Re: Μετρό Θεσσαλονίκης.
Δημοσιεύτηκε: 01 Δεκ 2024, 03:04
ημαρτον αναψε τσιγαρο ο αλλος μεσα!
και ηχησε μηνυμα εκκενωσης
και ηχησε μηνυμα εκκενωσης
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Αν του έρθει πρόστιμο κάνα 300 ευρώ, θα το ξανασκεφτεί καλά να το κάνει...
Andy Zervas
4t0mm
·
Βαρετό πράγμα η μιζέρια. Από το πρωί έχω διαβασει/ακούσει ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης χρειάστηκε 18, 28, 38 χρόνια. Το σωστό είναι 18 βέβαια, αφού ξεκίνησε το 2006, αλλά πρέπει να είναι στην ίδια κατηγορία αριθμών με τις αυτοκτονίες της κρίσης: κάθε φορά που αναφέρεται, αυξάνεται κιόλας.
Και αν μετράμε από την τρύπα που άνοιξε ο Κούβελας το 1988 (36 χρόνια), γιατί να μην μετράμε από το 1973, το 1968 ή το 1918, που πρωτοέπεσε η ιδέα; Πες 106 χρόνια εκεί πέρα, να φανεί η καθυστέρηση.
Εν τω μεταξύ βέβαια, σε αυτά τα 18 χρόνια θα πρέπει να υπολογίσουμε ότι συνέβησαν μια χρεωκοπία της χώρας, δύο χρεωκοπίες εταιρειών που ανέλαβαν το έργο και μιας πανδημίας, χωρίς να υπολογίσουμε τις προσφυγές για τα αρχαία. Θα έλεγα και ένας ΣΥΡΙΖΑ και κάτι capital controls, αλλά ας το αφήσουμε αυτό καλύτερα...
Μετά, λέει, είναι μόνο 9 χιλιόμετρα. Συμπτωματικά το μετρό της Αθήνας όταν ξεκίνησε είχε τη γραμμή Σεπόλια - Δάφνη, η οποία είναι... 8,74km. Και η Αθήνα είναι 5 φορές πιο μεγάλη από τη Θεσσαλονίκη. Εννιά χιλιόμετρα είναι μια χαρά για αρχή.
Δεν φτάνει λέει στο αεροδρόμιο. Ούτε της Αθήνας έφτανε. Θα φτάσει κάποια στιγμή, όπως και σε άλλα σημεία.
Να μην ξεχάσουμε και το κόστος. Δεν έχει υπάρξει δημόσιο έργο στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως αξίας, που να μην θεωρείται ακριβό. Το κόστος του μετρό της Θεσσαλονίκης είναι 330 εκ. ανά χιλιόμετρο. Είναι πολλά; Είναι λίγα; Εξαρτάται με τι το συγκρίνεις. Είπα να το ψάξω λίγο και βρήκα αυτό:
Παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος:
- Γεωλογία: Περιοχές με δύσκολα εδάφη ή σεισμική δραστηριότητα απαιτούν πιο ακριβές τεχνολογίες.
- Πυκνότητα πληθυσμού: Η κατασκευή σε πυκνοδομημένες περιοχές είναι πιο ακριβή.
- Κανονισμοί και γραφειοκρατία: Οι χρονοβόρες διαδικασίες εγκρίσεων και αδειών αυξάνουν τα κόστη.
-Τεχνολογία και ποιότητα κατασκευής: Οι τεχνολογίες αιχμής ανεβάζουν το κόστος, αλλά προσφέρουν καλύτερη ανθεκτικότητα.
Η Θεσσαλονίκη τα έχει και τα τέσσερα αυτά. Δεν ξέρω αν είναι πολύ το κόστος, αλλά θα ήθελα να μάθω πόσο θα έπρεπε να είναι με αυτές τις παραμέτρους μέσα. Όχι με κλισέ και τσιτάτα. Πχ του Τόκυο κόστισε 200 εκ / χλμ., του Λονδίνου 300, του Σαν Φρανσισκο 400 εκ και της Νέας Υόρκης 1.5 δις. Αλλά του Καΐρου 50-100 εκατομμύρια και του Σάο Πάολο 70-150.
Τα ακούς αυτά και νομίζεις ότι τώρα που ήρθε το μετρό είναι αργά, χάσαμε την προθεσμία και θα είναι άχρηστο, σε μια πόλη που πάσχει από το κυκλοφοριακό δυσανάλογα πολύ σε σχέση με το μέγεθός της. Ενώ όσοι έχουμε ζήσει το μετρό της Αθήνας και την αλλαγή που έφερε στις μετακινήσεις ξέρουμε ότι και αυτά τα 9 χιλιόμετρα θα είναι μια τεράστια ανάσα.
Και τέλος, έχουμε και το εξής ωραίο: ξέρουμε εδώ και μήνες ότι το μετρό θα λειτουργήσει στις 30/11. Και στις 30/11 λειτουργεί, όπως είχε προγραμματιστεί. Όχι με μουσαμάδες. Με εκδοτήρια και κανονικούς συρμούς. Με 9 χλμ και με 13 σταθμούς. Αλλά σε έναν από αυτούς, στάζει σε ένα σημείο. ΌΧΙ ΡΕ ΓΑΜΩΤΟ! ΑΧΡΗΣΤΟ ΣΤΟ ΕΚΑΝΑΝ!
Φίλοι και παλιοί συμπολίτες στη Θεσσαλονίκη, το μετρό έγινε, θα μεγαλώσει και θα λύσει προβλήματα. Θα αλλάξει την πόλη και θα κάνει τη ζωή πιο εύκολη σε πάρα πολλά πράγματα. Το είδα να συμβαίνει στην Αθήνα, συμπτωματικά ακριβώς λίγο μετά που μετακόμισα εδώ. Μπορεί να άργησε, αλλά έγινε. Και είναι καλό. Και είναι ωραία αίσθηση η πόλη σου να ανεβαίνει επίπεδο. Αξίζει να το αγαπήσεις, ειδικά μετά τα τόσα μπρος πίσω. Και η μιζέρια είναι βαρετή.
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε: 01 Δεκ 2024, 09:40 https://www.instagram.com/reel/DDAIAV3o ... wweXRxaGkx


Λίγο υπομονή ρε παιβιά, δεν έφυγε ακόμη από την πόλη.Νετο Γκουερινο έγραψε: 01 Δεκ 2024, 14:09 Αναμενόμενο ήταν
Με το που εγκαινιάστηκε το μετρό ήρθε βιβλική καταστροφή στην Θεσσαλονίκη
Έχουν πέσει εκατοντάδες δέντρα πάνω σε σπίτια και αυτοκίνητα
ωχ θα γίνει και σεισμός;;;;sys3x έγραψε: 01 Δεκ 2024, 14:42Λίγο υπομονή ρε παιβιά, δεν έφυγε ακόμη από την πόλη.Νετο Γκουερινο έγραψε: 01 Δεκ 2024, 14:09 Αναμενόμενο ήταν
Με το που εγκαινιάστηκε το μετρό ήρθε βιβλική καταστροφή στην Θεσσαλονίκη
Έχουν πέσει εκατοντάδες δέντρα πάνω σε σπίτια και αυτοκίνητα
Εγώ περίμενα κανέναν μετεωρίτη ή έστω κανένα πέσιμο από ξωγήινους, αβρόχοις ποσί την βγάλαμε, που λέει ο λόγος ε.βοθρατζης έγραψε: 01 Δεκ 2024, 14:44ωχ θα γίνει και σεισμός;;;;sys3x έγραψε: 01 Δεκ 2024, 14:42Λίγο υπομονή ρε παιβιά, δεν έφυγε ακόμη από την πόλη.Νετο Γκουερινο έγραψε: 01 Δεκ 2024, 14:09 Αναμενόμενο ήταν
Με το που εγκαινιάστηκε το μετρό ήρθε βιβλική καταστροφή στην Θεσσαλονίκη
Έχουν πέσει εκατοντάδες δέντρα πάνω σε σπίτια και αυτοκίνητα
![]()