Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
sys3x έγραψε: 07 Φεβ 2021, 15:08
Ρε συ, δε μπορώ να σε περιγράψω πόσο περίεργα αισθάνομαι μετά από αυτά τα δύο ποστ του Navis, μιλάμε για πολύ περίεργη φάση, με την πολύ καλή έννοια πάντα.
(:
Κι εγώ το ίδιο με αυτό που έγραψε ο Αχάριστος. Μπορεί και να 'χουμε συναντηθεί σε κάποια συναυλία. Πολύ μικρός ο κόσμος τελικά.
ST48410 έγραψε: 07 Φεβ 2021, 02:08
Κάνε μου όποτε μπορείς κάποιες πιο συγκεκριμένες παραθέσεις γιατί με μια πρώτη βιαστική ακρόαση δεν μπορώ να συμφωνήσω.
Εκεί εξηγεί ότι οι πιθανότητες επιτυγχάνουν το απρόβλεπτο που όμως δεν είναι περιοδικό. Με άλλα λόγια το τυχαίο.
2o video απο 2:20
Το αντιλαμβάνομαι ελαφρώς διαφορετικά. Σου μιλάει για την ζωντάνια που προσθέτει στο έργο η εκτέλεση του κάθε ερμηνευτή, για την κάθε γενιά που προσθέτει κάτι δικό της στην εκτέλεση ενός έργου πχ του Beethoven. Και σου λέει ότι ενώ αυτό δεν είναι αρχικά δυνατό από έναν υπολογιστή που έχει προγραμματιστεί να παίξει κάτι συγκεκριμένο, γίνεται δυνατό με την εισαγωγή των πιθανοτήτων όπου μπορείς να πετύχεις κάτι πολύ κοντινό στην ζωντανή ερμηνεία του εκτελεστή εξαιτίας του μη μηχανικά επαναλαμβανόμενου απρόβλεπτου στοιχείου.
Η δική μου εξήγηση. Δεν εννοεί ότι το αποτέλεσμα είναι τυχαίο. Όπως τυχαία δεν μπορείς να πεις την ζωντανή εκτέλεση μίας κλασσικής σονάτας. Υπάρχουν όρια μέσα στα οποία κινείται ο εκτελεστής και ελευθερίες ή ασάφειες σε κάποιες παραμέτρους (για αυτό και υπάρχει ερμηνεία, αλλιώς θα έπαιζαν όλοι το ίδιο). Κατά την ίδια έννοια το αποτέλεσμα από την χρήση του υπολογιστή δεν είναι γενικώς και απροσδιορίστως τυχαίο αλλά έχει μια τυχαιότητα μέσα σε σαφώς καθορισμένα από τον συνθέτη όρια.
Re: Ιάννης Ξενάκης
Δημοσιεύτηκε: 07 Φεβ 2021, 16:19
από nowhere
πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι λέτε και τι σχεση έχουν όλα αυτά με την μουσική
Στο τέλος θα βγούμε και κάποιοι συγγενείς εδώ μέσα.
Όσο ήμουν στο νησί πήγαινα κάθε χρόνο στο φεστιβάλ του Huddersfield
Ρε συ, δε μπορώ να σε περιγράψω πόσο περίεργα αισθάνομαι μετά από αυτά τα δύο ποστ του Navis, μιλάμε για πολύ περίεργη φάση, με την πολύ καλή έννοια πάντα.
(:
Ο Δημητρης και γω ειμαστε Κατερινιωτες. Δεν γνωριζομασταν απο πριν (με περναει πιστευω 1-2 χρονια). Ετυχε να συναντηθουμε σε ενα κολλεγιο της Οξφορδης. Νοεμβριος του 2002, θυμαμαι γιατι εκεινη την επεισοδιακη βραδια γνωρισα και τη μελλοντικη μου γυναικα.
Μου εκανε εντυπωση οτι, αν και ειχε σπουδασει κατι σαν οικονομικα (4οδεσμιτικο), αποφασισε να ασχοληθει με τη μουσικη. Και μαλιστα τα καταφερε και τοσο καλα ! να τελειωσει διδακτορικο, να μπει στην ακαδημια κλπ.
Δε ξερω εαν τελειωσε ωδειο στην Κατερινη η' αλλου (ισως μετα που εφυγε για να σπουδασει, φανταζομαι Θεσσαλονικη). Προσωπικα ημουνα στο δημοτικο ωδειο για πολλα χρονια, αρμονια με τον Μπαμπη τον Ναβροζιδη και πιανο με τον μεγιστο Αδαμιδη. Αργοτερα γαλλικο κορνο - η μεγαλη μου αγαπη να παιζω στη φιλαρμονικη, και ο μεγαλυτερος χαβαλες αλλα αυτο ειναι μια αλλη ιστορια.
Για τα ντεμοζ, ξεκινησαν πολλα απο την πολη μας, και απο την Πατρα. Αυτα θα ελεγα ηταν δυο κεντρα, αρχες του 90. Γενικα ειχαμε ενα καλο δικτυο απο ανθρωπους που αγαπουσαν τον προγραμματισμο. Μας βοηθησε πολυ ο Σωκρατης ο Πασσαλιδης, ενας απο τους λιγους πολυ καλους προγραμματιστες της πολης, και συσοπ στις παλιες καλες bbs. Ειχαμε και εχουμε ομαδα, τωρα βεβαια σκορπισαμε σε αλλες χωρες αλλα κραταμε πολυ επαφη.
Οποτε θες προσωπικο, θα σου απαντησω σιγουρα.
Στο τέλος θα βγούμε και κάποιοι συγγενείς εδώ μέσα.
Όσο ήμουν στο νησί πήγαινα κάθε χρόνο στο φεστιβάλ του Huddersfield
Ρε συ, δε μπορώ να σε περιγράψω πόσο περίεργα αισθάνομαι μετά από αυτά τα δύο ποστ του Navis, μιλάμε για πολύ περίεργη φάση, με την πολύ καλή έννοια πάντα.
(:
Ο Δημητρης και γω ειμαστε Κατερινιωτες. Δεν γνωριζομασταν απο πριν (με περναει πιστευω 1-2 χρονια). Ετυχε να συναντηθουμε σε ενα κολλεγιο της Οξφορδης. Νοεμβριος του 2002, θυμαμαι γιατι εκεινη την επεισοδιακη βραδια γνωρισα και τη μελλοντικη μου γυναικα.
Μου εκανε εντυπωση οτι, αν και ειχε σπουδασει κατι σαν οικονομικα (4οδεσμιτικο), αποφασισε να ασχοληθει με τη μουσικη. Και μαλιστα τα καταφερε και τοσο καλα ! να τελειωσει διδακτορικο, να μπει στην ακαδημια κλπ.
Δε ξερω εαν τελειωσε ωδειο στην Κατερινη η' αλλου (ισως μετα που εφυγε για να σπουδασει, φανταζομαι Θεσσαλονικη). Προσωπικα ημουνα στο δημοτικο ωδειο για πολλα χρονια, αρμονια με τον Μπαμπη τον Ναβροζιδη και πιανο με τον μεγιστο Αδαμιδη. Αργοτερα γαλλικο κορνο - η μεγαλη μου αγαπη να παιζω στη φιλαρμονικη, και ο μεγαλυτερος χαβαλες αλλα αυτο ειναι μια αλλη ιστορια.
Για τα ντεμοζ, ξεκινησαν πολλα απο την πολη μας, και απο την Πατρα. Αυτα θα ελεγα ηταν δυο κεντρα, αρχες του 90. Γενικα ειχαμε ενα καλο δικτυο απο ανθρωπους που αγαπουσαν τον προγραμματισμο. Μας βοηθησε πολυ ο Σωκρατης ο Πασσαλιδης, ενας απο τους λιγους πολυ καλους προγραμματιστες της πολης, και συσοπ στις παλιες καλες bbs. Ειχαμε και εχουμε ομαδα, τωρα βεβαια σκορπισαμε σε αλλες χωρες αλλα κραταμε πολυ επαφη.
Οποτε θες προσωπικο, θα σου απαντησω σιγουρα.
Δε γράφω τίποτε άλλο στο δημόσιο, σε πμ, 99.999% γνωριζόμαστε ακόμη και αν δεν το ξέρουμε.
Re: Ιάννης Ξενάκης
Δημοσιεύτηκε: 07 Φεβ 2021, 19:02
από Μπίστης
ST48410 έγραψε: 07 Φεβ 2021, 14:59
Πάνε να εξετάσουμε το σημείο αυτό με προσοχή γιατί καταλαβαίνω κάτι τελείως διαφορετικό και όχι ότι "Την έμπνευση την κατακρίνει ο Ξενάκης" όπως γράφεις.
Λέει λοιπόν ότι "η σύγχυση προέρχεται από τον 19ο αιώνα που οι άνθρωποι έλεγαν ότι η μουσική είναι έμπνευση" και αναφέρει σαν παράδειγμα αφενός μεν τον Gounod που έλεγε "μιλάω με τον Θεό" και σαν αντιπαράδειγμα τον Bach που παρότι έγραψε θρησκευτική μουσική δεν είπε κάτι τέτοιο.
Εγώ εδώ συμφωνώ μαζί του και βλέπω το ανάλογο πρόβλημα εξαιτίας του κινηματογράφου. Δίνεται δηλαδή η αίσθηση ότι ο καλλιτέχνης/δημιουργός είναι κάποιος αλαφροΐσκιωτος που μιλάει με το υπερπέραν και του κατεβαίνουν οι ιδέες στο κεφάλι. Εσύ κι εγώ και όποιος έχει ασχοληθεί λίγο με ανάλυση ξέρουμε ότι αυτό είναι τελείως στρεβλή εικόνα. Υπάρχουν ιδέες, εμπνεύσεις, προτάσεις εδώ κι εκεί (και κάποτε δανεισμένες από άλλους) τις οποίες ο δημιουργός επεξεργάζεται με διάφορους τρόπους και χρησιμοποιεί κάθε φορά αυτούς που θεωρεί κατάλληλους. Δεν θα είχες τις εκτεταμένες σημειώσεις του Beethoven αν δεν ήταν έτσι. Θα του ερχόταν η έμπνευση και απλά θα έγραφε. Και δεν θα είχες όλες αυτές τις περίτεχνες δομές στον Bach, τα κομμάτια που τα γυρίζεις ανάποδα και εκτελούνται κανονικά κλπ κλπ. Αυτά είναι αποτέλεσμα μεθοδικής εργασίας ενός ανθρώπου που έχει τις σχετικές γνώσεις (και φυσικά γούστο, ταλέντο, φαντασία).
Το ότι δεν κατακρίνει την έμπνευση μπορείς να το δεις και από αυτό που λέει στο 2:50 (δεν καταλαβαίνω τι τον ρωτάνε πιο πριν, αν μπορείς πες) για την έρευνα. Λέει ότι αρχικά έχεις μια ιδέα και πρέπει μετά να είσαι προσεκτικός μήπως σου διαφύγει ότι κάτι άλλο διαφορετικό συμβαίνει. Και λέει ότι κάνοντας έρευνα μπορεί να πέσεις σε κάτι που είναι ξαφνικά πιο ενδιαφέρον. Επίσης ότι χρειάζεται πολύ δουλειά ακόμα και στον ύπνο σου τη νύχτα. Κατά τη γνώμη μου την έννοια της έμπνευσης θα την δεχόταν άνετα είτε στο αρχικό στάδιο της ιδέας της έρευνας, είτε στο στάδιο του ύπνου ή τέλος πάντων στα σημεία εκείνα που δεν κάνουμε ορθολογικές σκέψεις αλλά λέμε "για να δω αν θα ήταν ωραία να δοκιμάσω αυτό έτσι".