"Οι άνθρωποι πρέπει να γνωρίζουν ότι ο εγκέφαλος είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τις χαρές, τις απολαύσεις, το γέλιο και τη διασκέδαση, τη θλίψη, την απόγνωση και το θρήνο. Και χάρη στον εγκέφαλο, ειδικά, έχουμε αποκτήσει τη σοφία και τη γνώση και βλέπουμε, ακούμε και γνωρίζουμε τι είναι αηδιαστικό και τι είναι όμορφο, τι είναι κακό και τι είναι καλό, τι είναι γλυκό και τι άγευστο... Και χάρη σε αυτό το όργανο τρελαινόμαστε και παραληρούμε και οι φόβοι και οι τρόμοι μας επιτίθενται... Πρέπει να ανεχόμαστε όλα αυτά, όταν ο εγκέφαλος δεν είναι υγιής ... Και υπό αυτή την έννοια είμαι της γνώμης ότι η εσωτερική άσκηση του ανθρώπου είναι η μεγαλύτερη δύναμη" ~ Ιπποκράτης (s.IV aC) Περί ιερής νόσου.
"Ο Ιπποκράτης ήδη αντιλαμβανόταν ότι, ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι από τις πιο πολύπλοκες δημιουργίες, αινιγματικές και ταυτόχρονα τέλεις στο σύμπαν. Στην εποχή του, ο Ιπποκράτης και οι σύγχρονοί του δεν μπορούσαν να φανταστούν όλα αυτά που θα καταφέρναμε να μάθουμε για τον εγκέφαλο. Χάρη στις τεχνολογικές προόδους στη νευροαπεικόνιση και στον τομέα της ιατρικής, της βιολογίας, της ψυχολογίας και της νευροεπιστήμης γενικά έχουμε καταφέρει να αποκρυπτογραφήσουμε μεγάλα μυστήρια σε ό,τι αφορά την ανατομία και τη λειτουργία τους. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλοί άγνωστοι παράγοντες και αβεβαιότητες που πρέπει να επιλυθούν."
https://www.cognifit.com/el/brain
"Στα 3 έτη:ο εγκέφαλός τους καταλαμβάνει ήδη σχεδόν το 80% του μεγέθους που θα έχουν ως ενήλικες, και το μεταιχμιακό σύστημα και ο εγκεφαλικός φλοιός έχουν αναπτυχθεί καλά. Αυτό επιτρέπει στα παιδιά να εκφράσουν και να αναγνωρίσουν συναισθήματα, να παίξουν, να αρχίσουν να δηιγούνται και να ομιλούν. Γι' αυτό, θεωρείται ότι μέχρι αυτή την ηλικία, ο εγκέφαλος έχει τη μέγιστη ικανότητα σε εγκεφαλική πλαστικότητα, σε σημείο που, αν μια περιοχή υποστεί βλάβη, πιθανώς μία άλλη θα μπορούσε να αναλάβει τη λειτουργικότητα της (μιας και ακόμη δεν είναι εξειδικευμένη σε όλα).
Ο εγκέφαλος δεν σταματάει να αναπτύσσεται μέχρι να περάσει το νεανικό στάδιο.: Η περιοχή χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να ωριμάσει είναι οι μετωπιαίοι λοβοί που ειδικεύονται στον έλεγχο της συμπεριφοράς, της λογικής, στην επίλυση προβλημάτων, κλπ.
Ωστόσο, παρόλο που η ωρίμανση του εγκεφάλου σταματάει στη νεότητα, εξακολουθούν να προκαλούνται διαδικασίες στον εγκέφαλο από τη νευρογένεση(δημιουργία νέων νευρώνων) και μπορεί να δημιουργηθούν νέες συνδέσεις στον εγκέφαλο μέσω της προπόνησης και της ενίσχυσης των νευρωνικών συνδέσεων. Αυτή είναι η βάση της πλαστικότητας του εγκεφάλου.
Χάρη στην πλαστικότητα και την ικανότητα του εγκεφάλου μας να δημιουργεί νέες συνδέσεις και να ενισχύει παλαιές, μπορούμε να βελτιώσουμε τη νοητική μας ικανότητα. Η νοητική διέγερση και η προπόνηση, μέσω ασκήσεων όπως αυτές που σου προτείνει το CogniFit μπορεί να σε βοηθήσει σ'αυτό."
http://www.loveletters.gr/δεν-σε-ωριμάζ ... τα-βιώματ/
"Η επιρροή της ψυχοσωματικής κατάστασης της εγκύου στην ψυχολογία του"
PDFwww.vima-asklipiou.gr › volumes › 2014
"Εισαγωγή στην ψυχολογία Φυσικοθεραπέια μάθημα 1ο 2014"
Τα 2 τελευταία κάντε τα copy-paste στο google για να κατεβάσετε τα pdf. Θα έγραφα κατεβατό δικό μου, αλλά βαριόμουνα και αν άρχιζα δεν θα σταματούσα. Εξάλλου και παραδείγματα να έφερνα, υπάρχει πάντοτε ένα αντιπαράδειγμα. Γι' αυτό δεν πρέπει να στεκόμαστε εκεί. Και ο καθένας κρίνει σίγουρα πρώτα από τον εαυτό του. Αλλά αν θες να μιλήσεις αντικειμενικά, πρέπει να κοιτάξεις πιο σφαιρικά τα πράγματα και να είσαι πιο ανοικτός και διαλλακτικός. Γενικά όμως κάποια πράγματα τα έχουμε κάνει λίγο καραμέλα. Τελοσπάντων. Γενικά συμφωνώ με Φιν και Ναμραιλ. Πάντως ο ορισμός που έδωσε το μπιζέλι για την ωριμότητα/ανάπτυξη είναι σωστός. Μ' άρεσε όπως το έθεσε.
Είμαι μετά από νυχτέρι. Έχω μόνο λίγες ώρες να διαβάσω για εξέταση όταν ξυπνήσω το απόγευμα και σαν ανάποδος άνθρωπος που είμαι, όταν όλοι κοιμούνται και πέφτουν ξεροί μετά από δουλειά, εγώ πίνω καφέ, θυμήθηκα να μπω πχόρουμ και φυσικά να κάτσω να διαβάσω για ιατρική και ψυχολογία.
Παρακαλώ δείξτε λίγη κατανόηση για το μακρυνάρι.
