Ναι, αυξήθηκε η πίεση να ανοίξουν οι συντεχνίες των profession, η αστική τάξη αρχικά και στη συνέχεια και άλλες τάξεις ήθελε να σπουδάσει τα παιδιά της και να εξασφαλίσει κοινωνική κινητικότητα. Το ίδιο έγινε σε όλες τις χώρες μεταπολεμικά. Στην Ελλάδα ίσως σε μεγαλυτερο βαθμό σε σχέση με τη Γερμανία π.χ. και αυτό είναι θετικό.πατησιωτης έγραψε: 25 Σεπ 2020, 12:12 Η αξία ενός πτυχίου ΕΜΠ σήμερα είναι το ένα τέταρτο της αξίας ενός πτυχίου ΕΜΠ τότε.Οσο για την αξία του πτυχίου μαθηματικού Σάμου αμφιβάλλω εάν είναι ίση με το χαρτί στο οποίο τυπώνεται.Διότι ο νόμος του πληθωρισμού εφαρμόζεται και στα πτυχία.
Εκείνο που συνέβη είναι το εξής : σε πρώτη φάση - τη δεκαετία του 80 - με τον μηχανισμό που περιέγραψα ανετράπη η αναλογία εισοδηματικών στρωμάτων σε όσους εισάγονταν.Σε δεύτερη φάση με τη συνεχή αύξηση των εισαγομένων και την υπογεννητικότητα φθάσαμε στο σημείο να έχουν σχεδόν όλοι ένα πτυχίο,το οποίο μπορούν να το βάλουν σε μια κορνίζα στο σαλόνι τους.
Ετσι ο ανταγωνισμός μεταφέρθηκε στα ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ όπου ούτε εξετάσεις υπάρχουν ούτε κάποια θεσμισμένη διαδικασία αλλά βασικά γνωριμίες με τους καθηγητές.
Από την άλλη οι ελίτ οχυρώνονται με άλλου τύπου φραγμούς και πράγματι με τις συνθήκες ανταγωνισμού που έχουν διαμορφωθεί, η τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει γίνει ένα ατελείωτο "κυνηγητό χαρτιών"
Η δικιά σας η Κεραμέως τα ισοπέδωσε μάλιστα πλήρως δίνοντας ισοτιμία στα πανεπιστήμια ΞΥΝΗ και ομίλου Στρατηγάκη
τα μεταπτυχιακά έχουν σήμερα αυστηρή μοριοδότηση, αρχίζουν όμως να μπαίνουν δίδακτρα και φυσικά υπάρχει και λύση της Κυπρου κ.λ.π.