseph P. (1981). Judaism and the Gentile Faiths: Comparative Studies in Religion. Fairleigh Dickinson University Press. p. 155. ISBN 978-0838617076. .κι εδώModern scholarship on the other hand considers the Maccabean revolt less as an uprising against foreign oppression than as a civil war between the orthodox and reformist parties in the Jewish camp
https://en.wikipedia.org/wiki/Hanukkah#Academic_sources
Η πλάκα είναι πως εγώ νόμισα ότι έβαλε όλους αυτούς τους αγίους με τα αρχαία ελληνικά ονόματα σαρκαστικά και μου άρεσε.Nandros έγραψε: 08 Ιαν 2019, 20:10Αν τα μέλη της είναι σαν τα μούτρα σου, που καμαρώνεις πως γάμησες τους οχτρούς, να μην σου πω τί είδους σεβασμός της αξίζει!Εμπεδοκλής έγραψε: 07 Ιαν 2019, 23:13Ελληνηνορθοδοξία είναι Μεγάλη και επιζεί για αιώνες σε αυτόν τον πανήτη διότι βρίσκει λύσεις για τα πάντα.Juno έγραψε: 07 Ιαν 2019, 22:41 Πχ πολύ πιο πρόσφατα σε σχέση με αυτά που λες, ο προπάππους μου λάδωσε τον παπά για να βάλει αρχαιοελληνικό όνομα στη γιαγιά μου. Ο άλλος τα πήρε, αλλά δεν την βάφτιζε αν δεν έβαζε μαζί και ένα "χριστιανικό". Και της έδωσε ένα εβραϊκότατο και δεν εννοώ τίποτα Μαρία, Άννα κλπ που είναι διεθνή.Θα σέβεστε!!!Ταλιμπανιές
Τα αρχαιοελληνικά ονόματα τιμώνται ως άγια από την Εκκλησιά και δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο για να βαπτιστεί κάποιος με αρχαιοελληνικό όνομα.
Στην πραγματικότητα τα αρχαιοελληνικά ονόματα κατέχουν περίοπτη θέση στην καθημερινότητά μας. Μάλιστα στο τυπικό της Εκκλησίας αναφέρεται να βαπτίζεται κάποιος και με αρχαιοελληνικό όνομα. Άλλωστε, πάρα πολλοί άγιοι είχαν βαπτιστεί και αγιάσει με αρχαιοελληνικά ονόματα.
Μερικά μονάχα παραδείγματα αγίων με αρχαία ελληνικά ονόματα είναι τα ακόλουθα: Αγίων 40 παρθένων μαρτύρων: Αφροδίτη, Αθηνά, Αδαμαντίνη, Αντιγόνη, Ασπασία, Δωδώνη, Ελπινίκη, Ερασμία, Θάλεια, Θεανώ, Καλλιρρόη, Κλειώ, Πηνελόπη, Σαπφώ, Ερατώ, Χαρίκλεια κτλ. (4ος αιώνας) 1 Σεπτεμβρίου.
Υπάρχουν πάνω από 30 άγιοι με το όνομα Αλέξανδρος ιεράρχες, μάρτυρες κτλ.(29 Μαϊου,10 Ιουνίου,1 Αυγούστου κτλ), επίσης 2 Άγιες με το όνομα Αλεξάνδρα (21 Απριλίου, καί 3 Μαρτίου), αλλά και άγιες Αλεξάνδρια επίσης (20 Μαρτίου καί 18 Μαϊου).
Άγιος μάρτυρας Απόλλων (21 απριλίου), και 7 άγιοι με το όνομα Απολλώνιος (7 Ιουλίου, 23 Ιουλίου, κτλ).
Άγιος μάρτυς Άρης (19 δεκεμβρίου) όσιος Άρης (13 δεκεμβρίου), 2 αγίες Αριάδνη (22 αυγούστου καί 18 Σεπτεμβρίου). Αγία μάρτυς Αρτεμία (7/6) και 3 άγιοι Αρτέμιος (24/3, 20/10, 23/6). Τρεις άγιοι Αχιλλέας (24/4, 20/8, 4/1).
Ακόμα και αν σε ορισμένους προκαλεί εντύπωση υπάρχουν δύο άγιοι με το όνομα Ερμής (30 Ιανουαρίου και 8 Μαρτίου)
Μάλιστα, ο άγιος Ερμής που εορτάζει στις 8 Μαρτίου ήταν ένας από τους 70 μαθητές του Χριστού.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι από τους 70 μαθητές του είχαν ελληνικά ονόματα!
Άγιος Έρως (25 Οκτωβρίου) άγιος Έρωτας (25 Ιουνίου), άγιος μάρτυρας Ηρακλής (10 Μαρτίου), άγιος Ηφαιστίων (10/4), άγιοι Θεμιστοκλής (10/4, 21/12), αγίες Θέκλα (24/9, 9/7 κτλ), αγίες Θεσσαλονίκη (7/11, 19/12), άγιοι Ιουλιανός (12/9, 8 /1, 29/1 κτλ), άγιος μάρτυρας Ισοκράτης (10 Απριλίου), αγία Ιφιγένεια (16 Νοεμβρίου), άγιοι Λουκιανός (17/10, 7/8, κτλ), άγιος Μακεδόνας (27 Μαρτίου) και 4 άγιοι Μακεδόνιος (28/6,24/1 κτλ), άγιοι Αριστείδης (13 Σεπτεβρίου, 10 Απριλίου), άγιος Αριστοτέλης (14 Μαϊου), αγία Ξένια (3 Μαϊου), άγιοι Ξενοφών (26/1), επίσης ιερά μονή Ξενοφώντος στο Άγιο Όρος
Η εκκλησία τιμά επίσης τον άγιο όμηρο στις 10 Απριλίου, ενώ ο κατάλογος των αγίων με αρχαιοελληνικά ονόματα είναι μακρύς.
Πολλά επίσης ονόματα άγιων έχουν Ελληνικές ρίζες όπως το Γεώργιος (από το γεωργός, γεωργία), και άλλα πολλά.
Επιπλέον, υπάρχουν πολλοί άγιοι των οποίων το όνομα έχει προκύψει από ελληνικές λέξεις ή σύνθετα ελληνικών λέξεων, όπως άγιος Χαράλαμπος (χαρά+λαμπη) αγία Ωραιοζήλη (ωραία+ ζηλος) μάρτυς μαθήτρια Αγίου Ανδρέου 26/7, άγιος Χρυσόστομος επίσκοπος σμύρνης, άγιος Βασίλειος, άγιος Γρηγόριος(από το γρήγορος!) και άλλα πολλά.
Τέλος, η Εκκλησία μας έχει αρχαία Ελληνική ονομασία (Εκκλησία του Δήμου). Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία, ενώ και το όνομα «Χριστός» είναι αρχαιοελληνικό, όπως ομολογούν και τα αρχαιοελληνικά λεξικά.
Χριστός = ο υπό του Θεού κεχρισμένος Σωτήρ, ο κεχρισμένος, ο χρισθείς.
https://www.dogma.gr/diafora/yparchoun- ... xia/24775/
.
Leporello: γιατί ο Αβέρωφ δεν ήξερε τι έλεγε!Leporello έγραψε: 24 Ιαν 2019, 18:07 Nέα τζουνιά! Ο Αβέρωφ με αυτά που δήλωνε το ... 1962 θα διαψεύσει ΕΜΕΝΑ που μιλάω την γλώσσα.
Ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως είναι ένα βήμα μπροστά από τον Πάπα της Ρώμης. Θα σέβεσαι...The Rebel έγραψε: 09 Ιαν 2019, 20:33Εμπεδοκλή:Εμπεδοκλής έγραψε: 08 Ιαν 2019, 22:33Εννοείται ότι το Ισλάμ έχει αρκετούς φιλοσόφους και έχει αφήσει στοιχεία πολιτισμού. Το κακό όμως είναι ότι οι εξτρεμιστές τους πάντα έκαναν μεγαλύτερο θόρυβο...Nero έγραψε: 08 Ιαν 2019, 22:21
Όταν οι μουσουλμάνοι είχαν άθεους πιο ακραίους και από τον Nandros εσύ έτρωγες βελανίδια.
https://en.wikipedia.org/wiki/Al-Ma%CA%BFarri
Αν δεν μπορούσα να ήμουν Χριστιανός Ορθόδοξος ή οπαδός της Αρχαίας Θρησκείας σίγουρα θα προτιμούσα να είναι Μουσουλμάνος. Όμως σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να είμαι Εβραίος ή Καθολικός. Μιλάμε για εγκληματικές θρησκείες κατ΄αναλογίαν πληθυσμού...
Όλα τα γουρούνια έχουν την ίδια μούρη ...
![]()
![]()
![]()
![]()
https://ia600805.us.archive.org/10/item ... -Yehaw.mp3Εμπεδοκλής έγραψε: 09 Ιαν 2019, 21:41Ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως είναι ένα βήμα μπροστά από τον Πάπα της Ρώμης. Θα σέβεσαι...The Rebel έγραψε: 09 Ιαν 2019, 20:33Εμπεδοκλή:Εμπεδοκλής έγραψε: 08 Ιαν 2019, 22:33
Εννοείται ότι το Ισλάμ έχει αρκετούς φιλοσόφους και έχει αφήσει στοιχεία πολιτισμού. Το κακό όμως είναι ότι οι εξτρεμιστές τους πάντα έκαναν μεγαλύτερο θόρυβο...
Αν δεν μπορούσα να ήμουν Χριστιανός Ορθόδοξος ή οπαδός της Αρχαίας Θρησκείας σίγουρα θα προτιμούσα να είναι Μουσουλμάνος. Όμως σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να είμαι Εβραίος ή Καθολικός. Μιλάμε για εγκληματικές θρησκείες κατ΄αναλογίαν πληθυσμού...
Όλα τα γουρούνια έχουν την ίδια μούρη ...
![]()
Πολυθεϊσμός whatever. Το κείμενο μπορείς να το πεις αδιάφορο στην καλύτερη περίπτωση και οριακό ή εσφαλμένο στην προσπάθειά του να προσεγγίσει τι απέγιναν οι εβραίοι με βάση τα ονόματα και τις ετυμολογίες τους στο τέλος του, δεν νομίζω ότι θέλει να πείσει για κάτι ιδιαίτερα και δη περί εβραϊκής παρουσίας πριν τους ελληνιστικούς χρόνους. Ως προς την αναφορά του Ιώσηπου λέει ξεκάθαρα ότι δεν διασταυρώνεται από άλλη πηγή, και αναφέρει ότι δεν γνωρίζουμε πότε "εμφανίστηκαν" στην Σπάρτη.Juno έγραψε: 09 Ιαν 2019, 21:27Ειδωλολατρεία είναι όταν λατρεύεις ένα είδωλο, δηλαδή ένα αντικείμενο πχ άγαλμα, εικόνα κλπ, και του προσδίδεις θεϊκές ικανότητες.Perp έγραψε: 07 Ιαν 2019, 23:30Αρχαία θρησκεία εννοεί των Ελλήνων, την ειδωλολατρεία. Η βασική πηγή είναι ένα απόσπασμα του Πορφυρογέννητου από το έργο Προς τον ίδιον υιόν Ρωμανόν:Juno έγραψε: 07 Ιαν 2019, 22:41
Της αρχαίας θρησκείας των Σπαρτιατών (και όλων των Ελλήνων) ή των Εβραίων;
... Αν και δεν είναι σαφές σε πιο βαθμό συνέχιζαν να υπάρχουν ειδωλολάτρες στην περιοχή
Όταν υπάρχει ναός του Δία στην Ολυμπία, στη Δωδώνη, στην Νεμέα κλπ, τι θες να πεις; Ότι είχαν το είδωλο του Δία και το έβγαζαν περιοδεία σε όλους τους ναούς; Ομοίως και η Αθηνά, στην Αθήνα, στους Δελφούς κλπ.
Και τώρα ας μιλήσουμε για την εικόνα της Παναγίας στην Τήνο.![]()
Το έψαξα και λέει πως ήταν γιος δούλου. Οι δούλοι ήταν και ξένοι. Άντε να τον ελευθέρωσαν γιατί ήταν καλός, πιο ψηλά από περίοικο δεν τον βλέπω. Υπήρχαν και ξένοι κάτοικοι που δεν είχαν τα δικαιώματα που είχαν οι Έλληνες. Και δεν είχαν «κοινή καταγωγή από την εποχή του Αβραάμ» που επικαλείται το άρθρο που υποστηρίζεις.Perp έγραψε: 07 Ιαν 2019, 23:18Για την Σπάρτη συγκεκριμένα δεν ξέρω από πότε ξεκινούν τα ευρήματα. Γενικά, η πρώτη μαρτυρία περί εγκαταστάσεως Εβραίων στην Ελλάδα βρίσκεται σε επιγραφή του 3ου π.Χ. αιώνα που κάνει λόγο για κάποιον Εβραίο από τη Βοιωτία, με το όνομα Μόσχος Μοσχίωνος.Η επιγραφή βρέθηκε στον Ωρωπό και χρονολογείται μεταξύ του 300-250 π.Χ. (πηγή: Αρχαιολογική Εφημερίς, 1955 Μ.Μήτσος, σελ 194).Juno έγραψε: 07 Ιαν 2019, 22:41 Έλα τώρα, εδώ ξετρύπωναν ναζί ακόμα και στην Άνω Κολοπετινίτσα των Νησιών Βανουάτου και δεν ξέρουν τι απέγιναν αυτοί εδώ;
Link της μαρτυρίας από ακαδημαϊκή πηγή παρακαλώ. Και κάτι που να μην το γράφει κάποιος που λέγεται Ιωσήφ.
Και αυτός που λες, δεν ήταν στην Σπάρτη, άσχετο, αλλά να το πούμε και αυτό μια που τους έλκει η Σπάρτη για κάποιον λόγο.
Το έψαξα και αυτό παντού και οι πηγές είναι ή από το κις και το εβραϊκό μουσείο ή οι συγγραφείς που αναφέρονται ως πηγές, δεν φαίνονται πουθενά αλλού. Δεν έχουν κάνει τίποτα άλλο;Perp έγραψε: 07 Ιαν 2019, 23:18...Και αναφορές υπάρχουν που βέβαια εάν δεν σου άρεσε ο Ιώσηπος δεν θα σου αρέσουν. Και υπάρχει και η αρχαιότερη συναγωγή της διασποράς των Εβραίων, αυτή της Δήλου, που χρονολογείται στο 2ο αι. π.Χ...
Επίσης μιλάς για μία εποχή όπου οριακά οι Ρωμαίοι δεν είχαν επιτεθεί ακόμα στην Ελλάδα και για το ιερό νησί. Λίγο δύσκολο οι Έλληνες να είχαν επιτρέψει ξένη θρησκεία χωρίς να υποχρεωθούν (πχ από τους Ρωμαίους).
Και πάλι, ξαναλέω αυτό περί κοινής καταγωγής από την εποχή του Αβραάμ και το παιχνίδι να λέει για Λακεδαιμονία οριοθετώντας την άφιξη των Εβραίων πολύ αργότερα, αλλά να πετάει και για την παρουσία τους στην Σπάρτη-Λακεδαιμονία για να το σπρώξει πιο νωρίς στην Ιστορία.
Το πρόβλημα είναι πως ξεκινά μετά την ελληνιστική εποχή για να μπορεί να το επικαλεστεί όταν τον στριμώξουν, αλλά πετά και μία κοτσάνα περί κοινής καταγωγής από την εποχή του Αβραάμ.Yochanan έγραψε: 07 Ιαν 2019, 23:22 Δεν ξερω για αρχαιότητα αλλα στην Ελληνιστική και πρώιμη ρωμαικη εποχη σιγουρα υπηρχανε. Οι Επιστολες του Παύλου (προς κορινθιους, θεσαλλονικεις κλπ) ειναι γραμμένες προς τις κοινοτητες των χριστιανων εβραίων σε αυτες τις πολεις που τοτε ηταν κομματι των κατα τοπους εβραικων κοινοτητων - δεν ηταν σαφως διακριτα δλδ τα ορια μεταξυ χριστιανων και εβραιων. Αυτο εγινε αργοτερα.Κανείς δεν αρνείται ότι υπήρξαν Εβραίοι στην Ελλάδα. Ειδικά για την Σπάρτη δεν ξέρω, αλλά δεν λέω πως δεν πήγαν εκεί...... Υπάρχει μια μαρτυρία, που την καταγράφει ο Ιώσηπος, σύμφωνα με την οποία ο βασιλιάς της Σπάρτης Άρειος, αναζητώντας συμμάχους και υποστηρικτές στην αναμέτρησή του με τους Μακεδόνες, έστειλε επιστολή στον Αρχιερέα Ονία τον Γ’, μνημονεύοντας τις πανάρχαιες σχέσεις μεταξύ Σπαρτιατών και Εβραίων, που ξεκινούσαν από την κοινή καταγωγή τους από την εποχή του Αβραάμ....
... την παρουσία πάντως Εβραίων στην Σπάρτη-Λακεδαιμονία (όπως άλλωστε και σε πολλά άλλα μέρη της Ελλάδας).....
Αυτό που ήθελα να τονίσω, όσον αφορά αυτό το άρθρο, είναι πόσο ύπουλα το πάει εκεί που θέλει. Ξεκινά αθώα χρησιμοποιώντας το όνομα που είχε η περιοχή μετά τους ελληνιστικούς χρόνους (Λακεδαιμονία) όταν ήταν μέρος μία αυτοκρατορίας μούλτι-κούλτι(προς όποιον δεν έπιασε την ειρωνεία, το ξέρω πως δεν προφέρεται έτσι), πετάει και ένα για αρχαία κοινή καταγωγή από την εποχή του Αβραάμ, το ξαναμπερδεύει, μετά αναφέρει για παρουσία Εβραίων σε «Σπάρτη-Λακεδαιμονία » και όχι σκέτο «Λακεδαιμονία», να και η αρχαία ονομασία ξαφνικά, δείχνει ευρήματα που δεν έχουμε ξαναδεί, αλλά άντε, υπάρχουν, τα δείχνει χωρίς να βάλει χρονολογία και φυσικά αποφεύγει επιμελώς να βάλει ημερομηνίες εκτός αν λέει για τους Άραβες και τους Σλάβους.
Τότε γιατί άνοιξες το νήμα μόνον με αυτό το κείμενο αρχικά;Perp έγραψε: 09 Ιαν 2019, 23:11 Πολυθεϊσμός whatever. Το κείμενο μπορείς να το πεις αδιάφορο στην καλύτερη περίπτωση και οριακό ή εσφαλμένο στην προσπάθειά του να προσεγγίσει τι απέγιναν οι εβραίοι με βάση τα ονόματα και τις ετυμολογίες τους στο τέλος του, δεν νομίζω ότι θέλει να πείσει για κάτι ιδιαίτερα και δη περί εβραϊκής παρουσίας πριν τους ελληνιστικούς χρόνους. Ως προς την αναφορά του Ιώσηπου λέει ξεκάθαρα ότι δεν διασταυρώνεται από άλλη πηγή, και αναφέρει ότι δεν γνωρίζουμε πότε "εμφανίστηκαν" στην Σπάρτη.
Το εύρημα όντως δεν χρονολογείται αλλά αφού βρέθηκε στον Μυστρά είναι προφανώς πολύ μεταγενέστερο και ως τέτοιο νομίζω "παρουσιάζεται" και στο κείμενο.
Leporello: γιατί ο Αβέρωφ δεν ήξερε τι έλεγε!Leporello έγραψε: 24 Ιαν 2019, 18:07 Nέα τζουνιά! Ο Αβέρωφ με αυτά που δήλωνε το ... 1962 θα διαψεύσει ΕΜΕΝΑ που μιλάω την γλώσσα.
Συμφωνώ με αυτά. Δεν έχει χαθεί αυτό το θέμα, όποιος ψάχνει το βρίσκει για να έχει μια καλύτερη κατανόηση των θρησκειών και της ιστορίας.Yochanan έγραψε: 07 Ιαν 2019, 23:09 https://discoveringancienthistory.wordp ... onization/
Oι ρίζες του φαινομένου ειναι στους Ελληνίζοντες Εβραίους της Ελληνιστικής εποχής και την επιθυμία τους να δημιουργήσουνε διπλωματικους δεσμους με το βασίλειο της Σπάρτης (που έγινε τελικά). Το θέμα Ελληνίζοντες Εβραίοι εχει χαθει στην ελ ιστορική αναδρομή αλλα και σε αυτη των Εβρε γιατι αποτελούν embarrassment for both sides αλλά ήταν και γαμώ τα παιδιά.
Για μένα αυτό που γιορτάζεται στη Χάνουκα ειναι η νικη των φανατικων ιουδαιζοντων Εβραιων απεναντι στους Ελληνιζοντες Εβραιους σε ένα ουσιαστικα εμφύλιο πολεμο που παρουσιάζεται (και απο τους Χριστιανους και απο τους Εβραιους) σαν πολεμος εναντια σε εναν εξωτερικο εχθρο. Οι Σελευκιδες σύρθηκαν στη διαμαχη για να υποστηρίξουν τους Ελληνιζοντες - δεν ειναι τοσο απλο οσο παρουσιάζεται.
Γιατί αυτά μου μοιάζουν αριστερές κοτσάνες του αρθρογράφου - ο Θεός να τον αναπαύσει.Perp έγραψε: 07 Ιαν 2019, 22:12 Σε χρονικό της Μονής του Ντέγκουλου αναφέρεται πως τον 13 ο αιώνα η οικογένεια Πουλαντζά της Τσίμοβας (Αρεόπολης) ήταν ισραηλιτικού θρησκεύματος ενώ υπήρχε στην Τρύπη ερειπωμένο κτίριο με εβραϊκές επιγραφές, οι οποίες καταστράφηκαν επί δικτατορίας της 4 ης Αυγούστου.