!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μελέτη της γλώσσας, γραμματική, συντακτικό, σχολιασμοί και διευκρινίσεις.
Άβαταρ μέλους
Μηχανικός
Δημοσιεύσεις: 12036
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:31
Τοποθεσία: Καλαμάτα

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μηχανικός »

Εμένα μου φαίνονται περίεργα αυτά που λέτε για την προφορά και πως προφέρονταν οι φθόγγοι.
Εδώ δυσκολευόντουσαν να συνεννοηθούν μεταξύ τους Έλληνες από διαφορετικά σημεία της Ελλάδας μέχρι πριν μερικές δεκαετίες.
Στην Καλαμάτα στο στρατόπεδο του 9ου Συντάγματος Πεζικού, πριν το 1940 παρουσιάζονταν όλοι οι νεοσύλλεκτοι από την Κρήτη.
Έχω ακούσει από ηλικιωμένους που είχαν σπίτια γύρω από το στρατόπεδο, ότι ήταν πάρα πολύ δύσκολη η επικοινωνία με τους ορεσίβιους Κρητικούς, δεν καταλάβαιναν τι τους έλεγαν. :D
Εννοείται ότι οι αξιωματικοί και οι εκπαιδευτές των νεοσυλλέκτων ήταν Κρητικοί.
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

Στη σημασία στέκομαι από το Liddel-Scott που σημαίνει "ο ρέων άφθονα". Αυτό μπορούμε να το επιβεςβαιώσουμε και από άλλα λεξικά όπως του Χόφμαν και του Σταματάκου
Έτυμολογει ο Χόφμαν τη λέξη ευρυτος:
Πολύ παράξενο φαίνεται.
Δεν λέει κάτι τέτοιο. Επίσης εγώ δεν είπα ότι στην Ελλάδα τα ποτάμια με το "αχ" και τα σχετικά τα ονόμασαν οι Θράκες.
Έφερες πηγή συμφωνα με την οποία η λέξη αχελ στα Θρακικα σημαινει νερό και σε έδειξα ξεκάθαρα ότι αυτός που το έγραψε αυτό στηρίχθηκε στην υπόθεση ότι ο Αχελώος ήταν θρακικη λέξη.
Πιστεύω τώρα να καταλάβες το ποσο αστεία ήταν η πηγή που έφερες
Ωραίες διηγήσεις που δεν ξέρουμε ποιες ήταν πράγματι παλαιότερες. Επίσης το απόσπασμα που έφερες από το greek language λέει κι αυτό στη συνέχεια:

δ) Διηγούνταν ακόμη πως Ίναχος ήταν το τρίτο όνομα του ποταμού. Στην αρχή ονομαζόταν Καρμάνωρ, μετά Αλιάκμονας από τον ομώνυμο κάτοικο της Τίρυνθας που σε μια κρίση τρέλας έπεσε στον ποταμό. Ύστερα, επιβλήθηκε στον ποταμό το όνομα Ίναχος από τον ομώνυμο ήρωα. Σε αυτόν τον Ίναχο οι τραγικοί αποδίδουν την πατρότητα της Ιούς, που έγινε ιέρεια της Ήρας στο Άργος.

Τελικά τι ισχύει? :xena:
Και εσύ δεν πιστεύεις σε ομωνυμους μυθικούς ήρωες όπως και εγώ.
Το έφερες αυτό για να έχεις να πεις κάτι.
Αν ομως επίμενεις να αρχίσω να γράφω και εγώ,ότι οι Πέρσες πήραν το όνομα τους από τον Περσέα,οι μηδοι από την μηδεια,οι ιταλοί από τον ιταλό,οι Κέλτες από τον κελτη και να τελειώνουμε.
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

Jimmy81 έγραψε: 26 Μαρ 2019, 01:39
skartados έγραψε: 26 Μαρ 2019, 00:26
Να τι γράφει ο ειδικός Eugene Borza για την προέλευση των Φρυγών.

"What can be established, despite an extremely slight archaeological record (especially along the slopes of Mt. Vermion), is that two streams of Lusatian peoples moved south in the later Bronze Age, one to settle in Hellespontine Phrygia, the other to occupy parts of western and central Macedonia." (Borza, Eugene N. In the Shadow of Olympus: the Emergence of Macedon. Princeton, New Jersey: Princeton University Press, 1990, ISBN 0-691-00880-9, p. 65. )
Από εκεί λέγανε ότι ήρθαν και οι Δωριείς το 1100 πχ ,η λίγο παραδίπλα; :lol:
Καμία σχέση.

http://ethnologic.blogspot.com/2009/12/ ... st_06.html

Οι αρχαιολογικές έρευνες λοιπόν, δείχνουν ότι στα μέσα του 12ου αιώνα π.Χ. εμφανίζεται ένας νέος λαός στον χώρο της αρχαίας Μακεδονίας και των γειτονικών περιοχών, ο οποίος θεωρείται φορέας του λεγομένου Λουσατικού πολιτισμού ή πολιτισμού Λάουζιτς (Lusatian culture, Lausitz kultur). (2)
Η αρχική εμφάνιση του πολιτισμού αυτού, τοποθετείται γύρω στο 1500 π.Χ. και κάλυπτε τις ανατολικές περιοχές της σημερινής Γερμανίας, μεγάλο τμήμα της σημερινής Πολωνίας και σχεδόν ολόκληρη την σημερινή Τσεχία. Η κάθοδος των φορέων του Λουσατικού πολιτισμού στην περιοχή πιστοποιείται λίγο βορειότερα της σημερινής πόλης των Σκοπίων γύρω στο 1200 π.Χ. ενώ τις επόμενες δεκαετίες θα εξαπλωθούν νότια, στην κοιλάδα του Αξιού, νοτιοδυτικά στην σημερινή Αλβανία, στην βόρεια Ήπειρο καθώς και σε περιοχές της βόρειας Μακεδονίας.
Τι καμμια σχέση ρε συ;
Και για τους Δωριείς λέγανε παλια ,και μερικοι βλαμεν οι ακόμα και τώρα ότι από αυτές τις πεδιάδες της Τσεχίας κάτεβηκαν.
Κατά τα άλλα δεν μπορω να καταλάβω την ευκολία με την οποία υιοθετείς την κάθε παπαρια που διαβαζεις σε σελίδες σκουπίδια του δικτύου.
Αυτό που έφερες και αυτά που διαβασα στο λινκ που εβαλες,κάνουν το Θρακικό λεξικό να φαντάζει επίτευγμα ιστορικής και γλωσσολογίκης έρευνας.
Έλεος με τον καθε παπαρα
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

Οι Φρύγες κατοικούσαν γενικά στη Μακεδονία και όχι μόνο σε όρη. Δεν διαφωνώ ότι το Εύρυτος ήταν όνομα ανθρώπων και μυθικών προσώπων.
Αφού δεν διαφωνείς τότε πιστεύω πως πρέπει να εγκαταλείψεις την άποψη ότι η Ευρυτανία προέρχεται από το όνομα ευρυτος.
Δεν μμπορεί να δωθηκε όνομα σε ανθρώπους στην Ελλάδα που να σημαινει ότι ρέουν καλα,άσχετα με το τι έκαναν οι σιου,οι απατσι που έφερες ως παράδειγμα.
Ότι άλλο χρειαστείς μην διστάσεις.
Άβαταρ μέλους
Leporello
Δημοσιεύσεις: 14659
Εγγραφή: 07 Αύγ 2018, 19:09
Phorum.gr user: Leporello

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Leporello »

skartados έγραψε: 27 Μαρ 2019, 02:37
Οι Φρύγες κατοικούσαν γενικά στη Μακεδονία και όχι μόνο σε όρη. Δεν διαφωνώ ότι το Εύρυτος ήταν όνομα ανθρώπων και μυθικών προσώπων.
Αφού δεν διαφωνείς τότε πιστεύω πως πρέπει να εγκαταλείψεις την άποψη ότι η Ευρυτανία προέρχεται από το όνομα ευρυτος. Δεν μμπορεί να δωθηκε όνομα σε ανθρώπους στην Ελλάδα που να σημαινει ότι ρέουν καλα,άσχετα με το τι έκαναν οι σιου,οι απατσι που έφερες ως παράδειγμα.
Ότι άλλο χρειαστείς μην διστάσεις.
Гкоυερίνε, με τίποτα δεν στέκεται η ετυμολογία που λες, γιά τους εξής λόγους:

1. Αν πάς στην Ευρυτανία θα δείς ότι όλα τα ποτάμια είναι εξαιρετικά στενά. Δεν είναι δυνατόν να είχε κανείς τόσο διεστραμμένη φαντασία να ονομάσει την περιοχή "φαρδύ ποτάμι" ευρυ+ταν

2. Γιατί είναι στενά; Γιατί το έδαφος είναι ορεινό με μεγάλη κλίση. Αυτό κάνει τα ποτάμια να είναι στενά και με βίαιη ροή. Τα ποτάμια φαρδαίνουν στην πεδιάδα. Αυτό το βλέπω κάθε φορά που έρχομαι στην Θεσσαλονίκη και ακολουθώ την κοιλάδα του Αξιού, όπου το φαινόμενο αυτό είναι ξεκάθαρο. Η εικόνα αυτή μοιάζει περισσότερο με την ετυμολογία εύρυτος+αν , όπου το ευ έχει την σημασία του δυνατός, σφοδρός, όπως στην λέξη Εύριπος.

3. Δεν απαντάται στην Ελλάδα αλλού η λέξη ταν που να σημαίνει ποτάμι. Αν όντως υπήρχε τέτοια λέξη, τότε θα ήταν λογικό να την βρίσκαμε σαν όνομα ποταμών σε όλη την Ελλάδα, όχι σαν αμφιλεγόμενο συστατικό. Ακριβέστερα, πουθενά δεν υπάρχει τέτοια λέξη. Οι λόγοι που την ανακάλυψες είναι τα πολλά ποτάμια που υπάρχουν στην ΒΑ Ευρώπη που σχηματίζονται από παρόμοια ρίζα: Δούναβης, Ντον, Δνείπερος, Δνείσπερος κ.λ.π. όμως όλων αυτών η ρίζα είναι *dʰenh₂ που σημαίνει ότι στα Ελληνικά θα έδινε λέξεις όπως θυν και όχι ταν. Βλέπε και στα Λατινικά, που έδωσε την λέξη fons (πηγή). Η άλλη ανακάλυψή σου, ο ποταμός Τάναϊς δεν προέρχεται από την Ελληνική γλώσσα, αλλά οι Ελληνες άποικοι την υιοθέτησαν από τους ντόπιους Σκύθες που δεν είχαν πιά την δάσυνση και έλεγαν *dánayati
https://en.wiktionary.org/wiki/Reconstr ... %E2%82%82-

Το να έχουν το όνομα Εύρυτος άνθρωποι δεν είναι καθόλου παράξενο. Από την στιγμή που με παραετυμολογία δημιουργήθηκε ο μυθικός ήρωας (συμφωνώ ότι τα ονόματα των μυθικών ηρώων δημιουργούνται γιά να δικαιολογήσουν τα τοπωνύμια των οποίων η ετυμολογία δεν είναι προφανής) και άλλοι άνθρωποι πήραν το όνομά του.
1.
hellegennes έγραψε: 13 Οκτ 2022, 21:35Γνωρίζω πολύ καλύτερα στατιστική από σένα
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

Гкоυερίνε, με τίποτα δεν στέκεται η ετυμολογία που λες, γιά τους εξής λόγους:

1. Αν πάς στην Ευρυτανία θα δείς ότι όλα τα ποτάμια είναι εξαιρετικά στενά. Δεν είναι δυνατόν να είχε κανείς τόσο διεστραμμένη φαντασία να ονομάσει την περιοχή "φαρδύ ποτάμι" ευρυ+ταν

2. Γιατί είναι στενά; Γιατί το έδαφος είναι ορεινό με μεγάλη κλίση. Αυτό κάνει τα ποτάμια να είναι στενά και με βίαιη ροή. Τα ποτάμια φαρδαίνουν στην πεδιάδα. Αυτό το βλέπω κάθε φορά που έρχομαι στην Θεσσαλονίκη και ακολουθώ την κοιλάδα του Αξιού, όπου το φαινόμενο αυτό είναι ξεκάθαρο. Η εικόνα αυτή μοιάζει περισσότερο με την ετυμολογία εύρυτος+αν , όπου το ευ έχει την σημασία του δυνατός, σφοδρός, όπως στην λέξη Εύριπος.
Εμας μας ενδιαφέρει αν το ταν σημαινει ποτάμια,η,νερά.Ας το δούμε λοιπόν.
Ξεκινάς με ένα λάθος.Ό Ευρίπος δεν σημαινει σφοδρος,αλλά στενοτης+νερό.
Δες τι γράφει ο Χόφμαν.
Εικόνα
Άρα η λέξη Ευρυτανία θα μπορουσε να σημαινει και αυτό που λες,δηλαδή στενά ποτάμια.Εγώ δίνω σε αυτήν την υπόθεση ελάχιστες πιθανότητες,.
Ειμαι πιο κοντά στο ευρύς με την έννοια του πολλά ποτάμια,η,νερά,η ,και στο μεγάλα ποτάμια.
Δεν απαντάται στην Ελλάδα αλλού η λέξη ταν που να σημαίνει ποτάμι. Αν όντως υπήρχε τέτοια λέξη, τότε θα ήταν λογικό να την βρίσκαμε σαν όνομα ποταμών σε όλη την Ελλάδα, όχι σαν αμφιλεγόμενο συστατικό. Ακριβέστερα, πουθενά δεν υπάρχει τέτοια λέξη. Οι λόγοι που την ανακάλυψες είναι τα πολλά ποτάμια που υπάρχουν στην ΒΑ Ευρώπη που σχηματίζονται από παρόμοια ρίζα: Δούναβης, Ντον, Δνείπερος, Δνείσπερος κ.λ.π. όμως όλων αυτών η ρίζα είναι *dʰenh₂ που σημαίνει ότι στα Ελληνικά θα έδινε λέξεις όπως θυν και όχι ταν. Βλέπε και στα Λατινικά, που έδωσε την λέξη fons (πηγή). Η άλλη ανακάλυψή σου, ο ποταμός Τάναϊς δεν προέρχεται από την Ελληνική γλώσσα, αλλά οι Ελληνες άποικοι την υιοθέτησαν από τους ντόπιους Σκύθες που δεν είχαν πιά την δάσυνση και έλεγαν *dánayati
Στην Ελλάδα φυσικά υπάρχουν ποτάμια με τη ρίζα δαν.
Ηριδανός,ηπιδανος,ιαρδανος κτλ.Υπάρχει επίσης και το δαναοι,όπως το Αχαιοί για τον ίδιο λαό.
Το θεμα τώρα είναι πως πρόφεραν τη λεξη οι Έλληνες,η, έστω κάποιοι από αυτούς την δεύτερη χιλιετία π.χ.
Ήδη το έχω βαλει μέσα στο νημα,.Το ξέρουμε από αιγυπτιακή πινακίδα που βρεθηκε την εποχή του Τουθμωση του 3του στην Αίγυπτο με ελληνικα τοπωνύμια.
Οι Αιγύπτιοι λοιπόν αναφέρουν την περιοχή των Αχαιών,-δαναων πιθανότατα την Πελοπόννησο ως τανατζα.


https://books.google.gr/books?id=CK9JDA ... ja&f=false
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

Δούναβης, Ντον, Δνείπερος, Δνείσπερος κ.λ.π. όμως όλων αυτών η ρίζα είναι *dʰenh₂ που σημαίνει ότι στα Ελληνικά θα έδινε λέξεις όπως θυν και όχι ταν.
Αυτά είναι του κωλου.
Με την λογική ότι τις λέξεις που δεν ταιριάζουν στη θεωρία μου,τις έφεραν ανύπαρκτοι προαχαιοι,προιωνες κτλ ,με φανταστικές ανοδους,καθοδους,και πλαγιοκοπησεις από την Ασία στην προϊστορία,εγώ βγαζω 10 τέτοιες θεωριες
Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 7871
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 »

skartados έγραψε:Έτυμολογει ο Χόφμαν τη λέξη ευρυτος:
Πολύ παράξενο φαίνεται.
Οχι το ευρυτος καθώς το λεξικό του Χόφμαν είναι μικρό και δεν περιέχει πολλές σύνθετες λέξεις. Αν πας όμως στο λήμμα ρέω, έχει το ρυτός στα παράγωγά του με τη σημασία "ο ρέων, τρέχων, ρευστός"
skartados έγραψε:Έφερες πηγή συμφωνα με την οποία η λέξη αχελ στα Θρακικα σημαινει νερό και σε έδειξα ξεκάθαρα ότι αυτός που το έγραψε αυτό στηρίχθηκε στην υπόθεση ότι ο Αχελώος ήταν θρακικη λέξη.
Πιστεύω τώρα να καταλάβες το ποσο αστεία ήταν η πηγή που έφερες
Θύμισέ μου τι είχες βάλει γιατί με τόσα που έχουν γραφτεί έχω χαθεί. Εγώ στο λεξικό που έχω βρει για θρακικές λέξεις την συγκρίνει με λιθουανική και φρυγική λέξη.
https://tied.verbix.com/project/glossary/thra.html
Μπορεί να υπήρχαν και άλλα υδρωνύμια που να είχαν την υποτιθέμενη ρίζα του Αχελώου εκτός Ελλάδας.
skartados έγραψε:Και εσύ δεν πιστεύεις σε ομωνυμους μυθικούς ήρωες όπως και εγώ.
Το έφερες αυτό για να έχεις να πεις κάτι.
Αν ομως επίμενεις να αρχίσω να γράφω και εγώ,ότι οι Πέρσες πήραν το όνομα τους από τον Περσέα,οι μηδοι από την μηδεια,οι ιταλοί από τον ιταλό,οι Κέλτες από τον κελτη και να τελειώνουμε.
Δεν ήμουν σίογουρος γι' αυτό δεδομένου ότι μας τα είχες κάνει τσουρέκια στο παλιό φόρουμ με μυθικές προσωπικότητες-φαντάσματα σαν τον Παρθόλωνα.
skartados έγραψε:Αφού δεν διαφωνείς τότε πιστεύω πως πρέπει να εγκαταλείψεις την άποψη ότι η Ευρυτανία προέρχεται από το όνομα ευρυτος.
Δεν μμπορεί να δωθηκε όνομα σε ανθρώπους στην Ελλάδα που να σημαινει ότι ρέουν καλα,άσχετα με το τι έκαναν οι σιου,οι απατσι που έφερες ως παράδειγμα.
Είναι μια από τις προταθείσες ετυμολογίες που στέκουν δομικά. Την κρατάω στα υπόψη. Από την άλλη με τίποτα δεν μπορώ να δεχτώ ότι οι Ευρυτάνες περιέχουν ρίζα "ταν" για το νερό αφού είναι ηλείου φαεινότερο ότι το όνομά τους περιέχει το τυπικό εθνικό επίθημα -ανες.
skartados έγραψε:Τι καμμια σχέση ρε συ;
Και για τους Δωριείς λέγανε παλια ,και μερικοι βλαμεν οι ακόμα και τώρα ότι από αυτές τις πεδιάδες της Τσεχίας κάτεβηκαν.
Κατά τα άλλα δεν μπορω να καταλάβω την ευκολία με την οποία υιοθετείς την κάθε παπαρια που διαβαζεις σε σελίδες σκουπίδια του δικτύου.
Αυτό που έφερες και αυτά που διαβασα στο λινκ που εβαλες,κάνουν το Θρακικό λεξικό να φαντάζει επίτευγμα ιστορικής και γλωσσολογίκης έρευνας.
Έλεος με τον καθε παπαρα
Δεν έχει σχέση. Για τους Δωριείς έλεγαν ότι έφτασαν τελευταίοι από τα ελληνικά φύλα γύρω στο 1100π.Χ. Αυτό πλέον δεν ισχύει χωρίς να έχει αποκλειστεί ότι οι πρόγονοι των Δωριέων δεν ήρθαν από κάπου εκτός Ελλάδας παλιότερα. Αν δεν ισχύει μια παλιά άποψη για έναν λαό, σημαίνει ότι δεν ισχύει και μια άλλη για έναν άλλο λαό? Τι κουλές εξισώσεις είναι αυτές που επιχειρείς? :xena:
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

skartados έγραψε:
Αφού δεν διαφωνείς τότε πιστεύω πως πρέπει να εγκαταλείψεις την άποψη ότι η Ευρυτανία προέρχεται από το όνομα ευρυτος.
Δεν μμπορεί να δωθηκε όνομα σε ανθρώπους στην Ελλάδα που να σημαινει ότι ρέουν καλα,άσχετα με το τι έκαναν οι σιου,οι απατσι που έφερες ως παράδειγμα.

Jimmy81 έγραψε
Είναι μια από τις προταθείσες ετυμολογίες που στέκουν δομικά. Την κρατάω στα υπόψη. Από την άλλη με τίποτα δεν μπορώ να δεχτώ ότι οι Ευρυτάνες περιέχουν ρίζα "ταν" για το νερό αφού είναι ηλείου φαεινότερο ότι το όνομά τους περιέχει το τυπικό εθνικό επίθημα -ανες.
Η δικιά μου η πρόταση για το ευρυτος είναι ότι έτυμολογειται από το ευρύς+ το επίθημα τος και σημαινει μεγαλοσωμος.
Δεδομένου ότι ήταν το όνομα ενός γίγαντα της Ελληνικής μυθολογίας πιστεύω.οτι ειμαι πολύ κοντά.
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

Παμε τώρα και στην πρόταση μου για την κοιτίδα και το πως έγινε η διασπορά της γλώσσας.
Θα έλεγα καλύτερα ότι οι προτάσεις μου είναι 2.
Η 1η είναι αυτή που ανέφερα ήδη στο παρών νημα ότι δηλαδή όλες αυτές οι διαφορετικές στην προφορά ρίζες για τα ποτάμια,τα βου να,τον ήλιο κτλ που ανιχνεύονται στην ελληνική γραμματεία έφυγαν από εδώ ετοιμες και κατά κυμματα στην διάρκεια της προϊστορίας.

Η 2η μου πρόταση ομως είναι λίγο διαφορετική.
Με έχουν βαλει σε σκέψη 2 αρχαία χωρια,ένα του ομηρου και ένα του Ηροδότου.

Του ομηρου είναι το γνωστό
Ζευ άνα, Δωδωναίε, Πελασγικέ,
Και του Ηροδότου το επίσης γνωστό

Το ελληνικό έθνος, αφότου φάνηκε, την ίδια πάντα γλώσσα μιλεί — αυτή είναι η πεποίθησή μου· αφότου όμως ξέκοψε από το πελασγικό,
http://www.greek-language.gr/digitalRes ... text_id=30

Αργότερα θα εξηγήσω τι εννοώ πιο αναλυτικά
Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 7871
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 »

skartados έγραψε:Το θεμα τώρα είναι πως πρόφεραν τη λεξη οι Έλληνες,η, έστω κάποιοι από αυτούς την δεύτερη χιλιετία π.χ.
Ήδη το έχω βαλει μέσα στο νημα,.Το ξέρουμε από αιγυπτιακή πινακίδα που βρεθηκε την εποχή του Τουθμωση του 3του στην Αίγυπτο με ελληνικα τοπωνύμια.
Οι Αιγύπτιοι λοιπόν αναφέρουν την περιοχή των Αχαιών,-δαναων πιθανότατα την Πελοπόννησο ως τανατζα.
Σημασία έχεις όμως πώς πρόφεραν οι Ελληνες όχι οι Αιγύπτιοι.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Jimmy81 την 28 Μαρ 2019, 00:09, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 7871
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 »

skartados έγραψε: 27 Μαρ 2019, 13:22
skartados έγραψε:
Αφού δεν διαφωνείς τότε πιστεύω πως πρέπει να εγκαταλείψεις την άποψη ότι η Ευρυτανία προέρχεται από το όνομα ευρυτος.
Δεν μμπορεί να δωθηκε όνομα σε ανθρώπους στην Ελλάδα που να σημαινει ότι ρέουν καλα,άσχετα με το τι έκαναν οι σιου,οι απατσι που έφερες ως παράδειγμα.

Jimmy81 έγραψε
Είναι μια από τις προταθείσες ετυμολογίες που στέκουν δομικά. Την κρατάω στα υπόψη. Από την άλλη με τίποτα δεν μπορώ να δεχτώ ότι οι Ευρυτάνες περιέχουν ρίζα "ταν" για το νερό αφού είναι ηλείου φαεινότερο ότι το όνομά τους περιέχει το τυπικό εθνικό επίθημα -ανες.
Η δικιά μου η πρόταση για το ευρυτος είναι ότι έτυμολογειται από το ευρύς+ το επίθημα τος και σημαινει μεγαλοσωμος.
Δεδομένου ότι ήταν το όνομα ενός γίγαντα της Ελληνικής μυθολογίας πιστεύω.οτι ειμαι πολύ κοντά.
Ναι αλλά είδες στα λεξικά ότι σημαίνει "ο ρέων άφθονα" και όχι μεγαλόσωμος. Αρα δεν μπορεί να ισχύει αυτό που λες επειδή το έχει και ένας γίγαντας.
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

Jimmy81 έγραψε: 28 Μαρ 2019, 00:09
skartados έγραψε: 27 Μαρ 2019, 13:22
skartados έγραψε:
Αφού δεν διαφωνείς τότε πιστεύω πως πρέπει να εγκαταλείψεις την άποψη ότι η Ευρυτανία προέρχεται από το όνομα ευρυτος.
Δεν μμπορεί να δωθηκε όνομα σε ανθρώπους στην Ελλάδα που να σημαινει ότι ρέουν καλα,άσχετα με το τι έκαναν οι σιου,οι απατσι που έφερες ως παράδειγμα.

Jimmy81 έγραψε
Είναι μια από τις προταθείσες ετυμολογίες που στέκουν δομικά. Την κρατάω στα υπόψη. Από την άλλη με τίποτα δεν μπορώ να δεχτώ ότι οι Ευρυτάνες περιέχουν ρίζα "ταν" για το νερό αφού είναι ηλείου φαεινότερο ότι το όνομά τους περιέχει το τυπικό εθνικό επίθημα -ανες.
Η δικιά μου η πρόταση για το ευρυτος είναι ότι έτυμολογειται από το ευρύς+ το επίθημα τος και σημαινει μεγαλοσωμος.
Δεδομένου ότι ήταν το όνομα ενός γίγαντα της Ελληνικής μυθολογίας πιστεύω.οτι ειμαι πολύ κοντά.
Ναι αλλά είδες στα λεξικά ότι σημαίνει "ο ρέων άφθονα" και όχι μεγαλόσωμος. Αρα δεν μπορεί να ισχύει αυτό που λες επειδή το έχει και ένας γίγαντας.
Μόνο στο λιντλ Σκοτ υπάρχει αυτή η έρμηνεια η οποία προέρχεται από παρετυμολογια,όπως ακριβώς πάρετεμολογει το λεξικό αυτό τη λέξη Ευρίπος και πολλές άλλες.
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

Jimmy81 έγραψε: 28 Μαρ 2019, 00:04
skartados έγραψε:Το θεμα τώρα είναι πως πρόφεραν τη λεξη οι Έλληνες,η, έστω κάποιοι από αυτούς την δεύτερη χιλιετία π.χ.
Ήδη το έχω βαλει μέσα στο νημα,.Το ξέρουμε από αιγυπτιακή πινακίδα που βρεθηκε την εποχή του Τουθμωση του 3του στην Αίγυπτο με ελληνικα τοπωνύμια.
Οι Αιγύπτιοι λοιπόν αναφέρουν την περιοχή των Αχαιών,-δαναων πιθανότατα την Πελοπόννησο ως τανατζα.
Σημασία έχεις όμως πώς πρόφεραν οι Ελληνες όχι οι Αιγύπτιοι.
Οι Αιγύπτιοι έγραψαν αυτά που άκουσαν από τους Αχαιούς,δεν τα εβγαλαν από τον κωλο τους.
Σοβαρεψου λίγο.
Αυτό συνεβη και αργότερα.Πολλές ελληνικές προφορές τις γνωρίζουμε από τα δάνεια που δωθηκαν σε άλλες γλώσσες.
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Κοιτίδα των ινδοευρωπαιων

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

Η 2η μου πρόταση ομως είναι λίγο διαφορετική.
Με έχουν βαλει σε σκέψη 2 αρχαία χωρια,ένα του ομηρου και ένα του Ηροδότου.

Του ομηρου είναι το γνωστό
Ζευ άνα, Δωδωναίε, Πελασγικέ,
Και του Ηροδότου το επίσης γνωστό

Το ελληνικό έθνος, αφότου φάνηκε, την ίδια πάντα γλώσσα μιλεί — αυτή είναι η πεποίθησή μου· αφότου όμως ξέκοψε από το πελασγικό,
http://www.greek-language.gr/digitalRes ... text_id=30

Αργότερα θα εξηγήσω τι εννοώ πιο αναλυτικά
Ας συνεχίσω λίγο τον συλλογισμό μου.
Είναι σίγουρο πως ένα κοινό. χαρακτηριστικό των λεγόμενων ιε λαών είναι η λατρεία του Δία.
Υπάρχει από την Ινδία ως ντιαςπιτερ μεχρι την Ιταλία ως τζουπιτερ.
Στα έπη,παρόλο που οι πρωταγωνιστές Αχαιοί και Τρώες έχουν την ίδια θρησκεία και λατρεύουν φυσικά τον Δία ως ανώτερο όλων των θεών,Ο Ομηρος τον όνομαζει πελασγικο,μας δινει να καταλάβουμε,ότι ο Δίας ήταν ο αρχέγονος θεός των πελασγών.

Στη συνέχεια εχουμε την αναφορά του Ηροδότου ότι το ελληνικό έθνος όταν άρχισε να μιλα την Ελληνική γλωσσα ξεκοψε από το πελασγικο έθνος
Αυτή ισως είναι η μονη αναφορά σε ολόκληρη την αρχαία γραμματεία που θυμιζει την ιε θεωρία ,όπως την αντιλαμβανομαστε εμεις σημερα.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γλωσσολογία”