Pertinax έγραψε: 24 Φεβ 2019, 20:56Ζαποτέκος έγραψε:Σημασία έχει η μαρτυρία του Πόρφυ ότι αυτοί οι Μανιάτες και μετά τον εκχριστιανισμό τους θεωρούνταν "Έλληνες/ειδωλολάτρες" από τους υπόλοιπους ντόπιους. Γιατί άραγε; Μήπως αυτό δείχνει ότι είχαν περάσει στο στάδιο του κρυφο-παγανισμού; Πολύ ιντριγκαδόρικο αυτό το σενάριοPertinax έγραψε:![]()
προφανως τους ειχαν μεινει αρκετα εθιμα απο παλια ας ηταν χριστιανοι.
θυμαμε τον παππου μου καποτε εκανε μαντεια με το οστο απο την πλατη ενος αρνιου ψημενου ειπε στην νυφη του οτι θα γεννουσε αγορι γιατι ηταν σε καποιο μερος μαυρισμενο. γεννησε κοριτσι![]()
οταν ειδε ενα μικρο αρχαιο χαλκινο αγαλματιδιο στο χωραφι του σχολιασε οτι φοβηθηκε για λιγο γιατι νομισε οτι ηταν δαιμονας.
νεος εκανε στα χωραφια καποιο ξορκι με καρβουνο η με σταχτη; δεν θυμαμε τι μου εχει πει ο πατερας μου καποια εποχη ουτε για αυτο θυμαμε κατι συγκεκριμενο. απο το χωριο και αλλοι τα ξεραν αλλα δεν τα καναν. εχω ρωτησει και καποιον γνωστο μου αλβανο μην ειχαν παρομοια εθιμα οι προγονοι του αλλα δεν ειχαν, εκτος απο αυτο με το κοκκαλο αλλα το καναν με οστο απο κοτα, παντα οι παλιοτεροι οχι η νεα γενια.
παρα πολλα τοπικα εθιμα καταγονται απο τα παλια αλλα εχουν περιτυλιχθει με τον μανδυα του χριστιανισμου
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Σε όλη την Ελλάδα η λαϊκή πρόσληψη της Ορθοδοξίας είναι τίγκα στα παγανιστικά κατάλοιπα. Το ερώτημα είναι γιατί ειδικά οι εκχριστιανισμένοι Μανιάτες εξακολουθούσαν να θεωρούνται "Έλληνες" από τους υπόλοιπους.lolek1 έγραψε: 24 Φεβ 2019, 21:38Pertinax έγραψε: 24 Φεβ 2019, 20:56 Σημασία έχει η μαρτυρία του Πόρφυ ότι αυτοί οι Μανιάτες και μετά τον εκχριστιανισμό τους θεωρούνταν "Έλληνες/ειδωλολάτρες" από τους υπόλοιπους ντόπιους. Γιατί άραγε; Μήπως αυτό δείχνει ότι είχαν περάσει στο στάδιο του κρυφο-παγανισμού; Πολύ ιντριγκαδόρικο αυτό το σενάριο![]()
προφανως τους ειχαν μεινει αρκετα εθιμα απο παλια ας ηταν χριστιανοι.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Δεν υπάρχει άλλος νεοπαγανιστής σαν τον Γεμιστό πρίν από αυτόν ( Μεσοβυζαντινή περίοδος και έπειτα ) που να το δηλώνει τόσο ξεκάθαρα.Pertinax έγραψε: 24 Φεβ 2019, 20:56Έλα ντε. Ο Πλήθων προέκυψε από παρθενογένεση;lolek1 έγραψε: 23 Φεβ 2019, 22:02 ποσο σωστο ειναι να ονομαζουμε καποιον ελληνα εκεινης της εποχης νεοπαγανιστη;
δεν υπηρχε συνεχεια της παλαιας θρησκειας σε μερικους ελληνες ως τοτε; αν και νομιζω περισσοτερο πιστευαν στον Απολλωνα και οχι στο υπολοιπο πανθεον
Δεν έχει και μεγάλη σημασία αν ο "επίσημος εκχριστιανισμός" έγινε τον 6ο ή τον 9ο αιώνα. Σημασία έχει η μαρτυρία του Πόρφυ ότι αυτοί οι Μανιάτες και μετά τον εκχριστιανισμό τους θεωρούνταν "Έλληνες/ειδωλολάτρες" από τους υπόλοιπους ντόπιους. Γιατί άραγε; Μήπως αυτό δείχνει ότι είχαν περάσει στο στάδιο του κρυφο-παγανισμού; Πολύ ιντριγκαδόρικο αυτό το σενάριοΖαποτέκος έγραψε:Στην πραγματικότητα η αρχαιολογική σκαπάνη έχει δείξει πως ο Πορφυ έγραφε μπαρουφίτσες και οι Μανιάτες είχαν γίνει χριστιανοί τουλάχιστον απ' τον 6ο αι. Αλλά ήθελε να προσθέσει άλλο ένα θρησκευτικό επίτευγμα στον παππού του. Γενικά αυτή την τραχύτητα που είχαν οι Μανιάτες μέχρι τον 19ο αι. , την είχαν και οι πρόγονοί τους.Pertinax έγραψε: 2) Ασχέτως του τι πίστευε ο Πόρφυ για την ταυτότητα αυτών των Μανιατών, από αυτά που γράφει φαίνεται ότι οι ντόπιοι ελληνόφωνοι ορθόδοξοι θεωρούσαν "στάμπα" τον χαρακτηρισμό "Έλληνες" και τους Μανιάτες-Έλληνες τους είχαν περιθωριοποιημένους.![]()
Νομίζω πως τους Μανιάτες τους κατηγορούσαν για ειδωλολατρισμό λόγω της καταστάσης στην οποία βρίσκονταν. Μέχρι και τον 15ο αι. βλέπουμε πως δεν είχαν τον θεό τους : Εν ώ γένος ου μικρόν ουδ ‘ ολίγον Ελλήνων ουκ ασφαλεί γλώττη χρώμενον , λόγω μέν ευσεβείς , έργω δέ τό πάν άθεοι και θηρίων απάντων ωμότεροι , μήτε Θεώ , μήτε φύσεως όροις πειθόμενοι , αλλά πλεονεξία και αρπαγή και τοις των ομοφύλων αίμασι χαίροντες , ανδραποδιστάς περί κακίας άθλων μιμούμενοι , στεφανηφορούσιν ασέβειαν , αυτούς προς υπερβάλλοντες . Αυτό δεν σημαίνει πως ήταν ειδωλολάτρες.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Κάτσε θα ψάξω να βρώ ένα pdf που είχε όλη την εργογραφία του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού μαζεμένη ( εκεί πρέπει να είχα δεί και για τον κρυπτοπαγανισμό του Βησσαρίωνος ) για να δούμε πως αποκαλεί ο Άγιος τους σύγχρονούς του συμπατριώτες, Ρωμαίους , Γραικούς ή τουρλου τουρλου.Pertinax έγραψε: 24 Φεβ 2019, 20:38Εγώ στο βιβλίο του Ρωμανίδη (Ρωμηοσύνη) έχω βρει τη συνέχεια του αποσπάσματος του Μάρκου του Ευγενικού:Ζαποτέκος έγραψε: 23 Φεβ 2019, 21:44 Αυτό του Μάμμαντος το βρήκα τυχαία. Διάβαζα στην Εκκλησιαστική Ιστορία του Φειδά για τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό και τους "Γραικολατίνους" του. Έψαξα λοιπόν και το βρήκα στο ιντερνέτι και μαζί την απάντηση του ενωτικού πατριάρχη.
«Αλλά τί, φησί, δράσωμεν προς τους μέσους τούτους Γραικολατίνους, οι την μεσότητα περιέποντες, τα μεν επαινούσι των λατινικών εθών και δογμάτων αναφανδόν, τα δ’ επαινούσι μεν, αλλ’ ουκ άν έλοιντο, τα δ’ ουδ’ επαινούσιν όλως; - Φευκτέον αυτούς, ως φεύγει τις από όφεως [...] Ούτοι δε μετά των Λατίνων, τη αιτία τούτους συνάπτουσιν. Και ημείς μεν μετά του σεπτού Μαξίμου [του Ομολογητή] και των τότε Ρωμαίων και των δυτικών Πατέρων, ου ποιούμεν τον Υιόν αιτίαν του Πνεύματος˙ ούτοι δε κατά μεν τους Γραικούς αιτίαν, κατά δε τους Λατίνους αρχήν του Πνεύματος τον Υιόν εν τω όρω αποφαίνονται...»
Σύμφωνα με τον Ρωμανίδη, ο Μάρκος ο Ευγενικός θεωρούσε "ψευδο-Ρωμαίους" (δλδ προδότες) τους Ενωτικούς, γι' αυτό τους αποκαλούσε Γραικούς και όχι Ρωμαίους.
Αλλά και ο Δούκας, ενώ χρησιμοποιεί κατά κόρον το εθνωνύμιο Ρωμαίοι, όταν διηγείται τα γεγονότα της Συνόδου Φερράρας-Φλωρεντίας για την Ένωση των Εκκλησιών χρησιμοποιεί το όνομα Γραικοί. Γραικούς, επίσης, αποκαλεί τους Βυζαντινούς που πήραν μέρος στη λειτουργία της 12ης Δεκεμβρίου του 1452 στην Αγιά Σοφιά που επικύρωσε την Ένωση των Εκκλησιών...
wowΤυχαία βρήκα και κάτι άλλο. Παλιά είχα διαβάσει την "Γυφτοπούλα" και εκεί ο Παπαδιαμάντης έγραφε πως υπήρχε επιστολή του Βησσαρίωνος προς το Γεμιστό , η οποία φανέρωνε πως ο Βησσαρίων ήταν τελικά νεοπαγανιστής και όχι χριστιανός. Και θεωρούσα πως αυτό ήταν απλώς εφεύρημα του Παπαδιαμάντη. Ε, λοιπόν, τυχαία βρήκα και την πηγή του 15ου αι. απ'την οποία άντλησε αυτήν την πληροφορία ο Παπαδιαμάντης.
Και ποια είναι αυτή;;;
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Pertinax έγραψε: 24 Φεβ 2019, 20:38
Εγώ στο βιβλίο του Ρωμανίδη (Ρωμηοσύνη) έχω βρει τη συνέχεια του αποσπάσματος του Μάρκου του Ευγενικού:
«Αλλά τί, φησί, δράσωμεν προς τους μέσους τούτους Γραικολατίνους, οι την μεσότητα περιέποντες, τα μεν επαινούσι των λατινικών εθών και δογμάτων αναφανδόν, τα δ’ επαινούσι μεν, αλλ’ ουκ άν έλοιντο, τα δ’ ουδ’ επαινούσιν όλως; - Φευκτέον αυτούς, ως φεύγει τις από όφεως [...] Ούτοι δε μετά των Λατίνων, τη αιτία τούτους συνάπτουσιν. Και ημείς μεν μετά του σεπτού Μαξίμου [του Ομολογητή] και των τότε Ρωμαίων και των δυτικών Πατέρων, ου ποιούμεν τον Υιόν αιτίαν του Πνεύματος˙ ούτοι δε κατά μεν τους Γραικούς αιτίαν, κατά δε τους Λατίνους αρχήν του Πνεύματος τον Υιόν εν τω όρω αποφαίνονται...»
Σύμφωνα με τον Ρωμανίδη, ο Μάρκος ο Ευγενικός θεωρούσε "ψευδο-Ρωμαίους" (δλδ προδότες) τους Ενωτικούς, γι' αυτό τους αποκαλούσε Γραικούς και όχι Ρωμαίους.
Αλλά και ο Δούκας, ενώ χρησιμοποιεί κατά κόρον το εθνωνύμιο Ρωμαίοι, όταν διηγείται τα γεγονότα της Συνόδου Φερράρας-Φλωρεντίας για την Ένωση των Εκκλησιών χρησιμοποιεί το όνομα Γραικοί. Γραικούς, επίσης, αποκαλεί τους Βυζαντινούς που πήραν μέρος στη λειτουργία της 12ης Δεκεμβρίου του 1452 στην Αγιά Σοφιά που επικύρωσε την Ένωση των Εκκλησιών...
Λοιπόν στα γρήγορα που έψαξα δεν φαίνεται να είχε δίκιο ο πατέρας Ρωμανίδης. Άνετα χρησιμοποιεί το "Γραικός" ο Μάρκος Ευγενικός χωρίς την έννοια του αιρετικού. Βέβαια πάντα το έχει σε αντιπαραβολή με τους Λατίνους.
h**ps://www.scribd.com/document/268339303/Sf-ma ... e-Bilingva
σελ. 91 συνήλθομεν Γραικοί και Λατίνοι
σελ. 116 επί του ευσεβούς Βασιλείου βασιλέως Ρωμαίων και αγιωτάτου πατριάρχου Φωτίου
σελ. 119 Διάλογος Λατίνου και Γραικού
σελ. 155 Λατίνων και Γραικών
σελ.207 παρ' ημιν τοις Γραικοις
Το "Ρωμαίοι" είναι πιο σπάνιο και σχετίζεται με το παρελθόν, τουλάχιστον στα έργα που είδα στον παραπάνω σύνδεσμο ( Βασιλείου βασιλέως Ρωμαίων , των τότε Ρωμαίων που έβαλες παραπάνω. ).
Παίζει να πιστεύει πως υπήρχαν και Νέοι Έλληνες ( δηλαδή μη ειδωλολάτρες ). Λέει ( σελ. 60 ) ...οι Έλληνες, το αρχαίον, φιλοσόφους τινας είχον... ( και μετά λέει για τους Εσαίους των Εβραίων ).
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Αδελφέ, επιτέλους το βρήκα !
Το διαβάζεις είτε από εδώ http://www.patristique.org/sites/patris ... xvii_2.pdf ( σελ. 187 ) είτε από εδώ https://norfid.files.wordpress.com/2013 ... gestis.pdf . Πρόκειται για τον Μανουὴλ τον Κορίνθιο τον Μεγάλο ῥήτορα τῆς μεγάλης Εκκλησίας ( Έζησε το β΄μισό του 15ου αι. και αρχές του 16ου αι. https://el.wikipedia.org/wiki/Μανουήλ_ο_Κορίνθιος Το 1483-1484 τιμήθηκε με το αξίωμα του μεγάλου ρήτορα του Οικουμενικού Πατριαρχείου. )
ΤΟΥ ΚΥΡ ΜΑΝΟΥΗΛ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΡΗΤΟΡΟΣ ΛΟΓΟΣ ...ΚΑΤΑ ΓΕΜΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΒΗΣΣΑΡΙΩΝΟΣ ... ο χρηματίσας μητροπολίτης Νικαίας Βησσαρίων και Γεμιστός οι θεομάχοι ...την παλαιάν των Ελλήνων περί θεούς ή δαίμονας ειπείν οικειότερον βδελυγμίαν εν ταις σφων αυτών περιφέροντες ψυχαίς κ.λπ. κ.λπ. Τα ερωτήματα που λέει πως έστειλε ο Βησσαρίων στον Γεμιστό υπάρχουν στην Πατρολογία Γκρέκα. Ομοίως και η επιστολή που λέει πως έστειλε ο Βησσαρίων στους γιούς του Γεμιστού μετά τον θάνατο του τελευταίου ( ...Πέπυσμαι τον κοινόν πατέρα και καθηγεμόνα , το γεώδες πάν αποθέμενον , ες τον ουρανόν και τον ακραιφνή μεταστήναι χώρον, τον μυστικόν τοις ολυμπίοις θεοίς συγχορεύσαντα ίακχον …
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Τρομερό εύρημα!!! Σωραίος!Ζαποτέκος έγραψε: 25 Φεβ 2019, 03:46 ΤΟΥ ΚΥΡ ΜΑΝΟΥΗΛ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΡΗΤΟΡΟΣ ΛΟΓΟΣ ...ΚΑΤΑ ΓΕΜΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΒΗΣΣΑΡΙΩΝΟΣ ... ο χρηματίσας μητροπολίτης Νικαίας Βησσαρίων και Γεμιστός οι θεομάχοι ...την παλαιάν των Ελλήνων περί θεούς ή δαίμονας ειπείν οικειότερον βδελυγμίαν εν ταις σφων αυτών περιφέροντες ψυχαίς κ.λπ. κ.λπ. Τα ερωτήματα που λέει πως έστειλε ο Βησσαρίων στον Γεμιστό υπάρχουν στην Πατρολογία Γκρέκα. Ομοίως και η επιστολή που λέει πως έστειλε ο Βησσαρίων στους γιούς του Γεμιστού μετά τον θάνατο του τελευταίου ( ...Πέπυσμαι τον κοινόν πατέρα και καθηγεμόνα , το γεώδες πάν αποθέμενον , ες τον ουρανόν και τον ακραιφνή μεταστήναι χώρον, τον μυστικόν τοις ολυμπίοις θεοίς συγχορεύσαντα ίακχον …)
thanx και για τον Μάρκο!Ζαποτέκος έγραψε:Λοιπόν στα γρήγορα που έψαξα δεν φαίνεται να είχε δίκιο ο πατέρας Ρωμανίδης. Άνετα χρησιμοποιεί το "Γραικός" ο Μάρκος Ευγενικός χωρίς την έννοια του αιρετικού. Βέβαια πάντα το έχει σε αντιπαραβολή με τους Λατίνους.
h**ps://www.scribd.com/document/268339303/Sf-ma ... e-Bilingva
σελ. 91 συνήλθομεν Γραικοί και Λατίνοι
σελ. 116 επί του ευσεβούς Βασιλείου βασιλέως Ρωμαίων και αγιωτάτου πατριάρχου Φωτίου
σελ. 119 Διάλογος Λατίνου και Γραικού
σελ. 155 Λατίνων και Γραικών
σελ.207 παρ' ημιν τοις Γραικοις
Άλλη μια απόδειξη ότι ο Ρωμανίδης ήταν φουλ κολλημένος και αναξιόπιστος.
Κι εγώ τείνω να καταλήξω στο ότι οι περισσότεροι εγγράμματοι θεωρούσαν δικά τους τα ονόματα Γραικοί και Έλληνες (κυρίως το πρώτο), αλλά τα χρησιμοποιούσαν σε ειδικές περιπτώσεις. Το Γραικοί κυρίως όταν αντιπαραβάλλονταν με τους Παπικούς (των οποίων τη ρωμαϊκότητα οι Βυζαντινοί Ρωμαίοι δεν αμφισβήτησαν ποτέ στα σοβαρά) και το Έλληνες όταν ήθελαν να τονίσουν τη σχέση τους με την ελληνική αρχαιότητα.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ξέρουμε που έχει χαθεί αυτή η ψυχή; Γράφει κάπου;
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Έλα, ντε ;
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Καλαβρία έγραψε: 24 Φεβ 2019, 13:48Στους κατοίκους της Αντιόχειας..Σαμψών έγραψε: 23 Φεβ 2019, 12:10Σε ποιούς ακριβώς τα λέει αυτά και γιατί;Καλαβρία έγραψε: 22 Φεβ 2019, 18:16 Ιουλιανός και αναφορά περί ''ελληνικής καταγωγής'' και ταυτοχρονα ''ελληνικου θρησκευματος'' χωρίς να προκαλειτε η σημερνικη συγχυση.
[Ιουλιανού, ό.π., 40.10-15: ]
«Και βέβαια», γράφει εκεί ο Ιουλιανός, «πρωτύτερα σας επαινούσα με όσο μεγαλύτερη θέρμη μπορούσα, χωρίς να σκεφθώ να περιμένω να δω στην πράξη πώς θα ταιριάξουμε μεταξύ μας. Αλλά, επειδή θεώρησα ότι εσείς μεν είστε Έλληνες στην καταγωγή, και εγώ, αν και είμαι Θράκας στο γένος, είμαι Έλληνας στον τρόπο ζωής, νόμιζα ότι θα αγαπηθούμε μεταξύ μας πάρα πολύ». [487]
Που παροτι ήταν Ελληνες στο γένος δεν ήταν και Ελληνες στο θρησκευμα....όπως δηλαδή ο επιστολογράφος Ιουλιανός.
Η πηγή αυτή [πρωτογενής από τον ίδιο τον Ιουλιανό ]
καταρίπτει και το νεοπαγανιστικό παραμύθι για τον Ελληνα Ιουλιανό [ αν και ήταν κατα το ημισυ] και τους '''αλλογενείς'' χριστιανούς
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Στο μόνο που διαφωνώ ειναι οτι η φράση '''Παλαιοι Ελληνες '''ειναι μόναχα θρησκευτικη.ΟΥΤΙΣ έγραψε: 22 Φεβ 2019, 22:27Ζαποτέκος έγραψε: 20 Φεβ 2019, 02:34Pertinax έγραψε: 20 Φεβ 2019, 01:59
Οι Μανιάτες δεν μπορεί να ήταν Ρωμαίοι με την εθνοτική έννοια. Αφού, όπως λέει ο Πόρφυ, όλοι τους αποκαλούσαν Έλληνες, γιατί οι άμεσοι πρόγονοί τους (μέχρι την εποχή του Βασίλειου Α') ήταν παγανιστές. Επομένως εδώ το "παλαιότατοι Ρωμαίοι" μάλλον έχει τη σημασία: παλαιότατοι Ρωμαίοι υπήκοοι (σε αντίθεση με τους επήλυδες Σλάβους).
Το χωρίο έχει έτσι :
Ἰστέον, ὅτι οἱ τοῦ κάστρου Μαΐνης οἰκήτορες οὐκ εἰσὶν ἀπὸ τῆς γενεᾶς τῶν προρρηθέντων Σκλάβων, ἀλλ΄ἐκ τῶν παλαιοτέρων Ῥωμαίων, οἱ καὶ μέχρι τοῦ νῦν παρὰ τῶν ἐντοπίωνἝλληνες προσαγορεύονται διὰ τὸ ἐν τοῖς προπάλαιοις χρόνοις εἰδωλολάτρας εἶναι καὶ προσκυνητὰς τῶν εἰδώλων κατὰ τοὺς παλαιοὺς Ἕλληνας, οἵτινες ἐπὶ τῆς βασιλείας του ἀοιδίμου Βασιλείου βαπτισθέντες Χριστιανοὶ γεγόνασιν.
Το παλαιοτέρων αναφέρεται στον ειδωλολατρισμό/ελληνισμό τους. Το "Ρωμαίοι" όμως τι άλλο μπορεί να είναι εκτός από εθνικό ;
Νομίζω ότι το χωρίο δεν έχει δυσκολίες ερμηνείας.
Το κάστρο της Μάνης κατοικείται από τους παλιότερους των Ρωμαίων( εδώ πρόκειται για εθνοτικό χαρακτηρισμό), τους οποίους φώναζαν Έλληνες(εδώ πρόκειται για θρησκευτικό χαρακτηρισμό) εξαιτίας του γεγονότος ότι ακόμη προσκυνούσαν τα είδωλα όπως και οι παλαιοί Έλληνες(εδώ πρόκειται ξανά για θρησκευτικό χαρακτηρισμό) οι οποίοι έγιναν χριστιανοί κατά την περίοδο που βασίλευσε ο Βασίλειος.
Ρωμαίοι=εθνικός χαρακτηρισμός που περιλαμβάνει και τους Έλληνες στην καταγωγή εξού και χαρακτηρίζονται "παλαιότεροι". Επομένως, το Ρωμαίος σημαίνει τον Έλληνα στην καταγωγή. Ειδικά αν εκείνος είναι "εκ των παλαιοτέρων".![]()
Έλληνες και παλαιοί Έλληνες=θρησκευτικός χαρακτηρισμός που περιλαμβάνει τους αρχαιόθρησκους ανεξαρτήτως καταγωγής, συνεπώς και ελληνικής καταγωγής. Τους Μανιάτες πριν να προσηλυτιστούν.
Άρα οι Μανιάτες, αν και νεοπροσήλυτοι στον χριστιανισμό είναι "εκ των παλαιοτέρων Ρωμαίων". Δηλαδή, όπως θα μεταφράζαμε σήμερα, "από τους αρχαιότερους των Ελλήνων".
Δηλαδή ειναι η πρώτη αναφορά , αλλά όχι η δεύτερη ..
Οταν λέει '''προσκυνητές των ειδόλων''' αρα εννοεί άμεσα οτι είναι ειδολολάτρες
και υστερα αμέσως αναφέρει ''κατα τους παλαιους Ελληνες'''
αναφέρεται - προσδιορίζει
συγκεκριμένο λαό συγκεκριμένης χρονικής περιόδου.
Δηλαδή ουσιαστικά επεξηγεί την πορεία του ονόματος Ελλην [ από εθνικη σε θρησκευτική]
οτι δηλαδή η ονομασία Ελληνας για τον οποιονδηποτε ειδολολάτρη
προκύπτει από εννοια που πήρε η λέξη στα υστεροελληνιστικά χρόνια ,
Ελληνας= πολυθειστης=ειδολολάτρης
δηλαδη ο δεχόμενος τον τροπο θρησκευειν των αρχαιων Ελληνων .
Αυτο μαζι με την εννοια ''εκ των παλαιοτέρων Ρωμαίων'''
πειθει για την υπονεια συνέχειας
και την χρηση διαφορετικων ονομασιων του ιδιου λαού
στο περασμα των αιωνων
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Το χωρίο αυτό δείχνει τρομερή συνέχεια του ελληνισμού.
Ἰστέον, ὅτι οἱ τοῦ κάστρου Μαΐνης οἰκήτορες οὐκ εἰσὶν ἀπὸ τῆς γενεᾶς τῶν προρρηθέντων Σκλάβων, ἀλλ΄ἐκ τῶν παλαιοτέρων Ῥωμαίων, οἱ καὶ μέχρι τοῦ νῦν παρὰ τῶν ἐντοπίωνἝλληνες προσαγορεύονται διὰ τὸ ἐν τοῖς προπάλαιοις χρόνοις εἰδωλολάτρας εἶναι καὶ προσκυνητὰς τῶν εἰδώλων κατὰ τοὺς παλαιοὺς Ἕλληνας, οἵτινες ἐπὶ τῆς βασιλείας του ἀοιδίμου Βασιλείου βαπτισθέντες Χριστιανοὶ γεγόνασιν.
Λέει δηλαδή πως οι ελληνόφωνοι Μανιάτες δεν ήταν από τους Σλάβους Μηλιγγούς και Εζερίτες που ανέφερε πρίν αλλά από τους παλαιότερους κατοίκους της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Τόσο παλαιοί, που οι ντόπιοι γείτονές τους, τους αποκαλούσαν θρησκευτικά Έλληνες , γιατί μέχρι την εποχή του παππού του ήταν ειδωλολάτρες , όπως ήταν οι αρχαίοι ( παλαιοί ) Έλληνες. Κάνοντας ο Πορφυ χρήση των λέξεων παλαιοί Έλληνες , μας φανερώνει πως υπήρχαν και νέοι Έλληνες. Και αυτοί ήταν οι χριστιανοί ελληνόφωνοι της εποχής του.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Ένας ωραίος τύπος έχει κάνει μια εργασία ( ιστορική, όχι θρησκευτική ) και για την γλώσσα : https://www.oodegr.com/neopaganismos/ro ... s_16.htm#2.
Ανασκευάζει την άποψη που θέλει τους Νεοέλληνες να διαιρούνται σε δυό εθνότητες : 1) Τους Έλληνες ( Έλληνες, (Γ)ραικοί )που ήταν οι μορφωμένοι λόγιοι και γλώσσα τους ήταν η αρχαιοπρεπής ελληνική. 2) Τους Ρωμαίους ( Ρωμιούς, Γραικούς ) που ήταν η πλέμπα και γλώσσα τους ήταν η ρωμαίικη ( κοινή ελληνική, κοινή γραικική, απλή ελληνική, πεζή ελληνική, απλή ρωμαϊκή ), η βαρβαρική ελληνική δηλαδή.
Και έχει μαζέψει διάφορα όμορφα αποσπάσματα :
1681 , Τέχνη Ρητορικής του Φραγκίσκου Σκούφου : Θαλής ο φιλόσοφος ...ήτον Έλληνας, ήγουν Ρωμαίος εις το γένος.
1709, Λεξικό : Πένταθλον , το των παλαιών Ρωμαίων [ antichi Greci = αρχαίων Ελλήνων ]
1652, Λαόνικος Ζαμίτρης : Σημάδευε συ που διαβάζεις ότι εμεταχειρισθήκαμεν εις το παρόν διήγημα κάποια λόγια Ελληνικά επειδή και τούτη η γλώσσα μας εκλείπει εις πολλά και παρά να τα πάρωμεν από ξένες γλώσσες, ελογιάσαμεν διά καλύτερον να τα δανεισθούμεν από την παλαιάν μας την Ελληνικήν, η οποία, όντας η βασίλισσα των γλωσσών και εκείνη που εστόλισεν άλλες ξένες, θέλει στολίσει και τούτην, η οποία απ' αυτήν κατεβαίνει .
http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/z ... tml#84_Top
https://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pager. ... 40&lang=el
https://imgur.com/4wmtpRf
Έχει και άλλα ωραία, διαβάστε τα στο άρθρο.
Ἰστέον, ὅτι οἱ τοῦ κάστρου Μαΐνης οἰκήτορες οὐκ εἰσὶν ἀπὸ τῆς γενεᾶς τῶν προρρηθέντων Σκλάβων, ἀλλ΄ἐκ τῶν παλαιοτέρων Ῥωμαίων, οἱ καὶ μέχρι τοῦ νῦν παρὰ τῶν ἐντοπίωνἝλληνες προσαγορεύονται διὰ τὸ ἐν τοῖς προπάλαιοις χρόνοις εἰδωλολάτρας εἶναι καὶ προσκυνητὰς τῶν εἰδώλων κατὰ τοὺς παλαιοὺς Ἕλληνας, οἵτινες ἐπὶ τῆς βασιλείας του ἀοιδίμου Βασιλείου βαπτισθέντες Χριστιανοὶ γεγόνασιν.
Λέει δηλαδή πως οι ελληνόφωνοι Μανιάτες δεν ήταν από τους Σλάβους Μηλιγγούς και Εζερίτες που ανέφερε πρίν αλλά από τους παλαιότερους κατοίκους της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Τόσο παλαιοί, που οι ντόπιοι γείτονές τους, τους αποκαλούσαν θρησκευτικά Έλληνες , γιατί μέχρι την εποχή του παππού του ήταν ειδωλολάτρες , όπως ήταν οι αρχαίοι ( παλαιοί ) Έλληνες. Κάνοντας ο Πορφυ χρήση των λέξεων παλαιοί Έλληνες , μας φανερώνει πως υπήρχαν και νέοι Έλληνες. Και αυτοί ήταν οι χριστιανοί ελληνόφωνοι της εποχής του.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Ένας ωραίος τύπος έχει κάνει μια εργασία ( ιστορική, όχι θρησκευτική ) και για την γλώσσα : https://www.oodegr.com/neopaganismos/ro ... s_16.htm#2.
Ανασκευάζει την άποψη που θέλει τους Νεοέλληνες να διαιρούνται σε δυό εθνότητες : 1) Τους Έλληνες ( Έλληνες, (Γ)ραικοί )που ήταν οι μορφωμένοι λόγιοι και γλώσσα τους ήταν η αρχαιοπρεπής ελληνική. 2) Τους Ρωμαίους ( Ρωμιούς, Γραικούς ) που ήταν η πλέμπα και γλώσσα τους ήταν η ρωμαίικη ( κοινή ελληνική, κοινή γραικική, απλή ελληνική, πεζή ελληνική, απλή ρωμαϊκή ), η βαρβαρική ελληνική δηλαδή.
Και έχει μαζέψει διάφορα όμορφα αποσπάσματα :
1681 , Τέχνη Ρητορικής του Φραγκίσκου Σκούφου : Θαλής ο φιλόσοφος ...ήτον Έλληνας, ήγουν Ρωμαίος εις το γένος.
1709, Λεξικό : Πένταθλον , το των παλαιών Ρωμαίων [ antichi Greci = αρχαίων Ελλήνων ]
1652, Λαόνικος Ζαμίτρης : Σημάδευε συ που διαβάζεις ότι εμεταχειρισθήκαμεν εις το παρόν διήγημα κάποια λόγια Ελληνικά επειδή και τούτη η γλώσσα μας εκλείπει εις πολλά και παρά να τα πάρωμεν από ξένες γλώσσες, ελογιάσαμεν διά καλύτερον να τα δανεισθούμεν από την παλαιάν μας την Ελληνικήν, η οποία, όντας η βασίλισσα των γλωσσών και εκείνη που εστόλισεν άλλες ξένες, θέλει στολίσει και τούτην, η οποία απ' αυτήν κατεβαίνει .
http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/z ... tml#84_Top
https://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pager. ... 40&lang=el
https://imgur.com/4wmtpRf
Έχει και άλλα ωραία, διαβάστε τα στο άρθρο.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Πες τα ρε παιχτούρααααααΖαποτέκος έγραψε: 19 Μαρ 2019, 12:55 Το χωρίο αυτό δείχνει τρομερή συνέχεια του ελληνισμού.
Ἰστέον, ὅτι οἱ τοῦ κάστρου Μαΐνης οἰκήτορες οὐκ εἰσὶν ἀπὸ τῆς γενεᾶς τῶν προρρηθέντων Σκλάβων, ἀλλ΄ἐκ τῶν παλαιοτέρων Ῥωμαίων, οἱ καὶ μέχρι τοῦ νῦν παρὰ τῶν ἐντοπίωνἝλληνες προσαγορεύονται διὰ τὸ ἐν τοῖς προπάλαιοις χρόνοις εἰδωλολάτρας εἶναι καὶ προσκυνητὰς τῶν εἰδώλων κατὰ τοὺς παλαιοὺς Ἕλληνας, οἵτινες ἐπὶ τῆς βασιλείας του ἀοιδίμου Βασιλείου βαπτισθέντες Χριστιανοὶ γεγόνασιν.
Λέει δηλαδή πως οι ελληνόφωνοι Μανιάτες δεν ήταν από τους Σλάβους Μηλιγγούς και Εζερίτες που ανέφερε πρίν αλλά από τους παλαιότερους κατοίκους της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Τόσο παλαιοί, που οι ντόπιοι γείτονές τους, τους αποκαλούσαν θρησκευτικά Έλληνες , γιατί μέχρι την εποχή του παππού του ήταν ειδωλολάτρες , όπως ήταν οι αρχαίοι ( παλαιοί ) Έλληνες. Κάνοντας ο Πορφυ χρήση των λέξεων παλαιοί Έλληνες , μας φανερώνει πως υπήρχαν και νέοι Έλληνες. Και αυτοί ήταν οι χριστιανοί ελληνόφωνοι της εποχής του.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Ένας ωραίος τύπος έχει κάνει μια εργασία ( ιστορική, όχι θρησκευτική ) και για την γλώσσα : https://www.oodegr.com/neopaganismos/ro ... s_16.htm#2.
Ανασκευάζει την άποψη που θέλει τους Νεοέλληνες να διαιρούνται σε δυό εθνότητες : 1) Τους Έλληνες ( Έλληνες, (Γ)ραικοί )που ήταν οι μορφωμένοι λόγιοι και γλώσσα τους ήταν η αρχαιοπρεπής ελληνική. 2) Τους Ρωμαίους ( Ρωμιούς, Γραικούς ) που ήταν η πλέμπα και γλώσσα τους ήταν η ρωμαίικη ( κοινή ελληνική, κοινή γραικική, απλή ελληνική, πεζή ελληνική, απλή ρωμαϊκή ), η βαρβαρική ελληνική δηλαδή.
Και έχει μαζέψει διάφορα όμορφα αποσπάσματα :
1681 , Τέχνη Ρητορικής του Φραγκίσκου Σκούφου : Θαλής ο φιλόσοφος ...ήτον Έλληνας, ήγουν Ρωμαίος εις το γένος.
1709, Λεξικό : Πένταθλον , το των παλαιών Ρωμαίων [ antichi Greci = αρχαίων Ελλήνων ]
1652, Λαόνικος Ζαμίτρης : Σημάδευε συ που διαβάζεις ότι εμεταχειρισθήκαμεν εις το παρόν διήγημα κάποια λόγια Ελληνικά επειδή και τούτη η γλώσσα μας εκλείπει εις πολλά και παρά να τα πάρωμεν από ξένες γλώσσες, ελογιάσαμεν διά καλύτερον να τα δανεισθούμεν από την παλαιάν μας την Ελληνικήν, η οποία, όντας η βασίλισσα των γλωσσών και εκείνη που εστόλισεν άλλες ξένες, θέλει στολίσει και τούτην, η οποία απ' αυτήν κατεβαίνει .
http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/z ... tml#84_Top
https://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pager. ... 40&lang=el
https://imgur.com/4wmtpRf
Έχει και άλλα ωραία, διαβάστε τα στο άρθρο.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Εσύ πές τα φιλαράκι !
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 994 Απαντήσεις
- 18001 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
-
- 71 Απαντήσεις
- 2703 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
-
- 5 Απαντήσεις
- 936 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06
-
- 0 Απαντήσεις
- 323 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από tanipteros