klg έγραψε: 24 Φεβ 2020, 10:30
vatraxos έγραψε: 24 Φεβ 2020, 10:05
Παράλληλα, λέγεται ότι ήταν ανασφαλιστο το όχημα, οπότε παπαλα και η αποζημίωση στην οικογένεια του θυματος.
Δεν είναι ακριβώς έτσι, θα αποζημιωθούν από το Επικουρικό Κεφάλαιο.
Έχει ήδη απαντηθεί, εφαρμοστέος είναι ακόμα αν θυμάμαι καλά ο ΓΠΝ'/1911 περί αυτοκινήτων συν τις διατάξεις για την ασφάλεια.
Υπεύθυνος κατ' αρχήν για αποζημίωση είναι ο οδηγός και ο ιδιοκτήτης του οχήματος (σωρευτικά, ενοχή σε ολόκληρο αν είναι διαφορετικά άτομα).
Αν υπάρχει βέβαια (υποχρεωτική) ασφάλιση, τότε υπάρχει υποκατάσταση του υπευθύνου με την ασφαλιστική.
Υπόψη, το αν "καλύπτει" ή όχι η ασφάλεια έχει την έννοια του αν θα ασκήσει μετά αυτή αγωγή στον ασφαλισμένο για όσα πλήρωσε.
stavmanr έγραψε: 24 Φεβ 2020, 10:31
Το δεύτερο μπορεί να συμβεί τελείως ανεξάρτητα του πρώτου.
Δεν είναι πάντα εύκολο να ξεχωρίσεις τι αποτελεί όρο του εγκλήματος και τι απλά περίσταση (γεγονός δηλαδή που, αν και δεν αφορά το έγκλημα καθεαυτό, επιβαρύνει την κρίση του δικαστηρίου). Αν πχ. είσαι μεθυσμένος και πας με 200 στην Βουλιαγμένης (όπως πάει ο μέσος ανεγκέφαλος), έπαιξε ρόλο το ότι ήσουν μεθυσμένος για το ατύχημα (το οποίο θα μπορούσε να συμβεί και όντας ξεμέθυστος);
Παράσιτος έγραψε: 24 Φεβ 2020, 10:37
Επίσης από το αστικό μετά από δεκαετίες.
Αυτό.
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: 24 Φεβ 2020, 10:40
οπότε αν ο πατέρας του χαμένου παιδιού πάει και τον σκοτώσει, δεν θα τον προφυλακίσουν γιατί δεν θα έχει λόγο για να σκοτώσει άλλον άνθρωπο, άρα δεν θα είναι ύποπτος τέλεσης κι άλλου εγκλήματος
Αδελφέ, το να πας να σκοτώσεις κάποιον μέσα σε κρατητήριο ή δικαστήριο (έχει συμβεί πλειστάκις στο παρελθόν) έχει τι δική του απαξία ως κίνηση
Δεν είναι μόνο ο θάνατος ενός ανθρώπου, δείχνεις ότι δεν σέβεσαι και το κράτος / την δικαιοσύνη ως κρατική λειτουργία.
Άσε που αυτό, αν δεν είναι τελείως άχρηστη η αστυνομία θα είναι ξεκάθαρα αυτόφωρο.
ΓΑΛΗ έγραψε: 24 Φεβ 2020, 11:06
Εδώ έχω μια απορία. Ξέρω ότι αυτό που κρίνει το βαθμό του εγκλήματος είναι ο δόλος αλλά αυτό επίσης συνεπάγεται ένα στοχευμένο θύμα. Στις περιπτώσεις τέτοιων δυστυχημάτων, μπορεί να στοιχειοθετηθεί δόλος ή μπορεί να θεωρηθεί κακούργημα λόγω εγκληματικής αμέλειας;
Το να ξεχωρίσεις μεταξύ ενδεχόμενου δόλου και ενσυνείδητης αμέλειας είναι το 50% της δυσκολίας του ποινικού δικαίου. Η αλήθεια είναι αυτή, ότι ο δόλος προϋποθέτει, για να διαγνωστεί με ασφάλεια, ένα ατομικώς ορισμένο θύμα σε αντίθεση με την αμέλεια που αφορά κατ' αρχήν συμπεριφορά και όχι προδιάθεση προς συγκεκριμένο πρόσωπο.
Lord Brum έγραψε: 24 Φεβ 2020, 12:40
3 strikes and you are out δε λένε οι αμρικάνοι? 1 παράπτωμα δικάζεσαι προβλεπόμενα με ελαφρυντικά κλπ, δεύτερο κανένα ελαφρυντικό, πας μέσα, τρίτο ίδιο κακούργημα ισόβια. Το να προσπαθείς με το ζόρι να κάνεις άνθρωπο ένα ζώο δεν έχει νόημα, αν κάποπιος έχει απόφασίσει να γράφει την κοινωνία στα @@ του και επιμένει να ζει σε αυτή, ισόβια.
Και στην Ελλάδα έχουμε την έννοια της υποτροπής.
Ασέβαστος έγραψε: 24 Φεβ 2020, 12:44
ναι αλλα αν ειχες φαει 5-6, θα κυκλοφορουσαν 5-6 λιγοτεροι, αρα οπλοφορια καλο.
Μπα και στην Κρήτη που οπλοφορεί το 40% του πληθυσμού, δεν τους έχω δει να οδηγούν με σύνεση.
vatraxos έγραψε: 24 Φεβ 2020, 12:45
Γαμημένος Διαφωτισμός
Τσεζάρε Μπεκαρία για την ακρίβεια.
Namrail έγραψε: 24 Φεβ 2020, 15:05
Είχα δει ένα ντοκιμαντέρ στην ΕΡΤ (κάπου έγραψα και τις εντυπώσεις μου για αυτό στο πχωρουμ) , που ασχολούνταν με τις προσπάθειες ενός συλλόγου συγγενών θυμάτων από τροχαία, για να αυστηροποιηθει το πλαίσιο.
Θυμάμαι ότι ισχυρίζονταν πως το 90% των δραστών τη γλίτωναν με τριετή αναστολή (δλδ ούτε μισή μέρα στη φυλακή) κατι που αντικειμενικά ισοδυναμεί με licence to kill.
Τραγικά πράγματα, αν ισχύουν.
foscilis έγραψε: 24 Φεβ 2020, 15:25
Στα εγκλήματα που και πριν προβλέπονταν (π.χ. παρακώλυση συγκοινωνιών ή επικίνδυνη οδήγηση), μπήκαν αυτοτελείς διατάξεις που λένε ότι αν υπάρχει θάνατος τιμωρούνται σαν κακουργήματα με
τουλάχιστον δέκα χρόνια και αν υπάρχουν πολλαπλοί θάνατοι μπορεί να τιμωρηθούν και με ισόβια. Με το προηγούμενο πλαίσιο ήταν πάντα πλημμέλημα ή και πταίσμα να οδηγάς σαν μαλάκας/μεθυσμένος/με λάστιχα σε κακή κατάσταση κλπ, αδιάφορα αν απλά πήρες έναν καθρέφτη ή σκότωσες μια μάνα με το μωρό της.
Τίποτα δεν είναι διαφορετικό ή καινούργιο στον νέο Ποινικό Κώδικα.
Και παλαιότερα υπήρχε η διάταξη περί υπαίτιας μέθης (στο γενικότερο μέρος) που μετέτρεπε το πλαίσιο της ποινής.
Όσο για το θέμα των πολλαπλών θανάτων, υπήρξε αλλαγή και στον προηγούμενο κώδικα μετά από το Σάμινα και το ατύχημα στα Τέμπη (παλαιότερα το πλαίσιο της ποινής υπολογιζόταν με το είδος του εγκλήματος, ανεξαρτήτως αριθμού θυμάτων, συνεπώς αν ήταν πλημμέλημα των 5-10 ετών είναι 1 είναι 100 θύματα είχες, μέχρι 10 χρόνια έτρωγες.
Από εκεί και πέρα, μην ξεχνάμε ότι ο Ποινικός Κώδικας αναφέρει πλαίσια ποινών (πχ. 5-10 έτη) οπότε η μάνα που πήγαινε με 30 και χτύπησε καταλάθος παιδί με πατίνι θα κριθεί διαφορετικά από τον κάγκουρα της βούτας.