Re: Γιατι η Ελλαδα εχει τοσα πολλα Βενζιναδικα;
Δημοσιεύτηκε: 04 Μαρ 2019, 21:57
Μιλησα για πλαφον;
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Μιλησα για πλαφον;
Θυμίζεις επικίνδυνα γυναίκα σε περίοδο. Και όσοι καταλαβαίνουν κατάλαβαν...
Hellegennes ακούει;
Είπες ότι είναι στρέβλωση, ότι οι στρεβλώσεις δεν είναι καλές και ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχουν τόσο πολλά βενζινάδικα. Ή θέλεις να ρυθμίζει την αγορά το κράτος ή να ρυθμίζει την αγορά το κράτος. Μπορεί και να θέλεις να ρυθμίζει την αγορά το κράτος. Δεν το έχεις δηλώσει ακόμα ρητά.
http://www.kathimerini.gr/452148/articl ... a-prathriaΤα παράδοξα με τα πρατήρια
Χρυσα Λιαγγου
O μεγάλος αριθμός πρατηρίων αποτέλεσε και εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα βασικότερα δομικά προβλήματα της εγχώριας αγοράς πετρελαιοειδών. Πριν από την κρίση, η αγορά αριθμούσε περί τα 8.300 πρατήρια. O μέσος όρος όγκου πωλήσεων βενζίνης ανά πρατήριο είναι ο χαμηλότερος στην Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι η κρίση έχει οδηγήσει την αγορά σε μια βίαιη αναδιάρθρωση, θέτοντας εκτός λειτουργίας περί τα 1.500 πρατήρια μέχρι στιγμής. O όγκος πωλήσεων ενός ελληνικού πρατηρίου αντιστοιχεί σε 900 MT βενζίνης έναντι 3.100 MT που είναι ο μέσος όρος ανά πρατήριο στην Ευρώπη. Αυτό σημαίνει ότι το ελληνικό πρατήριο για να καλύψει τις λειτουργικές του ανάγκες και να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό θα πρέπει να διαθέτει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, που θα πει «τσιμπημένες» τιμές. Στην Ελλάδα αντιστοιχούν επίσης 743 πρατήρια ανά 1 εκατ. κατοίκους έναντι μέσου ευρωπαϊκού όρου 260 πρατηρίων.
Το κλείσιμο μεγάλου αριθμού πρατηρίων έχει αφήσει στην αγορά τεράστιες επισφάλειες, οι οποίες απειλούν με «ντόμινο» όλη την αλυσίδα διακίνησης όσο η κρίση βαθαίνει και η ζήτηση βυθίζεται. Μέσα σε δύο χρόνια, η αγορά καυσίμων έχει απολέσει σχεδόν το 30% του τζίρου. Το ποσοστό εκτιμάται ότι στην πραγματικότητα είναι πολύ μεγαλύτερο, καθώς αποτελεί κοινό μυστικό η στροφή μεγάλου αριθμού επαγγελματιών στο λαθρεμπόριο προς υποκατάσταση του χαμένου τζίρου. H πίεση που ασκείται στις υγιείς επιχειρήσεις από τον αθέμιτο ανταγωνισμό του λαθρεμπορίου και της νοθείας είναι τεράστια και δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναγκάζονται να καταφύγουν σε τέτοιες πρακτικές για να μη βρεθούν εκτός αγοράς.
Ενα επίσης θέμα που δημιουργεί τεράστιες στρεβλώσεις στη λιανική αγορά και διαμορφώνει το πλαίσιο διατήρησης των τιμών σε υψηλά επίπεδα είναι το ρυθμιζόμενο ωράριο λειτουργίας των πρατηρίων. H Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που δεν έχει απελευθερώσει πλήρως το ωράριο λειτουργίας, κάτι που πλέον δεσμεύεται να κάνει, και μάλιστα μέσα στον Μάρτιο, από το νέο Μνημόνιο. Με το νέο Μνημόνιο η κυβέρνηση καλείται, επίσης, να εισαγάγει ρυθμίσεις με τις οποίες ανοίγει ο δρόμος για την ίδρυση πρατηρίων καυσίμων εντός των σούπερ μάρκετ. Αν και η υφιστάμενη νομοθεσία (νόμος 3897/2010) επιτρέπει θεωρητικά τη λειτουργία τους, η διάταξη σύμφωνα με την οποία απαιτείται η κατασκευή ανεξάρτητης κυκλοφοριακής σύνδεσης ουσιαστικά ακύρωνε, λόγω έλλειψης χώρου, την ίδρυση πρατηρίων καυσίμων εντός υπεραγορών τροφίμων. Ακριβώς αυτή τη ρύθμιση καλείται να απαλείψει από τη νομοθεσία η κυβέρνηση.
Παράλληλα, θα πρέπει να μειώσει κάτω από τα 80 μέτρα που είναι σήμερα την ελάχιστη απόσταση για ίδρυση πρατηρίου καυσίμων από χώρους συνάθροισης κοινού 50 ατόμων και άνω. Καταλυτικό για την εξυγίανση της αγοράς θα είναι το μέτρο της τοποθέτησης πληροφοριακού συστήματος εισροών - εκροών καυσίμου, που τίθεται για πρώτη φορά σε εφαρμογή ξεκινώντας από τα πρατήρια και με προοπτική επέκτασης σε όλα τα στάδια διακίνησης. Θετικά αναμένεται να λειτουργήσουν και τα πρόσφατα μέτρα για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των μεταφορέων. Υπολογίζεται ότι η επίπτωση στις τιμές των καυσίμων από τη μη απελευθέρωση των μεταφορέων, ειδικά για περιοχές που δεν διέθεταν κοντά αποθηκευτικούς χώρους, έφτανε στο 8%.
Η αλήθεια είναι ότι η διασκέδαση είναι σημαντικό πράμα. Οι περισσότεροι γι' αυτό μπαίνουμε στο φόρουμ. Όμως αυτός είναι εγωιστικός λόγος για την ύπαρξη του ΓΓ. Είμαι βέβαιος ότι το όραμα του Σπύρου δεν ήταν ένας χώρος που θα λέει κάποιος πίπες και οι άλλοι θα τον ξεβρακώνουν.
Μήπως γι αυτό ενδιαφέρετε ο Γιαννόπουλος;ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε: 04 Μαρ 2019, 22:05 04.03.2012Τα παράδοξα με τα πρατήρια
Χρυσα Λιαγγου
... ανοίγει ο δρόμος για την ίδρυση πρατηρίων καυσίμων εντός των σούπερ μάρκετ ...
Ο Σπύρος για μας δουλεύει ρε, εμείς θα του λέμε ποιο είναι το όραμα του ο γιάνννης θα του ζητάει να πιστοποιηθεί, όλοι χαρούμενοι.hellegennes έγραψε: 04 Μαρ 2019, 22:06Η αλήθεια είναι ότι η διασκέδαση είναι σημαντικό πράμα. Οι περισσότεροι γι' αυτό μπαίνουμε στο φόρουμ. Όμως αυτός είναι εγωιστικός λόγος για την ύπαρξη του ΓΓ. Είμαι βέβαιος ότι το όραμα του Σπύρου δεν ήταν ένας χώρος που θα λέει κάποιος πίπες και οι άλλοι θα τον ξεβρακώνουν.
Μήπως ξέρεις ποιο είναι το κέρδος του πρατήριου ανα λίτρο καυσίμου;ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε: 04 Μαρ 2019, 22:05 04.03.2012
Τα παράδοξα με τα πρατήρια
Χρυσα Λιαγγου
O μεγάλος αριθμός πρατηρίων αποτέλεσε και εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα βασικότερα δομικά προβλήματα της εγχώριας αγοράς πετρελαιοειδών. Πριν από την κρίση, η αγορά αριθμούσε περί τα 8.300 πρατήρια. O μέσος όρος όγκου πωλήσεων βενζίνης ανά πρατήριο είναι ο χαμηλότερος στην Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι η κρίση έχει οδηγήσει την αγορά σε μια βίαιη αναδιάρθρωση, θέτοντας εκτός λειτουργίας περί τα 1.500 πρατήρια μέχρι στιγμής. O όγκος πωλήσεων ενός ελληνικού πρατηρίου αντιστοιχεί σε 900 MT βενζίνης έναντι 3.100 MT που είναι ο μέσος όρος ανά πρατήριο στην Ευρώπη. Αυτό σημαίνει ότι το ελληνικό πρατήριο για να καλύψει τις λειτουργικές του ανάγκες και να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό θα πρέπει να διαθέτει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, που θα πει «τσιμπημένες» τιμές. Στην Ελλάδα αντιστοιχούν επίσης 743 πρατήρια ανά 1 εκατ. κατοίκους έναντι μέσου ευρωπαϊκού όρου 260 πρατηρίων.
Εχουν παρατεθει ως πηγες ο ΟΟΣΑ η μελετη Φαταλιου-Πολεμη και δημοσιευμα της Καθημερινης που συγκλινουν στ οτι στην Ελλαδα τα πρατηρια καυσιμων ειναι περισσοτερα και εχουν μεγαλυτερο ποσοστο κερδους απο τις αλλες ευρωπαικες χωρεςhellegennes έγραψε: 04 Μαρ 2019, 22:20 Το σημαντικό είναι να μας πει πώς επηρεάζει αυτό τις τιμές καυσίμων, συγκρίνοντας με την τιμή τους στην Γερμανία, την Γαλλία, την Ολλανδία, το ΗΒ, κτλ.