Σελίδα 14 από 14

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 22 Ιουν 2021, 09:44
από Ζαποτέκος
Η wiki είναι μια ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια που είναι τόσο αντικειμενική όσο αντικειμενικοί είναι οι χρήστες που ενημερώνουν τα λήμματά της και όσο αντικειμενικοί είναι οι διαχειριστές που τους επιτηρούν. Μερικά παραδείγματα.

Στα λήμματα του χριστιανισμού προβάλλονται κυρίως οι προτεσταντικές και ρωμαιοκαθολικές απόψεις και πολλές φορές αγνοούνται οι ορθόδοξες. Έτσι κάποια άτομα έκαναν τον κόπο και έφτιαξαν το OrthodoxWiki.

Τα λήμματα του Παναθηναϊκού τα λυμαίνονται Ολυμπιακοί με αποτέλεσμα να μειώνουν την αίγλη των επιτυχιών του ΠΑΟ προκειμένου να προβληθεί ο ΟΣΦΠ.

Τέλος υπάρχουν πολλά λάθη που κάνουν χρόνια να διορθωθούν ή δεν διορθώνονται ποτέ.
To όνομα της μάνας του Ρωμύλου Αυγουστύλου , του τελευταίου Ρωμαίου αυτοκράτορα στην Δύση , δεν έμεινε στην ιστορία. Στην ιταλική wiki όμως αναφέρουν εδώ και 13 χρόνια πως ήταν η "Flavia Serena" .

https://it.wikipedia.org/wiki/Romolo_Augusto

Προφανώς κάποιος το διάβασε σε ιστορικό μυθιστόρημα του Μασιμο Μανφρεντι και το πέρασε στην wiki ως ιστορική πληροφορία και πραγματικό γεγονός. :o Και δεν έχει διορθωθεί εδώ και 13 χρόνια ! :smt005:

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 08 Σεπ 2021, 18:04
από Ζαποτέκος
Μερικοί χάρτες :

Οι Μακεδόνες ήταν ένα ελληνικό δυτικό φύλο ( συγγενικό των Δωριέων, των Αιτωλών, των Ακαρνάνων και των Ηπειρωτών ) που έφτασαν απ' την Ήπειρο στην σημερινή ελληνική ΝΔ Μακεδονία και αφομοίωσαν Αιολείς, ενώ έδιωξαν ξένους λαούς ( π.χ. Θράκες Πίερες ).


Αρχικά

( Τα ελληνικά φύλα γύρω στο 1200 π.Χ. Παρατηρήστε την θέση των Μακεδόνων ).
Εικόνα
Εικόνα

Η διαδρομή της δυναστείας

Εικόνα

Η εκδίωξη των Θρακών της Πιερίας ( το "Πίερες" είναι ελληνικό εξωνύμιο ).

Εικόνα

Η επέκταση
Εικόνα
Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 30 Απρ 2022, 15:44
από Ζαποτέκος
Εικόνα
Εικόνα
https://www.archaiologia.gr/wp-content/ ... 7/69-5.pdf
Στα διακοσμητικά θέματα και στην τεχνική υπάρχει έντονη μουσουλμανική επίδραση. ( Ο Περιηγητής της Λακωνίας , 2002 )

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 25 Αύγ 2024, 23:03
από Ληστοσυμμορίτης
οι ελληνες εξεγείρονταν αρκετες φορές στους καταχτητές

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 04 Οκτ 2024, 23:27
από Ζαποτέκος
Λυκίσκος ο Ακαρνάν ( βλ. εδώ viewtopic.php?f=11&t=14629&p=1956353&hi ... 2#p1956353 ) για τον Φίλιππο Β΄
Τον Φίλιππο Β΄ χαρακτήρισε ως σωτήρα και «ευεργέτη της Ελλάδος», γιατί απέκρουσε τον κίνδυνο των Φωκέων ( Γ΄ Ιερός Πόλεμος ) , οι οποίοι, έχοντας συλήσει και μετατρέψει το μαντείο των Δελφών σε ορμητήριό τους, λίγο έλειψε να γίνουν κύριοι της Ελλάδος («Ιεροί πόλεμοι»). Υπογράμμισε, εξάλλου, το ρόλο του Φιλίππου εναντίον των τυράννων και τόνισε ιδιαίτερα τη μοναδική τιμή με την οποία τον περιέβαλαν όλοι οι Έλληνες, τον εξέλεξαν δηλαδή «ηγεμόνα και σε στεριά και σε θάλασσα».

Πολύβιος 9, 33, 1-7: Ἔφη τοιγαροῦν Χλαινέας Φίλιππον τὸν Ἀμύντου διὰ τῆς Ὀλυνθίων ἀτυχίας κύριον γενέσθαι Θεσσαλίας. Ἐγὼ δὲ διὰ Φίλιππον οὐ μόνον Θεσσαλούς, ἀλλὰ καὶ τοὺς λοιποὺς Ἕλληνας ὑπολαμβάνω σεσῶσθαι. Καθ’ οὓς γὰρ καιροὺς Ὀνόμαρχος καὶ Φιλόμηλος καταλαβόμενοι ∆ελφοὺς ἀσεβῶς καὶ παρανόμως ἐγένοντο κύριοι τῶν τοῦ θεοῦ χρημάτων, τότε τίς ὑμῶν οὐκ οἶδε διότι τηλικαύτην συνεστήσαντο δύναμιν, πρὸς ἦν οὐδεὶς ἔτι τῶν Ἑλλήνων ἀντοφθαλμεῖν δυνατὸς ἦν; ἀλλ’ ἐκινδύνευον ἅμα ταῖς εἰς τ`ὸ θεῖον ἀσεβείαις καὶ τῆς Ἑλλάδος γενέσθαι κύριοι πάσης. ἐν οἷς καιροῖς Φίλιππος ἐθελοντὴν αὑτὸν ἐπιδοὺς ἐπανείλετο μὲν τοὺς τυράννους, ἠσφαλίσατο δὲ τὰ κατὰ τὸ ἱερὸν, αἴτιος δ’ ἐγένετο τοῖς Ἕλλησι τῆς ἐλευθερίας, ὡς αὐτὰ τὰ πράγματα μεμαρτύρηκε καὶ τοῖς ἐπιγενομένοις. Οὐ γὰρ ὡς ἠδικηκότα Φίλιππον Θετταλοὺς,καθάπερ οὗτος ἐτόλμα λέγειν, ἀλλ᾿ ὡς εὐεργέτην ὄντα τῆς Ἑλλάδος, καὶ κατὰ γῆν αὐτὸν ἡγεμόνα καὶ κατὰ θάλατταν εἵλοντο πάντες· οὗ πρότερον ἀνθρώπων οὐδεὶς ἔτυχε.


Θρασυκράτης ο Ρόδιος
Ο Ρόδιος Θρασυκράτης, μιλώντας το 207 π.Χ. μπροστά στους Αιτωλούς, καταδίκασε την απόφασή τους να πολεμήσουν εναντίον του Φιλίππου Ε΄ στο πλευρό των Ρωμαίων και ανέτρεψε τους ισχυρισμούς τους ότι πολεμούσαν για χάρη της Ελλάδος. Αντίθετα, υποστήριξε ότι το αποτέλεσμα του πολέμου –του Α΄ Μακεδονικού (215-205 π.Χ.)–, στη διάρκεια του οποίου –το 212 π.Χ.– η Αιτωλική Συμπολιτεία συνέπραξε με τους Ρωμαίους, θα ήταν η υποδούλωση των Ελλήνων στους Ρωμαίους και η ολοκληρωτική τους καταστροφή *. Η λεηλασία της Ελλάδος που αποκαλύφθηκε μετά τη λήξη του με τη σύναψη ειρήνης στη Φοινίκη της Ηπείρου το 205 π.Χ., ήρθε να επιβεβαιώσει περίτρανα τους ισχυρισμούς του Θρασυκράτη.

* Πολύβιος 11, 5, 1: Λάβετε τοίνυν πρὸ ὀφθαλμῶν τὴν αὑτῶν ἄγνοιαν. φατὲ μὲν γὰρ πολεμεῖν ὑπὲρ τῶν Ἑλλήνων πρὸς Φίλιππον, ἵνα σῳζόμενοι μὴ ποιῶσι τούτῳ τὸ προσταττόμενον, πολεμεῖτε δ’ ἐπ’ ἐξανδραποδισμῷ καὶ καταφθορᾶ τῆς Ἑλλάδος.
https://ikee.lib.auth.gr/record/110222/ ... 9-2064.pdf

( Για του Θρασυκράτη το όνομα και την ύπαρξη υπάρχει κουβέντα : https://books.google.gr/books?id=uvCnEA ... BD&f=false
Εικόνα )

Ο Αισχίνης για τους Μακεδόνες και την Μακεδονία
According to Aeschines, Macedonia was a Greek state which participated in the Panhellenic symposium in Sparta and the Macedonian envoy of Amyntas as one of the Greek participants : Aeschin., 2.32. “Λακεδαιμονίων καὶ τῶν ἄλλων Ἑλλήνων συνελθούσης, εἷς ὢν τούτων Ἀμύντας ὁ Φιλίππου πατὴρ καὶ πέμπων σύνεδρον καὶ τῆς καθ᾽ αὑτὸν ψήφου κύριος ὤν, ἐψηφίσατο Ἀμφίπολιν τὴν Ἀθηναίων συνεξαιρεῖν μετὰ τῶν ἄλλων Ἑλλήνων Ἀθηναίοις”.
( Ο Αμύντας ήταν πατέρας του Φιλίππου Β΄ και συμμετείχε με απεσταλμένο ( και δική του ψήφο ) στο Πανελλήνιο Συνέδριο της Σπάρτης του 371 π.Χ. https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE ... E%BD%CE%B1 )

Σε ένα άλλο χωρίο του όμως ο Αισχίνης φαίνεται να διακρίνει γεωγραφικά την Ελλάδα απ' την Μακεδονία , ίσως γιατί η Μακεδονία ήταν βασίλειο , ενώ η Ελλάδα αποτελούταν από πόλεις - κράτη.

Ουκ επιδημουντος εν Μακεδονία Φιλίππου, ούδ' έπί τήν Ελλάδι παρόντος,”. Aesch., Against Ktesiphontos 73
Another interesting quote, concerning the Macedonians, can be found in the same speech. In the specific text, he distinguishes the region of Macedonia from Greece. Here, I fully agree with the suggestion of Prof. Xydopoulos’ writing that, no means of ethnological discrimination can be attested in the specific quote. The author merely quoted a geographical differentiation of the region and not an ethnical segregation.
https://repository.ihu.edu.gr/xmlui/bit ... sequence=1

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 12 Οκτ 2024, 00:19
από Ζαποτέκος
Ο Δημοσθένης για τον Φίλιππο και την Μακεδονία :

Κι όμως όλα όσα έχουν διαπράξει οι Λακεδαιμόνιοι στα τριάντα εκείνα χρόνια και οι δικοί μας πρόγονοι στα εβδομήντα είναι λιγότερα, Αθηναίοι, από τις αδικίες που σε δεκατρία χρόνια, και όχι συμπληρωμένα, στα οποία φέρεται με αυθάδεια, έχει διαπράξει ο Φίλιππος στους Έλληνες· μάλλον εκείνα δεν ήταν ούτε ένα μικρό μέρος από αυτές. [26] Αυτό είναι εύκολο να το αποδείξω με λίγα λόγια. Αφήνω την Όλυνθο, τη Μεθώνη, την Απολλωνία και τριάντα δύο πόλεις, που όλες με τόση αγριότητα τις κατέστρεψε από τα θεμέλια, ώστε να μην είναι εύκολο στον περαστικό να πει αν κατοικήθησαν ποτέ ως τώρα. Αποσιωπώ επίσης και τον λαό των Φωκέων που ήταν πολυπληθής και έχει αφανισθεί. Αλλά και στη Θεσσαλία ποια κατάσταση επικρατεί; Δεν τους έχει στερήσει τις πόλεις και τα πολιτεύματα και δεν επέβαλε τετραρχίες, ώστε να είναι δούλοι όχι μόνο κατά πόλεις χωριστά αλλά και κατά ευρύτερες περιφέρειες, κατά φυλή; [27] Μήπως οι πόλεις στην Εύβοια δεν έχουν ήδη τυραννικά καθεστώτα, και μάλιστα σε νησί κοντά στη Θήβα και στην Αθήνα; Δεν γράφει ρητά στις επιστολές του «για μένα υπάρχει ειρήνη μόνο με εκείνους που θέλουν να υπακούουν σ᾽ εμένα»; Και δεν τα γράφει αυτά χωρίς να τα πραγματοποιεί· αλλά έχει ξεκινήσει για τον Ελλήσποντο, προηγουμένως είχε πάει στην Αμβρακία· κατέχει την Ήλιδα, μια τόσο μεγάλη πόλη στην Πελοπόννησο· λίγο πιο μπροστά επιβουλεύτηκε τα Μέγαρα. Ούτε η Ελλάδα ούτε η χώρα των βαρβάρων χωρούν την πλεονεξία αυτού του ανθρώπου. [28] Και μόλο που όλοι οι Έλληνες τα βλέπουμε και τα ακούμε, δεν ανταλλάσσουμε πρέσβεις σχετικά με αυτά ούτε και αγανακτούμε, αλλά έχουμε τέτοια έχθρα ο ένας για τον άλλον και έχουμε περιχαρακωθεί ο καθένας στην πόλη του, ώστε μέχρι σήμερα δεν μπορούμε να πετύχουμε τίποτε ούτε από όσα μας συμφέρουν ούτε από όσα πρέπει, ούτε ακόμη να δημιουργήσουμε συνασπισμό ούτε και να βοηθήσουμε καθόλου ο ένας τον άλλο ούτε να μονοιάσουμε. [29] Αντίθετα, ανεχόμαστε να γίνεται ο άνθρωπος αυτός όλο και πιο ισχυρός, επειδή ο καθένας νομίζει, όπως εγώ τουλάχιστον κρίνω, ότι κερδίζει τον χρόνο κατά τον οποίο ο άλλος χάνεται, χωρίς να σκέφτεται και να ενεργεί πώς θα σωθούν οι Έλληνες. Γιατί κανείς δεν αγνοεί ότι ο Φίλιππος παρουσιάζεται ξαφνικά ακόμη και σ᾽ εκείνον που τώρα νομίζει ότι βρίσκεται πάρα πολύ μακριά του, όπως μια περιοδική ή ξαφνική προσβολή πυρετού ή κάποιας άλλης αρρώστιας. [30] Επίσης γνωρίζετε καλά και εκείνο, ότι, όσα υπέφεραν οι Έλληνες από τους Λακεδαιμονίους ή από μας, τουλάχιστον τα υφίσταντο από γνήσια τέκνα της Ελλάδας· και αυτό θα μπορούσε να το παρομοιάσει κανείς με την περίπτωση γνήσιου γιου κληρονόμου μεγάλης περιουσίας, την οποία δεν διαχειριζόταν συνετά ούτε ορθά και που ως προς αυτό και μόνο θα ήταν άξιος μομφής και κατηγορίας· δεν μπορεί όμως να πει κανείς ότι έκανε αυτά, χωρίς να έχει δικαιώματα ή χωρίς να είναι κληρονόμος αυτής της περιουσίας. [31] Αν εξάλλου κάποιος δούλος ή ένας νόθος σπαταλούσε και λυμαινόταν όσα δεν του ανήκαν, πόσο περισσότερο φοβερό, μα τον Ηρακλή, και πόσο εξοργιστικό θα έλεγαν όλοι ότι είναι. Αλλά για τον Φίλιππο και για τα όσα κάνει τώρα δεν αντιδρούν κατά τον ίδιο τρόπο, μολονότι όχι μόνο δεν είναι Έλληνας, όχι μόνο δεν έχει καμιά σχέση με τους Έλληνες μα ούτε και βάρβαρος από μέρος από το οποίο είναι τιμητικό να πει κανείς ότι κατάγεται, αλλά ένας όλεθρος από τη Μακεδονία, από όπου ούτε και έναν δούλο της προκοπής δεν ήταν δυνατόν να αγοράσει κανείς πρωτύτερα.
https://www.greek-language.gr/digitalRe ... =64&page=4

=======================================================================================
Κωνσταντάς - Φιλιππίδης , Γεωγραφία Νεωτερική ( 1791 ) :

Το έθνος των Ελλήνων εξαπλώθηκε πολύ εις τον καιρό του Μεγάλου Αλεξάνδρου, μα αυτός ο μέγας άνδρας κακή τύχη και αυτών και της φιλοσοφίας και της ανθρωπότητος , ευθύς όπου εκατόρθωσε την κατάκτησι της γνωστής Ασίας όπου εκπλήττει , απέθανε με μια άλλη παρόμοια , και άφησε τη μεγάλη του αρχή κλονουμένην ακόμι. Αυτό το κακό το αύξησε ακόμι το ελληνικό στασιώδες , του οποίου τα ολέθρια αποτελέσματα εφάνησαν παρευθύς . Επειδή οι Ινδοί αποστάτησαν , οι Παρθυαίοι τους έδιωξαν από την Περσία , οι Ρωμάνοι* πάλι από το άλλο μέρος , αφού υπόταξαν όλη την Ιταλία της οποίας μέρος ήταν η Μεγάλη Ελλάδα , έβαλαν το ποδάρι τους και εις την καθ' αυτό Ελλάδα (...) Περί της Μακεδονίας. Αυτός ο τόπος στην αρχή ήταν μια επαρχία ... ξεχωριστή από την Ελλάδα. (...) εις τον καιρό του Φιλίππου και του Αλεξάνδρου όταν ωνομάσθηκε και αυτή Ελλάδα. (...) Η κυρίως Μακεδονία περιλαμβάνωντας και την Αρβανιτιά (...) Οι πρώτοι κάτοικοι της Μακεδονίας ήταν εκείνοι όπου ήταν και της Ελλάδος. Εις τα 807 π.Χ. ήλθε εδώ μια αποικία Αργείων με τον Κάρανο Ηρακλείδη πρώτο , ο οποίος εγκαταστάθηκε βασιλεύς . Δι' αυτή την αιτία , ως απογόνους δηλαδή του Ηρακλέους εδέχθησαν τους βασιλείς εις τους Ολυμπιακούς Αγώνας και τους λοιπούς Μακεδόνας ως Αργείους. (...) Οι βασιλείς της Μακεδονίας εστάθηκαν φιλόμουσοι με υπερβολή (...) Είχε κάθε άδικο λοιπόν ο Δημοσθένης να λέγη τους Μακεδόνας βαρβάρους . Μάλιστα τότε αυτό το επώνυμο άρμοζε περισσότερο εις τους Αθηναίους παρά εις τους Μακεδόνας.

* Ρωμάνοι , γιατί Ρωμαίους λέει τους Έλληνες ( Οι τωρινοί Έλληνες ονομάζονται καταχρηστικώτερο Ρωμαίοι . (...) Ρωμάνων , τους οποίους οι παλαιοί Έλληνες τους ωνόμαζαν Ρωμαίους . )

Εικόνα
(...)
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα

Re: Μακεδονία (Αρχαία χρονικά)

Δημοσιεύτηκε: 12 Οκτ 2024, 21:07
από Ζαποτέκος
Ο Ισοκράτης και η Μακεδονία
Ο Ισοκράτης θεωρούσε Έλληνες την βασιλική δυναστεία των Μακεδόνων . Τους Μακεδόνες όμως φαίνεται να τους διακρίνει από τους Έλληνες , ίσως γιατί δεν αποτελούσαν πόλεις-κράτη αλλά βασίλειο. Δεν τους λέει όμως και βαρβάρους. Βαρβάρους λέει τους Πέρσες και τους γείτονες των Μακεδόνων.

Ισοκράτης , Φίλιππος 5, 30-35 : Λοιπόν, η γνώμη μου είναι πως πρέπει, χωρίς να παραμελήσης κανένα από τα δικά σου τα συμφέροντα, να προσπαθήσης να συμβιβάσης μεταξύ τους την πόλη των Αργείων, την πόλη των Σπαρτιατών, την πόλη των Θηβαίων και την πόλη τη δική μας [ την Αθήνα ] . Γιατί, αν αυτές μπορέσης και συμφιλιώσης, εύκολα ύστερα θα κάνης και τις άλλες να ομονοήσουν· γιατί όλες είναι κάτω από την εξουσία αυτών των πόλεων και σε κάθε τους κίνδυνο σε μια από τις τέσσερες τους καταφεύγουν ―σ' όποια τους έρθη βολικά― και από αυτήν παίρνουν βοήθεια. Ώστε, αν τέσσερες μονάχα πόλεις πείσης να λογικευτούν, όλες τις άλλες θα τις απαλλάξης από ένα πλήθος συμφορές.
Πολύ καλά θα καταλάβης ότι δεν έχεις το δικαίωμα να αδιαφορήσης για καμιά από τις πόλεις που σου είπα, αν αναλογιστής τι σου έκαναν άλλοτε αυτές για τους προγόνους σου. Τότε θα βρης πως κάθε μια από αυτές έδειξε αισθήματα αγνής φιλίας και σας πρόσφερε σοβαρές υπηρεσίες. Το Άργος πρώτα–πρώτα είναι η πατρίδα σου (Ἄργος μὲν γάρ ἐστί σοι πατρὶς ) , και έχεις υποχρέωση να ενδιαφερθής γι' αυτό τουλάχιστο όσο για τους γονείς σου. Η Θήβα ύστερα τιμάει το γενάρχη σας και με θρησκευτικές γιορτές και με θυσίες περισσότερο από τους άλλους τους θεούς.
Ο Σπαρτιάτες πάλι στους απογόνους εκείνου έδωσαν μια για πάντα τη βασιλεία και όλη την εξουσία. Τέλος η πόλη η δικιά μας, καθώς μας βεβαιώνουν οι παλιές μας παραδόσεις, έγινε αφορμή τόσο για την αθανασία του Ηρακλή ― το πώς, εύκολο είναι να το μάθης καμιά άλλη φορά· τώρα δεν είναι ώρα να στο πω ― όσο και για τη σωτηρία των παιδιών του: Μόνη αντιμετώπισε τεράστιους κινδύνους ενάντια στη δύναμη του Ευρυσθέα, και σταμάτησε την αλαζονεία και την έπαρση εκείνου γλιτώνοντας σύγκαιρα και τα παιδιά του Ηρακλή από τους φόβους που τα κυνηγούσαν ασταμάτητα. Και για τις πράξεις μας αυτές το σωστό είναι να μας χρωστούν ευγνωμοσύνη όχι μονάχα αυτοί που τότε σώθηκαν, αλλά και οι τωρινοί απόγονοί τους, γιατί σ' εμάς χρωστάνε τη ζωή τους, αλλά και τα αγαθά που απολαμβάνουν τώρα: Αν τότε εκείνοι δεν είχαν σωθή, ετούτοι εδώ δε θα μπορούσαν ούτε να υπάρξουν.


Ισοκράτης , φίλιππος 5 , 106 - 108 : Ο ιδρυτής πάλι της δυναστείας σας, που είχε φιλοδοξία μεγαλύτερη από τους συμπολίτες του και θέλησε να κάμει μοναρχία, δεν σκέφτηκε με όμοιο τρόπο όπως όλοι όσοι κινούνται από τέτοιες φιλοδοξίες. Αυτοί δηλαδή αποχτούν αυτή την εξουσία δημιουργώντας ταραχές και σφαγές στις πόλεις τους, ενώ αυτός άφησε εντελώς ήσυχες τις ελληνικές πόλεις ( ὁ δὲ τὸν μὲν τόπον τὸν Ἑλληνικὸν ὅλως εἴασεν ) και φρόντισε να εγκαταστήσει βασιλεία μονάχα στη Μακεδονία ( τὴν δ᾽ ἐν Μακεδονίᾳ βασιλείαν κατασχεῖν ἐπεθύμησεν ) · γιατί ήξερε πως οι Έλληνες δεν έχουν συνηθίσει να υπομένουν μοναρχίες ( ἠπίστατο γὰρ τοὺς μὲν Ἕλληνας οὐκ εἰθισμένους ὑπομένειν τὰς μοναρχίας ) , ενώ οι άλλοι λαοί δεν είναι καν σε θέση να ρυθμίσουν τη ζωή τους χωρίς αυτό το είδος εξουσίας ( τοὺς δ᾽ ἄλλους οὐ δυναμένους ἄνευ τῆς τοιαύτης δυναστείας διοικεῖν τὸν βίον τὸν σφέτερον αὐτῶν ) . Και ακριβώς γιατί είχε βαθιά επίγνωση αυτών, η δικιά του η βασιλεία ξεχώριζε πολύ από τις άλλες· είναι ο μόνος Έλληνας που δεν βρήκε σωστό να γίνει ο μονάρχης στην ίδια τη φυλή του ( μόνος γὰρ τῶν Ἑλλήνων οὐχ ὁμοφύλου * γένους ἄρχειν ἀξιώσας ) , γι᾽ αυτό και μπόρεσε να αποφύγει τους κινδύνους που φέρνει η μοναρχία. Είναι άλλωστε γνωστό πως όσοι επιχείρησαν να επιβάλλουν κάτι τέτοιο στην Ελλάδα, όχι μονάχα οι ίδιοι καταστράφηκαν, αλλά και όλη η γενιά τους εξαφανίστηκε εντελώς, ενώ εκείνος πέρασε μια ζωή ευτυχισμένη χωρίς άλλο, και στη γενιά του κληροδότησε τις ίδιες λαμπρές τιμές που είχε χαρεί ο ίδιος.

* Λέει τους Μακεδόνες αλλόφυλους , αλλά αυτό δεν σημαίνει και βάρβαροι. Π.χ. ο Θουκυδίδης : οι Σπαρτιάτες φοβήθηκαν μήπως, αν μείνουν εκεί πολύ καιρό οι Αθηναίοι, οι οποίοι ήσαν τολμηροί και προοδευτικοί και ανήκαν σε άλλη φυλή ( ἀλλοφύλους ) http://www.greek-language.gr/digitalRes ... 73&page=31

Ισοκράτης , Φίλιππος 5 , 115 : Σε παρακινώ σε πράξεις που θα σε οδηγήσουν σε εκστρατεία όχι βέβαια μαζί με τους βαρβάρους ενάντια σ ᾽αυτούς που δεν είναι σωστό, αλλά με όλους μαζί τους Έλληνες ενάντια στους βαρβάρους, που έχουν χρέος να τους πολεμούν οι απόγονοι του Ηρακλή ( πρὸς οὓς προσήκει τοὺς ἀφ᾽ Ἡρακλέους γεγονότας πολεμεῖν) .


Ισοκράτης , Φίλιππος 5, 127 : Γι᾽ αυτό ακριβώς νομίζω πως σε συμφέρει να αναλάβεις την πρωτοβουλία για τον πόλεμο ενάντια στους βαρβάρους, τη στιγμή που όλοι οι άλλοι δείχνουν μια φοβερή δειλία πάνω σ᾽ αυτό το ζήτημα. Όλοι οι άλλοι, οι απόγονοι του Ηρακλή (Προσήκει δὲ τοῖς μὲν ἄλλοις τοῖς ἀφ᾽ Ἡρακλέους πεφυκόσι ) , που έχουν δεθεί με ένα πολίτευμα και με ορισμένους νόμους, έχουν ίσως δικαίωμα να αγαπούν την πόλη που τυχαίνει να κατοικούν· εσύ, όμως, που είσαι χωρίς δεσμούς, έχεις χρέος να θεωρείς πατρίδα σου όλη την Ελλάδα ( ἅπασαν τὴν Ἑλλάδα πατρίδα νομίζειν ) , ακριβώς όπως ο γενάρχης σας, και να αγωνίζεσαι γι᾽ αυτήν με το ίδιο πάθος, όπως για τα προσωπικά ζητήματα που σε ενδιαφέρουν περισσότερο.

Ισοκράτης, Φίλιππος 5 , 154 : Λέω λοιπόν πως πρέπει να γίνεις ο ευεργέτης των Ελλήνων, ο βασιλιάς των Μακεδόνων και ο κυρίαρχος όσο μπορείς πιο πολλών βαρβάρων. Αν ενεργήσεις έτσι, όλοι θα σου χρωστούνε χάρη: Οι Έλληνες για τις ευεργεσίες σου, οι Μακεδόνες που τους κυβερνάς σαν βασιλιάς σωστός και όχι σαν τύραννος· και όλοι οι άλλοι οι λαοί που θα τους απαλλάξεις από τη δεσποτική κυριαρχία των βαρβάρων, για να τους προσφέρεις την προστασία των Ελλήνων. ( Φημὶ γὰρ χρῆναί σε τοὺς μὲν Ἕλληνας εὐεργετεῖν, Μακεδόνων δὲ βασιλεύειν, τῶν δὲ βαρβάρων ὡς πλείστων ἄρχειν. Ἢν γὰρ ταῦτα πράττῃς, ἅπαντές σοι χάριν ἕξουσιν, οἱ μὲν Ἕλληνες ὑπὲρ ὧν ἂν εὖ πάσχωσιν, Μακεδόνες δ᾽ ἢν βασιλικῶς ἀλλὰ μὴ τυραννικῶς αὐτῶν ἐπιστατῇς, τὸ δὲ τῶν ἄλλων γένος, ἢν διὰ σὲ βαρβαρικῆς δεσποτείας ἀπαλλαγέντες Ἑλληνικῆς ἐπιμελείας τύχωσιν. )

Μετά την μάχη της Χαιρώνειας το 338 π.Χ. , ο Ισοκράτης στέλνει επιστολή στον Φίλιππο. Του λέει πως το 346 π.Χ. σε συμβούλευα να συμφιλιώσεις την πόλη μας την Αθήνα, με την Σπάρτη, τη Θήβα και το Άργος ( συνεβούλευον ὡς χρὴ διαλλάξαντά σε τὴν πόλιν τὴν ἡμετέραν καὶ τὴν Λακεδαιμονίων καὶ τὴν Θηβαίων καὶ τὴν Ἀργείων εἰς ὁμόνοιαν καταστῆσαι τοὺς Ἕλληνας ) . Τώρα πλέον , μετά την μάχη , κυριαρχείς και δεν χρειάζεται να τις πείσεις. Συνετίζονται από μόνοι τους και κατανοούν πως πρέπει να σταματήσουν την αρχομανία και να μεταφέρουν τον πόλεμο στην Ασία ( εἰς τὴν Ἀσίαν τὸν πόλεμον ἐξενεγκεῖν ). Eσείς Φίλιππε θα αποκτήσετε ανυπέρβλητη δόξα όταν αναγκάσετε τους βαρβάρους να υποταχθούν στους Έλληνες ( τοὺς μὲν βαρβάρους ἀναγκάσῃς εἱλωτεύειν τοῖς Ἕλλησι ) με εξαίρεση τους βαρβάρους που θα πολεμήσουν στο πλευρό σας.
https://el.wikisource.org/wiki/%CE%95%C ... 7%CF%82)/3