Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
AlienWay έγραψε: 11 Σεπ 2020, 12:22
Αν υπάρχει "υψηλή τέχνη", αυτό σημαίνει ότι υπάρχει και "χαμηλή τέχνη". Αν υπάρχει "καλή τέχνη", τότε υπάρχει και "κακή τέχνη".
Γιατί δεν κάνετε έναν μικρό κόπο να διαβάζετε τι έχει γραφτεί να μη λέμε τα ίδια και τα ίδια συνέχεια; Στην ίδια σελίδα είναι γραμμένα.
Μιλάμε για όρους που χρησιμοποιούν οι σχετικές επιστήμες, χρησιμοποιήθηκαν εδώ και καιρό και καθιερώθηκαν έτσι και όλοι καταλαβαίνουν τη σημασία τους.
Σε καμία περίπτωση το "Καλές Τέχνες" δεν σημαίνει ότι όσες δεν υπάγονται σε αυτές, είναι "Μέτριες" ή "Κακές".
Εξίσου αντιδρούν όσοι δεν γνωρίζουν την χρήση του όρου "σοβαρή μουσική" θεωρώντας τον προβληματικό επειδή φαντάζονται ότι κατατάσσει τα υπόλοιπα είδη στην ασόβαρη μουσική.
AlienWay έγραψε: 11 Σεπ 2020, 12:22
Τα παραπάνω όμως δείχνουν κάτι ουσιώδες: Οτι δεν υπάρχει μη-τέχνη, ή ότι η μη-τέχνη είναι εξαιρετικά σπάνια.
Όχι, δεν ισχύει αυτό αν γράφοντας τέχνη εννοείς "καλή τέχνη".
AlienWay έγραψε: 11 Σεπ 2020, 12:22
Θέλει μεγάλη προσπάθεια για να περάσεις ως τέχνη αυτό:
και να απαξιώσεις αυτό:
Δεν ξέρω πότε έγινε αυτό με την Όνο αλλά αυτά γίνονταν ως τέχνη 60 χρόνια πριν και βάλε. Αν είναι κάτι σχετικά πρόσφατο, δεν νομίζω να έχει καμία ιδιαίτερη αξία. Προσπάθεια στο χώρο της τέχνης είναι, αλλά αυτό δεν λέει από μόνο του τίποτα, ούτε την δικαιώνει, ούτε της δίνει κάποια αξία.
Η δεύτερη ζωγραφιά θα μπορούσε να σταθεί στο χώρο της σοβαρής ζωγραφικής 150 χρόνια πριν. Ας πούμε μέχρι τις πρώτες φωτογραφικές μηχανές. Τώρα, κρίμα αλλά είναι πολύ αργά. Αυτά έγιναν ξανά και ξανά και αποτελούν αντικείμενο διδασκαλίας για κάθε μαθητή της Καλών Τεχνών. Ξέρει πως να βάλει ένα μοντέλο μπροστά του και να το αποδώσει ρεαλιστικά. Δεν υπάρχει επίτευγμα πλέον. Ο μόνος χώρος που μένει είναι της ελαφράς τέχνης. Εκεί μπορείς να βρεις διάφορους που κάνουν τέτοια και να πεις ο Χ είναι καλύτερος από τον Ψ αλλά και πάλι ποιος νοιάζεται; Στα τουριστικά μέρη θα βρεις στο δρόμο ζωγράφους που κάθονται και σου κάνουν το πορτραίτο. Μην εντυπωσιάζεσαι. Κινητά με κάμερες έχουμε όλοι πλέον.
AlienWay έγραψε: 11 Σεπ 2020, 12:22
Αν υπάρχει "υψηλή τέχνη", αυτό σημαίνει ότι υπάρχει και "χαμηλή τέχνη". Αν υπάρχει "καλή τέχνη", τότε υπάρχει και "κακή τέχνη".
Τα παραπάνω όμως δείχνουν κάτι ουσιώδες: Οτι δεν υπάρχει μη-τέχνη, ή ότι η μη-τέχνη είναι εξαιρετικά σπάνια.
Θέλει μεγάλη προσπάθεια για να περάσεις ως τέχνη αυτό:
και να απαξιώσεις αυτό:
ο φωτορεαλισμός στη ζωγραφική είναι τέχνη;
το να μπορείς να αντιγράφεις πιστά μια φωτογραφία, σε κάνει καλλιτέχνη;
Αν μου πεις ότι και το παρακάτω του Royo είναι σαν φωτογραφία, θα τσιρίξω.
Αυτοί δεν μουτζουρώνουν καμβάδες, ούτε ζωγραφίζουν με τα σκατά τους, ούτε εκθέτουν άδειους καμβάδες.
Re: Ορισμός της Τέχνης
Δημοσιεύτηκε: 11 Σεπ 2020, 23:39
από AlienWay
Re: Ορισμός της Τέχνης
Δημοσιεύτηκε: 11 Σεπ 2020, 23:47
από ST48410
AlienWay έγραψε: 11 Σεπ 2020, 23:38
Αν μου πεις ότι και το παρακάτω του Royo είναι σαν φωτογραφία, θα τσιρίξω.
Αυτοί δεν μουτζουρώνουν καμβάδες, ούτε ζωγραφίζουν με τα σκατά τους, ούτε εκθέτουν άδειους καμβάδες.
Μην τσιρίξεις. Δεν είναι αλλά δεν είναι και τόσο διαφορετικό από φωτογραφία όσο νομίζεις. Γενικά είναι φανερό πως δεν έχεις καταλάβει ή δεν σε ενδιαφέρει η διάκριση της σοβαρής και της ελαφράς τέχνης που δεν έχει να κάνει με το περιεχόμενο. Δεν σημαίνει δηλαδή ότι η σοβαρή τέχνη έχει σοβαρή θεματολογία και η ελαφρά τέχνη το αντίθετο. Έχει περισσότερο να κάνει με το πως φτιάχνεται κάτι και σε ποιους απευθύνεται. Όταν θέλεις να απευθυνθείς στο ευρύ κοινό, και δη με ένα προϊόν προς πώληση, τότε θα κοιτάξεις να περιορίσεις τη "γλώσσα" σου σε αυτό που καταλαβαίνει το ευρύ κοινό διαφορετικά δεν θα μπορέσεις να τους το πουλήσεις. Στη σοβαρή τέχνη υπάρχουν άλλες απαιτήσεις και αδιαφορείς για το ποιος καταλαβαίνει και ποιος όχι. Ας καταλάβουν 50 χρόνια μετά (έγινε και το είδαμε αρκετές φορές στο παρελθόν).
Όχι φίλε μου. Δεν έχει δίκιο. Αν θέλεις να αρχίσεις να καταλαβαίνεις το πως και το γιατί πρέπει να διαβάσεις λιγάκι Ιστορία της Τέχνης. Τότε και παρατηρώντας διάφορα φαινόμενα που συμβαίνουν ξανά και ξανά μέσα στους αιώνες, θα αρχίσεις να καταλαβαίνεις ότι ο Ιμπρεσιονισμός και ο Εξπρεσιονισμός πχ δεν ήταν κάτι που ήρθε αυθαίρετα αλλά αποτέλεσμα προηγούμενων διαδικασιών και ήρθε ως φυσικό επακόλουθο. Ο κύριος στο βίντεο θα πρέπει να ερωτηθεί πόσες φορές στο παρελθόν δεν αντιμετωπίστηκαν με καχυποψία ή εχθρότητα όσοι ήταν πρωτοπόροι στην εποχή τους. Τώρα τα έργα τους του φαίνονται αριστουργήματα. Τότε για τους συναδέλφους του (των αντίστοιχων προηγούμενων εποχών) ήταν κατάπτυστα.
AlienWay έγραψε: 11 Σεπ 2020, 23:38
Αν μου πεις ότι και το παρακάτω του Royo είναι σαν φωτογραφία, θα τσιρίξω.
Αυτοί δεν μουτζουρώνουν καμβάδες, ούτε ζωγραφίζουν με τα σκατά τους, ούτε εκθέτουν άδειους καμβάδες.
Μην τσιρίξεις. Δεν είναι αλλά δεν είναι και τόσο διαφορετικό από φωτογραφία όσο νομίζεις. Γενικά είναι φανερό πως δεν έχεις καταλάβει ή δεν σε ενδιαφέρει η διάκριση της σοβαρής και της ελαφράς τέχνης που δεν έχει να κάνει με το περιεχόμενο. Δεν σημαίνει δηλαδή ότι η σοβαρή τέχνη έχει σοβαρή θεματολογία και η ελαφρά τέχνη το αντίθετο. Έχει περισσότερο να κάνει με το πως φτιάχνεται κάτι και σε ποιους απευθύνεται. Όταν θέλεις να απευθυνθείς στο ευρύ κοινό, και δη με ένα προϊόν προς πώληση, τότε θα κοιτάξεις να περιορίσεις τη "γλώσσα" σου σε αυτό που καταλαβαίνει το ευρύ κοινό διαφορετικά δεν θα μπορέσεις να τους το πουλήσεις. Στη σοβαρή τέχνη υπάρχουν άλλες απαιτήσεις και αδιαφορείς για το ποιος καταλαβαίνει και ποιος όχι. Ας καταλάβουν 50 χρόνια μετά (έγινε και το είδαμε αρκετές φορές στο παρελθόν).
Εδώ έχουμε μια θηλυκή εκδοχή του Χάρου, με το δρέπανο στο ένα χέρι (θάνατος) και ένα βρέφος στο άλλο (γέννηση-μητρότητα).
Σε πόσο ευρύ κοινό απευθύνεται μια θηλυκή εκδοχή του Χάρου;
Ξέρω περισσότερα απ' όσα δείχνω (τα έβαλα και παραπάνω σε βίντεο). Αμφισβητώ ευθέως την ευρύτητα του κοινού που μπορεί να έχει μία θεματολογία με βαμπίρ, δαίμονες κλπ.
Όχι φίλε μου. Δεν έχει δίκιο. Αν θέλεις να αρχίσεις να καταλαβαίνεις το πως και το γιατί πρέπει να διαβάσεις λιγάκι Ιστορία της Τέχνης. Τότε και παρατηρώντας διάφορα φαινόμενα που συμβαίνουν ξανά και ξανά μέσα στους αιώνες, θα αρχίσεις να καταλαβαίνεις ότι ο Ιμπρεσιονισμός και ο Εξπρεσιονισμός πχ δεν ήταν κάτι που ήρθε αυθαίρετα αλλά αποτέλεσμα προηγούμενων διαδικασιών και ήρθε ως φυσικό επακόλουθο. Ο κύριος στο βίντεο θα πρέπει να ερωτηθεί πόσες φορές στο παρελθόν δεν αντιμετωπίστηκαν με καχυποψία ή εχθρότητα όσοι ήταν πρωτοπόροι στην εποχή τους. Τώρα τα έργα τους του φαίνονται αριστουργήματα. Τότε για τους συναδέλφους του (των αντίστοιχων προηγούμενων εποχών) ήταν κατάπτυστα.
Αυτός είναι ο λόγος που τα έργα τα οποία παραθέτω θα θεωρούνται τέχνη στο μέλλον και μάλιστα γαμάτη. Σήμερα υπάρχει καχυποψία. Στο μέλλον όμως, όχι.
Re: Ορισμός της Τέχνης
Δημοσιεύτηκε: 12 Σεπ 2020, 00:10
από AlienWay
Re: Ορισμός της Τέχνης
Δημοσιεύτηκε: 12 Σεπ 2020, 00:13
από ST48410
AlienWay έγραψε: 12 Σεπ 2020, 00:06
Αυτός είναι ο λόγος που τα έργα τα οποία παραθέτω θα θεωρούνται τέχνη στο μέλλον και μάλιστα γαμάτη. Σήμερα υπάρχει καχυποψία. Στο μέλλον όμως, όχι.
Μάλλον όχι φίλε μου. Δεν υπάρχει κάτι το τόσο πρωτοποριακό που δεν καταλαβαίνουμε στο πως γίνεται και τι δείχνει αυτός ο πίνακας για να πιστεύεις ότι είναι η άγνοιά μας που δεν μας αφήνει να εκτιμήσουμε την αξία του.
AlienWay έγραψε: 12 Σεπ 2020, 00:06
Αυτός είναι ο λόγος που τα έργα τα οποία παραθέτω θα θεωρούνται τέχνη στο μέλλον και μάλιστα γαμάτη. Σήμερα υπάρχει καχυποψία. Στο μέλλον όμως, όχι.
Μάλλον όχι φίλε μου. Δεν υπάρχει κάτι το τόσο πρωτοποριακό που δεν καταλαβαίνουμε στο πως γίνεται και τι δείχνει αυτός ο πίνακας για να πιστεύεις ότι είναι η άγνοιά μας που δεν μας αφήνει να εκτιμήσουμε την αξία του.
Δεν θεωρώ η σκατολογική προσέγγιση, οι γκρεμισμένοι σοβάδες, οι άδειοι καμβάδες, οι μουτζούρες, οι εμετοί κλπ ότι δεν είναι τέχνη.
Απλά θεωρώ ότι είναι κακή τέχνη.
Εσύ μπορείς να πεις το ίδιο για ένα ένα έργο που απευθύνεται σε πολλούς, που πολλοί το κατανοούν και που είναι όμορφο;
Re: Ορισμός της Τέχνης
Δημοσιεύτηκε: 12 Σεπ 2020, 00:23
από ST48410
AlienWay έγραψε: 12 Σεπ 2020, 00:17
Εσύ μπορείς να πεις το ίδιο για ένα ένα έργο που απευθύνεται σε πολλούς, που πολλοί το κατανοούν και που είναι όμορφο;
Δεν έχει σημασία τι θεωρώ εγώ. Λίγη υπομονή και αν είσαι σχετικά νέος θα δεις αυτά τα πράγματα να ξακαθαρίζουν σε μερικές δεκαετίες.
AlienWay έγραψε: 12 Σεπ 2020, 00:17
Εσύ μπορείς να πεις το ίδιο για ένα ένα έργο που απευθύνεται σε πολλούς, που πολλοί το κατανοούν και που είναι όμορφο;
Δεν έχει σημασία τι θεωρώ εγώ. Λίγη υπομονή και αν είσαι σχετικά νέος θα δεις αυτά τα πράγματα να ξακαθαρίζουν σε μερικές δεκαετίες.
Συνήθως αυτά τα ρεύματα αφήνουν κάποια θετικά στοιχεία και τα μεταλαμπαδεύουν στα επόμενα. Η "μοντέρνα" τέχνη, έχει παλιώσει και δεν είναι τόσο μοντέρνα πια. Θα πρέπει να αλλάξει όνομα.
Στο μέλλον θα βλέπουμε μόνο κάποιες -θετικές- επιρροές της.
Ασυναρτησίες από ανθρώπους που δεν καταλαβαίνουν τίποτα ή που είναι προκατειλημμένοι για να μην πω τίποτα χειρότερο. Μην παρασύρεσαι. Τα έργα που επιλέχθηκαν να παρουσιαστούν στο βίντεο είναι συγκεκριμένα και όχι αντιπροσωπευτικά ολόκληρης της σύγχρονης δημιουργίας. Βάζει αυτός αυτά που ξέρει ότι θα σοκάρουν για να βγάλει ένα γενικό συμπέρασμα για όλη τη σύγχρονη τέχνη. Δεν γίνεται δουλειά με τόση μονομέρεια. Και δεν συμφώνησε κανείς ότι αυτά τα έργα είναι αριστουργήματα. Μπορεί να είναι μέτρια ή κακά.
Θες να σου βάλω κακή μουσική Μπαρόκ; Καμία δεκαριά συνθέτες; Τι θα σημαίνει αυτό; Ότι η μουσική εκείνης της εποχής δηλαδή και του Μπαχ, του Βιβάλντι και του Χαίντελ δεν αξίζει;
Υπομονή λίγα χρόνια ακόμα και θα φανεί τι από αυτά που παρουσιάστηκε στο βίντεο είναι αξιόλογο και τι όχι. Είναι πολύ νωρίς ακόμα.
Re: Ορισμός της Τέχνης
Δημοσιεύτηκε: 12 Σεπ 2020, 00:31
από ST48410
AlienWay έγραψε: 12 Σεπ 2020, 00:27
Στο μέλλον θα βλέπουμε μόνο κάποιες -θετικές- επιρροές της.
Αυτό συμβαίνει πάντοτε. Όταν βλέπεις σήμερα Αναγεννησιακή ζωγραφική ασχολείσαι μόνο με τους καλύτερους ζωγράφους και τα καλύτερα από τα έργα τους. Έτσι θα γίνει μετά από μερικούς αιώνες και με τη σημερινή τέχνη. Θα μείνουν καμία δεκαριά ονόματα και τους άλλους θα τους γνωρίζουν μόνο ειδικοί μελετητές.
AlienWay έγραψε: 12 Σεπ 2020, 00:27
Στο μέλλον θα βλέπουμε μόνο κάποιες -θετικές- επιρροές της.
Αυτό συμβαίνει πάντοτε. Όταν βλέπεις σήμερα Αναγεννησιακή ζωγραφική ασχολείσαι μόνο με τους καλύτερους ζωγράφους και τα καλύτερα από τα έργα τους. Έτσι θα γίνει μετά από μερικούς αιώνες και με τη σημερινή τέχνη. Θα μείνουν καμία δεκαριά ονόματα και τους άλλους θα τους γνωρίζουν μόνο ειδικοί μελετητές.
Βασικά το ίδιο πράγμα λέμε, αλλά με διαφορετική αφετηρία -μόνο ως προς τη μοντέρνα τέχνη και όχι ως προς το ΤΙ θεωρούμε τέχνη που δεν απαντάς.
Λέμε ότι από τη σαβούρα θα καταστεί διαχρονικό ένα κάποιο κλάσμα. Οκ.
Αυτό ισχύει και για τη τέχνη που θεωρείς ότι απευθύνεται σε πολλούς. Ενα μέρος θα διασωθεί.