Re: Κόλαση και Παράδεισος.
Δημοσιεύτηκε: 01 Σεπ 2020, 16:24
Το σωστό τελικά είναι πως η φύση είναι αντιεξουσιαστική. Μόνο στην ανθρώπινη κοινωνία παρατηρούμε εξουσία.
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Αυτό γίνεται επειδή στη φύση η ισχύς είναι εγγενής, στις ανθρώπινες κοινωνίες είναι επίκτητη.Χαοτικός έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:24 Το σωστό τελικά είναι πως η φύση είναι αντιεξουσιαστική. Μόνο στην ανθρώπινη κοινωνία παρατηρούμε εξουσία.
Μήπως λες ότι η ανάγκη του ανθρώπου για εξοιυσια είναι αποτέλεσμα της εγκατάστασης του σε περιοχές και την αγροτική επανάσταση; Ότι είναι αποτέλεσμα του "πολιτισμού" δηλαδή;Χαοτικός έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:19
Ναι αλλά ως τι μιλάμε για την ανθρώπινη φύση;
Ως υποκειμενικές απόψεις λέγονται αυτά. Γιατί το τι είναι εξουσία, το τι είναι φύση και πολλές άλλες έννοιες δεν τις έχουμε βάλει κάτωΣτιγμιότυπα.
παίρνουμε και μιλάμε απόλυτα.
Στις πρώτες κοινωνίες ανθρώπων δεν είχες εξουσίες, Μόνο μετά την μόνιμη εγκατάστασή τους σε διάφορα μέρη. Τα ζώα δεν έχουν εξουσιαστική εκμετάλλευση και δεν βασίζουν τις κοινωνίες τους στο μηχανισμό αυτό που έχουμε εμείς. παραγωγή, ιδιοποίηση της παραγωγής, Διαχείριση κλπ.
Οι μέλισσες καμία σχέση. Δεν τους κλέβει χρόνο και ελευθερία η βασίλισσα. Δεν έχουν να κάνουν κάτι άλλο γιατί μόνο η βασίλισσα θα γεννήσει. και μόνο ο κηφήνας θα γονιμοποιήσει. δεν παραλληλίζονται με τον άνθρωπο έτσι ώστε να είναι ικανά να εξηγήσουν αυτό που λέμε.
Τα μυρμήγκια πάλι, να τα βλέπεις ως έναν οργανισμό όλα τα άτομα μαζί.
Για τα θηλαστικά τι να λέμε; Ελεύθερα είναι εφοδιασμένα με πράγματα που τα προσαρμόζουν στο φυσικό περιβάλλον. Ούτε εκεί έχουμε εξουσία. άλλο η επικράτηση και άλλο η εξουσία (κατοχή στην ουσία άλλων ατόμων).
Ε, πετύχαμε σε διάλειμμα τον επιβήτορα και πρέπει να το εκμεταλλευτούμε.sys3x έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:35 Έχει εξελιχθεί πάρα πολύ ωραία η συζήτηση παιδιά, έχω κάποιες ουσιαστικές ενστάσεις αλλά βαριέμαι να γράφω τώρα.
Εύγε.
Συμφωνώ. Και όσο μεγαλύτερη είναι η ψαλίδα μεταξύ εχόντων και μη εχόντων, τόσο μεγαλύτερες γίνονται και οι βασικές ανάγκες των μη εχόντων, πράγμα που μονίμως θολώνει την εικόνα ως προς το ζητούμενο. Σε όλους τους τομείς που καθορίζονται ως βασικές ανάγκες δηλαδή τροφή, στέγη, υγεία, εκπαίδευση, κατανάλωση και ψυχαγωγία και τους μισθούς -μόνιμους ή μη- που μπορούν να τις καλύψουν.stargazer έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:41
Θεωρώ ότι στην σύγχρονη κοινωνία, στην δύση τουλάχιστον, δεν κατέχει κανένας κανέναν, όλοι βρίσκονται εκεί που είναι είτε από ανάγκη, είτε από επιλογή.
Η ισχύς είναι κάτι γενικό. Σίγουρα αυτό που εννοείς θα είναι κάτι με σημασία αλλά δεν θα είναι κάτι κεντρικό και καθοτριστικό. Ισχύς ικανότητας κυνηγιού ας πούμε. Ισχύς ικανότητας αγορών - αγοραστική δύναμη ας πούμε.ΓΑΛΗ έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:30Αυτό γίνεται επειδή στη φύση η ισχύς είναι εγγενής, στις ανθρώπινες κοινωνίες είναι επίκτητη.Χαοτικός έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:24 Το σωστό τελικά είναι πως η φύση είναι αντιεξουσιαστική. Μόνο στην ανθρώπινη κοινωνία παρατηρούμε εξουσία.
Και αυτή η επίκτητη ισχύς, που προβάλλεται ενίοτε ως απολύτως φυσικό ή μεταφυσικόφαινόμενο, παρατηρείται σε όλα τα πολιτικά συστήματα που ανέφερα πιο πάνω.
Μα αφού σε κάθε αγέλη-κοπάδι τα αρσενικά πλακώνονται για την ηγεσία (και τα για τα θηλυκάΧαοτικός έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:24 Το σωστό τελικά είναι πως η φύση είναι αντιεξουσιαστική. Μόνο στην ανθρώπινη κοινωνία παρατηρούμε εξουσία.
Ποιον επιβήτορα; Άστο διάλο μαλακισμένο που θα με πεις επιβήτορα.ΓΑΛΗ έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:44Ε, πετύχαμε σε διάλειμμα τον επιβήτορα και πρέπει να το εκμεταλλευτούμε.sys3x έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:35 Έχει εξελιχθεί πάρα πολύ ωραία η συζήτηση παιδιά, έχω κάποιες ουσιαστικές ενστάσεις αλλά βαριέμαι να γράφω τώρα.
Εύγε.![]()
Eπί του θέματος, στο πλαίσιο Παράδεισου και Κόλασης, πιστεύω ότι ως έννοια έχει μεγαλύτερη δυναμική το δεύτερο γιατί δίνει μία ψευδαίσθηση της δικαιοσύνης που θα αποδοθεί κάποια στιγμή, οπότε εκ των πραγμάτων δημιουργεί μια αδράνεια στους "αδικημένους καλούς" και τους κάνει περισσότερο ανεκτικούς στις εξουσιαστικές πρακτικές που εφαρμόζουν οι "κακοί".
Είναι αλλά δεν έχει το στοιχείο της αδικίας, οπότε δεν χρειάζεται και τις ιδεολογικές διευκρινήσεις που επιχειρούν οι άνθρωποι. Στην πολιτική, ο αρχηγός της αγέλης χρησιμοποιεί την αγέλη του, δεν πλακώνεται ο ίδιος.stargazer έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:51Μα αφού σε κάθε αγέλη-κοπάδι τα αρσενικά πλακώνονται για την ηγεσία (και τα για τα θηλυκάΧαοτικός έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:24 Το σωστό τελικά είναι πως η φύση είναι αντιεξουσιαστική. Μόνο στην ανθρώπινη κοινωνία παρατηρούμε εξουσία.)
Δεν είναι μάχη για εξουσία αυτό;
Ούτε αυτό πιστεύω ότι αλλάζει, ο άνθρωπός επιθυμεί πάντα αυτό που δεν έχει, ενώ περιφρονεί αυτό που ήδη έχει. Αν το ζητούμενο είναι η γαλήνη και η ευτυχία, πρέπει πιστεύω να επανακαθορίσουμε τι είναι "βασικό" και τι όχι.ΓΑΛΗ έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:50Συμφωνώ. Και όσο μεγαλύτερη είναι η ψαλίδα μεταξύ εχόντων και μη εχόντων, τόσο μεγαλύτερες γίνονται και οι βασικές ανάγκες των μη εχόντων, πράγμα που μονίμως θολώνει την εικόνα ως προς το ζητούμενο. Σε όλους τους τομείς που καθορίζονται ως βασικές ανάγκες δηλαδή τροφή, στέγη, υγεία, εκπαίδευση, κατανάλωση και ψυχαγωγία και τους μισθούς -μόνιμους ή μη- που μπορούν να τις καλύψουν.stargazer έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:41
Θεωρώ ότι στην σύγχρονη κοινωνία, στην δύση τουλάχιστον, δεν κατέχει κανένας κανέναν, όλοι βρίσκονται εκεί που είναι είτε από ανάγκη, είτε από επιλογή.
Ε, αυτό ακριβώς λέω.stargazer έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:59Ούτε αυτό πιστεύω ότι αλλάζει, ο άνθρωπός επιθυμεί πάντα αυτό που δεν έχει, ενώ περιφρονεί αυτό που ήδη έχει. Αν το ζητούμενο είναι η γαλήνη και η ευτυχία, πρέπει πιστεύω να επανακαθορίσουμε τι είναι "βασικό" και τι όχι.ΓΑΛΗ έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:50Συμφωνώ. Και όσο μεγαλύτερη είναι η ψαλίδα μεταξύ εχόντων και μη εχόντων, τόσο μεγαλύτερες γίνονται και οι βασικές ανάγκες των μη εχόντων, πράγμα που μονίμως θολώνει την εικόνα ως προς το ζητούμενο. Σε όλους τους τομείς που καθορίζονται ως βασικές ανάγκες δηλαδή τροφή, στέγη, υγεία, εκπαίδευση, κατανάλωση και ψυχαγωγία και τους μισθούς -μόνιμους ή μη- που μπορούν να τις καλύψουν.stargazer έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:41
Θεωρώ ότι στην σύγχρονη κοινωνία, στην δύση τουλάχιστον, δεν κατέχει κανένας κανέναν, όλοι βρίσκονται εκεί που είναι είτε από ανάγκη, είτε από επιλογή.
Όχι. δεν κατέχει τα θηλυκά. Είναι τα γονίδια που θα διαδοθούν και με αυτό είναι εφοδιασμένο το άτομο. Σε κάθε αναπαραγωγική περίοδο θα γίνει η μάχη και είναι τυχαίο ποιος θα επικρατήσει καθώς η δύναμη είναι διαφορετική μεν αλλά δεν είναι πάντα ο απόλυτος παράγοντας.stargazer έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:51Μα αφού σε κάθε αγέλη-κοπάδι τα αρσενικά πλακώνονται για την ηγεσία (και τα για τα θηλυκάΧαοτικός έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:24 Το σωστό τελικά είναι πως η φύση είναι αντιεξουσιαστική. Μόνο στην ανθρώπινη κοινωνία παρατηρούμε εξουσία.)
Δεν είναι μάχη για εξουσία αυτό;
Αυτό ίσως δεν έχει, αλλά έχω δει σε ντοκιμαντέρ μικρο γκνου να γεννιέται, να προσπαθεί τρέμοντας σιγά σιγά να σταθεί και όταν μετά από 1 λεπτό τα καταφέρνει, το αρπάζει μια λέαινα και το τρώει μπροστά στην μάνα του.ΓΑΛΗ έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:57
Είναι αλλά δεν έχει το στοιχείο της αδικίας, οπότε δεν χρειάζεται και τις ιδεολογικές διευκρινήσεις που επιχειρούν οι άνθρωποι. Στην πολιτική, ο αρχηγός της αγέλης χρησιμοποιεί την αγέλη του, δεν πλακώνεται ο ίδιος.![]()
Αν το επιλέγεις, σαφώς και είναι μέρος του εαυτού σου. Είμαστε ό,τι μας αρέσει. Στην τελική, από που προκύπτει ότι ο πρωτότυπος εαυτός μας είναι κάτι εξαιρετικό ή έστω περισσότερο ενδιαφέρον;Χαοτικός έγραψε: 01 Σεπ 2020, 17:04Όχι. δεν κατέχει τα θηλυκά. Είναι τα γονίδια που θα διαδοθούν και με αυτό είναι εφοδιασμένο το άτομο. Σε κάθε αναπαραγωγική περίοδο θα γίνει η μάχη και είναι τυχαίο ποιος θα επικρατήσει καθώς η δύναμη είναι διαφορετική μεν αλλά δεν είναι πάντα ο απόλυτος παράγοντας.stargazer έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:51Μα αφού σε κάθε αγέλη-κοπάδι τα αρσενικά πλακώνονται για την ηγεσία (και τα για τα θηλυκάΧαοτικός έγραψε: 01 Σεπ 2020, 16:24 Το σωστό τελικά είναι πως η φύση είναι αντιεξουσιαστική. Μόνο στην ανθρώπινη κοινωνία παρατηρούμε εξουσία.)
Δεν είναι μάχη για εξουσία αυτό;
Τα ζώα δεν έχουν ανάγκη για μελλοντική δικαιοσύνη και δεν έχουν φτιάξει συστήματα κόλασης και παραδείσου.
Το σύστημα αυτό πάλι είναι βασισμένο σε ψυχικές καταστάσεις. μία από αυτές είναι η τέρψη που αναζητάμε. έβαλαν στο παράδεισο αυτό το χαρακτηριστικό, μαζί με γαλήνη και ευτυχία εν τέλει. Δηλαδή μία φυσική ανάγκη και δη τη διαρκή έκκριση ενδορφινών που είναι μία σημαντική βιολογική δραστηριότητα, τη τοποθέτησαν κάπου υπό τον όρο να είσαι υπάκουος για να το αγοράσεις. από την άλλη το φόβο. Την ανάγκη μας να αποφύγουμε κινδύνους. Κι αυτό τελικά το αγοράζεις ως υπηρεσία.
Αυτά όμως οδηγούν σε ανελευθερία και παράδοση της ψυχής σου σε κάτι άλλο, όχι τον εαυτό σου.