Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2022, 09:35
Έκανα edit με διευκρινήσεις, Γκερ.
Ξαναδές το.
Ξαναδές το.
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
αν πεις ολο αυτο το κοκκινο, δεν ειναι λαθος. αν πεις μονο το μπλε, ειναι.Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:23Όχι εδώ γίνεται ΑΚΡΙΒΏΣ όπως το θέλει η δασκάλα γιατί λες 1/8 πορτοκαλί + 1/8 μάνγκο+ 1/8 καραμέλα = 3/8 σοκολατών γιατί πήραν και από τις 3.Ασέβαστος έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:17κοιτα να δεις που ΑΚΡΙΒΩΣ το ιδιο, εκανε η δασκαλα του δικου μου σε αλλη ασκηση, προσθεσε ακριβως αυτον τον παραγοντα, που δεν τον ειχε το βιβλιο.Gherschaagk έγραψε: 13 Δεκ 2022, 23:38 Λοιπόν. Θα αλλάξω λίγο την διατύπωση με τις σοκολάτες. Έχουμε 3 σοκολάτες, σε όλα ίδιες, εκτός από την γεύση. Η μία πορτοκαλί, η άλλη μάνγκο, η τρίτη καραμέλα.
Τα παιδιά είναι 8.
Τι λέτε;
εδω γινεται ακομη χειροτερο το λαθος. εδω η απαντηση δεν μπορει παρα να ειναι "το 1/8 απο καθε σοκολατα" οπως ακριβως απαντησε ο δικος μου στα φρουτα.
το 3/8 οπως και το 3/24 ειναι λαθος επειδη ετσι μπορει ενα παιδι να παρει 3 κομματια μανγο (που ειναι αηδια) πραγμα που δεν ειναι δικαιη μοιρασια.
Δεν υπάρχει λάθος.
Εμ, για αυτό δεν παίρνεις κομμάτια και δεν κάνεις τα τρία 8/8, ένα 24/24.stavmanr έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:31Άρα δεν είναι ολόιδιες. Κι αν τα παιδιά γουστάρουν μόνο τη μαύρη σοκολάτα, θα υποθέσουμε αυτόματα ότι μπορούν να πάρουν 3 κομμάτια από τη μαύρη σοκολάτα αλλά στην πράξη: εμφύλιος πόλεμος.Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:29Όχι βέβαια. Οι σοκολάτες είναι ολόιδιες με εξαίρεση την γεύση. Δεν παίζεις με γραμμάρια. Κι εκεί ίδιες είναι.stavmanr έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:22
Γενικά, η μοιρασιά ανομοιογενούς μείγματος είναι προβληματική καθώς απαιτούνται επιπλέον παράμετροι για την ορθή της εφαρμογή.
Στο παράδειγμα με τις 3 διαφορετικές σοκολάτες έχεις στην ουσία τρία διαφορετικά προβλήματα. Δεν έχεις ένα. Λύνεις κάθε πρόβλημα ξεχωριστά και στη συνέχεια διατυπώνεις τις τρεις λύσεις σε ένα συμπέρασμα.
Από την άλλη, αν τα γούστα των παιδιών είναι διαφορετικά, μπορούν να μοιραστούν με τελείως διαφορετικό τρόπο τις σοκολάτες και να είναι ευχαριστημένα.
Ενώ αν τα παιδιά δεν δίνουν καμία σημασία στη γεύση, δεν έχει νόημα να γράφεις για τρεις διαφορετικές σοκολάτες και δεν χρειάζεται να σε προβληματίζει.
Είναι δίκαιη η ανομοιογενής (σε ποιοτικά χαρακτηριστικά) μοιρασιά τριών διαφορετικών σοκολατών; Εισάγονται έννοιες που πρέπει να παραμετροποιηθούν για να συμμετέχουν στο ζήτημα.
Η ομάδα είναι οι σοκολάτες, η υποομάδα είναι οι γεύσεις, παίρνεις 1/8 από κάθε υποομάδα και 3/8 από την ομάδα.Ασέβαστος έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:37αν πεις ολο αυτο το κοκκινο, δεν ειναι λαθος. αν πεις μονο το μπλε, ειναι.Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:23Όχι εδώ γίνεται ΑΚΡΙΒΏΣ όπως το θέλει η δασκάλα γιατί λες 1/8 πορτοκαλί + 1/8 μάνγκο+ 1/8 καραμέλα = 3/8 σοκολατών γιατί πήραν και από τις 3.Ασέβαστος έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:17
κοιτα να δεις που ΑΚΡΙΒΩΣ το ιδιο, εκανε η δασκαλα του δικου μου σε αλλη ασκηση, προσθεσε ακριβως αυτον τον παραγοντα, που δεν τον ειχε το βιβλιο.
εδω γινεται ακομη χειροτερο το λαθος. εδω η απαντηση δεν μπορει παρα να ειναι "το 1/8 απο καθε σοκολατα" οπως ακριβως απαντησε ο δικος μου στα φρουτα.
το 3/8 οπως και το 3/24 ειναι λαθος επειδη ετσι μπορει ενα παιδι να παρει 3 κομματια μανγο (που ειναι αηδια) πραγμα που δεν ειναι δικαιη μοιρασια.
Δεν υπάρχει λάθος.
Σ' εμάς τα παιδιά δεν έχουν κολλήματα και δεν παριστάνουν τις αυθεντίες.Ασέβαστος έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:32ναι, ισχυει.Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:19
Οπότε συμπεραίνω πως το κόλλημα είναι των πχορουμιστας παρά οποιουδήποτε άλλου. Στους μαθητές περνάει όπως όλα τα υπόλοιπα.
και σε μας, τα περισσοτερα παιδια το περασαν στο ντουκου, πιθανον να ειχαν περισσοτερο στο μυαλο τους ποτε θα χτυπησει το κουδουνι να πανε για μπαλα.
μονο ο δικος μου το βρηκε προβληματικο, διαφωνησε με τη δασκαλα, και τελικα τα βρηκαν, το προσπερασαν, δεν ξαναασχοληθηκαν.
η κορη του φος το βρηκε επισης προβληματικο, αλλα επισης το προσπερασε.
εδω ομως ειναι πχορουμ. πεδιο μαχης και δοξας, δεν τα αφηνουμε αυτα να περασουν ετσι, ειναι ζητημα τιμης να αποδειξουμε οτι εχουμε δικιο και οι αλλοι αδικο. η απλως ειμαστε χασομερηδες και καπως πρεπει να περασει η ωρα.![]()
σε 2 χρονια ο δευτερος γυρος. ως τοτε μπορειτε να εχετε το οπλο παρα ποδα,![]()
προς επίρρωση:

εφοσον η απαντηση ειναι μονο η μπλε,χωρις την κοκκινη διευκρινιση, μπορω να παρω τα 3/8 απο ολες τις σοκολατες. αν πεις σε καποιον το μπλε, και του δωσεις τις 3 σοκολατες να παρει οτι του αναλογει, μπορει μια χαρα να παρει τα 3/8 του συνολου, και να εχει κανει ακριβως αυτο που του ειπες.Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:39Η ομάδα είναι οι σοκολάτες, η υποομάδα είναι οι γεύσεις, παίρνεις 1/8 από κάθε υποομάδα και 3/8 από την ομάδα.Ασέβαστος έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:37αν πεις ολο αυτο το κοκκινο, δεν ειναι λαθος. αν πεις μονο το μπλε, ειναι.Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:23
Όχι εδώ γίνεται ΑΚΡΙΒΏΣ όπως το θέλει η δασκάλα γιατί λες 1/8 πορτοκαλί + 1/8 μάνγκο+ 1/8 καραμέλα = 3/8 σοκολατών γιατί πήραν και από τις 3.
Δεν υπάρχει λάθος.
ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ ΛΆΘΟΣ.
σε μας η δασκαλα δεν εχει κολληματα, ουτε παριστανει την αυθεντια.Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:42
Σ' εμάς τα παιδιά δεν έχουν κολλήματα και δεν παριστάνουν τις αυθεντίες.
Εγώ λέω να περιμένουμε να αλλάξει το βιβλίο σύμφωνα με τις υποδείξεις σας.Bill Hicks έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:47προς επίρρωση:
επιπλέον διευκρίνιση (δεν χρειάζεται για το βιβλίο, αλλά για όσους μπερδεύονται επειδή το υπεραναλύσαμε):
το κλάσμα 3/8 και το πηλικό 3:8 εκφράζουν την ίδια ποσότητα, αλλά δεν έχουν τον ίδιο αριθμητή και παρονομαστή. στο κλάσμα το 3 και το 8 είναι κομμάτια σοκολάτας, ενώ στο πηλίκο σοκολάτες και παιδιά αντίστοιχα.
κλάσμα: 3/8 = 3:8 = 3 από τα 8 κομμάτια τής σοκολάτας/παιδί = 3/8 τής σοκολάτας/παιδί
πηλίκο: 3:8 = 3/8 = 3 σοκολάτες / 8 παιδιά = 3/8 σοκολάτες/παιδί = 3/8 τής σοκολάτας/παιδί
Βασικά, το πρόβλημα δεν είναι η διαίρεση, αλλά η καλύτερη δυνατή διατύπωση που θα συνδυάζει σαφήνεια και πρακτικότητα για παιδάκια Ε Δημοτικού, που αφορά το βιβλίο.
Έχεις 3 διαφορετικές σοκολάτες. Η μία 30 γρμ, η δεύτερη 20 γραμ, η τρίτη 40 γρμ. Τις μοιράζονται 2 άτομα. Πόσα γραμμάρια από τις σοκολάτες έφαγε ο καθένας συνολικά;Ασέβαστος έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:50εφοσον η απαντηση ειναι μονο η μπλε,χωρις την κοκκινη διευκρινιση, μπορω να παρω τα 3/8 απο ολες τις σοκολατες. αν πεις σε καποιον το μπλε, και του δωσεις τις 3 σοκολατες να παρει οτι του αναλογει, μπορει μια χαρα να παρει τα 3/8 του συνολου, και να εχει κανει ακριβως αυτο που του ειπες.Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:39Η ομάδα είναι οι σοκολάτες, η υποομάδα είναι οι γεύσεις, παίρνεις 1/8 από κάθε υποομάδα και 3/8 από την ομάδα.Ασέβαστος έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:37
αν πεις ολο αυτο το κοκκινο, δεν ειναι λαθος. αν πεις μονο το μπλε, ειναι.
ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ ΛΆΘΟΣ.
οποτε, αν θες να παρει αυτο που περιγραφεις στο κοκκινο, πρεπει να του πεις ακριβως αυτο.
Οι σοκολάτες είναι στην α γυμνασίου.
Τι έχει η διατύπωση; Δεν έχω καταλάβει που ακριβώς είναι το πρόβλημα;
Όπως έγραψα και παραπάνω, όταν έχεις τρία διαφορετικά αντικείμενα χρειάζεσαι επιπλέον παραμέτρους για να κάνεις τις πράξεις.Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:37Εμ, για αυτό δεν παίρνεις κομμάτια και δεν κάνεις τα τρία 8/8, ένα 24/24.stavmanr έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:31Άρα δεν είναι ολόιδιες. Κι αν τα παιδιά γουστάρουν μόνο τη μαύρη σοκολάτα, θα υποθέσουμε αυτόματα ότι μπορούν να πάρουν 3 κομμάτια από τη μαύρη σοκολάτα αλλά στην πράξη: εμφύλιος πόλεμος.Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:29
Όχι βέβαια. Οι σοκολάτες είναι ολόιδιες με εξαίρεση την γεύση. Δεν παίζεις με γραμμάρια. Κι εκεί ίδιες είναι.
Από την άλλη, αν τα γούστα των παιδιών είναι διαφορετικά, μπορούν να μοιραστούν με τελείως διαφορετικό τρόπο τις σοκολάτες και να είναι ευχαριστημένα.
Ενώ αν τα παιδιά δεν δίνουν καμία σημασία στη γεύση, δεν έχει νόημα να γράφεις για τρεις διαφορετικές σοκολάτες και δεν χρειάζεται να σε προβληματίζει.
Είναι δίκαιη η ανομοιογενής (σε ποιοτικά χαρακτηριστικά) μοιρασιά τριών διαφορετικών σοκολατών; Εισάγονται έννοιες που πρέπει να παραμετροποιηθούν για να συμμετέχουν στο ζήτημα.
Το πρόβλημά δεν βρίσκεται στα ομώνυμα κλάσματα, αλλά στο αν τα κλάσματα αυτά, όπως και το τελικό, αναπαριστούν τις παραμέτρους του προβλήματός σου, όπως συμπεραίνεις στη διατύπωσή σου.Για να καταλάβεις πως τα ομόνυμα κλάσματα μπορούν να προστεθούν χωρίς να μπλέξεις κάτι άλλο.