Σελίδα 3 από 4

Re: Θεοδώρα (του Ιουστινιανου)

Δημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2021, 00:15
από Gherschaagk
Απορία.

Τι γινόταν με τα σφροδίσια εκείνη την εποχή;

Εικάζω πως πήρε τα δέντρα και τα φύλλα. Είναι δυνατόν να μην τσίμπησε κάτι;

Re: Θεοδώρα (του Ιουστινιανου)

Δημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2021, 00:17
από Σενέκας
Gherschaagk έγραψε: 19 Μάιος 2021, 00:15 Απορία.

Τι γινόταν με τα σφροδίσια εκείνη την εποχή;

Εικάζω πως πήρε τα δέντρα και τα φύλλα. Είναι δυνατόν να μην τσίμπησε κάτι;
Δεν υπήρχε σύφιλη ακόμα

Re: Θεοδώρα (του Ιουστινιανου)

Δημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2021, 00:20
από Πάνας
Σενέκας έγραψε: 19 Μάιος 2021, 00:17
Gherschaagk έγραψε: 19 Μάιος 2021, 00:15 Απορία.

Τι γινόταν με τα σφροδίσια εκείνη την εποχή;

Εικάζω πως πήρε τα δέντρα και τα φύλλα. Είναι δυνατόν να μην τσίμπησε κάτι;
Δεν υπήρχε σύφιλη ακόμα
Δεν είχαμε πολλά πάρε δώσε με Κινέζους, λογικό.

Re: Θεοδώρα (του Ιουστινιανου)

Δημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2021, 00:39
από George_V
Η Θεοδώρα όπως ειδαμε ηταν ουσιαστικα ο καθοδηγητης του Ιουστινιανου αλλα εκει που επεδειξε ατσάλινα νευρα και ακρα αποφασιστικοτηα ηταν η Στάση του Νικα. Σε αντιθεση με τον Ιουστινιανο που ειχε γινει κουρέλι και ψυχολογικα ράκος και ηθελε να παραιτηθει από τον θρόνο και να φυγει.

Στις 13 Ιανουαρίου ο λαος συγκεντρώθηκε στον Ιππόδρομο για να παρακολουθήσει ιπποδρομίες. Όμως εκεινη τη μέρα οι Πράσινοι εβραζαν.

Ετσι όταν εμφανιστηκε ο Ιουστινιανός στο Κάθισμα και πριν αρχίσουν οι αγώνες αρχισαν να φωνάζουν τα εξης (και επακολουθησε διάλογος μεταξυ Ιουστινιανου και πληθους):

Πράσινοι: Ετη Πολλά Ιουστινιανέ Αυγουστε! Tu vincas! Αδικηθηκαμε Αγαθέ και δεν το αντέχουμε! Φοβομαστε να προφέρουμε και το ονομα του μη και κινδυνευσουμε!

(Ο Ιουστινιανος δεν απαντά απευθειας στον πληθος αλλα ψιθυρίζει την απαντηση στον Μανδάτορα και αυτος την εκφωνει στο πληθος)

Μανδάτωρ: Ποιος σας αδικει? Δεν γνωριζουμε κατι από όλα αυτά!

Πράσινοι: Ο φταιχτης Τρισαύγουστε βρισκεται στη γειτονια των Τζαγγαριων

Μανδατωρ: Κανένας δεν σας αδικεί!

Πράσινοι: Ενας και μονος μας αδικοι Τρισαυγουστε!

Μανδάτωρ: Ποιος είναι αυτος? δεν τον γνωρίζουμε!

Πράσινοι: Και συ το ξέρεις Τρισαυγουστε ποιος μας αδικησε και σημερα

Μανδάτωρ: Εάν υπαρχει αυτος ο κάποιος δεν τον γνωρίζουμε!

Πράσινοι: Καλοπόδιος ο Σπαθάριος μας αδικει ω Δεσπότη των Παντων!

Μανδάτωρ: Ο Καλοπόδιος δεν φταίει σε τιποτα!

Πρασινοι: Το θάνατο του Ιουδα να εχει οποιος και αν είναι! Ο Θεος θα τον τιμωρησει γρηγορα!

Μανδάτωρ: Δεν ηρθατε εδώ για να δειτε αγωνες! Ηρθατε για να βρισετε τον κόσμο!

Πράσινοι: Οποιος μας αδικει να εχει το θάνατο του Ιουδα!

Μανδάτωρ: Ησυχάστε! Ιουδαιοι! Μανιχαίοι! Σαμαρείτες!

Πράσινοι: Εμας αποκαλεις Ιουδαιους και Σαμαρείτες? Η Παναγια μαζι μας!

Μανδατωρι: Μεχρι ποτε θα καταριέστε?

Πρασινοι: Εάν καποιος αρνηθει ότι ο Βασιλεας είναι ορθοδοξος αναθεμα εστω ως ο Ιουδας

Μανδάτωρ: Να πατε να βαφτιστειτε!

Πρασινοι: (με την υποκινηση του Δημαρχου τους Αντλα) Ειμαστε βαφτισμένοι!

Μανδάτωρ: Αν δεν το βουλώσετε θα σας αποκεφαλίσω!

Πρασινοι: Αν ειπαμε κατι πανω στην οργη μας μη θυμώνεις. Το Θειον όλα τα υπομενει.

Πράσινοι: Εχουμε μια καταγγελια Βασιλευ και θα πουμε τα παντα. Εμεις δεν ξερουμε ουτε καν
που πεφτει το Παλατι, ουτε το Πρωτοκολλο γνωριζουμε. Ηρθαμε μια φορα στην Πολη και
καλυτερα να μην ερχομασταν.

Μανδάτωρ: Ο καθένας είναι ελευθερος να πηγαινει οπου θελει.

Πράσινοι: Σιγουρα ειμαστε ελευθεροι ανθρωποι αλλα δεν μπορουμε να το δειξουμε! Γιατι αν
καποιος μας αναγνωρισει για Πρασινους τοτε θα τιμωρηθουμε δημοσιως!

Μανδάτωρ: Ώστε ειστε ετοιμοθάνατοι? Και δεν λυπαστε τις ψυχες σας?

Πράσινοι: Σταματα τους φόνους. Μακαρι να μην ειχε γεννηθει ο Σαββάτιος και να ειχε ένα γιο
δολοφόνο. Είναι ο 26ος φόνος που εγινε στο Ζευγμα. Ενας θεατης δολοφονηθηκε το πρωι και
ενας άλλος το απογευμα.

(Τωρα αρχιζουν και φωνάζουν οι Βενετοι οργισμένα κατά των Πρασινων)

Βενετοι: Οι δολοφονοι εδώ ειστε εσεις!

Πράσινοι: Εσεις σκοτωσατε και πατε να ξεφυγετε!

Βενετοι: Εσεις σκοτώνετε και τριγυριζετε ελευθεροι! Ειστε οι μονοι δολοφονοι εδώ μεσα!

Πράσινοι: Βασιλεα Ιουστινιανε! Αυτοι ζητάνε να σκοτωθουν και κανεις δεν τους σκοτωνει! Ποιος
φονευσε τον Ξυλοπωλη στο Ζευγμα ω Βασιλευ?

Μανδάτωρ: Εσεις τον σκοτωσατε!

Πράσινοι: Ποιος φονευσε τον γιο του Επάγαθου Βασιλευ?

Μανδάτωρ: Εσεις τον σκοτώσατε και τωρα το ριχνετε στους Βενετους!

Πράσινοι: Ελεος Βασιλευ! Αποκρυπτεται η αληθεια!

Μανδάτωρ: Ο Θεος δεν μπορει να πειραχθει από το κακο!

Πράσινοι: Και τοτε ποιοι μας αδικουν?

Μανδάτωρ: Βλασφημοι! Θα το βουλώσετε επιτέλους?

Πράσινοι: Αν αυτό θελετε Βασιλευ τοτε θα ησυχασουμε αλλα όχι επειδη το θελουμε
Τρισαυγουστε. Τα ξερουμε όλα και δε λεμε τιποτα. Αντιο Δικαιοσυνη, δεν υπαρχεις πια. Θα
γινουμε Εβραιοι. Καλυτερα ειδωλολατρες παρα Βενετοι! Βλεπει ο Θεος!

Βενετοι: Δεν θελουμε να βλεπουμε! Η κακια σας μεγαλώνει!

Οι Πράσινοι αποχώρησαν από τον Ιππόδρομο και εφυγαν φωνάζοντας «ανασκαφη τα οστέα των
θεωρουντων» .

Στο μεταξυ φυγαδευτηκε και ο Ιουστινιανος από μυστικο διαδρομο στο Παλάτι καθως τα πραγματα ειχαν παρει επικινδυνη τροπη.

Ο Ιουστινιανος συνάντησε την Θεοδώρα στο Παλάτι η οποια τον ρώτησε τι συνέβη και ο Ιουστινιανος απάντησε πως παλι γινονται οι συνηθισμένες συμπλοκές μεταξυ δημων όπως παντα.

Ηλπιζε ο Ιουστινιανος ότι οι Βενετοι που ηταν πιο μεγάλος Δημος και πιστος σε αυτόν θα υπερνικουσαν τους Πρασινους και θα εληγε εκει το θεμα.

Αλλα εκεινη τη στιγμη ο Επαρχος της Πολης Ευδαιμων εκανε ένα μοιραίο λαθος.
Στις συμπλοκες που ακολουθησαν την αποχώρηση του Ιουστινιανου εφτασε με τη Φρουρα και
συνέλαβε 7 ατομα από τους πρωταιτιους χωρις να ρωτησει σε ποιο Δημο ανηκαν.

4 καταδικάστηκαν σε αποκεφαλισμο και εκτελεστηκαν επι τοπου και 3 καταδικαστηκαν σε
απαγχονισμο. Εξ αυτων 2 ηταν Βενετοι και 1 Πράσινος.

Μεχρι να στηθουν οι κρεμάλες ο δημιος το ειχε ριξει στο ποτο και όταν ηρθε η ωρα της
εκτελεσης εκανε λαθος και η εκτέλεση απέτυχε 3 φορές.

Το πληθος αρχισε να φωνάζει για θαυμα και να δοθει αμνηστία καθως ο Θεος δεν θελει να εκτελεστουν αυτοι οι ανθρωποι.

Ο Επαρχος αρνηθηκε και ξεσπασαν νεες συμπλοκες. Οι 3 κατάδικοι φυγαδευτηκαν στη Μονη
του Αγιου Κονωνος και από εκει στο Ναο του Αγιου Λαυρεντιου οπου ζητησαν ασυλο.

Τελικα μετα από διαπραγματευσεις δεχτηκαν να παραδοθουν στον Επαρχο μεχρι να διευθετηθει
το ζήτημα από τον Αυτοκράτορα λαμβανοντας εγγυησεις ότι δεν θα εκτελεστουν μεχρι τοτε.

Την επομένη μερα τα πράγματα φαινονταν πιο ηρεμα και οι δυο Δημοι πηγαν μαζι στον
Αυτοκράτορα μιας και οι δυο ειχαν πλεον ομηρους στα χέρια του.

Ο Ιουστινιανος όμως ακομα χολωμένος από τις χτεσινές προσβολές αρνηθηκε να τους δεχτει και
τους εδιωξε παρα τη συμβουλη της Θεοδώρας να το ξανασκεφτει.

Τοτε οι Βενετοι και οι Πράσινοι προσβελβλημένοι μαζευτηκαν στον Ιπποδρομο και φωναζαν
«Βενετοι και Πράσινοι ενωμένοι για ελεος» και «Νικα» που εγινε και το εμβλημα της Στάσης.

Από εκει κινηθηκαν προς το Πραιτώριο και ζητησαν την απελευθερωση των κρατουμενων. Ο
Επαρχος αρνηθηκε και τοτε ο οχλος εσπασε τις πορτες, ανοιξε τις φυλακες και όταν η φρουρα
κινηθηκε εναντιον τους τους σκοτωσαν.

Μετα πηγαν στο Οπλοστάσιο και αφου εσπασαν τις πυλες εκλεψαν τον οπλισμο και οπλισμενοι πλεον γυριζαν στην Πολη και σκοτωναν ευγενεις και λεηλατουσαν βιλες.

Το επομενο πρωι ο οπλισμένος οχλος μαζευτηκε στο Παλατι και απαιτησε την τιμωρία του
Σπαθαριου Καλοποδιου και την απομάκρυνση του Επάρχου Ευδαιμονος, του Καιστωρος Ιωάννη Καππαδόκη και του Υπαρχου του Πραιτωριου Ανατολης Τριβωνιανου.

Ο Ιουστινιανος ειδε τον οπλισμένο οχλο και φοβήθηκε. Αμέσως εστειλε Μανδατωρα ο οποιος τους ανακοινωσε ότι δέχεται όλα τα αιτηματα τους και τους ανακοινωσε επισης τους αντικαταστατες των απολυμένων.

Ο λαος χάρηκε και επευφημησαν τον Ιουστινιανο.

Ο Ιουστινιανος θεωρησε ότι περασε η καταιγίδα και αρχισε να χαλαρώνει. Η Θεοδώρα όμως ηταν ανησυχη. Θεωρουσε ότι δεν τελειωσε ακομα. Ειχε δει αρκετα τετοια επεισόδια στη ζωη της αλλα αυτο της φαινοταν διαφορετικο.

Και ειχε δικιο. Ο λαος παρεμεινε εξω από το Παλάτι ολη νυχτα και τωρα ζητουσε αμνηστια και για τους τρεις κρατουμενους.

Το πρωι εφτασαν οι ιερεις της Αγιας Σοφίας για να μεσολαβησουν να βρεθει λυση στο αδιεξοδο κρατωντας Αγια Λειψανα.

Όμως ο Ιουστινιανος που ειχε πλεον αγανακτησει με αυτή την κατασταση και δεν αντεχε άλλο τις προσβολες και τα ξεφτιλικια. Ηδη ειχε ριξει τα μουτρα του όταν απέλυσε τους συνεργάτες του για χαρη του οχλου αλλα τωρα να του ζητάνε και αμνηστια για τρεις τιποτενιους?

Ε αυτό παει πολύ ειπε.

Ετσι διέταξε τον Βελισσάριο να παρει τους Γερμανους μισθοφόρους και να κανει εφοδο και να διαλυσει το πληθος.

Ο Βελισσάριος εκανε όπως διατάχτηκε αλλα πανω στην εφοδο οι Γερμανοι επεσαν πανω στους ιερεις και τους πεταξαν κατω ενώ τα αλογα τους ποδοπάτησαν τα Αγια Λειψανα.

Το πληθος αρχισε να ωρυεται και να φωναζει «Βλασφημια» και «Ιεροσυλία» και συντομα οι μισθοφόροι βρεθηκαν περικυκλωμένοι από ένα εξαγριωμένο πληθος.

Ο Βελισσάριος κατάλαβε ότι δεν θα γλιτώσουν αν κατσει εκει και διέταξε να υποχωρησουν άμεσα.

Δεν προφτασε να τελειωσει τη φράση του και το πληθος επεσε πανω στους Γερμανους και οποιον βρηκε τον κομματιασε ενώ παράλληλα από τις ταρατσες επεφταν βροχη οι πετρες. Ο Βελισσάριος ισα που προλαβε να μπει στο Παλατι χανοντας σχεδον τους μισους μισθοφόρους.

Ο οχλος κινηθηκε στο Μεγαρο της Συγκλητου το οποιο και πυρπολησε , όπως και τα Λουτρα του Ζευξιππου. Η φωτια μεταδοθηκε γρηγροα στη Χαλκη Πυλη και από εκει περασε στο Στρατοπεδο των Προτικτόρων και συνεχισε να καιει για 3 μερες καιγοντας την Αγια Ειρηνη, το
Ξενοδοχειο τους Ευβουλου, την Αγια Σοφία, το Πατριαρχείο, τα Λουτρά του Αλεξάνδρου, το
Ξενοδοχείο του Σαμψων και αλλα κτιρια ιδιωτικα και δημόσια.

Πισω στο Παλατι ο Ιουστινιανος βρισκόταν σε απελπισια. Ειχε μονο 8000 ανδρες διαθέσιμους για να αντιμετωπισει την Στάση η οποια μεταβαλλοταν με γρηγορο ρυθμο σε ανοιχτη επανασταση εναντιον του.

Εδιωξε τους Συγκλητικους και τους ευγενεις από το Παλάτι αποκαλωντας τους φιδια και προδότες και κράτησε μονο τη Θεοδώρα μαζι του. Ηταν στα ορια της τρέλας και σχεδον δεν ηξερε τι εκανε.

Αλλα το χειρότερο λαθος του ηταν που εδιωξε από το Παλάτι τους ανηψιους του προκατόχου Αυτοκράτορα Αναστασιου Α’ Υπατιο και Πομπηιο δινοντας ετσι στην Επανασταση ένα συμβολο που θα το χρησιμοποιουσαν εναντιον του. Τους εδωσε τον αντικαταστατη του.

Το άλλο πρωι ο Ιουστινιανος σε μαυρο χαλι αποφάσισε να κανει κατι αδιανόητο για Αυτοκράτορα μεχρι τοτε. Να παει μονος του στον Ιππόδρομο και να τους μιλησει απευθειας.

Ετσι μεσω του μυστικου διαδρομου που τον εβγαζε απευθειας στο Κάθισμα από το Παλατι πηγε
στον Ιππόδρομο χωρις στέμμα, αξυριστος, με ένα τριμμένο ρουχο σε κακη κατάσταση και κρατώντας το Ευαγγέλιο στα χέρια του απευθυνθηκε στους επαναστάτες λεγοντας:

«Εγω και μονο εγω φταιω για αυτές τις αθλιοτητες. Ειμαι αμαρτωλος και οι αμαρτιες μου με εκαναν να αρνηθω τα αιτηματα σας»

Μερικοι φωναξαν υπερ του αλλα οι περισσότεροι του φωναζαν «Ψευδεσαι γαιδαρε!» και τον αποκάλεσαν «Ψευτη» και «Επιορκο» και καποιοι μαλιστα αρχισαν να τον λιθοβολουν.

Ο Ιουστινιανος γυρισε στο Παλάτι με την ψυχολογια διαλυμένη και ουτε η Θεοδώρα δεν μπορουσε να τον συνεφέρει. Εκλαιγε συνεχως κουλουριασμενος στα σκαλια του θρόνου.

Στο μεταξυ οι επαναστάτες αφου εφυγε ο Ιουστινιανος πηγαν στην οικια του Υπατιου του ανηψιου του Αναστασιου Α’ και ουσιαστικα τον απηγαγαν μπροστα στα ματια της γυναικας του και τον εφεραν στον Ιπποδρομο παρα τις διαμαρτυριες του.

Εκει τον σηκωσαν σε ασπιδα και τον ανακηρυξαν Αυτοκράτορα παρα τις φωνες του ότι δεν θελει να γινει Αυτοκράτορας και τον εβαλαν να κατσει στο Θρόνο. Μετα αρχισαν να σχεδιαζουν την εφοδο στο Παλάτι ενώ ο Υπάτιος εκλαιγε πανω στο Θρόνο.

Πισω στο Παλατι ο Ιουστινιανος βουλιαζε κι άλλο στην τρελα και την απογνωση. Θεωρησε ότι εχει χάσει πλεον το παιχνιδι και εδωσε διαταγη να φορτωθεί το Αυτοκρατορικο Θησαυροφυλακιο στον Βασιλικο Δρομωνα και να ετοιμαστουν να εγκαταλειψουν την Πολη ενώ ζητησε να δει τελευταια φορά τους εμπιστους Στρατηγους του. Μεχρι να ερθουν εγραψε την
παραιτηση του από το Θρόνο.

Σε λιγο μπηκαν στην αιθουσα οι Στρατηγοι Βελισσάριος, Μουνδος, Κωνσταντιολος, Βασιλιδης και Ναρσης. Οι τελευταιοι που του ειχαν απομεινει.
Πριν προλαβει όμως ο Ιουστινιανος να ανοιξει το στόμα του, τον εκοψε η Θεοδώρα, του πηρε
το χαρτι από τα χέρια το εσκισε και ειπε:

«Δεν θα σωθουμε με τη φυγη. Θα πεθανουμε αδοξα. Είναι προτιμότερο να πεθανουμε ενδοξα αγωνιζόμενοι. Αν θες να φυγεις ο δρομος είναι ανοιχτος Ιουστινιανε. Οσο για μενα θα μεινω εδώ και θα πεθάνω αν χρειαστει. Η πορφυρα είναι καλο σαβανο»

Ο Ιουστινιανος εμεινε σα μαλάκας να την κοιτάει. Τα λογια της επεσαν σαν κεραυνος στην ψυχη του. Ξαφνικα ενιωσε να τον πλημμυριζει το κουράγιο που τον ειχε εγκαταλειψει. Η Θεοδώρα ειχε δικιο. Μπορει να κερδίσει. Αλλα ακομα και αν χάσει θα εχει πεσει ηρωικα και όχι σαν δειλος.

Ακομα και ο ι Στρατηγοι του χαρηκαν που τον ειδαν και παλι ενεργητικο και να αστραφτει το ματι του.

Ο Ιουστινιανος διέταξε τον Βελισσάριο να παει στον Ιππόδρομο και να χρησιμοποιησει το προσωπικο του πρεστιζ ώστε να παρασυρει οσους περισσότερους μπορει από τη φρουρα με το μερος τους.

Μετα στράφηκε στον Ναρση και του εδωσε χρυσο για να δωροδοκησει κοσμο να αλλαξει στρατόπεδο.

Με τους υπολοιπους που εμειναν σχεδιασαν τις επομενες κινησεις τους.
Σε λιγο γυρισε ο Βελισσάριος και ανεφερε πως κατάφερε να φερει λιγους με το μερος τους. Ο
Ναρσης όμως ειχε πιο πολύ επιτυχια με το χρυσο και ανεφερε ότι οι Βενετοι πλεον
υποστηρίζουν τον Ιουστινιανο και οι δυναμεις των στασιαστων πλεον εχουν διαιρεθει και
αλληλοσφάζονται.

Ο Ιουστινιανος χτυπησε τα χέρια του και προχωρησε στην επομενη φάση. Εστειλε τον Βασιλιδη και τον Κωνσταντιολο με τοξοτες να καλυψουν κάθε ταρατσα κτιριου γυρω από τον Ιππόδρομο.

Ο Βελισσάριος με την Αυτοκρατορική Φρουρά θα εσπρωχνε τον οχλο πισω στον Ιππόδρομο ενώ ο Μουνδος με τους εφιππους Προτικτορες θα τους εσπρωχναν από την άλλη μεσα στον Ιππόδρομο.

Ετσι εγινε. Όταν ο οχλος ηταν στον Ιππόδρομο ο Βελισσάριος σηκωσε το ξίφος του.
Αυτό ηταν το συνθημα. Αμεσως αρχισαν να πεφτουν πανω στους επαναστάτες βροχη τα βέλη από τις ταρατσες.

Όταν τελειωσαν οι τοξότες ο Μουνδος εκανε εφοδο και αποτελειωσε οποιον δεν ειχε πεθανει ακομα.
Εκεινη τη μερα οι νεκροι στον Ιπποδρομο λογαριαστηκαν μεταξυ 35000 και 50000.

Ο Υπατιος συνεληφθη κρυμμενος πισω από τον Θρονο στον Ιππόδρομο από 2 ανηψιους του Ιουστινιανου και τον εφεραν μαζι με τον αδελφο του Πομπηιο αλυσοδεμενους μπροστα στον Ιουστινιανο.

Ο Ιουστινιανος καταλαβε ότι αυτοι οι 2 ηταν πιονια στα χέρια αλλων και θελησε να τους χαρισει τη ζωη αλλα η Θεοδώρα πατησε ποδι και ζητησε την αμεση εκτελεση τους.

Εκτελεστηκαν και οι δυο επι τοπου και τα πτωματα πετάχτηκαν στο Βοσπορο. Μετα σειρα ειχαν οι ευγενεις που στηριξαν την στάση και η πλειοψηφια των οποιων εκτελεστηκε με εντολη της
Θεοδώρας. Ελαχιστοι την γλιτωσαν με εξορια και δημευση περιουσιας.

Ετσι εληξε η Στάση του Νικα.


Συνεχίζεται....

Re: Θεοδώρα (του Ιουστινιανου)

Δημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2021, 13:05
από George_V
Mετα την Στάση του Νικα Ο Ιουστινιανος και η Θεοδώρα ανελαβαν ένα σχεδιο ανοικοδόμησης της Πολης.

Οσον αφορά τις σχέσεις του Αυτοκρατορικου ζευγους με τους πολιτικοστρατιωτικους θεσμους η Θεοδώρα ξεκαθάρισε ότι ηταν σχέσεις αφέντη-σκλάβου. Ετσι από εκει ξεκίνησε το έθιμο της τριπλης προσκυνησης κάθε φορα που αυτή η ο αντρας της εμπαιναν σε οποιοδηποτε χώρο ή ερχονταν οι ευγενεις προς αυτους. Ο δε Ιουστινιανος μαλιστα απαγόρευσε σε οποιονδηποτε παρουσιαζεται μπροστά τους να φέρει οπλα. Εκτος από καποιες τελετουργικες περιστάσεις.

Κανεις πλεον δεν μπορουσε να πλησιάσει την Θεοδώρα (και τον Ιουστινιανο) ελευθερα. Η Θεοδώρα για να τους υπενθυμιζει τη θεση τους, τους αφηνε να περιμένουν με τις ωρες σε μικρά δωμάτια πριν τους δεχτει σε ακροαση το Αυτοκρατορικο ζευγος και όταν τελικα καλουνταν στην αιθουσα εμπαιναν με φοβο, προσκυνουσαν 3 φορές και φιλούσαν τα υποδήματα του Αυτοκρατορικου ζευγους.

Απαγορευοταν να τους απευθυνει κανεις το λογο παρεκτος και αν οι ιδιοι τους το επετρεπαν (και για αυτό βλεπουμε και στη Σταση του Νικα τον Ιουστινιανο να μιλαει με τους Δημους μεσω Μανδάτωρα και όχι ο ιδιος. Και για αυτό ηταν πρωτοφανες όταν μερικες μερες μετα τους απευθυνθηκε προσωπικα για να τους καλμαρει).

Επίσης ασχοληθηκε και με τα προξενια. Φροντιζε να δημιουργει συμμαχίες για να επεκτεινει την επιρροη της με επιγαμιες αλλα και να δημιουργησει δεσμους με την οικογένεια του προκατόχου του Ιουστινιανου, Αναστασιου Α’.

Ουσιαστικα θελησε να συγχωνευσει τη νεα αριστοκρατια που δημιουργησε ο Ιουστινιανος και η Θεοδώρα με την παλια προυπαρχουσα αριστοκρατία.

Ετσι αρραβώνιασε την κορη του Βελισσάριου και της Αντωνινας την Ιωαννίνα με τον εγγονο της Αναστάσιο (τον γιο της νοθας κορης της που ειχε αποκτησει πριν τον Ιουστινιανο).
Η Αντωνίνα αντέδρασε σε αυτόν τον γάμο αλλα τελικα τον αποδεχτηκε καθως η Θεοδώρα την κρατουσε στο χέρι και την εκβίαζε με τις εξωσυζυγικες σχέσεις που ειχε η Αντωνίνα με διαφόρους και τελικα συγκατατεθηκε. Ουτως η αλλως η Θεοδώρα ειχε παρατηρήσει πως τα παιδια ηταν ηδη ερωτευμένα από παλια και απλα επισημοποιησε τη σχέση τους. Τελικα η
Αντωνινα διέλυσε το γάμο τους αμεσως μετα τον θανατο της Θεοδώρας το 548.

Την αδελφη της την Κομιτώ την παντρεψε με τον Στρατηγό Σίττα και την κόρη της Κομιτους και του Σίττα την Σοφία την παντρεψε με τον ανηψιό και διάδοχο του Ιουστινιανου τον Κουροπαλάτη Ιουστίνο (μετέπειτα Αυτοκράτορα Ιουστινο Β’). Η άλλη της αδελφη Αναστασία δεν
αναφέρεται από ένα σημειο και μετα και εικάζεται ότι ειχε πεθάνει νεα.

Εκτος από την πολιτικη η Θεοδώρα ενεπλάκη και στις θεολογικές εριδες της περιόδου.
Οι Μονοφυσίτες βρηκαν μεγάλη υποστήριξη από την Θεοδώρα η οποια φρόντιζε τους Μονοφυσίτες οπου και αν βρισκονταν. Όπως όταν ο Ορθόδοξος Επίσκοπος της Εδεσσας έδιωξε μεσα στο καταχείμωνο τους μοναχους της Μονης Orientalium η Θεοδώρα φροντισε να τους αποδοθει ξανα η Μονη. Αργοτερα μεσολάβησε στον Ιουστινιανο ώστε να δοθει άδεια στον καθαιρεμένο Μονοφυσιτη Επίσκοπο Αμίδης να φυγει από την Συρία και να παει στην Αλεξάνδρεια. Όταν αυτος πεθανε εκει ηταν η Θεοδώρα παλι που κανονισε την επιστροφη των οστών του στην Αμίδα.

Από το 530 και μετα η Θεοδώρα εχει τη μεγιστη επιρροη πανω στον Ιουστινιανο για Θεολογικα θεματα. Σταμάτησε τους διωγμους των Μονοφυσιτών στην Αντιόχεια και καλεσε 8 Επισκόπους τους στην Κωνσταντινουπολη οι οποιοι ηρθαν με 500 ατομα συνοδεια.

Η Θεοδώρα τους υποδέχτηκε και τους δώρησε το παλιο της σπίτι το Ανακτορο του Ορμισδα (εκει που εμεναν με τον Ιουστινιανο πριν ανεβουν στο θρονο) για να μενουν και τους παραχώρησε τον διπλανο Ναο των Αγίων Σεργίου και Βακχου για τις λατρευτικες τους αναγκες.

Το 532 συγκαλεσε μινι-συνοδο (πιο πολύ σαν επιτροπη ηταν) στο Ανακτορο του Ορμισδα οπου συζητηθηκαν οι διαφορές μεταξυ Ορθοδοξιας-Μονοφυσιτισμου και συμμετειχαν 5 Επισκοποι από κάθε πλευρα. Εκει συμφωνησαν ότι διαφωνουν και ο λογος της διαφωνιας τους ηταν ο «Τομος του Λεοντα» δλδ η ορθοδοξη ομολογια πιστεως που ειχε εκδοσει ο Παπας Λεων Α’ πριν 100 χρόνια και ηταν δεκτος από τους Ορθοδόξους αλλα όχι από τους Μονοφυσιτες.

Ο Ιουστινιανος προσπάθησε να τους συμβιβάσει εκδιδοντας δικο του «Τομο» ο οποιος εκλινε προς την Ορθοδοξια αλλα δεν εκανε καμια αναφορα στον «Τομο του Λεοντα».
Ενώ παράλληλα η Θεοδώρα καλεσε στην Κωνσταντινουπολη τον Μονοφυσιτη Πατριάρχη Αντιοχειας Σεβήρο για συνομιλιες με τον Ορθοδοξο Πατριάρχη Κωνσταντινουπολεως Επιφάνιο.

Όμως πριν φτάσει ο Σεβήρος, ο Επιφάνιος πέθανε και ο Ιουστινιανος με συμβουλη της Θεοδώρας διόρισε νέο Πατριάρχη τον Μητροπολίτη Τραπεζούντας Ανθιμο.
Η Θεοδώρα ηξερε πως ο Ανθιμος ηταν κρυπτομονοφυσιτης και για αυτό τον προτεινε. Για ολους τους αλλους ηταν Ορθοδοξος. Αλλα η Θεοδώρα ηξερε την αληθεια. Ο Σεβηρος και ο Ανθιμος θα τα εβρισκαν μεταξυ τους ως Μονοφυσίτες και τα πραγματα θα επαιρναν το δρομο τους. Και η
Θεοδώρα θα επαιρνε τη δοξα που καταφερε να θεραπευσει το σχισμα.

Αλλα καπου εκει τελειωσε η τυχη της.

Στην Αλεξάνδρεια πεθανε ξαφνικα ο Μονοφυσιτης Πατριάρχης Τιμόθεος Γ’ και η συμφωνια βρεθηκε στον αέρα. Ετσι η Θεοδώρα ζητησε τη βοηθεια του Αυγουστάλιου Διοσκορου και του Δουκα της Αιγυπτου Αριστόμαχου να εξασφαλισουν την εκλογη του μαθητη του Σεβήρου Θεοδοσιου και να χαλασουν ετσι τα σχέδια του Ιουστινιανου για εκλογη Ορθοδοξου Πατριάρχη Αλεξανδρειας.

Ο Θεοδόσιος τελικα εξελέγη Πατριάρχης αλλα την μερα της ενθρονισης του ξεσπασαν επεισόδια από την ακραια πτέρυγα των Μονοφυσιτών τους Αφθαρτοδοκήτες οι οποιοι εδιωξαν τον
Θεοδόσιο και ενθρόνισαν δικο τους Πατριάρχη τον Αρχιδιάκονο Γαιανό.

103 μερες μετά εφτασε στην Αλεξάνδρεια ο Στρατηγος Ναρσης ο οποιος με διαταγές της
Θεοδώρας καθαιρεσε τον Γαιανο εξοριζοντας τον στην Σαρδηνια και επανέφερε τον Θεοδόσιο στον Πατριαρχικο Θρόνο ο οποιος ηταν Μονοφυσιτης μεν αλλα ηπιος δε και πολλες φορές εκλινε προς την Ορθοδοξια.

Το 536 εφτασε στην Κωνσταντινουπολη ο νεος Πάπας Αγαπητός ο οποιος ειχε έναν ασσο στο μανικι του. Στην Ιταλια ο Βελισσάριος επανακατακτουσε τις παλιες Ρωμαικες επαρχίες και χρειαζόταν την υποστηριξη του Πάπα και των Ιταλων. Αρα ο Ιουστινιανος δεν μπορουσε να είναι εχθρικος απεναντι του.

Την 1η Μαρτιου 536 ο Παπας Αγαπητος αφου κατάλαβε ότι ο Πατριάρχης Ανθιμος είναι κρυπτομονοφυσιτης τον καθαιρεσε προς μεγαλο εκνευρισμο της Θεοδώρας που εβλεπε το σχέδιο της να καταρρεει παλι και στις 13 Μαρτιου διορισε νέο Πατριάρχη Κωνσταντινουπολεως τον Μηνά που ηταν Ξενοδόχος του Ξενοδοχειου του Σαμψων και σκληροπυρηνικος Ορθοδοξος.

Ο Παπας Αγαπητος όμως πέθανε ξαφνικα στις 22 Απριλιου 536 (καποιοι λενε ότι ισως δηλητηριαστηκε) αλλα πηρε την κατάσταση στα χέρια του ο νεος Πατριαρχης Μηνάς ο οποιος αφόρισε τον Ανθιμο, τον Σεβήρο και ολους τους ακολουθους τους. Στις 6 Αυγουστου ο Ιουστινιανος επικυρωσε τον αφορισμο και το σχέδιο της Θεοδώρας ειχε διαλυθει πληρως.

Ο Ιουστινιανος εξόρισε και τον Ανθιμο και τον Σεβήρο από την Κωνσταντινουπολη. Ο Σεβήρος με τη βοηθεια της Θεοδώρας εφτασε ασφαλης στην Αλεξάνδρεια οπου πεθανε 2 χρονια μετα. Αντιθετα ο Ανθιμος εξαφανιστηκε. Δεν μπορεσε να τον βρει η Φρουρα που τον εψαχνε για να εκτελεσει την ποινη της εξοριας.

12 χρονια μετά, αφου πέθανε η Θεοδώρα ο πρωην Πατριάρχης Ανθιμος ανακαλυφθηκε κρυμμένος στα διαμερισματα της Θεοδωρας η οποια τον εκρυβε από τον Ιουστινιανο επι 12 χρόνια σε δωματιο διπλα στο δικο της.

Αλλα και στην Αλεξάνδρεια τα πραγματα δεν πηγαιναν καλα. Νεες ταραχές ξεσπασαν από τους Αφθαρτοδοκητες κατά του Πατριάρχη Θεοδοσίου ο οποιος ζητησε βοηθεια.
Ο Ιουστινιανος απασχολημένος με την Reconquista του και το οικοδομικο του σχέδιο δεν ειχε καιρο για αυτά και ετσι εξουσιοδότησε τη γυναικα του να ασχοληθει με τα προβληματα της Αιγυπτου.

Η Θεοδώρα ερευνησε το προβλημα και ανακαλυψε ότι η ριζα βρισκόταν στις παρανομες χειροτονιες του Θεοδοσιου και του Γαιανου. Περαιτέρω ερευνα αποκάλυψε ότι η χειροτονια του Γαιανου ηταν παρανομη και όχι του Θεοδοσιου.

Ο Ιουστινιανος τοτε βρηκε πατημα να τον εξαναγκάσει να γινει Ορθοδοξος αλλα ο Θεοδόσιος αρνιοταν. Ετσι ο Ιουστινιανός τον εξόρισε μαζι με 300 Μονοφυσιτες στο φρουριο Δερκος στην Θράκη. Η Θεοδώρα δεν τον αφησε ετσι όμως. Λιγο καιρο μετα τον μετέφερε στην Κωνσταντινουπολη και του εδωσε το παλιο της σπιτι το Ανακτορο του Ορμισδα να μεινει. Αργοτερα όταν ηταν ετοιμοθάνατη ζητησε από τον Ιουστινιανο να της ορκιστει ότι θα προστατευσει την κοινοτητα των Μονοφυσιτων στο Ανακτορο του Ορμισδα και ο Ιουστινιανος κρατησε τον ορκο του.

Συνεχίζεται…

Re: Θεοδώρα (του Ιουστινιανου)

Δημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2021, 20:47
από George_V
Oπως ειδαμε παραπανω ο Πάπας Αγαπητος πεθανε το 536 στην Κωνσταντινουπολη. Αυτό εδινε μια πρωτης τάξεως ευκαιρια στην Θεοδώρα να ανασυρει το παλιο της σχέδιο για να ενισχύσει τον Μονοφυσιτισμό.

Ετσι αρχισε διαπραγματευσεις με τον Διάκονο του Αγαπητου τον Βιγίλιο στον οποιο προσφερε την εκλογη του ως Πάπα και 700 Λιτρες χρυσου με αντάλλαγμα να καθαιρέσει τον Πατριάρχη Μηνά και να αποκαταστησει τον Ανθιμο στον Θρόνο της Κωνσταντινουπολης καθως και τους λοιπους Μονοφυσιτες Πατριάρχες ανατρέποντας τον σχεδιασμο του Ιουστινιανου.

Όμως δεν προλαβε καθως ο κληρος και ο λαος της Ρώμης εξέλεξαν τον Σιλβέριο τον γιο του προηγουμενου Πάπα Ορμισδα ως νέο Πάπα.

Το ευτυχημα ηταν ότι ο Βελισσάριος προελαυνε προς την Ρώμη και όταν την κατέλαβε ο Πάπας Σιλβέριος δέχτηκε ένα τελεσιγραφο κατευθειαν από την Θεοδώρα.

Η κανεις αρση του αφορισμου στους Μονοφυσιτες ή καθαιρεισαι.

Ο Σιλβέριος αρνηθηκε να υποταχθει στην Θεοδώρα και τους Μονοφυσιτες και η εξοργισμένη Θεοδώρα ειδοποιησε τον Βελισσάριο να βρει μια δικαιολογια να τον καθαιρέσει.

Ο Βελισσάριος τον καθαιρεσε για προδοσια και στη θέση του νεος Πάπας ορίστηκε ο εκλεκτος της Θεοδώρας ο Βιγίλιος.

Αλλα αυτος μολις πηρε τη θεση και τα λεφτα δεν κρατησε το λογο του προς την Θεοδώρα και αντι να αρει τους αφορισμους τους επικυρωσε και μαλιστα πηρε θεση κατά του
Μονοφυσιτισμου στην Εριδα των Τριων Κεφαλαιων που ξεσπασε το 540

Το 541 ο Ιουστινιανός αρρώστησε βαρεια και ηταν σχεδον ετοιμοθάνατος. Εκει πατησε ποδι η Θεοδώρα και κυβέρνησε η ιδια την Αυτοκρατορία στο ονομα του συζυγου της.

Εκεινη την περιοδο οι σχέσεις της με τον Βελισσάριο ηταν σε κακη καμπή και η αρρωστια του Ιουστινιανου της εδωσε το ελευθερο να τον καθαιρέσει και να του παρει την περιουσια.

Η Θεοδωρα φοβηθηκε πως αν πεθαινε ο Ιουστινιανος χωρις ξεκάθαρο διάδοχο τοτε ο Βελισσάριος (φυσικα με την παντα φιλοδοξη γυναικα του Αντωνινα) θα παρενεβαινε και τοτε η
θεση της θα γινοταν πολύ δυσχερης. Η Θεοδώρα προσπαθουσε να χτισει μια βαση ισχυος για να
μπει αυτή στη θέση του Ιουστινιανου εάν αυτος πεθαινε και ο Βελισσάριος ηταν προβλημα για
αυτην.

Ευτυχως βεβαια για τον Βελισσάριο ο Ιουστινιανος ανερρωσε πολύ γρηγορα και ανέτρεψε την αποφαση της γυναικας του.

Η πορεια της Θεοδώρας υπηρξε μετεωρικη. Ξεκινησε από το πιο κατώτερο στρωμα της κοινωνίας και βρέθηκε να κυβερνά μια Αυτοκρατορια εκατομμυριων ανθρώπων.
Από το μηδεν αποδειχτηκε ικανη πολιτικος και αξια ακομα και να καθησει στο θρόνο και μονη της. Και αυτό το ηξερε ο Ιουστινιανος. Αλλα αντι να την φθονησει της εμεινε πιστος σε ολη του τη ζωη. Ηταν η πιο στενη βοηθός του σε όλα τα θεματα. Δεν ηταν η σκιωδης δυναμη πισω από το θρόνο. Ηταν ουσιαστικα ο «αορατος συμβασιλεας» του Ιουστινιανου.

Σε θρησκευτικο επιπεδο ενδυναμωσε τον Μονοφυσιτισμο και η θρησκευτικη αυτή εριδα συνεχισε να ταλανιζει την Αυτοκρατορια για αλλον έναν αιωνα ακομα. Και ισως ηταν ενα απο τα ελαχιστα ζητηματα στα οποια εκανε αντιπολιτευση στον Ιουστινιανο.

Οι Ιακωβίτες Συρορθοδοξοι Μονοφυσιτες που υπαρχουν και σημερα στην Συρία είναι δημιουργημα της Θεοδώρας καθως ηταν αυτή που επεισε τον Σεβήρο να χειροτονησει Επίσκοπο τον αρχηγο τους Ιάκωβο Βαραδαίο.

Τελικα η Θεοδώρα πέθανε αρκετα νέα στις 28 Ιουνιου 548 σε ηλικια 50 ετών περιπου πιθανότατα από καρκίνο του στήθους.

Με τον Ιουστινιανό δεν ειχαν παιδια. Αλλα η Θεοδώρα ειχε μια κόρη (το ονομα της δεν διασωθηκε) από πριν γνωρίσει τον Ιουστινιανο και την οποια ειχε φροντισει να αποκαταστησει με έναν καλο γάμο όταν μπηκε στο Παλάτι. Η κορη αυτή εκανε 3 γιους οι οποιοι ανεβηκαν σε ψηλα αξιωματα στην Αυτοκρατορικη Αυλη. Ειδαμε ηδη πως ενας από αυτους ο Αναστάσιος παντρευτηκε την κορη του Βελισσάριου Ιωαννίνα. Οπως επισης καλοπαντρεψε και τη μεγάλη της αδελφη Κομιτώ με τον Στρατηγο Σιττα και την κορη τους Σοφία με τον ανηψιο του Ιουστινιανου τον Ιουστινο οπως ηδη ειδαμε.

Ο Ιουστινιανός τη θρήνησε όχι για μερες η μηνες αλλα για για τα επομενα 17 χρόνια. Την ενταφίασε σε μεγαλοπρεπη σαρκοφάγο στο Αυτοκρατορικο Μαυσωλειο των Αγιων Αποστόλων και διπλα της ετοιμασε τη δικη του σαρκοφάγο.

Μετα το θανατο της ο Ιουστινιανος δεν ηταν πια ο ιδιος. Εχασε κάθε ορεξη να κυβερνησει και να ζησει. Δεν ξαναπαντρευτηκε και σχεδον αποτραβηχτηκε από το δημόσιο βιο.

Ενδεικτικο είναι πως οσο ζουσε η Θεοδώρα ο Ιουστινιανος ηταν κυριολεκτικα μηχανη παραγωγης νομοθεσίας. Και μαλιστα υπερ των γυναικων σε αρκετους νεους νομους. Από τη μερα που πεθανε όμως η Θεοδώρα οι νεοι νομοι που εξέδωσε ο Ιουστινιανος είναι ελάχιστοι. Ισως και μετρημένοι στα δαχτυλα των χεριών.

Στις 11 Αυγουστου 559 όταν ο στρατός επεστρεψε από μια νικηφόρα εκστρατεια κατά των Ουννων τελέστηκε θριαμβος στην Κωνσταντινουπολη και ο Ιουστινιανος τεθηκε επικεφαλης της πομπης.

Όταν εφτασαν στον Ναο των Αγιων Αποστόλων ο Αυτοκράτορας διέταξε να σταματησει η πομπη. Εβγαλε το στέμμα του και μονος μπηκε στο Μαυσωλειο. Αναψε κερια και γονάτισε δακρυσμένος στον τάφο της γυναικας του. Εκει μονος συνομιλησε μαζι της και αφου προσευχηθηκε βγηκε εξω και συνεχίστηκε η θριαμβικη πομπή.

Λιγο καιρό μετα από αυτό το περιστατικο ο Ιουστινιανός αρχισε να εμφανιζει συμπτωματα ανοιας/Αλτσχαιμερ. 6 χρονια μετα με το ζόρι θυμοταν το ονομα του και την ιδιοτητα του.
Και όμως λιγο πριν πεθάνει στις 15 Νοεμβριου 565 θυμηθηκε τη Θεοδώρα και πεθανε λεγοντας το ονομα της. Ενταφιαστηκε διπλα της και αυτος στον Ναο των Αγίων Αποστόλων.

ΤΕΛΟΣ

Gherschaagk Συγνωμη που εκανα συνοπτικη δουλεια αλλα λογω εργασιας και συναφων υποχρεώσεων δεν ειχα πολυ χρόνο. Λοιπον? Τι λες?

Καραμελίτσα Για πολυ πρωιμη φεμινιστρια καλα δεν το πηγε?

Re: Θεοδώρα (του Ιουστινιανου)

Δημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2021, 22:05
από Gherschaagk
George σ' ευχαριστώ για ακόμη μια φορά.

Η ιστορία αυτής της γυναίκας είναι απίστευτη και οι λεπτομέρειες αξίζουν.


Καρκίνο του μαστού;;;

Re: Θεοδώρα (του Ιουστινιανου)

Δημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2021, 22:11
από Δημοκρατικός
Σενέκας έγραψε: 19 Μάιος 2021, 00:17
Gherschaagk έγραψε: 19 Μάιος 2021, 00:15 Απορία.

Τι γινόταν με τα σφροδίσια εκείνη την εποχή;

Εικάζω πως πήρε τα δέντρα και τα φύλλα. Είναι δυνατόν να μην τσίμπησε κάτι;
Δεν υπήρχε σύφιλη ακόμα
Ηπατίτιδες, γονόρροια, χλαμύδια, κονδυλώματα, τριχομονάδες, έρπης γενετικών οργάνων, τέρμινθος;

Re: Θεοδώρα (του Ιουστινιανου)

Δημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2021, 22:23
από George_V
Gherschaagk έγραψε: 19 Μάιος 2021, 22:05 George σ' ευχαριστώ για ακόμη μια φορά.

Η ιστορία αυτής της γυναίκας είναι απίστευτη και οι λεπτομέρειες αξίζουν.


Καρκίνο του μαστού;;;
Nαι ο καρκινος υπηρχε απο την εποχη του Ιπποκράτη ακομα (αυτος τον βαφτισε καρκινο ουτως η αλλως). Θα μπορουσε να ειχε προληφθει σε αρχικο στάδιο (ναι ειχαν την τεχνογνωσια για αυτο) αλλα προφανως η Θεοδώρα δεν εδωσε σημασία.

Εχεις καμια αλλη παραγγελια? :003:

Re: Θεοδώρα (του Ιουστινιανου)

Δημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2021, 22:45
από Gherschaagk
George_V έγραψε: 19 Μάιος 2021, 22:23
Gherschaagk έγραψε: 19 Μάιος 2021, 22:05 George σ' ευχαριστώ για ακόμη μια φορά.

Η ιστορία αυτής της γυναίκας είναι απίστευτη και οι λεπτομέρειες αξίζουν.


Καρκίνο του μαστού;;;
Nαι ο καρκινος υπηρχε απο την εποχη του Ιπποκράτη ακομα (αυτος τον βαφτισε καρκινο ουτως η αλλως). Θα μπορουσε να ειχε προληφθει σε αρχικο στάδιο (ναι ειχαν την τεχνογνωσια για αυτο) αλλα προφανως η Θεοδώρα δεν εδωσε σημασία.

Εχεις καμια αλλη παραγγελια? :003:
Πρόληψη στον καρκίνο του μαστού; Πώς;

Re: Θεοδώρα (του Ιουστινιανου)

Δημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2021, 22:55
από George_V
Gherschaagk έγραψε: 19 Μάιος 2021, 22:45
George_V έγραψε: 19 Μάιος 2021, 22:23
Gherschaagk έγραψε: 19 Μάιος 2021, 22:05 George σ' ευχαριστώ για ακόμη μια φορά.

Η ιστορία αυτής της γυναίκας είναι απίστευτη και οι λεπτομέρειες αξίζουν.


Καρκίνο του μαστού;;;
Nαι ο καρκινος υπηρχε απο την εποχη του Ιπποκράτη ακομα (αυτος τον βαφτισε καρκινο ουτως η αλλως). Θα μπορουσε να ειχε προληφθει σε αρχικο στάδιο (ναι ειχαν την τεχνογνωσια για αυτο) αλλα προφανως η Θεοδώρα δεν εδωσε σημασία.

Εχεις καμια αλλη παραγγελια? :003:
Πρόληψη στον καρκίνο του μαστού; Πώς;
Χειρουργειο αφαιρεση ογκου η και μαστεκτομη εαν ειναι σε αρχικο στάδιο.

Εδω κανανε εγχειρησεις λιθοτριψιας (οπως στην περιπτωση του Ιουστινου Β') η ακομα και αποκόλλησης σιαμαιων (η εγχειρηση εγινε τον 10ο αιωνα και πετυχε. Το ενα σιαμαιο εζησε μια βδομαδα πριν πεθάνει απο αλλη αιτια) και θα κολλαγανε στην αφαιρεση ογκου?


H μικρογραφια της εγχειρησης αποκολλησης σιαμαιων στο χειρόγραφο του Σκυλιτζη

Εικόνα

Re: Θεοδώρα (του Ιουστινιανου)

Δημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2021, 23:01
από Gherschaagk
Μου σηκώθηκε η τρίχα.

Re: Θεοδώρα (του Ιουστινιανου)

Δημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2021, 23:05
από George_V
Gherschaagk έγραψε: 19 Μάιος 2021, 23:01 Μου σηκώθηκε η τρίχα.
Εχεις καμια αλλη παραγγελία η να το παω οπως θελω? :003:

Re: Θεοδώρα (του Ιουστινιανου)

Δημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2021, 23:07
από Gherschaagk
George_V έγραψε: 19 Μάιος 2021, 23:05
Gherschaagk έγραψε: 19 Μάιος 2021, 23:01 Μου σηκώθηκε η τρίχα.
Εχεις καμια αλλη παραγγελία η να το παω οπως θελω? :003:
Να το πας όπως θέλεις. Εμπιστεύομαι.

Re: Θεοδώρα (του Ιουστινιανου)

Δημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2021, 23:09
από George_V
Gherschaagk έγραψε: 19 Μάιος 2021, 23:07
George_V έγραψε: 19 Μάιος 2021, 23:05
Gherschaagk έγραψε: 19 Μάιος 2021, 23:01 Μου σηκώθηκε η τρίχα.
Εχεις καμια αλλη παραγγελία η να το παω οπως θελω? :003:
Να το πας όπως θέλεις. Εμπιστεύομαι.
Οκ το επομενο τοτε θα εχει τιτλο "20 χρονια αναρχίας στο Βυζάντιο". Και θα ειναι Game of Thrones με την κυριολεκτικη σημασια της φρασης.