!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Λοξίας
Δημοσιεύσεις: 8172
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 15:06
Phorum.gr user: Δέλτα / Δέλτα-Λοξ

Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λοξίας »

Αρίστος έγραψε: 08 Απρ 2023, 21:04 Λιγη αξιοπρεπεια και λιγοτερη τσαντιλα ωρε.

Το καταλαβαινω οτι σε πειραξε οτι ακριβως αυτα που εγω ισχυριζομαι παρουσιαστηκαν σε Εκθεση του Ελληνικου Αρχαιολογικου Μουσειου. :lol:

Μην πας λοιπον τα υποβαθμισεις σε σαλτσες των δημοσιογραφων, αυτοι εγραψαν οτι τους ειπαν οι ξεναγοι της εκθεσης.

.
Με πείραξε;; :smt005: Ό,τι να 'ναι με πατάτες Αρίστο!

Ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού
Ανακοίνωση του ίδιου του Μουσείου
Ανακοίνωση της Ναυτεμπορικής (εφημερίδα που πολύ δύσκολα θα αμφισβητήσεις τις ειδήσεις της)
Ακόμα και η LiFO...

...και ποιά εφημερίδα έχει την σάλτσα:
Στην προκειμένη περίπτωση, στην Αίθουσα του Βωμού εκτίθεται ένα σύνολο χάλκινων αναθηματικών αγαλματίων της θεότητας Νηίθ, η λατρεία της οποίας εισήχθη μάλλον από τη Λιβύη και κυριάρχησε στην πόλη Σαΐς.
Αυτή που φέρνεις εσύ! Και μετά παραπονιέσαι πως πως τα υποβαθμίζω σε σάλτσες δημοσιογράφων...
Εδώ δεν έκανε τέτοια δημοσίευση το ίδιο το μουσείο, εγώ υποβαθμίζω τους δημισογραφίσκους, ε;
Έχεις πλάκα Αρίστο...καθώς δεν σε πτοεί ούτε το "μάλλον εισήχθη" και το θεωρείς αποδεδειγμένο ιστορικά...
Άβαταρ μέλους
Λοξίας
Δημοσιεύσεις: 8172
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 15:06
Phorum.gr user: Δέλτα / Δέλτα-Λοξ

Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λοξίας »

Αλλά εδώ έβαλες τον Ευριππίδη να λέει αυτά που θέλεις εσύ, κοινώς έγραψες ΨΕΜΑΤΑ και κάνεις το κορόιδο...
Άβαταρ μέλους
Λοξίας
Δημοσιεύσεις: 8172
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 15:06
Phorum.gr user: Δέλτα / Δέλτα-Λοξ

Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λοξίας »

Αρίστος έγραψε: 08 Απρ 2023, 21:06
Λοξίας έγραψε: 08 Απρ 2023, 20:36 Επίσης...
...ο Διόδωρος αφηγείται ότι η Αθηνά έχτισε τη Σάις πριν τον Κατακλυσμό που υποτίθεται ότι αφάνισε την Αθήνα και την Ατλαντίδα. Ενώ όλες οι ελληνικές πόλεις καταστράφηκαν κατά τον Κατακλυσμό, συνεχίζει, οι Αιγυπτιακές πόλεις,συμπεριλαμβανομένης της Σάιδας, γλύτωσαν.
Τι θα γίνει τώρα; Θα φέρεις και τον Διόδωρο για υποστήριξη;
Moυ αρκει ο Ηροδοτος που δεν εχεις ακομη σχολιασει.

.
Να προσέχεις καλύτερα Αρίστο...
Λοξίας έγραψε: 08 Απρ 2023, 18:38
Αρίστος έγραψε: 08 Απρ 2023, 16:25Ο Ηρόδοτος υποστηρίζει πως η Αθηνά λατρευόταν στη Λιβύη και μάλιστα πως η Αιγίδα και τα ρούχα της ήταν τα κλασσικά ρούχα που φορούσαν οι Λίβυες γυναίκες.
Ναι και; Πολλοί άλλοι δεν υποστηρίζουν κάτι τέτοιο...
Πάλι cherry picking Αρίστο;
Ο Ηρόδοτος είναι γνωστό ότι έχει κάνε αρκετά λάθη. Δεν αποκλείεται λοιπόν η άποψή του για την γέννηση της Αθηνάς στην Τριτωνίδα της Λιβύης, να είναι ένα από αυτά, καθώς οι σύγχρονες έρευνες σχεδόν αποκλείουν κάτι τέτοιο.

Προς το παρόν λοιπόν, είσαι ΕΣΥ που κάνεις το κορόιδο και ΔΕΝ απαντάς για τον Ευρππίδη...
Νετο Γκουερινο
Δημοσιεύσεις: 6157
Εγγραφή: 29 Μαρ 2023, 11:19
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Νετο Γκουερινο »

Σίγουρα υπήρχαν θεότητες δάνεια στην αρχαιότητα
Άλλωστε και η σημερινή μας θρησκεία τέτοια είναι
Τώρα πολλοί αρχαίοι μπορεί να θεωρούσαν ότι νηιθ και Αθήνα ταιριάζουν λίγο ακουστικά,για αυτό να έκαναν και τον συσχετισμό
Σήμερα όμως ξέρουμε ότι η Αθηνά έχει ρίζα αθ και το γνωστό επίθημα ην,όπως η Παλλήνη,οι Μυκήνες,εκτηνες, Κυρήνη, Κυλλήνη κτλ,άρα δεν υπάρχει γλωσσική σχέση των δύο ονομάτων

Η λέξη Αθηνά μπορεί να είναι μη ελληνική, μπορεί όμως όπως και το τοπωνύμιο Άθως,να προήλθαν από την λέξη ακτή
Και στο Άγιο όρος και στην Αθήνα οι περιοχές ονομαζόταν αρχικά με την ελληνικοτατη λέξη ακτή

Στην συνέχεια το κτ μετατράπηκε σε ττ,όπως η λυκτος η κρητική έγινε λυττος

Τα δύο ττ ,πήραν δασυνση, εξού και το ατθις,και στην συνέχεια να μετατράπηκε σε αθ η ριζα
Νετο Γκουερινο
Δημοσιεύσεις: 6157
Εγγραφή: 29 Μαρ 2023, 11:19
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Νετο Γκουερινο »

Ωραία τα εξηγεί το λεξικό


Αττικος

. Πρόκειται για κτητικό επίθετο σε -ικός, αντίστοιχο προς το Αθηναίος, που ανάγεται στο Ατθίς και που δηλώνει αυτό που ανήκει στους Αθηναίους «αττικαί νήες, δραχμαί κ.λπ.». Η λ. Ατθίς χαρακτηρίζεται από εκφραστικό διπλασιασμό του δασέος (πρβλ. άπφα, τίτθη κ.ά.), άρα η αναμενόμενη μορφή του παράγωγου επιθέτου υπάρχει στο ατθικός (ή αθικός, χωρίς διπλασιασμό), ενώ στο αττικός, όπου λείπει η δασύτητα, παρατηρείται διπλασιασμός του ψιλού -τ-, πράγμα που μπορεί να ερμηνευθεί από τη μεγάλη συχνότητα του συμπλέγματος -ττ- στην αττική διάλεκτο.

https://lsj.gr/wiki/%CE%B1%CF%84%CF%84% ... F%8C%CF%82
Άβαταρ μέλους
Λοξίας
Δημοσιεύσεις: 8172
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 15:06
Phorum.gr user: Δέλτα / Δέλτα-Λοξ

Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λοξίας »

Νετο Γκουερινο έγραψε: 08 Απρ 2023, 22:01 Σίγουρα υπήρχαν θεότητες δάνεια στην αρχαιότητα
Άλλωστε και η σημερινή μας θρησκεία τέτοια είναι
Τώρα πολλοί αρχαίοι μπορεί να θεωρούσαν ότι νηιθ και Αθήνα ταιριάζουν λίγο ακουστικά,για αυτό να έκαναν και τον συσχετισμό
Σήμερα όμως ξέρουμε ότι η Αθηνά έχει ρίζα αθ και το γνωστό επίθημα ην,όπως η Παλλήνη,οι Μυκήνες,εκτηνες, Κυρήνη, Κυλλήνη κτλ,άρα δεν υπάρχει γλωσσική σχέση των δύο ονομάτων

Η λέξη Αθηνά μπορεί να είναι μη ελληνική, μπορεί όμως όπως και το τοπωνύμιο Άθως,να προήλθαν από την λέξη ακτή
Και στο Άγιο όρος και στην Αθήνα οι περιοχές ονομαζόταν αρχικά με την ελληνικοτατη λέξη ακτή

Στην συνέχεια το κτ μετατράπηκε σε ττ,όπως η λυκτος η κρητική έγινε λυττος

Τα δύο ττ ,πήραν δασυνση, εξού και το ατθις,και στην συνέχεια να μετατράπηκε σε αθ η ριζα
Ρε συ, δεν έχω κανένα, μα κανένα λέμε, πρόβλημα να είναι η Αθηνά η ίδια η Νηίθ, να έκανε μπάνιο στην Τριτωνίδα της Λιβύης, να ήρθε στην Ελλάδα το 3.500 π.Χ. να έχτισε και τα Σαΐδα της Αιγύπτου ακόμα και την Αθήνα μετά την καταστροφή της Ατλαντίδας...
Το πρόβλημα που έχε, και νομίζω κάθε λογικός άνθρωπος το έχει, είναι πως οι ισχυρισμοί αυτοί δεν στηρίζονται από κάποιες καλές ενδείξεις και κάποια σοβαρά τεκμήρια.
Στηρίζονται σε αέρα-πατέρα εικοτολογίες, αόριστους μύθους που χάνονται στο πολύ μακρινό παρελθόν και που υποστηρίζονται από άσχετους ρομαντικούς σαν τον Γκρέιβς. Ακόμα και ο Ηρόδοτος, δεν προσθέτει βάρος σε αυτήν την ιστορία αφού δεν την τεκμηριώνει από πουθενά...
Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 50515
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος »

Λοξίας έγραψε: 08 Απρ 2023, 21:26
Αρίστος έγραψε: 08 Απρ 2023, 21:06
Λοξίας έγραψε: 08 Απρ 2023, 20:36 Επίσης...

Τι θα γίνει τώρα; Θα φέρεις και τον Διόδωρο για υποστήριξη;
Moυ αρκει ο Ηροδοτος που δεν εχεις ακομη σχολιασει.

.
Να προσέχεις καλύτερα Αρίστο...
Λοξίας έγραψε: 08 Απρ 2023, 18:38
Αρίστος έγραψε: 08 Απρ 2023, 16:25Ο Ηρόδοτος υποστηρίζει πως η Αθηνά λατρευόταν στη Λιβύη και μάλιστα πως η Αιγίδα και τα ρούχα της ήταν τα κλασσικά ρούχα που φορούσαν οι Λίβυες γυναίκες.
Ναι και; Πολλοί άλλοι δεν υποστηρίζουν κάτι τέτοιο...
Πάλι cherry picking Αρίστο;
Ο Ηρόδοτος είναι γνωστό ότι έχει κάνε αρκετά λάθη. Δεν αποκλείεται λοιπόν η άποψή του για την γέννηση της Αθηνάς στην Τριτωνίδα της Λιβύης, να είναι ένα από αυτά, καθώς οι σύγχρονες έρευνες σχεδόν αποκλείουν κάτι τέτοιο.

Προς το παρόν λοιπόν, είσαι ΕΣΥ που κάνεις το κορόιδο και ΔΕΝ απαντάς για τον Ευρππίδη...



Δεν θα σου επιτρεψω να διαγραψεις τον Ηροδοτο επειδη μας λες οτι κανει συχνα λαθη.

Ειναι ο ΜΟΝΟΣ αρχαιος που εχει γραψει για το ζητημα, ο οποιος εχει ταυτοχρονα επισκεφθει τη Λιβυη και την Αιγυπτο...

και προφανως η αποψη του μετραει πολυ περισσοτερο απο οσους ΔΕΝ πηγαν.

Το ιδιο ισχυει και με τον Πλατωνα που λεει οτι η Νηιθ και η Αθηνα ειναι η ιδια θεα....

ειχε παει κι αυτος στην Αιγυπτο και η γνωμη του μετραει περισσοτερο απο οσους δεν πηγαν.

Το ιδιο ισχυει και με το Σολωνα συμφωνα με τη μαρτυρια του ιδιου του Πλατωνα.

Εικόνα

.
Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 50515
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος »

Oσον αφορα τις ομοιοτητες της Νηιθ και της Αθηνας ειναι πασιφανεις:

α) Και οι δυο ειναι θεες του πολεμου και της υφανσης.

β) Και οι δυο ειναι Παρθενες.

γ) Και οι δυο φορουν την Αιγιδα η οποια οπως μας λεει ο Ηροδοτος ηταν το ενδυμα των Λιβυων γυναικων που πιστευαν στην Αθηνα.


Νηιθ με Αιγιδα.

Εικόνα

.
Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 50515
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος »

Τι λενε οι συγχρονοι για την προελευση της Νηιθ απο τη Λιβυη.


It has been suggested these hunting and war features of Neith's imagery may indicate her origin from Libya, located west and southwest of Egypt, where she was the goddess of the combative peoples there.

https://en.wikipedia.org/wiki/Neith


According to several historical records, the Libyan birthplace of the Goddess Neith was also the traditional homeland of the warrior women known as the Libyan Amazons, in the western parts of Libya, particularly around the legendary Lake Tritonis (southern Tunisia today).

https://tannit-neith.firebaseapp.com/


The Delta city of Sais was the centre of the worship of the Libyan Goddess Neith, the inhabitants of which were mostly of Libyan Berber origin.

https://www.temehu.com/Temehu.htm


In contrast, some of the deities which the Egyptians worshipped had their origins in Libya. For example, Neith, identified as an early Egyptian predecessor of the Greek worshipped goddess Athena, and was stated by her Egyptian worshippers to have migrated from Libya to build her temple at Sais in the Nile Delta10. They believed that Neith/Athena was born at Lake Tritonis, which is mentioned as being in Libya. Some historians are inclined to place Lake Tritonis at the modern day southeastern Gulf of Sirte, while others have identified its possible location at the mouth of the Triton River in modern day Tunisia, near the Gulf of Gabes11.

https://libyanheritagehouse.org/religio ... n-in-libya


Neith (Nit, Neit, Net) is a goddess, perhaps of Libyan origin, who had several divine attributes.

http://www.geocities.ws/hapi_ur/Gods/Neith.html


She was adopted from Libya (or She was a divinity of the local Libyan population in Egypt).

http://www.holladaypaganism.com/goddess ... /NEITH.HTM


Neith, a primeval war goddess, was worshipped in Sais and in the western (Libyan) part of the Delta. The Greeks identified her with Athena.

https://www.sothebys.com/en/buy/auction ... ss-neith-2


I present evidence that Athena was widely considered in antiquity
to be the same goddess as the Egyptian Neith and that many aspects
of her iconography, mythology, and cult indicate that she was not just
the “Greek equivalent” of a foreign deity, but that she was Neith, trans-
planted to Greece from Egypt. Her birthplace was considered to be the
legendary Lake Tritonis in North Africa, and it was there that she was
said to have killed her comrade Pallas. The act resembles the combat
ritual that the historical Ausean maidens of Libya enacted to determine
who among them were “true” parthenoi, a detail that may subtly indicate
that the Auseans once attempted the practice of divine birth. Like Neith,
Athena was a “virgin,” warrior goddess, and patroness of weaving, whose
virginal peplos was a main feature of her cult at Athens

https://link.springer.com/chapter/10.10 ... 30113121_3


See, many scholars think Neith came to Egypt from somewhere else. Some think she started out as a goddess called Ta-nit (or Tanith) in Tunisia or Libya.

https://www.shmoop.com/study-guides/myt ... /sightings


The worship of Neith dates back to Predynastic and Early Dynastic Periods of ancient Egypt. Some accounts have even claimed that due to her hunting and war characteristics, her worship likely came from regions in Libya.

https://www.worldhistoryedu.com/neith-o ... ls-powers/

.
Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 50515
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος »

Tι λεει ο Αισχυλος στις Ευμενιδες.


καὶ νῦν ἀφ᾽ ἁγνοῦ στόματος εὐφήμως καλῶ
χώρας ἄνασσαν τῆσδ᾽ Ἀθηναίαν ἐμοὶ
μολεῖν ἀρωγόν· κτήσεται δ᾽ ἄνευ δορὸς
290 αὐτόν τε καὶ γῆν καὶ τὸν Ἀργεῖον λεὼν
πιστὸν δικαίως ἐς τὸ πᾶν τε σύμμαχον.
ἀλλ᾽ εἴτε χώρας ἐν τόποις Λιβυστικῆς,
Τρίτωνος ἀμφὶ χεῦμα γενεθλίου πόρου,
τίθησιν ὀρθὸν ἢ κατηρεφῆ πόδα,
295 φίλοις ἀρήγουσ᾽, εἴτε Φλεγραίαν πλάκα
θρασὺς ταγοῦχος ὡς ἀνὴρ ἐπισκοπεῖ,
ἔλθοι—κλύει δὲ καὶ πρόσωθεν ὢν θεός—
ὅπως γένοιτο τῶνδ᾽ ἐμοὶ λυτήριος.



Μεταφραση Ι.Ν. Γρυπάρη


και τώρ᾽ αγνός μ᾽ εύφημο στόμα επικαλούμαι
την Αθηνά
, που αυτή τη χώρα έχει δική της,
να ᾽ρθει βοηθός μου και χωρίς πολέμου αγώνα
290να πάρει εμέ, τη χώρα μου και το λαό μου
πιστό για πάντα σύμμαχο και τιμημένο.
Μα είτε στα μέρη της Λιβυστικής της χώρας,
στους τόπους που γεννήθηκε κατά το ρέμα
του Τρίτωνα γυρνά
, ολόφαντ᾽ η κρυμμένη
βοήθεια σε φίλους φέρνοντας, ή το Φλεγραίο
τον κάμπο αναμετρά σαν άξιος πολεμάρχος,
ας έρθει· είναι θεός κι από μακριάθε ακούει,
για να μου γίνει λυτρωτής απ᾽ όλα τούτα.

https://www.greek-language.gr/digitalRe ... 31&page=10

.
Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 50515
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος »

Η μαχη της Αθηνάς με την αδελφική της φίλη Παλλάδα...

γινεται στη λιμνη Τριτωνιδα της Λιβυης.



Κατ΄αρχήν το όνομα Παλλάς, είναι αλήθεια, μας φέρνει στο νου μια προσωνυμία της θεάς Αθηνάς [Αθηνά Παλλάδα]. Ας δούμε όμως πώς εξηγείται αυτό. Η Παλλάς ήταν μια Νύμφη στη λίμνη Τριτωνίδα, της Λιβύης στη Β. Αφρική. Στη μυθολογία των τοπικών φυλών, τόσο η ίδια όσο και η ανάλογη της Αθηνάς θεότητα της περιοχής, ήταν πιθανώς κόρες του θαλάσσιου θεού Τρίτωνα [για πολλούς ταυτίζεται με τον Ποσειδώνα] και της Τριτωνίδας, θεάς της αλμυρής λίμνης Τριτωνίδας, [εδώ πολλοί ταυτίζουν τη θεά με την Αμφιτρίτη]. Ο Απολλόδωρος γράφει1 ότι η Παλλάς μαζί με την Αθηνά ασκούνταν, σε κάτι που δε συνάδει με παρθενικά παίγνια, αλλά με παιχνίδια που ταιριάζουν με τη στρατιωτική ζωή, πράγμα που κάποτε τις οδήγησε σε αντιδικία. Kάποια στιγμή, λοιπόν, μονομάχησαν σώμα με σώμα και η Παλλάς ήταν έτοιμη να χτυπήσει την Αθηνά που βρισκόταν πεσμένη στο έδαφος. Τότε, ο Δίας παρενέβη βίαια. Η Παλλάς τρόμαξε από το χτύπημα του Δία και η Αθηνά εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και την σκότωσε. Αλλόφρων τότε γι΄αυτό που είχε κάνει, θρήνησε γοερά και αποφάσισε να πάρει το όνομα Παλλάς για τον εαυτό της. Επιπλέον η Αθηνά διαμόρφωσε ένα ξύλινο ομοίωμα της αγαπημένης της φίλης, το Παλλάδιο, που αρχικά το έδεσε πάνω στην αιγίδα της, ενώ αργότερα το τοποθέτησε δίπλα στο άγαλμα του Δία. Αργότερα, η Ηλέκτρα, αναζήτησε καταφύγιο σε αυτό το άγαλμα, αλλά ο Δίας απομάκρυνε το Παλλλάδιο πετώντας το στη γη του Ιλίου [Τροία]. Οι αρχαίοι λαοί της περιοχής [Λιβύη, Β. Αίγυπτος], κατά τον Ηρόδοτο, γιόρταζαν σε μια ετήσια γιορτή την αναπαράσταση του κατά λάθος φόνου της Παλλάδος.

https://www.larissanet.gr/2017/11/16/i- ... palladion/



Πατερας της Παλλαδας ηταν εξαλλου ο Τριτων που οι ελληνικες παραδοσεις τον σχετιζουν συχνα με τη Λιβυη.

Ο Τρίτων στην ελληνική μυθολογία ήταν θεότητα της θάλασσας που αναφέρεται πρώτα από τον Ησίοδο στη Θεογονία (930-933). Γιος του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης που κατοικούσε στον βυθό της θάλασσας στα χρυσά ανάκτορα των γονιών του. Κατά το σώμα ήταν όμοιος με τους άλλους θεούς αλλά από τους γλουτούς και κάτω κατέληγε σε ουρά ψαριού.[4]

Επειδή οι περί αυτόν παραδόσεις εντοπίζονταν στις ακτές του σημερινού κόλπου της Σύρτης (Λιβύη) φαίνεται πως η λατρεία αυτού μεταφέρθηκε από Έλληνες ναυτικούς εξ Αφρικής προσλαμβάνοντας ανθρωπόμορφη παρουσία.

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CF ... E%B1%CF%82

.
Άβαταρ μέλους
sys3x
Δημοσιεύσεις: 39996
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 21:40
Τοποθεσία: m lagou

Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sys3x »

Σέλευκας έγραψε: 05 Απρ 2023, 10:16 Για όποιον δεν κατάλαβε, ο φίλος Ταξαλα θέλει να πει οτι οι Ελληνες πήραν τον πολιτισμό από τους Αλβανούς. Συνεχίστε.
Όχι από απλούς Αλβανούς αλλά από Αλβανούς δημόσιους υπαλλήλους.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

.
Άβαταρ μέλους
Λοξίας
Δημοσιεύσεις: 8172
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 15:06
Phorum.gr user: Δέλτα / Δέλτα-Λοξ

Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λοξίας »

Αρίστος έγραψε: 09 Απρ 2023, 04:41 Δεν θα σου επιτρεψω να διαγραψεις τον Ηροδοτο επειδη μας λες οτι κανει συχνα λαθη.
{...}
Δεν διαγράφω κανέναν. Απλώς σου επισημαίνω το γνωστό τοις πάσι, που μόνο εσύ (κάνεις πως) δεν γνωρίζεις.
Και ο Ηρόδοτος έκανε λάθη και ο Πλάτωνας έκανε λάθη και ο Αριστοτέλης έκανε λάθη και όλοι οι αρχαίοι έκαναν λάθη, των μελαμπόδων Αιγυπτίων συμπεριλαμβανομένων.
Μην επικαλείσαι λοιπόν τον κάθε αρχαίο ως αλάνθαστη πηγή, διότι έχουν πει και μπαρούφες, πως θα το κάνουμε δηλαδή;
Ο Ηρόδοτος λέει πως οι Αυγύπτιοι του είπαν την Τριτωνίδα της Λιβύης, ο Παυσανίας λέει την Τριτωνίδα της Αρκαδίας.
Και οι δύο, αλλά και οι Αιγύπτιοι, που είπαν ό,τι είπαν στον Ηρόδοτο, είναι μερικές χιλιάδες χρόνα μακριά από τα γεγονότα που περιγράφουν. Και ξέρουμε πολύ καλά τι σημαίνουν 3.000 χρόνια απόσταση για την αρχαιότητα...έχουν βγει δεκάδες διαφορετικές εκδοχές του γεγονότος.
Εδώ εσύ έβαλες λόγια στον Ίωνα του Ευριππίδη που ΔΕΝ υπάρχουν στο πρωτότυπο (και ακόμα κάνεις το κορόιδο -αυτό κάτι λέει για εσένα Αρίστο) και δεν θα έβαζαν σάλτσες και παραμύθες οι αρχαίοι;

Εξ άλλου, κάνεις λες και η Αθηνά υπήρξε όντως και εσύ θέλεις να διεκδικήσεις τα χωράφια της από την λίμνη Τριτωνίδα...

Αυτό που ενδιαφέρει, είναι το ποιος είναι ο ιστορικός πυρήνας ενός μύθου, αν υπήρξε βέβαια ιστορικό γεγονός, και όχι το παραμύθι με το οποίο έχει τυλιχτεί ο μύθος.

Εκατό Πλάτωνες να λένε πως η Αθηνά γεννήθηκε στην Τριτωνίδα της Λιβύης, δεν λέει απολύτως τίποτε ένας τέτοιος ισχυρισμός αν αυτός παραμένει στα πλαίσια του μύθου και δεν ξεκολλάει από εκεί. Διότι τότε είναι παραμύθι σαν αυτό του βασιλιά Αρθούρου.
Δέκα συγγραφείς έχουν γράψει για τον βασιλιά Αρθούρο που, στο κάτω κάτω, φέρεται να υπήρξε μερικούς αιώνες πριν. Και δεν αποδεικνύεται με τίποτε η ύπαρξή του.
Ε τώρα τι θέλεις; να αποδεχθούμε a priori την γέννηση της Αθηνάς στην Τριτωνίδα της Λιβύης, επειδή το λέει ο Ηρόδοτος πως του το είπαν οι Αιγύπτιοι; Όταν και οι δύο απέχουν 3.000 χρόνια απο το υποτιθέμενο γεγονός;

Εν τη αποδείξει και ούτω πεισθώμεν, Αρίστο...
Νετο Γκουερινο
Δημοσιεύσεις: 6157
Εγγραφή: 29 Μαρ 2023, 11:19
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Νετο Γκουερινο »

Λοξίας έγραψε: 09 Απρ 2023, 00:07
Νετο Γκουερινο έγραψε: 08 Απρ 2023, 22:01 Σίγουρα υπήρχαν θεότητες δάνεια στην αρχαιότητα
Άλλωστε και η σημερινή μας θρησκεία τέτοια είναι
Τώρα πολλοί αρχαίοι μπορεί να θεωρούσαν ότι νηιθ και Αθήνα ταιριάζουν λίγο ακουστικά,για αυτό να έκαναν και τον συσχετισμό
Σήμερα όμως ξέρουμε ότι η Αθηνά έχει ρίζα αθ και το γνωστό επίθημα ην,όπως η Παλλήνη,οι Μυκήνες,εκτηνες, Κυρήνη, Κυλλήνη κτλ,άρα δεν υπάρχει γλωσσική σχέση των δύο ονομάτων

Η λέξη Αθηνά μπορεί να είναι μη ελληνική, μπορεί όμως όπως και το τοπωνύμιο Άθως,να προήλθαν από την λέξη ακτή
Και στο Άγιο όρος και στην Αθήνα οι περιοχές ονομαζόταν αρχικά με την ελληνικοτατη λέξη ακτή

Στην συνέχεια το κτ μετατράπηκε σε ττ,όπως η λυκτος η κρητική έγινε λυττος

Τα δύο ττ ,πήραν δασυνση, εξού και το ατθις,και στην συνέχεια να μετατράπηκε σε αθ η ριζα
Ρε συ, δεν έχω κανένα, μα κανένα λέμε, πρόβλημα να είναι η Αθηνά η ίδια η Νηίθ, να έκανε μπάνιο στην Τριτωνίδα της Λιβύης, να ήρθε στην Ελλάδα το 3.500 π.Χ. να έχτισε και τα Σαΐδα της Αιγύπτου ακόμα και την Αθήνα μετά την καταστροφή της Ατλαντίδας...
Το πρόβλημα που έχε, και νομίζω κάθε λογικός άνθρωπος το έχει, είναι πως οι ισχυρισμοί αυτοί δεν στηρίζονται από κάποιες καλές ενδείξεις και κάποια σοβαρά τεκμήρια.
Στηρίζονται σε αέρα-πατέρα εικοτολογίες, αόριστους μύθους που χάνονται στο πολύ μακρινό παρελθόν και που υποστηρίζονται από άσχετους ρομαντικούς σαν τον Γκρέιβς. Ακόμα και ο Ηρόδοτος, δεν προσθέτει βάρος σε αυτήν την ιστορία αφού δεν την τεκμηριώνει από πουθενά...
Δεν υπάρχει τίποτα το περίεργο η Αθηνά να είναι μία θεότητα που δανείστηκαν οι Έλληνες από την βόρεια Αφρική
Απόλυτα φυσιολογικό φαίνεται
Το όνομα νηιθ με το Αθηνά πάντως δεν έχει καμία σχέση
Το Αθηνά όπως έγραψα,είτε είναι μη ελληνικό,είτε προήλθε από την μετατροπή της αρχικής ρίζας της λέξης ακτής,σε αττ,ατθ,αθ συν το επίθημα ην
Το κουφό που κάνει ο αριστος είναι ότι προσπαθεί να συνδέσει την καταγωγή της Αθηνάς με τον δήθεν ερχομό των Δαναών κάπου στην τέταρτη χιλιετία π.χ
Έστησαν ναό οι Δαναοί στο Άργος και την Ρόδο το 3500 π.χ
Ε,τι να συζητήσει κάποιος από κει και πέρα;
Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 50515
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Πελασγικά αγάλματα του Ερμή με ορθωμένο το μόριό τους...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος »

Νετο Γκουερινο έγραψε: 09 Απρ 2023, 12:41
Το κουφό που κάνει ο αριστος είναι ότι προσπαθεί να συνδέσει την καταγωγή της Αθηνάς με τον δήθεν ερχομό των Δαναών κάπου στην τέταρτη χιλιετία π.χ
Έστησαν ναό οι Δαναοί στο Άργος και την Ρόδο το 3500 π.χ
Ε,τι να συζητήσει κάποιος από κει και πέρα;


Ομως στην 4η χιλιετια αποδεδειγμενα πηγε και η Νηιθ απο τη Λιβυη στην Αιγυπτο.

Aυτος εδω ειναι μετταγενεστερος ναος της στη Σαιδα (αναπαρασταση απο τις ανασκαφες που εδειξαν τις βασεις του ναου)...

Εικόνα

Οταν λοιπον απο ενα τοσο κολοσσιαιο ναο δεν θα βρισκοταν τιποτα αν δεν γινονταν ανασκαφες γιατι να βρεθουν ελληνικοι ναοι της 4ης χιλιετιας;

Κι ωστοσο ξερουμε οτι τοσο στις Μυκηνες οσο και στην Τιρυνθα, στις ακροπολεις τους, υπηρχαν πολυ παλιοτερα κτισματα απο την μυκηναικη περιοδο (εχουν βρεθει ερειπια), ε λογικα αναμεσα σε αυτα θα υπηρχαν ναοι της Αθηνας.

Το ιδιο ισχυει για την Ακροπολη των Αθηνων, δεν υπαρχουν πια τα μυκηναικα κτιρια, ουτε το μεγαλιθικο μυκηναικο τειχος, το επικαλουμενο και πελασγικο η πελαργικο.

.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ιστορία”