Σελίδα 122 από 149
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 23:43
από ethereal
ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 23:38
ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 23:32
Και γιατί δεν υπάρχει 4/3 από κάτι;
γιατί αν σου αλλάξω τα φρούτα με ένα σταφύλι, ένα κεράσι, ένα μήλο και ένα καρπούζι και έχεις το 1/3 από το κάθε φρούτο, τι σόι πράγμα είναι αυτό το 4/3; Τι περιγράφει; Και αν πρέπει στο επόμενο στάδιο να αποχωριστείς το ένα από αυτά τα κομμάτια θα πρέπει να θεωρήσεις πως είναι το ίδιο (για αυτή την συγκεκριμένη άσκηση) να δώσεις το 1/3 του σταφυλιού ή το 1/3 του καρπουζιού. Καταλαβαίνεις...
Τα 'χεις μπλέξει ανεπανόρθωτα φοβάμαι.
Αν αλλάξεις τα φρούτα με άλλα 4 είναι το πρόβλημά σου; Έχεις εικονοποιήσει με βάση μέγεθος; Με ανησυχία για περαιτέρω κοψίματα;
Αυτά είναι "προβληματισμοί" μεγάλων. Τα πιτσιρίκια αυτό θα το λένε για πλάκα στην τάξη.
Και προχωράς και σε επόμενο στάδιο για να κάνεις και πράξεις !! Δεν δουλεύει έτσι το πράγμα εκεί. Μόνο στον δικό μας κόσμο. Εκεί τα "προβλήματα" τα φτιάχνουν "βολικά" για να εξυπηρετούν τον σκοπό τους, όχι για να ικανοποιούν τους λύτες γρίφων του σαββατοκύριακου.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 23:45
από ethereal
Θα μου πεις, εδώ ο άλλος επαναστάτησε όταν άκουσε για τα 3/4 των φρούτων. Στα 4/3 θα είχε σκοτώσει κόσμο.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 23:48
από ST48410
ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 23:45
Θα μου πεις, εδώ ο άλλος επαναστάτησε όταν άκουσε για τα 3/4 των φρούτων. Στα 4/3 θα είχε σκοτώσει κόσμο.

Καλό ήταν αυτό!
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 23:50
από enaon
ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 23:45
Θα μου πεις, εδώ ο άλλος επαναστάτησε όταν άκουσε για τα 3/4 των φρούτων. Στα 4/3 θα είχε σκοτώσει κόσμο.
εχει παραδεχθεί οτι εκανε λαθος ο Ασέβαστος, εσύ μπορείς;
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 23:51
από ethereal
enaon έγραψε: 11 Δεκ 2022, 23:50
ethereal έγραψε: 11 Δεκ 2022, 23:45
Θα μου πεις, εδώ ο άλλος επαναστάτησε όταν άκουσε για τα 3/4 των φρούτων. Στα 4/3 θα είχε σκοτώσει κόσμο.
εχει παραδεχθεί οτι εκανε λαθος ο Ασέβαστος, εσύ μπορείς;
Πολλές φορές όταν κάνω, ακόμα και σ΄αυτό το νήμα.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 11 Δεκ 2022, 23:54
από enaon
ωραα, απλα το λεω γιατι εχει παραδεχθει απο εχθες οτι εκανε λαθς που εβγαλε την δασκαλα χαζή, αλλα μοιαζει να μην το ξερεις ή να μην σε νοιαζει.
πιο πρίν που σε ρώτησα αν τελικα εκανες υπεκφυγή, δεν απάντησες.
Το ιδιο και με την ασκηση που γραφει "3/4 της σοκολατας" που και εσυ και ο Αρχέλας κανετε οτι δεν βλεπετε.
ειναι η ασκηση λάθος της Ε δημοτικου;
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 12 Δεκ 2022, 00:04
από ethereal
enaon έγραψε: 11 Δεκ 2022, 23:54
ωραα, απλα το λεω γιατι εχει παραδεχθει απο εχθες οτι εκανε λαθς που εβγαλε την δασκαλα χαζή, αλλα μοιαζει να μην το ξερεις ή να μην σε νοιαζει.
πιο πρίν που σε ρώτησα αν τελικα εκανες υπεκφυγή, δεν απάντησες.
Το ιδιο και με την ασκηση που γραφει "3/4 της σοκολατας" που και εσυ και ο Αρχέλας κανετε οτι δεν βλεπετε.
ειναι η ασκηση λάθος της Ε δημοτικου;
Όχι, δεν το ξέρω. Ξέρω ότι διασκέδασε επαρκώς λέγοντάς μας ότι είναι ένας χοντρόπετσος που αρέσκεται να κάνει σαματά και μπλα μπλα δεν τα εννοεί μπλα μπλα σάλια.
Για τις υπεκφυγές, με εκπλήσσεις καθώς εδώ και μέρες πηγαινοέρχεσαι τρολάροντας (;) εν πολλοίς, υποδεικνύοντάς μου να μην έχουμε και πολλά πολλά και ξαφνικά μου έγινες μετρ της ακριβολογίας και της λέξη προς λέξη ανάκρισης.
Η άσκηση που έδειξες, ναι, εμένα με χαλάει γιατί είναι περισσότερο χαοτική από οποιαδήποτε άλλη έχει συζητηθεί εδώ. Αφήνω απ' έξω την "πρωτοβουλία" να ζωγραφίσει ο μαθητής τη σοκολάτα...οδηγεί σε πληθώρα περιπτώσεων αν τηρηθεί κατά γράμμα το αυτόβουλο και ο διδάσκων θα μαρτυρήσει να τα συντονίσει.
Εκείνο που μου κάνει χειρότερη εντύπωση είναι η ύπαρξη του: "
Δυσκολεύομαι με τη διαίρεση. Πόσο κάνει 3:4 ;"
Δεν έχει λόγο ύπαρξης, αφού ούτε η μετατροπή σε κλάσμα βοηθάει, ούτε απαντιέται ποτέ.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 12 Δεκ 2022, 00:10
από enaon
ethereal έγραψε: 12 Δεκ 2022, 00:04
Όχι, δεν το ξέρω. Ξέρω ότι διασκέδασε επαρκώς λέγοντάς μας ότι είναι ένας χοντρόπετσος που αρέσκεται να κάνει σαματά και μπλα μπλα δεν τα εννοεί μπλα μπλα σάλια.
Για τις υπεκφυγές, με εκπλήσσεις καθώς εδώ και μέρες πηγαινοέρχεσαι τρολάροντας (;) εν πολλοίς, υποδεικνύοντάς μου να μην έχουμε και πολλά πολλά και ξαφνικά μου έγινες μετρ της ακριβολογίας και της λέξη προς λέξη ανάκρισης.
Η άσκηση που έδειξες, ναι, εμένα με χαλάει γιατί είναι περισσότερο χαοτική από οποιαδήποτε άλλη έχει συζητηθεί εδώ. Αφήνω απ' έξω την "πρωτοβουλία" να ζωγραφίσει ο μαθητής τη σοκολάτα...οδηγεί σε πληθώρα περιπτώσεων αν τηρηθεί κατά γράμμα το αυτόβουλο και ο διδάσκων θα μαρτυρήσει να τα συντονίσει.
Εκείνο που μου κάνει χειρότερη εντύπωση είναι η ύπαρξη του: "
Δυσκολεύομαι με τη διαίρεση. Πόσο κάνει 3:4 ;"
Δεν έχει λόγο ύπαρξης, αφού ούτε η μετατροπή σε κλάσμα βοηθάει, ούτε απαντιέται ποτέ.
ωραια, σε ενημερωσα απλα γιατι ενω δεν γραφει σημερα τον εχεις κατηγορήσει μερικες φορές, και εγω που διάβασα οτι το εχει παραδεχθει το βλεπω σαν κακεντρέχεια αυτο που κανεις.
δεν απαντας αν αληθεια σε εμποδίζουμε να γραψεις πανω απο 5 γραμες ή αν ηταν υπεκφυγή και απλα το χρέωσες στους κακους φορουμιτες
αυτη η ασκηση ειναι η μονη που εχει διατύπωση που στεκει μαθηματικως.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 12 Δεκ 2022, 00:16
από ethereal
enaon έγραψε: 12 Δεκ 2022, 00:10
ethereal έγραψε: 12 Δεκ 2022, 00:04
Όχι, δεν το ξέρω. Ξέρω ότι διασκέδασε επαρκώς λέγοντάς μας ότι είναι ένας χοντρόπετσος που αρέσκεται να κάνει σαματά και μπλα μπλα δεν τα εννοεί μπλα μπλα σάλια.
Για τις υπεκφυγές, με εκπλήσσεις καθώς εδώ και μέρες πηγαινοέρχεσαι τρολάροντας (;) εν πολλοίς, υποδεικνύοντάς μου να μην έχουμε και πολλά πολλά και ξαφνικά μου έγινες μετρ της ακριβολογίας και της λέξη προς λέξη ανάκρισης.
Η άσκηση που έδειξες, ναι, εμένα με χαλάει γιατί είναι περισσότερο χαοτική από οποιαδήποτε άλλη έχει συζητηθεί εδώ. Αφήνω απ' έξω την "πρωτοβουλία" να ζωγραφίσει ο μαθητής τη σοκολάτα...οδηγεί σε πληθώρα περιπτώσεων αν τηρηθεί κατά γράμμα το αυτόβουλο και ο διδάσκων θα μαρτυρήσει να τα συντονίσει.
Εκείνο που μου κάνει χειρότερη εντύπωση είναι η ύπαρξη του: "
Δυσκολεύομαι με τη διαίρεση. Πόσο κάνει 3:4 ;"
Δεν έχει λόγο ύπαρξης, αφού ούτε η μετατροπή σε κλάσμα βοηθάει, ούτε απαντιέται ποτέ.
ωραια, σε ενημερωσα απλα γιατι ενω δεν γραφει σημερα τον εχεις κατηγορήσει μερικες φορές, και εγω που διάβασα οτι το εχει παραδεχθει το βλεπω σαν κακεντρέχεια αυτο που κανεις.
δεν απαντας αν αληθεια σε εμποδίζουμε να γραψεις πανω απο 5 γραμες ή αν ηταν υπεκφυγή και απλα το χρέωσες στους κακους φορουμιτες
αυτη η ασκηση ειναι η μονη που εχει διατύπωση που στεκει μαθηματικως.
Να εξηγούμαι, αυτό που εσύ λες κατηγορία, δεν είναι τίποτα άλλο από μια υπενθύμιση κάθε φορά του λόγου που με κινητοποίησε να γράψω σε αυτό και στο προηγούμενο νήμα για το θέμα.
Μεταξύ μας και αφού δεν υπάρχει σύγκλιση, εγώ λέω ότι καλό είναι το συγκεκριμένο κομμάτι όπως διδάσκεται, σε σένα εύχομαι να μπορείς στο παιδί σου όταν γυρίζει από το σχολείο να του μαθαίνεις ό,τι πιστεύεις πως στέκει μαθηματικώς.
Σε αφήνω να μετράς πλάκες πεζοδρομίου για την ώρα.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 12 Δεκ 2022, 00:18
από enaon
ναι καταλαβα γιατί το λες, απλα ειπα να σε ενημερώσω να δω αν θα το συνεχίσεις.
στο καλό
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 12 Δεκ 2022, 00:58
από nik_killthemall
ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:20
enaon έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:09
Αρχέλαος έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:03
Μέχρι και...αγγλοσαξονες έβαλα αλλά εκεί κοκοκο.
απο περιέργεια τι εννοεις εδώ;
υποθέτω αυτό εδώ
Αρχέλαος έγραψε: 11 Δεκ 2022, 17:00
Ας το δούμε και από την αλλοδαπή:

how can you share five apples with seven friends
Ναι αλλα εδω δεν εχει γενικη πληθυντικου, δηλαδη δεν λεει 5/7 of the 5 apples, αλλα λέει απλά 5/7 apples, δηλαδη απλά σου λεει πως το αποτελεσμα εχει μονάδες μηλα, με την ιδια λογικη που θα πεις "το χωραφι εχει εμβαδον 0,7 στρεμματα" αλλά δεν θα πεις "το χωράφι έχει εμβαδόν 0,7 των στρεμμάτων"
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 12 Δεκ 2022, 01:01
από enaon
κοπυ παστε θα εχουν κανει ξενα βιβλία και μετέφρασαν οτι τους εκατσε.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 12 Δεκ 2022, 01:23
από nik_killthemall
ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:18
Αρχέλαος έγραψε: 11 Δεκ 2022, 21:03
ST48410 έγραψε: 11 Δεκ 2022, 17:48
Διατύπωσα μια ερώτηση διαγωνίσματος με την γενική πληθυντικού που χρησιμοποιεί το βιβλίο και αποδέχεστε ως σωστή
ethereal, Gherschaagk και Αρχέλαος παρακαλώ δοκιμάστε να την λύσετε.
Τα χεις κάνει τουρλουμπουκι όπως και οι άλλοι.
Μέχρι και...αγγλοσαξονες έβαλα αλλά εκεί κοκοκο.
Μπερδεύετε το 4/4 με το όλον με τη λογική ότι ταυτόχρονα εκφράζει ένα μήλο και δύο μήλα, Όπερ άτοπο.
Πάμε όμως,
Τα δύο μήλα είναι τα 8/4 των μηλων.
α) 1/4+1/4=2/4.
Σημειωση: Αυτό ήταν το απλό.
β)
Τα 8/4 των μηλων είναι 2 μήλα.
Τα 4/4 των μηλων είναι 1 μήλο
Τα 2/4 των μηλων ειναι μισό μήλο.
Άρα ο κάθε μαθητής θα πάρει τα 2/4 των μηλων, δηλαδή μισό μήλο.
γ) Ίδιο ζητούμενο με το β) ίδια απάντηση.
Δείγμα βέβαια της κακώς τεθειμενης άσκησης.
Καμία δυσκολία, το σημείο αναφοράς δηλαδη το ΟΛΟΝ είναι τα δύο μήλα δλδ τα 8/4 των μηλων(δύο ακέραιες μοναδες).
Δεν θα πει κάποιος Α 2/4 άρα δύο μήλα από τα 4.
Γιατί το ΟΛΟΝ είναι ξεκάθαρο όπως και πως μοιράζεται.
Δηλαδή και απαντάται εύκολα παρότι δεν έχει τεθεί επαρκώς και δεν προκύπτει ζήτημα.
Το ζήτημα το έχετε όσοι κάνετε ακροβασίες συγχέονται έννοιες και ορισμούς η χρησιμοποιώντας συγχρόνως έναν ορισμό διαφορετικά για το ίδιο ζήτημα. Η φλυαρωντας με θολούρα και αμπεφιλοσοφιες.
Το ζήτημα είναι εσείς να έρθετε στα μαθηματικά, όχι τα μαθηματικά να προσαρμοστουν στις ιδεοληψιες σας ή στις εμμονές περί διατύπωσης κλπ.
Με εκτίμηση...
Over and out.
Άσε τις προσβολές. Δεν έχουμε να χωρίσουμε κάτι. Συνοψίζω επί της ουσίας.
Έβαλε κι ο Νικ αγγλοσάξονες πριν από την δική σου ανάρτηση και τα έλεγαν αλλιώς (of an apple μετά το κλάσμα).
Στο τρίτο ερώτημα απαντάς ότι τα 2/4 των μήλων είναι μισό μήλο επειδή το όλον είναι 2 μήλα (8/4)
Αφήνω να σχολιαστεί από τους υπόλοιπους χρήστες. Εσύ σκέψου μόνο ότι θα μπορούσε να απουσιάζει το πρώτο και το δεύτερο ερώτημα και να υπάρχει μόνο το τρίτο. Και τότε προφανώς θα απαντούσες 1 μήλο. Δηλαδή εξαρτάς την απάντηση στο τρίτο ερώτημα από τον τρόπο που απάντησες στα προηγούμενα θεωρώντας ότι εγώ αποκλείεται να εννοώ το σύνολο των μήλων με την γενική του πληθυντικού. Από που κι ως που;
Κατάλαβα τι λες αλλά συνεχίζω να μην συμφωνώ. Μαθηματικός δεν είμαι και σέβομαι την άποψή σου αλλά μου φαίνεται τελείως στρεβλό όλο το παραπάνω σκεπτικό.
Καταρχάς σταθα για να προσομοιάζεται πλήρως το λάθος που θίγεται, η εκφώνηση στην εικονα θα έπρεπε να ήταν έτσι :
Έχουμε 2 μήλα και 4 μαθητές. Κυκλωστε το σωστό :
1. Αν μοιράσουμε ισόποσα τα μήλα, κάθε μαθητης θα πάρει τα ____ των ΔΥΟ μηλων.
2. Πόσα μήλα πήρε ο κάθε μαθητής ?
3. Πόσα μήλα είναι τα 2/4 των ΔΥΟ μήλων
Θυμίζω πως το βιβλίο γράφει "τα 3/8 των
ΤΡΙΩΝ σοκολατών" και όχι απλά των σοκολατών !
Όταν ο άλλος αναφερει στη γενικη πληθυντικου το πλήθος των σοκολατών, τοτε σίγουρα εννοει ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ! Και τότε σίγουρα το 3/8 ή το 2/4 αντιστοιχα με τα μηλα, ειναι ΛΑΘΟΣ ! Γιατι οταν απευθυνεσαι στο ΣΥΝΟΛΟ το κλασμα του ειναι παντα το 1/πληθος μαθητων. -
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 12 Δεκ 2022, 01:34
από ST48410
Το κατάλαβες λάθος. Η άσκηση αυτή έγινε για να δείξει το ασαφές της γενικής του πληθυντικού σε συνέχεια του screenshot με τα μήλα στην αρχή του νήματος όπου μετά το κλάσμα είχε "των μήλων".
Χρησιμοποίησα κι εγώ το δικό τους
(λανθασμένο για μένα) τρόπο διατύπωσης για να δουν που θα τους βγάλει. Παρακολούθα κι εσύ μετά τις απαντήσεις και θαύμασε. Εννοείται ότι και για μένα η γενική πληθυντικού υπονοεί το σύνολο.
Re: το στεκι του wannabe μαθηματικού
Δημοσιεύτηκε: 12 Δεκ 2022, 01:35
από John Dear
Το ξέρετε ότι υπάρχει αριθμός που είτε τον υψώσεις στο τετράγωνο είτε του προσθέσεις τον αριθμό 1, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο;