Fata_Morgana έγραψε: 01 Φεβ 2025, 21:03
Η απληστία.
Μπράβο!
Δεν είναι.
Η απληστία είναι ετεροστόχευση (σκάσε Beria), όπως η βουλιμία και η σεξομανία. Ψάχνεις κάτι αλλά το ψάχνεις σε λάθος μέρος, γι' αυτό δεν ικανοποιείσαι ποτέ.
Τι ν αυτά που γράφεις βρε; Καθολοψέκ παίρνεις;
Δεν κάνουμε ψυχανάλυση. Και για την κακία κάτι άλλο φταίει, προφανώς.
Το πού οφείλεται η υπερκατανάλωση στον καθένα είναι μεγάλη ιστορία. Το ανικανοποίητο μπορεί να υπάρχει και σε ευγενή σπορ, πχ διάβασμα.
Η απληστία είναι ετεροστόχευση (σκάσε Beria), όπως η βουλιμία και η σεξομανία. Ψάχνεις κάτι αλλά το ψάχνεις σε λάθος μέρος, γι' αυτό δεν ικανοποιείσαι ποτέ.
Όχι. Η απληστία είναι όταν σου δίνουν κάτι και θες κι άλλο κι άλλο χωρίς να αναγνωρίζεις ότι σου έχουν προσφέρει.
Απληστία είναι ακόμη κι όταν καταναλώνεις κάτι που απέκτησες μόνος σου. Και δεν περιορίζεται στα υλικά αγαθά.
Η απληστία είναι ετεροστόχευση (σκάσε Beria), όπως η βουλιμία και η σεξομανία. Ψάχνεις κάτι αλλά το ψάχνεις σε λάθος μέρος, γι' αυτό δεν ικανοποιείσαι ποτέ.
Όχι. Η απληστία είναι όταν σου δίνουν κάτι και θες κι άλλο κι άλλο χωρίς να αναγνωρίζεις ότι σου έχουν προσφέρει.
Απληστία είναι ακόμη κι όταν καταναλώνεις κάτι που απέκτησες μόνος σου. Και δεν περιορίζεται στα υλικά αγαθά.
Εκεί δεν επηρεάζεις κάποιον άλλο εκτός από τον εαυτό σου. Εκτός κι αν συμπαρασύρει κο άλλους η απληστία σου.
Όχι. Η απληστία είναι όταν σου δίνουν κάτι και θες κι άλλο κι άλλο χωρίς να αναγνωρίζεις ότι σου έχουν προσφέρει.
Απληστία είναι ακόμη κι όταν καταναλώνεις κάτι που απέκτησες μόνος σου. Και δεν περιορίζεται στα υλικά αγαθά.
Εκεί δεν επηρεάζεις κάποιον άλλο εκτός από τον εαυτό σου. Εκτός κι αν συμπαρασύρει κο άλλους η απληστία σου.
Η υπερκατανάλωση, που είναι συνηθισμένη εκδήλωση της απληστίας, επηρεάζει τους πάντες, περιβάλλον, έλλειψη πόρων από φτωχότερους κ.α. Και σίγουρα βλάπτει και τον εαυτό σου. Το να κάνεις κακό στον εαυτό σου είναι ηθικά το ίδιο κακό με το να κάνεις σε άλλον, η αυτοκτονία είναι δολοφονία με άλλο πρόσημο.
Είμαι ανάμεσα στο Νάρκισσος/Εγωιστής, από αυτά που μπήκαν.
Το κακός που βγαίνει πρώτο, είναι πολύ γενικό. Θα μπορούσε να μπει και στο ερώτημα στην θέση του ελαττώματος.
Απληστία είναι ακόμη κι όταν καταναλώνεις κάτι που απέκτησες μόνος σου. Και δεν περιορίζεται στα υλικά αγαθά.
Εκεί δεν επηρεάζεις κάποιον άλλο εκτός από τον εαυτό σου. Εκτός κι αν συμπαρασύρει κο άλλους η απληστία σου.
Η υπερκατανάλωση, που είναι συνηθισμένη εκδήλωση της απληστίας, επηρεάζει τους πάντες, περιβάλλον, έλλειψη πόρων από φτωχότερους κ.α. Και σίγουρα βλάπτει και τον εαυτό σου. Το να κάνεις κακό στον εαυτό σου είναι ηθικά το ίδιο κακό με το να κάνεις σε άλλον, η αυτοκτονία είναι δολοφονία με άλλο πρόσημο.
Εσύ το πας πιο πολύ στην αχαριστία.
Το "κρίνω "σαν χαρακτηριστικό ενός ανθρώπου σε σχέση με τους γύρω του.
Green Dragon έγραψε: 03 Φεβ 2025, 20:57
Δεν είναι.
Η απληστία είναι ετεροστόχευση (σκάσε Beria), όπως η βουλιμία και η σεξομανία. Ψάχνεις κάτι αλλά το ψάχνεις σε λάθος μέρος, γι' αυτό δεν ικανοποιείσαι ποτέ.
Τι ν αυτά που γράφεις βρε; Καθολοψέκ παίρνεις;
Δεν κάνουμε ψυχανάλυση. Και για την κακία κάτι άλλο φταίει, προφανώς.
Το πού οφείλεται η υπερκατανάλωση στον καθένα είναι μεγάλη ιστορία. Το ανικανοποίητο μπορεί να υπάρχει και σε ευγενή σπορ, πχ διάβασμα.
Κάποιοι άνθρωποι είναι κακοί από μόνοι τους, χωρίς να υπάρχει στο παρελθόν τους κάτι κραυγαλέο που το προκάλεσε, π.χ. παιδικό τραύμα.
vagabondo έγραψε: 03 Φεβ 2025, 21:38
Είμαι ανάμεσα στο Νάρκισσος/Εγωιστής, από αυτά που μπήκαν.
Το κακός που βγαίνει πρώτο, είναι πολύ γενικό. Θα μπορούσε να μπει και στο ερώτημα στην θέση του ελαττώματος.
Αναφέρεται στην θεμελιώδη κακία, το να είναι κάποιος καθίκι χωρίς λόγο και αιτία. Είναι θεμελιώδες χαρακτηριστικό σε ένα πολύ μικρό μέρος του πληθυσμού.
Green Dragon έγραψε: 03 Φεβ 2025, 20:57
Δεν είναι.
Η απληστία είναι ετεροστόχευση (σκάσε Beria), όπως η βουλιμία και η σεξομανία. Ψάχνεις κάτι αλλά το ψάχνεις σε λάθος μέρος, γι' αυτό δεν ικανοποιείσαι ποτέ.
Τι ν αυτά που γράφεις βρε; Καθολοψέκ παίρνεις;
Δεν κάνουμε ψυχανάλυση. Και για την κακία κάτι άλλο φταίει, προφανώς.
Το πού οφείλεται η υπερκατανάλωση στον καθένα είναι μεγάλη ιστορία. Το ανικανοποίητο μπορεί να υπάρχει και σε ευγενή σπορ, πχ διάβασμα.
Κάποιοι άνθρωποι είναι κακοί από μόνοι τους, χωρίς να υπάρχει στο παρελθόν τους κάτι κραυγαλέο που το προκάλεσε, π.χ. παιδικό τραύμα.
Κι αυτό όμως μπορείς να πεις πως είναι ...ετεροστόχευση (Μπέρια, μου άρεσε)
Ας πούμε, αν ζηλεύεις, κλέβεις κάτι από τον άλλον. Οπότε κάνεις κακή πράξη, ο άλλος πληγώνεται, αλλά εσύ το έκανες γιατί ήθελες να το αποκτήσεις και δεν μπορούσες διαφορετικά.
vagabondo έγραψε: 03 Φεβ 2025, 21:38
Είμαι ανάμεσα στο Νάρκισσος/Εγωιστής, από αυτά που μπήκαν.
Το κακός που βγαίνει πρώτο, είναι πολύ γενικό. Θα μπορούσε να μπει και στο ερώτημα στην θέση του ελαττώματος.
Αναφέρεται στην θεμελιώδη κακία, το να είναι κάποιος καθίκι χωρίς λόγο και αιτία. Είναι θεμελιώδες χαρακτηριστικό σε ένα πολύ μικρό μέρος του πληθυσμού.
Το φαντάστηκα ότι εκεί το πήγαινες. Αυτό είναι ψυχασθένεια κι έχω διαβάσει ότι οφείλεται σε ένα μέρος του εγκεφάλου που λείπει ή είναι πολύ λίγο ανεπτυγμένο. Ουσιαστικά δεν μπορεί να μπει καθόλου στην θέση του άλλου. Στην ακραία του μορφή, σκοτώνει το παιδί του και δεν καταλαβαίνει ότι ο άλλος μπορεί να υποφέρει.
Μα δεν μίλησα για κακές πράξεις που προέκυψαν από κάποιο άλλο αρνητικό χαρακτηριστικό. Μίλησα για την κακία σαν ρίζα. Π.χ. να κλέψεις το αντικείμενο όχι από ζήλια αλλά επειδή το θες χωρίς να σε νοιάζει τι θα πάθει ο άλλος ή ακόμα και να το κλέψεις επειδή βρήκες τον άλλο σε στιγμή αδυναμίας και τον πατάς κάτω.
vagabondo έγραψε: 03 Φεβ 2025, 21:38
Είμαι ανάμεσα στο Νάρκισσος/Εγωιστής, από αυτά που μπήκαν.
Το κακός που βγαίνει πρώτο, είναι πολύ γενικό. Θα μπορούσε να μπει και στο ερώτημα στην θέση του ελαττώματος.
Αναφέρεται στην θεμελιώδη κακία, το να είναι κάποιος καθίκι χωρίς λόγο και αιτία. Είναι θεμελιώδες χαρακτηριστικό σε ένα πολύ μικρό μέρος του πληθυσμού.
Το φαντάστηκα ότι εκεί το πήγαινες. Αυτό είναι ψυχασθένεια κι έχω διαβάσει ότι οφείλεται σε ένα μέρος του εγκεφάλου που λείπει ή είναι πολύ λίγο ανεπτυγμένο. Ουσιαστικά δεν μπορεί να μπει καθόλου στην θέση του άλλου. Στην ακραία του μορφή, σκοτώνει το παιδί του και δεν καταλαβαίνει ότι ο άλλος μπορεί να υποφέρει.
Αν δεν κάνω λάθος, αυτό είναι χαρακτηριστικό/ένδειξη σχιζοφρένειας.
Αναφέρεται στην θεμελιώδη κακία, το να είναι κάποιος καθίκι χωρίς λόγο και αιτία. Είναι θεμελιώδες χαρακτηριστικό σε ένα πολύ μικρό μέρος του πληθυσμού.
Το φαντάστηκα ότι εκεί το πήγαινες. Αυτό είναι ψυχασθένεια κι έχω διαβάσει ότι οφείλεται σε ένα μέρος του εγκεφάλου που λείπει ή είναι πολύ λίγο ανεπτυγμένο. Ουσιαστικά δεν μπορεί να μπει καθόλου στην θέση του άλλου. Στην ακραία του μορφή, σκοτώνει το παιδί του και δεν καταλαβαίνει ότι ο άλλος μπορεί να υποφέρει.
Αν δεν κάνω λάθος, αυτό είναι χαρακτηριστικό/ένδειξη σχιζοφρένειας.
Αν θυμάμαι καλά, έχεις δίκιο. Ψυχασθένεια είναι γενικός όρος, η σχιζοφρένεια είναι μια μορφή της.
Green Dragon έγραψε: 03 Φεβ 2025, 21:58
Μα δεν μίλησα για κακές πράξεις που προέκυψαν από κάποιο άλλο αρνητικό χαρακτηριστικό. Μίλησα για την κακία σαν ρίζα. Π.χ. να κλέψεις το αντικείμενο όχι από ζήλια αλλά επειδή το θες χωρίς να σε νοιάζει τι θα πάθει ο άλλος ή ακόμα και να το κλέψεις επειδή βρήκες τον άλλο σε στιγμή αδυναμίας και τον πατάς κάτω.
Edit: Με πρόλαβες
Κι αυτό όμως, το πάτημα κάτω, είναι χαρακτηριστικό της ναρκισσιστικής διαταραχής πχ. Ο νάρκισσος το κάνει για να νοιώσει καλύτερα. Σκέτη κακία, χωρίς κέρδος είναι η περίπτωση της ψυχικής ασθένειας και όχι της διαταραχής. Είναι λεπτά τα όρια, αλλά από τα λίγα που κατέχω το ένα είναι αντικείμενο της ψυχιατρικής και το άλλο της ψυχολογίας.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος sharp την 03 Φεβ 2025, 23:11, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.