Saturn έγραψε: 15 Φεβ 2024, 14:19
Απαντώ και στους δυο σας, George_V και Πατησιώτη
σαφώς και είναι έμμεση αποδοχή του γάμου των ομοφυλοφίλων αλλά και ακύρωση του σκοπού του βαπτισμού των παιδιών και μάλιστα για πολύ πρακτικούς λόγους
Πρώτον, νηπιοβαπτισμός γίνεται με την προυπόθεση πως την κατήχηση του παιδιού την αναλαμβάνουν οι γονείς και είναι εκείνοι υπεύθυνοι για την Ορθόδοξή του συνείδηση. Δυο ομοφυλόφιλοι που καταπατούν τον Νόμο του Θεού και διαπράττουν το πιο βδελυκτό, όπως είναι γραμμένο, αμάρτημα, ποιά ακριβώς Ορθόδοξη συνείδηση θα ενσταλλάξουν;
Επίσης, αν πάρουμε παράδειγμα την ευχή στην μητέρα κατά την ονοματοδοσία, ποιά ακριβώς θα είναι η "μητέρα" στα ομοφυλόφιλα ζευγάρια...;
Aκόμη, στα μυστήρια θα συμμετέχουν όσοι αρνούνται ΕΜΠΡΑΚΤΑ και αμετανόητα τις θεικές εντολές;
ΓΙΑΤΙ Η ΒΙΒΛΟΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ
Οι ισχυρισμοί ότι η Βίβλος καταδικάζει τις σχέσεις ανάμεσα σε άτομα ίδιου φύλου βασίζονται σε παρερμηνείες και εσφαλμένες μεταφράσεις, σύμφωνα με πρόσφατη θεολογική μελέτη.
Η έκθεση του 2021, με τίτλο «Χριστιανικές αντιρρήσεις στις ομόφυλες σχέσεις: μια ακαδημαϊκή αξιολόγηση», συνεγράφη από μελετητές της Βίβλου, θεολόγους, εξελεγκτικούς βιολόγους και κοινωνιολόγους, οι οποίοι διέψευσαν τα θεμέλια πάνω στα οποία η Εκκλησία ανέπτυξε τη στάση της κατά των ΛΟΑΤΚΙ+.
Η έκθεση διαπίστωσε ότι αποσπάσματα στον Λευιτικό, που συχνά αναφέρονται ως οι πιο ρητές καταδίκες για την ομοφυλοφιλία, έχουν παρερμηνευτεί. Στην πραγματικότητα, αυτά τα εδάφια καταδικάζουν μόνο την αιμομιξία και τη μοιχεία μεταξύ ανδρών, ενώ δεν αναφέρονται στη σεξουαλική σχέση μεταξύ γυναικών.
Οι μελετητές διαπιστώνουν ότι οι «συναινετικές και πιστές» γκέι σχέσεις δεν καταδικάζονται σε κανένα σημείο της Βίβλου, ενώ -φυσικά- βεβαιώνουν ότι η ομοφυλοφιλία είναι «φυσική εκδοχή εντός του εύρους της ανθρώπινης σεξουαλικότητας».
Η μελέτη 80 σελίδων, η οποία διεξήχθη από το Ινστιτούτο Καθολικής Έρευνας Wijngaards, θα πρέπει «να χρησιμεύσει ως το τελευταίο καρφί στο φέρετρο των βιβλικών και άλλων επιχειρημάτων που δικαιολογούν την ομοφοβία», ανέφερε το δελτίο τύπου της μελέτης.
Η έκθεση έχει εγκριθεί από περισσότερους από 60 κορυφαίους ακαδημαϊκούς μελετητές από όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της πρώην προέδρου της Ιρλανδίας, Mary McAleese.
Η McAleese, που αγωνίζεται ώστε να αλλάξει η διδασκαλία της Καθολικής Εκκλησίας για τα ΛΟΑΤΚΙ+ ζητήματα, υποστήριξε ότι η μελέτη θα πρέπει «να διερευνήσει τη διδασκαλία της εκκλησίας στον τομέα της ομοφυλοφιλίας».
Εσφαλμένες ερμηνείες, κακή μετάφραση
Και η Παλαιά και η Καινή Διαθήκη διατηρούν πολύ λίγα αποσπάσματα που θα μπορούσαν να ερμηνευθούν ότι αφορούν τις ομόφυλες συναινετικές ερωτικές σχέσεις. Για να πραγματοποιηθεί η σωστή ερμηνεία αυτών των αποσπασμάτων, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη το ευρύτερο πολιτισμικό πλαίσιο της εποχής.
Αρχικά, ενώ οι βιβλικοί συγγραφείς μπορεί να γνώριζαν ότι μερικοί άνθρωποι έχουν σεξουαλικές επαφές με άτομα του ιδίου φύλου, είναι απίθανο κάποιος από αυτούς να γνώριζε τι σημαίνει «ομοφυλοφιλία», δηλαδή η εγγενής σεξουαλική έλξη προς το ίδιο φύλο.
Επιπλέον, δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι κάποιος βιβλικός συγγραφέας γνώριζε την ύπαρξη συναινετικών, ισότιμων, δια βίου σχέσεων μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου.
Σύμφωνα με τους μελετητές του Λευιτικού (βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης), τα σημεία 18:22 «Δεν πρέπει να πλαγιάσεις με άντρα όπως πλαγιάζεις με γυναίκα, είναι βδελυρό» και 20:13 «Αν κάποιος συνευρεθεί με άντρα όπως συνευρίσκεται με γυναίκα, διαπράττουν και οι δύο πράξη βδελυρή. Πρέπει εξάπαντος να θανατωθούν και θα είναι οι ίδιοι υπεύθυνοι για το θάνατό τους» είναι τα βασικά σημεία που θεωρείται ότι καταδικάζουν την ομοφυλοφιλία.
Σύμφωνα με τους μελετητές, η καταδίκη αυτή προέρχεται από κακή μετάφραση των θεολόγων. Τα σημεία αυτά στην πραγματικότητα καταδικάζουν μόνο συγκεκριμένες περιπτώσεις ερωτικής συνεύρεσης, με διάφορους μελετητές της Βίβλου να καταλήγουν πως αυτές οι περιπτώσεις είναι είτε η μοιχεία, είτε η αιμομιξία, είτε και τα δύο.
Η μελέτη αναφέρεται και στο βιβλίο της Γένεσης, στα σημεία 2:18-24, εξηγώντας πως αυτά δεν επικεντρώνονται στην παρουσίαση του γάμου μεταξύ ετερόφυλων ως την μοναδική «κανονικότητα», αλλά περιγράφουν την «εξαιρετικά ισχυρή ορμή ανάμεσα στα δύο φύλα», ακόμη και σε πείσμα «των επιθυμιών και των σχεδίων των γονέων τους και, κατ’ επέκταση, της κοινωνίας και των θρησκευτικών θεσμών».
Τέλος, στο βιβλίο της Γένεσης υπάρχει η αναφορά στην καταστροφή των πόλεων Σόδομα και Γόμορρα κ.α., ως τιμωρία για σεξουαλικές πράξεις ανάμεσα σε άντρες. Αυτό όμως που αναφέρεται στη Γένεση δεν είναι συναινετικό σεξ μεταξύ αντρών, αλλά η απόπειρα ομαδικού βιασμού από τους άνδρες των Σοδόμων, πράξη που ούτως ή άλλως δεν ήταν η αιτία για να τιμωρηθούν οι κάτοικοι αυτών των πόλεων, αφού ο θεός είχε αποφασίσει να τους τιμωρήσει πριν από αυτό το περιστατικό.