foscilis έγραψε: 04 Μαρ 2020, 19:56
stavmanr έγραψε: 04 Μαρ 2020, 18:33
hellegennes έγραψε: 04 Μαρ 2020, 18:07
Οποτεδήποτε μπορεί να πεταχτεί κάποιος την ώρα που ξεπαρκάρεις.
Το ίδιο και όταν οδηγείς με υψηλή ταχύτητα.
ναι αλλά απαγορεύεται να οδηγείς με υψηλή ταχύτητα μεταξύ άλλων επειδή πολλαπλασιάζεται η πιθανότητα να γίνει μαλακία.
ΔΕΝ απαγορεύεται να παρκάρεις.
Στοπ.
Στη μία περίπτωση βάζεις συνθήκες και στην άλλη όχι, καταλήγοντας σε παράδοξο.
Λες "απαγορεύεται να οδηγείς
με υψηλή ταχύτητα "
και στη συνέχεια δε λες αντίστοιχα "απαγορεύεται να παρκάρεις
χωρίς να ελέγξεις την ασφάλεια της κίνησης κατά τον ελιγμό"
Δηλαδή, στη μία περίπτωση λαμβάνεις υπόψη το σκέλος που είναι παράνομο και στην άλλη το παραβλέπεις.
Έτσι, αν χρησιμοποιούσαμε το επιχείρημα "δεν απαγορεύεται να παρκάρεις" θα βγάζαμε με τη λογική του επιχειρήματός σου άνετα το συμπέρασμα ότι αν σκοτώσεις στο παρκάρισμα δεν φταις εσύ, αφού δεν απαγορεύεται να παρκάρεις γενικά.
Στις δύο περιπτώσεις, λοιπόν, έχουμε ατύχημα από παράβαση του ΚΟΚ που οδήγησε στο αυτό αποτέλεσμα:
- στη μία περίπτωση οδηγός παραβίαση το όριο ταχύτητας που ορίζει ο ΚΟΚ
- στην άλλη περίπτωση οδηγός παραβίασε τους κανόνες ασφαλείας στο παρκάρισμα
(αντίστοιχα σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να παραβίασε την απαγόρευση χρήσης κινητού κλπ)
οδηγώντας σε κάθε περίπτωση στο θάνατο του θύματος.
Αν σκοτώσεις κάποιον την ώρα που παρκάρεις είναι πολύ πιθανό να φταίει αυτός (επειδή σου πετάχτηκε στο τυφλό σου σημείο π.χ.).
Αυτό μεν έχει κάποια λογική, αλλά ονομάζεται δικαιολογία δεδομένου ότι γνωρίζεις ποια είναι τα τυφλά σημεία στο αυτοκίνητό σου (τα έχεις διδαχτεί στα αντίστοιχα μαθήματα στα οποία εξετάστηκες) κι έπρεπε να τα ελέγχεις διπλά και τρίδιπλα πριν αποφασίσεις να κινήσεις το όχημα.
Αν σκοτώσεις κάποιον την ώρα που οδηγείς με 200 χλμ την ώρα είναι σχεδόν βέβαιο ότι φταις εσύ γιατί ΕΠΙΛΕΓΕΙΣ όλα τα σημεία σου να είναι τυφλά.
Ναι αλλά μπορεί να πει ότι ξέχασε το αέριο στη θερμάστρα και φοβήθηκε ότι θα έσκαγε το σπίτι του.
Και πάλι επιλέγεις να φορτώσεις ελαφρυντικά τη μία περίπτωση και να φορτώσεις επιβαρυντικά στην άλλη, χωρίς πραγματικό λόγο. Κι αυτό είναι το πρόβλημα της συζήτησης που κάνουμε: επειδή σας φαίνεται πιο εντυπωσιακό να σκοτώσει κανείς με 200 χλμ/ω προσπαθείτε να επιχειρηματολογήσετε ποινικά με βάση τις εντυπώσεις σας.
Η πραγματικότητα είναι ότι οι δύο περιπτώσεις είναι ισοβαρείς, καθώς καί στις δύο περιπτώσεις από αμέλεια (=υπέρβαση των κανόνων ασφαλείας) του οδηγού συνέβη ένα δυστύχημα με το αυτό αποτέλεσμα.
Καλή ώρα το αθώο θύμα του παραδείγματός μας πήγαινε νομιμότατα με 50 στη δεξιά. Τίποτα κακό δεν έκανε. Δε θα είχε σκοτωθεί αν ο δολοφόνος δεν οδηγούσε σα μαλάκας δολοφόνος. Πέρασαν πιθανόν 500 αυτοκίνητα από αριστερά του. Μόνο αυτός που οδηγούσε με 200 τον σκότωσε.
Δεν διαφωνούμε στο παράδειγμα αυτό. Η αμέλεια του οδηγού να υπακούσει στους κανόνες ασφαλείας οδήγησε στο θάνατο του ανθρώπου.
Όμως, αν εκείνη την ώρα πχ. μιλούσε στο facebook ή στο phorum και τον σκότωνε οδηγώντας με 40 χλμ/ω θα λέγαμε "πωωωω, ατυχία θεέ μου!" ή θα μιλούσαμε για την ίδια αμέλεια που οδήγησε στο αυτό αποτέλεσμα;
Στο ποινικό δίκαιο η διαφορά, αν μπορεί να στοιχειοθετηθεί σε ειδικές περιπτώσεις, είναι ελάχιστη ως μηδαμινή. Η αμέλεια του οδηγού ως προς την τήρηση των κανόνων ασφαλείας οδήγησης που μεταφράζεται σε παράβαση του ΚΟΚ, στέρησε τη ζωή από έναν άνθρωπο.
* Προσπαθείτε να μετατρέψετε την αμέλεια του οδηγού σε δόλο, δηλαδή σε πρότερη γνώση του εγκλήματος. Όμως,
προς το παρόν το ποινικό δίκαιο δεν αναγνωρίζει δόλο στην παραβίαση των ορίων ταχύτητας καθαυτή. Πολλοί μάχονται να συμπεριληφθεί η συγκεκριμένη παράβαση στις περιπτώσεις δόλου, κι όχι αμέλειας, όπως συμβαίνει με τη μέθη, τους επικίνδυνους ελιγμούς, τους αυτοσχέδιους αγώνες κλπ.