Σελίδα 19 από 47

Re: Κατω η Πατριαρχια

Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2020, 01:48
από talaipwros
Naida έγραψε: 20 Απρ 2020, 01:44
talaipwros έγραψε: 20 Απρ 2020, 01:44
Naida έγραψε: 20 Απρ 2020, 01:39

Ε πως μου λες μια γυναίκα που έμεινε έγκυος απο καποιον που δεν είναι κατάλληλος να κάνει έκτρωση ως λυση; εγω δεν τη θεωρώ λύση για αυτο λεω και στον Αγι(έτσι ξεκινησε η κουβέντα) να μην νουθετουν μονο τα αγόρια της οικογένειας αλλά εξίσου σοβαρά και τα κορίτσια για φουλ προστασία και αντισυλληψη. Για να μη φορτωθούν κανέναν χωρίς να τον επιλέξουν. Με βρίσκεις λαθος;
Στο θέμα της επιλογής απο τη στιγμή που ο νόμος επιτρέπει την έκτρωση, που δεν συμφωνώ, παμε στο 2ο κομμάτι που είναι η δικαιοδοσία στο σωμα του άλλου. Ε δεν την έχει ο άντρας στο σωμα της γυναίκας. Απλά.
ε αντιστοιχα δεν πρεπει να εχει και η γυναικα δικαιοδοσια στο πορτοφολι του αντρα. Απλα
Δεν έχει η γυναίκα, το παιδί του έχει. Ορισμένο απο το νόμο ε, οχι απο τη γυναίκα. Ας πρόσεχε.
ε αυτο λεμε, οτι ο νομος ειναι αδικος

Re: Κατω η Πατριαρχια

Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2020, 01:49
από Αγις
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: 20 Απρ 2020, 01:31 λοιπόν έχουμε και λέμε: μια γυναίκα μένει έγκυος
ο άντρας επειδή δεν είναι δικό του σώμα δεν έχει κανέναν λόγο στην εγκυμοσύνη
οπότε:
αν η γυναίκα θέλει το μωρό, και ο άντρας δεν το θέλει και δεν θέλει γενικότερα σχέσεις με τη γυναίκα, εκείνη τον έχει δέσμιο και του καταστρέφει τη ζωή εξαιτίας μιας ανεπιθύμητης (για τον άντρα) εγκυμοσύνης
αν ο άντρας το θέλει το μωρό (που είναι και δικό του) αλλά η γυναίκα δεν το θέλει, πάει και το ρίχνει επειδή είναι δικό της το σώμα και το μωρό είναι κτήμα της και αποφασίζει χωρίς να λογοδοτεί στον άντρα

η έκτρωση blackpaint δεν είπες ότι χρησιμοποιείται για να μην καταστραφεί η ζωή των ζευγαριών από ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη
σβήσε το ζευγαριών και βάλε της γυναίκας μόνο, διότι εκείνη αποφασίζει αν είναι επιθυμητή ή όχι
ο άντρας σύμφωνα με τα λεγόμενά σας δεν έχει λόγο

εγώ είμαι κατά των εκτρώσεων και τονίζω το αίσθημα ευθύνης και συνεπειών για τις πράξεις που πρέπει να έχει κάθε άνθρωπος ανεξαρτήτως φύλου
το ειχα σβησει στο μνμ του αφησα μονο της γυναικας ...

σωστα τα λες - με ενα βασικο λαθος
τα γνωριζουν ολα αυτα καλα κ δεν τους / τις απασχολει αν αδικουνται καταφωρα η καταστρεφονται οι αντρες .

Re: Κατω η Πατριαρχια

Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2020, 01:50
από Gewponos90
Naida έγραψε: 20 Απρ 2020, 01:28
talaipwros έγραψε: 20 Απρ 2020, 01:20
αν δεν θελει να εχει σχετικα με τον τυπο, μπορει να κανει εκτρωση.
Αν αυτος δεν θελει σχετικα με την τυπισσα δεν μπορει να κανει τιποτα

υπαρχει προφανεστατη αδικια σε βαρος του αντρα, δεν θελει πολυ σκεψη
Μα και στις δυο περιπτώσεις πήραμε το ενδεχόμενο να μην εχει γίνει έκτρωση. Σε περίπτωση λοιπόν που γεννηθεί το παιδί ο άντρας ναι μεν υποχρεώνεται σε διατροφή αλλα και πάλι νομίζω δεν είναι κάτι που τον διώκει νομικά αν δεν την καταβάλει. Και φυσικά δεν τον υποχρεώνει κάνεις να εχει παρουσία στη ζωή του παιδιού.
Από την αλλη η μητέρα είναι υποχρεωμένη να δεχτεί επισκέψεις, Σαββατοκύριακα κτλ. εφόσον το έχει ορίσει ο νομος.
Νομίζεις ότι δεν τον διώκει νομικά αν δεν την καταβάλει..

Re: Κατω η Πατριαρχια

Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2020, 01:53
από Αγις
οση διατροφη θελουν - βγαζουν τα δικαστηρια για την διατροφη του ''παιδιου '' κ φυσικα τα διαχειριζεται η μανα χωρις να δινει λογαριασμο πουθενα

Re: Κατω η Πατριαρχια

Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2020, 01:54
από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Αγις έγραψε: 20 Απρ 2020, 01:49
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: 20 Απρ 2020, 01:31 λοιπόν έχουμε και λέμε: μια γυναίκα μένει έγκυος
ο άντρας επειδή δεν είναι δικό του σώμα δεν έχει κανέναν λόγο στην εγκυμοσύνη
οπότε:
αν η γυναίκα θέλει το μωρό, και ο άντρας δεν το θέλει και δεν θέλει γενικότερα σχέσεις με τη γυναίκα, εκείνη τον έχει δέσμιο και του καταστρέφει τη ζωή εξαιτίας μιας ανεπιθύμητης (για τον άντρα) εγκυμοσύνης
αν ο άντρας το θέλει το μωρό (που είναι και δικό του) αλλά η γυναίκα δεν το θέλει, πάει και το ρίχνει επειδή είναι δικό της το σώμα και το μωρό είναι κτήμα της και αποφασίζει χωρίς να λογοδοτεί στον άντρα

η έκτρωση blackpaint δεν είπες ότι χρησιμοποιείται για να μην καταστραφεί η ζωή των ζευγαριών από ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη
σβήσε το ζευγαριών και βάλε της γυναίκας μόνο, διότι εκείνη αποφασίζει αν είναι επιθυμητή ή όχι
ο άντρας σύμφωνα με τα λεγόμενά σας δεν έχει λόγο

εγώ είμαι κατά των εκτρώσεων και τονίζω το αίσθημα ευθύνης και συνεπειών για τις πράξεις που πρέπει να έχει κάθε άνθρωπος ανεξαρτήτως φύλου
το ειχα σβησει στο μνμ του αφησα μονο της γυναικας ...

σωστα τα λες - με ενα βασικο λαθος
τα γνωριζουν ολα αυτα καλα κ δεν τους / τις απασχολει αν αδικουνται καταφωρα η καταστρεφονται οι αντρες .
μα το ξέρω ότι δεν τους απασχολεί
αυτό που θέλω είναι να έχουν τα αρχίδια να το παραδεχθούν

Re: Κατω η Πατριαρχια

Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2020, 02:01
από Αγις
Η ελευθερια η ανεξαρτησια η ισοτητα κοστιζουν ακριβα κ δεν φημιζονται πως τους αρεσει να πληρωνουν.

Re: Κατω η Πατριαρχια

Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2020, 02:06
από Naida
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: 20 Απρ 2020, 01:47
Naida έγραψε: 20 Απρ 2020, 01:39
talaipwros έγραψε: 20 Απρ 2020, 01:30

ε να μην νομιζεις

επισης υπαρχει το ζητημα επιλογης
η γυναικα εχει το δικαιωμα επιλογης, ο αντρας οχι.
Ε πως μου λες μια γυναίκα που έμεινε έγκυος απο καποιον που δεν είναι κατάλληλος να κάνει έκτρωση ως λυση; εγω δεν τη θεωρώ λύση για αυτο λεω και στον Αγι(έτσι ξεκινησε η κουβέντα) να μην νουθετουν μονο τα αγόρια της οικογένειας αλλά εξίσου σοβαρά και τα κορίτσια για φουλ προστασία και αντισυλληψη. Για να μη φορτωθούν κανέναν χωρίς να τον επιλέξουν. Με βρίσκεις λαθος;
Στο θέμα της επιλογής απο τη στιγμή που ο νόμος επιτρέπει την έκτρωση, που δεν συμφωνώ, παμε στο 2ο κομμάτι που είναι η δικαιοδοσία στο σωμα του άλλου. Ε δεν την έχει ο άντρας στο σωμα της γυναίκας. Απλά.
άψογη :smt023
κι εγώ συμφωνώ πως ένας άντρας δεν μπορεί να αναγκάσει μια γυναίκα να κάνει ή να μην κάνει έκτρωση, γιατί όντως είναι δικό της σώμα
θα πρέπει όμως εφόσον είναι δική της η απόφαση και δεν συναινεί ο άντρας σε αυτή, να αναλαμβάνει εξ'ολοκλήρου τις ευθύνες και τα έξοδα
έτσι το βλέπω εγώ
εφόσον θέλουμε ισότητα, όπως οι γυναίκες έχουν επιλογή, έτσι θα πρέπει να έχουν και οι άντρες
αυτό το "ας πρόσεχε" που γράφεις ισχύει μόνο για τη μία πλευρά
Μα το έγραψα και πιο πάνω, θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα στον άντρα να αποποιείται οποιαδηποτε σχέση ή ευθύνη απο το παιδί εφόσον δεν επιθυμούσε την εγκυμοσύνη και αυτή να δίδεται πριν γεννηθεί το παιδί να μη γράφεται καν στο όνομα του. Χωρίς εννοείται δυνατότητα ανάκλησης αυτής του της απόφασης είτε από τον ίδιο είτε να προσβληθεί από τη μητέρα.
talaipwros έγραψε: 20 Απρ 2020, 01:48

ε αυτο λεμε, οτι ο νομος ειναι αδικος
Ο νόμος που είναι άδικος ειναι ο νόμος που επιτρέπει την έκτρωση η οποία είναι αδικία ως προς το παιδί. Τώρα αν εννοείς την διατροφή όπως γράφω και στον αλογομουρη, θα μπορούσε να υπάρχει ενα παραθυράκι να αποποιείται το παιδί. Να το δηλώνει ας πούμε ως ανεπιθύμητο. Αλλά δεν θεωρώ ότι αδικείται. Είναι και ευθύνη του η εγκυμοσύνη.
Από την άλλη ειναι δυο διαφορετικά πράγματα να σε υποχρεώνει το κράτος σε διατροφή του παιδιού με το να υποχρεώσεις την αλλη να γίνει μητερα.
Gewponos90 έγραψε: 20 Απρ 2020, 01:50
Naida έγραψε: 20 Απρ 2020, 01:28
talaipwros έγραψε: 20 Απρ 2020, 01:20
αν δεν θελει να εχει σχετικα με τον τυπο, μπορει να κανει εκτρωση.
Αν αυτος δεν θελει σχετικα με την τυπισσα δεν μπορει να κανει τιποτα

υπαρχει προφανεστατη αδικια σε βαρος του αντρα, δεν θελει πολυ σκεψη
Μα και στις δυο περιπτώσεις πήραμε το ενδεχόμενο να μην εχει γίνει έκτρωση. Σε περίπτωση λοιπόν που γεννηθεί το παιδί ο άντρας ναι μεν υποχρεώνεται σε διατροφή αλλα και πάλι νομίζω δεν είναι κάτι που τον διώκει νομικά αν δεν την καταβάλει. Και φυσικά δεν τον υποχρεώνει κάνεις να εχει παρουσία στη ζωή του παιδιού.
Από την αλλη η μητέρα είναι υποχρεωμένη να δεχτεί επισκέψεις, Σαββατοκύριακα κτλ. εφόσον το έχει ορίσει ο νομος.
Νομίζεις ότι δεν τον διώκει νομικά αν δεν την καταβάλει..
Δηλαδή; πάει σαν χρέος στην εφορία; κινδύνευει αυτοφορο; με φυλάκιση; τι;

Re: Κατω η Πατριαρχια

Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2020, 02:26
από Gewponos90
Naida έγραψε: 20 Απρ 2020, 02:06 δηλαδή; πάει σαν χρέος στην εφορία; κινδύνευει αυτοφορο; με φυλάκιση; τι;

Πριν καμια 20αρια χρονια ήταν σίγουρα αυτοφωρο.ι Σημερα δεν ξερω αν ισχυει. αν και μου φαίνεται λίγο κουφο να μην εχεις καμία επίπτωση αφου το δικαστηριο σου βγάζει και το ύψος της διατροφής.

Re: Κατω η Πατριαρχια

Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2020, 12:11
από alekhine
blackpaint έγραψε: 19 Απρ 2020, 23:44
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 19 Απρ 2020, 23:40 Εντάξει. Δεν θα βγάλουμε ακρή.
Εννοειται πως οχι, γιατι το ζητημα της στρατευσης των γυναικων ειναι κατι βγαλμενο απο τις σπηλιες των συλλογικου εθνικου ασυνειδητου των αναμνησεων των ηρωικων στιγμων εθνικης ανατασης η δεν ξερω ποιας αλλης φαντασιακης μαλακιας, και οχι κατι που απασχολει μια συγχρονη κοινωνια. Γι αυτο σου λεω, μην το πετας σε κουβεντες, εκτιθεσαι.
φυσικα και απασχολει μια συγχρονη κοινωνια το γεγονος οτι μονο το ενα μερος της χανει αμισθι ενα χρονο απο την ζωη του χωρις ουσιαστικο λογο

Re: Κατω η Πατριαρχια

Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2020, 12:18
από under
alekhine έγραψε: 20 Απρ 2020, 12:11 φυσικα και απασχολει μια συγχρονη κοινωνια το γεγονος οτι μονο το ενα μερος της χανει αμισθι ενα χρονο απο την ζωη του χωρις ουσιαστικο λογο
Τα γεγονοτα αποδεικνυουν οτι ουσιαστικος λογος υπαρχει.
Η Πατριαρχια ομως φροντισε και εδω να τη σκαπουλαρει το αλλο μισο της κοινωνιας μας.
Πολυβασανισμενες γυναικες...

Re: Κατω η Πατριαρχια

Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2020, 12:26
από Myrsini
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 19 Απρ 2020, 23:20
Myrsini έγραψε: 19 Απρ 2020, 23:18
Βλήμα έγραψε: 19 Απρ 2020, 23:11

"Γυναίκα" δεν σημαίνει ότι οπωσδήποτε θα γεννήσει. Οι μανάδες να έχουν περισσότερα προνόμια δεν είμαστε ίσα κι όμοια με έναν άθρωπο που δημιούργησε έναν άλλον άνθρωπο :o , το δέχομαι απόλυτα.
Αλλά δεν γίνεται να θέλουν όλες οι γυναίκες να έχουν τα προνόμια της μέλλουσας μαμάς. Αν προκύπτουν προνόμια από την δυνατότητα να γεννήσεις αντί από την γέννα που έχει ήδη γίνει, προκύπτει κι η υποχρέωση να γεννήσεις.
Όταν μάθεις τι σημαίνει ισότητα τότε τα ξαναλέμε.Τώρα δεν χαραμίζω τα λόγια μου. :003:
Ισότητα σημαίνει ότι όλοι οι Έλληνες και οι Ελληνίδες αντιμετωπίζονται ισότιμα από τους νόμους του κράτους. Η μη υποχρεωτική στράτευση των γυναικών είναι παραβίαση της αρχής της ισότητας.
Αυτό μπορεί να είναι δικιά σου άποψη δεν είναι ομως η άποψη των νομικών και του συντάγματος.
...

Ορισμός και ανακαθορισμός από το νομοθέτη

Συνοψίζοντας, ο νομοθέτης σταθμίζοντας κάθε φορά την υφιστάμενες συνθήκες μπορεί να ορίσει και να ανακαθορίσει κάθε φορά την υποχρέωση στράτευσης. Η εξαίρεση των γυναικών από την στρατιωτική θητεία δεν θίγει τις αρχές της καθολικότητας και της στρατιωτικής ισότητας και δεν παραβιάζει την ισότητα των φύλων, όπως απεδείχθη. Αυτό δεν σημαίνει πως ο νομοθέτης κωλύεται να τροποποιήσει τον σχετικό νόμο, προβλέποντας και την υποχρεωτική στρατιωτική θητεία των γυναικών (ήδη μπορούν να στρατευθούν εν καιρώ ειρήνης εθελούσια).

Συνταγματικά συνεπέστερο και εγγύτερο στον νομικό λόγο των διατάξεων αυτών κατά την άποψη του γράφοντος θα ήταν να προβλεφθεί η αλλαγή αυτή και να απαλλάσσονται αποκλειστικά εκείνες οι κατηγορίες γυναικών που απολαμβάνουν προστασίας από ειδικές συνταγματικές διατάξεις (μητρότητα, αναπηρία, πολυτεκνία), κατά τον ίδιο τρόπο που θεσπίζονται εξαιρέσεις και για τους άρρενες με το ισχύον καθεστώς.
https://staratalogia.blogspot.com/2019/ ... st_98.html
Επίσης εννοείται πως υπάρχουν και γυναίκες στο στράτευμα, όμως μην ξεχνάμε ότι δεν έχει νόημα η υποχρεωτική στράτευση των γυναικών καθώς ούτως ή άλλως και σε συνθήκες πολέμου δεν γίνεται να πάνε όλοι στον πόλμο πρέπει να παραμείνει πληθυσμός και για άλλες δουλειές εξίσουν χρήσιμες και για να λειτουργεί και το κράτος.
Απλά αυτό είναι η γνώστη καραμέλα των απανταχού φαλοκρατών. :102:

Και να τονίσω ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχει ισότητα ακόμα σε ευκαιρίες κλπ ,ουτε καν στην Ελλάδα και αυτό λένε όλα τα στοιχεία.Εις βάρος των γυναικών βέβαια.Οπότε για ποια ακριβώς ισότητα μιλάτε αυτή στα χαρτιά; Μάλλον.
Ισότητα των φύλων : Τελευταία ανάμεσα σε 28 χώρες η Ελλάδα

Μακρύς και με πολλά εμπόδια φαίνεται να είναι ο δρόμος προς την ισότητα των φύλων, όπως καταδεικνύουν τα πρόσφατα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου για την Ισότητα των Φύλων(EIGE) που δημοσίευσε τον Δείκτη Ισότητας των Φύλων για το 2019.
Μακρύς και με πολλά εμπόδια φαίνεται να είναι ο δρόμος προς την ισότητα των φύλων, όπως καταδεικνύουν τα πρόσφατα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου για την Ισότητα των Φύλων(EIGE) που δημοσίευσε τον Δείκτη Ισότητας των Φύλων για το 2019.

Τα ευρήματα για την Ελλάδα είναι απογοητευτικά παρά τα θετικά βήματα που έχουν γίνει, καθώς η χώρα μας καταλαμβάνει την τελευταία θέση ανάμεσα σε 28 χώρες συγκεντρώνοντας 51,2 μονάδες ενώ ο μέσος όρος για την Ευρωπαϊκή Ένωση συνολικά είναι στις 67,4 μονάδες.Στην κορυφή της λίστας βρίσκονται η Σουηδία και η Δανία με 83,6 και 77,5 μονάδες, αντιμετωπίζοντας περισσότερο ισότιμα τα έμφυλα ζητήματα. Ο Δείκτης Ισότητας των Φύλων αποτελείται από έξι βασικούς τομείς, την εργασία, τα χρήματα, τη γνώση, το χρόνο, την εξουσία και την υγεία. Ο υπολογισμός υπήρξε αποτέλεσμα συνδυασμού διαφόρων δεικτών για τα φύλα σε έναν ενιαίο συνοπτικό δείκτη.

Ο δείκτης βαθμολογεί τα κράτη μέλη βάσει βαθμολογικής κλίμακας που κυμαίνεται από το 1 (απόλυτη ανισότητα) έως το 100 (πλήρης ισότητα). Δεν μετρά απλώς το έμφυλο χάσμα μεταξύ ανδρών και γυναικών, αλλά λαμβάνει επίσης υπόψη τις συνθήκες κάθε χώρας και τα διάφορα επίπεδα επιδόσεων των κρατών μελών σε διάφορους τομείς.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται ότι προχωρά με πολύ αργούς ρυθμούς επίσης καθώς στο διάστημα 2005-2017 έχει σημειώσει πρόοδο μόλις 5,4 μονάδων.

Μακρύς και με πολλά εμπόδια, ο δρόμος προς την ισότητα των φύλων στην Ελλάδα
Μέσα σε 12 χρόνια η Ελλάδα βελτίωσε τις επιδόσεις της κατά 4,4 μονάδες ( 2005-2017), γεγονός που αποδεικνύει ότι το έμφυλο χάσμα παραμένει αρκετά ισχυρό.

«Η Ελλάδα για μια ακόμη φορά, για την περίοδο 2017-2019 είναι στην τελευταία θέση και οι λόγοι είναι προφανείς.

Απέχουμε από την επίτευξη της ουσιαστικής ισότητας και για το λόγο αυτό χρειάζονται οριζόντιες πολιτικές σε όλους τους τομείς, με έμφαση στην εναρμόνιση οικογενειακής/ιδιωτικής με την επαγγελματική ζωή, τόνωση της γυναικείας εργασίας, ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των γυναικών, προγράμματα από την προσχολική ηλικία στα παιδιά μας ώστε να αντιληφθούν ότι δεν υπάρχουν «αντρικές» και «γυναικείες» σπουδές και δουλειές και σαφώς να μην χρειάζονται οι γυναίκες στην Ελλάδα να πρέπει να επιλέξουν «παιδιά ή καριέρα».

Συγκεκριμένες λοιπόν δράσεις, ώστε να καταφέρουμε ως χώρα και κυρίως ως κοινωνία να αποτάξουμε τα στερεότυπα και να πάμε ένα βήμα μπροστά», επισημαίνει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η γενική γραμματέας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων, Μαρία Συρεγγέλα, σχολιάζοντας τον Δείκτη Ισότητας των Φύλων για το 2019.

Ανισότητες στον εργασιακό τομέα
Αναλυτικότερα, όσον αφορά τον τομέα της εργασίας η Ελλάδα συγκεντρώνει 64,2 μονάδες καταλαμβάνοντας την προτελευταία θέση ανάμεσα στις 28 χώρες της ΕΕ, βελτιώνοντας ωστόσο τα ποσοστά της κατά 1,7 μονάδες από το 2005. Μόνο το 49% των γυναικών στην Ελλάδα (ηλικίας 20-64) απασχολούνται, την ίδια ώρα που οι άνδρες καταλαμβάνουν το 70% στον τομέα της εργασίας.

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπεύθυνη επικοινωνίας του Κέντρου Γυναικείων Μελετών και Ερευνών-Διοτίμα, Νατάσα Κεφαλληνού, «ένα ακόμη σημαντικό ζήτημα είναι η άνιση συγκέντρωση γυναικών και ανδρών σε διάφορους τομείς της αγοράς εργασίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι κλάδοι που σύμφωνα με τα έμφυλα στερεότυπα θεωρούνται «γυναικείοι» συγκεντρώνουν κυρίως γυναίκες (23%) και πολύ λιγότερους άνδρες (8%). Αντιθέτως σε «ανδρικά» θεωρούμενα επαγγέλματα που σχετίζονται με την επιστήμη, την τεχνολογία, τα μαθηματικά κ.ά. μόνο το 4% είναι γυναίκες, ενώ το 20% είναι άνδρες».

Στον τομέα των εισοδημάτων η Ελλάδα συγκεντρώνει 71,4 μονάδες, στη γνώση 55,7 μονάδες, στον χρόνο 44,7, στην εξουσία (συμμετοχή στα κέντρα λήψης αποφάσεων) 24,3 μονάδες, ενώ στην υγεία η Ελλάδα συγκεντρώνει 83,5 μονάδες.

Όπως καταδεικνύει το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο για την Ισότητα των Φύλων, οι καλύτερες επιδόσεις της Ελλάδας είναι η υγεία και το χρήμα, ενώ ακολουθούν η εργασία και η γνώση.

Οικογένεια και νοικοκυριό – Πού αφιερώνει τον χρόνο της η μέση Ελληνίδα
Ιδιαίτερα ανησυχητικές ωστόσο, είναι οι επιδόσεις της Ελλάδας στην ανισότητα των φύλων στον τομέα του χρόνου, αλλά και στον τομέα της συμμετοχής στα κέντρα λήψης αποφάσεων.

Συγκεκριμένα στον τομέα της διάθεσης του χρόνου η Ελλάδα σημειώνει τη δεύτερη χαμηλότερη επίδοση στις χώρες της ΕΕ.

Η διάθεση του χρόνου των γυναικών στην Ελλάδα έχει επιδεινωθεί από το 2005 μέχρι σήμερα με το έμφυλο χάσμα να διογκώνεται αντί να γεφυρώνεται, καθώς το 38% των γυναικών ασχολούνται με την φροντίδα και την εκπαίδευση των μελών της οικογένειας τους τουλάχιστον μια ώρα την ημέρα, ποσοστό που στους άντρες αγγίζει το 20%. Περίπου το 85% των γυναικών μαγειρεύουν και ασχολούνται με τις δουλειές του σπιτιού σε σχέση με το 16% των ανδρών.

Όσον αφορά τον τομέα της συμμετοχής στα κέντρα λήψης αποφάσεων συγκεντρώνει τις χαμηλότερες μονάδες σε σχέση με όλους τους άλλους τομείς που διαμορφώνουν τον Δείκτη της Ισότητας των Φύλων, και καταλαμβάνει την 27η θέση στη λίστα των χωρών, με 27,6 μονάδες πιο κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ.

«Τα σημαντικότερα προβλήματα εμφανίζονται στον χρόνο δηλαδή τον καταμερισμό χρόνου ανάμεσα σε φροντίδα οικογένειας/ κοινωνικές δραστηριότητες και στην επαγγελματική ζωή, η οποία έλλειψη χρόνου οδηγεί και σε άλλες επιπτώσεις, όπως την έλλειψη της δια βίου εκπαίδευσης. Στην σύγχρονη αγορά εργασίας, με τις απαιτήσεις να αυξάνονται ολοένα και περισσότερο, κατανοούμε την ανάγκη αλλά και τη σημασία της εκπαίδευσης των γυναικών», σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Συρεγγέλα.

«Η εκπαίδευση αλλά και η προώθηση νομοθετικών πρωτοβουλιών και στοχευμένων μέτρων από τα πολιτικά κόμματα και τα διοικητικά συμβούλια των επιχειρήσεων ώστε να δοθούν κάποια κίνητρα για τη συμμετοχή των γυναικών στα κέντρα λήψης αποφάσεων, θα συμβάλλει καταλυτικά ώστε να αλλάξουν οι εξαιρετικά χαμηλές επιδόσεις της χώρας μας στον δείκτη αυτό». σχολιάζει η κ. Κεφαλληνού.

Ιδιαίτερης σημασίας είναι το γεγονός πως η Ελλάδα είναι μία εκ των 4 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου οι γυναίκες δεν εκπροσωπούν ούτε το 20% των μελών της Βουλής αν και από 9% το 2005 έφτασε στο 19% το 2018.

Η οικονομική κρίση συνέβαλε στην όξυνση των έμφυλων διακρίσεων στην Ελλάδα
Η οικονομική κρίση που βίωσε η Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια συνέβαλε καταλυτικά για αυτές τις επιδόσεις. Όπως σχολιάζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Κεφαλληνού,

«Τόσο η Ελλάδα όσο και η Ευρώπη προχωρούν στα ζητήματα της ισότητας των φύλων με ρυθμούς σαλιγκαριού. Σε αυτό παίζει ρόλο η οικονομική κρίση και η συνακόλουθη υποχώρηση των οριζόντιων πολιτικών που αφορούν την ισότητα των φύλων. Ενδεικτικά μόνο να αναφέρω, ότι η μείωση των κοινωνικών δαπανών, ο περιορισμός των προνοιακών παροχών και υπηρεσιών, η αποσάθρωση δηλαδή του κράτους πρόνοιας, οδηγεί κατά κύριο λόγο τις γυναίκες να επωμιστούν αυτούς τους ρόλους, σε βάρος της επαγγελματικής και προσωπικής τους ζωής. Φυσικά οι έμφυλες και ανισότητες σε όλους τους τομείς της κοινωνικής, οικονομικής, πολιτιστικής ζωής, δεν εμφανίστηκαν τα χρόνια της κρίσης, αντίθετα αποτελούν συστημικές διακρίσεις, ωστόσο παροξύνθηκαν με αυτή».

Στοιχεία για την κατάσταση για μεμονωμένες περιοχές της Ελλάδας μέχρι στιγμής δεν δίνονται με ακρίβεια, ωστόσο αυτό που υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Συρεγγέλα είναι ότι οι διαφορές ανάμεσα στην Αττική και τις υπόλοιπες περιφέρειες της Ελλάδας είναι υπαρκτές και εμφανίζονται κυρίως στην καταγγελία των περιστατικών ενδοοικογενειακής και έμφυλης βίας.

«Σε κοινωνικό επίπεδο, η έλλειψη ευαισθητοποίησης και η αντίληψη του ότι πρόκειται για ιδιωτική υπόθεση επίσης παίζουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο. Ο ενδεχόμενος κοινωνικός στιγματισμός του θύματος, λειτουργεί εξίσου ανασταλτικά για την επίσημη καταγγελία περιστατικών, ειδικά όταν πρόκειται για μικρές, κλειστές κοινωνίες ή επαρχιακές πόλεις. Είναι ενδεικτικό το ότι 66,7% των γυναικών που καταγγέλλουν περιστατικά βίας και αναζητούν βοήθεια είναι κάτοικοι μεγάλων αστικών κέντρων, σε σύγκριση με το μόλις 11,6% εκείνων που κατοικούν σε αγροτικές, ορεινές ή απομονωμένες περιοχές της χώρας (στοιχεία 2018)», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Τι πρέπει να γίνει για να αντιμετωπιστεί η έμφυλη ανισότητα
Οι «οριζόντιες πολιτικές και πρακτικές» καθώς και η ενεργοποίηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων βρίσκονται στα πλάνα της γενικής γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων, ώστε να αντιμετωπιστεί η έμφυλη ανισότητα με συνοχή και ολιστική προσέγγιση.

«Ενισχύουμε τις δράσεις μας με στόχο την εναρμόνιση επαγγελματικής και ιδιωτικής/οικογενειακής ζωής και τη σύνδεσή της με την ισότητα των φύλων. Δεν παραλείπουμε στο σημείο αυτό να αναφέρουμε τις δράσεις για την πρόληψη, αντιμετώπιση και καταπολέμηση της έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας, δηλαδή την γραμμή SOS 15900, τα συμβουλευτικά κέντρα καθώς και τους ξενώνες φιλοξενίας των θυμάτων», υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η γενική γραμματέας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων, Μαρία Συρεγγέλα.

«Πολιτικές, μέτρα, παρεμβάσεις και ποσοστώσεις». Αυτά χρειάζονται, σύμφωνα με την αναπληρώτρια καθηγήτρια Κοινωνική Πολιτικής του Πάντειου Πανεπιστημίου και μέλος του Εργαστηρίου Σπουδών Φύλου, Μαρία Στρατηγάκη.

«Οι νόμοι που έχουμε στην Ελλάδα σχετικά με τα ζητήματα φύλου δεν εφαρμόζονται. Τα στερεότυπα είναι βαθιά ριζωμένα στην καθημερινή μας ζωή και τα ΜΜΕ παίζουν αρνητικό ρόλο στη διαμόρφωση και παγίωσή τους. Χρειάζονται παρεμβάσεις για να αλλάξει αυτή η κατάσταση», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Στρατηγάκη, ενώ τονίζει ότι η αλλαγή της γενικής γραμματείας ισότητας των φύλων σε γενική γραμματεία οικογενειακής πολιτικής και ισότητας των φύλων σήμανε «υποβάθμιση γι’ αυτά τα ζητήματα, διότι η οικογενειακή πολιτική δεν ταυτίζεται με την πολιτική συμφιλίωση εργασίας και οικογένειας».

Όσον αφορά τη βελτίωση των δεικτών που η Ελλάδα παρουσιάζει απογοητευτικά χαμηλές επιδόσεις, όπως η υπο-εκπροσώπηση στα κέντρα λήψης αποφάσεων, είναι αναγκαία η προώθηση νομοθετικών πρωτοβουλιών και στοχευμένων μέτρων από τα πολιτικά κόμματα και τα διοικητικά συμβούλια των επιχειρήσεων σε συνδυασμό με την παροχή και άλλου τύπου κινήτρων (διαβούλευση, κατάρτιση, προγράμματα mentoring, πιο διαφανείς διαδικασίες επιλογής υποψηφίων κ.λπ.), σύμφωνα με την κ. Κεφαλληνού.

«Είναι αναγκαίο να ανοίξει ένας δημόσιος διάλογος και να παρθούν πολιτικές πρωτοβουλίες για την ισότητα των φύλων και σε δομές λήψης αποφάσεων άλλων τομέων. Να συζητήσουμε για την υπο-εκπροσώπηση των γυναικών και στον αθλητισμό, στα ΜΜΕ, στην έρευνα κ.λπ., τόσο λόγω της συμβολικής και διαπαιδαγωγικής σημασίας αυτών των τομέων όσο και του ισχυρού ρόλου που διαδραματίζουν στη διαμόρφωση των κοινωνικών αντιλήψεων και στάσεων.

Πολύ σημαντική είναι και η καταπολέμηση των έμφυλων στερεοτύπων σε όλους τους τομείς πολιτικής ζωής. Παράλληλα πρέπει να ληφθούν μέτρα που να επιτυγχάνουν την εξισορρόπηση ανάμεσα στον επαγγελματικό και στον προσωπικό βίο. Για παράδειγμα, μέτρα ενθάρρυνσης των ανδρών να κάνουν χρήση των γονικών αδειών και δράσεις ευαισθητοποίησης για την ισόρροπη συμμετοχή στις ευθύνες τόσο της ανατροφής των παιδιών όσο και του νοικοκυριού. Πέρα όμως από τις πολιτικές έχει μεγάλη σημασία να μετασχηματιστούν και τα έμφυλα στερεότυπα γιατί είναι αυτά που διαιωνίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τις έμφυλες ανισότητες», αναφέρει χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Κεφαλληνού.

Γυναικεία επιχειρηματικότητα
Όσον αφορά το κομμάτι της γυναικείας επιχειρηματικότητας σύμφωνα με έρευνα της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ICAP, οι γυναίκες ενισχύουν σταδιακά την διείσδυσή στις ανώτερες βαθμίδες της ελληνικής επιχειρηματικής σκηνής.

Στην έρευνα συμμετείχαν γυναίκες επιχειρηματίες ή/και ανώτατα στελέχη από τις 1.200 μεγαλύτερες εταιρείες που διευθύνονται από γυναίκες βάσει κύκλου εργασιών 2017-2018. Το δείγμα περιείχε 144 επιχειρήσεις (το 12% του πληθυσμού της έρευνας) από διάφορους κλάδους της ελληνικής οικονομίας (βιομηχανία, εμπόριο, υπηρεσίες), που δραστηριοποιούνται σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

«Βλέπουμε πιο συχνά πλέον γυναίκες επιχειρηματίες και μάλιστα όσες ασκούν το επιχειρείν είναι επιτυχημένες. Ωστόσο η ελληνίδα γυναίκα με τους πολλαπλούς ρόλους που πρέπει να διαδραματίζει, δεν έχει συμπαραστάτη προκειμένου να μπορέσει πρακτικά να επιδοθεί στον επιχειρηματικό στίβο και αυτό βέβαια ισχύει και για τον πολιτικό στίβο και γενικότερα στην επαγγελματική της εξέλιξη. Επιπλέον, είναι πολύ χαμηλή η συμμετοχή των γυναικών σε συμβούλια εταιρειών. Προσπαθούμε να πετύχουμε την ποσόστωση 50-50 αλλά αυτό είναι κάτι πολύ μακρινό», σχολιάζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Αναστασία Ψωμιάδη, ιδρύτρια και πρόεδρος της APSON και επικεφαλής του Womanitee, του πρώτου κέντρου γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα.

Βία κατά των γυναικών
Στην έκθεση που δημοσιεύει το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο γίνεται αναφορά και στο κομμάτι περί βίας κατά των γυναικών. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο, η Ελλάδα δεν παρέχει στοιχεία σχετικά με γυναίκες θύματα εκ προθέσεως ανθρωποκτονίας από ένα στενό εταίρο ή μέλος της οικογένειας.

Ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία από την Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων για το 2018, η γραμμή SOS 15900 είχε δεχτεί 5.088 κλήσεις το 2018, εκ των οποίων οι 4.116 αφορούσαν σε καταγγελίες περιπτώσεων έμφυλης βίας.

Συγκεκριμένα, οι 2.864 κλήσεις αφορούσαν σε καταγγελίες των ίδιων των κακοποιημένων γυναικών, ενώ οι 1.252 κλήσεις, αφορούσαν σε καταγγελίες από τρίτα πρόσωπα (κυρίως από φίλους/-ες 26%, γονείς 11%, άλλους συγγενείς 10%, αδελφός/ή 12%, γείτονας 15% και άλλα άτομα 17%).

Από τις 2.864 κλήσεις που αφορούσαν σε καταγγελίες των ίδιων των κακοποιημένων γυναικών, οι 2.519 κλήσεις αφορούσαν σε ενδοοικογενειακή βία με δράστη κυρίως το σύζυγο, οι 110 κλήσεις σε σεξουαλική παρενόχληση, οι 28 κλήσεις σε περιπτώσεις βιασμού, 99 κλήσεις σε trafficking και περιπτώσεις πορνείας και 108 κλήσεις αφορούσαν σε καταγγελία άλλων μορφών βίας.

Τα αιτήματα των κλήσεων αυτών αφορούσαν: 1.621 κλήσεις σε ψυχοκοινωνική στήριξη, 1.287 κλήσεις σε νομική συμβουλευτική, 274 κλήσεις σε νομική βοήθεια, 281 κλήσεις σε αναζήτηση φιλοξενίας και 22 κλήσεις σε αναζήτηση εργασίας.
https://www.tovima.gr/2019/10/26/societ ... -i-ellada/
Δεν έχω κάτι άλλο να πω τα στοιχεία μιλάνε μόνα τους.
Ελέξτε λίγο τον φαλοκρατισμό σας όμως κάποιοι. :lol:

Re: Κατω η Πατριαρχια

Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2020, 12:28
από EKPLIKTIKOS
Αγις έγραψε: 20 Απρ 2020, 01:53 οση διατροφη θελουν - βγαζουν τα δικαστηρια για την διατροφη του ''παιδιου '' κ φυσικα τα διαχειριζεται η μανα χωρις να δινει λογαριασμο πουθενα
Εντάξει, οχι οση θέλουν. Οι γονεις, σύμφωνα με τον νομο, οφείλουν να συνεισφέρουν "με βαση τις δυνάμεις τους και σύμφωνα με τις ανάγκες του παιδιου". Δεν είναι σπανιες διατροφες των 300 ευρώ.

Εξαλλου, για να ειμαστε δικαιοι, η γυναίκα που θα μείνει πίσω τρώει σκληρο γαμησι καθώς δεν έχει έμπρακτη στήριξη στα καθημερινά ζητήματα ανατροφής, τα οποία είναι εξαιρετικά χρονοβόρα. Οσο δηλαδή ο αλλος γαμιεται στη δουλειά, η αλλη γαμιεται να μεγαλώνει ενα παιδι.

Το ζήτημα του δικαιώματος στην έκτρωση για τη γυναίκα σε αντίθεση με του αντρα να αρνηθεί τις ευθύνες του, κατά τη γνωμη μου δεν ειναι αδικο. Ο λογος ειναι οτι τα οριζόμενα δικαιώματα απορρέουν απο τη σχέση πατρος τέκνου, δηλαδη ειναι μια σχεση δυο ανθρώπων. Το έμβρυο για το νομικο σύστημα δεν ειναι άνθρωπος.

Με αλλα λόγια, ο νομοθέτης προστατεύει τα δικαιώματα του παιδιού απεναντι στον πατέρα (διατροφή, κληρονομιά κτλ). Δεν αφορα τη σχέση του πατέρα με τη μητερα. Δεν έχει το έμβρυο δικαιώματα πανω στον πατέρα. Η γυναικα εχει δικαίωμα στην έκτρωση, αλλα αυτο αφορα την κύηση. Που ειναι κάτι που βιώνει η ίδια. Τα δικαιώματα ομως του παιδιού αφορούν τη σχεση με τον πατερα του και τις υποχρεώσεις που πηγάζουν από το δικαιο. Θα ήταν κουλο να δινεται το δικαίωμα στον πατερα να αρνηθει εκ προοιμίου ενα δικαίωμα που ισχύει για ολα τα παιδιά. Δειτε το απο την πλευρα του παιδιου κ οχι απο την εγωιστική σκοπια του ενήλικα

Re: Κατω η Πατριαρχια

Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2020, 12:33
από Βλήμα
Άσχετο: Η μόνη 100% αποτελεσματική μέθοδος αντισύλληψης είναι η αποχή από το σεξ. Γι' αυτό, όταν γαμιέστε, να το κάνετε με άτομα που το ενδεχόμενο να συνεργάζεστε μια ζωή και να περνάτε μαζί γιορτές και πανηγύρια να μην φαντάζει σαν ισόβια καταδίκη. Να έχετε να μοιραστείτε πράγματα. Παλιά ήταν μόνο οι γυναίκες υποχρεωμένες να σκέφτονται έτσι, από την εφεύρεση του τεστ DNA κι από την νομιμοποίηση των εκτρώσεων και μετά όμως είμαστε και μόνο οι άνδρες.

Re: Κατω η Πατριαρχια

Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2020, 12:33
από under
EKPLIKTIKOS έγραψε: 20 Απρ 2020, 12:28 Οσο δηλαδή ο αλλος γαμιεται στη δουλειά, η αλλη γαμιεται να μεγαλώνει ενα παιδι.
Η αλλη εν τω μεταξυ πολυ συχνα του εχει φαει και ενα σπιτι και ο αλλος γαμιεται στη δουλεια και για το παιδι του φυσικα αλλα και για να βρει επιπλεον εσοδα ωστε να εχει καπου να μεινει στα 40-50 του.

Re: Κατω η Πατριαρχια

Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2020, 12:40
από EKPLIKTIKOS
under έγραψε: 20 Απρ 2020, 12:33
Η αλλη εν τω μεταξυ πολυ συχνα του εχει φαει και ενα σπιτι και ο αλλος γαμιεται στη δουλεια και για το παιδι του φυσικα αλλα και για να βρει επιπλεον εσοδα ωστε να εχει καπου να μεινει στα 40-50 του.
Δεν του έχει φάει τιποτε η αλλη. Αυτο που γίνεται είναι οτι μενει στο σπιτι μεχρι να ενηλικιωθεί το παιδί, ακομα και αν ηταν δικο του. Αλλα πρεπει να το δεις απο την οπτική του παιδιου. Δηλαδη να εκδιωχθει το παιδι απο το σπιτι του επειδή οι γονείς χωρισαν;

Αληθεια, ποσοι άντρες θα ήθελαν και θα δέχονταν να αναλάβουν την ευθύνη του παιδιου; Να αντιστραφουν οι ρόλοι, με λιγα λογια. :)