Re: Είναι ο Κυκλαδικός πολιτισμός Ελληνικός;
Δημοσιεύτηκε: 05 Μάιος 2019, 13:23
Που κολλάει αυτό; Σου άρεσε η αλλοτινή τάπα γιατί γλυκαθηκε το εθνικι μέσα σου;
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Καλό μου παιδί, κάτι έχεις μπλέξει σχετικά με τον εθνικισμό.Ζενίθεδρος έγραψε: 05 Μάιος 2019, 13:23 Που κολλάει αυτό; Σου άρεσε η αλλοτινή τάπα γιατί γλυκαθηκε το εθνικι μέσα σου;
Οπότε, μάσα το σανό της ιδεολογίας στην οποία αναφέρθηκα και όταν καταφέρεις να διακρίνεις κάποια πράγματα, θα σου δώσω και βελανίδια.ΓΑΛΗ έγραψε: 10 Φεβ 2019, 12:11 Οι Κινέζοι, Ασσύριοι, Βαβυλώνιοι, Αιγύπτιοι, Ινδοί κλπ είχαν πολιτισμό χιλιάδες χρόνια πριν βγει στο προσκήνιο η κλασσική περίοδος των Ελλήνων. Για να το θέσω πιο κυνικά, όταν αυτοί έκαναν "επώνυμο" πολιτισμό (και όχι γενικώς και αορίστως κάποια μορφή αρχιτεκτονικής, τέχνης, φιλοσοφίας κλπ) οι Έλληνες έτρωγαν βελανίδια.
Αυτό που προσέφερε ο Ελληνικός πολιτισμός ήταν μία πολύ σημαντική διαφοροποίηση στα μέχρι τότε δεδομένα, που ήταν κοινά σε όλες αυτές τις δυναστείες.
Εγώ θα' λεγα να αφήσουμε τους κυκλαδίτες και την κληρονομιά τους στο ασφαλές πεδίο της αοριστίας.Κουρκούας έγραψε: 05 Μάιος 2019, 13:42 Καλά, εφόσο οι κυκλαδίτες δεν άφησαν άλλους απογόνους να διεκδικήσουν την κληρονομιά τους, μπορούμε να τους υιοθετήσουμε εμείς χωρίς να χρειάζεται διακρατική συμφωνία, και να ονομάσουμε τον πολιτισμό τους επίτιμο ελληνικό.
https://www.tovima.gr/2008/11/24/opinio ... ko-ethnos/Το κομβικό ζήτημα εδώ είναι να διακρίνει κανείς το έθνος από την εθνότητα και κατόπιν να τα συσχετίσει μέσω του εθνικισμού. Εθνότητες, δηλαδή πολιτισμικές ομάδες, υπάρχουν ανέκαθεν. Το έθνος όμως υπάρχει εντός της νεωτερικότητας (συμβατικά από τα μέσα του 18ου αιώνα). Εθνος είναι η πολιτικοποιημένη εθνότητα που διεκδικεί και κατοχυρώνει το δικό της κράτος μέσω του εθνικισμού και των θεσμικών του εκφράσεων (εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα, διανοούμενοι, Τύπος κ.λπ.)
Η πολιτικοποιημένη ομάδα που διεκδικεί κατοχύρωση του δικού της κράτους, χωρίς εθνικά/πολιτισμικά σημεία αναφοράς, τι είναι;Γαληνός έγραψε: 05 Μάιος 2019, 15:30https://www.tovima.gr/2008/11/24/opinio ... ko-ethnos/Το κομβικό ζήτημα εδώ είναι να διακρίνει κανείς το έθνος από την εθνότητα και κατόπιν να τα συσχετίσει μέσω του εθνικισμού. Εθνότητες, δηλαδή πολιτισμικές ομάδες, υπάρχουν ανέκαθεν. Το έθνος όμως υπάρχει εντός της νεωτερικότητας (συμβατικά από τα μέσα του 18ου αιώνα). Εθνος είναι η πολιτικοποιημένη εθνότητα που διεκδικεί και κατοχυρώνει το δικό της κράτος μέσω του εθνικισμού και των θεσμικών του εκφράσεων (εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα, διανοούμενοι, Τύπος κ.λπ.)
μετανεωτερικότητα ή αλλιώς πολυπολιτισμικό κράτος ή αλλιώς αυτό που ως ένα βαθμό, βιώνουμε σήμεραΓΑΛΗ έγραψε: 05 Μάιος 2019, 15:43Η πολιτικοποιημένη ομάδα που διεκδικεί κατοχύρωση του δικού της κράτους, χωρίς εθνικά/πολιτισμικά σημεία αναφοράς, τι είναι;Γαληνός έγραψε: 05 Μάιος 2019, 15:30https://www.tovima.gr/2008/11/24/opinio ... ko-ethnos/Το κομβικό ζήτημα εδώ είναι να διακρίνει κανείς το έθνος από την εθνότητα και κατόπιν να τα συσχετίσει μέσω του εθνικισμού. Εθνότητες, δηλαδή πολιτισμικές ομάδες, υπάρχουν ανέκαθεν. Το έθνος όμως υπάρχει εντός της νεωτερικότητας (συμβατικά από τα μέσα του 18ου αιώνα). Εθνος είναι η πολιτικοποιημένη εθνότητα που διεκδικεί και κατοχυρώνει το δικό της κράτος μέσω του εθνικισμού και των θεσμικών του εκφράσεων (εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα, διανοούμενοι, Τύπος κ.λπ.)
Αντιεθνική εθνότητα;
Ιδεολογική οντότητα;
Κρατική οργάνωση;
Λαός;
...Κάτι άλλο;
δεν υπάρχουν κανόνες,ΓΑΛΗ έγραψε: 05 Μάιος 2019, 16:00 Το παραπάνω ερώτημα γίνεται επειδή στο λινκ που παραπέμπει το κείμενο, υπάρχει και μία άλλη άποψη. "Το ελληνικό έθνος είναι όντως δημιούργημα του «ελληνικού διαφωτισμού», δεν αποτελεί όμως μια αυθαίρετη, μονοσήμαντη και προ-διαγεγραμμένη κατασκευή, αλλά μια ιστορική ζωντανή πραγματικότητα.".
Το να παρουσιάζεται λοιπόν ως κανών, μόνον η μία θεωρητική προσέγγιση δεν είναι και το άκρον της αντικειμενικότητας.![]()
Προσωπικώς, δεν ψάχνομαι στους δογματικούς κανόνες.
Μ' ενδιαφέρει η λεπτομερής ανάλυση της κάθε άποψης και όχι τα τσιτάτα.
Ο Μακρυγιάννης το ομολόγησε πολύ πριν από τον Σκουρλέτη: «Εάν δεν φάγομεν ημείς, ας πάει κατά διαόλου η ελευθερία».
Δεν διαφωνώ σε κάτι από αυτά αλλά δεν νομίζω ότι η εποχή του Περικλή τελείωσε με τους ύστερους Βυζαντινούς και μετέπειτα χριστινών οθωμανών που ζούσαν στο ελλαδικό γεωγραφικό χώρο ή πέριξ αυτού, μόνον στην Ελλάδα. Αυτό ήταν κάτι που συνέβη σε όλη την Ευρώπη. Το ότι στην Ελλάδα παγιώθηκε η βυζαντινή περίοδος ως μία σκοτεινή εποχή σε αντίθεση με την ευρύτητα πνεύματος των καθολικών της Ευρώπης, είναι μια από τις κωμικές εκφάνσεις της μεταπολιτευτικής ιδεολογίας, σε μία προσπάθεια αποσύνδεσης από το τρίπτυχο "πατρίς-θρησκεία-οικογένεια". Όση σχέση έχει ο σημερινός νεοέλληνας με την εποχή του Περικλή, άλλη τόση έχει και ο νεοϊταλός με τη Ρώμη της εποχής του Ιούλιου Καίσαρα. Και σε όλα τα κράτη, είναι άλλη η νοοτροπία των μητροπόλεων και άλλη της ευρύτερης επαρχίας του κάθε κράτους. Τα υπόλοιπα είναι προκρούστειες προσπάθειες προσαρμογής ανάλογα με την ιδεολογικοπολιτική προσέγγιση του καθένα.Γαληνός έγραψε: 05 Μάιος 2019, 16:48μετανεωτερικότητα ή αλλιώς πολυπολιτισμικό κράτος ή αλλιώς αυτό που ως ένα βαθμό, βιώνουμε σήμεραΓΑΛΗ έγραψε: 05 Μάιος 2019, 15:43Η πολιτικοποιημένη ομάδα που διεκδικεί κατοχύρωση του δικού της κράτους, χωρίς εθνικά/πολιτισμικά σημεία αναφοράς, τι είναι;
Αντιεθνική εθνότητα;
Ιδεολογική οντότητα;
Κρατική οργάνωση;
Λαός;
...Κάτι άλλο;
εάν πετύχει και κυριαρχήσει, μένει να φανεί (και θα οριστεί κάπως μεταγενέστερα)
εάν αποτύχει, θα αντικατασταθεί από κάτι άλλο
Το έθνος όμως υπάρχει εντός της νεωτερικότητας, εννοεί μετά τον 18ο αιώνα και ως έθνος-κράτος με έναν κυρίαρχο πολιτισμό (τον νεοελληνικό)]
δεν υπάρχουν κανόνες,ΓΑΛΗ έγραψε: 05 Μάιος 2019, 16:00 Το παραπάνω ερώτημα γίνεται επειδή στο λινκ που παραπέμπει το κείμενο, υπάρχει και μία άλλη άποψη. "Το ελληνικό έθνος είναι όντως δημιούργημα του «ελληνικού διαφωτισμού», δεν αποτελεί όμως μια αυθαίρετη, μονοσήμαντη και προ-διαγεγραμμένη κατασκευή, αλλά μια ιστορική ζωντανή πραγματικότητα.".
Το να παρουσιάζεται λοιπόν ως κανών, μόνον η μία θεωρητική προσέγγιση δεν είναι και το άκρον της αντικειμενικότητας.![]()
Προσωπικώς, δεν ψάχνομαι στους δογματικούς κανόνες.
Μ' ενδιαφέρει η λεπτομερής ανάλυση της κάθε άποψης και όχι τα τσιτάτα.
και αυτή η άποψη, δεν λέει κάτι εντελώς διαφορετικό, ειναι όντως μια ιστορική ζωντανή πραγματικότητα ούτε μονοσήμαντη, ούτε αυθαίρετη
Εάν θες την άποψη μου, ο (νέο) ελληνικός πολιτισμός είναι μείγμα διαφόρων πολιτισμών (εθνικοτήτων) που οι απαρχές τους χάνονται στο βάθος του χρόνου. Όμως αυτό που κυριαρχεί ή εν τέλει έχει επικρατήσει, δεν είναι η εποχή του Περικλή, αλλά οι αντιλήψεις, τα ήθη και έθιμα και η νοοτροπία των ύστερων Βυζαντινών και μετέπειτα χριστινών οθωμανών που ζούσαν στο ελλαδικό γεωγραφικό χώρο ή πέριξ αυτού. Μετά τον ελληνικό διαφωτισμό και την ελληνική επανάσταση, μετουσιώθηκε σε ελληνική συνείδηση και σύγχρονο ελληνικό κράτος με όλα τα καλά και τα άσχημα των κοντινών προγόνων μας.
γνήσιο παράδειγμα νεοελληνισμού:
http://www.kathimerini.gr/974154/opinio ... kaintoyriaΟ Μακρυγιάννης το ομολόγησε πολύ πριν από τον Σκουρλέτη: «Εάν δεν φάγομεν ημείς, ας πάει κατά διαόλου η ελευθερία».
Όλως τυχαίως, οι κοσμοπολίτες της διασποράς τόσο στην Κωνσταντινούπολη όσο και τη Σμύρνη ή την Αλεξάνδρεια, δεν ήταν εχθρικά διακείμενοι απέναντι στο Βυζάντιο... αντιθέτως.Το Δημόσιο στελεχώθηκε από τους λιγότερο μορφωμένους Ελληνες, κυρίως δε από όσους έβλεπαν τον κόσμο του καιρού τους με την περιορισμένη ματιά του ανθρώπου που μεγάλωσε σε κάποια επαρχία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Ο μεγάλος ελληνισμός της Κωνσταντινούπολης, ό,τι πιο προωθημένο διέθετε τότε η Ελλάδα, αποκλείσθηκε. Ο Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος δεν διοριζόταν στο πανεπιστήμιο για χρόνια ως ετερόχθων.
Καλύτερα νομίζω είναι να επιχειρηματολογήσει κανείς για το αντίθετο. Ή εναλλακτικά να δοκιμάσει να ανοίξει κανένα βιβλίο.ST48410 έγραψε: 04 Μάιος 2019, 13:48 Με αφορμή το σχόλιο του Beria σε άλλο θέμα viewtopic.php?f=92&t=10959&start=105 καλούνται οι φίλοι γνώστες της εποχής εκείνης να επιχειρηματολογήσουν σχετικά με το αν ο Κυκλαδικός πολιτισμός μπορεί να χαρακτηρισθεί ως Ελληνικός και τι σημαίνει αυτό.
Έτσι κι αλλιώς μέρος του κυκλαδικού πολιτισμού, η υστεροκυκλαδική περίοδος , είναι ελληνικό. Ομοίως και η μετανακτορική περίοδος στην Κρήτη.Dwarven Blacksmith έγραψε: 05 Μάιος 2019, 17:10 Για κάποιο λόγο στο νήμα η ερώτηση "Είναι ο Κυκλαδικός πολιτισμός Ελληνικός;" φαίνεται να εναλλάσεται απρόσκοπτα με την ερώτηση "ήταν οι Κυκλαδίτες μέρος του Ελληνικού έθνους", χωρίς καμία έγνοια.
Λοιπόν πιστεύω τα εθνίκια έχουν πιο πολύ δίκιο σ' αυτό το νήμα. Για μένα μέχρι αποδείξεως του εναντίου οι πολιτισμοί ενώνονται όπως οι παραπόταμοι, δεν χάνονται.
