!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 7871
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 »

Γκουερινο 4 έγραψε:Όσον αφορά τον Ήφαιστο και εγώ είχα αυτή την εντύπωση, ότι δηλαδή δεν βρέθηκε το όνομα του στην γραμμική β αλλά τελικά έκανα λαθος
Κατά 99.9% βρέθηκε ως a-pa-i-ti-jo
Η Αφροδίτη λατρευόταν στην Κρήτη με το ιε όνομα της ασταρτη
Όνομα που δεν ετυμολογειται στις σημιτικες γλώσσες αλλά φυσικά αυτό γίνεται στις ιε.
https://m.tvxs.gr/mo/i/191971/f/news/po ... erota.html
Εντάξει κρατάμε μια πισινή για τον Ηφαιστο αλλά η Αστάρτη έχει σημιτική ετυμολογία.
https://en.wikipedia.org/wiki/Astarte#Name
https://en.wikipedia.org/wiki/Inanna#Etymology
Γκουερινο 4 έγραψε: Τι θα πει α τώρα;
Αυτό που ισχύει είναι αυτό που είπαν οι ιερείς της Δωδώνης στον Ηρόδοτο.
Ότι η θρησκεία είναι πελασγικη, ότι αρχικά τους έλεγαν μόνο θεούς κτλ και ότι ο Διόνυσος ήρθε πολύ αργότερα
Ποτε ήρθε η λατρεία του Διονύσου αγνωστο
Το 3000,το 2500 ,ποιος ξέρει;
Πάντως πριν το 1400
Εγώ είχα καταλάβει μέχρι τώρα ότι δεν δεχόσουν ότι η λατρεία του Διονύσου ήρθε από το εξωτερικό στην Ελλάδα επειδή είχαμε διαβάσει το όνομα του θεού στη Γραμμική Β. Ενδιαφέρον που δέχεσαι ότι ήρθε από το εξωτερικό αλλά πολύ παλιά. Επίσης δεν υπήρχε μία μόνο διονυσιακή λατρεία, οπότε το θέμα θέλει προσοχή. Σκέτο το όνομα στις πινακίδες δεν λέει πολλά. Και μην παίρνεις τοις μετρητοίς όσα υποτίθεται είπε το μαντείο στον Ηρόδοτο για τους θεούς. Δεν είναι δυνατό να επιβεβαιωθούν και κάποιες πληροφορίες όπως ότι στην αρχή όλους τους θεούς τους οι Πελασγοί τους έλεγαν «θεούς» δεν ακούγονται ρεαλιστικές. Όλοι οι πολιτισμοί του κόσμου είχαν ονόματα για τους θεούς τους.
Γκουερινο 4 έγραψε:Ο καθένας που ξέρει λίγο ιστορία καταλαβαίνει ότι ο Ηρόδοτος τοποθετεί τον καδμο πριν τον τρωικο

Το ενδιαφέρον βέβαια είναι το εξής
Είτε υπήρχε και αλφαβητική γραφή την μυκηναικη εποχή την οποία διάβασε ο Ηρόδοτος, είτε του διάβασαν κάποια γραμμική β και ο Ηρόδοτος πίστεψε πως ήταν κάποια αρχαιότερη μορφή του αλφαβήτου
Και μην απαντήσεις το αναμενόμενο ,ο Ηρόδοτος δεν ήταν μαλακας, θα καταλάβαινε ότι ήταν πολύ μεταγενεστερη γραφή
Και μόνο που λέει ότι τα καδμεία γράμματα που είδε έμοιαζαν με τα ιωνικά προφανώς αναφέρεται στην αφλαβητική γραφή αφού μόνο τέτοια γραφή είχαν οι Ίωνες. Μπορεί να τοποθετεί τον Κάδμο πριν τα τρωικά αλλά και πάλι αυτό δεν ακυρώνει το ότι η γραφή που έφερε είναι η αλφαβητική αν ο Ηρόδοτος δεν γνώριζε πόσο παλιά είχε εισαχθεί αυτή στην Ελλάδα.

Μου φαίνεται πολύ απίθανο να του διάβασαν Γραμμική Β αφού στην εποχή του κανείς δεν θα μπορούσε να την διαβάσει. Η γραφή αυτή εξαφανίστηκε -άρα ξεχάστηκαν και οι κανόνες της- με το τέλος του μυκηναϊκού πολιτισμού.
Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 20638
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa »

Γλωσσικές και μυθολογικές συγγένειες και ανωμαλίες της μεσο-ανατολικής μεσογείου.

Ο Ίναχος, όταν έγινε ο κατακλυσμός του Δευκαλίωνα, έσωσε τους κατοίκους οδηγώντας τους στα όρη και στη συνέχεια αφού μάζεψε τα νερά σε μία κοίτη και δημιούργησε τον ποταμό Ίναχο, που έλαβε το όνομά του, έφερε τους Αργείους στην εύφορη και κατοικήσιμη πλέον πεδιάδα του Άργους.
[ν] γενιά μετά τους Ίναχο και Δευκαλίωνα
1. Δευκαλίων > [1] Έλλην >...
--->...[2] Δώρος > [3] Τέκταμος, Αιγίμιος > [4] Δύμας, Πάμφυλος.
--->...[2] Ξούθος > [3] 'Ιων > [4] Βούρα (της [3] Ελίκης του [2] Σελινούντα του [1] Αιγιαλέα), [3] Αχαιός > [4] Άρχανδρος και Αρχιτέλης σύζυγοι [6] Σκαιάς και Αυτομάτης του [5] Δαναού. Συμπεθεριό. Αργίτες, Δαναοί, όλοι πλέον Αχαιοί.
--->...[2] Αίολος ο Θεσσαλός > [3] Μακεδών, Μάγνης ;
Δευκαλίων > [1] Θυία > [2] Μακεδών, Μάγνης ;
2. Ίναχος > [1] Φορωνεύς (> [2] Νιόβη, Κάριος, Ίασος,...,Άπις (Απία η χερσόνησος προ Πέλοπος), Αιγιαλεύς, Πανόπτης, Άργος, Πελασγός, Μυκήνη, Ιώ > [2] Έπαφος > [3] Λιβύη > [4] Λάμια, Λέλεγας, Βήλος, Αγήνορας.
...[4] Βήλος > [5] Δαναός, Αίγυπτος > [6] Λυγκεύς > [7] Άβας > [8] Προίτος, Ακρίσιος > [9] Δανάη > [10] Περσέας > [11] Πέρσης, Σθένελος, Έλειος ή Έλενος, Μήστορας, Γοργοφόνη, Αλκαίος, Ηλεκτρύωνας > [12] Αναξώ (Αστυδάμειας Πέλοπος) > [13] Αλκμήνη > [14] Ηρακλής > [15] Ύλλος, Ηρακλείδες...
...[4] Αγήνορας... >
---> ...[5] Κάδμος > [6] Αγαύη [στην Ιλλυρία], Αυτονόη, Ινώ, Πολύδωρος > [7] Λάβδακος > [8] Σεμέλη > [9]Διόνυσος.
---> ...[5] Κίλιξ > Κίλικες > [6].... :102:
---> ...[5] Φοίνιξ > Φοίνικες > [6] bani kan'an... :p2:
--- > ...[5] Ευρώπη > [6] Μίνωας (> [7] Αρίαδνη+Θησέας.), Ραδάμανθυς (>Φαιοί-Φαιστός), Σαρπηδόνας (> Μιλυάς, Λυκία, Καρία, Κιλικία, Φρυγία > Σόλυμοι [Πισίδες] > Σόλυμος Ζεύς > Σόλυμος ΥιεδεΔιας > ΧερουΣολυμ :p2:).Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι οι Σολύμοι αρχικά μιλούσαν μια μη επιβεβαιωμένη σημιτική γλώσσα, ενώ η γλώσσα των Μιλύων ήταν μια ΙΕ γλώσσα, αναφέρει η wiki.
Τα έχω ξαναγράψει αλλού. Σ'λομο [εννοιολογικά = ειρηνικός] < Σαλόμ προέρχεται από το συνδυασμό των γραμμάτων shin (שׁ), lamedh (ל) και mem (ם) που έχει συγγένεια με λέξεις πολλών σημιτικών γλωσσών και σημαίνει αρτιότητα, πληρότητα μια έννοια που συνήθως μεταφράζεται ως ειρήνη.

σημιτ. Salom = ελλην. Σολυμος = latin. Sollum [όλος] ή Solum [ήλιος, μόνος] = 1. ολοκληρος, άρτιος, πλήρης ή 2. μόνος ήλιος.
Το ιερό του Σόλυμου Διός ήταν στην κορφή της οροσειράς του Ταύρου και ήταν λιόλουστο ολημερίς, στην Πισιδία που πήγε ο Πάμφυλος με ταξί ±1400-1500 πχ. και έπειτα ακολούθησε ο Σάρπης με ταξί ±1350-1450 πχ. και έπειτα έφερε και ο Μέμνων τσ Αιθιόπες απτήν Εσχατιά που τσι ψάχνεται στους γυφταίους και μαζί με τάλλα τα καλόπαιδα τσι ΠισιδοΠαμφυλοΣολυμοΣαρπηδονοι το 1250πχ φάγανε ένα γερό ματσούκι άπτσι Μυρμιδόνοι, και ροβολήσανε σαπέρα και σακάτ στην μεγάλη παραλία όπου αργότερα εμφανίσθει, ω εκ θαυματος!, ο νέος Σόλυμος Υιεδεδίας το ±972πχ., υιός του ΔιαβίΔιου που σακάταψε καταής τον γίγαντα πελασγό χωριάτ/γολιάτ με μια stone sto "doξa patri...". Δη λα δή ο Διαβήτιος ήτο μεταγενέστερος χρονικά του Ύλλου και των Ηρακλειδώνε και όλων το άλλων αλλωνώνε..
.
.

Πάλι πίσω τώρα στο θέμα Διόνυσος-Μίνωας-Γυφταίοι
Το περίεργο είναι πως ο 'Ιναχος ήταν σύγχρονος του Ευμόλπου και του Εριχθονίου και του Δευκαλίωνα. Και ο Εύμολπος, που μεγάλωσε στην Αιθιοπία, πήγε στην "Θράκη" στον βασιλιά Τεγύριο και ήδη υπήρχαν "θράκες" που μετά κάποτε μίλαγαν ζβέλτα και ζαβά, οι "ζεοι-Βαζεοι-ζαβαζεοι" :8) .

Δηλαδή ο Διόνυσος ήταν τουλάχιστον 9 γενιές μετεγενέστερος του Ανθρακορύχου Τεγύριου
και ο Μίνωας 6 γενιές μεταγενέστερος του Ανθρακορύχου και 3 γενιές προγενέστερος του ανιψοδισέγγονού του Διονύσου.

Ο Τεγύριος προϋπάρχει των Μινωϊτών του Μίνωα. Άγνωστο αν προϋπαρχει του Κρητών του Αστέριου.
Ο Τεγύριος προϋπαάρχει των Διονύσου.
Ο Μίνωας προϋπάρχει των Διονύσου και είναι θειοπροπάππος του.

Ποιοι "θράκες" και ποιοι "μινωϊτες" είχαν τον Διόνυσο για αρχαίο θεό; Πόσο αρχαίο; :xena:

Επίσης ο Μίνωας υιοθετήθηκε από τον κρητικό βασιλιά Αστέριο που προϋπήρχε των λεγόμενων μινωϊτών. :p2: .... αυτό είναι περίεργο...
Εκτός από όλο το άλλο ανώμαλο χωροχρονικό πλέγμα που δημιουργείται από όλους αυτούς και όλους όσους Δια συνδέονται με αυτούς μέσω της μυθολογίας.

Με βάση τον τρωϊκό το ±1240-1250 πχ., την συγγένεια, μέσω Πέλοπα και κορής Αστυδάμειας, της Πελοπογγόνας, Αναξούς με τους Πελοπογγόνους, Αγαμέμωνα, Μενέλαο και 25 χρόνια κάθε γενιά, έχουμε...
[15] Ύλλος, Ηρακλείδες. ±1125-1225 πχ.
[14] Ηρακλής. ±1150-1250 πχ.
[13] Αλκμήνη. ±1175-1275 πχ.
[12] Αναξώ (Αστυδάμειας Πέλοπος), ξαδέρφη Αγαμέμνωνα και Μενέλαου. ±1200-1300 πχ. Τρωικός...
[11] Ατρέας, Πέρσης, Σθένελος, Έλειος ή Έλενος, Μήστορας, Γοργοφόνη, Αλκαίος, Ηλεκτρύωνας. ±1225-1325 πχ.
[10] Περσέας, Πέλοπας, ±1250-1350 πχ.
[9] Δανάη, Διόνυσος, ±1275-1375 πχ.
[8] Προίτος, Ακρίσιος, Σεμέλη, ±1300-1400 πχ.
[7] Άβας, Λάβδακος, Σόλυμοι, Αρίαδνη+Θησέας ±1325-1425 πχ.
[6] Λυγκεύς, Αγαύη [στην Ιλλυρία], Αυτονόη, Ινώ, Πολύδωρος, Φοίνικες bani kan'an, Μίνωας, Ραδάμανθυς, Σαρπηδόνας, Σόλυμοι ±1350-1450 πχ.
[5] Δαναός, Αίγυπτος, Κάδμος, Φοίνιξ, Κίλιξ, Ευρώπη, Αστέριος βασιλιάς Κρήτης ±1375-1475 πχ.
[4] Δύμας, Πάμφυλος, Βούρα, Άρχανδρος, Αρχιτέλης, Λάμια, Λέλεγας, Βήλος, Αγήνορας. ±1400-1500 πχ.
[3] Τέκταμος, Αιγίμιος, 'Ιων, Αχαιός, Μακεδών, Μάγνης, Λιβυή. ±1425-1525 πχ.
[2] Δώρος, Ξούθος, Αίολος ο Θεσσαλός, Έπαφος, Νιόβη, Κάριος, Ίασος,...,Άπις. ±1450-1550 πχ.
[1] Έλλην, Φορωνεύς, Αιγιαλεύς, Πανόπτης, Άργος, Πελασγός, Μυκήνη, Ιώ. ±1475-1575 πχ.
[0] 'Ιναχος (άργος), Δευκαλίων (θεσσαλία), Εριχθόνιος (αττική), Εύμολπος (αιθιοπία, ελευσίνα, θράκη).±1500-1600 πχ.
[-1] Τεγύριος (θράκη) ±1525-1625 πχ.
...
...
...
[-ν] Κέκρωψ < Ακταίος ±3000 πχ.
...
...
[-ν*χ] Ακρωτήρι Καλλίστη < ±4500 πχ.
....
....
Προκύπτουν ανωμάλιες όπως.

Ο Δώρος με ταξί ±1450-1550 πχ. υιοθέτησε τον Ύλλο που έζησε με ταξί ±1125-1225 πχ. επειδή τον είχε βοηθήκει ο πατηρύλλος Χεράκλες που έζησε με ταξί ±1150-1250 πχ. τον οποίον είχε βοηθήξει ενάντια στους ΚενΤαύρους ο Εύμολπος που έζησε με ταξί ±1500-1600 πχ. :smt005: :8) Πρέπει να έιχαν χωροχρονικά ταξί, δεν εξηγήται αλλιώς.... πρέπει να μαθευτεί, όπως και δή ποτέ..... :c020:

Και ο Ύλλος με ταξί ±1125-1225 πχ μαζί με τον Δυμάνα και τον Πάμφυλο με ταξί ±1400-1500 πχ. κατέβηκαν αντάμα και αγκαζέ ως Δωριείς και Ηρακλείδες στην πρώην Απία και έπειτα Πελοπόννησο να ζητήξουνοι προικιά γαρ τα χωράφια με τα χόρτα και τσελιές, απτσάλλους πούσαντε κειχάμου, μοναχά κάτι χίλιαιτίες νωρίτερα...

Εκτός του ότι ο Μίνως ο μινάρας, έφτιασε μπο λλι ντι ζμόν με ταξί ±3000-1600 πχ. ενώ έζησε με ταξί ±1450-1350 πχ. και ήταν υιοθετημένος από τον καλόκαρδο μουνοβάτη κρητικό άνακτα Αστέριο, μαζί με τάλλα τα μιγάδια, τους Ράδυ και Σάρπη, του κάποιου δήθενΔία κερατά που κουβάληκε η ξενιτεμένη αργίτισσα από την μεγάλη αμμώδη παραλία της ανατολικής μεσογείου, πούσαντε οι μπανικανανάδες βοσκοί με τσι κατσικοπροβατίνες και τα τραγοκρίαρα. Ο Μινάρας ο Μίνως επήγε στην Αστέρια Κρήτη, ±250-300 έτη μετά από το μπουμκρατακαταμπουμ πούκαμε το φάιστειο τσι Καλλίστης του ΠροΑστέριου Μπολ λιν τιζ μου... :8)

Μάλλον για Αστέριο ή ΠροΑστέριο μπολλ ιν τιζ μόν πρέπει να μιλάμε όταν λέμε για κρήτη και κυκλάδες το ±4500-1600 πχ., και όχι για ΜιναροΜινωϊκόνανε λόγω τσι μαμάς του πούρθε απ' αλλού να φέρει μπο λλι ντι ζμόν Γιουρωπαϊκώνανε.

Βρείτε κι άλλες ανωμαλίες εκτός από το να θυμίσεται την δική μου να κάτσω κα γράψω όλο αυτό το σεντόνι που θα......

Σόρρυ αν ο Διόνυσος είναι πολύ μεταγενέστερος του Μινάρα και κατά πολύ περισσότερο του Τεγύριου του ανθρακορύχου, αλλά.... :102:

Η παράσταση, "Ο καραγκιόζης ΜινωΔιόνυσος στους Γυφταίους", έχει πρόβλημα σεναρίου.

Η παράσταση "Ο καραγκιόζης ΠροΑστεριοΚαλλιστοΚουρήτης Κερατάς στους Γυφταίους", έχει μέλλον.
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
Άβαταρ μέλους
ksk
Δημοσιεύσεις: 11897
Εγγραφή: 15 Απρ 2018, 12:10
Phorum.gr user: ksk
Τοποθεσία: Στην ομορφοτερη χωρα του κοσμου, στην Ελλαδα μας

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ksk »

Αρίστος έγραψε: 10 Δεκ 2021, 20:12
Spoiler
ksk έγραψε: 10 Δεκ 2021, 18:25
Αρίστος έγραψε: 09 Δεκ 2021, 03:41 Λοιπον Τζιμη υπαρχουν καποια δεδομενα που παρα τις πηγες που σου εφερα συνεχιζεις να τα αγνοεις.

Δεδομενο πρωτο: Ταυτιση του μινωικου Ταυρου με το Διονυσο (εχω φερει 500 πηγες απο συγχρονους και απο αρχαιους Ελληνες). Ακομη και ορφικο υμνο σου εφερα που αναφερει το Διονυσο ως ταυρομορφο!

Δεδομενο δευτερο: Η λατρεια του Διονυσου στην Κρητη υπαρχει τουλαχιστον απο το 2200 π.Χ. (δηλαδη μεσα της εποχης του Χαλκου) γιατι απο τοτε εχουμε την αρχαιοτερη αναπαρασταση Ταυροκαθαψιων.

Δεδομενο τριτο: Οι Μινωιτες οπου δημιουργουσαν αποικιες πηγαιναν και τα Ταυροκαθαψια ητοι το Διονυσο. Το πιθανοτερο ειναι οτι αυτοι γνωρισαν στους Μυκηναιους το Διονυσο και οχι το αντιστροφο. Το σιγουρο ειναι οτι αυτοι εμαθαν τους Μυκηναιους να κανουν τα Ταυροκαθαψια (ανεφερα οτι εχουμε αναπαραστασεις τους σε τρεις μυκηναικες πολεις: Πυλο, Τιρυνθα και Ασινη).

Δεδομενο τεταρτο: Η θρησκεια του Δια ειναι παμπαλαιη τοσο στην ηπειρωτικη Ελλαδα (μαντειο της Δωδωνης απο την εποχη του Χαλκου) οσο και στην μινωικη Κρητη. Αποδειξη για την Κρητη πως οταν οι Κρητικοι θεωρουσαν πως ο Διας γεννηθηκε στα βουνα τους, η συγκεκριμενη παραδοση δεν αμφισβητηθηκε απο τους υπολοιπους Ελληνες αλλα ενταχθηκε στη βασικη ελληνικη μυθολογια.

Δεδομενο πεμπτο: Ο Διονυσος Ζαγρεας σαν ταυρος των Ταυροκαθαψιων ειναι γιος του Δια. Συνεπως Διας και Διονυσος πηγαιναν πακετο στους Μινωιτες τουλαχιστον απο τα μεσα της εποχης του Χαλκου που υπαρχουν αναπαραστασεις των Ταυροκαθαψιων.

Δεδομενο εκτο: Μεγαλοι επιστημονες οπως πιχι ο Martin P. Nilsson θεωρουν πως η αρχαιοελληνικη θρησκεια της πρωτης π.Χ. χιλιετιας ειναι πανομοιοτυπη με τη θρησκεια της 2ης χιλιετιας που ανηκει στην εποχη του Χαλκου. Κατι πολυ λογικο οταν πιχι ο Διας κυριαρχει απο την πελασγικη Δωδωνη μεχρι την Κρητη.

Δεδομενο εβδομο: Σημερα γνωριζουμε οτι ιερα της εποχης του Χαλκου συνεχισαν να λειτουργουν και στους αιωνες της εποχης του Σιδηρου, κατι που αποδεικνυει τη συνεχεια της θρησκευτικης λατρειας.

Δεδομενο ογδοο: Ακομη και ο Νετανιαχου παραδεχθηκε πως οι Φιλισταιοι προηλθαν απο την Κρητη. :D Μαλλον εσυ θα απομεινεις ο τελευταιος που θα το δεχθει γιατι σου χαλαει την εικονα του περιορισμενοι αποικισμου των Μινωιτων που εχεις πλασει. Μας λες επισης πως η θρησκεια των Μινωιτων ως αποικιστων δεν επηρεαζε τους λαους που ερχοντουσαν σε επαφη. Μα οι Φιλισταιοι επεβαλαν τη θρησκεια τους σε εδαφος που αντιστοιχουσε σε μεγαλυτερο κομματι απο τη σημερινη Λωριδα της Γαζας. Επιπλεον η ιδια η Παλαια Διαθηκη αναφερει πως οι Εβραιοι σε καποιες περιοδους ασκουσαν ειδωλολατρικες πρακτικες επηρεασμενοι απο τους Φιλισταιους. Αρα να ποσο δυναμικα επηρεαζαν οι Μινωιτες τους λαους με τους οποιους ερχοντουσαν σε επαφη μεσω του αποικισμου τους. Επηρεασαν τους Μυκηναιους, επηρεασαν την Ουγκαριτ, επηρεασαν τους Εβραιους ενω διεδοσαν τα Ταυροκαθαψια σε πληθος λαων. Η παραδοση τους φερει και σαν πρωτους ιερεις στο Μαντειο των Δελφων!!!!! Θα ελεγε κανεις μαλιστα πως η θρησκευτικη τους επιρροη ηταν τοσο δυναμικη που θα πρεπει να υπηρχαν κολλεγια Μινωιτων ιερεων που θα ακολουθουσαν Μινωιτες εμπορους, πολεμιστες και αποικιστες, με την αποστολη να διαδοσουν τη θρησκεια τους οπου πηγαιναν δικην ιεραποστολων.

.
Τα ταυροκαθαψια θύμισε μου ακριβώς τι ήταν και η γιορτή τους προς ποιον Θεό γινόταν;
Πρώτους ιερείς στο μαντείο των Δελφών... Της Γαιας δλδ;
Για δώσε τα φώτα σου...

Δεν ειναι γνωστο τι ακριβως συμβολιζαν τα Ταυροκαθαψια, εγω ομως θεωρω αυτη την εκδοχη σαν την επικρατεστερη. Κι ας μην ειναι απο ακαδημαικο επιστημονα.

https://www.academia.edu/10287037/%CE%A ... E%B3%CE%B7_

Κι εδω μια περιληψη.

http://iscreta.gr/2015/03/%CE%B7-%CE%B3 ... %84%CE%B7/

Πολλοι συμφωνουν με αυτη την εκδοχη.

Ταυροκαθάψια πάνω στο μύθο του φεγγαρίσιου ταυρόμορφου εφηβικού θεού Διονύσου - Ζαγρέα. Θα ακουστούν αποσπάσματα από τον ομηρικό ύμνο στην Δήμητρα, στις Βάκχες και τους Κρήτες του Ευριπίδη. Η παράσταση, που δόθηκε στο Ηρώδειο από το χοροθέατρο της Σ. Σπυράτου, θα παρουσιαστεί από την ΕΤ-2 στη 01.10.

https://www.rizospastis.gr/story.do?id=3655139



Οσο για τους Κρητες τους καλεσε ο Απολλωνας να γινουν οι πρωτοι ιερεις του στους Δελφους.

Συνεπως η λατρεια του Απολλωνα εκει ξεκιναει με τους Μινωιτες.

Πριν τον Απολλωνα τι λατρευοταν στους Δελφους;

Πιθανοτατα ο Πυθων ως συμβολο του γηινου ρευματος.

Ο Απολλωνας ομως σκοτωνει τον Πυθωνα και ετσι ξεκιναει η λατρεια του στους Δελφους.

.
Ο Καιρατος...μάλιστα. :)
Καθένας με τις επιλογές του.
Παλαιότερα υπήρχε η μαντική μέσω των φιδιών ...υπήρξε βέβαια και στην νεότερη εκδοχή της.
Παρατηρητής...
Άβαταρ μέλους
ksk
Δημοσιεύσεις: 11897
Εγγραφή: 15 Απρ 2018, 12:10
Phorum.gr user: ksk
Τοποθεσία: Στην ομορφοτερη χωρα του κοσμου, στην Ελλαδα μας

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ksk »

Γκουερινο 4 έγραψε: 10 Δεκ 2021, 20:24
ksk έγραψε: 10 Δεκ 2021, 18:15
Γκουερινο 4 έγραψε: 08 Δεκ 2021, 10:56
Φυσικά υπήρχε κοινή θρησκεία στην Ελλάδα από την αρχή της εποχής του χαλκού αλλά και πιο πριν
Και ο Δίας ήταν πελασγικος θεός και οι υπόλοιποι θεοί
Μας το ξεκαθάρισαν αυτό τόσο ο όμηρος όσο και ο Ηρόδοτος
Για να καταλάβεις στην γραμμική α έχει διαβαστεί τουλάχιστον σε τρία διαφορετικά ευρήματα η δαματε δηλαδή η Δήμητρα
Έχεις κάποια άποψη για το κυρίαρχο χαρακτηριστικό αυτής της κοινής θρησκείας;
Είναι η ίδια θρησκεία που περιγράφεται στα ομηρικά επη
Στα ομηρικά έπη ανευρίσκονται κατάλοιπα μιας παλαιότερης΅Λατρείας των Ψυχών΅.
Παρατηρητής...
Γκουερινο 4
Δημοσιεύσεις: 2302
Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
Phorum.gr user: Gouerino

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γκουερινο 4 »

Jimmy81 έγραψε: 11 Δεκ 2021, 04:56
Γκουερινο 4 έγραψε:Όσον αφορά τον Ήφαιστο και εγώ είχα αυτή την εντύπωση, ότι δηλαδή δεν βρέθηκε το όνομα του στην γραμμική β αλλά τελικά έκανα λαθος
Κατά 99.9% βρέθηκε ως a-pa-i-ti-jo
Η Αφροδίτη λατρευόταν στην Κρήτη με το ιε όνομα της ασταρτη
Όνομα που δεν ετυμολογειται στις σημιτικες γλώσσες αλλά φυσικά αυτό γίνεται στις ιε.
https://m.tvxs.gr/mo/i/191971/f/news/po ... erota.html
Εντάξει κρατάμε μια πισινή για τον Ηφαιστο αλλά η Αστάρτη έχει σημιτική ετυμολογία.
https://en.wikipedia.org/wiki/Astarte#Name
https://en.wikipedia.org/wiki/Inanna#Etymology

Η πηγή που έφερες δεν ετυμολογει
Γράφει τα εξης

"""""""""""""
Astarte was a prominent goddess of both the Canaanite and the Phoenician pantheon, derived from an earlier Syrian deity. She is recorded in Akkadian as dAs-dar-tú (𒀭𒊍𒁯𒌓), the feminine form of Ishtar.[6] The name appears in Ugaritic as ʻAthtart or ʻṯtrt (𐎓𐎘𐎚𐎗𐎚), in Phoenician as ʻAshtart or ʻštrt (𐤏𐤔𐤕𐤓𐤕), in Hebrew as Ashtoret (עַשְׁתֹּרֶת).[6]
""""""""""""""""

Πάμε στο wiktionary να δούμε τι γράφει


https://en.m.wiktionary.org/wiki/Recons ... %B9%AFtar-

"""""""""""""

Etymology Edit
Unknown. A borrowing from Proto-Indo-European *h₂stḗr (“star”) has been suggested, perhaps by way of an Anatolian language, but runs into phonetic and semantic problems that are difficult to resolve.

Possibly from Proto-Afroasiatic and cognate with Central Atlas Tamazight ⵉⵜⵔⵉ (itri) and Proto-Chadic *təra (whence Hausa tàurārṑ), if they are not in turn borrowings ultimately from Proto-Indo-European *h₂stḗr.

""""""""""""""

Τώρα κάτι μαλακιες του στυλ υπάρχουν φωνητικά προβλήματα σε δάνεια είναι για να γελάει ο κόσμος
Για μένα τα πράγματα είναι ξεκαθαρα
Η ασταρτη ήταν το όνομα της Αφροδίτης στην Κρήτη
Το πήραν οι σημιτες από αυτούς και στην συνέχεια οι Έλληνες πήραν δάνειο την Αφροδίτη ως ονομασία για το ίδιο αστρο-θεα
Γκουερινο 4
Δημοσιεύσεις: 2302
Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
Phorum.gr user: Gouerino

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γκουερινο 4 »

Δημητρο
Εγώ είχα καταλάβει μέχρι τώρα ότι δεν δεχόσουν ότι η λατρεία του Διονύσου ήρθε από το εξωτερικό στην Ελλάδα επειδή είχαμε διαβάσει το όνομα του θεού στη Γραμμική Β. Ενδιαφέρον που δέχεσαι ότι ήρθε από το εξωτερικό αλλά πολύ παλιά. Επίσης δεν υπήρχε μία μόνο διονυσιακή λατρεία, οπότε το θέμα θέλει προσοχή. Σκέτο το όνομα στις πινακίδες δεν λέει πολλά. Και μην παίρνεις τοις μετρητοίς όσα υποτίθεται είπε το μαντείο στον Ηρόδοτο για τους θεούς. Δεν είναι δυνατό να επιβεβαιωθούν και κάποιες πληροφορίες όπως ότι στην αρχή όλους τους θεούς τους οι Πελασγοί τους έλεγαν «θεούς» δεν ακούγονται ρεαλιστικές. Όλοι οι πολιτισμοί του κόσμου είχαν ονόματα για τους θεούς τους.
Εγώ πιστεύω ότι ο αρης (φτου γαμω το όνομα του) και ο Διόνυσος είναι θρακικοι θεοι
Ειδικά όσον αφορά τον Διόνυσο η λατρεία του σίγουρα ήρθε από την ανακάλυψη του κρασιού και μετα
Τώρα το πότε έγινε αυτό, δεν γνωριζω
Σαφέστατα χιλιάδες χρόνια μετά της θεοποιησης της μητέρας γης, του ήλιου, κτλ, γιαυτό και δέχομαι ως δεδομένο αυτό που είπαν οι ιερείς στον Ηρόδοτο

Όσον αφορά το άλλο με τους θεούς χωρίς ονόματα
Δεν το βρίσκω καθόλου παράξενο, πραγματικά
Οι θρησκείες είναι γεμάτες με δεισιδαιμονίες, ακόμα και σήμερα σκέτο θεό λεμε
Και οι Εβραίοι νομίζω, χωρίς να είμαι σίγουρος για αυτό, απαγορευόταν να που το όνομα του θεού.
Δηλαδή πιστεύω, ότι οι Πελασγοί έλεγαν θεός του φωτος ,θεός της θάλασσας, θεός του πολέμου κτλ
Στην συνέχεια όταν είδαν ότι και γειτονικοι λαοί λάτρευαν τις ίδιες θεότητες, ζήτησαν άδεια από τους ιερείς να τους δώσουν ονόματα και αυτοί.
Κάποια δανεικά, κάποια τα έφτιαξαν οι ίδιοι.
Για θρησκείες μιλάμε, και μάλιστα χιλιάδες χρόνια πριν.
Όλα είναι πιθανά, όπως ξέρεις καλύτερα από εμένα, τίποτα δεν πρέπει να το αντιμετωπίζουμε με ψυχρή λογική
Γκουερινο 4
Δημοσιεύσεις: 2302
Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
Phorum.gr user: Gouerino

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γκουερινο 4 »

Και μόνο που λέει ότι τα καδμεία γράμματα που είδε έμοιαζαν με τα ιωνικά προφανώς αναφέρεται στην αφλαβητική γραφή αφού μόνο τέτοια γραφή είχαν οι Ίωνες. Μπορεί να τοποθετεί τον Κάδμο πριν τα τρωικά αλλά και πάλι αυτό δεν ακυρώνει το ότι η γραφή που έφερε είναι η αλφαβητική αν ο Ηρόδοτος δεν γνώριζε πόσο παλιά είχε εισαχθεί αυτή στην Ελλάδα.

Μου φαίνεται πολύ απίθανο να του διάβασαν Γραμμική Β αφού στην εποχή του κανείς δεν θα μπορούσε να την διαβάσει. Η γραφή αυτή εξαφανίστηκε -άρα ξεχάστηκαν και οι κανόνες της- με το τέλος του μυκηναϊκού πολιτισμού.
Το θέμα είναι ότι ο Ηρόδοτος γνώριζε πως στην μυκηναικη εποχή υπήρχε γραφή
Όπως φυσικά το γνώριζε και ο όμηρος

Όσον αφορά για το αν μπορούσαν οι ιερείς να διαβάσουν την γραμμική β
Από ότι θυμάμαι κάποιος αρχαίος συγγραφέας, μάλλον ο διοδωρος, αναφέρει μια περίπτωση, όπου βρέθηκε μια τέτοια γραφή, την πήγαν στους ιερείς και αυτοί την διάβασαν
Δεν θυμάμαι τώρα που ακριβώς το λέει, αν θυμάσαι κάτι βαλτο
Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 50515
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος »

taxalata xalasa έγραψε: 11 Δεκ 2021, 05:35

Μάλλον για Αστέριο ή ΠροΑστέριο μπολλ ιν τιζ μόν πρέπει να μιλάμε όταν λέμε για κρήτη και κυκλάδες το ±4500-1600 πχ., και όχι για ΜιναροΜινωϊκόνανε λόγω τσι μαμάς του πούρθε απ' αλλού να φέρει μπο λλι ντι ζμόν Γιουρωπαϊκώνανε.

Βρείτε κι άλλες ανωμαλίες εκτός από το να θυμίσεται την δική μου να κάτσω κα γράψω όλο αυτό το σεντόνι που θα......

Σόρρυ αν ο Διόνυσος είναι πολύ μεταγενέστερος του Μινάρα και κατά πολύ περισσότερο του Τεγύριου του ανθρακορύχου, αλλά.... :102:

Η παράσταση, "Ο καραγκιόζης ΜινωΔιόνυσος στους Γυφταίους", έχει πρόβλημα σεναρίου.

Η παράσταση "Ο καραγκιόζης ΠροΑστεριοΚαλλιστοΚουρήτης Κερατάς στους Γυφταίους", έχει μέλλον.



Πολυ ενδιαφερον και συμπυκνωμενο το σεντονιον, θελει πολυ μελετη και να τρεξω και σε παραπομπες. Να δεις που αυτο το νηματακιον εχει πολλες διαδρομες ακομη, εγω το τρεχω χωρις να ξερω γιατι, τρεξτο κι εσυ γιατι τιποτα δεν συμβαινει στην τυχη, κατι σοβαρο μπορει να βγει.

.
Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 20638
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa »

Αρίστος έγραψε: 11 Δεκ 2021, 15:47
taxalata xalasa έγραψε: 11 Δεκ 2021, 05:35

Μάλλον για Αστέριο ή ΠροΑστέριο μπολλ ιν τιζ μόν πρέπει να μιλάμε όταν λέμε για κρήτη και κυκλάδες το ±4500-1600 πχ., και όχι για ΜιναροΜινωϊκόνανε λόγω τσι μαμάς του πούρθε απ' αλλού να φέρει μπο λλι ντι ζμόν Γιουρωπαϊκώνανε.

Βρείτε κι άλλες ανωμαλίες εκτός από το να θυμίσεται την δική μου να κάτσω κα γράψω όλο αυτό το σεντόνι που θα......

Σόρρυ αν ο Διόνυσος είναι πολύ μεταγενέστερος του Μινάρα και κατά πολύ περισσότερο του Τεγύριου του ανθρακορύχου, αλλά.... :102:

Η παράσταση, "Ο καραγκιόζης ΜινωΔιόνυσος στους Γυφταίους", έχει πρόβλημα σεναρίου.

Η παράσταση "Ο καραγκιόζης ΠροΑστεριοΚαλλιστοΚουρήτης Κερατάς στους Γυφταίους", έχει μέλλον.



Πολυ ενδιαφερον και συμπυκνωμενο το σεντονιον, θελει πολυ μελετη και να τρεξω και σε παραπομπες. Να δεις που αυτο το νηματακιον εχει πολλες διαδρομες ακομη, εγω το τρεχω χωρις να ξερω γιατι, τρεξτο κι εσυ γιατι τιποτα δεν συμβαινει στην τυχη, κατι σοβαρο μπορει να βγει.

.
όντως είναι πολύ ενδιαφέρον. μακροβουτια στην αβυθο...

κατσε να κανουμε μια βολτα για καφε στα ονοματα.

Παρε κατι ακομα που απουσιαζει στις ετυμολογιες στο διαδυκτιο που μας γεμισαν την μπακα με μασημενη ΠΙΕ τροφη με συνεχομενη χοή.


Greek Monolingual
Βάκχος, ο (Α)
[ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ Ξένη λ. άγνωστης προελεύσεως, που συνδέεται με το λυδικό Baki στο επίθ. Bakivalis «Διονυσικλέους» (πρβλ. επίθ. bakillis), χωρίς όμως να είναι βέβαιο αν πρόκειται για δάνειο της Ελληνικής στη Λυδική ή το αντίθετο. Τέλος, άλλοι συνδέουν τη λ. με τα βαβαί, βαβάκτης κ.ά.]. :c020:

Baca.
Etymology
Συγγενικό με to Latin bacca (πω...! μια μπάκα πού'κανες)
Από το λατινικό baca, "οβαλοειδές, περλα, ελια, μουρο, σταφυλι, χουρμας :wink, κτλ", από το προκλασικό * bacsa, ίσως συγγενικό από τα σανσκριτικά भक्ष (bhakṣa), "τρώω".

τι ίσως;

μπακσα > μπαξα > μπαχσα > μπακα > μπεκος > μπουκια > βακα < Wακα < Fακα < φαγα < φαγειν > φαγω > μελλον. φαξω > φαξα > Fαξα > Wαξα > βαξα > μπαξα > bhakṣa

βάκανον: ὁ τῆς κράμβης ἢ τῆς ῥαφάνου σπόρος, ἤτοι ἡ πυρίνη, Ἀλέξ. Τραλλ. 7, 20, Παῦλ. Αἰγ. 3. 105, 7

Fαγανόω. Ϝαγάνω
ελλ. σπάσει. « ὀ δὲ παλαιστὰ οὔτε κα δάκυλον ἔνα Ϝαγανο» (ίσως από το ἄγανος ).

ἄγνυμι > μελλ. ἄξω, ἔαξα, od. ἦξα, ἔαγα, ἅ̆γην od. ἐάγην > ἀγμός > κάταγμα

τὸ ἄγνυμι ἐν ἀρχῇ εἶχε τὸ ϝ, ὅπερ ἔμεινεν ἐν τῷ τύπῳ καυάξας-ka bhakṣa, (ἴδε κατάγνυμι) καὶ ἐν τῷ Αἰολ. ϝέαγε, Ahrens Αἰολ. δ΄. 32, ὥστε ἡ ῥίζα ἦτο ϝαγ, ἐξ οὗ ἀγὴ [ᾱ], ἀᾱγής, ναυᾱγός, ἀγμός, ἴσως καὶ ἀκτή· πρβλ. Σανσκρ. bhañǵ, bhanaǵmi (frango), khañgas (fractura)·)

Χοή > εχει ροή.


Βάκχος = ροή βάγιων = Fοίνος = Οίνος


βάγια = baya = baca είναι τα φαγώσιμα οβαλοειδή φρούτα. Στην Αίγυπτο και στην μεγάλη παραλία ανατολικά έχει πολλούς φοίνικες με βάγια.

Κμ'τ'ικά - Σημιτά

bn = φοινικιές (χουρμαδιές)
k' = you, your (εσυ, σου)
na = to be merciful (να είσαι ελεήμων > όικτος, έλεος)
'n = for, to, of (για, προς, απο)

bene k' na 'n = Φοινικιές με χουρμάδες για σενα με αγκάπη... Φοίνικες = Χουρμαδόβαξοι :8)

βάϊς < αρχαία αιγυπτιακά b'j (κοπτικά bai)
ϣⲁⲣⲉⲧⲉⲓⲃⲛⲛⲉ ⲧⲁⲩⲉⲙⲛⲧⲥⲛⲟⲟⲩⲥ ⲛⲗⲟⲟⲩ ⲛⲃⲛⲛⲉ · ⲕⲁⲧⲁⲣⲟⲙⲡⲉ · ⲟⲩⲗⲟⲟⲩ ⲕⲁⲧⲁⲉⲃⲟⲧ ·
This date-palm-tree yieldeth twelve bunches of dates each year, a bunch for each month,
Life of Onnophrius part 1 (urn:cts:copticLit:lives.onnophrius.budge:1-9)
ⲃⲛ. date-palm-tree. Χουρμαδιά, Φοίνικας με μπάκες.
ⲃⲛϣⲟⲟⲩⲉ. dried dates. αποξηραμένοι χουρμάδες.

(Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο, ιβ' 12-13,
ῇ ἐπαύριον ὁ ὄχλος πολὺς ὁ ἐλθὼν εἰς τὴν ἑορτήν, ἀκούσαντες ὅτι ἔρχεται Ἰησοῦς εἰς Ἱεροσόλυμα, 13 ἔλαβον τὰ βαΐα τῶν φοινίκων καὶ ἐξῆλθον εἰς ὑπάντησιν αὐτῷ, καὶ ἐκραύγαζον· Ὡσαννά· εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου, ὁ βασιλεὺς τοῦ Ἰσραήλ.

αποξηραμένους Χουρμάδες των φοινικοδεντρων ...έλαβον και ἐξῆλθον εἰς ὑπάντησιν αὐτῷ, καὶ ἐκραύγαζον· ⲃⲛ ϣⲟⲟⲩⲉ - Βν σοογια > β οογια > βάγια > χουρμάδες.... :a108:

(ελληνιστική ) κλαδί φοίνικα
κοίτη δὲ αὐτοῖς ἐκ τῶν σπαδίκων τοῦ φοίνικος, ἃς καλοῦσι βάις, ἐπέπλεκτο (Πορφύριος, Περὶ ἀποχῆς ἐμψύχων, 4, 7, 38) :hammer:

να ποιες είναι οι μπακες...που δινουν Μπακου Χοη = Μπακχους = Βάκχος
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... erries.jpg

ολες οι μπακες φτιανουν βακχο....

ΥΓ. Latin. bacalis. baca (“berry”) +‎ -alis -āris, -ēlis, -īlis, -ūlis < ούλος, οὔλω.
ο μπακάλις και όλα τα εις -αλις εξ ανατολαλις, μαλλοναλις ειναι ελληνολατινικαλις και ουχι / υόκ αλταοτουρκάλις

bacalis είναι αυτός που είναι όλος με μπάκας, μπάγιας, βάγιας και γενικά φρούτα...
ο μπάκα όλα πωλεί > ασπρα μουρα, μαυρα μουρα, χαμω μουρα, αρωνια, ελιες, σταφυλια, περσιμονια, κοτζι μπακα :8), μελανμπάκα (blackberry), καλά μπάκια (καλιμποκ, καλαμπόκι [αναχρονισμος να πουλαε καλαμποκια ο latin bacalis, αλλα δειχνει κατιτις]), και μάλλον στην Καλαμπακα έχουν πολλά καλά μπάκια και μπακοειδή γενικώς και καρπά του μεγάλου μπαξέ που φύουνται τα μπάκια για να βαξουμε την βάξα.

εβαξα...να το γραψω ουλο...
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
Γκουερινο 4
Δημοσιεύσεις: 2302
Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
Phorum.gr user: Gouerino

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γκουερινο 4 »

Νούμερο ένα καβλιαρης είναι ο ταξαλας
Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 20638
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa »

το ωραίο είναι ό,τι και η βάξα / bhaksa = τρωω, τροφη έχει σχέση εννοιολογική με το

βάσκω: (συγγενές προς το βαίνω, πρβλ. χάσκω, χαίνω), χρησιμ. μόνο στην προστ., βάσκ' ἴθι, έλα πήγαινε! φύγε!, σε Ομήρ. Ιλ.· επίσης, βάσκε = έλα!, σε Αισχύλ.!!!
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 20638
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa »

Αστάρτη

Μπήκα στα λινκ του Τζίμη αλλά ετυμολόγηση δεν...

...οπότε εξαρτάται από την ανάρτηση της εξάρτησης της προσάρτησης της συνάρτησης της απαρτείας της ασυναρτησίας. :smt005:

άστα-
-η, -ο (AM ἄστατος, -ον) ίστημι
1. αυτός που διαρκώς κινείται
2. αυτός που μεταβάλλεται εύκολα («ἄστατος καιρός, χαρακτήρας τύχη», «τὸ τῆς τύχης ἄστατον»)
αρχ.
1. ο ασαφής («ἄστατος θεωρία»)
2. εκείνος που εμποδίζει κάποιον να σταθεί όρθιος («ἄστατος τόνος» ή «ἄστατον πάθος»)
3. ο αστάθμητος.

+

ἀρτῶ, -άω)
κρεμώ κάτι από κάπου, από ένα σημείο
αρχ. ἀρτῶμαι
1. κρέμομαι από κάπου («δέλτος... ἐκ φίλης χερὸς ἠρτημένη», «ἀρτ. ἐν βρόχοις», Ευρ.)
2. (εκ + γεν.) εξαρτώμαι από κάποιον ή από κάτι.
[ΕΤΥΜΟΛ. < αFερτάω. Ο τ. αποτελεί υστερογενή ρηματικό σχηματισμό που συνδέεται με το αείρω (ΙΙ) «συνάπτω, συνδέω».
ΠΑΡ. αρχ. αρτάνη, άρτημα, άρτησις (Ι).
ΣΥΝΘ. αναρτώ, απαρτώ, εξαρτώ, προσαρτώ, συναρτώ
αρχ. διαρτώ, εναρτώ, επαρτώ, καταρτώ, παραρτώ, περιαρτώ, υπαρτώ, υπεραρτώ].

διότι έχουμοι ένα μικρό προβληματάκι με την Ινάννα την Ουνάννα.

Η Inanna και η Ishtar ήταν αρχικά ξεχωριστές, άσχετες θεότητες, αλλά εξομοιώθηκαν μεταξύ τους κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Sargon του Akkad και θεωρήθηκαν ουσιαστικά ως η ίδια θεά με δύο διαφορετικά ονόματα. Το όνομα της Inanna μπορεί να προέρχεται από τη φράση των Σουμερίων nin-an-ak [νι να ναϊ να, νι να ναϊ να], που σημαίνει "Κυρία του Ουρανού" :c020: ,
,
.....αλλά το σφηνοειδές σημάδι για την Inanna (𒈹) δεν συνδέεται με τα σημάδια "κυρία" (Σουμερικά: nin, σφηνοειδής γραφή : 𒊩𒌆) και "ουρανός" (Σουμεριακά: an, Σφηνοειδής: 𒀭)

Για ποιά ετυμολόγια μιλάμε τότε; αν άλλα διαβάζουμε και άλλα λέμε;


Αυτές οι δυσκολίες οδήγησαν ορισμένους πρώιμους Ασσυριολόγους να αρχίσουν τα [ωπα, νι να ναϊ να, νι να ναϊ για βρουμ, ωπα νι να ναϊ να, κατσε να το βρουμ] να προτείνουν ότι η Inanna μπορεί να ήταν αρχικά μια Πρωτο-Ευφρατική θεά, η οποία έγινε δεκτή μόνο αργότερα στο Σουμεριανό πάνθεον. Αυτή η ιδέα υποστηρίχθηκε από τη νεανικότητα της Inanna, καθώς και από το γεγονός ότι, σε αντίθεση με τις άλλες θεότητες των Σουμερίων, φαίνεται ότι αρχικά της έλειπε μια ξεχωριστή σφαίρα ευθυνών.... :bored:

νινανακ = νυνανασσα = τωρινη ανασσα [θηλυκο του ανακτος, αναξ]
Egyptian. astrt, Astiyrti. > αστρτ, αστιγιρτη > αστρωτη και ασυγυριστη...

Egyptian. 'ztrt, 'ztjjjrt, 'ztjrt, 'srt, 'zt, 'st, 'ztt > Astat, Asa, ata > Άστατ, Ασα, Ατα > ειναι αστατη, θελει μασα και ατα.

Ελληνικα. Astarte > Αστάρτη > Ξεκρέμαστη

Κρητικά ΠροΑστεριξίου; A-sa-sa-ra > Ασασάρα > ρε λες να ειναι η τσατσάρα; [τσατσα του ρα]

Akkadian. As-dar-tu > Ασδάρτου > ας δαρ του > οπως την ντυσεις εσυ, αυτην δεν εχει προβλημα και χωρις ρουχα, γουσταρτει...

Ancient Semitic. 'Attar / Athtar > Αττάρ, Αθτάρ > θ΄ωραιωθ...

Akkadian-Babylonian. 'ttr, istar > ττρ, ιστάρ > τι ττρρρ, ρε. Περιστερί είναι και κανει ττρρρρρ...;

Aramaic. attar, strh, strt > αττάρ, στρχ, στρτ > at tar, stir x street

Old South Arabian. 'ttr > ττρ > περιστέρια που τττρρρρρωιζουν...

Ethiopic. 'Astar, Astr'eyo > Αστάρ, Αστρ'εγιο > να ναι καλά ο μέμνωμας που τους ζολύμιασε νωρίς γαρ...

South Arabic. Athtar > Αθταρ > θ΄ωραιωθ

Abyssinia. Astar > Ασταρ > αστα ρε να πανε, χαλια μεγαλα.....

Moab. Ashtar > Ασχταρ > α΄σχτιρ

Ugarit. Attar > ατταρ > απο κει θα βγηκε το attari; :102:

Ugaritic. Athtart, Attart, 'ttrt > Αθταρτ, ατταρτ, ττρτ > θ΄ωραιωθ ρε Ουγαριτιθ. λεσνάν τεττάρτ;, ήμηνείν τρίτ;

Χουρμαδοβαξικά. Ashart, 'strt, Astart > Ασχαρτ, ΄στρτ, Ασταρτ > ass heart street, as tart

Mesopotamia. ishtar, istar > Ισχταρ, Ισταρ > Σιχταρ, ποια σταρ;

Sumerian. istar > Ισταρ > ποια σταρ; βαστεί από τότενις το ψωνιο της σταρ;

Xουρμαδοβαξοι B. Ashtar(t), Astarte > Ασχταρ, Ασταρτη >

Χουρμαδοβαξοι κυριλέ a.k.a. Χεβέρικα. Ashtoret, Ashtaror, Astartes > Ασχτορετ, Ασχταροθ, Ασταρτες
η ασταρτή κι ο ασταρτούς
η πασπαρτή κι ο πασπαρτούς


ΥΓ.
istar = ειναι.
astar = δεν ειναι.
a start = ανευ εκκινησης, αφετηριας.
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 7871
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 »

Διαβάζοντας και τα δύο links που έδωσα, θα έλεγα ότι προκύπτει και γλωσσική σύνδεση με της Αστάρτης με την Ιστάρ.
https://en.wikipedia.org/wiki/Astarte#Name
Astarte was a prominent goddess of both the Canaanite and the Phoenician pantheon, derived from an earlier Syrian deity. She is recorded in Akkadian as dAs-dar-tú (𒀭𒊍𒁯𒌓), the feminine form of Ishtar.[6] (διότι η Ιστάρ είχε και αντρική εκδοχή)

Στο δεύτερο link τώρα αναλύεται η ετυμολογία της Ιστάρ.
https://en.wikipedia.org/wiki/Inanna#Etymology

The name Ishtar occurs as an element in personal names from both the pre-Sargonic and post-Sargonic eras in Akkad, Assyria, and Babylonia.[21] It is of Semitic derivation[22][21] and is probably etymologically related to the name of the West Semitic god Attar, who is mentioned in later inscriptions from Ugarit and southern Arabia.[22][21] The morning star may have been conceived as a male deity who presided over the arts of war and the evening star may have been conceived as a female deity who presided over the arts of love.[21] Among the Akkadians, Assyrians, and Babylonians, the name of the male god eventually supplanted the name of his female counterpart,[16] but, due to extensive syncretism with Inanna, the deity remained as female, although her name was in the masculine form.[16]

Απλά δεν ξέρουμε τι ακριβώς σημαίνει αυτός ο θεός Attar αλλά συνδέεται κι αυτός με την Αφροδίτη (τον πλανήτη)
https://en.wikipedia.org/wiki/Attar_(god).

Κι εδώ προτάθηκε η ινδοευρωπαϊκή ρίζα από το link του Παρασκευά αλλά βλέπουμε ότι προσκρούει σε γλωσσικής φύσης προβλήματα. Δεν μπορούμε να τα παραβλέψουμε βαφτίζοντάς τα γελοία χωρίς να είμαιστε ειδικοί στις σημιτικές γλώσσες.
Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 7871
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 »

Γκουερινο 4 έγραψε:Το θέμα είναι ότι ο Ηρόδοτος γνώριζε πως στην μυκηναικη εποχή υπήρχε γραφή
Όπως φυσικά το γνώριζε και ο όμηρος

Όσον αφορά για το αν μπορούσαν οι ιερείς να διαβάσουν την γραμμική β
Από ότι θυμάμαι κάποιος αρχαίος συγγραφέας, μάλλον ο διοδωρος, αναφέρει μια περίπτωση, όπου βρέθηκε μια τέτοια γραφή, την πήγαν στους ιερείς και αυτοί την διάβασαν
Δεν θυμάμαι τώρα που ακριβώς το λέει, αν θυμάσαι κάτι βαλτο
Ναι αλλά από την περιγραφή του Ηρόδοτου δεν προκύπτει ότι αυτή η γραφή είναι γραμμική Β αλλά αλφαβητική. Και πριν από την εισαγωγή της φοινικικής γραφής πίστευε ότι η γραφή ήταν άγνωστη στους Έλληνες άρα δεν γνώριζε για τη γραμμική Β.

Όσο για το δεύτερο που λες, πράγματι υπάρχει ένα απόσπασμα στον Πλούταρχο (Περί του Σωκράτους δαιμονίου. 5), για μια παλιά γραφή που βρέθηκε στον τάφο της Αλκμήνης.

http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... ection%3D5
πίναξ χαλχοῦς ἔχων γράμματα πολλὰ θαυμαστὰ ὡς παμπάλαια· γνῶναι γὰρ ἐξ αὐτῶν οὐδὲν παρεῖχε καίπερ ἐκφανέντα τοῦ χαλκοῦ καταπλυθέντος, ἀλλ' ἴδιος τις ὁ τύπος καὶ βαρβαρικὸς τῶν χαραχτήρων ἐμφερέστατος Αἰγυπτίοις διὸ καὶ Ἀγησίλαος, ὡς ἔφασαν, ἐξέπεμψεν ἀντίγραφα τῷ βασιλεῖ δεόμενος δεῖξαι τοῖς ἱερεῦσιν, εἰ ξυνήσουσιν.

Αλλά επειδή έμοιαζαν πιθανώς με αιγυπτιακά τα έδωσαν σε ιερείς να τα διαβάσουν. Δηλαδή δεν προκύπτει ούτε από αυτό το απόσπασμα τι είδους γραφή ήταν αυτή. Εγώ για να δεχτώ ότι γνώριζαν τη γραμμική Β οι μετέπειτα Έλληνες θα ήθελα πιο σαφείς μαρτυρίες. Δηλαδή να περιγράφονται κάποια σύμβολα ή ο συλλαβικός χαρακτήρας της γραμμικής Β όπως περιγράφει π.χ. ο Πλούταρχος γράμματα της αλφαβήτου σε άλλα κείμενά του ή να αναφερόταν σε παραδόσεις η καταγραφή προϊόντων από τους γραφιάδες των Μυκηναίων βασιλιάδων με την δική τους ξεχωριστή γραφή όπως γινόταν με τη γραμμική Β.
Γκουερινο 4
Δημοσιεύσεις: 2302
Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
Phorum.gr user: Gouerino

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γκουερινο 4 »

Jimmy81 έγραψε: 12 Δεκ 2021, 04:41 Διαβάζοντας και τα δύο links που έδωσα, θα έλεγα ότι προκύπτει και γλωσσική σύνδεση με της Αστάρτης με την Ιστάρ.
https://en.wikipedia.org/wiki/Astarte#Name
Astarte was a prominent goddess of both the Canaanite and the Phoenician pantheon, derived from an earlier Syrian deity. She is recorded in Akkadian as dAs-dar-tú (𒀭𒊍𒁯𒌓), the feminine form of Ishtar.[6] (διότι η Ιστάρ είχε και αντρική εκδοχή)

Στο δεύτερο link τώρα αναλύεται η ετυμολογία της Ιστάρ.
https://en.wikipedia.org/wiki/Inanna#Etymology

The name Ishtar occurs as an element in personal names from both the pre-Sargonic and post-Sargonic eras in Akkad, Assyria, and Babylonia.[21] It is of Semitic derivation[22][21] and is probably etymologically related to the name of the West Semitic god Attar, who is mentioned in later inscriptions from Ugarit and southern Arabia.[22][21] The morning star may have been conceived as a male deity who presided over the arts of war and the evening star may have been conceived as a female deity who presided over the arts of love.[21] Among the Akkadians, Assyrians, and Babylonians, the name of the male god eventually supplanted the name of his female counterpart,[16] but, due to extensive syncretism with Inanna, the deity remained as female, although her name was in the masculine form.[16]

Απλά δεν ξέρουμε τι ακριβώς σημαίνει αυτός ο θεός Attar αλλά συνδέεται κι αυτός με την Αφροδίτη (τον πλανήτη)
https://en.wikipedia.org/wiki/Attar_(god).

Κι εδώ προτάθηκε η ινδοευρωπαϊκή ρίζα από το link του Παρασκευά αλλά βλέπουμε ότι προσκρούει σε γλωσσικής φύσης προβλήματα. Δεν μπορούμε να τα παραβλέψουμε βαφτίζοντάς τα γελοία χωρίς να είμαιστε ειδικοί στις σημιτικές γλώσσες.
Ας δούμε τι γράφει τι λινκ του Μήτσου για τον πλανήτη Αφροδίτη



The name appears as Attar (Aramaic), Athtar (South Arabia), Astar (Aksum), Ashtar (Moab), Aṯtar (Ugarit)[1] and Ištar in Mesopotamia.


Άσταρ,πλανητης Αφροδίτη, ανετυμολογητο
Ε
Λ
Ε
Ο
Σ
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”