Re: Έλληνες και Αλβανοί, μια φυλή;
Δημοσιεύτηκε: 24 Δεκ 2020, 18:51
Οι Αρβανοί όπως και οι μισοί Σκοπιανοί είναι εξωμότες Έλληνες.
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Από αυτά που σου αρέσουν.Κατσαρίδης έγραψε: 06 Νοέμ 2020, 17:24 [img]https://i.postimg.cc/D0wWchgk/4-C4 ... .jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/RFR6fhwL/40-B ... .jpg[/img]


Δεν το έχω ξαναδεί αυτό! Και εμένα παράξενο μου φαίνεται. Στα περισσότερα κείμενα της εποχής έχω δει να γίνεται διαχωρισμός μόνο μεταξύ 'Αλβανων' και ΓκεγκηδωνΖαποτέκος έγραψε: 15 Μαρ 2021, 19:36 Από αυτά που σου αρέσουν.Απομνημονεύματα Κωνσταντίνου Μεταξά. Μάρκος Μπότσαρης vs Μουσταή Σκόδρα.
Σύνθημα για να διακρίνονται οι αλβανόφωνοι Σουλιώτες απ' τους αλβανόφωνους Οθωμανούς.
Διάκριση Αλβανών ( Τόσκηδων ) και Τσάμηδων . Ο Νούτσος Μπότσαρης συστήνεται Τσάμης στους Αλβανούς και Αλβανός στους Τσάμηδες. Είχα διαβάσει πως οι Σουλιώτες μπορεί να είναι χριστιανοί (Αλβανο)Τσάμηδες. Αλλά ειλικρινά, πώς διακρινόταν ένας Αλβανός ( Τόσκος ) από έναν Τσάμη ; Δεν ήταν Αλβανοί/Τόσκηδες και οι Τσάμηδες ;![]()
![]()
![]()
![]()
( Απομνημονεύματα Κωνσταντίνου Μεταξά )
Άλλη μια σημασία του Αρβανίτης στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες :





Ζαποτέκος έγραψε: 21 Μαρ 2021, 14:35 Άλλη μια σημασία του Αρβανίτης στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες :
( Απόστολος Βακαλόπουλος )
Ίσως γι' αυτό περνούσαν τον Γιωργάκη Ολύμπιο για "Αλβανό".
( Καργάκος )
![]()

Α, μπα . Κάτι άλλο παίζει. Ή είναι ελληνόψυχοςΚατσαρίδης έγραψε: 04 Απρ 2021, 20:20
[img]https://i.postimg.cc/k5TsvzVR/778- ... .jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/nzMkR27R/1-FE ... .jpg[/img]
Ο τυπος ήταν από την Κορυτσά. Αξιοσημείωτο είναι ότι δεν αναφέρει καν την παρουσία Βλάχων. Μήπως επειδή ήταν εποχικοί;![]()
Σίγουρα το πρώτο. Ομως αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι δεν αναφέρει την παρουσία βλαχόφωνων στην πόλη. Ισως γιατί ήταν πολυ λίγοι, αλλά ακόμη και τους αθίγγανους αναφέρει.Ζαποτέκος έγραψε: 04 Απρ 2021, 20:33Α, μπα . Κάτι άλλο παίζει. Ή είναι ελληνόψυχοςΚατσαρίδης έγραψε: 04 Απρ 2021, 20:20
Ο τυπος ήταν από την Κορυτσά. Αξιοσημείωτο είναι ότι δεν αναφέρει καν την παρουσία Βλάχων. Μήπως επειδή ήταν εποχικοί;![]()
που θεωρεί Έλληνες τους Αλβανούς ή θα είναι κάποιος αλβανιστής.
![]()
Ή ίσως γιατί για τους Αλβανούς έχει ενστερνιστεί την πελασγική θεωρία , ενώ για τους Βλάχους δεν έχει μάθει πως είναι εκλατινισμένοι Έλληνες και κομπλάρει.Κατσαρίδης έγραψε: 04 Απρ 2021, 20:40Σίγουρα το πρώτο. Ομως αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι δεν αναφέρει την παρουσία βλαχόφωνων στην πόλη. Ισως γιατί ήταν πολυ λίγοι, αλλά ακόμη και τους αθίγγανους αναφέρει.Ζαποτέκος έγραψε: 04 Απρ 2021, 20:33Α, μπα . Κάτι άλλο παίζει. Ή είναι ελληνόψυχοςΚατσαρίδης έγραψε: 04 Απρ 2021, 20:20
Ο τυπος ήταν από την Κορυτσά. Αξιοσημείωτο είναι ότι δεν αναφέρει καν την παρουσία Βλάχων. Μήπως επειδή ήταν εποχικοί;![]()
που θεωρεί Έλληνες τους Αλβανούς ή θα είναι κάποιος αλβανιστής.
![]()
Όχι ρε δεν είναι κανένα βιβλίο παραϊστορίας. Σοβαρό έργο είναι. Όταν περιγραφει γλωσσικά αλλες περιοχές όπως τη Μοσχόπολη αναφέρει την παρουσία βλαχοφωνων. Δεν έβαλα τυχαία το παραπάνω απόσπασμα. Μου φάνηκε παράξενο γιατί και σήμερα υπάρχουν λίγοι Βλάχοι εκεί.Ζαποτέκος έγραψε: 04 Απρ 2021, 20:48 Ή ίσως γιατί για τους Αλβανούς έχει ενστερνιστεί την πελασγική θεωρία , ενώ για τους Βλάχους δεν έχει μάθει πως είναι εκλατινισμένοι Έλληνες και κομπλάρει.![]()
![]()
Θα το μάθει και θα τους αναφέρει σε επόμενη έκδοση.
![]()
Διαβάζοντάς το παλιότερα, σχημάτισα την άποψη πως πρόκειται για ελληνομαθή ''αλβανιστή'' κυρίως λόγω του χωρισμού των εθνοτήτων με βάση τη γλώσσα. Βέβαια, μιας και πρόκειται για σχολικό βιβλίο που χρειαζόταν άδεια από το αντίστοιχο οθωμανικό υπουργείο, δεν μπορώ να ξέρω τι περιορισμούς μπορεί να είχε ο συγγραφέας.Ζαποτέκος έγραψε: 04 Απρ 2021, 20:48Ή ίσως γιατί για τους Αλβανούς έχει ενστερνιστεί την πελασγική θεωρία , ενώ για τους Βλάχους δεν έχει μάθει πως είναι εκλατινισμένοι Έλληνες και κομπλάρει.Κατσαρίδης έγραψε: 04 Απρ 2021, 20:40Σίγουρα το πρώτο. Ομως αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι δεν αναφέρει την παρουσία βλαχόφωνων στην πόλη. Ισως γιατί ήταν πολυ λίγοι, αλλά ακόμη και τους αθίγγανους αναφέρει.Ζαποτέκος έγραψε: 04 Απρ 2021, 20:33
Α, μπα . Κάτι άλλο παίζει. Ή είναι ελληνόψυχοςπου θεωρεί Έλληνες τους Αλβανούς ή θα είναι κάποιος αλβανιστής.
![]()
![]()
![]()
Θα το μάθει και θα τους αναφέρει σε επόμενη έκδοση.
![]()
Γιατί ομως δεν αναφέρει καθόλου την παρουσία βλαχοφωνων στην πόλη; Λόγω του ότι ήταν ελάχιστοι ή εποχικοί; Εκτος κι αν ήρθαν ολοι αργότερα. Πολλοί βλάχοι από την Ελλάδα έβοσκαν εκεί τα κοπάδια τους (επι μεσοπολέμου κάποιοι εγκατασταθηκαν και μόνιμα) και εγκλωβίστηκαν με το κλείσιμο των συνόρων. Σήμερα το παίζουν ντόπιοι.Παλαιοελλαδίτης έγραψε: 08 Απρ 2021, 12:38 Διαβάζοντάς το παλιότερα, σχημάτισα την άποψη πως πρόκειται για ελληνομαθή ''αλβανιστή'' κυρίως λόγω του χωρισμού των εθνοτήτων με βάση τη γλώσσα. Βέβαια, μιας και πρόκειται για σχολικό βιβλίο που χρειαζόταν άδεια από το αντίστοιχο οθωμανικό υπουργείο, δεν μπορώ να ξέρω τι περιορισμούς μπορεί να είχε ο συγγραφέας.
Κάποια στιγμή πρέπει να κοιτάξω τι γράφει ο Κουκούδης. Πάντως νομίζω πως στις αρχές του 20ού αιώνα, αρκετοί βλαχόφωνοι της Κορυτσάς ήταν σχετικά πρόσφατοι στην πόλη και ήταν κυρίως ρουμανόβλαχοι από τριγύρω περιοχές.Κατσαρίδης έγραψε: 08 Απρ 2021, 12:48 Γιατί ομως δεν αναφέρει καθόλου την παρουσία βλαχοφωνων στην πόλη; Λόγω του ότι ήταν ελάχιστοι ή εποχικοί; Εκτος κι αν ήρθαν ολοι αργότερα. Πολλοί βλάχοι από την Ελλάδα έβοσκαν εκεί τα κοπάδια τους (επι μεσοπολέμου κάποιοι εγκατασταθηκαν και μόνιμα) και εγκλωβίστηκαν με το κλείσιμο των συνόρων. Σήμερα το παίζουν ντόπιοι.

