Εσθήρ έγραψε: 13 Ιούλ 2019, 13:21
Ολοι κανουμε οτι κανουμε για προσωπικο μας συμφερον, τελεια και παυλα.
Λυπαμαι,αλλα αυτο συμβαινει κυριως απο τους ενθεους,τελεια και παυλα.
Ενα θεσφατο γραφεις και διαφορα μπουρμπουτσαλα που αυτα ισχυουν μονο για ΟΣΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ,αλλα μαντεψε;δεν πιστευουν ΟΛΟΙ.
Κοίτα, αυτό που λες και από τα δικά μου βιώματα το κατανοώ απόλυτα πώς το νοιώθεις.
Κυρίως λες οτι είσαι πιο γνήσια στην προσφορά σου ή στην ηθικότητά σου για να το θέσω γενικότερα επειδή επιλέγεις να το κάνεις με γνώμονα τί σου αρέσει να κάνεις.
Αυτό έχει να κάνει με την αίσθηση του εαυτού και νοιώθεις οτι είναι γελοίο και ψεύτικο να κάνεις "ηθικές πράξεις" υπο καθοδήγηση (από πράξεις στην καθημερινότητα μέχρι ιδεολογικές κατευθύνσεις και πεποιθήσεις) και κυρίως τρομακτικό να ακολουθείς έναν τρόπο ζωής που σου υποδεικνύει κάποιος έξω από εσένα.
Αυτό είναι κακό αναφορικά με την Αλήθεια την οποία εγώ πιστεύω (όχι πάντως επειδή ο Θεός είναι μπαμπούλας-μπαμπούλας βιώνεται από εμάς όσο βρισκόμαστε στην αυτονομημένη πλευρά της πλασης

) αλλά και δεν είναι, όσο μπαλατζάρει στην πλευρά της αναζήτησης του εαυτού και της Αλήθειας και του ποιοί είμαστε.
Με λίγα λόγια, νοιώθεις ανεπαρκής και άβουλη να χρειάζεται να μην μπορεις να ταυτίσεις μέσα σου πράξη-συναίσθημα. Και αυτό είναι αλήθεια, ως βίωμα. Θες να αγαπάς, αγαπάς, θες να μισείς, να μισείς. Όποτε επιλέξεις, ό,τι επιλέξεις, ΕΙΣΑΙ.
Αυτό που συμβαίνει, από την άλλη, μέσα στην ζωή της Εκκλησίας είναι πως δεν αποφασίζεις κάποια στιγμή-για οποιονδήποτε λόγο-να είσαι ηθικός, καλός, ταπεινός κτλ κτλ κτλ και το πετυχαίνεις. ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ δηλαδή καλός επειδή έκανες μια καλή πράξη, επειδή έκοψες ένα πάθος κτλ. Ούτε νοιώθεις αυτόματα απαραίτητα καλά επειδη έκανες κατι απο τα παραπάνω. Ενδέχεται να στιφτείς σαν το λεμόνι τις περισσότερες φορές δηλαδή

Αυτό που κάνεις, μέσα από τις ηθικές "πράξεις"-δηλαδή την τήρηση των Εντολών-είναι να καλλιεργείς τις Αρετές. Όχι να είσαι πλήρης Αρετών. Αυτό είναι το ζητούμενο της πορείας με την δύναμη του Θεού.
Κάποιος, για να σου δώσω ένα απλό παράδειγμα, μπορει να κάνει ελεημοσύνες. Αυτό ενδεχομένως να τον ευχαριστεί τον άνθρωπο να το κάνει χωρίς να χρειάζεται να του πει κάποιος πως πρέπει να κάνει ελεημοσύνη. Στην Εκκλησία θα το κάνει πρωτίστως ως αναφορά σε Εκείνον. Από εκεί ξεκινούν όλα. Σκοπός του χριστιανού, δεν είναι να λύσει το παγκόσμιο πρόβλημα της φτώχιας-δεν έχει αυτό το νόημα δηλαδή η άσκηση. Με την ελεημοσύνη πχ, καθαρίζει η καρδιά, απαλύνει, γαληνεύει, "ξεχρεώνει" κι όλας που λένε, γιατι? Γιατί η πράξη αυτή, εκτός των Πνευματικών Νόμων, από μόνη της καλλιεργεί την ύψιστη αρετή, την Αγάπη, καθώς η προσφορά ΦΕΡΝΕΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ. Ακόμα και όταν ο άνθρωπος δεν το συνειδητοποιεί. Μαλακώνει τους πόνους που μπορει να προέρχονται από διάφορες αγκυλώσεις.
Λοιπόν, εαν καταλαβαίνεις τί σου λέω, δεν υπάρχει τίποτα το ηθικολογικό σε αυτήν την οπτική.
Οπότε, εσύ μπορεί από την πλευρά σου να κρίνεις ως "υποκριτικό" κάποιον χριστιανό που κάνει ελεημοσύνες-αλλά είναι ο καημένος γεμάτος πόσα άλλα πάθη-όμως εαν το προσεγγίσεις από την οπτική που σου έδειξα, ίσως καταλάβεις την διαφορά.
Και βέβαια, δεν αρνούμαι οτι υπάρχει και η υποκρισία αυτή καθεαυτή μέσα στους χριστιανικούς χώρους. Ίσα ίσα. Καμιά φορά, οι ίδιοι οι πιστοί καλούνται μέσα από τον αγώνα τους να ξεσκεπάσουν-Θεία Χάριτι-αυτό το προσωπείο που κουβαλά η ψυχή τους, σε πολλά επίπεδα. Κάθε ημέρα κρίνεται η ΠΟΙΟΤΗΤΑ της Πίστης.
Για να συνεχίσω, δεν είμαστε καθαροί ούτε άξιοι-όπως ειχα πάρει την με πολλή αγάπη "πληρωμένη απάντηση" κάποτε σε μια απορία και ενώ μέσα μου ήδη το γνώριζα-για το Καλό και το Αγαθό. Μπορούμε να πλησιαστούμε ΑΠΟ αυτό, να μας συγκινήσει, να το αγαπήσουμε-στο μέτρο που μπορούμε να αγαπάμε-, και τέλος να το επιλέξουμε με την βουλητική μας θέληση. Αλλά από μόνοι μας ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΎΜΕ στο βάθος να το πλησιάσουμε. Θα το καταλάβεις αν σκεφτείς να σου έχει τύχει καμιά φορά να αγαπάς πολύ κάτι αλλά να μην μπορεις να το ακολουθήσεις ή να κάνεις θυσίες για χάρη του.
Οπότε, με ό,τι σου περιέγραψα με τα παραπάνω, θα δεις πολλές φορές ανθρώπους να κάνουν "πολλά καλά έργα", σε μια προσπάθεια να βρουν απαντήσεις, υποσυνείδητα κυρίως, στα υπαρξιακά της ψυχής τους, μπερδεμένοι από κοσμικές ηθικές και αφαιρετικούς ανθρωπισμούς. Συνήθως νομίζω, καταλήγουν να μένουν με μεγαλύτερα κενα, καθώς, όσες καλές πράξεις και να κάνεις, δεν γεμίζει το κενό της ταυτότητας της Ψυχής και του Προσώπου (να το πω έτσι λίγο αδόκιμα), χωρίς αντίκρυσμα των ...καταθέσεων (Άμα δεις καμια φορά την "Λίστα του Σίντλερ", έχει την συγκλονιστική σκηνή, παρατήρησε στο σημείο που ο πρωταγωνιστής στέκεται μπροστά σε όλους αυτούς που είναι μαζεμένοι για να τον ευχαριστήσουν που τους έσωσε κι εκείνος, σχεδόν δεν τους βλέπει μονολογώντας με αγωνία "θα μπορούσα να έχω πουλήσει και την καρφίτσα για να σώσω μια ακόμη ζωή..."..., ΚΑΜΙΑ ευχαρίστηση δεν μπορούσε να νοιώσει, μια αγωνία, ένα μαρτύριο δείχνει η σκηνή να βιώνει, δεν μπορούσε να τους σώσει όλους, ακόμη και αν ειχε πουλήσει κι εκείνη τη καρφίτσα, και αν ακόμη το έκανε, προσπάθησε λίγο να σκεφτείς, αυτή η ψυχικη διαδικασία στην οποία είχε μπει, μπορούσε να διακοπεί και να συνεχίσει μια φαινομενικά ατάραχη ζωή, ίδια με πριν?), χωρίς να βιώσεις μέσα σου την σιγουριά πως στην αντίπερα όχθη υπάρχει η ίδια η Αγάπη προσωποποιημένη σε κάτι ΟΝΤΩΣ ΥΠΑΡΚΤΟ στο οποίο μπορείς να μετέχεις.
Ήταν ηθικός ή ανήθικος ο Σίντλερ?
περίπου στο 2:58:00
http://tainio-mania.co/load/istorik/1/10-1-0-830