Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
Θα μείνουν στην Ελλάδα οι Έλληνες που φεύγουν στο εξωτερικό.
Αυτό είναι ένα πολύ σαθρό επιχείρημα που δείχνει άγνοια της διεθνούς πανεπιστημιακής πραγματικότητας. Επιπλέον, είναι το ίδιο επιχείρημα που είχαμε και με τα κολέγια αλλά οι φοιτητές δεν σταμάτησαν να φεύγουν στο εξωτερικό.
Η επιστημονική γνώση θέλει ανοιχτά μυαλά, εξωστρέφεια και διεθνοποίηση. Όσοι κάναμε μεταπτυχιακά και διδακτορικά στη Βόρεια Αμερική, όπως εγώ, φέραμε εμπειρίες στην Ελλάδα διαφορετικές, όπως διαφορετικές έφεραν όσοι σπούδασαν στην Ευρώπη και όσοι το φοίτησαν στην Ελλάδα. Η συγκέντρωση όλων αυτών των εμπειριών κάνει το πανεπιστήμιο και την επιστήμη να πάει μπροστά. Επιπλέον, όσοι επιστρέφουν από το εξωτερικό έχουν μαζί τους για όλη τους τη ζωή ένα πολύ σημαντικό asset που είναι οι γνωριμίες, σχέσεις, διασυνδέσεις, συνεργασίες που δημιούργησαν εκεί. Οι συνεργασίες αυτές συνεχίζονται μετά και μεγαλώνουν. Αυτό αποτελεί ένα εξαιρετικά πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο για την καριέρα τους αλλά και για τη χώρα, που αξιοποιείται για πολλές δεκαετίες με αμοιβαίο όφελος.
Επίσης, δε νομίζω ότι ο/η εξαιρετικός/ή φοιτητής/τρια που μπορεί να πάει στο ΜΙΤ ή στο Yale, θα επιλέξει ποτέ να μείνει στην Ελλάδα, ακόμα και αν υπήρχε ένα «παράρτημα» του Yale εδώ. Η εμπειρία, οι διασυνδέσεις, οι γνωριμίες, οι επαφές με τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις και με τους σημαντικότερους ανθρώπους του κόσμου, θα είναι εντυπωσιακά καλύτερες στο New Haven από κάθε άποψη. Άρα, δεν πρέπει να γίνει εσωστρεφής ο/η φοιτητής/τρια αυτός/ή για να εξοικονομηθούν μερικές χιλιάδες ευρώ. Θα είναι κακό και για τον/ην ίδιο/α και για τη χώρα. Οι αρνητικές μακροπρόθεσμες συνέπειες της εσωστρέφειας είναι πολύ μεγαλύτερες από το κόστος του «συναλλάγματος» αν φύγει έξω που όπως αναφέρεται σε απλοϊκές-μυωπικές απόψεις.
Επίσης, τόσο εγώ, όσο και οι περισσότεροι άλλοι που συνεχίσαμε σπουδές στο εξωτερικό, το κάναμε με υποτροφίες και οικονομική βοήθεια από τα ιδρύματα του εξωτερικού ή από τους ξένους φορολογούμενους, χωρίς καμία διαρροή συναλλάγματος.
Ακόμα και εδώ, η ύπαρξη δεκάδων κολεγίων δεν απέτρεψε το να φεύγουν φοιτητές στο εξωτερικό όπως μας λέγανε -και πάλι- λανθασμένα όπως αποδείχθηκε οι υποστηρικτές των κολεγίων.
Τέλος, η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι σε όλες τις χώρες που υπάρχουν μη-κρατικά πανεπιστήμια, δε σταμάτησαν -για τους λόγους που μόλις ανέφερα παραπάνω- οι φοιτητές να φεύγουν στο εξωτερικό. Ούτε στις ΗΠΑ, Καναδά, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία, Αυστραλία, Γερμανία, κ.λπ. Η Κύπρος, μάλιστα, που παρουσιάζεται ως σχετικό παράδειγμα, έχει τον μεγαλύτερο όγκο φοιτητών που φεύγουν στο εξωτερικό σε σχέση με τον πληθυσμό της.
Ληστοσυμμορίτης έγραψε: 23 Φεβ 2024, 11:43
Στην αρχαία αθήνα δηλαδή στην δουλοκτησία οι σχολές είχαν δίδακτρα αρα είναι ακόμα πιο αρχαίο
Ε, τότε ας πάψουν οι λέφτεροι να χρησιμοποιούν κοπυπάστε και τσιτάτα των δουλοκτητών.
Γιατί ακόμη και ο Διογένης έβγαζε τα προς το ζην ως φροντιστής εχόντων γόνων. Το καλοκαίρι έκανε κάτι σαν ελεύθερο κάμπινγκ στο κέντρο της πόλης. Τι κατάλυμμα από καλαμιές, τι σκηνάκι, τι πιθάρι.
Στον 21ο αιώνα που η γνώση παράγεται από όλη την κοινωνία ειναι και κοινωνικό αγαθό που κάποιοι θέλουν να πλουτήσουν πάνω σε αυτήν την κοινωνική παραγωγή. Να την εμπορευθούν.
Εσύ ανέφερες την αρχαία Αθήνα ως επιχείρημα βρε ζουζουνάκι. Αν δεν ήταν στην ύλη που μελέτησες, συνέχισε να παίζεις με τα τρέντυ sos του 21ου αιώνα. Και καλή τύχη.
Ληστοσυμμορίτης έγραψε: 23 Φεβ 2024, 11:27
μόνο και μόνο γιατί μετατρέπουν σε πιο μεγάλο βαθμό τη γνώση σε εμπόρευμα. Χωρις να χρειάζεται να μπουμε σε λεπτομέριες με ποιους όρους ανοίγουν μόνο που κάνουν τη γνώση εργαλείο για να κερδοφορούν οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι και τα κεφάλαια που φτιάχνουν ιδρύματα για εμπορία γνώσης είναι καταδικαστέα.
Η γνώση πρέπει να είναι ελευθερη και δωρεάν.
Κανεις δεν εχει προσφερει τοση δωρεαν γνωση οση το καπιταλιστικο ιντερνετ.
η εκπαιδευση παλι, ποτε και πουθενα δεν μπορει να ειναι δωρεαν, γιατι οι εκπαιδευτικοι πρεπει να πληρονωνται.
Το εμπόριο γνώσης είναι παρωχημένο, κατάλοιπο μιας εποχής δουλοκτητικής και μεσαιωνικής. Μπορει να υποστηρίζετε/ται τον μεσαίωνα στη γνωση αλλά έχετε ξεπεραστεί από την εποχή.
Eχεις δει κανέναν δάσκαλο να κάνει μαθήματα δωρεάν η για χόμπι?
Εμπόριο κάνει. Αν σου δίνει γνώση εσύ τι πρέπει να του δώσεις για το χρόνο που σπατάλησε μαζί σου?
Re: Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι άθλια
Δημοσιεύτηκε: 23 Φεβ 2024, 12:12
από micmic
Θα ανοίξουν «παραρτήματα» τα μεγάλα πανεπιστήμια στην Ελλάδα Τα πανεπιστήμια δεν είναι Pizza Hut ή McDonalds να ανοίγουν «παραρτήματα» παντού. Ο λόγος είναι ότι η Pizza Hut και το McDonalds μπορεί να παραγάγει το ίδιο ακριβώς προϊόν στις ΗΠΑ, Ελλάδα και Ιαπωνία, γιατί οι πρώτες ύλες είναι ίδιες. Τα πανεπιστήμια είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Συνήθως, ρωτώ: τι είναι αυτό που κάνει το ΜΙΤ νο 1 στον κόσμο και κάποιο άλλο ίδρυμα νο 100 ή 500; Τα βιβλία που χρησιμοποιούν; Όχι, παντού έχουμε τα ίδια βιβλία. Το πρόγραμμα σπουδών; Όχι, παντού έχουμε τα ίδια προγράμματα. Δεν υπάρχει μυστικό ή κάποια διδακτική πατέντα που να μην μπορούμε να αντιγράψουμε. Η μόνη διαφορά είναι οι καθηγητές. Αν, λοιπόν, ανοίξω ένα «παράρτημα» του ΜΙΤ εδώ στο Βόλο, θα έρχεται ο νομπελίστας καθηγητής που πληρώνεται εκεί $2,000,000 το χρόνο για να με διδάξει εδώ; Όχι, σε καμία περίπτωση. Ούτε και, φυσικά, θα αμαυρώσει το όνομά του το κάθε Harvard, για να φυτρώνει σαν μανιτάρι παντού.
Εδώ, ας μην ξεχνάμε ότι τα πανεπιστήμια αυτά είναι για τη διανοητική ελίτ: το Harvard παίρνει όλους κι όλους 1.500 φοιτητές κάθε χρόνο. Αυτοί είναι.
Τέλος, απόδειξη των παραπάνω είναι ότι τέτοια «παραρτήματα» δεν έγιναν πουθενά στον κόσμο, Αυστραλία, ΗΒ, Γερμανία, Καναδά, κ.λπ.
Παραρτήματα στήνουν μικρά και όχι πολύ καλά ιδρύματα καθαρά για κερδοσκοπικούς και μόνο λόγους, άρα θα έχουν και διαρροή συναλλάγματος στο εξωτερικό που τόσο φαίνεται να μας καίει.
Κανεις δεν εχει προσφερει τοση δωρεαν γνωση οση το καπιταλιστικο ιντερνετ.
η εκπαιδευση παλι, ποτε και πουθενα δεν μπορει να ειναι δωρεαν, γιατι οι εκπαιδευτικοι πρεπει να πληρονωνται.
Το εμπόριο γνώσης είναι παρωχημένο, κατάλοιπο μιας εποχής δουλοκτητικής και μεσαιωνικής. Μπορει να υποστηρίζετε/ται τον μεσαίωνα στη γνωση αλλά έχετε ξεπεραστεί από την εποχή.
υποστηριζεις να μην πληρονωνται οι εκπαιδευτικοι;
αν οχι, καποιος τους πληρωνει, δεν υπαρχει δωρεαν εκπαιδευση.
Όλη η κοινωνία τους πληρώνει για να μορφώνεται η ίδια.
Re: Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι άθλια
Δημοσιεύτηκε: 23 Φεβ 2024, 12:14
από micmic
Έχουμε ήδη μη-κρατικά πανεπιστήμια: τα κολέγια Τα κολέγια είναι ισότιμα στα εργασιακά δικαιώματα ακόμα και για το δημόσιο πλέον. Τι άλλαξε; Τι θα αλλάξει τώρα, λοιπόν; Οπότε τι καινούργιο θα φέρει η αλλαγή αυτή;
Γιατί δεν ήρθε το ΜΙΤ ως τώρα στην Ελλάδα ως κολέγιο; Το ΜΙΤ δεν είναι καν πανεπιστήμιο, το όνομά του είναι Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης. Γιατί δεν είναι ήδη εδώ; Τι θα αλλάξει τώρα; Τίποτα είναι η απάντηση. Όπως δεν πήγε πουθενά αλλού στον κόσμο, τόσο το ΜΙΤ όσο και οποιοδήποτε άλλο καλό πανεπιστήμιο, δε θα πάει και τώρα.
Όλα τα επιχειρήματα για τα μη-κρατικά μπορούν να εξαντληθούν με την λειτουργία εδώ και χρόνια δεκάδων κολεγίων. Σταμάτησαν οι φοιτητές να φεύγουν έξω; Όχι. Έχουμε «ανταγωνισμό»; Όχι. Δημιουργήθηκαν «παραρτήματα» καλών πανεπιστημίων μέσω αυτών; Όχι.
Ε, τότε ας πάψουν οι λέφτεροι να χρησιμοποιούν κοπυπάστε και τσιτάτα των δουλοκτητών.
Γιατί ακόμη και ο Διογένης έβγαζε τα προς το ζην ως φροντιστής εχόντων γόνων. Το καλοκαίρι έκανε κάτι σαν ελεύθερο κάμπινγκ στο κέντρο της πόλης. Τι κατάλυμμα από καλαμιές, τι σκηνάκι, τι πιθάρι.
Στον 21ο αιώνα που η γνώση παράγεται από όλη την κοινωνία ειναι και κοινωνικό αγαθό που κάποιοι θέλουν να πλουτήσουν πάνω σε αυτήν την κοινωνική παραγωγή. Να την εμπορευθούν.
Εσύ ανέφερες την αρχαία Αθήνα ως επιχείρημα βρε ζουζουνάκι. Αν δεν ήταν στην ύλη που μελέτησες, συνέχισε να παίζεις με τα τρέντυ sos του 21ου αιώνα. Και καλή τύχη.
Ανέφερα πως τα δίδακτρα ίσχυαν στην δουλοκτησία, και εκεί τουλάχιστον. Δεν έχει νόημα η πρακτική του τότε να εφαρμοστεί στον 21ο αιώνα.
Ληστοσυμμορίτης έγραψε: 23 Φεβ 2024, 12:09
Το εμπόριο γνώσης είναι παρωχημένο, κατάλοιπο μιας εποχής δουλοκτητικής και μεσαιωνικής. Μπορει να υποστηρίζετε/ται τον μεσαίωνα στη γνωση αλλά έχετε ξεπεραστεί από την εποχή.
υποστηριζεις να μην πληρονωνται οι εκπαιδευτικοι;
αν οχι, καποιος τους πληρωνει, δεν υπαρχει δωρεαν εκπαιδευση.
Όλη η κοινωνία τους πληρώνει για να μορφώνεται η ίδια.
Άρα δεν είναι ακριβώς δωρεάν.
Τους πληρώνουμε για να διδάσκουν.
Εμπόριο είναι. Προσφέρουν τη γνώση τους σε αντάλλαγμα για χρήμα.
Κανεις δεν εχει προσφερει τοση δωρεαν γνωση οση το καπιταλιστικο ιντερνετ.
η εκπαιδευση παλι, ποτε και πουθενα δεν μπορει να ειναι δωρεαν, γιατι οι εκπαιδευτικοι πρεπει να πληρονωνται.
Το εμπόριο γνώσης είναι παρωχημένο, κατάλοιπο μιας εποχής δουλοκτητικής και μεσαιωνικής. Μπορει να υποστηρίζετε/ται τον μεσαίωνα στη γνωση αλλά έχετε ξεπεραστεί από την εποχή.
Eχεις δει κανέναν δάσκαλο να κάνει μαθήματα δωρεάν η για χόμπι?
Εμπόριο κάνει. Αν σου δίνει γνώση εσύ τι πρέπει να του δώσεις για το χρόνο που σπατάλησε μαζί σου?
αν οχι, καποιος τους πληρωνει, δεν υπαρχει δωρεαν εκπαιδευση.
Όλη η κοινωνία τους πληρώνει για να μορφώνεται η ίδια.
Άρα δεν είναι ακριβώς δωρεάν.
Τους πληρώνουμε για να διδάσκουν.
Εμπόριο είναι. Προσφέρουν τη γνώση τους σε αντάλλαγμα για χρήμα.
Τα είπαμε και πριν εννοείς ιδιαίτερο ή εννοείς την εκπαιδευτική διαδικασία ως κοινωνική;
Re: Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι άθλια
Δημοσιεύτηκε: 23 Φεβ 2024, 12:17
από micmic
Ποια ανάγκη θα καλύψουν τα μη-κρατικά πανεπιστήμια; Όταν προχωράς σε μια αλλαγή, το κάνεις, για να καλύψεις μια έλλειψη ή ανάγκη ή να λύσεις ένα πρόβλημα. Στην Ελλάδα, ποια είναι αυτή η ανάγκη; Δεν έχουμε αρκετά πανεπιστήμια και θέλουμε περισσότερα; Όχι! Αντίθετα, έχουμε πολλά πανεπιστήμια, που με τις δράσεις Αθηνά 1 και Αθηνά 2 μειώθηκαν σημαντικά και έγιναν τώρα 25. Παίρνουμε ήδη πολλούς εισακτέους σε αυτά, με αποτέλεσμα:
α) Πολλά τμήματα να μη συμπληρώνουν τις θέσεις νέων φοιτητών.
β) Να υπάρχει υπερπροσφορά πτυχιούχων, με αποτέλεσμα την ανεργία πολλών από αυτούς, καθώς και τις πολύ χαμηλές αμοιβές για τους πτυχιούχους που θα βρουν εργασία.
Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει 166 πανεπιστήμια, 2 πανεπιστήμια ανά 10 εκατ. πληθυσμό και η Ελλάδα 25 πανεπιστήμια, 2,7 πανεπιστήμια ανά 10 εκατ. πληθυσμό. Έχουμε δηλαδή ήδη πολλά, 40% περισσότερα από το ΗΒ, παρόλο που στο ΗΒ σπουδάζουν και εκατομμύρια φοιτητές από Ινδία, Κίνα, Αφρική, Ευρώπη, κλπ. Και επιπρόσθετα, έχουμε πλέον και δεκάδες κολέγια. Και συζητάμε να στήσουμε περισσότερα και όχι να κάνουμε καλύτερα όσα έχουμε, που είναι όλα στο top 5% παγκόσμια.
Επομένως, μια σοβαρή μεταρρύθμιση στη σωστή κατεύθυνση θα ήταν να μειώσουμε στο μισό τους εισακτέους σε κάθε σχολή και όχι να τους πολλαπλασιάσουμε με νέα ιδρύματα αμφίβολης ποιότητας.
Βέβαια, πραγματικές μεταρρυθμίσεις σαν αυτή της μείωσης εισακτέων δεν κάνεις, «χωρίς να σπάσεις αυγά» και να έχεις ή να νομίζεις ότι θα έχεις μικροπολιτικό κόστος στις περιφέρειες.
Re: Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι άθλια
Δημοσιεύτηκε: 23 Φεβ 2024, 12:19
από pylothess
Κ.Κ.Ε. το κόμμα σου λαέ.
Τέτοιες δόξες ο εργάτης ούτε με το Κ.Κ.Ε.
Η κεντρική επιτροπή του κόμματος αποφάσισε πως πρέπει να φροντίσει για όλες τις ανάγκες του εργαζόμενου λαού στα κολχόζ.
Δεν φτάνει μόνο το θωρηκτό Ποτέμκιν , τα μπαλέτα Μπολσόι και οι σκακιστικές βραδιές, ούτε η βότκα ούτε το χαβιάρι.
Re: Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι άθλια
Δημοσιεύτηκε: 23 Φεβ 2024, 12:20
από Εμπεδοκλής
Ερμής έγραψε: 23 Φεβ 2024, 11:35
Και ξαναλέω, αυτοι που τα έχουν το κάνουν ήδη, απλά στέλνουν τα παιδιά τους εκτός ελλάδος και τα διπλώματα αναγνωρίζονται κανονικά. Αρα ποιος ο λόγος να μη μένουν εδώ τα χρήματα;
Θα ήθελα να μη σκέφτεσαι σαν μπάρμπας ότι ισχυρίζεσαι ότι μένουν εδώ τα χρήματα.
Τι ακριβώς μένει; Τα νοίκια από το κτήριο; Η Ελλάδα γνωρίζεις ότι ως χώρα μέλος της ΕΕ επιτρέπει την ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων. Κάλλιστα αυριο η CVC capital ή η Onassis foundation αν τους επιτραπεί να ιδρύσουν πανεπιστήμιο μπορεί να δηλώσουν ως έδρα τους την Κύπρο ή τη Βουλγαρία. Η οικονομία της χώρας δεν είναι μπαλόνι.
Επίσης, το παιχνίδι παίζεται και ανάποδα. Γιατί κάποιος να πάει να σπουδάσει στην Αλεξανδρούπολη Νοσηλευτική όταν θα μπορεί να πάει να σπουδάσει στο ιδιωτικό στην Αθήνα χωρίς περιορισμούς ατόμων;
Η πλάκα είναι ότι στην Πάτρα η Κεράμεως κατήργησε την νεοιδρυθείσα νομική σχολή διότι το λόμπυ από την ευρύτερη περιοχή της Κομοτηνής διαμαρτυρήθηκε ότι θα μειωθούν οι φοιτητές της περιοχής. Για αυτό και στις εκλογές είχε αυξημένα ποσοστά. Οπότε με τη λογική σου, θα φύγουν τα χρήματα από τη Θράκη και θα έρθουν στην Αθήνα.
Θα ήθελα όμως να γινόταν μία ανάλυση από τους γνώστες στο εξής. Το 2021 σπούδαζαν στο εξωτερικό κάτι παραπάνω από 40.000 Έλληνες πολίτες, το αντίστοιχο ποσοστό το 2011, δέκα χρόνια πριν ήταν λιγότερο από 30.000. Τί συνέβη και σε μία δεκαετία αυξήθηκαν οι Έλληνες πολίτες που σπουδάζουν στο εξωτερικό κατά 35%; Χειροτέρεψαν τα ελληνικά πανεπιστήμια; Μειώθηκε το κόστος σπουδών σε σχέση με το εξωτερικό; Καλύτερες συνθήκες εισόδου στην αγορά εργασίας; Μπηκε στο παιχνίδι με χαμηλές τιμές ευκολία απόκτησης πτυχίου οι χώρες στο ανατολικό μπλοκ;
Για σκεφτείτε τα όλα αυτά. Γιατί εδώ το παραμύθι είναι ότι θα ανοίξουν ιδιωτικά πανεπιστήμια και θα έρθει κόσμος που δε μπορεί να σπουδάσει έως τώρα, θα γεμίσουμε λεφτά και άλλες τέτοιες αστειότητες.
Οι Έλληνες φεύγουν για να σπουδάσουν στο εξωτερικό και να μείνουν εκεί.
Από εκεί και πέρα, σας έδωσα τη μελέτη, που περιέχει τα πάντα. Από το ποιος χρηματοδοτείται και πώς έως και τον αριθμό προσωπικού, διαβάστε και εξηγήστε τί θα βελτιώσουν τα ιδιωτικά ανώτατα ιδρύματα...
Ποια ανάγκη θα καλύψουν τα μη-κρατικά πανεπιστήμια; Όταν προχωράς σε μια αλλαγή, το κάνεις, για να καλύψεις μια έλλειψη ή ανάγκη ή να λύσεις ένα πρόβλημα. Στην Ελλάδα, ποια είναι αυτή η ανάγκη; Δεν έχουμε αρκετά πανεπιστήμια και θέλουμε περισσότερα; Όχι! Αντίθετα, έχουμε πολλά πανεπιστήμια, που με τις δράσεις Αθηνά 1 και Αθηνά 2 μειώθηκαν σημαντικά και έγιναν τώρα 25. Παίρνουμε ήδη πολλούς εισακτέους σε αυτά, με αποτέλεσμα:
α) Πολλά τμήματα να μη συμπληρώνουν τις θέσεις νέων φοιτητών.
β) Να υπάρχει υπερπροσφορά πτυχιούχων, με αποτέλεσμα την ανεργία πολλών από αυτούς, καθώς και τις πολύ χαμηλές αμοιβές για τους πτυχιούχους που θα βρουν εργασία.
Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει 166 πανεπιστήμια, 2 πανεπιστήμια ανά 10 εκατ. πληθυσμό και η Ελλάδα 25 πανεπιστήμια, 2,7 πανεπιστήμια ανά 10 εκατ. πληθυσμό. Έχουμε δηλαδή ήδη πολλά, 40% περισσότερα από το ΗΒ, παρόλο που στο ΗΒ σπουδάζουν και εκατομμύρια φοιτητές από Ινδία, Κίνα, Αφρική, Ευρώπη, κλπ. Και επιπρόσθετα, έχουμε πλέον και δεκάδες κολέγια. Και συζητάμε να στήσουμε περισσότερα και όχι να κάνουμε καλύτερα όσα έχουμε, που είναι όλα στο top 5% παγκόσμια.
Επομένως, μια σοβαρή μεταρρύθμιση στη σωστή κατεύθυνση θα ήταν να μειώσουμε στο μισό τους εισακτέους σε κάθε σχολή και όχι να τους πολλαπλασιάσουμε με νέα ιδρύματα αμφίβολης ποιότητας.
Βέβαια, πραγματικές μεταρρυθμίσεις σαν αυτή της μείωσης εισακτέων δεν κάνεις, «χωρίς να σπάσεις αυγά» και να έχεις ή να νομίζεις ότι θα έχεις μικροπολιτικό κόστος στις περιφέρειες.
Δεν υπάρχει λογική να μειώσεις τις γνώσεις 3βάθμιου επιπέδου σε λιγότερα άτομα. Η γνώση είναι παραγωγική δύναμη.