Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
AlienWay έγραψε: 19 Ιούλ 2021, 13:14
Να ζητήσω κι εγώ με τη σειρά μου συγνώμη προς τις γυναίκες του πχώρουμ και γενικότερα, που είχα ενστάσεις με τον όρο γυναικοκτονία.
Πλέον θεωρώ ότι υφίσταται ως όρος, με την έννοια ότι στατιστικά και ταξινομικά, διαχωρίζεται από τις ανθρωποκτονίες. Είναι εφικτό αυτό.
Ο λόγος που αναθεώρησα είναι ότι διαπίστωσα ότι το να έχει κάποιος ενστάσεις σε αυτόν τον όρο είναι κάτι που στεναχωρεί όχι μόνο τις φεμινίστριες, αλλά και τις γυναίκες γενικότερα.
Εφόσον λοιπόν στεναχωριούνται και δεν θέλω να στεναχωριούνται, αναθεωρώ και αποδέχομαι τον όρο.
Το να μην στενοχωριούνται με βλακείες δεν παίζει σαν σενάριο, ε;
Αυτήν την σκατίλα της πατριαρχίας την έζησα, την διδάχτηκα καλά. Γεννημένος το '76, πρόλαβα να δω τις γυναίκες στις μαζώξεις να μαζεύουν τα πιάτα, ενώ οι άντρες καπνίζαν τα τσιγάρα στα σαλόνια. Σαλόνια που δεν ξεβρωμίζανε από την αντρίλα ποτέ.
Πρόλαβα να ζήσω το "η γυναίκα σπίτι με τα παιδιά αλλιώς στην μάνα της" και το "αυτή βάφει το μαλλί, είναι πουτάνα". Το παιδικό μου αυτί άκουσε σε καφενείο τους "μεγάλους" να μιλάνε για "γκόμενες" λες και ήταν αμάξια.
Άμα κανένας φίλος ήταν πιο τρυφερός με την γυναίκα του, έτρωγε σίγουρα παντόφλα.
"Σ' αγαπώ, θα πεις μονάχα τη μέρα που παντρεύεσαι." Συμβουλή συγγενή, στο παιδικό μου αυτί.
Έζησα, άκουσα, έμαθα να τις μειώνω τις γυναίκες. Να επιβάλλομαι.
Πού συνέβαιναν όλα αυτά; Στο Πακιστάν του 1930;
Εμένα κανείς στην ζωή μου δεν μου είπε να μην είμαι τρυφερός, να πω σ' αγαπώ μόνο την μέρα που θα παντρευτώ. Κανείς δεν μου έμαθε να μειώνω τις γυναίκες ή να επιβάλλομαι. Δεν άκουσα ποτέ ότι όποια βάφει το μαλλί της είναι πουτάνα ή ότι η γυναίκα πρέπει να είναι στο σπίτι με τα παιδιά, αλλιώς στην μάνα της.
Πού και πότε συνέβαιναν αυτά;
Ούτε και εμένα, σε γενικές γραμμές, αλλά δεν παρατηρούσες την περιρρέουσα
ατμόσφαιρα στις αντροπαρέες, στα καφενεία, στα γήπεδα, στις αλάνες, στα σχολεία;;
gassim έγραψε: 19 Ιούλ 2021, 20:19
Δεν σου λεω οτι δεν έχει υπάρξει πρόοδος προς την κατεύθυνση της ισότητας, σου λέω οτι υπήρχε όντως ανάγκη για πρόοδο προς της κατεύθυνση της ισότητας και μπράβο μας που την κάναμε.
Το γεγονός οτι οι άνδρες πηγαίνουν στον στρατό και κατ επέκταση στον πόλεμο είναι μια διάκριση της πατριαρχικής κοινωνίας που θεωρεί την γυναίκα ικανή μόνο για δουλειές του σπιτιού και ανατροφή παιδιών και σίγουρα όχι για πόλεμο.
Σε μια κοινωνία πλήρους ισότητας η μόνη διάκριση θα γινόταν σε θέματα που απαιτούν σωματική δύναμη και οι γυναίκες θα πήγαιναν στον πόλεμο κανονικότατα.
Η προοδος που λες,δεν ηρθε εν κενω.Ηρθε μεσα στα πλαισια και μεσα απο τις δομες της "πατριαρχικης κοινωνιας".
Η "πατριαρχικη κοινωνια",αυτη που δινει το επωνυμο του πατερα στα παδια,ειναι αυτη που εξελιχθηκε και εδωσε αυτα τα δικαιωματα και προνομια στις γυναικες.
Κατα τα αλλα,η πατριαρχικη κοινωνια δεν δεχεται καθολικη στρατευση των γυναικων ουτε για τις σκοπιες,ουτε για τα μαγειρια,ουτε για τιποτα.
Εχουμε τα ζωα αλλωστε που αν τυχει και δολοφονηθουν απο μια γυναικα δεν εχουν καν το δικαιωμα στον ορο ανδροκτονια.
Οχι βέβαια, η κοινωνία απο μόνη της δεν έδωσε τίποτα σε κανέναν.
Οι γυναίκες απο μόνες τους διεκδίκησαν την θέση τους και φτάσαμε σήμερα να θεωρούμε αυτονόητο οτι η γυναίκα σε μια οικογένεια θα εργάζεται, θα ψηφίζει και θα ορίζει την ζωή της όπως το επιθυμεί.
Κατά τα άλλα ναι, το οτι σε χώρες που υπάρχει καθολική στράτευση για τους άνδρες δεν υπάρχει και για τις γυναίκες καθώς και το γεγονός οτι τα παιδιά παίρνουν το επώνυμο του άνδρα αποτελούν και τα δυο κατάλοιπο των πατριαρχικών κοινωνιών.
Naida έγραψε: 19 Ιούλ 2021, 14:56
Ο λόγος που θα με σκοτώσεις ποιος είναι. Εκεί είναι η διαφορά. Με άλλα λόγια, μπαίνει ληστής στην τράπεζα και σκοτώνει γυναίκα. Δεν είναι γυναικοκτονία. Μπαίνει άντρας σε κομμωτήριο και σκοτώνει μια γυναίκα επειδή η γυναίκα του τον παράτησε. Είναι γυναικοκτονία.
Μα επειδή τον παράτησε την σκότωσε, όχι επειδή είναι γυναίκα. Όλο και γενικεύει αυτός ο ορισμός...
Λέει ότι σκοτώνει άλλη επειδή τον παράτησε η γυναίκα του, κι έχει δίκιο. Αυτή είναι η πραγματική γυναικοκτονία με βάση τον ορισμό .
Αυτό που λες εσύ (ότι δηλαδή κάποιος σκοτώνει τη σύντροφό του γιατί τον παράτησε) είναι η γυναικοκτονία, όπως καταλήγει να αποκαλείται στην πράξη.
Και τα δυο αντίστοιχα συμβαίνουν και από γυναίκες προς άντρες, αλλά δεν βλέπω κανέναν να ζορίζεται να βγάλει όρο ανδροκτονία.
Όπου στο μεταξύ πρακτικά όλες οι δολοφονίες ανδρών από γυναίκες είναι γι' αυτόν τον λόγο. Πολύ λίγες είναι τυχαίες δολοφονίες, π.χ. ληστεία μετά φόνου, ξεκαθάρισμα λογαριασμών και τα ρέστα.
Μα επειδή τον παράτησε την σκότωσε, όχι επειδή είναι γυναίκα. Όλο και γενικεύει αυτός ο ορισμός...
Λέει ότι σκοτώνει άλλη επειδή τον παράτησε η γυναίκα του, κι έχει δίκιο. Αυτή είναι η πραγματική γυναικοκτονία με βάση τον ορισμό .
Αυτό που λες εσύ (ότι δηλαδή κάποιος σκοτώνει τη σύντροφό του γιατί τον παράτησε) είναι η γυναικοκτονία, όπως καταλήγει να αποκαλείται στην πράξη.
Και τα δυο αντίστοιχα συμβαίνουν και από γυναίκες προς άντρες, αλλά δεν βλέπω κανέναν να ζορίζεται να βγάλει όρο ανδροκτονία.
Όπου στο μεταξύ πρακτικά όλες οι δολοφονίες ανδρών από γυναίκες είναι γι' αυτόν τον λόγο. Πολύ λίγες είναι τυχαίες δολοφονίες, π.χ. ληστεία μετά φόνου, ξεκαθάρισμα λογαριασμών και τα ρέστα.
gassim έγραψε: 19 Ιούλ 2021, 20:19
Το γεγονός οτι οι άνδρες πηγαίνουν στον στρατό και κατ επέκταση στον πόλεμο είναι μια διάκριση της πατριαρχικής κοινωνίας που θεωρεί την γυναίκα ικανή μόνο για δουλειές του σπιτιού και ανατροφή παιδιών και σίγουρα όχι για πόλεμο.
Όχι, είναι μια διάκριση που γινόταν και γίνεται γιατί ένα απ' τα δυο φύλα πρέπει να μείνει πίσω για να προσέχει και να μεγαλώσει τα παιδιά και σίγουρα είναι προτιμότερο αυτό το φύλο να είναι η γυναίκα γιατί γονιμοποιητικά η γυναίκα είναι πολυτιμότερη και βιολογικά λιγότερο πιθανό να έχει την ψυχική διάθεση να πολεμήσει. Ούτε γιατί δεν μπορεί να πολεμήσει ούτε γιατί κάνει μόνο για δουλειές του σπιτιού. Αυτά είναι αχυρανθρωπική λογική.
Βέβαια σε σύγχρονους στρατούς που η μάχη εκ του σύνεγγυς είναι μικρότερο κομμάτι μιας σύγκρουσης και οι απώλειες μικρότερες, υπάρχει πολύ μεγαλύτερο περιθώριο για να πληρωθούν θέσεις από γυναίκες και αυτό γίνεται.
gassim έγραψε: 19 Ιούλ 2021, 20:19
Δεν σου λεω οτι δεν έχει υπάρξει πρόοδος προς την κατεύθυνση της ισότητας, σου λέω οτι υπήρχε όντως ανάγκη για πρόοδο προς της κατεύθυνση της ισότητας και μπράβο μας που την κάναμε.
Το γεγονός οτι οι άνδρες πηγαίνουν στον στρατό και κατ επέκταση στον πόλεμο είναι μια διάκριση της πατριαρχικής κοινωνίας που θεωρεί την γυναίκα ικανή μόνο για δουλειές του σπιτιού και ανατροφή παιδιών και σίγουρα όχι για πόλεμο.
Σε μια κοινωνία πλήρους ισότητας η μόνη διάκριση θα γινόταν σε θέματα που απαιτούν σωματική δύναμη και οι γυναίκες θα πήγαιναν στον πόλεμο κανονικότατα.
Η προοδος που λες,δεν ηρθε εν κενω.Ηρθε μεσα στα πλαισια και μεσα απο τις δομες της "πατριαρχικης κοινωνιας".
Η "πατριαρχικη κοινωνια",αυτη που δινει το επωνυμο του πατερα στα παδια,ειναι αυτη που εξελιχθηκε και εδωσε αυτα τα δικαιωματα και προνομια στις γυναικες.
Κατα τα αλλα,η πατριαρχικη κοινωνια δεν δεχεται καθολικη στρατευση των γυναικων ουτε για τις σκοπιες,ουτε για τα μαγειρια,ουτε για τιποτα.
Εχουμε τα ζωα αλλωστε που αν τυχει και δολοφονηθουν απο μια γυναικα δεν εχουν καν το δικαιωμα στον ορο ανδροκτονια.
Οχι βέβαια, η κοινωνία απο μόνη της δεν έδωσε τίποτα σε κανέναν.
Οι γυναίκες απο μόνες τους διεκδίκησαν την θέση τους και φτάσαμε σήμερα να θεωρούμε αυτονόητο οτι η γυναίκα σε μια οικογένεια θα εργάζεται, θα ψηφίζει και θα ορίζει την ζωή της όπως το επιθυμεί.
Κατά τα άλλα ναι, το οτι σε χώρες που υπάρχει καθολική στράτευση για τους άνδρες δεν υπάρχει και για τις γυναίκες καθώς και το γεγονός οτι τα παιδιά παίρνουν το επώνυμο του άνδρα αποτελούν και τα δυο κατάλοιπο των πατριαρχικών κοινωνιών.
Με λιγα λογια οι γυναικες διεκδικουν και κερδιζουν τα δικαιωματα τους και η πατριαρχικη κοινωνια δινει τις διακρισεις εις βαρος των αντρων που λεγαμε πριν.
gassim έγραψε: 19 Ιούλ 2021, 20:19
Το γεγονός οτι οι άνδρες πηγαίνουν στον στρατό και κατ επέκταση στον πόλεμο είναι μια διάκριση της πατριαρχικής κοινωνίας που θεωρεί την γυναίκα ικανή μόνο για δουλειές του σπιτιού και ανατροφή παιδιών και σίγουρα όχι για πόλεμο.
Όχι, είναι μια διάκριση που γινόταν και γίνεται γιατί ένα απ' τα δυο φύλα πρέπει να μείνει πίσω για να προσέχει και να μεγαλώσει τα παιδιά και σίγουρα είναι προτιμότερο αυτό το φύλο να είναι η γυναίκα γιατί γονιμοποιητικά η γυναίκα είναι πολυτιμότερη και βιολογικά λιγότερο πιθανό να έχει την ψυχική διάθεση να πολεμήσει. Ούτε γιατί δεν μπορεί να πολεμήσει ούτε γιατί κάνει μόνο για δουλειές του σπιτιού. Αυτά είναι αχυρανθρωπική λογική.
Βέβαια σε σύγχρονους στρατούς που η μάχη εκ του σύνεγγυς είναι μικρότερο κομμάτι μιας σύγκρουσης και οι απώλειες μικρότερες, υπάρχει πολύ μεγαλύτερο περιθώριο για να πληρωθούν θέσεις από γυναίκες και αυτό γίνεται.
πως γίνεται, αφου εμείς πάμε υποχρεωτικά στρατό και οι γυναίκες δεν πάνε.
AlienWay έγραψε: 19 Ιούλ 2021, 13:14
Να ζητήσω κι εγώ με τη σειρά μου συγνώμη προς τις γυναίκες του πχώρουμ και γενικότερα, που είχα ενστάσεις με τον όρο γυναικοκτονία.
Πλέον θεωρώ ότι υφίσταται ως όρος, με την έννοια ότι στατιστικά και ταξινομικά, διαχωρίζεται από τις ανθρωποκτονίες. Είναι εφικτό αυτό.
Ο λόγος που αναθεώρησα είναι ότι διαπίστωσα ότι το να έχει κάποιος ενστάσεις σε αυτόν τον όρο είναι κάτι που στεναχωρεί όχι μόνο τις φεμινίστριες, αλλά και τις γυναίκες γενικότερα.
Εφόσον λοιπόν στεναχωριούνται και δεν θέλω να στεναχωριούνται, αναθεωρώ και αποδέχομαι τον όρο.
Το να μην στενοχωριούνται με βλακείες δεν παίζει σαν σενάριο, ε;
Εγώ στενοχωριεμαι.
Εσύ καλά κάνεις και στεναχωριέσαι, χέστηκα. Εκτός και αν θες να λύσουμε κάποια στιγμή τις διαφωνίες μας με δημόσια, on-line αντιπαράθεση. Γιατί είτε λες εσκεμμένα ψεύδη, είτε έχεις παρεξηγήσει κάποια πράγματα.
Re: Άνδρες προς γυναίκες απολογούμενοι
Δημοσιεύτηκε: 19 Ιούλ 2021, 20:48
από MelidonisM
(Ρίχτε λίγο τους τόνους επιβολής)
Ο χαζομπαμπάς Ζήσης Ρούμπος μιλάει για τη γυναίκα του,
και πώς του έσωσε το παιδί.
Λέει ότι σκοτώνει άλλη επειδή τον παράτησε η γυναίκα του, κι έχει δίκιο. Αυτή είναι η πραγματική γυναικοκτονία με βάση τον ορισμό .
Αυτό που λες εσύ (ότι δηλαδή κάποιος σκοτώνει τη σύντροφό του γιατί τον παράτησε) είναι η γυναικοκτονία, όπως καταλήγει να αποκαλείται στην πράξη.
Και τα δυο αντίστοιχα συμβαίνουν και από γυναίκες προς άντρες, αλλά δεν βλέπω κανέναν να ζορίζεται να βγάλει όρο ανδροκτονία.
Όπου στο μεταξύ πρακτικά όλες οι δολοφονίες ανδρών από γυναίκες είναι γι' αυτόν τον λόγο. Πολύ λίγες είναι τυχαίες δολοφονίες, π.χ. ληστεία μετά φόνου, ξεκαθάρισμα λογαριασμών και τα ρέστα.
Δεν συμβαίνουν με την ίδια συχνότητα.
Και τι μ' αυτό; Σύμφωνα με στατιστικά από αυστραλιανή έκθεση για τις δολοφονίες, το 27% των δολοφονιών από εραστή ή σύζυγο αφορούν δολοφονίες ανδρών από γυναίκες. Δηλαδή η αναλογία είναι 73-27, που σημαίνει ότι ο όρος ανδροκτονία θα έπρεπε να χρησιμοποιείται κανονικά μαζί με την γυναικοκτονία, αν καταλήξουμε να μιλάμε σαν καθυστερημένα.
Και τα δυο αντίστοιχα συμβαίνουν και από γυναίκες προς άντρες, αλλά δεν βλέπω κανέναν να ζορίζεται να βγάλει όρο ανδροκτονία.
Όπου στο μεταξύ πρακτικά όλες οι δολοφονίες ανδρών από γυναίκες είναι γι' αυτόν τον λόγο. Πολύ λίγες είναι τυχαίες δολοφονίες, π.χ. ληστεία μετά φόνου, ξεκαθάρισμα λογαριασμών και τα ρέστα.
Δεν συμβαίνουν με την ίδια συχνότητα.
Και τι μ' αυτό; Σύμφωνα με στατιστικά από αυστραλιανή έκθεση για τις δολοφονίες, το 27% των δολοφονιών από εραστή ή σύζυγο αφορούν δολοφονίες ανδρών από γυναίκες. Δηλαδή η αναλογία είναι 73-27, που σημαίνει ότι ο όρος ανδροκτονία θα έπρεπε να χρησιμοποιείται κανονικά μαζί με την γυναικοκτονία, αν καταλήξουμε να μιλάμε σαν καθυστερημένα.
Δηλαδή βρήκες οτι οι άνδρες σκοτώνουν γυναίκες 3 φορές πιο συχνά απ ότι οι γυναίκες σκοτώνουν άνδρες και το φέρνεις σαν στοιχείο για το οτι δεν υπάρχουν γυναικοκτονίες;