Giorgos 574 έγραψε: 17 Νοέμ 2019, 15:41
Ρουμ έγραψε: 17 Νοέμ 2019, 15:39
Giorgos 574 έγραψε: 17 Νοέμ 2019, 15:34
Σαν αυτοπροσδιορισμός πάντως στην περιοχή της σημερινής Αλβανίας είχε ήδη αρχίσει να ξεχνιέται από το 16ο αιώνα. Οι πρώτοι Αρβανίτες που μετανάστευσαν στη Θράκη εκείνη την εποχή δε λένε Αρμπερ αλλά Σε νεβε.
Σε ρωτησα γιατι οι Μπερατιωτες αποκαλουσανε ως Αρμπερεσ οχι τον εαυτο τους , ουτε τους Γκραμσιωτες αλλα τους Μουζακαραιους;;
Πως εξηγηται αυτό;;
Και γιατι το τραγουδι ''nusa jone arberore '' 'τραγουδιοτανε μεχρι πριν λιγες γενεες στη Λουντζη και τη Μουζακια και οχι στην Κρουγια
και το Κοσσοβο;;
Έτυχε
Δεν υπάρχουν έτυχε στην ιστορία....
Πχ γνωρίζουμε οτι οι Ελληνες γίνανε Ρωμιοι για γιατί το Ελληνας ταυτιστηκε μεσα στους αιωνες
με το θρησκευμα το ειδολολατρικο...
Και μαλιστα οι Ρωμιοι της Πελοπονησου καλούσανε ετσι τους κατοικους της Μανης γιατι μεχρι πριν λίγα χρόνια πιστευανε ακομα στα είδωλα.
Αυτο αρα εχει μια βασιμη εξηγηση...
Το οτι ομως οι Μπερατινοι καλουσανε τους Μουζακαρεους [ και μονο αυτους] ως Αρμπερεσους και οχι κανενα αλλον , ουτε καν τον εαυτο τους
αυτο θα πρέπει να μας προβληματίσει...
Επίσης θα πρέπει να μας προβληματσει και αυτό....
Σύμφωνα με τον Robert Elsie, το εθνώνυμο αυτό πρωτοεμφανίζεται στη μορφή shqip σε γραπτά καθολικών Γκέγκηδων λογίων, όπως ο Gjon Buzuku (1555), ο Pjetër Budi (1621) και ο Pjetër Bogdani (1685)
'''
Το 1702 ο Mario Da Lecce στην εισαγωγή του λεξικού του Ditionario Italiano-Albanese (1702)
απευθύνεται στον Αλβανό αναγνώστη ως «ω αγαπητέ μου Shqipëtar» (oh Shqipetaàr i ddasciun) και περιγράφει την αλβανική γλώσσα ως “gjuhene e schqippetarevet.”
Αρα στα 1700 το Σκιπεταρ βρίσκετε σε γενικευμένη χρήση
Και καθόλου τυχαίο που απουσιάζει παντελως από την ιστορία των Ελλήνων Αρβανιτών.....
Γιατι δεν μπορουμε να μιλάμε για μια απλή ''αντικατάσταση'' του ενος απο το άλλο
όταν το Σκιπεταρ διαδοθηκε ετσι ευκολα στην ορεινη ανατολικη Τοσκερία [ ξεχνωντας τελείως το Αρμπεν]
και να επιβίωσε στα παράλια μέρη [ Μουζακιά ,Λαμπερία]
οταν η συντιρητικότητα αφορά κυρίως ορεινούς και όχι πεδινους πλυθησμούς
Në Berat, për shembull, arbër është quajtur banori i Muzaqesë[ ο κατοικος του Μπερατιου αποκαλει ως Αρμπερ τον κατοικο της Μουζακιάς]......
i cili është mjaft i dendur dhe mund të jetë gjithashtu temë me vete.
Kurse në Gjirokastër është shënuar kjo këngë popullore:[ στα Αργυρόκαστρο [ Λουντζερία ] ειναι διασημο το παρακάτω παραδοσιακό..
Nusj a jonë arbërore Arbërore;
E bardha si qumështore Arbërore
E kuqe si kokërr molle Arbërore.[25] [26]
[25]V. edhe shembuj të tjerë te: Ç abej, Studime etimologjike, II, p. 64.
[26]Cituar sipas: Çabej, Studime etim., II, 64.
Ο Τσαμπει - Çabej, ειναι Μεγας γλωσσολογος της Αλβανιας ....