@ BILLO
Πέραν του γενικού κανόνα οτι ούτε οι Άγιοι δεν είναι αλάθητοι- το οποίο σηκώνει μεγάλη κουβέντα σε τί και ποιά θέματα δεν είναι αλάθητοι, τέσπα-θα σταθώ σε κάποια σημεία του ποστ σου. Λες λοιπόν:
Για εμενα ο πατερ Πορφυριος ειναι ενας αγιος. Οποτε και βρισκομαι ειλικρινα σε δυσκολη θεση οταν τα λεγομενα καποιου Θεοφορου πατερα δεν ταιριαζουν με την αποψη που εχω εγω σχηματισει απο αυτα που εχω πληροφορηθει απο τους επιστημονες.
Μπλέκεις τα επιστημονικά δεδομένα-τα οποία όπως και ο ίδιος επισημαίνεις παρακάτω και γνωρίζεις ο Άγιος τα εξέταζε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον-με τα πνευματικά. Δεν σημαίνει οτι αυτά που έβλεπε ο Άγιος επειδή δεν τα βλέπει η επιστήμη δεν υπάρχουν, ούτε καταργούν την επιστήμη αυτή καθεαυτή (μπορεί βέβαια η Χάρη του Θεού να καταργήσει οποιαδήποτε στιγμή το οποιοδήποτε επιστημονικό εύρυμα ή δεδομένο). Υπήρξαν φορές που ο Άγιος Πορφύριος πήγε παραπάνω από την επιστήμη και είμαι σίγουρη οτι γνωρίζεις περιπτώσεις.
Και παρακάτω:
Ο Γεροντας Πορφυριος ηταν ενας ανθρωπος πολυ φιλος της επιστημης και πολυ καλος φιλος της ιατρικης. Αυτο γι αυτους που γνωριζουμε το ιστορικο του ειναι γνωστο. Παρ ολα αυτα δεν υπαρχουν οι παραμικρες ενδειξεις απ οσο ξερουμε οτι μια σεξουαλικη συμπεριφορα της μητερας περναει κατα καποιο τροπο στο παιδι σε βαθμο τετοιο που να του αλλαξει τον του σεξουαλικο προσανατολισμο
Με όσα είπαμε παραπάνω, με αυτήν την λογική, γιατί πρέπει αναγκαστικά η επιστήμη να είναι σε θέση να διακρίνει την ψυχοπνευματική κατάσταση του εμβρύου και πώς αυτή αναπτύσσεται και επηρεάζεται όταν η επιστήμη δεν έχει σε τίποτα να κάνει με πνευματικές καταστάσεις?
Μήπως η επιστήμη έχει τίποτα ενδείξεις για αναστημένα σώματα ωστε να αμφισβητήσει κάποιος πιστός την Ανάσταση επειδή για την επιστήμη απλώς δεν τίθεται θέμα?
Ή έχει η επιστήμη ενδείξεις για θέματα πχ δαιμονισμού όπου ένας επιστήμονας, που δεν αποδέχεται τον πνευματικό κόσμο, θα μιλήσει οπωσδήποτε για σχιζοφρένεια, ψύχωση και δεν θα είναι ίσως σε θέση καν να διακρίνει με επιστημονικά δεδομένα την μία κατάσταση από την άλλη?
Ο Άγιος Πορφύριος είχε πει οτι ο άνθρωπος "κουβαλά αιώνες μέσα του", και δεν το είχε πει σαν μια ρομαντική τοποθέτηση, νομίζω καταλαβαίνεις.
Όπως υπάρχουν κληρονομικές ασθένειες ή ταλέντα, ενδεχομένως υπάρχουν αντίστοιχα πνευματικές ασθένειες και χαρίσματα.
Το πώς γίνεται αυτό ή σε ποιές περιπτώσεις και πώς και σε τί βαθμό, εμείς δεν είμαστε ικανοί και άξιοι να διακρίνουμε, ένας Άγιος όπως ο Άγιος Πορφύριος εγώ λέω πως είναι.
Ούτε για το συγκεκριμένο θέμα, εμείς και η επιστήμη έχουμε αντιληφθεί όσα "διαδραματίζονται" κατα την σεξουαλική επαφή, ενέργειες που ανταλάσσονται (για να χρησιμοποιήσω όρους τους σειρμού αν και δεν είναι μάλλον το πλέον ωφέλιμο) και λοιπά.
Εφόσον είσαι πιστός Χριστιανός, θα σου επισημάνω και κάτι άλλο: Η Παναγία, όπως λένε οι Πατέρες, είναι το καθαρότερο πλάσμα που υπήρξε ποτέ σε αυτόν τον κόσμο και ο κόσμος όπως περιγράφουν και εκκλησιαστικοί ποιητές, εργαζόταν ουτως ώστε να έλθει η Παναγία για να σαρκωθεί ο Λόγος. Εαν σκεφθείς αυτό και το γενεαλογικό δένδρο που η ίδια η Καινή Διαθήκη δίνει για την Παναγία, μπορεί να πάει κάπου το μυαλό σου.
Όλοι οι "μεγάλοι" άνδρες στην Π.Διαθήκη σημειώνεται οτι προήλθαν από γονείς ιδιαιτέρως ευλαβείς και καθαρούς στο πνεύμα και το σώμα (βλέπε πχ πρόδρομο Ιωάννη)
'Αλλωστε, ο ψαλμός λέει ήδη εδώ και αιώνες κάτι συγκλονιστικό:
"εν αμαρτίαις συνελήφθην και εν ανομίαις εκύσησέ με η μήτηρ μου"
Με όλα τα παραπάνω, θέλω να πω οτι δεν υπάρχει επιχειρηματολογία για το συγκεκριμένο θέμα που να μπορεί κάποιος-πιστός όχι άθεος-να απορρίψει το τί είδε και τί δεν είδε ο Άγιος. Διαφωνία με έναν Άγιο γνώμη μου είναι οτι εσύ κι εγώ δεν μπορούμε να έχουμε. Να δηλώνουμε την έκπληξή μας επειδή δεν κατανοούμε ή μπερδευόμαστε, ναι.
Εαν πάλι θεωρείς οτι ο Μητροπολίτης Νεόφυτος δεν μετέφερε ακριβώς αυτά που του είπαν οι Άγιοι, αυτό είναι άλλο θέμα. Εαν έχει υποπέσει σε σφάλμα δεν γνωρίζω. Προσωπικά πιστεύω οτι μάλλον δεν είπε κάτι δικό του αλλά μετέφερε σωστά στο συγκεκριμένο. Και ο ίδιος σε ομιλία του που έχω ακούσει έχει επισημάνει οτι οι άγιοι γέροντες που γνώρισε του έλεγαν οτι θα λες ό,τι ακούς και δεν θα λες τα δικά σου.
Πρέπει να ομολογήσω επιπλέον, οτι οι ομιλίες του πατρός Νεόφυτου και για τους αγίους που γνώρισε και για πνευματικά θέματα είναι πολύ δυνατές και ωφέλιμες (έχει και χιούμορ ο πατέρας και βοηθά γιατί μιλάει για βαρειά πράγματα) . Και δική μου- και άλλων από ό,τι καταλαβαίνω- γνώμη είναι οτι ο λόγος του στηρίζει. Και ίσως, επειδή στηρίζει ΠΟΛΥ, σε κάποιον (καταλαβαίνεις) να μην αρέσει καθόλου.
Επίσης να επισημάνω οτι έχει πει για αυτά συγκεκριμένα τα θέματα τα σεξουαλικά οτι έχει δωθεί προτροπή άνωθεν (εκ Θεού) οι ιερείς ΝΑ ΜΙΛΑΝΕ. Και χαριτολόγησε λέγοντας "κι εγώ, από συμφέρον μου μιλώ". Προσωπικά πιστεύω πως ό,τι είπε το είπε με απόλυτη συνείδηση και κατα συνείδηση όταν στις ημέρες μας ολόκληρη η κοινωνία τραβά έναν δρόμο τελείως άγνωστο μέχρι τα όσα είχαμε ζήσει, οι δικές μας γεννιές τουλάχιστον, μέχρι τώρα.
Και τέλος, για να μην φανεί οτι ο-οποιοσδήποτε-μητροπολίτης είναι ο ταλιμπάν και ο κολλλημένος,
κανείς από τους Αγίους δεν αμνήστευσε το θέμα της ομοφυλοφιλίας και τα λοιπά σεξουαλικά. Ιδιαιτέρως τόνιζαν δε την ανάγκη για αγιασμένους γονείς στην οικογένεια.
Βρήκε ο "κόσμος" όμως τώρα να πετροβολήσει και να κάνει βάιραλ τους ιερείς και την θρησκεία μέσα απο το πρόσωπο του Μητροπολίτη, λες και η Εκκλησία δεν έχει αιώνες τώρα θέσεις συγκεκριμένες επι αυτών των θεμάτων. Λες και οι Πατέρες δεν έχουν επισημάνει τους πνευματικούς κινδύνους που προκύπτουν μέσα από τις ερωτικές σχέσεις των ανθρώπων, μας πείραξε γιατί ο π.Νεόφυτος βγήκε και τα είπε πιο χύμα. Όχι απλά δηλαδή τα είπε χύμα, έβαλε το κεφάλι του στον ντορβά για να πληροφορήσει τον σύγχρονο άνθρωπο μέσα από τους λόγους και τις αποκαλύψεις συγχρόνων αγίων για θέματα που η Εκκλησία μιλά από αρχής.-
Έχει πολύ σθένος ο πατέρας Νεόφυτος που βγαίνει και μιλά με τον τρόπο που μιλά ΣΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΜΑΣ και ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ όσα έζησε και άκουσε από ΑΓΙΟΥΣ. Ας μην το ξεχνάμε αυτό και θυμόμαστε τί καλός και πράος που ήταν ο Άγιος Πορφύριος όταν πέρνουμε ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ αποσπάσματα απο τους λόγους του που μας αναπαύουν.
Για το άλλο γελοίο του θέματος στο οποίο έγινε παρανόηση είναι οτι ο πατέρας Νεόφυτος δεν υποστήριξε οτι το συγκεκριμένο γεγονός είναι η απόλυτη αιτία που κάποιος θα έχει ομοφυλόφιλες τάσεις, είπε οτι υπάρχει επηρεασμός χωρίς οπωσδήποτε να εξαιρεί και άλλα αίτια και παράγοντες που οδηγούν στο ομοφυλόφυλο σεξ.
Τί να κάνουμε, δεν είναι απαραίτητο σε ό,τι λέει η Ψυχολογία να συμφωνεί απαραιτήτως και η Εκκλησία με τους Αγίους BILLO μου.