Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
Δεν είπα τίποτα τέτοιο, εσένα σου έχει κολλήσει η ιδέα ότι και καλα αν ζούσαν σε μια περιοχή που είχε επαφές με τον Ελληνισμό, είχαν αναμιχθεί και με Έλληνες και ξέρανε και κάποια ελληνικά ήταν απαραίτητα σαν τους Σουλιώτες, δε λέγανε Σκιπτάρ κτλ. Πρέπει να χωνέψεις επιτέλους ότι ο όρος δεν είχε εθνοτικό περιεχόμενο αλλά γλωσσικό. Άλλωστε ολόκληρο Αλβανό εθνικιστή και ποιητή έβγαλε η περιοχή όποτε προφανώς θα το λέγανε.
Η περιοχη εκεινη εβγαλε και Ελληνες εθνικιστες το 1821 , 1913 κλπ . ..τα ιδια και τα ιδια...
Και ατη Θράκη και στην Κορυτσά και οπουδήποτε αλλου η συντριπτική πλειοψηφία ελληνική συνείδηση είχε, όσες φορες και να πεις τα ίδια τίποτα δεν αλλάζει.
Από τη στιγμή που βγήκαν αρκετοί Αλβανοί εθνικιστές από την περιοχή θα το λέγανε αλλά η πλειοψηφια χωρίς εθνοτικό περιεχόμενο.
Δεν είπα τίποτα τέτοιο, εσένα σου έχει κολλήσει η ιδέα ότι και καλα αν ζούσαν σε μια περιοχή που είχε επαφές με τον Ελληνισμό, είχαν αναμιχθεί και με Έλληνες και ξέρανε και κάποια ελληνικά ήταν απαραίτητα σαν τους Σουλιώτες, δε λέγανε Σκιπτάρ κτλ. Πρέπει να χωνέψεις επιτέλους ότι ο όρος δεν είχε εθνοτικό περιεχόμενο αλλά γλωσσικό. Άλλωστε ολόκληρο Αλβανό εθνικιστή και ποιητή έβγαλε η περιοχή όποτε προφανώς θα το λέγανε.
Το τοπονυμιακο υποστρωμα της Λουντζης ,τα ηθη κι εθιμα κλπ
δεν δειχνει απλά ''Αλβανους που ειχαν επαφες με Ελληνες της Δροπολης''''''
Ακόμη και αν ζούσαν Έλληνες εκεί προηγούμενως και τους αφομοίωσαν ή αλληλοεπηρεαστικαν δε σημαίνει ότι δε λέγανε τον όρο, κατάλαβε το επιτέλους. Το αν μετά από τοσους αιωνες λόγω γεωγραφικής θέσης έχουν αναμειχθεί και με Έλληνες δεν έχει καμία σχέση με την υιοθέτηση του όρου αυτού.
Το έχω ήδη ξαναεξηγησει εδώ:
Διαφωτιστική είναι η ανάλυση του ζητήματος από τον απεσταλμένο της ελληνικής κυβέρνησης στο Αργυρόκαστρο Ν.Σίνη σε ανέκδοτη έκθεση της 18-11-1908:
«Προ ετών, και σήμερον έτι, ο αλβανόφωνος Χριστιανός, λέγων «είμαι Αλβανός» έλεγε και λέγει τούτο απλώς και μόνον ένεκα της μητρικής του γλώσσης...
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2019, 16:41
από Ρουμ
Παμε παρακάτω....
Τσάμηδες
Τσαμικος χορος....
Στοιχεία
“Είναι παρ’ημίν βαθεία η συναίσθησις ότι Έλληνες και Αλβανοί συνδέονται στενότατα όχι μόνον ως οι αρχαιότατοι των κατοίκων της Βαλκανικής, αλλά και δια κοινών αισθημάτων ακόμη δε και εκ του γεγονότος ότι εκατοντάδες χιλιάδων πολιτών του Ελληνικού κράτους είνε καταγωγής Αλβανικής, διατηρούντες ακόμη την μητρικήν των γλώσσαν και κατέχοντες τας ανωτάτας θέσεις εν τη Πολιτεία, τη Εκκλησία και τω Στρατώ.”
“Many prominent Greeks, such as Admiral Koundouriotis or my colleagues MM. Danglis and Repoulis, speak Albanian in their homes, even as Mr Lloyd George would speak Welsh to his own children.”
Ιωάννης Κωλλετης:
“Πλήν, αγαπητέ, το ελληνικόν έθνος δέν είναι τό συνερχόµενον εις τήν αίθουσαν τού Μαυροκορδάτου, αλλά το συνερχόµενον εις την του Κωλέττου, το ελληνικόν έθνος ούτε βελάδας φορεί ούτε γαλλικά ή αγγλικά οµιλεί, φορεί φουστανέλλας, οµιλεί ενίοτε καί αλβανικά καί κουτσοβλάχικα καί σώζει τα ήθη τής τυραννίας, τά οποία δέν θά εξαλειφθώσι διά µιάς, διότι, όσον καί άν φωνάζωσιν οι λογιώτατοι, τά έθνη δέν αυτοσχεδιάζονται. Εκ τούτου λοιπόν τού έθνους, εκ τού έθνους τής αιθούσης µου, έπρεπε να λάβη υπουργούς. Αλλά ενδέχεται να μ’ ερωτήσης,
– Συ Κωλέττη, τι προτιμάς; την αίθουσάν σου ή την αίθουσαν του Μαυροκορδάτου;
– Την αίθουσαν του Μαυροκορδάτου, θα σε αποκριθώ παρευθύς.” (…)
Ιωάννης Καλλέργης:
“Σε αυτή την περίπτωση η Σικελική επανάσταση θα θυμίζει τη δικιά μας. Οι αληθινοί Έλληνες δε θα είχαν διώξει ποτέ τους Τούρκους. Ήταν τόσο ξεφτιλισμένοι ακομη και να σκεφτούν την ελευθερία. Για πολλά χρόνια αφότου είχαμε αποκτήσει την ανεξαρτησία μας αναφέρονταν στην εποχή της τουρκοκρατίας ως «τα καλα χρονια». Ήταν οι Αλβανοί και οι Μακεδόνες και οι ξένοι που πολέμησαν τους Τούρκους.”
Κωνσταντίνος Πολυχρονιάδης:
Ο Κωνσταντίνος Πολυχρονιαδης, Έλληνας του εξωτερικού, σε επιστολή του προς τον Υψηλαντη (1821) αποκαλεί τους Έλληνες αγωνιστές ληστές και απορεί πως αυτός, σαν ευγενής που ήταν, καταδέχθηκε να ασχοληθει με την "Αλβανική Ελλάδα":
“Δεν ημπορώ, (έγραφε προς τον Υψηλάντην,) νά πιστεύσω, ότι έμβάντες εις τρομερον καΐ τόσον άσυνείθιστον στάδιον, θά κυριεύεσθε πλέον άπο τάς προλήψεις τής γεννήσεως καΐ τής ανατροφής σας. Η επιμονή σας εν τώ μέσω τής Αλβανικής Ελλάδος μέ κάμνει νά συμπεράνω και νά φρονήσω, ότι είσθε ειλικρινής φίλος τοϋ γένους... Η έκλαμπρότης σου είσθε νέος ακόμη, και ίσως μηδέ έσυνειθίσατε ακόμη εις τον παρόντα ληστρικόν βίον τής Ελλάδος ...”
Ο Καλλεργης δεν θελει περαιτερω συστασεις αφου λεει οτι την επανασταση δεν την κανανε Ελληνες αλλα ..Μακεδόνες
Παλι την ιδια πηγη που λέει οτι την Ελλάδα δεν την ελευθέρωσαν Ελληνες αλλά ξένοι και φερνει ως παραδειγμα Αλβανους και ..Μακεδόνες
Ηδονιζεσαι εεεε;;;
Παρε να χεις
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2019, 17:03
από Ρουμ
Τσαμικος χορός στοιχεία
'''
1) «Το καλοκαίρι του 1989, ο Βασίλης Λιαζός ή Τσιαμάτης, που εθεωρείτο και θεωρείται το καλύτερο κλαρίνο στην Αλβανία (ζει στα Τίρανα) και ο Σταύρος Ντέρος, από το Γεωργουτσάτι, δεν εγνώριζαν τον τσάμικο, στη μελωδική και ρυθμική μορφή που το γνωρίζουμε εμείς. Στον γάμο του κ. Τσώνη στην Ελλάδα, ενώ του παρήγγειλαν Τσάμικο, δεν ήξερε να το παίξει»
3) «Όλα τα χορευτικά συγκροτήματα της Αλβανίας, στις περιοδείες τους στην Ελλάδα, δεν χόρεψαν Τσάμικο, εκτός από κάποιο γύρισμα ελάχιστων δευτερολέπτων, στο τέλος τραγουδιού, που θύμιζε τσάμικο.''''
Τουτέστιν...Συμπέρασμα Στην Τσαμουριά και τη νότιο Αλβανία ΜΟΝΟ
χορευότανε από τους Σκιπετάρους
ενας χορός που εμοιαζε με τον ελληνικό τσαμικο μόνο στο τέλος του χορού [ στα τελιωματα με τις φιγουρες δηλαδή ]
και που δεν τον ονομαζαν οι Αλβανοι ως τσαμικο ....
Ο χορος αυτος ονομαζεται από τους Σκιπετάρους ως Valle e burrave δηλαδή αντρικός χορός
Να ενα δείγμα από Κορυτσά και Τσαμουριά
Παλι την ιδια πηγη που λέει οτι την Ελλάδα δεν την ελευθέρωσαν Ελληνες αλλά ξένοι και φερνει ως παραδειγμα Αλβανους και ..Μακεδόνες :smt005
Το ότι το παρέθεσα δε σημαίνει ότι συμφωνώ πλήρως αλλα όπως και να χει το είπε ένα πολυ σημαντικο πρόσωπο όχι κανένας άσχετος οπότε έχει κάποια βαρύτητα...
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2019, 17:08
από EKPLIKTIKOS
Περα απο τη γλωσσα ειναι εξισου κουτοπονηροι βλαχοι iq89 τυποι. Στις αρβανιτοπεριοχες ο κοσμος δεν ειναι κ πολυ καλος
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2019, 17:11
από Ρουμ
Ρουμ έγραψε: 11 Δεκ 2019, 17:03
Τσαμικος χορός στοιχεία
'''
1) «Το καλοκαίρι του 1989, ο Βασίλης Λιαζός ή Τσιαμάτης, που εθεωρείτο και θεωρείται το καλύτερο κλαρίνο στην Αλβανία (ζει στα Τίρανα) και ο Σταύρος Ντέρος, από το Γεωργουτσάτι, δεν εγνώριζαν τον τσάμικο, στη μελωδική και ρυθμική μορφή που το γνωρίζουμε εμείς. Στον γάμο του κ. Τσώνη στην Ελλάδα, ενώ του παρήγγειλαν Τσάμικο, δεν ήξερε να το παίξει»
3) «Όλα τα χορευτικά συγκροτήματα της Αλβανίας, στις περιοδείες τους στην Ελλάδα, δεν χόρεψαν Τσάμικο, εκτός από κάποιο γύρισμα ελάχιστων δευτερολέπτων, στο τέλος τραγουδιού, που θύμιζε τσάμικο.''''
Τουτέστιν...Συμπέρασμα Στην Τσαμουριά και τη νότιο Αλβανία ΜΟΝΟ
χορευότανε από τους Σκιπετάρους
ενας χορός που εμοιαζε με τον ελληνικό τσαμικο μόνο στο τέλος του χορού [ στα τελιωματα με τις φιγουρες δηλαδή ]
και που δεν τον ονομαζαν οι Αλβανοι ως τσαμικο ....
Ο χορος αυτος ονομαζεται από τους Σκιπετάρους ως Valle e burrave δηλαδή αντρικός χορός
Να ενα δείγμα από Κορυτσά και Τσαμουριά
Αντιθετα στην Ελλάδα χορευότανε σε όλη τη στεριανη Ελλάδα πλην Θράκης και Ανατολικής Μακεδονίας
Δηλαδή σε Μωριά Ρουμελη ,Θεσσαλια, Ηπειρο , μεγαλο μερος της Μακεδονίας
Ας παρουμε μια γευση από Αγραφα
Η ιτιά
Αυτα για να δουμε αν και ποσο διαφέρει ο ελληνικος ''τσαμικος'' από τον νοτιοαλβανικο ''χορό των Ανδρών''
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2019, 17:23
από Giorgos 574
Ρουμ έγραψε: 11 Δεκ 2019, 14:55
Το τι λεει ενας Ιταλος ειδικα το 1994 με αφηνει παντελως αδιάφορα οταν ξερω και ιστορια και από τη περιοχη...
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2019, 17:26
από Ρουμ
Εκει που κολάνε πολλοι ειναι στην ονομασία του ...
Γιατί τσάμικος;;;
Μα η λαογραφια μας δειχνει οτι η λέξη τσαμης- τσαμικο ειχε παρει διαφορες εννοιες στο στόμα του λαού...
'''Ο όρος «τσάμικο» δεν αναφέρεται σε στοιχεία καταγωγής αλλά σε εξωτερικό εκφραστικό περίγραμμα (κατηγόρημα-προσδιορισμός). Αναφέρουμε παρακάτω συνήθεις φράσεις που σχετίζονται με τον όρο του χορού, και που λέγονται με μεταφορική έννοια, όπως:
«Τσαμ’ς είσαι σήμερα», δηλαδή η ενδυμασία σου είναι πολύ ωραία, πολύ προσεγμένη.
-«Μη του γυρνάς στου τσάμκου», δηλαδή μη γυρνάς τη συζήτηση σε κατεύθυνση που σε βολεύει,....
Τσάμη λέγοντας στη Ρούμελη νοούμε τον λεβέντη με το λεβέντικο παράστημα, τον άψογο σε εμφάνιση
Στην Ηπειρο λένε για κάποιον που τσαντίζετα ''''Σαν Τσάμης κάνεις''' ,ενω υπαρχειη φράση '''τσαμικο μουλάρι''
δηλαδη αυτό που φαινεται ''''πιστό''' αλλα θα σου τη φέρει
''Κίνησαν τα τσαμόπουλα και τα καπετανόπουλα
και παν στην πέρα γειτονιά πούν' τα κορίτσια τα καλά.
Κι έπιασε μια ψιλή βροχή και μια μεγάλη ταραχή
μουσκέψαν τα τσαμόπουλα και τα καπετανόπουλα...".
Ετσι προέκυψε το παρατσούκλι ''''Τσάμης''' με τις έννοιες Καλοντυμένος
Καμαρωτός-Λεβέντης
Τσαντισμένος
Διπρόσωπος-Υπουλος-Παμπέσης
και ετσι έχουμε και το παρατσούκλι του Μακεδόνα αγωνιστή του 1821 Δημήτριος ή Τσάμης Καρατάσος....γνωστότερος ως Τσαμης Καρατάσος
Ετσι ούτε ο τσάμικος χορός εχει καταγωγή από τους ....Τσάμηδες ,
ούτε οπ Καλαματιανός από τους... Καλαματιανούς