Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
Giorgos 574 έγραψε: 12 Δεκ 2019, 13:34
Ναι τον ισχυρότερο άρχοντα της Αλβανίας λέει. Αλλά γιατί ο Γουδας το μεταφράζει έτσι;
Πάντως ο Τζαβέλας παρακάτω αποκαλεί τον Αλή πασά Τούρκο. "Κάποιοι Τούρκοι καθώς συ..." Μάλλον λόγω της θρησκείας. Οι Σουλιώτες λόγω θρησκείας ήταν Έλληνες/Γραικοί/Ρωμαίοι. Αλλά πλέον είχαν ταυτιστεί και εθνοτικά με τους ελληνόφωνους. Όχι μόνο λόγω του ανακατέματος ( Σουλιώτες = ελληνόφωνοι + αρβανιτόφωνοι ) αλλά και ιστορικά.
Διαβάζοντας τον Περραιβό παρατήρησα ότι αποφεύγει επιδεικτικά να αναφερθεί τόσο στο ζήτημα της καταγωγής των Σουλιωτών όσο και στο ότι μιλούσαν και αλβανικά.
Giorgos 574 έγραψε: 12 Δεκ 2019, 13:34
Ναι τον ισχυρότερο άρχοντα της Αλβανίας λέει. Αλλά γιατί ο Γουδας το μεταφράζει έτσι;
Πάντως ο Τζαβέλας παρακάτω αποκαλεί τον Αλή πασά Τούρκο. "Κάποιοι Τούρκοι καθώς συ..." Μάλλον λόγω της θρησκείας. Οι Σουλιώτες λόγω θρησκείας ήταν Έλληνες/Γραικοί/Ρωμαίοι. Αλλά πλέον είχαν ταυτιστεί και εθνοτικά με τους ελληνόφωνους. Όχι μόνο λόγω του ανακατέματος ( Σουλιώτες = ελληνόφωνοι + αρβανιτόφωνοι ) αλλά και ιστορικά.
Διαβάζοντας τον Περραιβό παρατήρησα ότι αποφεύγει επιδεικτικά να αναφερθεί τόσο στο θέμα της καταγωγής των Σουλιωτών όσο και στο ότι μιλούσαν και αλβανικά.
Ο Φαγκρίδας στο βιβλίο του για το Σούλι λέει πως ο Περραιβός ήταν ο μόνος από όσους έγραψαν για τους Σουλιώτες που έζησε και πολέμησε μαζί τους. Ποτέ δεν έθεσε θέμα καταγωγής. Χαρακτηρίζει τα κατορθώματά τους "όντως ελληνικά" που αξίζει να προσφερθούν ως σεβασμός στην Ελλάδα. Τους θεωρεί "ομογενείς" . Τα φρονήματά τους , οι πράξεις τους και τα ελληνικά τους κατορθώματα είναι αυτά που διακρίνουν "τους γνησίους υιούς από των νόθων".
Ζαποτέκος έγραψε: 12 Δεκ 2019, 14:26
Πάντως ο Τζαβέλας παρακάτω αποκαλεί τον Αλή πασά Τούρκο. "Κάποιοι Τούρκοι καθώς συ..." Μάλλον λόγω της θρησκείας. Οι Σουλιώτες λόγω θρησκείας ήταν Έλληνες/Γραικοί/Ρωμαίοι. Αλλά πλέον είχαν ταυτιστεί και εθνοτικά με τους ελληνόφωνους. Όχι μόνο λόγω του ανακατέματος ( Σουλιώτες = ελληνόφωνοι + αρβανιτόφωνοι ) αλλά και ιστορικά.
Διαβάζοντας τον Περραιβό παρατήρησα ότι αποφεύγει επιδεικτικά να αναφερθεί τόσο στο θέμα της καταγωγής των Σουλιωτών όσο και στο ότι μιλούσαν και αλβανικά.
Ο Φαγκρίδας στο βιβλίο του για το Σούλι λέει πως ο Περραιβός ήταν ο μόνος από όσους έγραψαν για τους Σουλιώτες που έζησε και πολέμησε μαζί τους. Ποτέ δεν έθεσε θέμα καταγωγής. Χαρακτηρίζει τα κατορθώματά τους "όντως ελληνικά" που αξίζει να προσφερθούν ως σεβασμός στην Ελλάδα. Τους θεωρεί "ομογενείς" . Τα φρονήματά τους , οι πράξεις τους και τα ελληνικά τους κατορθώματα είναι αυτά που διακρίνουν "τους γνησίους υιούς από των νόθων".
Ναι αλλά πως είναι δυνατόν να αναφέρει ένα σωρό ασήμαντες λεπτομέρειες αλλά τίποτα για τη γλωσσα που μίλαγαν στην καθημερινότητα τους; Πολύ μεγάλη εντύπωση μου έκανε.
Διαβάζοντας τον Περραιβό παρατήρησα ότι αποφεύγει επιδεικτικά να αναφερθεί τόσο στο θέμα της καταγωγής των Σουλιωτών όσο και στο ότι μιλούσαν και αλβανικά.
Ο Φαγκρίδας στο βιβλίο του για το Σούλι λέει πως ο Περραιβός ήταν ο μόνος από όσους έγραψαν για τους Σουλιώτες που έζησε και πολέμησε μαζί τους. Ποτέ δεν έθεσε θέμα καταγωγής. Χαρακτηρίζει τα κατορθώματά τους "όντως ελληνικά" που αξίζει να προσφερθούν ως σεβασμός στην Ελλάδα. Τους θεωρεί "ομογενείς" . Τα φρονήματά τους , οι πράξεις τους και τα ελληνικά τους κατορθώματα είναι αυτά που διακρίνουν "τους γνησίους υιούς από των νόθων".
Ναι αλλά πως είναι δυνατόν να αναφέρει ένα σωρό ασήμαντες λεπτομέρειες αλλά τίποτα για τη γλωσσα που μίλαγαν στην καθημερινότητα τους; Πολύ μεγάλη εντύπωση μου έκανε.
Ζαποτέκος έγραψε: 12 Δεκ 2019, 14:26
Πάντως ο Τζαβέλας παρακάτω αποκαλεί τον Αλή πασά Τούρκο. "Κάποιοι Τούρκοι καθώς συ..." Μάλλον λόγω της θρησκείας. Οι Σουλιώτες λόγω θρησκείας ήταν Έλληνες/Γραικοί/Ρωμαίοι. Αλλά πλέον είχαν ταυτιστεί και εθνοτικά με τους ελληνόφωνους. Όχι μόνο λόγω του ανακατέματος ( Σουλιώτες = ελληνόφωνοι + αρβανιτόφωνοι ) αλλά και ιστορικά.
Διαβάζοντας τον Περραιβό παρατήρησα ότι αποφεύγει επιδεικτικά να αναφερθεί τόσο στο θέμα της καταγωγής των Σουλιωτών όσο και στο ότι μιλούσαν και αλβανικά.
Ο Φαγκρίδας στο βιβλίο του για το Σούλι λέει πως ο Περραιβός ήταν ο μόνος από όσους έγραψαν για τους Σουλιώτες που έζησε και πολέμησε μαζί τους. Ποτέ δεν έθεσε θέμα καταγωγής. Χαρακτηρίζει τα κατορθώματά τους "όντως ελληνικά" που αξίζει να προσφερθούν ως σεβασμός στην Ελλάδα. Τους θεωρεί "ομογενείς" . Τα φρονήματά τους , οι πράξεις τους και τα ελληνικά τους κατορθώματα είναι αυτά που διακρίνουν "τους γνησίους υιούς από των νόθων".
Επιστολή του Αδαμάντιου Κοραή στον Αλέξανδρο Βασιλείου (Ιούλιος του 1807), με την οποία ο Κοραής απαντάει στον Bartholdy για την ελληνικότητα των Σουλιωτών:
«Εστω ότι οι Σουλιώτες κατάγονται από τοιούτον τι μίγμα νικητών και νικηθέντων, μη διά τούτο είναι ολιγώτερον Ελληνες από τους Κωνσταντινοπολίτας, των οποίων πολλοί είναι απόγονοι παρομοίου μίγματος Ελλήνων και Ρωμαίων, ή και καθαρών Ρωμαίων; Εις τους πολέμους των με ποία παραδείγματα τους ενεψύχωναν οι δημογόροι των; Οχι βέβαια Βουλγάρων ή Βλάχων, αλλά Ελλήνων. Τα τοιαύτα, φίλε, είναι γελοίαι αντιρρήσεις του γελοίου Βερτόλδου. Αλλά τους Μανιάτας τι να τους ονομάσωμεν; Βλάχους ή Βουλγάρους; Επειδή είναι εις την Πελοπόννησον και Βλάχοι και άλλοι αλλαχόθεν».
Διαβάζοντας τον Περραιβό παρατήρησα ότι αποφεύγει επιδεικτικά να αναφερθεί τόσο στο θέμα της καταγωγής των Σουλιωτών όσο και στο ότι μιλούσαν και αλβανικά.
Ο Φαγκρίδας στο βιβλίο του για το Σούλι λέει πως ο Περραιβός ήταν ο μόνος από όσους έγραψαν για τους Σουλιώτες που έζησε και πολέμησε μαζί τους. Ποτέ δεν έθεσε θέμα καταγωγής. Χαρακτηρίζει τα κατορθώματά τους "όντως ελληνικά" που αξίζει να προσφερθούν ως σεβασμός στην Ελλάδα. Τους θεωρεί "ομογενείς" . Τα φρονήματά τους , οι πράξεις τους και τα ελληνικά τους κατορθώματα είναι αυτά που διακρίνουν "τους γνησίους υιούς από των νόθων".
Επιστολή του Αδαμάντιου Κοραή στον Αλέξανδρο Βασιλείου (Ιούλιος του 1807), με την οποία ο Κοραής απαντάει στον Bartholdy για την ελληνικότητα των Σουλιωτών:
«Εστω ότι οι Σουλιώτες κατάγονται από τοιούτον τι μίγμα νικητών και νικηθέντων, μη διά τούτο είναι ολιγώτερον Ελληνες από τους Κωνσταντινοπολίτας, των οποίων πολλοί είναι απόγονοι παρομοίου μίγματος Ελλήνων και Ρωμαίων, ή και καθαρών Ρωμαίων; Εις τους πολέμους των με ποία παραδείγματα τους ενεψύχωναν οι δημογόροι των; Οχι βέβαια Βουλγάρων ή Βλάχων, αλλά Ελλήνων. Τα τοιαύτα, φίλε, είναι γελοίαι αντιρρήσεις του γελοίου Βερτόλδου. Αλλά τους Μανιάτας τι να τους ονομάσωμεν; Βλάχους ή Βουλγάρους; Επειδή είναι εις την Πελοπόννησον και Βλάχοι και άλλοι αλλαχόθεν».
Για τους Μανιάτες δες εδώ σελ. 2 http://users.sch.gr/symfo/sholio/istori ... s_Mani.pdf τον Φίνλεϋ που λέει πως οι Μανιάτες σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να ονομάζονται "Σπαρτιάτες". Δεν κατάγονται από τους Σπαρτιάτες , αλλά απ' τους είλωτες ή τους περίοικους . "Δεν μπορούν να έχουν αξιώσεις για παλαιότερη γενεαλογία". Μα πολλοί είλωτες και περίοικοι ως Αχαιοί ήταν παλαιότεροι από τους Δωριείς Σπαρτιάτες.
Και ο Κουλουριωτης από τη Σαλαμινα...να θυμηθουμε τι ηταν και ο Κουλουριωτης γιατι καποιοι εδω μεσα εχουν κοντη μνημη
Λοιπόν σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες που έχω ο Στέφανος Πέτρου που έχει το ELLINES ALBANOI είναι πράγματι Αρβανιτης και πιθανόν από τη Βοιωτία.
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2019, 10:49
από Hector Buas
Ρουμ έγραψε: 04 Δεκ 2019, 15:32
Μπουα αν μπορεις σχολιασε κι αυτό...
Διαβαζουμε εδω κατι αξιοπερίεργο...
Ndërsa në familjet vlonjate, kur marrin nusen nga fshatrat e Radhimës, Gumenicës, e deri në Kallarat e në Kuç, thonë: “e kemi nusen arbërore, ose arbëreshe”. Deri ca kohe me parë, ”Beratasi e quante banorin e Myzeqesë “arbëresh”……. :o
Kurse në Gjirokastër është shënuar kjo këngë popullore:
Nusj a jonë arbërore Arbërore;
E bardha si qumështore Arbërore
Και ερωτησσα αλλους αλλα απαντηση πειστικη δεν πηρα....
Γιατι οι Μπερατιωτες καλουσανε ως Αρμπερες οχι τον εαυτο τους ουτε τους Πογραδιτσιανους Σκιπεταρους
αλλα μοναχα τους Μουζακαραιους;;;
Γιατι το τραγουδι ''''νουσα γιονε αρμπερορε ''''
υπαρχει μονο απο τη Λουντζη ως τη Μουζακια
και οχι στο Κοσσοβο η την Κρουγια;;;
Και απο την Αλη πασιάδα του Χατζή Αλή Σεχρέτη βλέπουμε τα παρακάτω....
''Το μαυρισμένο τ' Αρβανο βγαινει και δεν τηράει
Τ ασκερι απ τη Παλιαυλη πηγαινουν στους Ζουλιάτες
Και τρομαξε ολο τ Αρβανο και πηραν μαυρες στράτες''
Κατεβηκ ολο τ Αρβανο Γαρδικι και Ζουλιάτες'''
Δηλαδη Αρβανο ονομαζεται απο τον Χατζη συγκεκριμένη περιοχή της νοτιας Αλβανίας...
Καποτε ειχες γραψει κατι για Σπαταιους κλπ
Ξαναδιαφωτισε μας ρε παιχτη
Η απάντηση που ψάχνεις βρίσκεται στον παρακάτω χάρτη.
Οι περιοχές οι οποίες έχουν επισημανθεί με κίτρινο χρώμα είναι τα Άρβανα τα οποία όλοι δυσκολεύονται να τα ανακαλύψουν. Είναι οι περιοχές στις οποίες κατοικούσαν οι Αρβανίτες πριν κατέβουν μαζικά στην νότια Ελλάδα, στις αρχές του 15ου αιώνα. Και ήταν τελείως άδειες από πληθυσμό στην απογραφή την οποία πραγματοποίησαν οι Οθωμανοί το 1431.
Στις περιοχές αυτές περιλαμβάνεται και η Μουζακιά. Ωστόσο η χρήση του όρου Άρβανο/Αρμπερία στην σημερινή Αλβανία είναι μάλλον προβληματική γενικότερα. Π.χ. ο (Αρβανίτικης καταγωγής) Χατζη-Σεχρέτης αναφέρεται στο Άρβανο με την Ελληνική του ονομασία (αφού Ελληνικά γράφει). Αν όμως ο Χατζη-Σεχρέτης έγραφε στα Αρβανίτικα (που είναι διάλεκτος της Σκυπετάρικης) θα αναφερόταν στην ίδια περιοχή με τον όρο Αρμπερία, όπως είναι και το λογικό στην συγκεκριμένη περίπτωση. Ωστόσο, οι σημερινοί κάτοικοι της ίδιας περιοχής και οι Σκυπετάροι γενκότερα αναφέρονται σε αυτήν με τον όρο Λαμπερία, δηλαδή με την Βουλγάρικη ονομασία της. Αυτό είναι εξαιρετικά ασυνήθιστο και παραπέμπει σε ασυνέχεια. Σημαίνει δηλαδή πως οι σημερινοί κάτοικοι των Αρβάνων δεν είναι γηγενείς του τόπου αλλά κατοίκησαν εκείνα τα μέρη αρκετά μετά την αποχώρηση των Αρβανιτών τον 15ο αιώνα.
Λόγω περιορισμένου χρόνου δεν μπορώ να απαντήσω αυτήν την στιγμή. Ελπίζω να το κάνω, με όλα τα στοιχεία, το επόμενο Σαββατοκύριακο.
Καλό μήνα!
Καλό μήνα φίλε !
Χρωστάω μια απάντηση σχετικά με τους Μανιακάτες...
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2019, 12:55
από Ζαποτέκος
Hector Buas έγραψε: 14 Δεκ 2019, 10:49
Οι περιοχές οι οποίες έχουν επισημανθεί με κίτρινο χρώμα είναι τα Άρβανα τα οποία όλοι δυσκολεύονται να τα ανακαλύψουν. Είναι οι περιοχές στις οποίες κατοικούσαν οι Αρβανίτες πριν κατέβουν μαζικά στην νότια Ελλάδα, στις αρχές του 15ου αιώνα. Και ήταν τελείως άδειες από πληθυσμό στην απογραφή την οποία πραγματοποίησαν οι Οθωμανοί το 1431.
Στις περιοχές αυτές περιλαμβάνεται και η Μουζακιά. Ωστόσο η χρήση του όρου Άρβανο/Αρμπερία στην σημερινή Αλβανία είναι μάλλον προβληματική γενικότερα. Π.χ. ο (Αρβανίτικης καταγωγής) Χατζη-Σεχρέτης αναφέρεται στο Άρβανο με την Ελληνική του ονομασία (αφού Ελληνικά γράφει). Αν όμως ο Χατζη-Σεχρέτης έγραφε στα Αρβανίτικα (που είναι διάλεκτος της Σκυπετάρικης) θα αναφερόταν στην ίδια περιοχή με τον όρο Αρμπερία, όπως είναι και το λογικό στην συγκεκριμένη περίπτωση. Ωστόσο, οι σημερινοί κάτοικοι της ίδιας περιοχής και οι Σκυπετάροι γενκότερα αναφέρονται σε αυτήν με τον όρο Λαμπερία, δηλαδή με την Βουλγάρικη ονομασία της. Αυτό είναι εξαιρετικά ασυνήθιστο και παραπέμπει σε ασυνέχεια. Σημαίνει δηλαδή πως οι σημερινοί κάτοικοι των Αρβάνων δεν είναι γηγενείς του τόπου αλλά κατοίκησαν εκείνα τα μέρη αρκετά μετά την αποχώρηση των Αρβανιτών τον 15ο αιώνα.
Ξέρουμε από πού ήρθαν αυτοί οι νέοι κάτοικοι και από ποιον έμαθαν το όνομα "Λαμπερία" ;
Αυτη τη λαλακια που λενε στην Αλβανια
και προσπαθειτε να την εισαγεται και στην Ελλαδα
οσαν ο Περαιβος να ''''συνομωτησε''' κατω απο τη .... μυτη των Σουλιωτων , μας τα ελεγε και ο Εσπρεσσο για τα απομνημονευματα του Κολοκοτρωνη