!!! DEVELOPMENT MODE !!!

το στεκι του wannabe μαθηματικού

Εδώ συζητάμε οτιδήποτε δεν περιλαμβάνεται στις υπόλοιπες κατηγορίες.
Άβαταρ μέλους
Γενιά της Αμαρτίας
Δημοσιεύσεις: 9277
Εγγραφή: 09 Μαρ 2019, 23:03
Phorum.gr user: Γενιά των 700
Τοποθεσία: Εμπροσθοφυλακή.

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γενιά της Αμαρτίας »

foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:34 Αρα με ποιους ειμαι;
Με τους ξενέρωτους
Έτσι πρέπει να γίνει, έτσι θα γίνει.
Άβαταρ μέλους
Gherschaagk
Συντονίστρια
Δημοσιεύσεις: 29767
Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gherschaagk »

foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:34 Ειπε ναι αλλα δεν το αναγνωρισε γιατι η μαθηματικου δεν τους κανει καθολου θεωρια απο το βιβλιο, τους τα εξηγει με δικο της τροπο στο τετραδιο.
Θες να μου πεις πως πέσαμε στην υποπερίπτωση;;

Και πως το κάνει το κλάσμα; Σύμφωνα με το παράδειγμα τι θα γράψει; 3/8 της σοκολάτας; 3/8 των σοκολατών, 3/24 της σοκολάτας, 3/24 των σοκολατών; Κάτι άλλο;




Δε μπορεί. Ξαμολυθείτε να βρεθεί κανένα πρωτάκια να δούμε πως το έκαναν.
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
Άβαταρ μέλους
enaon
Δημοσιεύσεις: 29830
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 14:48

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enaon »

foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:34 Αρα με ποιους ειμαι;
με τους τυχερούς :lol:
Άβαταρ μέλους
foscilis
Δημοσιεύσεις: 26856
Εγγραφή: 21 Ιουν 2018, 11:42

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από foscilis »

panos291 έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:20
foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:16 Πού ήταν η διαφωνία;
Καποιοι λεγαμε πως αυτο ειναι λαθος διατυπωμενο

Εικόνα
Αν και οι δυο τροποι οδηγουν στο ιδιο αποτελεσμα ο πρωτος χρησιμοποιει αξιωματα της γραμμικης αλγεβρας και στην πραγματικοτητα ειναι πιο μπερδευτικος για εγκεφαλους μεχρι 12 χρονων. Το 6/5 απο την αλλη εχει το προβλημα οτι ετσι κι αλλιως σου αφηνει να εξηγησεις το 1/5 που ειναι η εννοια που εξηγεις.

Ισως ο καλυτερος τροπος να εξηγησεις κλασματα ειναι ειτε κατευθειαν σαν "μισοτελειωμενες" διαιρεσεις χωρις μηλα και μαλακιες, ειτε αν πρεπει καλα και σωνει να δωσεις απτο παραδειγμα να το πας γεωμετρικα: 1/5 μιας γωνιας ειναι πολυ πιο ευκολα αντιληπτο απο 1/5 εξι μηλων.
Άβαταρ μέλους
ksk
Δημοσιεύσεις: 11897
Εγγραφή: 15 Απρ 2018, 12:10
Phorum.gr user: ksk
Τοποθεσία: Στην ομορφοτερη χωρα του κοσμου, στην Ελλαδα μας

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ksk »

enaon έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:40
foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:34 Αρα με ποιους ειμαι;
με τους τυχερούς :lol:

Εικόνα
Παρατηρητής...
Άβαταρ μέλους
Gherschaagk
Συντονίστρια
Δημοσιεύσεις: 29767
Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gherschaagk »

foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:46
panos291 έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:20
foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:16 Πού ήταν η διαφωνία;
Καποιοι λεγαμε πως αυτο ειναι λαθος διατυπωμενο

Εικόνα
Αν και οι δυο τροποι οδηγουν στο ιδιο αποτελεσμα ο πρωτος χρησιμοποιει αξιωματα της γραμμικης αλγεβρας και στην πραγματικοτητα ειναι πιο μπερδευτικος για εγκεφαλους μεχρι 12 χρονων. Το 6/5 απο την αλλη εχει το προβλημα οτι ετσι κι αλλιως σου αφηνει να εξηγησεις το 1/5 που ειναι η εννοια που εξηγεις.

Ισως ο καλυτερος τροπος να εξηγησεις κλασματα ειναι ειτε κατευθειαν σαν "μισοτελειωμενες" διαιρεσεις χωρις μηλα και μαλακιες, ειτε αν πρεπει καλα και σωνει να δωσεις απτο παραδειγμα να το πας γεωμετρικα: 1/5 μιας γωνιας ειναι πολυ πιο ευκολα αντιληπτο απο 1/5 εξι μηλων.
Εφόσον όμως τα μήλα είναι πολλά και όχι ένα, δεν πρέπει αυτό κάπως να το εκφράσεις ακόμη κι αν ξέρεις πως θα πάρεις ένα μήλο και το 1/5 ενός άλλου μήλου;
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 85273
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ »

Gherschaagk έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:50
foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:46
panos291 έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:20
Καποιοι λεγαμε πως αυτο ειναι λαθος διατυπωμενο

Εικόνα
Αν και οι δυο τροποι οδηγουν στο ιδιο αποτελεσμα ο πρωτος χρησιμοποιει αξιωματα της γραμμικης αλγεβρας και στην πραγματικοτητα ειναι πιο μπερδευτικος για εγκεφαλους μεχρι 12 χρονων. Το 6/5 απο την αλλη εχει το προβλημα οτι ετσι κι αλλιως σου αφηνει να εξηγησεις το 1/5 που ειναι η εννοια που εξηγεις.

Ισως ο καλυτερος τροπος να εξηγησεις κλασματα ειναι ειτε κατευθειαν σαν "μισοτελειωμενες" διαιρεσεις χωρις μηλα και μαλακιες, ειτε αν πρεπει καλα και σωνει να δωσεις απτο παραδειγμα να το πας γεωμετρικα: 1/5 μιας γωνιας ειναι πολυ πιο ευκολα αντιληπτο απο 1/5 εξι μηλων.
Εφόσον όμως τα μήλα είναι πολλά και όχι ένα, δεν πρέπει αυτό κάπως να το εκφράσεις ακόμη κι αν ξέρεις πως θα πάρεις ένα μήλο και το 1/5 ενός άλλου μήλου;
Αν το παιδί δεν καταλάβει σαφώς τι σημαίνει κλάσμα (ίσο κομμάτι) στη διαίρεση/κατάτμηση 1 μονάδας, είναι πολύ δύσκολο να πιάσει την έννοια σε περισσότερες μονάδες.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
Άβαταρ μέλους
Gherschaagk
Συντονίστρια
Δημοσιεύσεις: 29767
Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gherschaagk »

ΓΑΛΗ έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:54
Gherschaagk έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:50
foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:46

Αν και οι δυο τροποι οδηγουν στο ιδιο αποτελεσμα ο πρωτος χρησιμοποιει αξιωματα της γραμμικης αλγεβρας και στην πραγματικοτητα ειναι πιο μπερδευτικος για εγκεφαλους μεχρι 12 χρονων. Το 6/5 απο την αλλη εχει το προβλημα οτι ετσι κι αλλιως σου αφηνει να εξηγησεις το 1/5 που ειναι η εννοια που εξηγεις.

Ισως ο καλυτερος τροπος να εξηγησεις κλασματα ειναι ειτε κατευθειαν σαν "μισοτελειωμενες" διαιρεσεις χωρις μηλα και μαλακιες, ειτε αν πρεπει καλα και σωνει να δωσεις απτο παραδειγμα να το πας γεωμετρικα: 1/5 μιας γωνιας ειναι πολυ πιο ευκολα αντιληπτο απο 1/5 εξι μηλων.
Εφόσον όμως τα μήλα είναι πολλά και όχι ένα, δεν πρέπει αυτό κάπως να το εκφράσεις ακόμη κι αν ξέρεις πως θα πάρεις ένα μήλο και το 1/5 ενός άλλου μήλου;
Αν το παιδί δεν καταλάβει σαφώς τι σημαίνει κλάσμα (ίσο κομμάτι) στη διαίρεση/κατάτμηση 1 μονάδας, είναι πολύ δύσκολο να πιάσει την έννοια σε περισσότερες μονάδες.
Σε τι ηλικία;

Εδώ το άλλο υποτίθεται τα κάνει από τα 6 του.
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
Άβαταρ μέλους
foscilis
Δημοσιεύσεις: 26856
Εγγραφή: 21 Ιουν 2018, 11:42

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από foscilis »

Εδιτ απαντω στη γεερντ χωρις κουοτ
Προφανως ομως αυτο ειναι πολυ προχωρημενο, και στην πραγματικη ζωη δε συμβαινει.

Το πλησιεστερο ειναι οτι τα ζυγιζεις και παιρνει ο καθενας απο 300 γραμμαρια μηλο ξερωγω, ή τα μετρας σαν ογκο και παιρνει ο καθενας απο 1 μπολ μηλο γεματο μεχρι το ιδιο υψος. Ή εστω πηρα απο 6 κομματακια που μπορει να ειναι και απο 4 ή απο 7 αναλογως ποσο μεγαλα τα κοβεις.

Κανεις δε σκεφτεται 6/5 μηλου, αλλωστε δεν υπαρχουν καν δυο πανομοιοτυπα μηλα για να οριζεται δικαια.

Το βασικο προβλημα που εχουμε εδω ειναι οτι τα κλασματα εκφραζουν ρητες ποσοτητες, οχι ακεραιες. Το να προσπαθεις να τα εξηγησεις με μοιρασιες διακριτων πραγματων ειναι αποπροσανατολιστικο. Η σοκολατα δια 8 ειναι ειδικη περιπτωση γιατι εχει 8 ισα κομματακια οποτε ταιριαζει, αλλα οι ειδικες περιπτωσεις δεν ειναι καλα παραδειγματα για γενικες εννοιες.
Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 85273
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ »

Gherschaagk έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:55
ΓΑΛΗ έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:54
Gherschaagk έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:50

Εφόσον όμως τα μήλα είναι πολλά και όχι ένα, δεν πρέπει αυτό κάπως να το εκφράσεις ακόμη κι αν ξέρεις πως θα πάρεις ένα μήλο και το 1/5 ενός άλλου μήλου;
Αν το παιδί δεν καταλάβει σαφώς τι σημαίνει κλάσμα (ίσο κομμάτι) στη διαίρεση/κατάτμηση 1 μονάδας, είναι πολύ δύσκολο να πιάσει την έννοια σε περισσότερες μονάδες.
Σε τι ηλικία;

Εδώ το άλλο υποτίθεται τα κάνει από τα 6 του.
Στην ηλικία που απευθύνονται τα βιβλία. Το τί μπορεί ή δεν μπορεί να κάνει το οποιοδήποτε παιδί στα 6 του, είναι αδιάφορο. Στη συγκεκριμένη φάση, αφορά τον τρόπο που τίθενται οι βάσεις των μαθηματικών.

Και ακριβώς γι' αυτό συμμετέχουν τόσοι ενήλικες. Δεν νομίζω να υπήρχε ο ίδιος συνωστισμός αν οι πράξεις και η εκφώνηση τους αφορούσε σε ασκήσεις λύκειου. :lol:
Η ελπίδα είναι παγίδα.
Άβαταρ μέλους
Gherschaagk
Συντονίστρια
Δημοσιεύσεις: 29767
Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gherschaagk »

foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:59 Εδιτ απαντω στη γεερντ χωρις κουοτ
Προφανως ομως αυτο ειναι πολυ προχωρημενο, και στην πραγματικη ζωη δε συμβαινει.

Το πλησιεστερο ειναι οτι τα ζυγιζεις και παιρνει ο καθενας απο 300 γραμμαρια μηλο ξερωγω, ή τα μετρας σαν ογκο και παιρνει ο καθενας απο 1 μπολ μηλο γεματο μεχρι το ιδιο υψος. Ή εστω πηρα απο 6 κομματακια που μπορει να ειναι και απο 4 ή απο 7 αναλογως ποσο μεγαλα τα κοβεις.

Κανεις δε σκεφτεται 6/5 μηλου, αλλωστε δεν υπαρχουν καν δυο πανομοιοτυπα μηλα για να οριζεται δικαια.

Το βασικο προβλημα που εχουμε εδω ειναι οτι τα κλασματα εκφραζουν ρητες ποσοτητες, οχι ακεραιες. Το να προσπαθεις να τα εξηγησεις με μοιρασιες διακριτων πραγματων ειναι αποπροσανατολιστικο. Η σοκολατα δια 8 ειναι ειδικη περιπτωση γιατι εχει 8 ισα κομματακια οποτε ταιριαζει, αλλα οι ειδικες περιπτωσεις δεν ειναι καλα παραδειγματα για γενικες εννοιες.
Μιλάμε για το παράδειγμα της Ε δημοτικού. Μέχρι τώρα τα παιδιά ήξεραν πως μπορούν να χωρίσουν ένα πράγμα σε Χ ίσα μέρη και να πάρουν αυτό που τους αναλογεί.


Πλέον μαθαίνουν πως μπορούν αυτό να το κάνουν με πολλά αντικείμενα, όχι με ένα. Για αυτό και ο πληθυντικός.
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

Gherschaagk έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:38
foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:34 Ειπε ναι αλλα δεν το αναγνωρισε γιατι η μαθηματικου δεν τους κανει καθολου θεωρια απο το βιβλιο, τους τα εξηγει με δικο της τροπο στο τετραδιο.
Θες να μου πεις πως πέσαμε στην υποπερίπτωση;;

Και πως το κάνει το κλάσμα; Σύμφωνα με το παράδειγμα τι θα γράψει; 3/8 της σοκολάτας; 3/8 των σοκολατών, 3/24 της σοκολάτας, 3/24 των σοκολατών; Κάτι άλλο;




Δε μπορεί. Ξαμολυθείτε να βρεθεί κανένα πρωτάκια να δούμε πως το έκαναν.
Ξέχασες και το "1/8 της μιας σοκολάτας από τις 3 σοκολάτες"!! Κι αυτό γράφτηκε !!
Άβαταρ μέλους
Gherschaagk
Συντονίστρια
Δημοσιεύσεις: 29767
Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gherschaagk »

ΓΑΛΗ έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:01
Gherschaagk έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:55
ΓΑΛΗ έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:54

Αν το παιδί δεν καταλάβει σαφώς τι σημαίνει κλάσμα (ίσο κομμάτι) στη διαίρεση/κατάτμηση 1 μονάδας, είναι πολύ δύσκολο να πιάσει την έννοια σε περισσότερες μονάδες.
Σε τι ηλικία;

Εδώ το άλλο υποτίθεται τα κάνει από τα 6 του.
Στην ηλικία που απευθύνονται τα βιβλία. Το τί μπορεί ή δεν μπορεί να κάνει το οποιοδήποτε παιδί στα 6 του, είναι αδιάφορο. Στη συγκεκριμένη φάση, αφορά τον τρόπο που τίθενται οι βάσεις των μαθηματικών.

Και ακριβώς γι' αυτό συμμετέχουν τόσοι ενήλικες. Δεν νομίζω να υπήρχε ο ίδιος συνωστισμός αν οι πράξεις και η εκφώνηση τους αφορούσε σε ασκήσεις λύκειου. :lol:
Οι ενήλικες, συμμετέχουν στο νήμα γιατί τους προβληματίζει η διατύπωση και επ αυτής τοποθετούνται. Δεν είναι μέσα στην τάξη, δεν ξέρουν πως προσέγγισε το θέμα ο δάσκαλος, δεν άκουσαν παραδείγματα, δεν ξέρουν τι συνέβη. Εικάζουν. Και ερίζουν.
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
ethereal
Δημοσιεύσεις: 1618
Εγγραφή: 06 Απρ 2018, 14:09

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ethereal »

ΓΑΛΗ έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:54

Αν το παιδί δεν καταλάβει σαφώς τι σημαίνει κλάσμα (ίσο κομμάτι) στη διαίρεση/κατάτμηση 1 μονάδας, είναι πολύ δύσκολο να πιάσει την έννοια σε περισσότερες μονάδες.
Το παιδί ήδη ξέρει τι είναι το 6:5.
Άβαταρ μέλους
Gherschaagk
Συντονίστρια
Δημοσιεύσεις: 29767
Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51

Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gherschaagk »

ethereal έγραψε: 13 Δεκ 2022, 22:04
Gherschaagk έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:38
foscilis έγραψε: 13 Δεκ 2022, 21:34 Ειπε ναι αλλα δεν το αναγνωρισε γιατι η μαθηματικου δεν τους κανει καθολου θεωρια απο το βιβλιο, τους τα εξηγει με δικο της τροπο στο τετραδιο.
Θες να μου πεις πως πέσαμε στην υποπερίπτωση;;

Και πως το κάνει το κλάσμα; Σύμφωνα με το παράδειγμα τι θα γράψει; 3/8 της σοκολάτας; 3/8 των σοκολατών, 3/24 της σοκολάτας, 3/24 των σοκολατών; Κάτι άλλο;




Δε μπορεί. Ξαμολυθείτε να βρεθεί κανένα πρωτάκια να δούμε πως το έκαναν.
Ξέχασες και το "1/8 της μιας σοκολάτας από τις 3 σοκολάτες"!! Κι αυτό γράφτηκε !!
Δεν τις γλυτώνουμε τις 400 σελίδες.
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Περί ανέμων και υδάτων”