Σελίδα 20 από 23

Re: Η κρίση του κοροναϊού κατά συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2020, 12:02
από Στύγιος
Ουιιιιι ! :011: Γω ,όταν κάνω μάθημα ,κλειδώνομαι στο δωμάτιο και εξορίζονται σύζυγος και τέκνα στην αυλή.

Re: Η κρίση του κοροναϊού κατά συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2020, 22:06
από Στύγιος
Τηλεδιάσκεψη απόψε με τη διευθύντρια και γύρω στους 20 καθηγητές. Μια καθηγήτρια είχε ξεχάσει ανοιχτό το μικρόφωνο ή δεν ήξερε να το κλείσει κι ακούσαμε το πλύσιμο των πιάτων και τα οικογενειακά με το σύζυγο :smt005:
Όχι, βίντεο δεν είχε να ολοκληρωθεί το έπος :lol:

Re: Η κρίση του κοροναϊού κατά συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2020, 22:13
από hellegennes
Είπαν τίποτα πικάντικο;

Re: Η κρίση του κοροναϊού κατά συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2020, 22:24
από Στύγιος
Μπα, κάτι με τα παιδιά ,κάτι για τα ψώνια για κάνα δεκάλεπτο. Την πήρανε τηλέφωνο κι.. έκλεισε τον υπολογιστή :lol:

Το όλο σκηνικό λάιβ ήταν εντελώς σουρεαλιστικό , χάνει όπως το περιγράφω :003:

Re: Η κρίση του κοροναϊού κατά συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς

Δημοσιεύτηκε: 15 Απρ 2020, 12:23
από Στύγιος
Aς κάνουμε κι ένα μάθημα λατινικών :wink :lol:


Re: Η κρίση του κοροναϊού κατά συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς

Δημοσιεύτηκε: 16 Απρ 2020, 06:51
από Στύγιος
Κάποια απ' όσα έχω αναρτήσει στην e-class για την Ιστορία B' Γυμνασίου + Ν.Γλώσσα Α' Γυμνασίου.
Spoiler
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ: ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΑΙΩΝΕΣ ΤΟΥ ΡΩΜΑΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΣ (330-717)
Ι.Η ΜΕΤΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΡΩΜΑΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
1.Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη. σελ.7
1α)Ποια μέτρα πήρε ο μέγας Κωνσταντίνος για να ανορθώσει το κράτος;
2α)Για ποιους λόγους μετέφερε την πρωτεύουσα από τη Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη;
3α)Ποια η ρυμοτομία της νέας πρωτεύουσας, πότε έγιναν τα εγκαίνια της;
4β)Γιατί ο Μέγας Κωνσταντίνος έδειξε φιλική στάση προς στους χριστιανούς και ποια μέτρα πήρε;
5β)Α΄ Οικουμενική Σύνοδος: πού, πότε, γιατί έγινε και από ποιους;
6β)Τι γνωρίζετε για το διάταγμα των Μεδιολάνων;
ΙΙ.ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
1.Ο Ιουστινιανός και το έργο του σελ.16.
1α)Ποιο ήταν το πολιτικό πρόγραμμα του Ιουστινιανού;
2α)Τι γνωρίζετε για τη στάση του Νίκα(αιτίες, αντίπαλοι, αποτελέσματα, βαριά φορολογία, πολιτικές αιτίες)
3β)Γιατί ο Ιουστινιανός κωδικοποίησε το Ρωμαϊκό Δίκαιο;
5β)Ποιους νόμους εξέδωσε ο Ιουστινιανός
6γ)Που απέβλεπε η εξωτερική πολιτική του Ιουστινιανού και ποιες συνέπειες είχε;
7δ)Ποιος είναι ο αρχιτεκτονικός ρυθμός της Αγίας Σοφίας και ποιοι την έφτιαξαν;
«ασκ. 3 σελ.18»
2.Ο Ηράκλειος και η δυναστεία του (610-717): Εσωτερική μεταρρύθμιση και αγώνας επιβίωσης σελ.19-20.
1α)Σε τι κατάσταση βρισκόταν το βυζαντινό κράτος όταν ο Ηράκλειος ανέλαβε την εξουσία στο Β΄ μισό του 6ου και αρχές του 7ου αιώνα;
2α)Ποιες εχθρικές φυλές αντιμετώπιζε το βυζάντιο;
3β)Ποια ήταν η αντεπίθεση του Ηρακλείου στον περσικό κίνδυνο;
4β)Τι χαρακτήρα είχαν οι εκστρατείες του Ηρακλείου και γιατί;
5γ)Τι γνωρίζετε για το θεσμό των θεμάτων, ποια η σημασία του θεματικού στρατού.
6γ)Ποια μέτρα πήρε ο Ηράκλειος για τον εξελληνισμό της κρατικής διοίκησης;
«ασκ. 2 σελ. 21»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ:ΛΑΟΙ ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΓΥΡΟ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
Ι.Ο ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ
1.Οι Σλάβοι και οι σχέσεις τους με το Βυζάντιο(σελ.23)
1)Οι Σλάβοι και οι Άβαροι πού και πότε εμφανίζονται;
2)Τι ήταν οι σκλαβηνίες πού και πότε δημιουργήθηκαν, ποιες οι σχέσεις των Σλάβων με τους ντόπιους πληθυσμούς;
3) Ποια πολιτική ακολούθησε η βυζαντινή κυβέρνηση και σε ποια στάδια εξελληνίστηκαν οι Σλάβοι;
«ασκ. 1 σελ. 25»

2.ΟΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ(σελ.24)
1α)Πως έγινε, πότε και τι χαρακτήρα είχε το βουλγαρικό κράτος-έθνος;
2β)Ποιες οι σχέσεις των βουλγάρων με το βυζάντιο και τους Σλάβους;
3β)Ποιο γεγονός αποτέλεσε σταθμό στις σχέσεις βουλγάρων και βυζαντινών;
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΚΜΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ(717-1025)
Ι.ΠΑΓΙΩΣΗ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Μ.ΑΣΙΑ
1. Η διαμόρφωση της μεσαιωνικής ελληνικής βυζαντινής αυτοκρατορίας(σελ.32)
1α)Ποιες δυναστείες κυριάρχησαν τον 8ο και 9ο αιώνα;
2α)Ποιες οι εξελίξεις στο πολεμικό μέτωπο στα χρόνια ακμής του βυζαντίου;
3α)Τι καθορίζει τον ελληνικό χαρακτήρα της αυτοκρατορίας;
4α)Τι γνωρίζετε για τον θεσμό των θεμάτων τον 8ο και 9ο αιώνα. Ποιες ήταν οι υποχρεώσεις των αγροτών-στρατιωτών, όταν γινόταν επιστράτευση;
5α) Ποιες οι συνέπειες της ανάπτυξης του θεματικού στρατού;
6β)Ποια η πορεία της βυζαντινής οικονομίας τον 8ο αιώνα;
7β)Ποια οικονομικά μέτρα πήρε ο Νικηφόρος Α στις αρχές του 9ου αιώνα και με ποιο στόχο;
«ασκ. 4 σελ. 33»
2.Η μεταβατική εποχή: Οι έριδες για το ζήτημα των εικόνων(σελ.34)
1α) Ποιοι ήταν οι πρωτεργάτες της εικονομαχίας και ποιες αιτίες οδήγησαν στην απαγόρευση των εικόνων(ορισμός εικονομαχίας);
2α) Ποιες αιτίες οδήγησαν στις ανεικονικές αντιλήψεις;
3β)Ποιες οι δύο φάσεις της εικονομαχίας;
4β) Ποιος υποστήριζε τους εικονολάτρες και πότε κορυφώθηκε η ένταση;
5β) Πώς τελείωσε η 1η και 2η φάση;
6δ) Ποια ήταν η σημασία της ήττας των εικονοκλαστών;
7ε) Ποιες ήταν οι συνέπειες της εικονομαχίας;
3.Η βασιλεία του Μιχαήλ Γ΄ και η αυγή της Νέας Εποχής(σελ.36)
1α)Ποια ονομάζεται Νέα Εποχή και γιατί;
2β)Σχολή της Μαγναύρας: ιδρυτής, διευθυντής, σχολές, σημασία.
3γ) Ποιοι ενδιαφέρθηκαν για τους κλασικούς;
4γ) Ο Φώτιος : τι γνωρίζετε για τον ίδιο και το έργο του;
«ασκ. 2 σελ. 38»
4. Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους(σελ.39)
1α)Ποιος ζήτησε τον εκχριστιανισμό των Σλάβων πότε και γιατί;
2α) Πως αντέδρασε το βυζάντιο και γιατί;
3α)Ποιοι ανέλαβαν το έργο του εκχριστιανισμού των Σλάβων και ποιο το έργο τους;
4β)Ποια τα αποτελέσματα –σημασία του εκχριστιανισμού των Σλάβων.
5γ) Ποιες οι διαφορές στη διαδικασία εκχριστιανισμού Μοράβων και Βουλγάρων;
6.Η ίδρυση, η εξέλιξη και ο εκχριστιανισμός του Ρωσικού κράτους (σελ.43)
1α)Ποιοι ονομάζονται Ρως και από που προήλθαν οι Ρώσοι;
3γ)Πώς έγινε ο εκχριστιανισμός των Ρώσων και ποια τα αποτελέσματα;
«ασκ. 1 σελ. 44»
ΙΙ. ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
2.Η νομοθεσία της Μακεδονικής Δυναστείας και η σύγκρουσή της με τους <δυνατούς> (σελ.50)
1α) Ποιες αιτίες επέβαλαν την αλλαγή της νομοθεσίας από την δυναστεία των Μακεδονών;
2α) Ποιοι νόμοι ψηφίστηκαν;
3α)Τι ήταν οι Νεαρές και το Επαρχικόν βιβλίον;
4β)Γιατί οι Μακεδόνες προστάτευαν τη μικρή και μεσαία ιδιοκτησία;
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ (1025-1453)
Ι.Η ΕΞΑΣΘΕΝΗΣΗ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΜΕ ΤΗ ΔΥΣΗ (σελ53)
1.Η κρίση και οι απώλειες της αυτοκρατορίας κατά τον 11ο αιώνα(1025-1081) (σελ53)
1α) Ποιες οι αιτίες της κρίσης τον 11ο αιώνα και ποια τα αποτελέσματα; Ποια προβλήματα προέκυψαν;
2β)Μάχη Ματζικέρτ:Ημερομηνία, αντίπαλοι, αποτελέσματα, αιτιολόγηση.
3β)Ποιοι νέοι εχθροί απειλούν την εδαφική ακεραιότητα του Βυζαντίου;
«ασκ. 2 σελ. 2»

ΘΕΜΑΤΑ
ΟΜΑΔΑ Α

( Από τις 5 ερωτήσεις επιλέγετε 3. Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με 4 μονάδες .)

1. Να εξηγήσετε σύντομα τους ιστορικούς όρους : Νεαρές ,Στάση του Νίκα, Σταυροφορίες , Δυνατοί .

2.Να αντιστοιχίσετε τα ιστορικά στοιχεία της πρώτης στήλης με αυτά της δεύτερης:

Α Β
1. Βάραγγοι ή Ρως Α. Ήττα των Βυζαντινών από τους Σελτζούκους Τούρκους
2.Μάχη στο Ματζικέρτ (1071) Β. Νίκη του Ηράκλειου επί των Περσών
3.Άλωση της Κωνσταντινούπολης(1453) Γ. Ανατολικοί Σλάβοι
4.Διάταγμα των Μεδιολάνων(313) Δ. Κωνσταντίνος ΙΑ΄ Παλαιολόγος
5.Μάχη στη Νινευί (627) Ε. Χριστόφορος Κολόμβος
6.Ανακάλυψη της Αμερικής (1492) ΣΤ. Κωνσταντίνος - Λικίνιος

3. Τι γνωρίζετε για την ίδρυση της σχολής της Μαγναύρας;


4. Τι ήταν οι σταυροφορίες και ποιοι παράγοντες επηρέασαν τη διαμόρφωση της σταυροφορικής κίνησης ;


5. Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση και να δικαιολογήσετε την επιλογή σας .
Η λειτουργία των «συντεχνιών» καθορίζονταν από :
α) τον αυτοκράτορα
β) τους δυνατούς
γ) το Επαρχικό Βιβλίο
δ) τους πάροικους

ΟΜΑΔΑ Β

( Από τις 4 ερωτήσεις επιλέγετε 2. Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με 4 μονάδες )

1. Με βάση την ακόλουθη πηγή και τις ιστορικές σας γνώσεις να αναπτύξετε τους λόγους της ιεραποστολής στους Μοραβούς , την μέθοδο που ακολουθήθηκε και τα αποτελέσματα της

Εκείνες τις μέρες ο Σλάβος ηγεμόνας Ραστισλάβος , έστειλε απεσταλμένους στον Αυτοκράτορα Μιχαήλ με το εξής μήνυμα: « Εμείς οι Σλάβοι είμαστε απλοϊκός λαός και δεν υπάρχει κανένας που να μπορεί να μας διδάξει την αλήθεια και να μας εξηγήσει το αληθινό νόημα της Αγίας Γραφής.» . Τότε ο αυτοκράτορας είπε στο Φιλόσοφο: «Κανείς άλλος εκτός από σένα δεν μπορεί να φέρει εις πέρας αυτό το έργο. Πάρε τον αδελφό σου , τον ηγούμενο Μεθόδιο, και πήγαινε , γιατί και οι δύο είστε από τη Θεσσαλονίκη και οι Θεσσαλονικείς μιλούν σλαβικά».Τότε ο Θεός αποκάλυψε στο φιλόσοφο τη σλαβική γραφή κι αυτός επινόησε αμέσως χαρακτήρες ( γράμματα ) και συνέθεσε ένα λόγο ( αλφάβητο ). Όταν πέρασαν τρία χρόνια επέστρεψαν και οι δύο από τη Μοραβία αφού είχαν διδάξει πολλούς μαθητές .

2. Να παρουσιάσετε την «πυραμίδα » της κοινωνικής διαστρωμάτωσης στο Βυζάντιο από τον 8ο μέχρι τον 11ο αιώνα μ.Χ.

3. Αφού µελετήσετε προσεκτικά το ακόλουθο παράθεµα, να το σχολιάσετε µε βάση τις ιστορικές σας γνώσεις, λαµβάνοντας υπόψη και τα ακόλουθα ερωτήµατα:
Σε ποιο πρόσωπο αναφέρεται κατά τη γνώµη σας το κείµενο;
Ποιο είναι το γεγονός που εξιστορείται;
Ποιες υπήρξαν οι συνέπειες αυτού του γεγονότος για το Βυζάντιο;

«Και παραχώρησε στους Βενετούς όλα τα εµπορικά καταστήµατα που υπήρχαν από τη παλιά εβραϊκή σκάλα µέχρι τη Βίγλα καθώς και όλες τις ενδιάµεσες σκάλες (αποβάθρες). Ακόµη τους χάρισε πολλά ακίνητα στη Βασιλεύουσα και στο ∆υρράχιο και όπου αλλού του ζητήσανε.Αλλά το σπουδαιότερο απ’ όλα πως τους επέτρεψε το ελεύθερο εµπόριο σ’ όλες τις περιοχές που βρίσκονταν στην εξουσία των Ρωµαίων, ώστε να εµπορεύονται άνετα και όπως ήθελαν, χωρίς να πληρώνουν ούτε ένα νόµισµα για δασµούς (κοµµέρκιον) και άλλους φόρους και να είναι έξω από κάθε έλεγχο».


4. Ποιά μέτρα πήρε ο Μ. Κωνσταντίνος για να ανορθώσει το κράτος του και για ποιούς λόγους μετέφερε την αυτοκρατορία του στην Ανατολή ;



Στις παρακάτω προτάσεις συμπληρώστε τα κενά:

1. Ο Κωνσταντίνος Α΄ μετέφερε το ………………………. από τα λάβαρα στο νόμισμα.
2. Ο Κωνσταντίνος Α΄ όταν νίκησε το Μαξέντιο (312) έγινε …………………….
3. Οι κάτοχοι μεγάλων εκτάσεων γης στο βυζαντινό κράτος λέγονταν ………………………
4. Ιδιοκτήτες μικρών εκτάσεων γης στο βυζαντινό κράτος, οι οποίοι κατά τους πρώτους
αιώνες της βυζαντινής αυτοκρατορίας μετατράπηκαν σε εξαρτημένους αγρότες των
μεγαλογαιοκτημόνων. ………………………
5.Νομοθετικό έργο του Ιουστινιανού που περιλάμβανε γνώμες Ρωμαίων νομικών. ……
6. Δημοτικές οργανώσεις του λαού της Κων/πολης στη διάρκεια του 5ου και 6ου αιώνα,
που έμοιαζαν με αθλητικά σωματεία, αλλά είχαν και πολιτική ισχύ. …………………
7. Μεγάλη εξέγερση των δήμων του Ιπποδρόμου Πράσινων και Βένετων το 532, επί Ιουστινιανού. ……………………………………
8. Διοικητικές περιφέρειες της αυτοκρατορίας με δικό τους στρατό. ………………..
9. Ο Κάρολος Μαρτέλος ………………………. των Φράγκων, κατάφερε να αναχαιτίσει την
προέλαση των Αράβων στο γαλλικό Πουατιέ το 732.
10. Οι Βυζαντινοί μαχητές απέκρουσαν τους Άραβες με τη βοήθεια των απόρθητων
τειχών της Βασιλεύουσας και τη χρήση τ.. ………. ………
11. Η τέχνη του Ισλάμ για θρησκευτικούς λόγους παρέμεινε προσηλωμένη στ…
………………… ……………………….
12. Χαρακτηριστικά δημιουργήματα της αραβικής τέχνης είναι τ.. ………………
13. Η κατάσταση και οι ανάγκες της βυζαντινής οικονομίας στις αρχές του 9ου αι. φανερώνονται στ.. ……………. του Νικηφόρου Α΄, όπως ονομάστηκαν από τους εχθρούς
του τα τολμηρά οικονομικά του μέτρα.
14. Η Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδος (787) αποκατέστησε πανηγυρικά τις εικόνες, διευκρινίζοντας
ότι απονέμεται σ' αυτές μόνο ……………. ………………….
15. Οι …………………….. ……………………… ήταν διαδεδομένες στους αγρότες της
γειτονικής με το Ισλάμ Μ. Ασίας, που σήκωναν το κύριο βάρος της άμυνας κατά των Αράβων.
16. Η ίδρυση της ανώτερης ……………… …………………… αποτέλεσε σταθμό στην ιστορία
της βυζαντινής εκπαίδευσης.
17 Το σημαντικότερο έργο του Φωτίου είναι ……………………….. στη Βουλγαρία.
18. Στα χρόνια του Ρωμανού Λακαπηνού εγκαινιάστηκε η μεγάλη ………………….
………………….. των Βυζαντινών κατά των Αράβων.
19. Ο Συμεών πολιόρκησε την πρωτεύουσα (Κων/πολη), επιδιώκοντας να ιδρύσει μια
…………………………………. ……………………………… στη θέση της βυζαντινής.
20.Ο Αλέξιος Α΄ Κομνηνός για να ανταμείψει τους Βενετούς που τον βοήθησαν να νικήσει
τους Νορμανδούς, τους παραχώρησε με το ……............. .του 1082 εμπορικά προνόμια.
21. Ο Αλέξιος Α΄ παραχώρησε στους εμπόρους της Βενετίας ……….. και εμπορικά
καταστήματα στην προκυμαία της πρωτεύουσας.
22. Οι Βενετοί διείσδυσαν οικονομικά και ίδρυσαν μια πανίσχυρη …………………στην
Ανατολή.
23.Οι Οθωμανοί εκμεταλλεύτηκαν την κατάργηση των βυζαντινών ………. και αξιοποίησαν
τον ισλαμικό θεσμό των ………………. για να αποκλείσουν και να εξαναγκάσουν τις
ελληνικές πόλεις της Μ. Ασίας σε παράδοση.
24. Η ανάγκη ενίσχυσης του στρατού των Οθωμανών οδήγησε στη στρατολόγηση των
χριστιανοπαίδων (ονομάστηκε ………………….. ) και τη συγκρότηση του επίλεκτου
τάγματος των ………………….
25.Τα οικονομικά κίνητρα των ανακαλύψεων δεν ήταν τα μοναδικά. Υπήρχαν και άλλα,
όπως …………………, …………….. και …………………….
26. Οι Ισπανοί επιδεικνύοντας απάνθρωπη σκληρότητα εξαφάνισαν τους λεγόμενους
……………………….. ………………… της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής.
27. Οι Πορτογάλοι και οι Ισπανοί αφού μετέτρεψαν τις χώρες που ανακάλυψαν σε
αποικίες, τις μοίρασαν μεταξύ τους με τη ………………………
28 Οι ανθρωπιστές, οι φορείς του ανθρωπισμού, ταξίδευαν σε ολόκληρη την Ευρώπη
για να διαδώσουν τις ιδέες τους, δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό ένα δίκτυο
σχέσεων και πολιτισμού, που ονομάστηκε …………………
29. Οι ανθρωπιστές επιδιώκουν να διαμορφώσουν με την κατάλληλη αγωγή ένα νέο
τύπο ανθρώπου, τον …………….. ……………, που καθορίζει ο ίδιος με τη γνώση και
τον προσωπικό του αγώνα το πεπρωμένο του.




Ν.Γλώσσα Α' Γυμνασίου.


2. Χαρακτήρισε τις παρακάτω προτάσεις ως προς τη δομή τους (απλή , επαυξημένη, σύνθετη , ελλειπτική).

 Τέσσερα χρόνια στην υπηρεσία του ερασιτέχνη φωτογράφου.
 Οι φωτογραφικές μηχανές μας διαθέτουν τηλεφακό, αυτόματο διάφραγμα και φίλτρα.
 Το όνομα αρκεί.
 Η εστίαση , φωτογράφιση, εμφάνιση και εκτύπωση γίνονται παιχνίδι.

3. Μετασχημάτισε τις απλές προτάσεις που δίνονται σε επαυξημένες όπως στο παράδειγμα
Πχ. ο φάρος κατευθύνει τα καϊκια 
Ο θαλασσόδαρτος φάρος κατευθύνει τα γερικά καΐκια

 Τα κύματα τρώνε τα βράχια
 Τα κοχύλια είναι αμέτρητα.
 Οι γλάροι σπαθίζουν τον αέρα

4. Χαρακτήρισε τις υπογραμμισμένες προτάσεις του διαλόγου με βάση το περιεχόμενό τους (αποφαντική, προστακτική, ερωτηματική, επιφωνηματική)

- Πού θα πάτε;
- Στην Αθήνα, μαμά, άσε μας να πάμε. Πρέπει να έρθει κι η Ελένη μαζί.
- Στην Αθήνα; Αυτό είναι παράλογο! Ο καιρός το πάει για βροχή. Το μεσημέρι να είστε εδώ. Πήρατε μαζί σας ομπρέλα;


6. Να βρείτε το Ονοματικό Μέρος και το Ρηματικό Μέρος στις παρακάτω προτάσεις.

 Ο διαρρήκτης παραβίασε την πόρτα του διαμερίσματος
 Ο Γιώργος πάει για μπάνιο.
 Η διάρκεια της παράστασης ήταν μιάμιση ώρα
 Με ζάλισε ο θόρυβος από τη μηχανή
 Τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά σήμερα μέχρι αργά.




8. Να βρείτε ποια η λειτουργία των ΟΣ που είναι υπογραμμισμένα.

Οι κάτοικοι ανοίγουν τα παράθυρά τους.
Όι άγριοι θάμνοι φράζουν το δύσβατο μονοπάτι.
Η επιφάνεια των νερών γυαλίζει.
Οι ψαράδες φυλάγουν εκεί τα σύνεργα της δουλειάς τους.
Προς τη θάλασσα το έδαφος γίνεται απότομο.
Η χερσόνησος του Σινά είναι μια άνυδρη έρημος Ο ανήφορος αρχίζει από το εικονοστάσι και πέρα.
Οι ντόπιοι μαζεύουν πολλούς και νόστιμους καρπούς της εποχής.

9. Στις παρακάτω προτάσεις να βρείτε ποια είναι τα υποκείμενα, αντικείμενα και κατηγορούμενα. Ποια ρήματα λέγονται μεταβατικά, ποια αμετάβατα και ποια συνδετικά;

Ο ανήφορος αρχίζει.
Οι κάτοικοι ανοίγουν τα παράθυρά τους∙ βλέπουν ξένους ανθρώπους. Προς τη θάλασσα το έδαφος γίνεται απότομο.
Το Καρούλι είναι ένας βράχος. Οι θάμνοι φράζουν το μονοπάτι.
Οι ντόπιοι μαζεύουν πολλούς και νόστιμους καρπούς της εποχής. Η θάλασσα έγινε ένα πολύ στενό κανάλι.
Η φύση γύρω μας φαίνεται ήρεμη.
Η επιφάνεια των νερών γυαλίζει σαν κρύσταλλο.
Οι μαθητές εξέλεξαν τον Κώστα πρόεδρο της τάξης.
Οι ψαράδες φυλάγουν εκεί τα σύνεργα της δουλείας τους. Δάσκαλοι και καθηγητές εκπαιδεύουν τους μαθητές.


10. Να βρείτε τη φωνή και τη διάθεση των ρημάτων στις παρακάτω προτάσεις:
 Οι κλόουν ντύνονται με ειδικές στολές.
 Σε λίγα λεπτά το διαστημόπλοιο εκτοξεύθηκε στο διάστημα.
 Οι ηθοποιοί ζουν μέσα σε όνειρο.
 Το νερό πάγωσε.
 Μηχανεύτηκε ένα έξυπνο τέχνασμα για να τους παραπλανήσει.
 Η ομάδα μας έχασε με βαρύ σκορ.
 Οι αστροναύτες κάθονται σε ειδικά καθίσματα.

11. Να γράψετε την χρονική βαθμίδα, τον χρόνο και το ποιόν ενέργειας των ρημάτων που υπογραμμίζονται:
 Δυστυχώς πολλοί άνθρωποι πετούν τα σκουπίδια στο δρόμο.
 Έγραψε μια επιστολή.
 Θα προσπαθήσει να με διαβάλει.
 Φωνάζει, για να τον φοβηθούμε.
 Όταν έρθουν αυτοί, εγώ θα έχω φύγει.
 Ο υπουργός είχε προβάλει το έργο του.

12. Το κείμενο που ακολουθεί είναι αφηγηματικό. Σε ποιους χρόνους και ποιες χρονικές βαθμίδες αναφέρονται τα ρήματά του; Γιατί ο συγγραφέας επιλέγει αυτά;

Ο Φαρινέλι προχωρούσε αργά προς το προσκήνιο. Άφησε το βλέμμα του να πλανηθεί στο κοινό, σαν για να το χαϊδέψει, προτού τραγουδήσει.
Το πλήθος, μεθυσμένο, τον χαιρέτησε με παρατεταμένες ζητωκραυγές. Ο πρίγκιπας της Ουαλίας είχε σηκωθεί στο θεωρείο του, το ίδιο κι η μικρή αυλή του.
Επιτέλους, η μυθική φωνή αντήχησε…. Φαινόταν σαν να ξεπετιόταν από το σώμα του Φαρινέλι όπως οι βλαστοί του δέντρου. Βγαλμένο από τα πιο αβυσσαλέα βάθη της ύπαρξής του, το τραγούδι μέστωνα λυτρωτικό με μια πνοή απόλυτα φυσική. Γύρω από αυτό το θαύμα, όλα ήταν σιωπή και προσήλωση. Και για λίγες στιγμές, τέλεια αρμονία.
Ο Φαρινέλι τραγουδάει με τα μάτια ορθάνοιχτα στο συνεπαρμένο κοινό του, φροντίζει να του ξυπνήσει τις συγκινήσεις που ζητάει, δυνατές, εκλεπτυσμένες.
Έξω χιονίζει…. Χαμένος ανάμεσα στις άμαξες, ο Χέντελ κρύβεται για ν’ ακούσει αυτή τη φωνή, τούτη τη θεϊκή πνοή που γκρεμίζει τους τοίχους του θεάτρου.


13. Στις παρακάτω προτάσεις να εντοπίσετε τους ομοιόπτωτους προσδιορισμούς (επιθετικός προσδιορισμός, παράθεση , επεξήγηση)

 Ο κ. Περικλής, ο γείτονας, άνοιξε ένα μεγάλο κατάστημα με είδη δώρων.
Ο κ. περικλής, που είναι γείτονας, (παράθεση)
Ειδικό και συγκεκριμένο (Περικλής) γενική έννοια (γείτονας)
 Ο γείτονας, ο κ. Περικλής , άνοιξε ένα μεγάλο κατάστημα με είδη δώρων.
Ο γείτονας, δηλαδή ο κ. Περικλής, (επεξήγηση)
Γενική έννοια (γείτονας)διασαφηνίζεται από ειδική έννοια (κ. Περικλής)

 Στερήθηκα τα πάντα, την ψυχαγωγία, το παιχνίδι.
 Ο φαρμακοποιός, εκφραστής του πνεύματος της ειρήνης , επιδοκίμασε την απόφαση των παιδιών.
 Ένα από τα παιδιά της παρέας μας, ο Κώστας, διακρίθηκε στους πανελλήνιους σκακιστικούς αγώνες.
 Τα καλοκαίρια στη γειτονιά παίζουμε συχνά τα αγαπημένα μας παιχνίδια,
κρυφτό, κουτσό, κυνηγητό.
 Ο μπάρμπα-Γάντζος, ο έμπορος παιχνιδιών, είχε το μεγαλύτερο κατάστημα παιχνιδιών στη Μανωλίτσα.
 Δώρισα στην Άννα, τη μικρή μου αδελφή, ένα πολύ όμορφο ζευγάρι πατίνια.







Re: Η κρίση του κοροναϊού κατά συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς

Δημοσιεύτηκε: 16 Απρ 2020, 12:01
από Στύγιος
Έχω γύρω στις 280 εργασίες μαθητών κι απάντησα στις 70! Καλό πήξιμο μλκ Στύγιε, καλά να πάθεις :fp:

Re: Η κρίση του κοροναϊού κατά συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς

Δημοσιεύτηκε: 16 Απρ 2020, 16:20
από hellegennes
Πες τους ότι δεν απαντάς σε άλλες γιατί είσαι σε άδεια κύησης/ανατροφής/ξεσκατίσματος.

Re: Η κρίση του κοροναϊού κατά συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2020, 20:02
από Στύγιος
hellegennes έγραψε: 16 Απρ 2020, 16:20 Πες τους ότι δεν απαντάς σε άλλες γιατί είσαι σε άδεια κύησης/ανατροφής/ξεσκατίσματος.
Τελείωσα ρε μλκ Χέλλη + καμιά δεκαριά που στείλανε σήμερα :g030:

Τι κερδίζω;

Re: Η κρίση του κοροναϊού κατά συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2020, 20:35
από hellegennes
Ηθική ικανοποίηση;

Re: Η κρίση του κοροναϊού κατά συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς

Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2020, 20:50
από Στύγιος
hellegennes έγραψε: 23 Απρ 2020, 20:35 Ηθική ικανοποίηση;
Εντάξει πέρα απ' αυτό , με πολλή προσπάθεια... ούτε βάουτσερ είχαμε ευτυχώς ούτε Μέτζη για να γελάν και τα τσιμέντα. Το ζήτημα είναι ότι ξεσκιστήκαμε κι εγώ και πολλοί συνάδελφοι 1 μήνα τώρα να διορθώσουμε τις μαλακίες του υπουργείου για να καυχιέται το βλήμα η Κεραμέως ,που δεν ξέρει τι της γίνεται, για τηλεκπαίδευση.

Re: Η κρίση του κοροναϊού κατά συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς

Δημοσιεύτηκε: 24 Απρ 2020, 00:13
από Dorian
Στύγιος έγραψε: 23 Απρ 2020, 20:50
hellegennes έγραψε: 23 Απρ 2020, 20:35 Ηθική ικανοποίηση;
Εντάξει πέρα απ' αυτό , με πολλή προσπάθεια... ούτε βάουτσερ είχαμε ευτυχώς ούτε Μέτζη για να γελάν και τα τσιμέντα. Το ζήτημα είναι ότι ξεσκιστήκαμε κι εγώ και πολλοί συνάδελφοι 1 μήνα τώρα να διορθώσουμε τις μαλακίες του υπουργείου για να καυχιέται το βλήμα η Κεραμέως ,που δεν ξέρει τι της γίνεται, για τηλεκπαίδευση.
τι περίμενες ότι θα σου πουνε μπράβο; ήδη εξήγγειλε αύξηση των τμημάτων και μετά από την "μεγαλειώδη" "επιτυχία" στους ηλίθιους από έξω της εξαποστάσεως θα φάει και άλλες θέσεις εργασίας σε νησάκια και χωριά. Συγχαρητήρια μερικές χιλιάδες ανασφαλώς εργαζόμενοι δεν θα έχουν δουλειά. Και όλα αυτά ενώ αναμένεται δημοσιονομική επέκταση μερικών τρις σε όλη την ΕΕ και λογικά μέτρα τύπου new deal sστις ΗΠΑ. Για τόσο ηλίθιους μιλάμε. Αυτά παπαγάλιζαν επί δεκα χρόνια μνημονίων αυτά από αδράνεια συνεχίζουν από κεκτημένη ταχύτητα να λένε, σιγά μην κουραστούν, οι άριστοι της νουδούλας. Μιλάμε για την ίδια παπαγάλο ηλίθια που ενώ έπρεπε άμεσα να πάρει προσωρινά μέτρα να κλείσει τα σχολεία έλεγε τριτοδεσμίτικες παπαριές τύπου "το κλειδί είναι η πρόληψη" . Κάποιος να της πει ότι κάτι άλλο θα γίνει.

Re: Η κρίση του κοροναϊού κατά συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς

Δημοσιεύτηκε: 24 Απρ 2020, 22:17
από Στύγιος
Hράκλειτε , θα συνεχίσεις με παρακάτω ύλη ( έστω κι αν δε μετράει) στο Webex ή με επαναλήψεις; Προβληματίζομαι γιατί έχω μάθημα την Τρίτη.

Re: Η κρίση του κοροναϊού κατά συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς

Δημοσιεύτηκε: 24 Απρ 2020, 22:19
από Ηράκλειτος
Στύγιος έγραψε: 24 Απρ 2020, 22:17Hράκλειτε , θα συνεχίσεις με παρακάτω ύλη ( έστω κι αν δε μετράει) στο Webex ή με επαναλήψεις; Προβληματίζομαι γιατί έχω μάθημα την Τρίτη.
Με επαναλήψεις, γω είμαι σε λύκειο και έχουμε και πανελλήνιες.

Re: Η κρίση του κοροναϊού κατά συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς

Δημοσιεύτηκε: 24 Απρ 2020, 22:23
από Στύγιος
Ηράκλειτος έγραψε: 24 Απρ 2020, 22:19
Στύγιος έγραψε: 24 Απρ 2020, 22:17Hράκλειτε , θα συνεχίσεις με παρακάτω ύλη ( έστω κι αν δε μετράει) στο Webex ή με επαναλήψεις; Προβληματίζομαι γιατί έχω μάθημα την Τρίτη.
Με επαναλήψεις, γω είμαι σε λύκειο και έχουμε και πανελλήνιες.
Οκ φχαριστώ , γω γυμνάσιο,μάλλον το μισό θα το αφιερώσω σε επανάληψη και μετά πάω παρακάτω.