!!! DEVELOPMENT MODE !!!

το στεκι του wannabe μαθηματικού

Εδώ συζητάμε οτιδήποτε δεν περιλαμβάνεται στις υπόλοιπες κατηγορίες.
Άβαταρ μέλους
enaon
Δημοσιεύσεις: 29830
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 14:48

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enaon »

ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:04
Ξέχασες και το "1/8 της μιας σοκολάτας από τις 3 σοκολάτες"!! Κι αυτό γράφτηκε !!


παλι ψεμματα λες βρε;
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:59 Εδιτ απαντω στη γεερντ χωρις κουοτ
Προφανως ομως αυτο ειναι πολυ προχωρημενο, και στην πραγματικη ζωη δε συμβαινει.

Το πλησιεστερο ειναι οτι τα ζυγιζεις και παιρνει ο καθενας απο 300 γραμμαρια μηλο ξερωγω, ή τα μετρας σαν ογκο και παιρνει ο καθενας απο 1 μπολ μηλο γεματο μεχρι το ιδιο υψος. Ή εστω πηρα απο 6 κομματακια που μπορει να ειναι και απο 4 ή απο 7 αναλογως ποσο μεγαλα τα κοβεις.

Κανεις δε σκεφτεται 6/5 μηλου, αλλωστε δεν υπαρχουν καν δυο πανομοιοτυπα μηλα για να οριζεται δικαια.

Το βασικο προβλημα που εχουμε εδω ειναι οτι τα κλασματα εκφραζουν ρητες ποσοτητες, οχι ακεραιες. Το να προσπαθεις να τα εξηγησεις με μοιρασιες διακριτων πραγματων ειναι αποπροσανατολιστικο. Η σοκολατα δια 8 ειναι ειδικη περιπτωση γιατι εχει 8 ισα κομματακια οποτε ταιριαζει, αλλα οι ειδικες περιπτωσεις δεν ειναι καλα παραδειγματα για γενικες εννοιες.
Άρα σηκώνει χέρι και λέει ότι δεν μπορεί να σκεφτεί το 6:5 αλλιώς κι ότι άλλωστε δεν υπάρχουν και πανομοιότυπα μήλα.
Κι ότι οι σοκολάτες έχουν 8 κομμάτια αυτές που αγοράζουν στο σπίτι.

Μια φορά να μείνει κάποιος ρεαλιστικά στο θέμα και τι στον κόσμο!
Άβαταρ μέλους
Gherschaagk
Συντονίστρια
Δημοσιεύσεις: 29767
Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gherschaagk »

Να βάλουμε το 1/8 του συνόλου;

Πώς θέλετε να το κάνουμε;
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
Άβαταρ μέλους
enaon
Δημοσιεύσεις: 29830
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 14:48

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enaon »

Gherschaagk έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:11 Πώς θέλετε να το κάνουμε;
χμμ
Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 25464
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 »

foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:46
Χοντρικά:

Το βασικό πρόβλημα είναι φιλολογικής και όχι υπολογιστικής υφής. Κάποιοι υποστηρίξαμε πως όταν έχεις κάτι να μοιράσεις το κλάσμα πρέπει να αναφέρεται σε ενικό, στην μονάδα που μοιράζεις. Ότι την διατύπωση κάθε παιδί πήρε τα 6/5 των μήλων, την διαβάζουμε κάθε παιδί πήρε τα 6/5 από ΟΛΑ τα μήλα, το οποίο είναι προφανώς (για εμάς) λάθος. Εμείς θεωρούμε σωστό ότι κάθε παιδί πήρε τα 6/5 μήλου από τα διαθέσιμα μήλα.

Υπήρξαν 2-3 τέτοια προβλήματα. Μετά υπήρξε και άλλο για το οποίο υπάρχουν διαφορετικά φρούτα και καταλήγει να αθροίζει τα κομμάτια τους (στο ερώτημα τι πήρε το κάθε παιδί), σαν να πρόκειται για το ίδιο φρούτο.

Αν διαβάσεις μερικές από τις πρώτες σελίδες, θα καταλάβεις πάνω κάτω. Απλά έχουμε μουλαρώσει κι από τις 2 πλευρές και είχα πλάκα γιατί η Γκερ προφανώς μας δούλευε, ωστόσο παρατέθηκαν αξιόλογα επιχειρήματα εκατέρωθεν για το φιλολογικό και παιδαγωγικό κομμάτι.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ST48410 την 13 Δεκ 2022, 22:21, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Άβαταρ μέλους
foscilis
Δημοσιεύσεις: 26856
Εγγραφή: 21 Ιουν 2018, 11:42

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από foscilis »

ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:10
foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:59 Εδιτ απαντω στη γεερντ χωρις κουοτ
Προφανως ομως αυτο ειναι πολυ προχωρημενο, και στην πραγματικη ζωη δε συμβαινει.

Το πλησιεστερο ειναι οτι τα ζυγιζεις και παιρνει ο καθενας απο 300 γραμμαρια μηλο ξερωγω, ή τα μετρας σαν ογκο και παιρνει ο καθενας απο 1 μπολ μηλο γεματο μεχρι το ιδιο υψος. Ή εστω πηρα απο 6 κομματακια που μπορει να ειναι και απο 4 ή απο 7 αναλογως ποσο μεγαλα τα κοβεις.

Κανεις δε σκεφτεται 6/5 μηλου, αλλωστε δεν υπαρχουν καν δυο πανομοιοτυπα μηλα για να οριζεται δικαια.

Το βασικο προβλημα που εχουμε εδω ειναι οτι τα κλασματα εκφραζουν ρητες ποσοτητες, οχι ακεραιες. Το να προσπαθεις να τα εξηγησεις με μοιρασιες διακριτων πραγματων ειναι αποπροσανατολιστικο. Η σοκολατα δια 8 ειναι ειδικη περιπτωση γιατι εχει 8 ισα κομματακια οποτε ταιριαζει, αλλα οι ειδικες περιπτωσεις δεν ειναι καλα παραδειγματα για γενικες εννοιες.
Άρα σηκώνει χέρι και λέει ότι δεν μπορεί να σκεφτεί το 6:5 αλλιώς κι ότι άλλωστε δεν υπάρχουν και πανομοιότυπα μήλα.
Κι ότι οι σοκολάτες έχουν 8 κομμάτια αυτές που αγοράζουν στο σπίτι.

Μια φορά να μείνει κάποιος ρεαλιστικά στο θέμα και τι στον κόσμο!
Εσυ εχεις δοκιμασει να εξηγησεις σε εννιαχρονο γιατι το 5/10 ειναι <1 ζωγραφιζοντας του 5 κυκλακια που χωριζονται στα 10;

Γιατι εγω το εκανα αυτο το απογευμα και δε δουλεψε.

Στο τελος του ειπα αν το απο πανω ειναι μεγαλυτερο απο το απο κατω το κλασμα ειναι μεγαλυτερο απο το 1, αν ειναι μικροτερο ειναι μικροτερο απο το 1 και αν ειναι ισα κανει ενα. Μου εκανε 30 κλασματα σωστα.

Ο αφηρημενος κανονας δουλεψε καλυτερα απο τα "μηλα", δεν ειναι πιο φιλικος τροπος να το εξηγησεις με μηλα και παιδακια και μοιρασιες επειδη ειναι εννοιες γνωστες στο παιδι, δε φτιαχτηκαν καν για αυτο το σκοπο τα κλασματα, αυτο λεω. Ειναι σα να περιμενεις να καταλαβει το παιδι λογισμο μιλωντας του για τον ολοκληρωματουλη που θελει να κουνησει τα απειροελαχιστα ποδαρακια του απο το μηδεν ως το τελος του ουρανου, δεν παει ετσι.
Άβαταρ μέλους
foscilis
Δημοσιεύσεις: 26856
Εγγραφή: 21 Ιουν 2018, 11:42

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από foscilis »

ST48410 έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:21
foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:46
Χοντρικά:

Το βασικό πρόβλημα είναι φιλολογικής και όχι υπολογιστικής υφής. Κάποιοι υποστηρίξαμε πως όταν έχεις κάτι να μοιράσεις το κλάσμα πρέπει να αναφέρεται σε ενικό, στην μονάδα που μοιράζεις. Ότι την διατύπωση κάθε παιδί πήρε τα 6/5 των μήλων, την διαβάζουμε κάθε παιδί πήρε τα 6/5 από ΟΛΑ τα μήλα, το οποίο είναι προφανώς (για εμάς) λάθος. Εμείς θεωρούμε σωστό ότι κάθε παιδί πήρε τα 6/5 μήλου από τα διαθέσιμα μήλα.
Σωστο.
Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 25464
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 »

ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:10 Μια φορά να μείνει κάποιος ρεαλιστικά στο θέμα και τι στον κόσμο!
Δεν έχει πιάσει ακόμα το ζήτημα της διαφωνίας και θέτει και νέα θέματα.
Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 25464
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 »

foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:22
ST48410 έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:21
foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:46
Χοντρικά:

Το βασικό πρόβλημα είναι φιλολογικής και όχι υπολογιστικής υφής. Κάποιοι υποστηρίξαμε πως όταν έχεις κάτι να μοιράσεις το κλάσμα πρέπει να αναφέρεται σε ενικό, στην μονάδα που μοιράζεις. Ότι την διατύπωση κάθε παιδί πήρε τα 6/5 των μήλων, την διαβάζουμε κάθε παιδί πήρε τα 6/5 από ΟΛΑ τα μήλα, το οποίο είναι προφανώς (για εμάς) λάθος. Εμείς θεωρούμε σωστό ότι κάθε παιδί πήρε τα 6/5 μήλου από τα διαθέσιμα μήλα.
Σωστο.
Οκ, δικός μας είσαι. :lol: Ασέβαστος στείλε κάρτα μέλους
Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 85273
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ »

ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:07
ΓΑΛΗ έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:54
Αν το παιδί δεν καταλάβει σαφώς τι σημαίνει κλάσμα (ίσο κομμάτι) στη διαίρεση/κατάτμηση 1 μονάδας, είναι πολύ δύσκολο να πιάσει την έννοια σε περισσότερες μονάδες.
Το παιδί ήδη ξέρει τι είναι το 6:5.
Άλλο το "ξέρω" που αντιλαμβάνεται το παιδί διαισθητικώς ή πρακτικώς και άλλο η αποτύπωση της συγκεκριμένης "γνώσης" σε μαθηματικούς ή φιλολογικούς όρους.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

ΓΑΛΗ έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:24
ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:07
ΓΑΛΗ έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:54
Αν το παιδί δεν καταλάβει σαφώς τι σημαίνει κλάσμα (ίσο κομμάτι) στη διαίρεση/κατάτμηση 1 μονάδας, είναι πολύ δύσκολο να πιάσει την έννοια σε περισσότερες μονάδες.
Το παιδί ήδη ξέρει τι είναι το 6:5.
Άλλο το "ξέρω" που αντιλαμβάνεται το παιδί διαισθητικώς ή πρακτικώς και άλλο η αποτύπωση της συγκεκριμένης "γνώσης" σε μαθηματικούς ή φιλολογικούς όρους.
Υποκειμενικό μέγεθος ή "αποτύπωση" που αναφέρεις.
Η εμπέδωση έρχεται σταδιακά και μέσα από το υποχρεωτικό πέρασμα από το οπτικό ερέθισμα, τη δια ζώσης μετάδοση και τα πολλά παραδείγματα.
Στη μετέπειτα φάση χρησιμοποίησης της γνώσης οι "φιλολογικοί" όροι που εδώ συζητάμε περνούν σε δευτερότριτη μοίρα και αξιοποιούνται τα αριθμητικά δεδομένα στην εξαγωγή αποτελεσμάτων.
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:21
ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:10
foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:59 Εδιτ απαντω στη γεερντ χωρις κουοτ
Προφανως ομως αυτο ειναι πολυ προχωρημενο, και στην πραγματικη ζωη δε συμβαινει.

Το πλησιεστερο ειναι οτι τα ζυγιζεις και παιρνει ο καθενας απο 300 γραμμαρια μηλο ξερωγω, ή τα μετρας σαν ογκο και παιρνει ο καθενας απο 1 μπολ μηλο γεματο μεχρι το ιδιο υψος. Ή εστω πηρα απο 6 κομματακια που μπορει να ειναι και απο 4 ή απο 7 αναλογως ποσο μεγαλα τα κοβεις.

Κανεις δε σκεφτεται 6/5 μηλου, αλλωστε δεν υπαρχουν καν δυο πανομοιοτυπα μηλα για να οριζεται δικαια.

Το βασικο προβλημα που εχουμε εδω ειναι οτι τα κλασματα εκφραζουν ρητες ποσοτητες, οχι ακεραιες. Το να προσπαθεις να τα εξηγησεις με μοιρασιες διακριτων πραγματων ειναι αποπροσανατολιστικο. Η σοκολατα δια 8 ειναι ειδικη περιπτωση γιατι εχει 8 ισα κομματακια οποτε ταιριαζει, αλλα οι ειδικες περιπτωσεις δεν ειναι καλα παραδειγματα για γενικες εννοιες.
Άρα σηκώνει χέρι και λέει ότι δεν μπορεί να σκεφτεί το 6:5 αλλιώς κι ότι άλλωστε δεν υπάρχουν και πανομοιότυπα μήλα.
Κι ότι οι σοκολάτες έχουν 8 κομμάτια αυτές που αγοράζουν στο σπίτι.

Μια φορά να μείνει κάποιος ρεαλιστικά στο θέμα και τι στον κόσμο!
Εσυ εχεις δοκιμασει να εξηγησεις σε εννιαχρονο γιατι το 5/10 ειναι <1 ζωγραφιζοντας του 5 κυκλακια που χωριζονται στα 10;

Γιατι εγω το εκανα αυτο το απογευμα και δε δουλεψε.

Στο τελος του ειπα αν το απο πανω ειναι μεγαλυτερο απο το απο κατω το κλασμα ειναι μεγαλυτερο απο το 1, αν ειναι μικροτερο ειναι μικροτερο απο το 1 και αν ειναι ισα κανει ενα. Μου εκανε 30 κλασματα σωστα.

Ο αφηρημενος κανονας δουλεψε καλυτερα απο τα "μηλα", δεν ειναι πιο φιλικος τροπος να το εξηγησεις με μηλα και παιδακια και μοιρασιες επειδη ειναι εννοιες γνωστες στο παιδι, δε φτιαχτηκαν καν για αυτο το σκοπο τα κλασματα, αυτο λεω. Ειναι σα να περιμενεις να καταλαβει το παιδι λογισμο μιλωντας του για τον ολοκληρωματουλη που θελει να κουνησει τα απειροελαχιστα ποδαρακια του απο το μηδεν ως το τελος του ουρανου, δεν παει ετσι.
Συμφωνώ απόλυτα σ' αυτό που γράφεις.
"Θυσιάζουμε" ένα μέρος των δικών μας ενδεχομένως πολύπλοκων τρόπων σκέψης για να προσεγγίσουμε ένα θέμα όπως το σχολείο το παρουσιάζει στο παιδί. Ή, τουλάχιστον, όσο πιο κοντά μπορούμε.
Όταν του γράφουν ότι έχει να μοιράσει 3 σοκολάτες σε 8 παιδιά και το ήδη γνωστό του πηλίκο 3:8 του λένε ότι μπορεί να το γράψει 3/8, δεν μπορεί να του πει κανένας σ' αυτή τη φάση ότι το σωστό είναι να γράψει 3/24. Ούτε 3/8 της μιας σοκολάτας.
Άβαταρ μέλους
enaon
Δημοσιεύσεις: 29830
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 14:48

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enaon »

το φορουμ εχει search, μπορεις να το χρησιμοποιήσεις για να δεις οτι την πρόταση

"1/8 της μιας σοκολάτας από τις 3 σοκολάτες"

την έχεις γραψει μόνο εσύ.
Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 85273
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ »

ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:39
ΓΑΛΗ έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:24
ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:07

Το παιδί ήδη ξέρει τι είναι το 6:5.
Άλλο το "ξέρω" που αντιλαμβάνεται το παιδί διαισθητικώς ή πρακτικώς και άλλο η αποτύπωση της συγκεκριμένης "γνώσης" σε μαθηματικούς ή φιλολογικούς όρους.
Υποκειμενικό μέγεθος ή "αποτύπωση" που αναφέρεις.
Η εμπέδωση έρχεται σταδιακά και μέσα από το υποχρεωτικό πέρασμα από το οπτικό ερέθισμα, τη δια ζώσης μετάδοση και τα πολλά παραδείγματα.
Στη μετέπειτα φάση χρησιμοποίησης της γνώσης οι "φιλολογικοί" όροι που εδώ συζητάμε περνούν σε δευτερότριτη μοίρα και αξιοποιούνται τα αριθμητικά δεδομένα στην εξαγωγή αποτελεσμάτων.
Δεν διαφωνώ καθόλου στο μπολντ, για την ακρίβεια πιστεύω ότι το οπτικό ερέθισμα ενεργοποιεί το μετασχηματισμό σε "μαθηματικά" σχήματα.

Κι επειδή ακριβώς τα μαθηματικά είναι "διεθνής" γλώσσα, πιστεύω ότι η εμπέδωση τους στις μικρές ηλικίες, πρέπει να δίνει έμφαση στον προσδιορισμό των σχημάτων και στις "φιλολογικές" αποδόσεις που τα κάνουν πιο σαφή.

Η πρόταση μου λοιπόν αφορά σε μια "μαθηματική φιλολογία". Οκ, είναι νεολογισμός αλλά ελπίζω να καταλαβαίνεις τι εννοώ. Τα υπόλοιπα, προκαλούν χάος.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

enaon έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:51 το φορουμ εχει search, μπορεις να το χρησιμοποιήσεις για να δεις οτι την πρόταση

"1/8 της μιας σοκολάτας από τις 3 σοκολάτες"

την έχεις γραψει μόνο εσύ.
1/8 έγραψα; Λάθος μου, τυπογραφικό. 3/8 έπρεπε αλλά δεν θα κάνω έντιτ.

Υπενθυμίζω, λοιπόν, ότι εκτός των απόψεων που παρέθεσε η Γκερ, γράφτηκε και ως πρόταση διατύπωσης: "3/8 σοκολάτας από τις τρεις σοκολάτες".
Η διατύπωση του βιβλίου είναι: "3/8 από τις τρεις σοκολάτες".
Καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για κολοσσιαία παρέμβαση.
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Περί ανέμων και υδάτων”