Σελίδα 137 από 149
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2022, 09:00
από Ασέβαστος
ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:04
Gherschaagk έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:38
foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:34
Ειπε ναι αλλα δεν το αναγνωρισε γιατι η μαθηματικου δεν τους κανει καθολου θεωρια απο το βιβλιο, τους τα εξηγει με δικο της τροπο στο τετραδιο.
Θες να μου πεις πως πέσαμε στην υποπερίπτωση;;
Και πως το κάνει το κλάσμα; Σύμφωνα με το παράδειγμα τι θα γράψει; 3/8 της σοκολάτας; 3/8 των σοκολατών, 3/24 της σοκολάτας, 3/24 των σοκολατών; Κάτι άλλο;
Δε μπορεί. Ξαμολυθείτε να βρεθεί κανένα πρωτάκια να δούμε πως το έκαναν.
Ξέχασες και το "1/8 της μιας σοκολάτας από τις 3 σοκολάτες"!! Κι αυτό γράφτηκε !!
αυτο, χλωμο το βλεπω να γραφτηκε.
της ΚΑΘΕ μιας, γραφτηκε, και ειναι φυσικα σωστο. η τα 3/8 της μιας.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2022, 09:06
από Ασέβαστος
enaon έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:51
το φορουμ εχει search, μπορεις να το χρησιμοποιήσεις για να δεις οτι την πρόταση
"1/8 της μιας σοκολάτας από τις 3 σοκολάτες"
την έχεις γραψει μόνο εσύ.
γαμωτο, αυτα παθαινω αμα λειπω, βρισκεις εσυ το παιχνιδι και παιζεις. τουλαχιστον να μην το χαλασεις, να μεινει να παιζουμε και οι υπολοιποι.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2022, 09:06
από stavmanr
Ασέβαστος έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:00
ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:04
Gherschaagk έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:38
Θες να μου πεις πως πέσαμε στην υποπερίπτωση;;
Και πως το κάνει το κλάσμα; Σύμφωνα με το παράδειγμα τι θα γράψει;
3/8 της σοκολάτας; 3/8 των σοκολατών, 3/24 της σοκολάτας, 3/24 των σοκολατών; Κάτι άλλο;
Δε μπορεί. Ξαμολυθείτε να βρεθεί κανένα πρωτάκια να δούμε πως το έκαναν.
Ξέχασες και το "1/8 της μιας σοκολάτας από τις 3 σοκολάτες"!! Κι αυτό γράφτηκε !!
αυτο, χλωμο το βλεπω να γραφτηκε.
της ΚΑΘΕ μιας, γραφτηκε, και ειναι φυσικα σωστο. η τα 3/8 της μιας.
Από τις 4 απαντήσεις, η 2η και η 3η είναι προβληματικές. Χρειάζονται περαιτέρω διευκρινήσεις για να γίνουν κατανοητές.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2022, 09:07
από Ασέβαστος
foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 23:03
Ναι αλλα δεν το θεωρω σημαντικο, σκεψου οτι δεν το προσεξα καν στην αρχη.
ναι αλλα εδω ειναι πχορουμ. τα σημαντικα τα εχουμε λυμενα απο καιρο, πρεπει με κατι να ασχοληθουμε.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2022, 09:09
από Ασέβαστος
enaon έγραψε: 13 Δεκ 2022, 23:14
ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 23:11
Ότι θα το πρόσεχε κανείς δηλαδή σ' εκείνη τη γωνιά του συγκεκριμένου βιβλίου ή ότι θα μπλόκαρε όλη η τάξη, ξέρω γω.
Εντάξει.
ε τι να κανουμε το πρόσεξε κάποιος, να τον βαλουμε τιμωρια;
τελικα αυτος συμφωνησε μαζι μας οτι υπαρχει λαθος. απλα δεν επρεπε να το εχει προσεξει κανεις.
λες να του βγαλω καρτουλα μελους η μπα;
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2022, 09:11
από Ασέβαστος
enaon έγραψε: 13 Δεκ 2022, 23:37
ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 23:31
που δεν είναι καθόλου λάθος κιόλας
οκ, αποσυρεται η διαδικασια εκδοσης καρτας, μεχρι νεωτερας.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2022, 09:17
από Ασέβαστος
Gherschaagk έγραψε: 13 Δεκ 2022, 23:38
Λοιπόν. Θα αλλάξω λίγο την διατύπωση με τις σοκολάτες. Έχουμε 3 σοκολάτες, σε όλα ίδιες, εκτός από την γεύση. Η μία πορτοκαλί, η άλλη μάνγκο, η τρίτη καραμέλα.
Τα παιδιά είναι 8.
Τι λέτε;
κοιτα να δεις που ΑΚΡΙΒΩΣ το ιδιο, εκανε η δασκαλα του δικου μου σε αλλη ασκηση, προσθεσε ακριβως αυτον τον παραγοντα, που δεν τον ειχε το βιβλιο.
εδω γινεται ακομη χειροτερο το λαθος. εδω η απαντηση δεν μπορει παρα να ειναι "το 1/8 απο καθε σοκολατα" οπως ακριβως απαντησε ο δικος μου στα φρουτα.
το 3/8 οπως και το 3/24 ειναι λαθος επειδη ετσι μπορει ενα παιδι να παρει 3 κομματια μανγο (που ειναι αηδια) πραγμα που δεν ειναι δικαιη μοιρασια.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2022, 09:19
από Gherschaagk
Ασέβαστος έγραψε: 14 Δεκ 2022, 08:56
foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:34
Ειπε ναι αλλα δεν το αναγνωρισε γιατι η μαθηματικου δεν τους κανει καθολου θεωρια απο το βιβλιο, τους τα εξηγει με δικο της τροπο στο τετραδιο.
αυτο ειναι που εχει σημασια.
νομιζω προσθετουμε στο κλαμπ μας τον φος, την κορη του, και την μαθηματικο της κορης του.
πρεπει να ψαξω για μεγαλυτερη αιθουσα, γιναμε πολλοι.
Εμείς πάντως προηγηθήκαμε μία εβδομάδα από εσάς, για αυτό και η άσκηση με τις πίτσες και τα 5/7. Δεν θυμάμαι να έγραψε κάτι άλλο εκτός από το κλάσμα. Σε καμία περίπτωση πάντως δεν γκρίνιαξε ούτε έπιασε να αναλύσει την διατύπωση. Ούτε έγραψε αυτά που έγραψε ο δικός σου.
Πιο πολύ μείναμε σε ΕΚΠ, ετερώνυμα, πολλαπλασιασμούς και διαιρέσεις.
Οπότε συμπεραίνω πως το κόλλημα είναι των πχορουμιστας παρά οποιουδήποτε άλλου. Στους μαθητές περνάει όπως όλα τα υπόλοιπα.
Άλλωστε σε 2 χρόνια θα το ξανακάνουν με την ίδια ακριβώς διατύπωση.
Για αυτό σου λέω, προετοιμάσου κατάλληλα και πήγαινε στο γυμνάσιο να ξεχέσεις τον καθηγητή. Γιατί θα είναι άσχετος με το αντικείμενό του.
Θα σου ετοιμάσω κι ένα φυλλάδιο να το μοιράζεις έξω από το σχολείο. Η αλήθεια πρέπει να μαθευτεί.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2022, 09:22
από stavmanr
Ασέβαστος έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:17
Gherschaagk έγραψε: 13 Δεκ 2022, 23:38
Λοιπόν. Θα αλλάξω λίγο την διατύπωση με τις σοκολάτες. Έχουμε 3 σοκολάτες, σε όλα ίδιες, εκτός από την γεύση. Η μία πορτοκαλί, η άλλη μάνγκο, η τρίτη καραμέλα.
Τα παιδιά είναι 8.
Τι λέτε;
κοιτα να δεις που ΑΚΡΙΒΩΣ το ιδιο, εκανε η δασκαλα του δικου μου σε αλλη ασκηση, προσθεσε ακριβως αυτον τον παραγοντα, που δεν τον ειχε το βιβλιο.
εδω γινεται ακομη χειροτερο το λαθος. εδω η απαντηση δεν μπορει παρα να ειναι "το 1/8 απο καθε σοκολατα" οπως ακριβως απαντησε ο δικος μου στα φρουτα.
το 3/8 οπως και το 3/24 ειναι λαθος επειδη ετσι μπορει ενα παιδι να παρει 3 κομματια μανγο (που ειναι αηδια) πραγμα που δεν ειναι δικαιη μοιρασια.
Γενικά, η μοιρασιά ανομοιογενούς μείγματος είναι προβληματική καθώς απαιτούνται επιπλέον παράμετροι για την ορθή της εφαρμογή.
Στο παράδειγμα με τις 3 διαφορετικές σοκολάτες έχεις στην ουσία τρία διαφορετικά προβλήματα. Δεν έχεις ένα. Λύνεις κάθε πρόβλημα ξεχωριστά και στη συνέχεια διατυπώνεις τις τρεις λύσεις σε ένα συμπέρασμα.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2022, 09:23
από Gherschaagk
Ασέβαστος έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:17
Gherschaagk έγραψε: 13 Δεκ 2022, 23:38
Λοιπόν. Θα αλλάξω λίγο την διατύπωση με τις σοκολάτες. Έχουμε 3 σοκολάτες, σε όλα ίδιες, εκτός από την γεύση. Η μία πορτοκαλί, η άλλη μάνγκο, η τρίτη καραμέλα.
Τα παιδιά είναι 8.
Τι λέτε;
κοιτα να δεις που ΑΚΡΙΒΩΣ το ιδιο, εκανε η δασκαλα του δικου μου σε αλλη ασκηση, προσθεσε ακριβως αυτον τον παραγοντα, που δεν τον ειχε το βιβλιο.
εδω γινεται ακομη χειροτερο το λαθος. εδω η απαντηση δεν μπορει παρα να ειναι "το 1/8 απο καθε σοκολατα" οπως ακριβως απαντησε ο δικος μου στα φρουτα.
το 3/8 οπως και το 3/24 ειναι λαθος επειδη ετσι μπορει ενα παιδι να παρει 3 κομματια μανγο (που ειναι αηδια) πραγμα που δεν ειναι δικαιη μοιρασια.
Όχι εδώ γίνεται ΑΚΡΙΒΏΣ όπως το θέλει η δασκάλα γιατί λες 1/8 πορτοκαλί + 1/8 μάνγκο+ 1/8 καραμέλα = 3/8 σοκολατών γιατί πήραν και από τις 3.
Δεν υπάρχει λάθος.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2022, 09:25
από stavmanr
Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:23
Ασέβαστος έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:17
Gherschaagk έγραψε: 13 Δεκ 2022, 23:38
Λοιπόν. Θα αλλάξω λίγο την διατύπωση με τις σοκολάτες. Έχουμε 3 σοκολάτες, σε όλα ίδιες, εκτός από την γεύση. Η μία πορτοκαλί, η άλλη μάνγκο, η τρίτη καραμέλα.
Τα παιδιά είναι 8.
Τι λέτε;
κοιτα να δεις που ΑΚΡΙΒΩΣ το ιδιο, εκανε η δασκαλα του δικου μου σε αλλη ασκηση, προσθεσε ακριβως αυτον τον παραγοντα, που δεν τον ειχε το βιβλιο.
εδω γινεται ακομη χειροτερο το λαθος. εδω η απαντηση δεν μπορει παρα να ειναι "το 1/8 απο καθε σοκολατα" οπως ακριβως απαντησε ο δικος μου στα φρουτα.
το 3/8 οπως και το 3/24 ειναι λαθος επειδη ετσι μπορει ενα παιδι να παρει 3 κομματια μανγο (που ειναι αηδια) πραγμα που δεν ειναι δικαιη μοιρασια.
Όχι εδώ γίνεται ΑΚΡΙΒΏΣ όπως το θέλει η δασκάλα γιατί λες 1/8 πορτοκαλί + 1/8 μάνγκο+ 1/8 καραμέλα = 3/8 σοκολατών γιατί πήραν και από τις 3.
Δεν υπάρχει λάθος.
Αν πεις σε ένα παιδί "πάρε τα 3/8 των σοκολατών", χωρίς να έχει προηγηθεί η διατύπωση της άσκησης, πρέπει να προετοιμαστείς για εμφύλια σύρραξη στο σπίτι.
Το συμπέρασμα του προβλήματος θα πρέπει να γίνεται κατανοητό από όλους, ακόμη κι αν δεν σκέφτηκαν ποτέ την άσκηση ή δεν τους διατυπώθηκε ποτέ τη απορία. Πχ. αν έπρεπε να λύσεις εσύ την άσκηση και απλά να διατυπώσεις το συμπέρασμα στους άλλους θα έπρεπε να πεις "καθένας σας δικαιούται ποσότητα που αντιστοιχεί στα 3/8 μίας σοκολάτας ή αλλιώς 3/24 της συνολικής διαθέσιμης σοκολάτας".
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2022, 09:29
από Gherschaagk
stavmanr έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:22
Ασέβαστος έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:17
Gherschaagk έγραψε: 13 Δεκ 2022, 23:38
Λοιπόν. Θα αλλάξω λίγο την διατύπωση με τις σοκολάτες. Έχουμε 3 σοκολάτες, σε όλα ίδιες, εκτός από την γεύση. Η μία πορτοκαλί, η άλλη μάνγκο, η τρίτη καραμέλα.
Τα παιδιά είναι 8.
Τι λέτε;
κοιτα να δεις που ΑΚΡΙΒΩΣ το ιδιο, εκανε η δασκαλα του δικου μου σε αλλη ασκηση, προσθεσε ακριβως αυτον τον παραγοντα, που δεν τον ειχε το βιβλιο.
εδω γινεται ακομη χειροτερο το λαθος. εδω η απαντηση δεν μπορει παρα να ειναι "το 1/8 απο καθε σοκολατα" οπως ακριβως απαντησε ο δικος μου στα φρουτα.
το 3/8 οπως και το 3/24 ειναι λαθος επειδη ετσι μπορει ενα παιδι να παρει 3 κομματια μανγο (που ειναι αηδια) πραγμα που δεν ειναι δικαιη μοιρασια.
Γενικά, η μοιρασιά ανομοιογενούς μείγματος είναι προβληματική καθώς απαιτούνται επιπλέον παράμετροι για την ορθή της εφαρμογή.
Στο παράδειγμα με τις 3 διαφορετικές σοκολάτες έχεις στην ουσία τρία διαφορετικά προβλήματα. Δεν έχεις ένα. Λύνεις κάθε πρόβλημα ξεχωριστά και στη συνέχεια διατυπώνεις τις τρεις λύσεις σε ένα συμπέρασμα.
Όχι βέβαια. Οι σοκολάτες είναι ολόιδιες με εξαίρεση την γεύση. Δεν παίζεις με γραμμάρια. Κι εκεί ίδιες είναι.
Δεν γίνεται να μην έχεις μοιραστεί με κάποιον άλλο είτε σοκολάτες είτε οτιδήποτε άλλο. Μπορεί να είναι και δύο διαφορετικά γλυκά. Τι θα πεις; 1/2 προφιτερόλ και 1/2 εκμέκ. Μία χαρά είναι 2/2 και μπορείς να υπολογίσεις πόσα γραμμάρια έφαγες από το καθένα αλλά σε σύνολο, εδώ είναι τα γλυκά.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2022, 09:31
από stavmanr
Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:29
stavmanr έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:22
Ασέβαστος έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:17
κοιτα να δεις που ΑΚΡΙΒΩΣ το ιδιο, εκανε η δασκαλα του δικου μου σε αλλη ασκηση, προσθεσε ακριβως αυτον τον παραγοντα, που δεν τον ειχε το βιβλιο.
εδω γινεται ακομη χειροτερο το λαθος. εδω η απαντηση δεν μπορει παρα να ειναι "το 1/8 απο καθε σοκολατα" οπως ακριβως απαντησε ο δικος μου στα φρουτα.
το 3/8 οπως και το 3/24 ειναι λαθος επειδη ετσι μπορει ενα παιδι να παρει 3 κομματια μανγο (που ειναι αηδια) πραγμα που δεν ειναι δικαιη μοιρασια.
Γενικά, η μοιρασιά ανομοιογενούς μείγματος είναι προβληματική καθώς απαιτούνται επιπλέον παράμετροι για την ορθή της εφαρμογή.
Στο παράδειγμα με τις 3 διαφορετικές σοκολάτες έχεις στην ουσία τρία διαφορετικά προβλήματα. Δεν έχεις ένα. Λύνεις κάθε πρόβλημα ξεχωριστά και στη συνέχεια διατυπώνεις τις τρεις λύσεις σε ένα συμπέρασμα.
Όχι βέβαια. Οι σοκολάτες είναι ολόιδιες
με εξαίρεση την γεύση. Δεν παίζεις με γραμμάρια. Κι εκεί ίδιες είναι.
Άρα δεν είναι ολόιδιες. Κι αν τα παιδιά γουστάρουν μόνο τη μαύρη σοκολάτα, θα υποθέσουμε αυτόματα ότι μπορούν να πάρουν 3 κομμάτια από τη μαύρη σοκολάτα αλλά στην πράξη: εμφύλιος πόλεμος.
Από την άλλη, αν τα γούστα των παιδιών είναι διαφορετικά, μπορούν να μοιραστούν με τελείως διαφορετικό τρόπο τις σοκολάτες και να είναι ευχαριστημένα.
Ενώ αν τα παιδιά δεν δίνουν καμία σημασία στη γεύση, δεν έχει νόημα να γράφεις για τρεις διαφορετικές σοκολάτες και δεν χρειάζεται να σε προβληματίζει.
Είναι δίκαιη η ανομοιογενής (σε ποιοτικά χαρακτηριστικά) μοιρασιά τριών διαφορετικών σοκολατών; Εισάγονται έννοιες που πρέπει να παραμετροποιηθούν για να συμμετέχουν στο ζήτημα.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2022, 09:32
από Ασέβαστος
Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:19
Οπότε συμπεραίνω πως το κόλλημα είναι των πχορουμιστας παρά οποιουδήποτε άλλου. Στους μαθητές περνάει όπως όλα τα υπόλοιπα.
ναι, ισχυει.
και σε μας, τα περισσοτερα παιδια το περασαν στο ντουκου, πιθανον να ειχαν περισσοτερο στο μυαλο τους ποτε θα χτυπησει το κουδουνι να πανε για μπαλα.
μονο ο δικος μου το βρηκε προβληματικο, διαφωνησε με τη δασκαλα, και τελικα τα βρηκαν, το προσπερασαν, δεν ξαναασχοληθηκαν.
η κορη του φος το βρηκε επισης προβληματικο, αλλα επισης το προσπερασε.
εδω ομως ειναι πχορουμ. πεδιο μαχης και δοξας, δεν τα αφηνουμε αυτα να περασουν ετσι, ειναι ζητημα τιμης να αποδειξουμε οτι εχουμε δικιο και οι αλλοι αδικο. η απλως ειμαστε χασομερηδες και καπως πρεπει να περασει η ωρα.
σε 2 χρονια ο δευτερος γυρος. ως τοτε μπορειτε να εχετε το οπλο παρα ποδα,

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 14 Δεκ 2022, 09:34
από Gherschaagk
stavmanr έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:25
Gherschaagk έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:23
Ασέβαστος έγραψε: 14 Δεκ 2022, 09:17
κοιτα να δεις που ΑΚΡΙΒΩΣ το ιδιο, εκανε η δασκαλα του δικου μου σε αλλη ασκηση, προσθεσε ακριβως αυτον τον παραγοντα, που δεν τον ειχε το βιβλιο.
εδω γινεται ακομη χειροτερο το λαθος. εδω η απαντηση δεν μπορει παρα να ειναι "το 1/8 απο καθε σοκολατα" οπως ακριβως απαντησε ο δικος μου στα φρουτα.
το 3/8 οπως και το 3/24 ειναι λαθος επειδη ετσι μπορει ενα παιδι να παρει 3 κομματια μανγο (που ειναι αηδια) πραγμα που δεν ειναι δικαιη μοιρασια.
Όχι εδώ γίνεται ΑΚΡΙΒΏΣ όπως το θέλει η δασκάλα γιατί λες 1/8 πορτοκαλί + 1/8 μάνγκο+ 1/8 καραμέλα = 3/8 σοκολατών γιατί πήραν και από τις 3.
Δεν υπάρχει λάθος.
Αν πεις σε ένα παιδί "πάρε τα 3/8 των σοκολατών", χωρίς να έχει προηγηθεί η διατύπωση της άσκησης, πρέπει να προετοιμαστείς για εμφύλια σύρραξη στο σπίτι.
Το συμπέρασμα του προβλήματος θα πρέπει να γίνεται κατανοητό από όλους, ακόμη κι αν δεν σκέφτηκαν ποτέ την άσκηση ή δεν τους διατυπώθηκε ποτέ τη απορία. Πχ. αν έπρεπε να λύσεις εσύ την άσκηση και απλά να διατυπώσεις το συμπέρασμα στους άλλους θα έπρεπε να πεις "καθένας σας δικαιούται ποσότητα που αντιστοιχεί στα 3/8 μίας σοκολάτας ή αλλιώς 3/24 της συνολικής διαθέσιμης σοκολάτας".
Το έγραψα πιο πάνω ότι εμείς προηγηθήκαμε από τον Ασεβ. Δεν το έκανε μανούρα ούτε είπε τίποτα του τύπου ο δάσκαλος έχει λάθος, ούτε είπε πως δεν καταλαβαίνει, ούτε κάναμε παραδείγματα στο σπίτι. Με το ΕΚΠ όταν βαριέται μπορεί να μην το βρει ή μπορεί να πετάξει ένα κλάσμα 30/20 και στην ερώτηση γιατί δεν το απλοποιείς, η απάντηση είναι γιατί ο κύριος το επιτρέπει.