Σελίδα 3 από 14

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2019, 20:51
από Ζαποτέκος
Fluffy έγραψε: 16 Σεπ 2019, 20:45
Ζαποτέκος έγραψε: 16 Σεπ 2019, 20:40
Fluffy έγραψε: 16 Σεπ 2019, 20:30
Δεν είναι αξιόπιστος στην καταγωγή των μακεδόνων ο Ηροδοτος. Ο Ισοκράτης όμως αν και την αργεάδικη καταγωγή του φιλιππου την εγκωμιαζει μας λέει πως ο φίλιππος και οι προγονοι του εξουσιάζαν αλλόφυλους.

Και εδώ μπαίνουμε στο ζουμί της ελληνικότητας των μακεδόνων.
:smt005: :lol: :smt005: :lol: :smt005: :lol:
Εγώ λέω πως δεν είναι ο Ισοκράτης. :ne8:
Ε ο καθένας ας μελετήσει και τους δυο να βγάλει τα συμπερασματα του.
Πάντως ο Ισοκράτης θα έκανε «κρα» και θα χρησιμοποιούσε ανερυθρίαστα μια τέτοια φήμη ή υπόνοια φήμης για την προπαγάνδα του της "ελληνικής ένωσις".
Τον Ισοκράτη ενδιαφέρει πολύ η πολιτιστική και πολιτειακή οργάνωση. Τους Κυπρίους τους λέει Έλληνες όσο είχαν Έλληνες βασιλείς. Όταν απέκτησαν Φοίνικες βασιλείς έγιναν βάρβαροι. Όταν απέκτησαν ξανά Έλληνες βασιλείς έγιναν πάλι Έλληνες. Αντίθετα ο Ηρόδοτος κοιτάζει μόνο το εθνοτικό μέρος και γι' αυτό είναι πιο αξιόπιστος. Πρόσεξε πως ο Ισοκράτης πουθενά δεν λέει τους Μακεδόνες "βαρβάρους" όπως κάνει με τους γειτονές τους.

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2019, 20:57
από Leporello
Ζαποτέκος έγραψε: 16 Σεπ 2019, 20:51Πρόσεξε πως ο Ισοκράτης πουθενά δεν λέει τους Μακεδόνες "βαρβάρους" όπως κάνει με τους γειτονές τους.
Ο Ισοκράτης δεν θα μπορούσε να αποκαλέσει τους Μακεδόνες βαρβάρους, γιατί ανήκε σην φιλομακεδονική μερίδα τής Αθήνας. Αναρωτιέμαι όμως, καθώς η ονομασία των Μακεδόνων ως βαρβάρων από κάποιους γίνεται μόνο από Αθηναίους, μήπως όντως οι Αθηναίοι δεν τους καταλάβαιναν, ενώ άλλοι π.χ. οι Θηβαίοι και οι Σπαρτιάτες τους καταλάβαιναν. Η μήπως ήταν απλώς πολιτική επιλογή;

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2019, 21:04
από Ζαποτέκος
Leporello έγραψε: 16 Σεπ 2019, 20:57
Ζαποτέκος έγραψε: 16 Σεπ 2019, 20:51Πρόσεξε πως ο Ισοκράτης πουθενά δεν λέει τους Μακεδόνες "βαρβάρους" όπως κάνει με τους γειτονές τους.
Ο Ισοκράτης δεν θα μπορούσε να αποκαλέσει τους Μακεδόνες βαρβάρους, γιατί ανήκε σην φιλομακεδονική μερίδα τής Αθήνας. Αναρωτιέμαι όμως, καθώς η ονομασία των Μακεδόνων ως βαρβάρων από κάποιους γίνεται μόνο από Αθηναίους, μήπως όντως οι Αθηναίοι δεν τους καταλάβαιναν, ενώ άλλοι π.χ. οι Θηβαίοι και οι Σπαρτιάτες τους καταλάβαιναν. Η μήπως ήταν απλώς πολιτική επιλογή;
Και ο Θουκυ λέει τους Ευρυτάνες και τους Χάονες βαρβάρους. Όσους δεν ζούσαν σε πόλεις - κράτη και δεν είχαν φτάσει στα δικά τους πολιτισμικά επίπεδα τους είχαν για κατώτερους οι Αθηναίοι της κλασικής εποχής.

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2019, 21:12
από Fluffy
Ζαποτέκος έγραψε: 16 Σεπ 2019, 20:51
Fluffy έγραψε: 16 Σεπ 2019, 20:45
Ζαποτέκος έγραψε: 16 Σεπ 2019, 20:40
:smt005: :lol: :smt005: :lol: :smt005: :lol:
Εγώ λέω πως δεν είναι ο Ισοκράτης. :ne8:
Ε ο καθένας ας μελετήσει και τους δυο να βγάλει τα συμπερασματα του.
Πάντως ο Ισοκράτης θα έκανε «κρα» και θα χρησιμοποιούσε ανερυθρίαστα μια τέτοια φήμη ή υπόνοια φήμης για την προπαγάνδα του της "ελληνικής ένωσις".
Τον Ισοκράτη ενδιαφέρει πολύ η πολιτιστική και πολιτειακή οργάνωση. Τους Κυπρίους τους λέει Έλληνες όσο είχαν Έλληνες βασιλείς. Όταν απέκτησαν Φοίνικες βασιλείς έγιναν βάρβαροι. Όταν απέκτησαν ξανά Έλληνες βασιλείς έγιναν πάλι Έλληνες. Αντίθετα ο Ηρόδοτος κοιτάζει μόνο το εθνοτικό μέρος και γι' αυτό είναι πιο αξιόπιστος. Πρόσεξε πως ο Ισοκράτης πουθενά δεν λέει τους Μακεδόνες "βαρβάρους" όπως κάνει με τους γειτονές τους.
Ενω τις άλλες ελληνικες πόλεις που θέλει να τις ενώσει ο φίλιππας είναι πολιτειακά και πολιτιστικά όμοιες με την αθήνα. Επικαλείται τους προγονους του Φιλίππου για να δώσει κύρος στον σκοπό του και για την αθήνα λέει πως συνέβαλαν στην αθανασία του ηρακλή. Πολύ τον ενδιεφεραν ο πολιτισμός και η πολιτεία των μακεδόνων.


Επίσης να πω και στους δυο πως μπορούμε να διαχωρίσουμε τα επιχειρήματα για την ανθελληνικότητα των μακεδόνων που έχουν πολιτικό σκοπό και μη. Π.χ. Δημοσθένης.

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2019, 21:27
από Ζαποτέκος
Fluffy έγραψε: 16 Σεπ 2019, 21:12
Ζαποτέκος έγραψε: 16 Σεπ 2019, 20:51
Fluffy έγραψε: 16 Σεπ 2019, 20:45
Ε ο καθένας ας μελετήσει και τους δυο να βγάλει τα συμπερασματα του.
Πάντως ο Ισοκράτης θα έκανε «κρα» και θα χρησιμοποιούσε ανερυθρίαστα μια τέτοια φήμη ή υπόνοια φήμης για την προπαγάνδα του της "ελληνικής ένωσις".
Τον Ισοκράτη ενδιαφέρει πολύ η πολιτιστική και πολιτειακή οργάνωση. Τους Κυπρίους τους λέει Έλληνες όσο είχαν Έλληνες βασιλείς. Όταν απέκτησαν Φοίνικες βασιλείς έγιναν βάρβαροι. Όταν απέκτησαν ξανά Έλληνες βασιλείς έγιναν πάλι Έλληνες. Αντίθετα ο Ηρόδοτος κοιτάζει μόνο το εθνοτικό μέρος και γι' αυτό είναι πιο αξιόπιστος. Πρόσεξε πως ο Ισοκράτης πουθενά δεν λέει τους Μακεδόνες "βαρβάρους" όπως κάνει με τους γειτονές τους.
Ενω τις άλλες ελληνικες πόλεις που θέλει να τις ενώσει ο φίλιππας είναι πολιτειακά και πολιτιστικά όμοιες με την αθήνα. Επικαλείται τους προγονους του Φιλίππου για να δώσει κύρος στον σκοπό του και για την αθήνα λέει πως συνέβαλαν στην αθανασία του ηρακλή. Πολύ τον ενδιεφεραν ο πολιτισμός και η πολιτεία των μακεδόνων.


Επίσης να πω και στους δυο πως μπορούμε να διαχωρίσουμε τα επιχειρήματα για την ανθελληνικότητα των μακεδόνων που έχουν πολιτικό σκοπό και μη. Π.χ. Δημοσθένης.
Φέρε το απόσπασμα του Ισοκράτη που σε απασχολεί να το συζητήσουμε.

Εγώ ας πούμε να σου φέρω για δωράκι τον Δίωνα τον Χρυσόστομο :

ὁ μὲν Πέρσας καὶ τοὺς ἄλλους τοὺς κατὰ τὴν Ἀσίαν, σὺ δὲ Μακεδόνας τε καὶ τοὺς ἄλλους Ἕλληνας

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2019, 21:35
από Fluffy
1. Ἄργος μὲν γάρ ἐστί σοι πατρὶς, ἧς δίκαιον τοσαύτην σε ποιεῖσθαι πρόνοιαν ὅσην περ τῶν γονέων τῶν σαυτοῦ·
2. Θηβαῖοι δὲ τὸν ἀρχηγὸν τοῦ γένους ὑμῶν τιμῶσι καὶ ταῖς προσόδοις καὶ ταῖς θυσίαις μᾶλλον ἢ τοὺς θεοὺς τοὺς ἄλλους·
3. Λακεδαιμόνιοι δὲ τοῖς ἀπ’ ἐκείνου γεγονόσι καὶ τὴν βασιλίαν καὶ τὴν ἡγεμονίαν εἰς ἅπαντα τὸν χρόνον δεδώκασι·
4. τὴν δὲ πόλιν τὴν ἡμετέραν φασίν, οἷς περὶ τῶν παλαιῶν πιστεύομεν, Ἡρακλεῖ μὲν συναιτίαν γενέσθαι τῆς ἀθανασίας


Σε φαίνονται αυτά πολιτειακά ή πολιτιστικά επιχειρήματα;

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2019, 21:45
από Ζαποτέκος
Fluffy έγραψε: 16 Σεπ 2019, 21:35 1. Ἄργος μὲν γάρ ἐστί σοι πατρὶς, ἧς δίκαιον τοσαύτην σε ποιεῖσθαι πρόνοιαν ὅσην περ τῶν γονέων τῶν σαυτοῦ·
2. Θηβαῖοι δὲ τὸν ἀρχηγὸν τοῦ γένους ὑμῶν τιμῶσι καὶ ταῖς προσόδοις καὶ ταῖς θυσίαις μᾶλλον ἢ τοὺς θεοὺς τοὺς ἄλλους·
3. Λακεδαιμόνιοι δὲ τοῖς ἀπ’ ἐκείνου γεγονόσι καὶ τὴν βασιλίαν καὶ τὴν ἡγεμονίαν εἰς ἅπαντα τὸν χρόνον δεδώκασι·
4. τὴν δὲ πόλιν τὴν ἡμετέραν φασίν, οἷς περὶ τῶν παλαιῶν πιστεύομεν, Ἡρακλεῖ μὲν συναιτίαν γενέσθαι τῆς ἀθανασίας


Σε φαίνονται αυτά πολιτειακά ή πολιτιστικά επιχειρήματα;
Εδώ του λέει πως συνδέονται οι Θήβα, Άργος, Σπάρτη και Αθήνα με τον πρόγονό του τον Ηρακλή.

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2019, 21:58
από Fluffy
Ζαποτέκος έγραψε: 16 Σεπ 2019, 21:45
Fluffy έγραψε: 16 Σεπ 2019, 21:35 1. Ἄργος μὲν γάρ ἐστί σοι πατρὶς, ἧς δίκαιον τοσαύτην σε ποιεῖσθαι πρόνοιαν ὅσην περ τῶν γονέων τῶν σαυτοῦ·
2. Θηβαῖοι δὲ τὸν ἀρχηγὸν τοῦ γένους ὑμῶν τιμῶσι καὶ ταῖς προσόδοις καὶ ταῖς θυσίαις μᾶλλον ἢ τοὺς θεοὺς τοὺς ἄλλους·
3. Λακεδαιμόνιοι δὲ τοῖς ἀπ’ ἐκείνου γεγονόσι καὶ τὴν βασιλίαν καὶ τὴν ἡγεμονίαν εἰς ἅπαντα τὸν χρόνον δεδώκασι·
4. τὴν δὲ πόλιν τὴν ἡμετέραν φασίν, οἷς περὶ τῶν παλαιῶν πιστεύομεν, Ἡρακλεῖ μὲν συναιτίαν γενέσθαι τῆς ἀθανασίας


Σε φαίνονται αυτά πολιτειακά ή πολιτιστικά επιχειρήματα;
Εδώ του λέει πως συνδέονται οι Θήβα, Άργος, Σπάρτη και Αθήνα με τον πρόγονό του τον Ηρακλή.
Αυτό λέω, δεν τον ενδιέφερε το πολιτειακό και πολιτιστικό κομμάτι, θα έκανε την προπαγάνδα του και με μακεδόνες=έλληνες αν είχε στοιχεία.

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2019, 22:13
από Ζαποτέκος
Fluffy έγραψε: 16 Σεπ 2019, 21:58
Ζαποτέκος έγραψε: 16 Σεπ 2019, 21:45
Fluffy έγραψε: 16 Σεπ 2019, 21:35 1. Ἄργος μὲν γάρ ἐστί σοι πατρὶς, ἧς δίκαιον τοσαύτην σε ποιεῖσθαι πρόνοιαν ὅσην περ τῶν γονέων τῶν σαυτοῦ·
2. Θηβαῖοι δὲ τὸν ἀρχηγὸν τοῦ γένους ὑμῶν τιμῶσι καὶ ταῖς προσόδοις καὶ ταῖς θυσίαις μᾶλλον ἢ τοὺς θεοὺς τοὺς ἄλλους·
3. Λακεδαιμόνιοι δὲ τοῖς ἀπ’ ἐκείνου γεγονόσι καὶ τὴν βασιλίαν καὶ τὴν ἡγεμονίαν εἰς ἅπαντα τὸν χρόνον δεδώκασι·
4. τὴν δὲ πόλιν τὴν ἡμετέραν φασίν, οἷς περὶ τῶν παλαιῶν πιστεύομεν, Ἡρακλεῖ μὲν συναιτίαν γενέσθαι τῆς ἀθανασίας


Σε φαίνονται αυτά πολιτειακά ή πολιτιστικά επιχειρήματα;
Εδώ του λέει πως συνδέονται οι Θήβα, Άργος, Σπάρτη και Αθήνα με τον πρόγονό του τον Ηρακλή.
Αυτό λέω, δεν τον ενδιέφερε το πολιτειακό και πολιτιστικό κομμάτι, θα έκανε την προπαγάνδα του και με μακεδόνες=έλληνες αν είχε στοιχεία.
Εκεί μιλάει προσωπικά για τον Φίλιππο. Αν ήθελε να πει τους Μακεδόνες βαρβάρους θα τους έλεγε όπως λέει τους Πέρσες και τους γείτονες των Μακεδόνων. Όταν λέει στον Φίλιππο τοὺς μὲν βαρβάρους ἀναγκάσῃς εἱλωτεύειν τοῖς Ἕλλησι πού τοποθετεί τους Μακεδόνες , στους βάρβαρους ή στους Έλληνες ;

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2019, 22:17
από Fluffy
Ζαποτέκος έγραψε: 16 Σεπ 2019, 22:13
Fluffy έγραψε: 16 Σεπ 2019, 21:58
Ζαποτέκος έγραψε: 16 Σεπ 2019, 21:45
Εδώ του λέει πως συνδέονται οι Θήβα, Άργος, Σπάρτη και Αθήνα με τον πρόγονό του τον Ηρακλή.
Αυτό λέω, δεν τον ενδιέφερε το πολιτειακό και πολιτιστικό κομμάτι, θα έκανε την προπαγάνδα του και με μακεδόνες=έλληνες αν είχε στοιχεία.
Εκεί μιλάει προσωπικά για τον Φίλιππο. Αν ήθελε να πει τους Μακεδόνες βαρβάρους θα τους έλεγε όπως λέει τους Πέρσες και τους γείτονες των Μακεδόνων. Όταν λέει στον Φίλιππο τοὺς μὲν βαρβάρους ἀναγκάσῃς εἱλωτεύειν τοῖς Ἕλλησι πού τοποθετεί τους Μακεδόνες , στους βάρβαρους ή στους Έλληνες ;
Στους ήδη ειλωτευμένους βαρβαρους από έλληνες. Τους κάνει κουμάντο αρκετα χρόνια ένας ελληνικός οίκος.

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2019, 22:18
από Juno
Leporello έγραψε: 16 Σεπ 2019, 20:48
Juno έγραψε: 16 Σεπ 2019, 19:44
Leporello έγραψε: 15 Σεπ 2019, 15:34 Афоυ το ξέρουμε, μυρωδιάς Μακεδόνας είσαι. Δεν έχεις ιδέα από την γλώσσα.
Η γλώσσα:
Leporello έγραψε: 15 Σεπ 2019, 15:33 Η Ράντμιλα! Добредојдовте!
Έτσι σε καλωσόριζαν στην Πέλλα και το Ράντμιλα ήταν δημοφιλές όνομα στην αρχαία Μακεδονία. :p3: :p3: :p3:
Μα ως γνωστόν, η σλαβομακεδόνικη γλώσσα δεν έχει γραμματική, ούτε συντακτικό, οπότε μπορεί ο καθένας να λέει ό,τι θέλει. Τι, δεν το πιστεύεις; Αφού το είπε και ο Αβέρωφ.
Δεν σχολιάζεις όμως, έτσι σε καλωσόριζαν στην Πέλλα οι Μακεδόνες; Είναι παραδοσιακό μακεδονικό όνομα το Ράντμιλα;
Δεν προσπαθείς να με διορθώσεις ως συνήθως και ανησυχώ.

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2019, 22:20
από Juno
Fluffy έγραψε: 16 Σεπ 2019, 22:17
Ζαποτέκος έγραψε: 16 Σεπ 2019, 22:13
Fluffy έγραψε: 16 Σεπ 2019, 21:58
Αυτό λέω, δεν τον ενδιέφερε το πολιτειακό και πολιτιστικό κομμάτι, θα έκανε την προπαγάνδα του και με μακεδόνες=έλληνες αν είχε στοιχεία.
Εκεί μιλάει προσωπικά για τον Φίλιππο. Αν ήθελε να πει τους Μακεδόνες βαρβάρους θα τους έλεγε όπως λέει τους Πέρσες και τους γείτονες των Μακεδόνων. Όταν λέει στον Φίλιππο τοὺς μὲν βαρβάρους ἀναγκάσῃς εἱλωτεύειν τοῖς Ἕλλησι πού τοποθετεί τους Μακεδόνες , στους βάρβαρους ή στους Έλληνες ;
Στους ήδη ειλωτευμένους βαρβαρους από έλληνες. Τους κάνει κουμάντο αρκετα χρόνια ένας ελληνικός οίκος.
Απίστευτες @@ριές που δεν πρέπει να χαθούν.

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2019, 22:23
από Ζαποτέκος
Juno έγραψε: 16 Σεπ 2019, 22:20
Fluffy έγραψε: 16 Σεπ 2019, 22:17
Ζαποτέκος έγραψε: 16 Σεπ 2019, 22:13
Εκεί μιλάει προσωπικά για τον Φίλιππο. Αν ήθελε να πει τους Μακεδόνες βαρβάρους θα τους έλεγε όπως λέει τους Πέρσες και τους γείτονες των Μακεδόνων. Όταν λέει στον Φίλιππο τοὺς μὲν βαρβάρους ἀναγκάσῃς εἱλωτεύειν τοῖς Ἕλλησι πού τοποθετεί τους Μακεδόνες , στους βάρβαρους ή στους Έλληνες ;
Στους ήδη ειλωτευμένους βαρβαρους από έλληνες. Τους κάνει κουμάντο αρκετα χρόνια ένας ελληνικός οίκος.
Απίστευτες @@ριές που δεν πρέπει να χαθούν.
Πού τα βρίσκει ο άτιμος ; :102:

:lol: :lol: :lol:

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2019, 22:26
από Ζαποτέκος
Fluffy έγραψε: 16 Σεπ 2019, 22:17
Ζαποτέκος έγραψε: 16 Σεπ 2019, 22:13
Fluffy έγραψε: 16 Σεπ 2019, 21:58
Αυτό λέω, δεν τον ενδιέφερε το πολιτειακό και πολιτιστικό κομμάτι, θα έκανε την προπαγάνδα του και με μακεδόνες=έλληνες αν είχε στοιχεία.
Εκεί μιλάει προσωπικά για τον Φίλιππο. Αν ήθελε να πει τους Μακεδόνες βαρβάρους θα τους έλεγε όπως λέει τους Πέρσες και τους γείτονες των Μακεδόνων. Όταν λέει στον Φίλιππο τοὺς μὲν βαρβάρους ἀναγκάσῃς εἱλωτεύειν τοῖς Ἕλλησι πού τοποθετεί τους Μακεδόνες , στους βάρβαρους ή στους Έλληνες ;
Στους ήδη ειλωτευμένους βαρβαρους από έλληνες. Τους κάνει κουμάντο αρκετα χρόνια ένας ελληνικός οίκος.
:a038:
Όχι γιατί δεν βάζει στην ίδια μοίρα τους βάρβαρους με τους Μακεδόνες :

τοὺς μὲν Ἕλληνας εὐεργετεῖν, Μακεδόνων δὲ βασιλεύειν, τῶν δὲ βαρβάρων ὡς πλείστων ἄρχειν.


Λέω λοιπόν πως πρέπει να γίνεις ο ευεργέτης των Ελλήνων, ο βασιλιάς των Μακεδόνων και ο κυρίαρχος όσο μπορείς πιο πολλών βαρβάρων.

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 16 Σεπ 2019, 22:26
από Juno
Ζαποτέκος έγραψε: 16 Σεπ 2019, 22:23
Juno έγραψε: 16 Σεπ 2019, 22:20
Fluffy έγραψε: 16 Σεπ 2019, 22:17
Στους ήδη ειλωτευμένους βαρβαρους από έλληνες. Τους κάνει κουμάντο αρκετα χρόνια ένας ελληνικός οίκος.
Απίστευτες @@ριές που δεν πρέπει να χαθούν.
Πού τα βρίσκει ο άτιμος ; :102:

:lol: :lol: :lol:
Εκεί στα αναρχοαυτόνομα στέκια όπου γεμίζει τον χρόνο του δημιουργικά.