Re: Γιατι 4 ευαγγελια και οχι ενα?
Δημοσιεύτηκε: 09 Μαρ 2019, 01:08
Αποψή σου είναι, αλλα και άποψη της Εκκλησίας είναι πως χωρίς μυστήριο δεν μπορείς να αγιάσεις, να φτάσεις δλδ στη θέωση.
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Κατά τον Ιουδαίον ιστορικόν Ιώσηπον, ο Κυρήνιος ήταν κυβερνήτης της Συρίας το 6 μ. Χ. Τότε έλαβε χώραν μία απογραφή, η οποία εξώργισε τους Ιουδαίους. Ο Κύριος όμως δεν εγεννήθη το 6 μ. Χ. αλλά, όπως εξηγήσαμε, περί το 4 π. Χ. Ώστε ο Κύριος ήταν ήδη περισσότερον από δέκα ετών, όταν ο Κυρήνιος «ηγεμόνευε» εις την Συρίαν. Τι συμβαίνει λοιπόν.
Εν πρώτοις η Ελληνική λέξις «ηγεμονεύοντος» (Λουκάς Β΄ 2) «έχει γενικήν έννοιαν και δηλοί το αξίωμα οιουδήποτε άρχοντος». Ο δε ευαγγελιστής Λουκάς δεν καθορίζει ότι ο Κυρήνιος ήτο τότε legatus, όπως υπήρξε το 6 μ. Χ. Κατά συνέπειαν το «ηγεμονεύοντος Κυρηνιόυ» σημαίνει ουσιαστικώς «επιτήρησιν» υπό διάφορες μορφές.
Το 1828 ευρέθη εις την Ρώμην μία επιγραφή, η οποία ανέφερεν ότι ο Κυρήνιος υπήρξε κυβερνήτης της Συρίας δύο φορές , παρ’ όλον ότι η υπηρεσία του δεν ήταν η ιδία και τις δύο φορές. Μία επιγραφή επίσης αναφέρει ότι ο «Ρ. Suplicius Quirinius dumvir» (= ανώτατος άρχων εις τις αποικίες) κατηύθυνε μίαν εκστρατείαν εις την Συρίαν λίγο πριν από το 6 π. Χ. . Ο F. F. Bruce (Μπρους) πιστεύει, ότι «υπάρχει ουσιώδης μαρτυρία ότι ο Κυρήνιος κατείχε τέτοια θέσι ενωρίτερα, πιθανώς μεταξύ του 10 και 7 π. Χ., όταν ως αυτοκρατορικός απεσταλμένος στην επαρχία της Συροκιλικίας για στρατιωτικούς σκοπούς, κατηύθυνε εκστρατείαν εναντίον των Homanadenses, μιας ορεινής φυλής της Μ. Ασίας» (πρόκειται διά βαρβαρικήν φυλήν, η οποία εζούσε εις το όρος Ταύρος) . Ο Ράμσεϋ ευρήκε πράγματι, λίγο πριν από τον Α' Παγκόσμιον Πόλεμον, μίαν επιγραφήν εις την Αντιόχειαν της Πισιδίας, η οποία επιβεβαιώνει τις δύο διοικητικές περιόδους του Κυρηνίου εις την Συρίαν. Ημπορούσε λοιπόν ο Κυρήνιος να έχη διοικητική εξουσία τότε που εγεννήθη ο Χριστός, όπως επίσης να είναι διοικητής και αργότερα, κατά το 6 μ. Χ. .
Εξ άλλου ο απόστολος Λουκάς δεν γράφει, ότι ο ίδιος ο Κυρήνιος έκαμε την απογραφήν, η οποία έλαβε χώραν το έτος της γεννήσεως του Κυρίου· γράφει απλώς ότι η απογραφή έγινε τότε που ο Κυρήνιος ήταν ηγεμών της Συρίας· «ηγεμονεύοντος της Συρίας Κυρηνίου». Τότε δε ο Κυρήνιος, όπως γράφει ο αρχαιολόγος Τόμπσον, «ήταν επιφορτισμένος με έκτακτον αποστολήν παραλλήλως προς τον κανονικόν ηγεμόνα, ο οποίος ήταν τότε ο Sentius Saturnius (8 - 6 π. Χ.)» [13]. Ώστε ο απόστολος Λουκάς είναι απολύτως ακριβής. Η απογραφή έγινε τότε που εγεννήθη ο Κύριος. Την ιδίαν εποχήν ο Κυρήνιος, δηλαδή περί το 4 π. Χ., ευρίσκετο εις την Συρίαν με έκτακτη αποστολή και ειδικήν εξουσιοδότησιν της Ρώμης και όχι ως ηγεμών, όπως το 6 μ. Χ.
Ο ευαγγελιστής Λουκάς γράφει: «αύτη η απογραφή πρώτη εγένετο ηγεμονεύοντος της Συρίας Κυρηνίου» (Λουκ. Β΄ [2], 2). Αυτό σημαίνει ότι διαφοροποιεί αυτή την «πρώτη» απογραφή από τη μεταγενέστερη, του 6 μ.Χ., η οποία είναι πασίγνωστη, λόγω της αιματηρής εξέγερσης του Ιούδα του Γαλιλαίου. Αυτήν τη δεύτερη απογραφή και την εξέγερση την αναφέρει ο άγιος Λουκάς στις Πράξεις, Ε΄ [5] 37: «μετά τούτον ανέστη Ιούδας ο Γαλιλαίος εν ταις ημέραις της απογραφής και απέστησε λαόν ικανόν οπίσω αυτού· κακείνος απώλετο, και πάντες όσοι επείθοντο αυτώ διεσκορπίσθησαν».
Αν ο ευαγγελιστής Λουκάς είχε επινοήσει μια φανταστική απογραφή, για να τοποθετήσει σε αυτήν τη γέννηση του Χριστού (και μάλιστα αν το κατά Λουκάν Ευαγγέλιο γράφτηκε δυο τρεις γενιές μετά – όπως διατείνονται ορισμένοι), δε χρειαζόταν αυτή η λεπτομερής διευκρίνιση στο Λουκ. Β΄ 2. Εξάλλου, θα μπορούσε να γράψει απλώς ότι ο Ιησούς γεννήθηκε στην απογραφή του 6 μ. Χ.
http://www.oodegr.com/oode/grafi/kritik ... seis_1.htm
Και οι γονείς από που θα το μάθουν;tanipteros έγραψε: 09 Μαρ 2019, 01:01εγώ πιστεύω είναι θέμα παιδείας αν είναι να μάθεις να σέβεσαι τον συνανθρωπο σου και θέμα αγάπης που έχεις δεχθεί σαν παιδί για το αν έχεις καλοσύνη μέσα σου. Η θρησκεία δεν μπορεί να σου μάθει να αγαπάς αν δεν στο μάθουν οι γονείς. Αυτή είναι οι άποψη μου.Ζενίθεδρος έγραψε: 09 Μαρ 2019, 00:50Οχι, είναι χοϊκοί. Έχουν δηλαδή τάση προς το κακό.tanipteros έγραψε: 09 Μαρ 2019, 00:46 τόσα λόγια, τόσα νήματα και τόσα ποστ.... εγώ ένα πράγμα απορώ ... για να είναι κάποιος καλός άνθρωπος πρέπει να γίνουν όλα αυτά. Δλδ να ενσαρκωθεί ο Θεός να τον σκοτώσουν να αναστηθεί να βγουν οι νεκροί από τους τάφους και γω δε ξέρω τι άλλο? Τόσα πολλά θέλει η καλοσύνη και δεν μπορούν οι άνθρωποι να είναι καλοί άνθρωποι?
αφού 4μαθητες έγραψαν ευαγγέλιο, πως να το κάνουμε;paul25 έγραψε: 02 Ιαν 2019, 14:45Πολύ σωστά! Το θέμα όμως παραμένει γιατί 4 και όχι ένα; Επιπλέον γιατί 4 που αντιφάσκουν σε διάφορα σημεία μεταξύ τους και όχι ένα ώστε να μην υπάρχει αυτό το πρόβλημα και να είναι απόλυτο; Τι ήθελε να πετύχει η Α Οικουμενική Σύνοδος με αυτόν τον τρόπο;ΟΥΤΙΣ έγραψε: 02 Ιαν 2019, 14:28 Τα Ευαγγέλια είναι 4. Κατά Μάρκο, Κατά Ματθαίο, Κατά Λουκά και Κατά Ιωάννη. Η επιλογή τους δεν έγινε γιατί έτσι, όπως αστοιχείωτα γράφει ο νηματοθέτης. Στην αρχή κυκλοφορούσαν πολλά βιβλία με την διήγηση της ζωής του Ιησού, αλλά η Εκκλησία αποδέχτηκε τα 4 παραπάνω ως τα πλέον αξιόπιστα και φερέγγυα.
Οι τέσσερις Ευαγγελιστές συμβολίζονται με τέσσερα ζώα, διότι θεωρήθηκε ότι σ᾿ αυτούς αναφέρεται η προφητεία του προφήτου Ιεζεκιήλ (α´, 5-14). Σύμφωνα μ᾿ αυτή ο Προφήτης είδε τον Θεό να κάθεται στο χερουβικό θρόνο και τις Αγγελικές δυνάμεις με μορφή τεσσάρων ζώων (ανθρώπου, λέοντος, μόσχου και αετού) να ψάλλουν:
«Άγιος, άγιος, άγιος Κύριος Σαβαώθ· πλήρης ο ουρανός και η γη της δόξης σου».
Η ερμηνεία της αλληγορίας αυτής από τους Πατέρες που ασχολήθηκαν με την αντιστοιχία των Προσώπων, δεν είχε πάντοτε την ίδια εφαρμογή. Τελικά έγινε αποδεκτή σ᾿ Ανατολή και Δύση η ερμηνεία του Αγίου Ιερωνύμου, όπως αναπτύσσεται στη συνέχεια.
Ματθαίος (εκ των Δώδεκα, 16 Νοεμβρίου).
Ο πρώτος Ευαγγελιστής, όπου αγιογραφείται, παρουσιάζεται να έχει πλησίον του μία ανθρώπινη μορφή (άνθρωπος, ο βασιλιάς της δημιουργίας) το πρώτο από τα συμβολικά ζώα του Ιεζεκιήλ. Ο συμβολισμός αυτός αναφέρεται στο Ματθαίο, διότι το Ευαγγέλιό του αρχίζει από την κατά σάρκα γενεαλογία του Ιησού Χριστού.
Μάρκος (μαθητής του Απ. Πέτρου, 25 Απριλίου).
Ο Ευαγγελιστής αυτός συμβολίζεται και αγιογραφείται με λέοντα (το βασιλιά των ζώων), το δεύτερο από τα ζώα της προφητείας. Ο συμβολισμός αυτός αναφέρεται στο Μάρκο, είτε διότι το Ευαγγέλιό του αρχίζει με τη διαβίωση του Προδρόμου Ιωάννου στις έρημους, όπου ζούν οι λέοντες, είτε διότι κύριο χαρακτηριστικό του Ευαγγελίου του είναι η βασιλεία του Χριστού καθώς και το ζώο αυτό είναι βασιλικό.
Λουκάς (μαθητής του Απ. Παύλου, 18 Όκτωβρίου).
Το τρίτο από τα συμβολικά ζώα ο βούς (ο βασιλιάς των κατοικίδιων ζώων), αποδίδεται στον Ευαγγελιστή Λουκά και μ᾿ αυτό συμβολίζεται. Ο συμβολισμός αυτός αναφέρεται στο Λουκά, επειδή το Ευαγγέλιό του αρχίζει από τη λατρεία του παλαιού νόμου, κατά την οποία τα θυσιαζόμενα ζώα ήσαν συνήθως βόδια.
Ιωάννης (εκ των Δώδεκα, 8 Μαίου).
Ο υψιπέτης αυτός Ευαγγελιστής δεν μπορούσε παρά μόνο να συμβολιστεί με τον αετό (το βασιλιά των πτηνών). Ο συμβολισμός αυτός αναφέρεται στον Ιωάννη, διότι θεολόγησε υψηλά την απερίγραπτη αιώνια γέννηση του Υιού και Λόγου του Θεού, ένεκα του οποίου επονομάστηκε και Θεολόγος.
https://www.vimaorthodoxias.gr/theologi ... ssera-zoa/
Κυκλοφορούσαν περισσότερα Ευαγγελία. Η Εκκλησία έπρεπε να παρέμβει και να αποδεχτεί μόνο όσα διέσωζαν το πραγματικό μήνυμα του Ιησού.Δημοκράτης έγραψε: 21 Δεκ 2022, 10:09αφού 4μαθητες έγραψαν ευαγγέλιο, πως να το κάνουμε;paul25 έγραψε: 02 Ιαν 2019, 14:45Πολύ σωστά! Το θέμα όμως παραμένει γιατί 4 και όχι ένα; Επιπλέον γιατί 4 που αντιφάσκουν σε διάφορα σημεία μεταξύ τους και όχι ένα ώστε να μην υπάρχει αυτό το πρόβλημα και να είναι απόλυτο; Τι ήθελε να πετύχει η Α Οικουμενική Σύνοδος με αυτόν τον τρόπο;ΟΥΤΙΣ έγραψε: 02 Ιαν 2019, 14:28 Τα Ευαγγέλια είναι 4. Κατά Μάρκο, Κατά Ματθαίο, Κατά Λουκά και Κατά Ιωάννη. Η επιλογή τους δεν έγινε γιατί έτσι, όπως αστοιχείωτα γράφει ο νηματοθέτης. Στην αρχή κυκλοφορούσαν πολλά βιβλία με την διήγηση της ζωής του Ιησού, αλλά η Εκκλησία αποδέχτηκε τα 4 παραπάνω ως τα πλέον αξιόπιστα και φερέγγυα.
να ήσουν εκεί να πεις στους μαθητές να κόψουν τα συγγράμματα να γράψει μόνο ο Ιωάννης ξέρω γω
τι θα πει αιρέσεις? Για να υπάρχει απόκλιση-αίρεση πρέπει να υπάρχει κεντρική διδασκαλία...ΟΥΤΙΣ έγραψε: 25 Δεκ 2022, 12:47Κυκλοφορούσαν περισσότερα Ευαγγελία. Η Εκκλησία έπρεπε να παρέμβει και να αποδεχτεί μόνο όσα διέσωζαν το πραγματικό μήνυμα του Ιησού.Δημοκράτης έγραψε: 21 Δεκ 2022, 10:09αφού 4μαθητες έγραψαν ευαγγέλιο, πως να το κάνουμε;paul25 έγραψε: 02 Ιαν 2019, 14:45
Πολύ σωστά! Το θέμα όμως παραμένει γιατί 4 και όχι ένα; Επιπλέον γιατί 4 που αντιφάσκουν σε διάφορα σημεία μεταξύ τους και όχι ένα ώστε να μην υπάρχει αυτό το πρόβλημα και να είναι απόλυτο; Τι ήθελε να πετύχει η Α Οικουμενική Σύνοδος με αυτόν τον τρόπο;
να ήσουν εκεί να πεις στους μαθητές να κόψουν τα συγγράμματα να γράψει μόνο ο Ιωάννης ξέρω γω
Αν διαβάσει κανείς εκκλησιαστική ιστορία θα δει ότι όλες ή σχεδόν όλες οι αποφάσεις, δογματικές ή μη, ήταν η απάντηση της Εκκλησίας απέναντι στις αιρέσεις.
Δεν υπήρξε κάποιο υποχθόνιο σχέδιο.
βεβαιως υπηρχε... ο αδαμ η ευα και ο οφη...tanipteros έγραψε: 25 Δεκ 2022, 18:26τι θα πει αιρέσεις? Για να υπάρχει απόκλιση-αίρεση πρέπει να υπάρχει κεντρική διδασκαλία...ΟΥΤΙΣ έγραψε: 25 Δεκ 2022, 12:47Κυκλοφορούσαν περισσότερα Ευαγγελία. Η Εκκλησία έπρεπε να παρέμβει και να αποδεχτεί μόνο όσα διέσωζαν το πραγματικό μήνυμα του Ιησού.Δημοκράτης έγραψε: 21 Δεκ 2022, 10:09
αφού 4μαθητες έγραψαν ευαγγέλιο, πως να το κάνουμε;
να ήσουν εκεί να πεις στους μαθητές να κόψουν τα συγγράμματα να γράψει μόνο ο Ιωάννης ξέρω γω
Αν διαβάσει κανείς εκκλησιαστική ιστορία θα δει ότι όλες ή σχεδόν όλες οι αποφάσεις, δογματικές ή μη, ήταν η απάντηση της Εκκλησίας απέναντι στις αιρέσεις.
Δεν υπήρξε κάποιο υποχθόνιο σχέδιο.
όταν αποφασίστηκαν ποια θα είναι τα Ευαγγέλια υπήρχε κεντρικό δόγμα?
tanipteros έγραψε: 25 Δεκ 2022, 18:26τι θα πει αιρέσεις? Για να υπάρχει απόκλιση-αίρεση πρέπει να υπάρχει κεντρική διδασκαλία...ΟΥΤΙΣ έγραψε: 25 Δεκ 2022, 12:47Κυκλοφορούσαν περισσότερα Ευαγγελία. Η Εκκλησία έπρεπε να παρέμβει και να αποδεχτεί μόνο όσα διέσωζαν το πραγματικό μήνυμα του Ιησού.Δημοκράτης έγραψε: 21 Δεκ 2022, 10:09
αφού 4μαθητες έγραψαν ευαγγέλιο, πως να το κάνουμε;
να ήσουν εκεί να πεις στους μαθητές να κόψουν τα συγγράμματα να γράψει μόνο ο Ιωάννης ξέρω γω
Αν διαβάσει κανείς εκκλησιαστική ιστορία θα δει ότι όλες ή σχεδόν όλες οι αποφάσεις, δογματικές ή μη, ήταν η απάντηση της Εκκλησίας απέναντι στις αιρέσεις.
Δεν υπήρξε κάποιο υποχθόνιο σχέδιο.
όταν αποφασίστηκαν ποια θα είναι τα Ευαγγέλια υπήρχε κεντρικό δόγμα?
Και η Μαρία καταγόταν από την φυλή του Ιούδα και ήταν απόγονος του Δαβίδ.taxalata xalasa έγραψε: 25 Δεκ 2022, 18:35 Δεν μας εξηγει ομως πως ειναι ο Ιησους προερχόταν απο Δαβίδ, απόγονο του Αβραάμ.
Επίσης πως μεσολαβούν δεκατέσσερις γενιές· από τον Αβραάμ ως τον Δαβίδ ;
Επεξηγησεις των επεξηγησεων για να βουλωνουν οι τρυπες του αφηγηματος....Ζαποτέκος έγραψε: 26 Δεκ 2022, 11:50Και η Μαρία καταγόταν από την φυλή του Ιούδα και ήταν απόγονος του Δαβίδ.taxalata xalasa έγραψε: 25 Δεκ 2022, 18:35 Δεν μας εξηγει ομως πως ειναι ο Ιησους προερχόταν απο Δαβίδ, απόγονο του Αβραάμ.
Επίσης πως μεσολαβούν δεκατέσσερις γενιές· από τον Αβραάμ ως τον Δαβίδ ;
Προς Ρωμαίους Επιστολή α3 :
περὶ τοῦ υἱοῦ αὐτοῦ, τοῦ γενομένου ἐκ σπέρματος Δαυῒδ κατὰ σάρκα
ερμηνευτική απόδοση Κολιτσάρα :
αφορά δε τον μονογενή Υιόν του, ο οποίος εγεννήθη, κατά το ανθρώπινον, από απόγονον του Δαυΐδ
ερμηνευτική απόδοση Τρεμπέλα :
Ἔδωκε δὲ ὑπόσχεσιν ἔκτοτε ὁ Θεὸς διὰ τὸν Υἱόν του, ὁ ὁποῖος ἐγεννήθη ὡς ἄνθρωπος εἰς ὡρισμένον χρόνον ἀπὸ ἀπόγονον τοῦ Δαβίδ
https://www.saint.gr/57/1/biblebooks.aspx
Ίσως μάλιστα ο Ιωσήφ και η Μαρία να ήταν ίδιο σόι , δηλαδή συγγενείς που μπορούσαν να παντρευτούν. Συνεπώς δίνοντας την γενεαλογία του Ιωσήφ Ίσως είναι σαν να δίνεται η γενεαλογία και της Θεοτόκου.
Συνήθως κάθε γενεά είναι 30 χρόνια , αλλά επειδή οι προπάτορες στην Παλαιά Διαθήκη έζησαν πολύ , μπορούμε να βάλουμε 50 ή και 60 χρόνια. Έτσι φτάνουμε στον Αβραάμ ( 1800 π.Χ. ) απ' την εποχή του Δαβίδ ( 1000 π.Χ. ). Μια εξήγηση που έχει δοθεί είναι πως αυτές οι γενεαλογίες χρησιμοποιούνταν σαν πίνακες χρονολόγησης και ενδιάμεσα υπήρχαν και άλλα άτομα , αλλά παραλείπονται προκειμένου να παραμένουν τα διαστήματα σταθερά.