Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
Ενδιαφέρουσα περίπτωση υπήρξε ο john baldessari που στάθηκε κριτικά απέναντι στα κινήματα και τις εκφράσεις της εννοιολογικής τέχνης κάνοντας και ο ίδιος εννοιολογική τέχνη.
ST48410 έγραψε: 11 Ιουν 2023, 02:54
Ότι όταν κάποιος έχει αποδεδειγμένα την ικανότητα να κάνει πολλά και διάφορα, μόλις δεις ένα έργο που έχει πολύ λίγα στοιχεία, δεν θα σκεφτείς υποχρεωτικά ότι είναι απατεώνας και προσπαθεί να κοροϊδέψει αλλά ότι μπορεί να πρόκειται και για κάποιου είδους αφαίρεση.
ωραία, πες μου στο παρακάτω έργο τι είδους αφαίρεση βλέπεις
βοηθήστε μας να καταλάβουμε κι εμείς γιατί το παρακάτω έχει μεγαλύτερη αξία απ'όσο κοστίζει σκέτος ο καμβάς και η μπογιά που χρησιμοποιήθηκε
Εδώ για να εκτιμήσεις το έργο αυτό χρειάζονται τα ακόλουθα:
Να ξέρεις ποιος το έφτιαξε και πότε
Να ξέρεις τι άλλο φτιάχνουν οι γύρω λίγο πριν και την ίδια εποχή (αν εντάσσεται σε κάποια σχολή, κίνημα σκέψης, από τι επηρεάζεται κλπ)
Να ξέρεις πολύ καλά τι άλλο έχει φτιάξει ο ίδιος πριν και μετά
Να έχεις δει το έργο ο ίδιος από κοντά. Κάποια πράγματα δεν λειτουργούν σωστά έτσι. Για παράδειγμα αυτή τη στιγμή βλέπουμε κάτι τελείως διαφορετικό στις ακαλιμπράριστες οθόνες μας αν δεχθούμε ότι η φωτογράφηση του έργου έγινε απολύτως σωστά, χάνουμε επίσης τελείως την όποια υφή του χρώματος και την όποια αίσθηση υποβάλει το πραγματικό/φυσικό μέγεθος του πίνακα.
Δεν έχω τις απαντήσεις σε όλα, ειδικά στην ζωγραφική που οι γνώσεις μου είναι περιορισμένες. Με επιφύλαξη λοιπόν τα ακόλουθα:
Καθώς ο Yves Klein είχε αναφερθεί και στο προηγούμενο φόρουμ και έριξα μια ματιά στο πως κατέληξε στους μπλε πίνακες, θα σου πω ότι δεν μου φαίνεται τυπική περίπτωση απατεώνα αλλά ούτε και κάτι που θα πλήρωνα εκατομμύρια για να αποκτήσω. Νομίζω ότι την εποχή που το κάνει και συμπίπτει με τις αρχές του μινιμαλισμού που επηρέασε και τις άλλες τέχνες, αυτό το πράγμα είναι στην ώρα του και στέκει ως έργο τέχνης. Δέκα ή είκοσι χρόνια αργότερα η όποια αξία θα ήταν σαφώς μικρότερη έως ασήμαντη.
Παρόμοιες αναζητήσεις είχε και στο χώρο της μουσικής λίγο πριν και για περιορισμένο διάστημα. Δεν ξύπνησε ξαφνικά και άρχισε να βάφει μπλε πίνακες από το πουθενά.
φίλε μου σε εκτιμώ πολύ και σε παρακολουθώ γενικά αλλά αυτά που διαβάζω εδώ τα βρίσκω εξοργιστικά. δίνετε αξία στο μηδέν και δε μπορώ να καταλάβω το λόγο
μου δίνεις κριτήρια στην αρχή του ποστ για να εκτιμήσω το έργο. να εκτιμήσω τι ακριβώς; ένα καμβά που βάφτηκε μπλε; ό,τι και να λέτε το πράγμα αυτό είναι αυτό που είναι, ένας μπλε καμβάς. όλα τα υπόλοιπα είναι μπούρδες που επιχειρούν να χρυσώσουν το χάπι. δεν εντάσσεται σε τίποτα, δεν επηρεάζεται από τίποτα, δεν έχει καμία μα καμία αξία. την όποια αξία απέκτησε την απέκτησε από τους wannabe ψαγμένους, διαφορετικούς, διανοητές κτλ που αντί να το φτύσουν κάθισαν να στοχαστούν. την επόμενη ας κάτσουν να στοχαστούν και με μια κουράδα που την έκανε κάποιος μεγάλος καλλιτέχνης. δεν νομίζω να έχει τυχαίο σχήμα εφόσον ο καλλιτέχνης έχει κάνει μεγάλα έργα στο παρελθόν, σωστά;
ωραία, πες μου στο παρακάτω έργο τι είδους αφαίρεση βλέπεις
βοηθήστε μας να καταλάβουμε κι εμείς γιατί το παρακάτω έχει μεγαλύτερη αξία απ'όσο κοστίζει σκέτος ο καμβάς και η μπογιά που χρησιμοποιήθηκε
Εδώ για να εκτιμήσεις το έργο αυτό χρειάζονται τα ακόλουθα:
Να ξέρεις ποιος το έφτιαξε και πότε
Να ξέρεις τι άλλο φτιάχνουν οι γύρω λίγο πριν και την ίδια εποχή (αν εντάσσεται σε κάποια σχολή, κίνημα σκέψης, από τι επηρεάζεται κλπ)
Να ξέρεις πολύ καλά τι άλλο έχει φτιάξει ο ίδιος πριν και μετά
Να έχεις δει το έργο ο ίδιος από κοντά. Κάποια πράγματα δεν λειτουργούν σωστά έτσι. Για παράδειγμα αυτή τη στιγμή βλέπουμε κάτι τελείως διαφορετικό στις ακαλιμπράριστες οθόνες μας αν δεχθούμε ότι η φωτογράφηση του έργου έγινε απολύτως σωστά, χάνουμε επίσης τελείως την όποια υφή του χρώματος και την όποια αίσθηση υποβάλει το πραγματικό/φυσικό μέγεθος του πίνακα.
Δεν έχω τις απαντήσεις σε όλα, ειδικά στην ζωγραφική που οι γνώσεις μου είναι περιορισμένες. Με επιφύλαξη λοιπόν τα ακόλουθα:
Καθώς ο Yves Klein είχε αναφερθεί και στο προηγούμενο φόρουμ και έριξα μια ματιά στο πως κατέληξε στους μπλε πίνακες, θα σου πω ότι δεν μου φαίνεται τυπική περίπτωση απατεώνα αλλά ούτε και κάτι που θα πλήρωνα εκατομμύρια για να αποκτήσω. Νομίζω ότι την εποχή που το κάνει και συμπίπτει με τις αρχές του μινιμαλισμού που επηρέασε και τις άλλες τέχνες, αυτό το πράγμα είναι στην ώρα του και στέκει ως έργο τέχνης. Δέκα ή είκοσι χρόνια αργότερα η όποια αξία θα ήταν σαφώς μικρότερη έως ασήμαντη.
Παρόμοιες αναζητήσεις είχε και στο χώρο της μουσικής λίγο πριν και για περιορισμένο διάστημα. Δεν ξύπνησε ξαφνικά και άρχισε να βάφει μπλε πίνακες από το πουθενά.
φίλε μου σε εκτιμώ πολύ και σε παρακολουθώ γενικά αλλά αυτά που διαβάζω εδώ τα βρίσκω εξοργιστικά. δίνετε αξία στο μηδέν και δε μπορώ να καταλάβω το λόγο
μου δίνεις κριτήρια στην αρχή του ποστ για να εκτιμήσω το έργο. να εκτιμήσω τι ακριβώς; ένα καμβά που βάφτηκε μπλε; ό,τι και να λέτε το πράγμα αυτό είναι αυτό που είναι, ένας μπλε καμβάς. όλα τα υπόλοιπα είναι μπούρδες που επιχειρούν να χρυσώσουν το χάπι. δεν εντάσσεται σε τίποτα, δεν επηρεάζεται από τίποτα, δεν έχει καμία μα καμία αξία. την όποια αξία απέκτησε την απέκτησε από τους wannabe ψαγμένους, διαφορετικούς, διανοητές κτλ που αντί να το φτύσουν κάθισαν να στοχαστούν. την επόμενη ας κάτσουν να στοχαστούν και με μια κουράδα που την έκανε κάποιος μεγάλος καλλιτέχνης. δεν νομίζω να έχει τυχαίο σχήμα εφόσον ο καλλιτέχνης έχει κάνει μεγάλα έργα στο παρελθόν, σωστά;
Δεν έχεις παρά να ανοίξεις την κονσέρβα.
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
Δημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2023, 14:30
από EKPLIKTIKOS
Εγώ καταλαβαίνω ότι κατι πρωτοποριακό μπορεί να σε κάνει να αμφισβητησεις τα όρια της τέχνης. Οκ. Αυτό νομίζω όμως έγινε σε όλα τα επίπεδα τον περασμένο αιώνα. Ο Μαρσέλ Ντυσαν έκανε έργο τέχνης το διάσημο ουρητηριο. Το ready made όχι απλώς εξερευνηθηκε μέχρι αηδίας αλλά πέρασε και στο mainstream. O Warhol έκανε τέχνη ακόμα και τη συνέντευξη που του έπαιρναν
Πλέον τι αντίστοιχο να κάνεις; Να κάνεις μια δήλωση "ποια είναι τα όρια της τέχνης;" με αντι-τεχνη; τα έκαναν άλλοι πριν από σένα αυτά ρε φιλε
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
Δημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2023, 14:31
από Exodus
Επειδή πολλά διάβασα. Η Φωτογραφία βασίζεται στο αντικείμενο, ενώ η Ζωγραφική στο υποκείμενο.
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
Δημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2023, 14:33
από EKPLIKTIKOS
Exodus έγραψε: 11 Ιουν 2023, 14:31
Επειδή πολλά διάβασα. Η Φωτογραφία βασίζεται στο αντικείμενο, ενώ η Ζωγραφική στο υποκείμενο.
Exodus έγραψε: 11 Ιουν 2023, 14:31
Επειδή πολλά διάβασα. Η Φωτογραφία βασίζεται στο αντικείμενο, ενώ η Ζωγραφική στο υποκείμενο.
Τι θα πει αυτο;
Θα πει πως ο φωτγράφος κυνηγάει τη στιγμή, ο ζωγράφος αποτυπώνει τον εσωτερικό του κόσμο.
Ποιος φωτογράφος και ποιος ζωγράφος; Μου φαίνεται πολύ μεγάλη γενίκευση αυτό που λες. Ένας που ζωγραφίζει αποκλειστικά ρεαλιστικά και άρτια πορτρέτα αποτυπώνει τον εσωτερικό του κόσμο; Αντίστοιχα ένας φωτογράφος αποκλείεται να εκφράζει τον εσωτερικό του κόσμο, να έχει τη δική του υπογραφή κτλ;
Θα πει πως ο φωτγράφος κυνηγάει τη στιγμή, ο ζωγράφος αποτυπώνει τον εσωτερικό του κόσμο.
Ποιος φωτογράφος και ποιος ζωγράφος; Μου φαίνεται πολύ μεγάλη γενίκευση αυτό που λες. Ένας που ζωγραφίζει αποκλειστικά ρεαλιστικά και άρτια πορτρέτα αποτυπώνει τον εσωτερικό του κόσμο; Αντίστοιχα ένας φωτογράφος αποκλείεται να εκφράζει τον εσωτερικό του κόσμο, να έχει τη δική του υπογραφή κτλ;
Ειδικά αυτός που ζωγραφίζει ρεαλιστικά πορτρέτα από την στιγμή που θα μπορούσε να κάνει την ίδια δουλειά με το πάτημα ενός κουμπιού δεν έχει άλλο λόγο από το να χρησιμοποιήσει την διαδικασία για προσωπικούς εσωτερικούς λόγους (ίσως βέβαια και για εμπορικούς)
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
Δημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2023, 15:00
από EKPLIKTIKOS
gassim έγραψε: 11 Ιουν 2023, 14:56
Ειδικά αυτός που ζωγραφίζει ρεαλιστικά πορτρέτα από την στιγμή που θα μπορούσε να κάνει την ίδια δουλειά με το πάτημα ενός κουμπιού δεν έχει άλλο λόγο από το να χρησιμοποιήσει την διαδικασία για προσωπικούς εσωτερικούς λόγους (ίσως βέβαια και για εμπορικούς)
Διάβασα για αποτύπωση εσωτερικού κόσμου. Γιατί αποτυπώνει τον εσωτερικό του κόσμο κάποιος που ζωγραφίζει ένα πορτρέτο ρεαλιστικό, ενώ ένας φωτογράφος δεν κάνει το ίδιο όταν επιλέγει συγκεκριμένες τεχνικές, bokeh, φωτισμό, επεξεργασία στο lightroom κτλ;
gassim έγραψε: 11 Ιουν 2023, 14:56
Ειδικά αυτός που ζωγραφίζει ρεαλιστικά πορτρέτα από την στιγμή που θα μπορούσε να κάνει την ίδια δουλειά με το πάτημα ενός κουμπιού δεν έχει άλλο λόγο από το να χρησιμοποιήσει την διαδικασία για προσωπικούς εσωτερικούς λόγους (ίσως βέβαια και για εμπορικούς)
Διάβασα για αποτύπωση εσωτερικού κόσμου. Γιατί αποτυπώνει τον εσωτερικό του κόσμο κάποιος που ζωγραφίζει ένα πορτρέτο ρεαλιστικό, ενώ ένας φωτογράφος δεν κάνει το ίδιο όταν επιλέγει συγκεκριμένες τεχνικές, bokeh, φωτισμό, επεξεργασία στο lightroom κτλ;
Υπάρχει και η καλλιτεχνική φωτογραφία.
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
Δημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2023, 15:08
από Μπίστης
ST48410 έγραψε: 11 Ιουν 2023, 01:07
. Δεν θα πούμε ποτέ δηλαδή ότι το 4′33 είναι κάποιο σπουδαίο ή αριστουργηματικό έργο. Είναι σημαντικό όμως που υπήρξε και χαρακτηριστικό των εξελίξεων
Γιά κλωτσές, ΜΟΝΟ !
Re: Οι πίνακες του Αδόλφου Χίτλερ
Δημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2023, 15:11
από AlienWay
gassim έγραψε: 11 Ιουν 2023, 14:03
Ενδιαφέρουσα περίπτωση υπήρξε ο john baldessari που στάθηκε κριτικά απέναντι στα κινήματα και τις εκφράσεις της εννοιολογικής τέχνης κάνοντας και ο ίδιος εννοιολογική τέχνη.
Άργησε πολύ να μπει αυτή η φωτογραφία. Να ξέρεις είναι αγαπημένη των διαφωνούντων χρηστών μαζί με την κολλημένη μπανάνα και τον μπλε πίνακα. Επανέρχονται σε τέτοια θέματα.
Ευχαριστώ για τις άλλες παραθέσεις του Χίτλερ που έκανες. Ο υποψιασμένος χρήστης θα έπρεπε να προσέξει ότι ο Χίτλερ έλεγε τα ίδια πράγματα πριν και να σκεφτεί ότι ίσως δεν είναι έτσι αλλά αυτή μπορεί και να είναι μια συνήθης αντίδραση στην τέχνη που δεν κατανοούμε ή δεν μας αρέσει
Αν έχεις το βιβλίο και υπάρχει κάποια σχετική αναφορά στη μουσική του Βάγκνερ παρακαλώ να την παραθέσεις.