Σελίδα 3 από 5

Re: Ελληνικοί μύθοι ΙΙ: το αειπάρθενο της θεάς Αθηνάς

Δημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2025, 11:59
από Dorian
ΓΑΛΗ έγραψε: 13 Φεβ 2025, 11:34
Νετο Γκουερινο έγραψε: 13 Φεβ 2025, 11:31 Δεν ξέρω πως να σας το πω παιδιά αλλά ο ναός της Αθηνάς στην Ακρόπολη ονομάζεται Παρθενώνας
Ναι, και;

Ήδη έγραψα ότι αυτό δεν είχε οπωσδήποτε σχέση με τον άθικτο υμένα. Οι έννοιες αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου.
και με τι ειχε σχέση; Κλεισμένες σπίτι ήταν οι γυναίκες Κοπέλα που εφευγε από το σπίτι και την "εκλεβε" αντρας δηλαδή περνούσε ωρες μαζί του μονοι θεωρούνταν μαγαρισμένη και έπρεπε να την παντρευτεί. Από μια εννοια δεν χρειαζόταν καν να τσεκαρουν υμένα.

Re: Ελληνικοί μύθοι ΙΙ: το αειπάρθενο της θεάς Αθηνάς

Δημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2025, 12:03
από nemo
οποσδηποτε παιζει και η εννοια της ανεξαρτησιας την θηλυκης δυναμης κλπ

Re: Ελληνικοί μύθοι ΙΙ: το αειπάρθενο της θεάς Αθηνάς

Δημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2025, 12:08
από ΓΑΛΗ
Νετο Γκουερινο έγραψε: 13 Φεβ 2025, 11:54 Δύο θεές ήταν παρθένες
Η Αθηνά και η Άρτεμις
Όχι γιατί παρέμειναν νεαρές και άγαμες αλλά γιατί δεν έκαναν έρωτα ποτέ τους
Και όλως τυχαίως, αμφότερες ήταν δεινές πολεμίστριες, που δεν υπάκουαν στα θέλω των ανδρών. Ακριβώς γι' αυτό έγραψα στην αρχή ότι η παρθενία σήμαινε και τις ανεξάρτητες γυναίκες.

Κατά τα άλλα, η Άρτεμις ήταν προστάτιδα των εγκύων, των λεχώνων και είχε άμεση σχέση γενικώς με την αναπαραγωγή. Στο αφιερωμένο στην Έφεσο ιερό της, ιέρειες ήταν οι Μεγάβυζοι και τα αγάλματα με τα πολλαπλά στήθη ή μελλοντικά γονιμοποιημένα ωάρια, αφορούσε ακριβώς σ' αυτό.

Ήταν επίσης άμεσα συνδεδεμένη με το φυσικό στοιχείο και τη Σελήνη.

Re: Ελληνικοί μύθοι ΙΙ: το αειπάρθενο της θεάς Αθηνάς

Δημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2025, 12:10
από Νετο Γκουερινο
ΓΑΛΗ έγραψε: 13 Φεβ 2025, 12:08
Νετο Γκουερινο έγραψε: 13 Φεβ 2025, 11:54 Δύο θεές ήταν παρθένες
Η Αθηνά και η Άρτεμις
Όχι γιατί παρέμειναν νεαρές και άγαμες αλλά γιατί δεν έκαναν έρωτα ποτέ τους
Και όλως τυχαίως, αμφότερες ήταν δεινές πολεμίστριες, που δεν υπάκουαν στα θέλω των ανδρών. Ακριβώς γι' αυτό έγραψα στην αρχή ότι η παρθενία σήμαινε και τις ανεξάρτητες γυναίκες.

Κατά τα άλλα, η Άρτεμις ήταν προστάτιδα των εγκύων, των λεχώνων και είχε άμεση σχέση γενικώς με την αναπαραγωγή. Στο αφιερωμένο στην Έφεσο ιερό της, ιέρειες ήταν οι Μεγάβυζοι και τα αγάλματα με τα πολλαπλά στήθη ή μελλοντικά γονιμοποιημένα ωάρια, αφορούσε ακριβώς σ' αυτό.

Ήταν επίσης άμεσα συνδεδεμένη με το φυσικό στοιχείο και τη Σελήνη.
Καλά όλα αυτά,αλλά το προσωνύμιο παρθένος το είχαν γιατί δεν έκαναν ποτέ έρωτα

Re: Ελληνικοί μύθοι ΙΙ: το αειπάρθενο της θεάς Αθηνάς

Δημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2025, 12:12
από Νετο Γκουερινο
Το προσωνύμιο της Αθηνάς ως δεινή πολεμίστρια ήταν πρόμαχος

Re: Ελληνικοί μύθοι ΙΙ: το αειπάρθενο της θεάς Αθηνάς

Δημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2025, 12:16
από ΓΑΛΗ
Dorian έγραψε: 13 Φεβ 2025, 11:59
ΓΑΛΗ έγραψε: 13 Φεβ 2025, 11:34
Νετο Γκουερινο έγραψε: 13 Φεβ 2025, 11:31 Δεν ξέρω πως να σας το πω παιδιά αλλά ο ναός της Αθηνάς στην Ακρόπολη ονομάζεται Παρθενώνας
Ναι, και;

Ήδη έγραψα ότι αυτό δεν είχε οπωσδήποτε σχέση με τον άθικτο υμένα. Οι έννοιες αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου.
και με τι ειχε σχέση; Κλεισμένες σπίτι ήταν οι γυναίκες Κοπέλα που εφευγε από το σπίτι και την "εκλεβε" αντρας δηλαδή περνούσε ωρες μαζί του μονοι θεωρούνταν μαγαρισμένη και έπρεπε να την παντρευτεί. Από μια εννοια δεν χρειαζόταν καν να τσεκαρουν υμένα.
Θα επαναλάβω ότι είναι τελείως άστοχο να συγκρίνετε τη μυθολογία με τα πρακτικά δεδομένα των αμιγώς ιστορικών καταγεγραμμένων.

Ξέρετε πολλούς ανθρώπους εκείνης της εποχής, που να ήταν διφυείς, να άλλαζαν όψη όταν γούσταραν, να πετουσαν κλπ;

Αναφορικά με τα δεδομένα των Αθηνών και άλλων πόλεων πλην Σπάρτης, τα αναφορικά με τις υποχρεώσεις των γυναικών, το κοινωνικό αλλά και δικονομικό πλαίσιο εκείνης της εποχής και το οτιδήποτε αφορούσε στο χάσμα μεταξύ των γυναικών για σπίτι και τις εταίρες, περιγράφεται με πλούσια βιβλιογραφία εδώ:

Εικόνα

Re: Ελληνικοί μύθοι ΙΙ: το αειπάρθενο της θεάς Αθηνάς

Δημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2025, 12:19
από ΓΑΛΗ
Νετο Γκουερινο έγραψε: 13 Φεβ 2025, 12:12 Το προσωνύμιο της Αθηνάς ως δεινή πολεμίστρια ήταν πρόμαχος
Όλες οι θεές είχαν πολλά προσωνύμια.

Και συνεχίζουν να έχουν...

Re: Ελληνικοί μύθοι ΙΙ: το αειπάρθενο της θεάς Αθηνάς

Δημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2025, 12:19
από Ληστοσυμμορίτης
ΓΑΛΗ έγραψε: 13 Φεβ 2025, 12:08
Νετο Γκουερινο έγραψε: 13 Φεβ 2025, 11:54 Δύο θεές ήταν παρθένες
Η Αθηνά και η Άρτεμις
Όχι γιατί παρέμειναν νεαρές και άγαμες αλλά γιατί δεν έκαναν έρωτα ποτέ τους
Και όλως τυχαίως, αμφότερες ήταν δεινές πολεμίστριες, που δεν υπάκουαν στα θέλω των ανδρών. Ακριβώς γι' αυτό έγραψα στην αρχή ότι η παρθενία σήμαινε και τις ανεξάρτητες γυναίκες.

Κατά τα άλλα, η Άρτεμις ήταν προστάτιδα των εγκύων, των λεχώνων και είχε άμεση σχέση γενικώς με την αναπαραγωγή. Στο αφιερωμένο στην Έφεσο ιερό της, ιέρειες ήταν οι Μεγάβυζοι και τα αγάλματα με τα πολλαπλά στήθη ή μελλοντικά γονιμοποιημένα ωάρια, αφορούσε ακριβώς σ' αυτό.

Ήταν επίσης άμεσα συνδεδεμένη με το φυσικό στοιχείο και τη Σελήνη.
Ήξεραν πως είναι τα γονιμοποιημενα ωάρια;

Re: Ελληνικοί μύθοι ΙΙ: το αειπάρθενο της θεάς Αθηνάς

Δημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2025, 12:23
από Νετο Γκουερινο
ΓΑΛΗ έγραψε: 13 Φεβ 2025, 12:19
Νετο Γκουερινο έγραψε: 13 Φεβ 2025, 12:12 Το προσωνύμιο της Αθηνάς ως δεινή πολεμίστρια ήταν πρόμαχος
Όλες οι θεές είχαν πολλά προσωνύμια.

Και συνεχίζουν να έχουν...
Δεν αντιλέγω
Το καθένα για συγκεκριμένους λόγους

Re: Ελληνικοί μύθοι ΙΙ: το αειπάρθενο της θεάς Αθηνάς

Δημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2025, 12:27
από Σέλευκας
Απο το μαλλί που σκούπισε η Αθηνά τον κώλο της βγήκε η έκφραση «κλάνει μαλλί»

Re: Ελληνικοί μύθοι ΙΙ: το αειπάρθενο της θεάς Αθηνάς

Δημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2025, 12:27
από nemo
ΓΑΛΗ έγραψε: 13 Φεβ 2025, 12:16
Εικόνα
αν το διαβασες πες και κατι περιληπτικα ...

Re: Ελληνικοί μύθοι ΙΙ: το αειπάρθενο της θεάς Αθηνάς

Δημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2025, 12:45
από George_V
Σέλευκας έγραψε: 13 Φεβ 2025, 12:27 Απο το μαλλί που σκούπισε η Αθηνά τον κώλο της βγήκε η έκφραση «κλάνει μαλλί»
Καπως ετσι γεννηθηκε ο Ωριων


Καποτε οι θεοι επισκεφτηκαν ενα βασιλια στη Φρυγια αν θυμαμαι καλα και αυτος για να τους τιμησει εκανε μια θυσια.

Anyway long story short οι θεοι μετα κατουρησαν στο δέρμα του σφαγμενου ζωου και απο αυτο γεννηθηκε ο Ωριων ο κυνηγος (καθως σε παλαιοτερη γραφη αναφεροταν ως Ουρίων το οποιο μετα για καποιο λογο σε μεταγενεστερη εποχη εγινε Ωριων)

Re: Ελληνικοί μύθοι ΙΙ: το αειπάρθενο της θεάς Αθηνάς

Δημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2025, 12:55
από ΓΑΛΗ
nemo έγραψε: 13 Φεβ 2025, 12:27
ΓΑΛΗ έγραψε: 13 Φεβ 2025, 12:16
Εικόνα
αν το διαβασες πες και κατι περιληπτικα ...
Περιγράφει με σαφέστατες λεπτομέρειες και επίσης σαφείς βιβλιογραφικές αναφορές σ' αυτές την ιστορική πραγματικότητα, τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία, την αντίστοιχη ανατροφή, υποχρεώσεις, δικαιώματα των "τίμιων" επίσημων γυναικών και εταίρων, τα δικαιώματα των παιδιών και των δύο κατηγοριών και φυσικά τις δίκες μετά από κατηγορίες για μοιχεία, που φυσικά αφορούσαν και στους άντρες. Αν κάποιος κατήγγειλε κάποιον ότι συζούσε με εταίρα και πολύ χειρότερα είχε κάνει μαζί της και παιδί, τα αποτελέσματα μπορεί να ήταν καταστροφικά για τον κατηγορούμενο. Επίσης, τότε υπήρχαν σκληρές ποινές και για τους άντρες αν ήταν μοιχοί. Παραδείγματος χάριν, ο απατημένος σύζυγος είχε δικαίωμα ζωής και θανάτου ή επιλογή οποιασδήποτε τιμωρίας για όποιον πήγε με τη γυναίκα του.

Περιληπτικώς αυτά.

Re: Ελληνικοί μύθοι ΙΙ: το αειπάρθενο της θεάς Αθηνάς

Δημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2025, 13:05
από ΓΑΛΗ
George_V έγραψε: 13 Φεβ 2025, 12:45
Σέλευκας έγραψε: 13 Φεβ 2025, 12:27 Απο το μαλλί που σκούπισε η Αθηνά τον κώλο της βγήκε η έκφραση «κλάνει μαλλί»
Καπως ετσι γεννηθηκε ο Ωριων


Καποτε οι θεοι επισκεφτηκαν ενα βασιλια στη Φρυγια αν θυμαμαι καλα και αυτος για να τους τιμησει εκανε μια θυσια.

Anyway long story short οι θεοι μετα κατουρησαν στο δέρμα του σφαγμενου ζωου και απο αυτο γεννηθηκε ο Ωριων ο κυνηγος (καθως σε παλαιοτερη γραφη αναφεροταν ως Ουρίων το οποιο μετα για καποιο λογο σε μεταγενεστερη εποχη εγινε Ωριων)
Επ' ευκαιρία, να προσθέσω και κάτι σχετικό με την Αθηνά.

Σε μια παραλλαγή του μύθου, το προσωνύμιον "Παλλάς" οφείλεται στον Πάλλαντα, Γίγαντα που προσπάθησε να τη βιάσει, τον σκότωσε, τον έγδαρε και μετά φόρεσε το δέρμα του ως αιγίδα προστατευτική για τις μάχες. :D

Re: Ελληνικοί μύθοι ΙΙ: το αειπάρθενο της θεάς Αθηνάς

Δημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2025, 13:06
από George_V
Μη ξεχναμε και το γεγονος οτι η Αθηνα ειναι και πολεμικη θεοτητα.

Ειναι η θεα της στρατηγικης σκέψης και της τακτικης και πολυ συχνα ερχεται σε συγκρουση με τον Αρη που ειναι η προσωποποιηση του mindless warmongering και των σφαγων στον πολεμο.

Κατι που το βλεπουμε συχνα στην Ιλιαδα οπου συγκρουεται η Αθηνα με τον Αρη (και βασικα παντοτε υπερισχυει η Αθηνα λογω της στρατηγικης της και της ψυχραιμιας της) ειτε απευθειας (οταν πεταξε μια πετρα στον Αρη και τον ξαπλωσε 13 πλεθρα στη γη) ειτε μεσω proxy oταν ενθαρυνε και κατηυθυνε τον Διομηδη να τραυματισει τον Αρη και την Αφροδιτη.

Θα μπορουσε να πει κανεις οτι ο Αρης ειναι η "αρσενικη" εκδοχη του πολεμου και η Αθηνα η "θηλυκη" του εκδοχη