Σελίδα 18 από 23

Re: Γιατι 4 ευαγγελια και οχι ενα?

Δημοσιεύτηκε: 09 Μαρ 2019, 01:08
από Ζενίθεδρος
Αποψή σου είναι, αλλα και άποψη της Εκκλησίας είναι πως χωρίς μυστήριο δεν μπορείς να αγιάσεις, να φτάσεις δλδ στη θέωση.

Re: Γιατι 4 ευαγγελια και οχι ενα?

Δημοσιεύτηκε: 09 Μαρ 2019, 01:13
από tanipteros
εγώ δεν λέω για την θέωση αλλά για την καλοσύνη που είναι κοινονιοποιητικός παράγωντας και καθορίζει την σχεση σου με ένα άλλο ον.
η θέωση είναι άλλο θέμα.

Re: Γιατι 4 ευαγγελια και οχι ενα?

Δημοσιεύτηκε: 09 Μαρ 2019, 01:18
από tanipteros
η ορθοδοξία πουλά αγάπη (κοινονικός παράγοντας) και μετά θάνατον ζωή (μυητικός παράγοντας). Το πρώτο το μαθαίνεις από την οικογένεια και την παιδεία και το δεύτερο από την θρησκεία και την φιλοσοφία. Συν ότι σου μάθει η ζωή από βιώματα.

Re: Γιατι 4 ευαγγελια και οχι ενα?

Δημοσιεύτηκε: 22 Σεπ 2020, 13:12
από Ζαποτέκος
Για τον Κυρήνιο που συζητήθηκε παραπάνω .

Κατά τον Ιουδαίον ιστορικόν Ιώσηπον, ο Κυρήνιος ήταν κυβερνήτης της Συρίας το 6 μ. Χ. Τότε έλαβε χώραν μία απογραφή, η οποία εξώργισε τους Ιουδαίους. Ο Κύριος όμως δεν εγεννήθη το 6 μ. Χ. αλλά, όπως εξηγήσαμε, περί το 4 π. Χ. Ώστε ο Κύριος ήταν ήδη περισσότερον από δέκα ετών, όταν ο Κυρήνιος «ηγεμόνευε» εις την Συρίαν. Τι συμβαίνει λοιπόν.

Εν πρώτοις η Ελληνική λέξις «ηγεμονεύοντος» (Λουκάς Β΄ 2) «έχει γενικήν έννοιαν και δηλοί το αξίωμα οιουδήποτε άρχοντος». Ο δε ευαγγελιστής Λουκάς δεν καθορίζει ότι ο Κυρήνιος ήτο τότε legatus, όπως υπήρξε το 6 μ. Χ. Κατά συνέπειαν το «ηγεμονεύοντος Κυρηνιόυ» σημαίνει ουσιαστικώς «επιτήρησιν» υπό διάφορες μορφές.

Το 1828 ευρέθη εις την Ρώμην μία επιγραφή, η οποία ανέφερεν ότι ο Κυρήνιος υπήρξε κυβερνήτης της Συρίας δύο φορές , παρ’ όλον ότι η υπηρεσία του δεν ήταν η ιδία και τις δύο φορές. Μία επιγραφή επίσης αναφέρει ότι ο «Ρ. Suplicius Quirinius dumvir» (= ανώτατος άρχων εις τις αποικίες) κατηύθυνε μίαν εκστρατείαν εις την Συρίαν λίγο πριν από το 6 π. Χ. . Ο F. F. Bruce (Μπρους) πιστεύει, ότι «υπάρχει ουσιώδης μαρτυρία ότι ο Κυρήνιος κατείχε τέτοια θέσι ενωρίτερα, πιθανώς μεταξύ του 10 και 7 π. Χ., όταν ως αυτοκρατορικός απεσταλμένος στην επαρχία της Συροκιλικίας για στρατιωτικούς σκοπούς, κατηύθυνε εκστρατείαν εναντίον των Homanadenses, μιας ορεινής φυλής της Μ. Ασίας» (πρόκειται διά βαρβαρικήν φυλήν, η οποία εζούσε εις το όρος Ταύρος) . Ο Ράμσεϋ ευρήκε πράγματι, λίγο πριν από τον Α' Παγκόσμιον Πόλεμον, μίαν επιγραφήν εις την Αντιόχειαν της Πισιδίας, η οποία επιβεβαιώνει τις δύο διοικητικές περιόδους του Κυρηνίου εις την Συρίαν. Ημπορούσε λοιπόν ο Κυρήνιος να έχη διοικητική εξουσία τότε που εγεννήθη ο Χριστός, όπως επίσης να είναι διοικητής και αργότερα, κατά το 6 μ. Χ. .

Εξ άλλου ο απόστολος Λουκάς δεν γράφει, ότι ο ίδιος ο Κυρήνιος έκαμε την απογραφήν, η οποία έλαβε χώραν το έτος της γεννήσεως του Κυρίου· γράφει απλώς ότι η απογραφή έγινε τότε που ο Κυρήνιος ήταν ηγεμών της Συρίας· «ηγεμονεύοντος της Συρίας Κυρηνίου». Τότε δε ο Κυρήνιος, όπως γράφει ο αρχαιολόγος Τόμπσον, «ήταν επιφορτισμένος με έκτακτον αποστολήν παραλλήλως προς τον κανονικόν ηγεμόνα, ο οποίος ήταν τότε ο Sentius Saturnius (8 - 6 π. Χ.)» [13]. Ώστε ο απόστολος Λουκάς είναι απολύτως ακριβής. Η απογραφή έγινε τότε που εγεννήθη ο Κύριος. Την ιδίαν εποχήν ο Κυρήνιος, δηλαδή περί το 4 π. Χ., ευρίσκετο εις την Συρίαν με έκτακτη αποστολή και ειδικήν εξουσιοδότησιν της Ρώμης και όχι ως ηγεμών, όπως το 6 μ. Χ.

Ο ευαγγελιστής Λουκάς γράφει: «αύτη η απογραφή πρώτη εγένετο ηγεμονεύοντος της Συρίας Κυρηνίου» (Λουκ. Β΄ [2], 2). Αυτό σημαίνει ότι διαφοροποιεί αυτή την «πρώτη» απογραφή από τη μεταγενέστερη, του 6 μ.Χ., η οποία είναι πασίγνωστη, λόγω της αιματηρής εξέγερσης του Ιούδα του Γαλιλαίου. Αυτήν τη δεύτερη απογραφή και την εξέγερση την αναφέρει ο άγιος Λουκάς στις Πράξεις, Ε΄ [5] 37: «μετά τούτον ανέστη Ιούδας ο Γαλιλαίος εν ταις ημέραις της απογραφής και απέστησε λαόν ικανόν οπίσω αυτού· κακείνος απώλετο, και πάντες όσοι επείθοντο αυτώ διεσκορπίσθησαν».

Αν ο ευαγγελιστής Λουκάς είχε επινοήσει μια φανταστική απογραφή, για να τοποθετήσει σε αυτήν τη γέννηση του Χριστού (και μάλιστα αν το κατά Λουκάν Ευαγγέλιο γράφτηκε δυο τρεις γενιές μετά – όπως διατείνονται ορισμένοι), δε χρειαζόταν αυτή η λεπτομερής διευκρίνιση στο Λουκ. Β΄ 2. Εξάλλου, θα μπορούσε να γράψει απλώς ότι ο Ιησούς γεννήθηκε στην απογραφή του 6 μ. Χ.
http://www.oodegr.com/oode/grafi/kritik ... seis_1.htm

Re: Γιατι 4 ευαγγελια και οχι ενα?

Δημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2022, 22:44
από Ζαποτέκος
Καϊνίτες : Αιρετικοί. Τιμούσαν τον Κάιν και τον Ιούδα τον Ισκαριώτη , τους οποίους θεωρούσαν ευεργέτες του ανθρωπίνου γένους , κάτι σαν τον Προμηθέα. Διάβαζαν ιδιαίτερα το "Ευαγγέλιο του Ιούδα". Μνημονεύονται από τους Ειρηναίο και Επιφάνιο.

Ειρηναίος
Ἄλλοι δὲ, οὓς Καϊνοὺς ὀνομάζουσι καὶ τὸν Κάϊν φασὶν ἐκ τῆς ἄνωθεν αὐθεντίας λελυτρῶσθαι, καὶ τὸν Ἠσαῦ, καὶ τὸν Κορὲ, καὶ τοὺς Σοδομίτας, καὶ πάντας δὲ τοὺς τοιούτους, συγγενεῖς ἰδίους ὁμολογοῦσι. Καὶ τούτους ὑπὸ μὲν τοῦ ποιητοῦ μισηθῆναι, μηδεμίαν δὲ βλάβην εἰσδέξασθαι· ἡ γὰρ σοφία ὅπερ εἶχεν ἐν αὐτοῖς, ἀνήρπασεν ἐξ αὐτῶν. Καὶ τὸν προδότην δὲ Ἰούδαν μόνον ἐκ πάντων τῶν ἀποστόλων ταύτην ἐσχηκέναι τὴν γνῶσιν φασὶ, καὶ διὰ τοῦτο τὸ τῆς προδοσίας ἐνεργῆσαι μυστήριον.
http://khazarzar.skeptik.net/pgm/PG_Mig ... %201_2.pdf

Επιφάνιος
Καϊανοί τινες ὀνομάζονται ἀπὸ τοῦ Κάϊν εἰληφότες τὴν ἐπωνυμίαν τῆς αἱρέσεως. οὗτοι γὰρ τὸν Κάϊν ἐπαινοῦσι καὶ πατέρα ἑαυτῶν τοῦτον τάττουσι.
Οὗτοί φασι τὸν Κάϊν ἐκ τῆς ἰσχυροτέρας δυνάμεως ὑπάρχειν καὶ τῆς ἄνωθεν αὐθεντίας, ἀλλὰ καὶ τὸν Ἠσαῦ καὶ τοὺς περὶ Κορὲ καὶ τοὺς Σοδομίτας, τὸν δὲ Ἄβελ ἐκ τῆς ἀσθενεστέρας δυνάμεως εἶναι·
Tὸν Ἰούδαν θέλουσιν εἶναι συγγενῆ ἑαυτῶν καὶ ἐν γνώσεως ὑπερβολῇ τὸν αὐτὸν καταριθμοῦσιν, ὥστε καὶ συνταγμάτιόν τι φέρειν ἐξ ὀνόματος αὐτοῦ, ὃ εὐαγγέλιον τοῦ Ἰούδα καλοῦσι.
Οὗτοι τοῦ σκότους ὄντες ἐρασταὶ καὶ τῶν κακοποιῶν μιμηταί, τὸν Ἄβελ μισοῦσι, τὸν δὲ Κάϊν ἀγαπῶσι καὶ τῷ Ἰούδᾳ τὸν ἔπαινον διδόασι.


Διακρίνονταν σε δυο ομάδες . Σε αυτούς που έλεγαν πως ο Χριστός ήταν "κακός" :sal7: :donts: και πως καλά έκανε και τον παρέδωσε ο Ιούδας , και σε αυτούς που λένε πως πάλι καλά έκανε και τον παρέδωσε , όχι γιατί ήταν "κακός" , αλλά γιατί αυτό ήταν το σχέδιο. Δηλαδή μέσω της σταύρωσης να έρθει η σωτηρία του ανθρώπου.
Ο Επιφάνιος ανασκευάζει τις απόψεις τους μέσα από χωρία τις Αγίας Γραφής και διευκρινίζει πως ο Ιούδας ήταν υιός της απωλείας , ψεύτης , κλέφτης , υποκριτής , φιλάργυρος και αναπολόγητος .

http://khazarzar.skeptik.net/pgm/PG_Mig ... narion.pdf

Re: Γιατι 4 ευαγγελια και οχι ενα?

Δημοσιεύτηκε: 21 Δεκ 2022, 10:05
από stavmanr
tanipteros έγραψε: 09 Μαρ 2019, 01:01
Ζενίθεδρος έγραψε: 09 Μαρ 2019, 00:50
tanipteros έγραψε: 09 Μαρ 2019, 00:46 τόσα λόγια, τόσα νήματα και τόσα ποστ.... εγώ ένα πράγμα απορώ ... για να είναι κάποιος καλός άνθρωπος πρέπει να γίνουν όλα αυτά. Δλδ να ενσαρκωθεί ο Θεός να τον σκοτώσουν να αναστηθεί να βγουν οι νεκροί από τους τάφους και γω δε ξέρω τι άλλο? Τόσα πολλά θέλει η καλοσύνη και δεν μπορούν οι άνθρωποι να είναι καλοί άνθρωποι?
Οχι, είναι χοϊκοί. Έχουν δηλαδή τάση προς το κακό.
εγώ πιστεύω είναι θέμα παιδείας αν είναι να μάθεις να σέβεσαι τον συνανθρωπο σου και θέμα αγάπης που έχεις δεχθεί σαν παιδί για το αν έχεις καλοσύνη μέσα σου. Η θρησκεία δεν μπορεί να σου μάθει να αγαπάς αν δεν στο μάθουν οι γονείς. Αυτή είναι οι άποψη μου.
Και οι γονείς από που θα το μάθουν;
Να δεις που σε λίγο θα καταλήξεις στο προπατορικό αμάρτημα! :D

Re: Γιατι 4 ευαγγελια και οχι ενα?

Δημοσιεύτηκε: 21 Δεκ 2022, 10:09
από Δημοκράτης
paul25 έγραψε: 02 Ιαν 2019, 14:45
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 02 Ιαν 2019, 14:28 Τα Ευαγγέλια είναι 4. Κατά Μάρκο, Κατά Ματθαίο, Κατά Λουκά και Κατά Ιωάννη. Η επιλογή τους δεν έγινε γιατί έτσι, όπως αστοιχείωτα γράφει ο νηματοθέτης. Στην αρχή κυκλοφορούσαν πολλά βιβλία με την διήγηση της ζωής του Ιησού, αλλά η Εκκλησία αποδέχτηκε τα 4 παραπάνω ως τα πλέον αξιόπιστα και φερέγγυα.
Πολύ σωστά! Το θέμα όμως παραμένει γιατί 4 και όχι ένα; Επιπλέον γιατί 4 που αντιφάσκουν σε διάφορα σημεία μεταξύ τους και όχι ένα ώστε να μην υπάρχει αυτό το πρόβλημα και να είναι απόλυτο; Τι ήθελε να πετύχει η Α Οικουμενική Σύνοδος με αυτόν τον τρόπο;
αφού 4μαθητες έγραψαν ευαγγέλιο, πως να το κάνουμε;
να ήσουν εκεί να πεις στους μαθητές να κόψουν τα συγγράμματα να γράψει μόνο ο Ιωάννης ξέρω γω

Re: Γιατι 4 ευαγγελια και οχι ενα?

Δημοσιεύτηκε: 21 Δεκ 2022, 10:22
από Ζενίθεδρος
Ο αριθμός 4 έχει βαθύτερο συμβολισμό. Οι Ευαγγελιστές στις αγιογραφίες απεικονίζονται πλάι στα 4 Σεραφείμ, τους ανώτατους αγγέλους που βρίσκονται πλησίον του θρόνου του Θεού. Έτσι, κάθε Ευαγγέλιο εκπροσωπεί και ένα Σεραφείμ.
Οι τέσσερις Ευαγγελιστές συμβολίζονται με τέσσερα ζώα, διότι θεωρήθηκε ότι σ᾿ αυτούς αναφέρεται η προφητεία του προφήτου Ιεζεκιήλ (α´, 5-14). Σύμφωνα μ᾿ αυτή ο Προφήτης είδε τον Θεό να κάθεται στο χερουβικό θρόνο και τις Αγγελικές δυνάμεις με μορφή τεσσάρων ζώων (ανθρώπου, λέοντος, μόσχου και αετού) να ψάλλουν:
«Άγιος, άγιος, άγιος Κύριος Σαβαώθ· πλήρης ο ουρανός και η γη της δόξης σου».

Η ερμηνεία της αλληγορίας αυτής από τους Πατέρες που ασχολήθηκαν με την αντιστοιχία των Προσώπων, δεν είχε πάντοτε την ίδια εφαρμογή. Τελικά έγινε αποδεκτή σ᾿ Ανατολή και Δύση η ερμηνεία του Αγίου Ιερωνύμου, όπως αναπτύσσεται στη συνέχεια.

Ματθαίος (εκ των Δώδεκα, 16 Νοεμβρίου).
Ο πρώτος Ευαγγελιστής, όπου αγιογραφείται, παρουσιάζεται να έχει πλησίον του μία ανθρώπινη μορφή (άνθρωπος, ο βασιλιάς της δημιουργίας) το πρώτο από τα συμβολικά ζώα του Ιεζεκιήλ. Ο συμβολισμός αυτός αναφέρεται στο Ματθαίο, διότι το Ευαγγέλιό του αρχίζει από την κατά σάρκα γενεαλογία του Ιησού Χριστού.

Μάρκος (μαθητής του Απ. Πέτρου, 25 Απριλίου).
Ο Ευαγγελιστής αυτός συμβολίζεται και αγιογραφείται με λέοντα (το βασιλιά των ζώων), το δεύτερο από τα ζώα της προφητείας. Ο συμβολισμός αυτός αναφέρεται στο Μάρκο, είτε διότι το Ευαγγέλιό του αρχίζει με τη διαβίωση του Προδρόμου Ιωάννου στις έρημους, όπου ζούν οι λέοντες, είτε διότι κύριο χαρακτηριστικό του Ευαγγελίου του είναι η βασιλεία του Χριστού καθώς και το ζώο αυτό είναι βασιλικό.

Λουκάς (μαθητής του Απ. Παύλου, 18 Όκτωβρίου).
Το τρίτο από τα συμβολικά ζώα ο βούς (ο βασιλιάς των κατοικίδιων ζώων), αποδίδεται στον Ευαγγελιστή Λουκά και μ᾿ αυτό συμβολίζεται. Ο συμβολισμός αυτός αναφέρεται στο Λουκά, επειδή το Ευαγγέλιό του αρχίζει από τη λατρεία του παλαιού νόμου, κατά την οποία τα θυσιαζόμενα ζώα ήσαν συνήθως βόδια.

Ιωάννης (εκ των Δώδεκα, 8 Μαίου).
Ο υψιπέτης αυτός Ευαγγελιστής δεν μπορούσε παρά μόνο να συμβολιστεί με τον αετό (το βασιλιά των πτηνών). Ο συμβολισμός αυτός αναφέρεται στον Ιωάννη, διότι θεολόγησε υψηλά την απερίγραπτη αιώνια γέννηση του Υιού και Λόγου του Θεού, ένεκα του οποίου επονομάστηκε και Θεολόγος.

https://www.vimaorthodoxias.gr/theologi ... ssera-zoa/

Re: Γιατι 4 ευαγγελια και οχι ενα?

Δημοσιεύτηκε: 25 Δεκ 2022, 12:47
από ΟΥΤΙΣ
Δημοκράτης έγραψε: 21 Δεκ 2022, 10:09
paul25 έγραψε: 02 Ιαν 2019, 14:45
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 02 Ιαν 2019, 14:28 Τα Ευαγγέλια είναι 4. Κατά Μάρκο, Κατά Ματθαίο, Κατά Λουκά και Κατά Ιωάννη. Η επιλογή τους δεν έγινε γιατί έτσι, όπως αστοιχείωτα γράφει ο νηματοθέτης. Στην αρχή κυκλοφορούσαν πολλά βιβλία με την διήγηση της ζωής του Ιησού, αλλά η Εκκλησία αποδέχτηκε τα 4 παραπάνω ως τα πλέον αξιόπιστα και φερέγγυα.
Πολύ σωστά! Το θέμα όμως παραμένει γιατί 4 και όχι ένα; Επιπλέον γιατί 4 που αντιφάσκουν σε διάφορα σημεία μεταξύ τους και όχι ένα ώστε να μην υπάρχει αυτό το πρόβλημα και να είναι απόλυτο; Τι ήθελε να πετύχει η Α Οικουμενική Σύνοδος με αυτόν τον τρόπο;
αφού 4μαθητες έγραψαν ευαγγέλιο, πως να το κάνουμε;
να ήσουν εκεί να πεις στους μαθητές να κόψουν τα συγγράμματα να γράψει μόνο ο Ιωάννης ξέρω γω
Κυκλοφορούσαν περισσότερα Ευαγγελία. Η Εκκλησία έπρεπε να παρέμβει και να αποδεχτεί μόνο όσα διέσωζαν το πραγματικό μήνυμα του Ιησού.

Αν διαβάσει κανείς εκκλησιαστική ιστορία θα δει ότι όλες ή σχεδόν όλες οι αποφάσεις, δογματικές ή μη, ήταν η απάντηση της Εκκλησίας απέναντι στις αιρέσεις.

Δεν υπήρξε κάποιο υποχθόνιο σχέδιο.

Re: Γιατι 4 ευαγγελια και οχι ενα?

Δημοσιεύτηκε: 25 Δεκ 2022, 18:26
από tanipteros
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 25 Δεκ 2022, 12:47
Δημοκράτης έγραψε: 21 Δεκ 2022, 10:09
paul25 έγραψε: 02 Ιαν 2019, 14:45

Πολύ σωστά! Το θέμα όμως παραμένει γιατί 4 και όχι ένα; Επιπλέον γιατί 4 που αντιφάσκουν σε διάφορα σημεία μεταξύ τους και όχι ένα ώστε να μην υπάρχει αυτό το πρόβλημα και να είναι απόλυτο; Τι ήθελε να πετύχει η Α Οικουμενική Σύνοδος με αυτόν τον τρόπο;
αφού 4μαθητες έγραψαν ευαγγέλιο, πως να το κάνουμε;
να ήσουν εκεί να πεις στους μαθητές να κόψουν τα συγγράμματα να γράψει μόνο ο Ιωάννης ξέρω γω
Κυκλοφορούσαν περισσότερα Ευαγγελία. Η Εκκλησία έπρεπε να παρέμβει και να αποδεχτεί μόνο όσα διέσωζαν το πραγματικό μήνυμα του Ιησού.

Αν διαβάσει κανείς εκκλησιαστική ιστορία θα δει ότι όλες ή σχεδόν όλες οι αποφάσεις, δογματικές ή μη, ήταν η απάντηση της Εκκλησίας απέναντι στις αιρέσεις.

Δεν υπήρξε κάποιο υποχθόνιο σχέδιο.
τι θα πει αιρέσεις? Για να υπάρχει απόκλιση-αίρεση πρέπει να υπάρχει κεντρική διδασκαλία...
όταν αποφασίστηκαν ποια θα είναι τα Ευαγγέλια υπήρχε κεντρικό δόγμα?

Re: Γιατι 4 ευαγγελια και οχι ενα?

Δημοσιεύτηκε: 25 Δεκ 2022, 18:35
από taxalata xalasa
tanipteros έγραψε: 25 Δεκ 2022, 18:26
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 25 Δεκ 2022, 12:47
Δημοκράτης έγραψε: 21 Δεκ 2022, 10:09

αφού 4μαθητες έγραψαν ευαγγέλιο, πως να το κάνουμε;
να ήσουν εκεί να πεις στους μαθητές να κόψουν τα συγγράμματα να γράψει μόνο ο Ιωάννης ξέρω γω
Κυκλοφορούσαν περισσότερα Ευαγγελία. Η Εκκλησία έπρεπε να παρέμβει και να αποδεχτεί μόνο όσα διέσωζαν το πραγματικό μήνυμα του Ιησού.

Αν διαβάσει κανείς εκκλησιαστική ιστορία θα δει ότι όλες ή σχεδόν όλες οι αποφάσεις, δογματικές ή μη, ήταν η απάντηση της Εκκλησίας απέναντι στις αιρέσεις.

Δεν υπήρξε κάποιο υποχθόνιο σχέδιο.
τι θα πει αιρέσεις? Για να υπάρχει απόκλιση-αίρεση πρέπει να υπάρχει κεντρική διδασκαλία...
όταν αποφασίστηκαν ποια θα είναι τα Ευαγγέλια υπήρχε κεντρικό δόγμα?
βεβαιως υπηρχε... ο αδαμ η ευα και ο οφη...
Γενεαλογικός κατάλογος του Ιησού Χριστού που προερχόταν από τον Δαβίδ, απόγονο του Αβραάμ.

1. Ο Αβραάμ εγέννησε τον Ισαάκ,
2. ο Ισαάκ εγέννησε τον Ιακώβ,
3. ο Ιακώβ εγέννησε τον Ιούδα και τους αδερφούς του.
4. Ο Ιούδας εγέννησε τον Φαρές και τον Ζαρά με τη Θάμαρ.
5. Ο Φαρές εγέννησε τον Εσρώμ και
6. ο Εσρώμ τον Αράμ.
7. Ο Αράμ εγέννησε τον Αμιναδάβ,
8. ο Αμιναδάβ τον Ναασών και
9. ο Ναασών τον Σαλμών.
10. Ο Σαλμών εγέννησε τον Βοόζ με τη Ραχάβ,
11. ο Βοόζ εγέννησε τον Ωβήδ με τη Ρουθ·
12. ο Ωβήδ εγέννησε τον Ιεσσαί κι
13. ο Ιεσσαί εγέννησε το Δαβίδ το βασιλιά.
14. Ο βασιλιάς Δαβίδ εγέννησε τον Σολομώντα με τη γυναίκα τού Ουρία·
15. ο Σολομών εγέννησε τον Ροβοάμ,
16. ο Ροβοάμ τον Αβιά,
17. ο Αβιά τον Ασά·
18. ο Ασά εγέννησε τον Ιωσαφάτ,
19. ο Ιωσαφάτ τον Ιωράμ,
20. ο Ιωράμ τον Οζία·
21. ο Οζίας εγέννησε τον Ιωάθαμ,
22. ο Ιωάθαμ τον Άχαζ,
23. ο Άχαζ τον Εζεκία·
24. ο Εζεκίας εγέννησε τον Μανασσή,
25. ο Μανασσής τον Αμών,
26. ο Αμών τον Ιωσία·
27. ο Ιωσίας εγέννησε τον Ιεχονία και τους αδερφούς του την εποχή της αιχμαλωσίας στη Βαβυλώνα.
28. Μετά την αιχμαλωσία στη Βαβυλώνα,
29. ο Ιεχονίας εγέννησε τον Σαλαθιήλ και
30. ο Σαλαθιήλ τον Ζοροβάβελ·
31. ο Ζοροβάβελ εγέννησε τον Αβιούδ,
32. ο Αβιούδ τον Ελιακίμ,
33. ο Ελιακίμ τον Αζώρ·
34. ο Αζώρ εγέννησε τον Σαδώκ,
35. ο Σαδώκ τον Αχίμ και
36. ο Αχίμ τον Ελιούδ·
37. ο Ελιούδ εγέννησε τον Ελεάζαρ,
38. ο Ελεάζαρ τον Ματθάν,
39. ο Ματθάν τον Ιακώβ, και
40. ο Ιακώβ εγέννησε τον Ιωσήφ τον άντρα της Μαρίας.

Από τη Μαρία γεννήθηκε ο Ιησούς, ο λεγόμενος Χριστός.

Από τον Αβραάμ ως τον Δαβίδ μεσολαβούν δεκατέσσερις γενιές· :smt017 το ίδιο κι από τον Δαβίδ ως την αιχμαλωσία στη Βαβυλώνα, καθώς κι από την αιχμαλωσία στη Βαβυλώνα ως τον Χριστό.


Δεν μας εξηγει ομως πως ειναι ο Ιησους προερχόταν απο Δαβίδ, απόγονο του Αβραάμ. Εκτός και ο Ιωσήφ ειίχε το επώνυμο ή το παρατσούκλι Κρίνος... :003:

Επίσης πως μεσολαβούν δεκατέσσερις γενιές· από τον Αβραάμ ως τον Δαβίδ ;

Re: Γιατι 4 ευαγγελια και οχι ενα?

Δημοσιεύτηκε: 25 Δεκ 2022, 23:56
από ΟΥΤΙΣ
tanipteros έγραψε: 25 Δεκ 2022, 18:26
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 25 Δεκ 2022, 12:47
Δημοκράτης έγραψε: 21 Δεκ 2022, 10:09

αφού 4μαθητες έγραψαν ευαγγέλιο, πως να το κάνουμε;
να ήσουν εκεί να πεις στους μαθητές να κόψουν τα συγγράμματα να γράψει μόνο ο Ιωάννης ξέρω γω
Κυκλοφορούσαν περισσότερα Ευαγγελία. Η Εκκλησία έπρεπε να παρέμβει και να αποδεχτεί μόνο όσα διέσωζαν το πραγματικό μήνυμα του Ιησού.

Αν διαβάσει κανείς εκκλησιαστική ιστορία θα δει ότι όλες ή σχεδόν όλες οι αποφάσεις, δογματικές ή μη, ήταν η απάντηση της Εκκλησίας απέναντι στις αιρέσεις.

Δεν υπήρξε κάποιο υποχθόνιο σχέδιο.
τι θα πει αιρέσεις? Για να υπάρχει απόκλιση-αίρεση πρέπει να υπάρχει κεντρική διδασκαλία...
όταν αποφασίστηκαν ποια θα είναι τα Ευαγγέλια υπήρχε κεντρικό δόγμα?

Τα τέσσερα Ευαγγελία ήταν ήδη καθιερωμένα περί το 200 μ.Χ. όπως μαρτυρά ο κώδικας Μουρατόρι. Τα Ευαγγελία, λοιπόν, καθιερώθηκαν λόγω της Παράδοσης. Όσα απορρίφθηκαν δεν πληρούσαν τα κριτήρια της Εκκλησίας. Κι ένα από αυτά ήταν να διασώζουν και να μεταδίδουν ορθά την Πίστη.

Τώρα, το δόγμα χρειάστηκε αρκετό καιρό για να διατυπωθεί και να τελειοποιηθεί. Και συνήθως αφορμή ήταν οι αντιαιρετικοί αγώνες. Το Δόγμα διασώζει την Παράδοση. Την ερμηνεύει σωστά.

Δηλαδή, πρώτα έχουμε την Παράδοση. Την προφορική διδασκαλία κι έπειτα την διατύπωση του Δόγματος επί αυτής της βάσης.

Re: Γιατι 4 ευαγγελια και οχι ενα?

Δημοσιεύτηκε: 26 Δεκ 2022, 11:50
από Ζαποτέκος
taxalata xalasa έγραψε: 25 Δεκ 2022, 18:35 Δεν μας εξηγει ομως πως ειναι ο Ιησους προερχόταν απο Δαβίδ, απόγονο του Αβραάμ.

Επίσης πως μεσολαβούν δεκατέσσερις γενιές· από τον Αβραάμ ως τον Δαβίδ ;
Και η Μαρία καταγόταν από την φυλή του Ιούδα και ήταν απόγονος του Δαβίδ.

Προς Ρωμαίους Επιστολή α3 :

περὶ τοῦ υἱοῦ αὐτοῦ, τοῦ γενομένου ἐκ σπέρματος Δαυῒδ κατὰ σάρκα

ερμηνευτική απόδοση Κολιτσάρα :
αφορά δε τον μονογενή Υιόν του, ο οποίος εγεννήθη, κατά το ανθρώπινον, από απόγονον του Δαυΐδ

ερμηνευτική απόδοση Τρεμπέλα :
Ἔδωκε δὲ ὑπόσχεσιν ἔκτοτε ὁ Θεὸς διὰ τὸν Υἱόν του, ὁ ὁποῖος ἐγεννήθη ὡς ἄνθρωπος εἰς ὡρισμένον χρόνον ἀπὸ ἀπόγονον τοῦ Δαβίδ
https://www.saint.gr/57/1/biblebooks.aspx

Ίσως μάλιστα ο Ιωσήφ και η Μαρία να ήταν ίδιο σόι , δηλαδή συγγενείς που μπορούσαν να παντρευτούν. Συνεπώς δίνοντας την γενεαλογία του Ιωσήφ είναι σαν να δίνεται η γενεαλογία και της Θεοτόκου.

Συνήθως κάθε γενεά είναι 30 χρόνια , αλλά επειδή οι προπάτορες στην Παλαιά Διαθήκη έζησαν πολύ , μπορούμε να βάλουμε 50 ή και 60 χρόνια. Έτσι φτάνουμε στον Αβραάμ ( 1800 π.Χ. ) απ' την εποχή του Δαβίδ ( 1000 π.Χ. ). Μια εξήγηση που έχει δοθεί είναι πως αυτές οι γενεαλογίες χρησιμοποιούνταν σαν πίνακες χρονολόγησης και ενδιάμεσα υπήρχαν και άλλα άτομα , αλλά παραλείπονται προκειμένου να παραμένουν τα διαστήματα σταθερά.

Re: Γιατι 4 ευαγγελια και οχι ενα?

Δημοσιεύτηκε: 26 Δεκ 2022, 13:29
από tanipteros
σόι πάει το βασίλειο δλδ...

Re: Γιατι 4 ευαγγελια και οχι ενα?

Δημοσιεύτηκε: 26 Δεκ 2022, 19:53
από taxalata xalasa
Ζαποτέκος έγραψε: 26 Δεκ 2022, 11:50
taxalata xalasa έγραψε: 25 Δεκ 2022, 18:35 Δεν μας εξηγει ομως πως ειναι ο Ιησους προερχόταν απο Δαβίδ, απόγονο του Αβραάμ.

Επίσης πως μεσολαβούν δεκατέσσερις γενιές· από τον Αβραάμ ως τον Δαβίδ ;
Και η Μαρία καταγόταν από την φυλή του Ιούδα και ήταν απόγονος του Δαβίδ.

Προς Ρωμαίους Επιστολή α3 :

περὶ τοῦ υἱοῦ αὐτοῦ, τοῦ γενομένου ἐκ σπέρματος Δαυῒδ κατὰ σάρκα

ερμηνευτική απόδοση Κολιτσάρα :
αφορά δε τον μονογενή Υιόν του, ο οποίος εγεννήθη, κατά το ανθρώπινον, από απόγονον του Δαυΐδ

ερμηνευτική απόδοση Τρεμπέλα :
Ἔδωκε δὲ ὑπόσχεσιν ἔκτοτε ὁ Θεὸς διὰ τὸν Υἱόν του, ὁ ὁποῖος ἐγεννήθη ὡς ἄνθρωπος εἰς ὡρισμένον χρόνον ἀπὸ ἀπόγονον τοῦ Δαβίδ
https://www.saint.gr/57/1/biblebooks.aspx

Ίσως μάλιστα ο Ιωσήφ και η Μαρία να ήταν ίδιο σόι , δηλαδή συγγενείς που μπορούσαν να παντρευτούν. Συνεπώς δίνοντας την γενεαλογία του Ιωσήφ Ίσως είναι σαν να δίνεται η γενεαλογία και της Θεοτόκου.

Συνήθως κάθε γενεά είναι 30 χρόνια , αλλά επειδή οι προπάτορες στην Παλαιά Διαθήκη έζησαν πολύ , μπορούμε να βάλουμε 50 ή και 60 χρόνια. Έτσι φτάνουμε στον Αβραάμ ( 1800 π.Χ. ) απ' την εποχή του Δαβίδ ( 1000 π.Χ. ). Μια εξήγηση που έχει δοθεί είναι πως αυτές οι γενεαλογίες χρησιμοποιούνταν σαν πίνακες χρονολόγησης και ενδιάμεσα υπήρχαν και άλλα άτομα , αλλά παραλείπονται προκειμένου να παραμένουν τα διαστήματα σταθερά.
Επεξηγησεις των επεξηγησεων για να βουλωνουν οι τρυπες του αφηγηματος....

Aφού ειναι θεογραφο το βαγγελιο, πως ειναι δυνατον να κανει λαθος ο θεος και χρειαζεται εξηγηση το κενο απο άλλες θεογραφιες; Δεν μπορουσε να κανει λιανα με την πρωτη; επρεπε να το λιαναρει ο σαουλ ο φαρισαιος που τον κυνηγαγανε, αυτον και την φαρισαοσύνη του, οι ρωμαίοι; επισης η φραση του σαουλ δεν υποδηλωνει οτι η Μαρια ηταν απογονος του Νταβίδ; που το ειδες να το γραφει αυτο; με βαση την γεννεαλογια ειναι σαρκικος απογονος του Τζοζεφ... Για αυτο ρωταω μηπως το επωνυμο του ηταν Κρινος...

Επισης, το ΙΣΩΣ προστεθηκε και στο «είναι» για να ειναι πιθανολογια και οχι ακριβολογια... η πιθανοτητα μπορει ναναι 0,000001% μπορει και οχι... ΙΣΩΣ δεν σημαινει ΕΙΝΑΙ...

Δεν βλεπω σχεση με αυτα που γραφω για το τελευταιο πουγραψες

και αυτο με τα αλλα ατομα ενδιαμεσα ειναι θεοξεχασια ; το ξεχασε η θεογραφια να τα βαλει;

:smt017

περίεργες εξηγησεις βλεπω...