Σελίδα 3 από 6
Re: Η Μελονι πιέζει τη Stellantis να κατασκευάσει περισσότερα αυτοκίνητα στην Ιταλία
Δημοσιεύτηκε: 21 Αύγ 2024, 11:43
από hellegennes
Green Dragon έγραψε: 20 Αύγ 2024, 19:36
Καλά άσε την συγκεκριμένη περίπτωση, στους εκτός ΕΕ μια χαρά μπορεί να βάλει.
Οι δασμοί δεν βοηθάνε να έχεις φθηνότερα προϊόντα, βοηθάνε να μένουν τα λεφτά στην χώρα, που μακροπρόθεσμα μπορεί να είναι θετικό αν έχεις οικονομία που μπορεί να παράγει τα πάντα, όπως οι ΗΠΑ, βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα όμως αυξάνει τις τιμές και δυσχεραίνει το βιοτικό επίπεδο. Αν έχεις οικονομία που παράγει λίγα και συγκεκριμένα πράγματα, οι δασμοί είναι καρκίνος.
Re: Η Μελονι πιέζει τη Stellantis να κατασκευάσει περισσότερα αυτοκίνητα στην Ιταλία
Δημοσιεύτηκε: 21 Αύγ 2024, 11:43
από Fata_Morgana
talaipwros έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:37
Green Dragon έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:21
sharp έγραψε: 20 Αύγ 2024, 23:48
Θα βάλουν όμως κι αυτοί.
Φυσικά, καλώς να βάλουν! Να αφήσουμε το παπαρελεύθερο εμπόριο και να επιστρέψουμε στην εμπορική διπλωματία.
οποτε εσυ θελεις να πληρωνεις παραπανω για το οτιδηποτε χωρις η Ελλαδα να εχει το παραμικρο οφελος αφου εισαγει τα παντα και δεν παραγει τιποτα που να μπορει να ανταγωνιστει τις εισαγωγες απο ΕΕ στις οποιες δεν μπορει να βαλει δασμους
εξαιρετικη ιδεα
Εμείς για τα εισάγουμε όλα και δεν παράγουμε;
Re: Η Μελονι πιέζει τη Stellantis να κατασκευάσει περισσότερα αυτοκίνητα στην Ιταλία
Δημοσιεύτηκε: 21 Αύγ 2024, 11:44
από Garcia
Ποτε ειπαμε θα βγει το ελληνικο ηλεκτρικο e-pony?

Re: Η Μελονι πιέζει τη Stellantis να κατασκευάσει περισσότερα αυτοκίνητα στην Ιταλία
Δημοσιεύτηκε: 21 Αύγ 2024, 11:47
από enterprise-psi
Fata_Morgana έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:43
talaipwros έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:37
Green Dragon έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:21
Φυσικά, καλώς να βάλουν! Να αφήσουμε το παπαρελεύθερο εμπόριο και να επιστρέψουμε στην εμπορική διπλωματία.
οποτε εσυ θελεις να πληρωνεις παραπανω για το οτιδηποτε χωρις η Ελλαδα να εχει το παραμικρο οφελος αφου εισαγει τα παντα και δεν παραγει τιποτα που να μπορει να ανταγωνιστει τις εισαγωγες απο ΕΕ στις οποιες δεν μπορει να βαλει δασμους
εξαιρετικη ιδεα
Εμείς για τα εισάγουμε όλα και δεν παράγουμε;
Οι κομμουνιστές που κυβερνούν 200 χρόνια, μας πήραν τα μέσα παραγωγής

Re: Η Μελονι πιέζει τη Stellantis να κατασκευάσει περισσότερα αυτοκίνητα στην Ιταλία
Δημοσιεύτηκε: 21 Αύγ 2024, 11:48
από paotaris
Chilloutbuddy έγραψε: 21 Αύγ 2024, 02:25
Golden Age έγραψε: 20 Αύγ 2024, 12:52
Έτσι είναι οι εθνικιστές. Νοιάζονται για την οικονομική ανάπτυξη των χωρών τους.
Θα τους βουλιάξει ρε, με το ζόρι πουλιούνται τα ιταλικά αυτοκίνητα (ειδικά τώρα που μπαίνουν και οι Κινεζοι στο κόλπο). Να πεις μειντ ιν τζερμανι υπάρχουν ακόμα κάτι κουνουπίδια που το θεωρούν θετικό και πληρώνουν παραπάνω. Μειντ ιν Ιταλι όχι τόσο, απλά σου ανεβάζει το κόστος.
Ok ,ελπιζω τοτε η Αlfa Romeo Junior που παραχθηκε στην Πολωνια να ειναι φτηνη.
Re: Η Μελονι πιέζει τη Stellantis να κατασκευάσει περισσότερα αυτοκίνητα στην Ιταλία
Δημοσιεύτηκε: 21 Αύγ 2024, 11:50
από Chilloutbuddy
paotaris έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:48
Chilloutbuddy έγραψε: 21 Αύγ 2024, 02:25
Golden Age έγραψε: 20 Αύγ 2024, 12:52
Έτσι είναι οι εθνικιστές. Νοιάζονται για την οικονομική ανάπτυξη των χωρών τους.
Θα τους βουλιάξει ρε, με το ζόρι πουλιούνται τα ιταλικά αυτοκίνητα (ειδικά τώρα που μπαίνουν και οι Κινεζοι στο κόλπο). Να πεις μειντ ιν τζερμανι υπάρχουν ακόμα κάτι κουνουπίδια που το θεωρούν θετικό και πληρώνουν παραπάνω. Μειντ ιν Ιταλι όχι τόσο, απλά σου ανεβάζει το κόστος.
Ok ,ελπιζω τοτε η Αlfa Romeo Junior που παραχθηκε στην Πολωνια να ειναι φτηνη.
Εννοείται ότι δε θα είναι, αλλά πάντως φτηνότερη απ'το Τορίνο
Re: Η Μελονι πιέζει τη Stellantis να κατασκευάσει περισσότερα αυτοκίνητα στην Ιταλία
Δημοσιεύτηκε: 21 Αύγ 2024, 11:51
από hellegennes
Fata_Morgana έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:43
talaipwros έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:37
Green Dragon έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:21
Φυσικά, καλώς να βάλουν! Να αφήσουμε το παπαρελεύθερο εμπόριο και να επιστρέψουμε στην εμπορική διπλωματία.
οποτε εσυ θελεις να πληρωνεις παραπανω για το οτιδηποτε χωρις η Ελλαδα να εχει το παραμικρο οφελος αφου εισαγει τα παντα και δεν παραγει τιποτα που να μπορει να ανταγωνιστει τις εισαγωγες απο ΕΕ στις οποιες δεν μπορει να βαλει δασμους
εξαιρετικη ιδεα
Εμείς για τα εισάγουμε όλα και δεν παράγουμε;
Για ιστορικούς λόγους. Καταρχήν αργήσαμε πολύ να έχουμε παραγωγή και σε πράγματα που είναι ελαφρώς πιο πολύπλοκα από παραγωγή ρούχων δεν είχαμε ποτέ σοβαρή παραγωγή. Αν δεν έχεις βάσεις είναι δύσκολο να χτίσεις ανταγωνισμό απέναντι σε χώρες που έχουν αιώνες παραγωγής. Δυστυχώς ήμασταν μια αγροτική, υπανάπτυκτη, τριτοκοσμική οικονομία όταν γίναμε κράτος, με εξειδίκευση σε ελάχιστους τομείς.
Ακόμη και στο ζενίθ της βιομηχανικής παραγωγής της χώρας, που εξαφανίστηκε σχεδόν εξολοκλήρου μετά το 1990, δεν ήμασταν ούτε κατά διάνοια χώρα με ικανοποιητική παραγωγή σε σύγχρονα αγαθά. Γι' αυτό και ο λαός ήταν κυριολεκτικά φτωχός πριν την μεταπολίτευση (χρησιμοποιώ την λέξη σε αναλογία με άλλες δυτικές χώρες, όχι με το σήμερα).
Re: Η Μελονι πιέζει τη Stellantis να κατασκευάσει περισσότερα αυτοκίνητα στην Ιταλία
Δημοσιεύτηκε: 21 Αύγ 2024, 11:53
από Fata_Morgana
enterprise-psi έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:47
Fata_Morgana έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:43
talaipwros έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:37
οποτε εσυ θελεις να πληρωνεις παραπανω για το οτιδηποτε χωρις η Ελλαδα να εχει το παραμικρο οφελος αφου εισαγει τα παντα και δεν παραγει τιποτα που να μπορει να ανταγωνιστει τις εισαγωγες απο ΕΕ στις οποιες δεν μπορει να βαλει δασμους
εξαιρετικη ιδεα
Εμείς για τα εισάγουμε όλα και δεν παράγουμε;
Οι κομμουνιστές που κυβερνούν 200 χρόνια, μας πήραν τα μέσα παραγωγής
Είναι μια εξήγηση.
Re: Η Μελονι πιέζει τη Stellantis να κατασκευάσει περισσότερα αυτοκίνητα στην Ιταλία
Δημοσιεύτηκε: 21 Αύγ 2024, 11:54
από talaipwros
Fata_Morgana έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:43
talaipwros έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:37
Green Dragon έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:21
Φυσικά, καλώς να βάλουν! Να αφήσουμε το παπαρελεύθερο εμπόριο και να επιστρέψουμε στην εμπορική διπλωματία.
οποτε εσυ θελεις να πληρωνεις παραπανω για το οτιδηποτε χωρις η Ελλαδα να εχει το παραμικρο οφελος αφου εισαγει τα παντα και δεν παραγει τιποτα που να μπορει να ανταγωνιστει τις εισαγωγες απο ΕΕ στις οποιες δεν μπορει να βαλει δασμους
εξαιρετικη ιδεα
Εμείς για τα εισάγουμε όλα και δεν παράγουμε;
Τεμπέληδες καλοπερασακηδες οχιτζηδες.
Re: Η Μελονι πιέζει τη Stellantis να κατασκευάσει περισσότερα αυτοκίνητα στην Ιταλία
Δημοσιεύτηκε: 21 Αύγ 2024, 11:54
από paotaris
Chilloutbuddy έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:50
paotaris έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:48
Chilloutbuddy έγραψε: 21 Αύγ 2024, 02:25
Θα τους βουλιάξει ρε, με το ζόρι πουλιούνται τα ιταλικά αυτοκίνητα (ειδικά τώρα που μπαίνουν και οι Κινεζοι στο κόλπο). Να πεις μειντ ιν τζερμανι υπάρχουν ακόμα κάτι κουνουπίδια που το θεωρούν θετικό και πληρώνουν παραπάνω. Μειντ ιν Ιταλι όχι τόσο, απλά σου ανεβάζει το κόστος.
Ok ,ελπιζω τοτε η Αlfa Romeo Junior που παραχθηκε στην Πολωνια να ειναι φτηνη.
Εννοείται ότι δε θα είναι, αλλά πάντως φτηνότερη απ'το Τορίνο
Την Τonale εννοεις?
Re: Η Μελονι πιέζει τη Stellantis να κατασκευάσει περισσότερα αυτοκίνητα στην Ιταλία
Δημοσιεύτηκε: 21 Αύγ 2024, 11:57
από hellegennes
Chilloutbuddy έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:50
paotaris έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:48
Chilloutbuddy έγραψε: 21 Αύγ 2024, 02:25
Θα τους βουλιάξει ρε, με το ζόρι πουλιούνται τα ιταλικά αυτοκίνητα (ειδικά τώρα που μπαίνουν και οι Κινεζοι στο κόλπο). Να πεις μειντ ιν τζερμανι υπάρχουν ακόμα κάτι κουνουπίδια που το θεωρούν θετικό και πληρώνουν παραπάνω. Μειντ ιν Ιταλι όχι τόσο, απλά σου ανεβάζει το κόστος.
Ok ,ελπιζω τοτε η Αlfa Romeo Junior που παραχθηκε στην Πολωνια να ειναι φτηνη.
Εννοείται ότι δε θα είναι, αλλά πάντως φτηνότερη απ'το Τορίνο
Μια καλή ερώτηση (ειλικρινής) είναι "πόσο φθηνότερη"; Από κατασκευαστική άποψη δεν είναι παρόμοιο το κόστος; Κυρίως εργοστασιακή δεν είναι η κατασκευή; Το κύριο κόστος δεν είναι το ρεύμα, οι τιμές του οποίου είναι παραπλήσιες;
Re: Η Μελονι πιέζει τη Stellantis να κατασκευάσει περισσότερα αυτοκίνητα στην Ιταλία
Δημοσιεύτηκε: 21 Αύγ 2024, 11:57
από Chilloutbuddy
Aυτό που είπε ο Χέλης
Δεν ξυπνάς ένα πρωί να γίνεις βιομήχανος, οι άλλοι έχουν γενιές ολόκληρες που χτίζουν σταδιακά τεχνογνωσία, εμπειρία, δίκτυα, συστήματα, υποδομές, φήμη, πελατεία κτλ κτλ
Re: Η Μελονι πιέζει τη Stellantis να κατασκευάσει περισσότερα αυτοκίνητα στην Ιταλία
Δημοσιεύτηκε: 21 Αύγ 2024, 12:00
από Fata_Morgana
hellegennes έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:51
Fata_Morgana έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:43
talaipwros έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:37
οποτε εσυ θελεις να πληρωνεις παραπανω για το οτιδηποτε χωρις η Ελλαδα να εχει το παραμικρο οφελος αφου εισαγει τα παντα και δεν παραγει τιποτα που να μπορει να ανταγωνιστει τις εισαγωγες απο ΕΕ στις οποιες δεν μπορει να βαλει δασμους
εξαιρετικη ιδεα
Εμείς για τα εισάγουμε όλα και δεν παράγουμε;
Για ιστορικούς λόγους. Καταρχήν αργήσαμε πολύ να έχουμε παραγωγή και σε πράγματα που είναι ελαφρώς πιο πολύπλοκα από παραγωγή ρούχων δεν είχαμε ποτέ σοβαρή παραγωγή. Αν δεν έχεις βάσεις είναι δύσκολο να χτίσεις ανταγωνισμό απέναντι σε χώρες που έχουν αιώνες παραγωγής. Δυστυχώς ήμασταν μια αγροτική, υπανάπτυκτη, τριτοκοσμική οικονομία όταν γίναμε κράτος, με εξειδίκευση σε ελάχιστους τομείς.
Ακόμη και στο ζενίθ της βιομηχανικής παραγωγής της χώρας, που εξαφανίστηκε σχεδόν εξολοκλήρου μετά το 1990, δεν ήμασταν ούτε κατά διάνοια χώρα με ικανοποιητική παραγωγή σε σύγχρονα αγαθά. Γι' αυτό και ο λαός ήταν κυριολεκτικά φτωχός πριν την μεταπολίτευση (χρησιμοποιώ την λέξη σε αναλογία με άλλες δυτικές χώρες, όχι με το σήμερα).
Ωραία, το θέμα είναι γιατί δεν οικοδομήθηκε η εγχώρια παραγωγή για την κάλυψη των αναγκών της χώρας. Δεν μπορούσε;
Re: Η Μελονι πιέζει τη Stellantis να κατασκευάσει περισσότερα αυτοκίνητα στην Ιταλία
Δημοσιεύτηκε: 21 Αύγ 2024, 12:10
από Chilloutbuddy
hellegennes έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:57
Chilloutbuddy έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:50
paotaris έγραψε: 21 Αύγ 2024, 11:48
Ok ,ελπιζω τοτε η Αlfa Romeo Junior που παραχθηκε στην Πολωνια να ειναι φτηνη.
Εννοείται ότι δε θα είναι, αλλά πάντως φτηνότερη απ'το Τορίνο
Μια καλή ερώτηση (ειλικρινής) είναι "πόσο φθηνότερη"; Από κατασκευαστική άποψη δεν είναι παρόμοιο το κόστος; Κυρίως εργοστασιακή δεν είναι η κατασκευή; Το κύριο κόστος δεν είναι το ρεύμα, οι τιμές του οποίου είναι παραπλήσιες;
Κάθε εργοστάσιο είναι διαφορετικό, αλλά αν υποθέσεις ~25% του κόστους μισθοδοσία συνήθως δεν πέφτεις πολύ έξω. Παρόλους τους αυτοματισμούς και τα ρομπότ πολλες δουλειές γίνονται ακόμα με το χέρι, οι μηχανές χρειάζονται μηχανικούς, κάθε βάρδια χρειάζεται επιστάτη και κάθε εργοστάσιο χρειάζεται μάνατζερ, ΙΤ, τμήμα προσωπικού κλπ
Το άλλο είναι ότι αυτές οι επενδύσεις γίνονται μετά από συμφωνία με την κυβέρνηση, η οποία κάτι δίνει, συνήθως επιδοτήσεις ή/και φοροαπαλλαγές.
Δεν ξέρω πόσο φτηνότερο αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία δουλεύει με πολύ χαμηλά περιθώρια κέρδους, αν γλιτώσουν ένα 10% απ'το κόστος μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά γι'αυτούς.
Re: Η Μελονι πιέζει τη Stellantis να κατασκευάσει περισσότερα αυτοκίνητα στην Ιταλία
Δημοσιεύτηκε: 21 Αύγ 2024, 12:34
από hellegennes
Fata_Morgana έγραψε: 21 Αύγ 2024, 12:00
Ωραία, το θέμα είναι γιατί δεν οικοδομήθηκε η εγχώρια παραγωγή για την κάλυψη των αναγκών της χώρας. Δεν μπορούσε;
Όχι. Καταλαβαίνω ότι είναι δυσκολοχώνευτο αλλά σ' αυτό φταίει σε μεγάλο βαθμό η αντίληψη που έχουμε για την μεσαιωνική Ευρώπη. Ξέχνα το γεγονός ότι η επιστημονική επανάσταση και η αναγέννηση ήταν αιώνες πριν την δημιουργία του ελληνικού κράτους, που τους χάσαμε τελείως. Η μεσαιωνική Ευρώπη σταδιακά έχτιζε κουλτούρα τεχνών στην μεταλλουργία, την αρχιτεκτονική, την κλωστοϋφαντουργία, την υαλουργία και ένα σωρό άλλες τέχνες που κούμπωσαν πάνω στην αναδυόμενη επιστημονική τεχνολογία.
Η βιομηχανική επανάσταση δεν ήταν ένα πυροτέχνημα που δημιούργησε σε μια νύχτα εργοστάσια από το τίποτα. Βασίστηκε στην εμπειρία και την τεχνολογία αιώνων. Άντε φτιάξε εσύ κουλτούρα τεχνιτών σε μια νύχτα αν δεν το κάνεις συστηματικά και με σχέδιο, πράγμα που φυσικά δεν κάναμε.
Ακόμα και η νομοθεσία είναι ισχυρό εμπόδιο. Η νομοθεσία στην Ευρώπη πήγαινε χέρι-χέρι με την εξέλιξη των τεχνών. Πώς θα είναι φτιαγμένοι οι δρόμοι, τι είδους υποστηρικτικές υποδομές υπάρχουν, πού τοποθετούνται, πώς τοποθετούνται, τι απαιτήσεις υπάρχουν, πολεοδομικοί κανονισμοί, χωροταξία και ένα σωρό άλλες λεπτομέρειες.
Φυσικά ΑΝΤΙΓΡΑΨΑΜΕ έναν τεράστιο όγκο όλων αυτών, από νομοθεσία ως σχολικές προδιαγραφές, κανονισμούς λειτουργίας, τεχνολογία, κτλ, αλλά δεν είχαμε αρκετό χρόνο για να φτάσουμε το αναπτυγμένο επίπεδο των γειτόνων μας. Όταν άρχισαν να αναπτύσσονται κάποιοι βιομηχανικοί τομείς στην Ελλάδα, ήδη το τραίνο είχε χαθεί και μετά μπήκαμε στο άνοιγμα των αγορών και όλα τελείωσαν.
Το μόνο που μας έμεινε με υψηλά στάνταρ και κερδοφορία είναι η βιομηχανία τυποποιημένων τροφίμων, που τεχνικά είναι πιο εύκολο να αντιγράψεις και να διατηρήσεις.