panos291 έγραψε: 02 Σεπ 2020, 11:26
Eδω μιλαμε και για φρεγατες, και για αεροπλανα.
Και χωρις να θελω να παριστανω τον ειδημονα, εχω σοβαρες αμφιβολιες για τα ραφαλ. Θα μπουμε παλι σε πολυτυπια για ενα αεροσκαφος της κλασης του viper. Επρεπε να παμε σε 5ης γενιας.
Οι φρεγατες απο οτι διαβαζω ειναι πολυ καλες.
Ας με διορθώσει καποιος αν κανω λάθος.
Η άποψή μου είναι η εξής:
μέχρι στιγμής δείχνει να απομακρύνεται το ενδεχόμενο απόκτησης γαλλικής φρεγάτας για 3 λόγους που έχουν ήδη αναφερθεί:
-πολύ ακριβές σε ελληνική διαμόρφωση (η γαλλική είναι φθηνότερη αλλά λιγότερο ... εξοπλισμένη και δεν μας κάνει)
-μεγάλο μεσοδιάστημα μέχρι να καταστούν επιχειρησιακές (2025-2026).
-παρουσιάζεται μεγάλη ευκαιρία για ενίσχυση στα εγχώρια ναυπηγεία, αμερικανικών συμφερόντων, οπότε πιθανό να κινηθούμε προς τις ΗΠΑ για νεότευκτα πλοία.
Τα Ραφάλ βρίσκονται πλέον στο απόγειο της ωρημότητάς τους, είναι το ισχυρότερο α/φος πολλαπλού ρόλου/εναέριας κυριαρχίας,
κυριολεκτικά εφάμιλλο με το F-15H, με μία γκάμα όμως όπλων που οι Γάλλοι στην δίνουν όλη (οι Αμερικανοί όχι).
Έχουν ίσως το ισχυρότερο σύστημα αυτοπροστασίας, ένα από τα ισχυρότερα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και ικανότητα IRST παθητικής σάρωσης εχθρικών στόχων έως 100 χιλιόμετρα, εμπλοκή πολλαπλών στόχων και πλήγμα αυτών πέρα του ορίζοντα, με όπλα όπως οι νέοι MICA που έχουν ενσωματώσει και σε αυτούς παθητικούς αισθητήρες, με αποτέλεσμα το εχθρικό αεροσκάφος να τον αντιλαμβάνεται όταν θα είναι πολύ αργά.
Δεν είναι σαν το Viper, είναι ανώτερο αυτού γιατί είναι άλλης φιλοσοφίας (ίδιας με το F-15). 20 τέτοια αεροσκάφη πετυχαίνουν όχι μόνο εναέρια κυριαρχία, αλλά και κυριαρχία σε θάλασσα, αφού είναι και για ναυτική κρούση, αλλά και για υποστρατηγική κρούση εντός εχθρικής αεράμυνας βαθιά στην ενδοχώρα.
Θα μας προσφέρει ποιοτική κυριαρχία για τα επόμενα 10 χρόνια, έως ότου οικονομικά φέρουμε το F-35, του οποίου η τιμή και θα έχει πέσει,
και θα είναι στο απόγειο της δικής του ωριμότητας (1-2 μοίρες μέχρι αρχές του 2030, όπως υπολογίζεται από απάντηση που έδωσε η εταιρία στο ΓΕΑ).