Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 13 Δεκ 2022, 22:09
ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:04
Ξέχασες και το "1/8 της μιας σοκολάτας από τις 3 σοκολάτες"!! Κι αυτό γράφτηκε !!
παλι ψεμματα λες βρε;
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:04
Ξέχασες και το "1/8 της μιας σοκολάτας από τις 3 σοκολάτες"!! Κι αυτό γράφτηκε !!
Άρα σηκώνει χέρι και λέει ότι δεν μπορεί να σκεφτεί το 6:5 αλλιώς κι ότι άλλωστε δεν υπάρχουν και πανομοιότυπα μήλα.foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:59 Εδιτ απαντω στη γεερντ χωρις κουοτ
Προφανως ομως αυτο ειναι πολυ προχωρημενο, και στην πραγματικη ζωη δε συμβαινει.
Το πλησιεστερο ειναι οτι τα ζυγιζεις και παιρνει ο καθενας απο 300 γραμμαρια μηλο ξερωγω, ή τα μετρας σαν ογκο και παιρνει ο καθενας απο 1 μπολ μηλο γεματο μεχρι το ιδιο υψος. Ή εστω πηρα απο 6 κομματακια που μπορει να ειναι και απο 4 ή απο 7 αναλογως ποσο μεγαλα τα κοβεις.
Κανεις δε σκεφτεται 6/5 μηλου, αλλωστε δεν υπαρχουν καν δυο πανομοιοτυπα μηλα για να οριζεται δικαια.
Το βασικο προβλημα που εχουμε εδω ειναι οτι τα κλασματα εκφραζουν ρητες ποσοτητες, οχι ακεραιες. Το να προσπαθεις να τα εξηγησεις με μοιρασιες διακριτων πραγματων ειναι αποπροσανατολιστικο. Η σοκολατα δια 8 ειναι ειδικη περιπτωση γιατι εχει 8 ισα κομματακια οποτε ταιριαζει, αλλα οι ειδικες περιπτωσεις δεν ειναι καλα παραδειγματα για γενικες εννοιες.
χμμ
Χοντρικά:
Εσυ εχεις δοκιμασει να εξηγησεις σε εννιαχρονο γιατι το 5/10 ειναι <1 ζωγραφιζοντας του 5 κυκλακια που χωριζονται στα 10;ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:10Άρα σηκώνει χέρι και λέει ότι δεν μπορεί να σκεφτεί το 6:5 αλλιώς κι ότι άλλωστε δεν υπάρχουν και πανομοιότυπα μήλα.foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:59 Εδιτ απαντω στη γεερντ χωρις κουοτ
Προφανως ομως αυτο ειναι πολυ προχωρημενο, και στην πραγματικη ζωη δε συμβαινει.
Το πλησιεστερο ειναι οτι τα ζυγιζεις και παιρνει ο καθενας απο 300 γραμμαρια μηλο ξερωγω, ή τα μετρας σαν ογκο και παιρνει ο καθενας απο 1 μπολ μηλο γεματο μεχρι το ιδιο υψος. Ή εστω πηρα απο 6 κομματακια που μπορει να ειναι και απο 4 ή απο 7 αναλογως ποσο μεγαλα τα κοβεις.
Κανεις δε σκεφτεται 6/5 μηλου, αλλωστε δεν υπαρχουν καν δυο πανομοιοτυπα μηλα για να οριζεται δικαια.
Το βασικο προβλημα που εχουμε εδω ειναι οτι τα κλασματα εκφραζουν ρητες ποσοτητες, οχι ακεραιες. Το να προσπαθεις να τα εξηγησεις με μοιρασιες διακριτων πραγματων ειναι αποπροσανατολιστικο. Η σοκολατα δια 8 ειναι ειδικη περιπτωση γιατι εχει 8 ισα κομματακια οποτε ταιριαζει, αλλα οι ειδικες περιπτωσεις δεν ειναι καλα παραδειγματα για γενικες εννοιες.
Κι ότι οι σοκολάτες έχουν 8 κομμάτια αυτές που αγοράζουν στο σπίτι.
Μια φορά να μείνει κάποιος ρεαλιστικά στο θέμα και τι στον κόσμο!
Σωστο.ST48410 έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:21Χοντρικά:
Το βασικό πρόβλημα είναι φιλολογικής και όχι υπολογιστικής υφής. Κάποιοι υποστηρίξαμε πως όταν έχεις κάτι να μοιράσεις το κλάσμα πρέπει να αναφέρεται σε ενικό, στην μονάδα που μοιράζεις. Ότι την διατύπωση κάθε παιδί πήρε τα 6/5 των μήλων, την διαβάζουμε κάθε παιδί πήρε τα 6/5 από ΟΛΑ τα μήλα, το οποίο είναι προφανώς (για εμάς) λάθος. Εμείς θεωρούμε σωστό ότι κάθε παιδί πήρε τα 6/5 μήλου από τα διαθέσιμα μήλα.
Δεν έχει πιάσει ακόμα το ζήτημα της διαφωνίας και θέτει και νέα θέματα.ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:10 Μια φορά να μείνει κάποιος ρεαλιστικά στο θέμα και τι στον κόσμο!
Οκ, δικός μας είσαι.foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:22Σωστο.ST48410 έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:21Χοντρικά:
Το βασικό πρόβλημα είναι φιλολογικής και όχι υπολογιστικής υφής. Κάποιοι υποστηρίξαμε πως όταν έχεις κάτι να μοιράσεις το κλάσμα πρέπει να αναφέρεται σε ενικό, στην μονάδα που μοιράζεις. Ότι την διατύπωση κάθε παιδί πήρε τα 6/5 των μήλων, την διαβάζουμε κάθε παιδί πήρε τα 6/5 από ΟΛΑ τα μήλα, το οποίο είναι προφανώς (για εμάς) λάθος. Εμείς θεωρούμε σωστό ότι κάθε παιδί πήρε τα 6/5 μήλου από τα διαθέσιμα μήλα.
Άλλο το "ξέρω" που αντιλαμβάνεται το παιδί διαισθητικώς ή πρακτικώς και άλλο η αποτύπωση της συγκεκριμένης "γνώσης" σε μαθηματικούς ή φιλολογικούς όρους.
Υποκειμενικό μέγεθος ή "αποτύπωση" που αναφέρεις.ΓΑΛΗ έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:24Άλλο το "ξέρω" που αντιλαμβάνεται το παιδί διαισθητικώς ή πρακτικώς και άλλο η αποτύπωση της συγκεκριμένης "γνώσης" σε μαθηματικούς ή φιλολογικούς όρους.
Συμφωνώ απόλυτα σ' αυτό που γράφεις.foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:21Εσυ εχεις δοκιμασει να εξηγησεις σε εννιαχρονο γιατι το 5/10 ειναι <1 ζωγραφιζοντας του 5 κυκλακια που χωριζονται στα 10;ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:10Άρα σηκώνει χέρι και λέει ότι δεν μπορεί να σκεφτεί το 6:5 αλλιώς κι ότι άλλωστε δεν υπάρχουν και πανομοιότυπα μήλα.foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:59 Εδιτ απαντω στη γεερντ χωρις κουοτ
Προφανως ομως αυτο ειναι πολυ προχωρημενο, και στην πραγματικη ζωη δε συμβαινει.
Το πλησιεστερο ειναι οτι τα ζυγιζεις και παιρνει ο καθενας απο 300 γραμμαρια μηλο ξερωγω, ή τα μετρας σαν ογκο και παιρνει ο καθενας απο 1 μπολ μηλο γεματο μεχρι το ιδιο υψος. Ή εστω πηρα απο 6 κομματακια που μπορει να ειναι και απο 4 ή απο 7 αναλογως ποσο μεγαλα τα κοβεις.
Κανεις δε σκεφτεται 6/5 μηλου, αλλωστε δεν υπαρχουν καν δυο πανομοιοτυπα μηλα για να οριζεται δικαια.
Το βασικο προβλημα που εχουμε εδω ειναι οτι τα κλασματα εκφραζουν ρητες ποσοτητες, οχι ακεραιες. Το να προσπαθεις να τα εξηγησεις με μοιρασιες διακριτων πραγματων ειναι αποπροσανατολιστικο. Η σοκολατα δια 8 ειναι ειδικη περιπτωση γιατι εχει 8 ισα κομματακια οποτε ταιριαζει, αλλα οι ειδικες περιπτωσεις δεν ειναι καλα παραδειγματα για γενικες εννοιες.
Κι ότι οι σοκολάτες έχουν 8 κομμάτια αυτές που αγοράζουν στο σπίτι.
Μια φορά να μείνει κάποιος ρεαλιστικά στο θέμα και τι στον κόσμο!
Γιατι εγω το εκανα αυτο το απογευμα και δε δουλεψε.
Στο τελος του ειπα αν το απο πανω ειναι μεγαλυτερο απο το απο κατω το κλασμα ειναι μεγαλυτερο απο το 1, αν ειναι μικροτερο ειναι μικροτερο απο το 1 και αν ειναι ισα κανει ενα. Μου εκανε 30 κλασματα σωστα.
Ο αφηρημενος κανονας δουλεψε καλυτερα απο τα "μηλα", δεν ειναι πιο φιλικος τροπος να το εξηγησεις με μηλα και παιδακια και μοιρασιες επειδη ειναι εννοιες γνωστες στο παιδι, δε φτιαχτηκαν καν για αυτο το σκοπο τα κλασματα, αυτο λεω. Ειναι σα να περιμενεις να καταλαβει το παιδι λογισμο μιλωντας του για τον ολοκληρωματουλη που θελει να κουνησει τα απειροελαχιστα ποδαρακια του απο το μηδεν ως το τελος του ουρανου, δεν παει ετσι.
Δεν διαφωνώ καθόλου στο μπολντ, για την ακρίβεια πιστεύω ότι το οπτικό ερέθισμα ενεργοποιεί το μετασχηματισμό σε "μαθηματικά" σχήματα.ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:39Υποκειμενικό μέγεθος ή "αποτύπωση" που αναφέρεις.
Η εμπέδωση έρχεται σταδιακά και μέσα από το υποχρεωτικό πέρασμα από το οπτικό ερέθισμα, τη δια ζώσης μετάδοση και τα πολλά παραδείγματα.
Στη μετέπειτα φάση χρησιμοποίησης της γνώσης οι "φιλολογικοί" όροι που εδώ συζητάμε περνούν σε δευτερότριτη μοίρα και αξιοποιούνται τα αριθμητικά δεδομένα στην εξαγωγή αποτελεσμάτων.
1/8 έγραψα; Λάθος μου, τυπογραφικό. 3/8 έπρεπε αλλά δεν θα κάνω έντιτ.enaon έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:51 το φορουμ εχει search, μπορεις να το χρησιμοποιήσεις για να δεις οτι την πρόταση
"1/8 της μιας σοκολάτας από τις 3 σοκολάτες"
την έχεις γραψει μόνο εσύ.