Re: «Είναι σαν άγνωστη γλώσσα πλέον»
Δημοσιεύτηκε: 22 Απρ 2021, 15:34
Το γκζντάνι δεν γνωρίζω αν υπάρχει στα αρβανίτικα. Το κρένω στα αρβανίτικα σημαίνει φωνάζω και το μούτι, σκατό.Γιατί ρε γκζντάνι; Κρένε μούτε.
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Το γκζντάνι δεν γνωρίζω αν υπάρχει στα αρβανίτικα. Το κρένω στα αρβανίτικα σημαίνει φωνάζω και το μούτι, σκατό.Γιατί ρε γκζντάνι; Κρένε μούτε.
Καθόλου εύκολο να μεταφράσεις προς τα αρχαία. Και δεν είναι σίγουρο ότι θα είναι 100% σωστό, αλλά άλλο θέμα.Καραμελίτσα έγραψε: 22 Απρ 2021, 11:52 Για βοηθητικό υλικό να μη μιλήσω. Πόσο κοστίζει στο κράτος να φτιάξει δέκα κόμιξ και 10-20 μεταγλωτίσεις ταινιών σε αρχαία; Πολύ πιο χρήσιμο ήταν αυτό.
![]()
Θά 'θελε...Dwarven Blacksmith έγραψε: 22 Απρ 2021, 15:31Αυτό μοιάζει λίγο με τον τρόπο που γράφει ο Σατανικός.sharp έγραψε: 22 Απρ 2021, 15:18 Και καλά τα Μυκηναϊκά, με τις απλουστεύσεις όμως που έχουν γίνει, ούτε αυτό δεν μπορεί πλέον να κατανοήσει ο μέσος Έλληνας.
Ίσως τελικά ούτε ο Καποδίστριας να μιλούσε Ελληνικά.
[img]https://i.postimg.cc/nzRLDwBg/capo ... .jpg[/img]
Antares έγραψε: 22 Απρ 2021, 15:34Το γκζντάνι δεν γνωρίζω αν υπάρχει στα αρβανίτικα. Το κρένω στα αρβανίτικα σημαίνει φωνάζω και το μούτι, σκατό.Γιατί ρε γκζντάνι; Κρένε μούτε.
Δε μοιάζει λες;sharp έγραψε: 22 Απρ 2021, 15:40Θά 'θελε...Dwarven Blacksmith έγραψε: 22 Απρ 2021, 15:31Αυτό μοιάζει λίγο με τον τρόπο που γράφει ο Σατανικός.sharp έγραψε: 22 Απρ 2021, 15:18 Και καλά τα Μυκηναϊκά, με τις απλουστεύσεις όμως που έχουν γίνει, ούτε αυτό δεν μπορεί πλέον να κατανοήσει ο μέσος Έλληνας.
Ίσως τελικά ούτε ο Καποδίστριας να μιλούσε Ελληνικά.
[img]https://i.postimg.cc/nzRLDwBg/capo ... .jpg[/img]
Εχομε και τους ζαιους, να κυλιονται επί των ιδίων τους των περιττωμάτων, όσο ο μέγας Κυριάκος ασελγει ακάματα επί αυτών.
Κάνει τα λάθη όλων όσων προσπαθούν να γράψουν σε αυτήν (για πλάκα ή σοβαρά), αλλά δεν την διδάχθηκαν ποτέ.Dwarven Blacksmith έγραψε: 22 Απρ 2021, 15:50Δε μοιάζει λες;sharp έγραψε: 22 Απρ 2021, 15:40Θά 'θελε...Dwarven Blacksmith έγραψε: 22 Απρ 2021, 15:31
Αυτό μοιάζει λίγο με τον τρόπο που γράφει ο Σατανικός.Εχομε και τους ζαιους, να κυλιονται επί των ιδίων τους των περιττωμάτων, όσο ο μέγας Κυριάκος ασελγει ακάματα επί αυτών.
Το πρόβλημα είναι σε ποιον το απευθύνεις. Το 20-25% των μαθητών που μπαίνουν στο δημοτικό, δεν τελειώνουν λύκειο. Ένα μεγάλο ποσοστό ακόμα και αυτών που τελειώνουν έχουν προβλήματα κατανόησης πολύπλοκου κειμένου και στη Νέα Ελληνική.ΟΥΤΙΣ έγραψε: 22 Απρ 2021, 13:10 Πάντως, νομίζω ότι η διδασκαλία της γλώσσας στην εκπαίδευση, όπως γίνεται είναι αναχρονιστική. Αν θέλουμε να διδάσκονται οι παλιότερες μορφές της γλώσσας, νομίζω ότι θα έπρεπε αυτές να διδάσκονται από τις εγγύτερες χρονικά στις πιο μακρινές. Δηλαδή, θα έπρεπε να υπάρχει ξεχωριστό μάθημα Μορφές της Ελληνικής γλώσσας, που θα ξεκινούσε τη διδασκαλία από τη γλώσσα και ειδικά τη δημώδη-δημοτική από τα μέσα του εικοστού αιώνα και να πηγαίνει προς τα πίσω μέχρι την Αττική διάλεκτο. Επίσης, θα έπρεπε η διδασκαλία να γίνεται με βιωματικό τρόπο. Γραμματική και συντακτικό τα απολύτως απαραίτητα και αν.
Οι ΗΠΑ πάντως δεν έχουν επίσημη γλώσσα.Ναύτης έγραψε: 22 Απρ 2021, 09:09 Ηνωμένες πολιτείες της γης μπορεί να παίξουν στο επόμενο μιλένιουμ. Ηνωμένες πολιτείες της Ευρώπης μπορεί να παίξουν, όμως, ακόμα και κατά τη διάρκεια του δικού μας βίου. Οπότε, ας τα μιλάμε τα αγγλικά, αλλά σε κάποια στιγμή θα τεθεί το ζήτημα της "επίσημης" γλώσσας της ΕΕ (ειδικά στην περίπτωση που προχωρήσει το θέμα της ομοσπονδοποίησης). Ε, στην περίπτωση αυτή τα αγγλικά δεν θα παίξουν. Θα παίξουν τα γαλλικά ή/και τα γερμανικά. Μια από τις δυο γλώσσες αυτές ή και οι δυο, θα γίνουν υποχρεωτικές στην εκπαίδευση των κρατών-μελών. Και τα γερμανικά είναι φ-α-ρ-μ-ά-κ-ι.
Θα μπορούσαν να διδάσκουν την Ιλιάδα και την Οδύσσεια στα νέα ελληνικά και παράλληλα να επισημαίνουν κάποια χωρία στην αρχαία ελληνική.Καραμελίτσα έγραψε: 22 Απρ 2021, 15:58Το πρόβλημα είναι σε ποιον το απευθύνεις. Το 20-25% των μαθητών που μπαίνουν στη δημοτικό, δεν τελειώνουν λύκειο. Ένα μεγάλο ποσοστό ακόμα και αυτών που τελειώνουν έχουν προβλήματα κατανόησης πολύπλοκου κειμένου και στη Νέα Ελληνική.ΟΥΤΙΣ έγραψε: 22 Απρ 2021, 13:10 Πάντως, νομίζω ότι η διδασκαλία της γλώσσας στην εκπαίδευση, όπως γίνεται είναι αναχρονιστική. Αν θέλουμε να διδάσκονται οι παλιότερες μορφές της γλώσσας, νομίζω ότι θα έπρεπε αυτές να διδάσκονται από τις εγγύτερες χρονικά στις πιο μακρινές. Δηλαδή, θα έπρεπε να υπάρχει ξεχωριστό μάθημα Μορφές της Ελληνικής γλώσσας, που θα ξεκινούσε τη διδασκαλία από τη γλώσσα και ειδικά τη δημώδη-δημοτική από τα μέσα του εικοστού αιώνα και να πηγαίνει προς τα πίσω μέχρι την Αττική διάλεκτο. Επίσης, θα έπρεπε η διδασκαλία να γίνεται με βιωματικό τρόπο. Γραμματική και συντακτικό τα απολύτως απαραίτητα και αν.
Το να βάζει κανείς τα αρχαία σε όλους υποχρεωτικό είναι λίγο στρουθοκαμηλισμός και συνεισφέρει πολύ στο μέγα πρόβλημα της ελληνικής εκπαίδευσης, ότι οι μαθητές κάτω από τη μέση ξεμένουν πολύ πίσω.
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 22 Απρ 2021, 13:10 Πάντως, νομίζω ότι η διδασκαλία της γλώσσας στην εκπαίδευση, όπως γίνεται είναι αναχρονιστική. Αν θέλουμε να διδάσκονται οι παλιότερες μορφές της γλώσσας, νομίζω ότι θα έπρεπε αυτές να διδάσκονται από τις εγγύτερες χρονικά στις πιο μακρινές. Δηλαδή, θα έπρεπε να υπάρχει ξεχωριστό μάθημα Μορφές της Ελληνικής γλώσσας, που θα ξεκινούσε τη διδασκαλία από τη γλώσσα και ειδικά τη δημώδη-δημοτική από τα μέσα του εικοστού αιώνα και να πηγαίνει προς τα πίσω μέχρι την Αττική διάλεκτο. Επίσης, θα έπρεπε η διδασκαλία να γίνεται με βιωματικό τρόπο. Γραμματική και συντακτικό τα απολύτως απαραίτητα και αν.
Δυστυχώς είναι πιο περίπλοκο. Εδώ ο άλλος επειδή βλέπει στον ύπνο του εχθρούς "εθνίκια" ( = μεγάλωσα στο Πασοκικό σχολείο της Γενιάς του Πολυτεχνείου), γράφει κατεβατά για να μάς πει ότι τα Μυκηναϊκά είναι Ελληνική γλώσσα αλλά δεν είναι. Πολιτικό είναι το πρόβλημα 100%.
Θέλεις να πεις ποια είναι τα απολύτως απαραίτητα σε γραμματική και συντακτικό; Γιατί δεν έχω ακούσει ποτέ να μαθαίνει κανείς μια γλώσσα κάνοντας σκόντο στους κανόνες.ΟΥΤΙΣ έγραψε: 22 Απρ 2021, 13:10 Πάντως, νομίζω ότι η διδασκαλία της γλώσσας στην εκπαίδευση, όπως γίνεται είναι αναχρονιστική. Αν θέλουμε να διδάσκονται οι παλιότερες μορφές της γλώσσας, νομίζω ότι θα έπρεπε αυτές να διδάσκονται από τις εγγύτερες χρονικά στις πιο μακρινές. Δηλαδή, θα έπρεπε να υπάρχει ξεχωριστό μάθημα Μορφές της Ελληνικής γλώσσας, που θα ξεκινούσε τη διδασκαλία από τη γλώσσα και ειδικά τη δημώδη-δημοτική από τα μέσα του εικοστού αιώνα και να πηγαίνει προς τα πίσω μέχρι την Αττική διάλεκτο. Επίσης, θα έπρεπε η διδασκαλία να γίνεται με βιωματικό τρόπο. Γραμματική και συντακτικό τα απολύτως απαραίτητα και αν.
Τα αρβανίτικα τα ακούω από παιδί. Είχα εντοπίσει πολλές λέξεις που φαίνεται να προέρχονται από τα αρχαία ελληνικά. Λατινικά δεν έχω διδαχθεί. Τούρκικης προέλευσης λέξεις είναι σπάνιες.Στύγιος έγραψε: 22 Απρ 2021, 15:46
και κραίνω (Μ κρένω)
λέγω, μιλώ
νεοελλ.
απευθύνω τον λόγο προς κάποιον.
[ΕΤΥΜΟΛ. < αρχ. κρίνω μεταπλασμένος τ. ενεστώτα κατά τα πολλά ρήματα σε -αίνω (-eno) και κατά το πρότυπο ρ. όπως έπλυνα: πλένω (αντί -πλύνω)].
Τσούκου: mutus λατινικά > μούτος βλάχικα = μουγγός.
Το γκζντάνι είναι παραφθορά του γκιζντάνι ,νεοοθωμανικής λεξιπλασίας που σημαίνει : χαζός . Συνώνυμο : γκαφάλι
Απαξιώνεις τους προϊσταμένους σου Στυγιε;Στύγιος έγραψε: 22 Απρ 2021, 16:12 «Ενημέρωση σχετικά με εκπαιδευτικά εργαλεία της Βιβλιοθήκης της Βουλής» τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και συγκεκριμένα τα εκπαιδευτικά εργαλεία α) Γλωσσόpolis: Περιηγήσεις στη Νέα Ελληνική και β) «Λέξεις που πληγώνουν, λέξεις που χαμογελούν»: Βιωματικό εργαστήριο για τον λεκτικό εκφοβισμό στο σχολικό περιβάλλον, η πρόεδρος της Βιβλιοθήκης της Βουλής και βουλευτής Πιερίας κ. Άννα Μάνη-Παπαδημητρίου στο πλαίσιο των δράσεων εξωστρέφειας της Βιβλιοθήκης της Βουλής, με επίκεντρο την εκπαιδευτική κοινότητα, καλεί τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Πιερίας σε τηλεδιάσκεψη την Πέμπτη 22 Απριλίου 2021 και ώρα 18.00, όπου στελέχη της Βιβλιοθήκης της Βουλής θα παρουσιάσουν τα παραπάνω εκπαιδευτικά εργαλεία, τα οποία θα αποδειχθούν εξαιρετικά χρήσιμα τόσο για τους ίδιους όσο και για τους μαθητές/τριες.
Στην τηλεδιάσκεψη έχουν προσκληθεί η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως και η Υφυπουργός κ. Ζέττα Μακρή
![]()
Ρε δεν καταπίνω καλύτερα ένα μαγκάλι κάρβουνα.