!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Η Έξοδος των Εβραίων είναι μύθος;
-
Keyser Soze
- Δημοσιεύσεις: 2807
- Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 15:22
Re: Η Έξοδος των Εβραίων είναι μύθος;
Υπάρχουν σημαντικές ομοιότητες μεταξύ του "Μεγάλου Ύμνου του Aten"(http://www.touregypt.net/hymntoaten.htm) και του Ψαλμού 104 στην Παλαιά Διαθήκη. Αρα υπήρχε καποια επιρροή απο τον Ακενατον.....
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Keyser Soze την 11 Οκτ 2018, 17:36, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Η Έξοδος των Εβραίων είναι μύθος;
Εδώ οι κομμουνιστές μας έχουν πρήξει στα παραμύθια για γεγονότα που έγιναν πριν μερικές δεκαετίες.μίστερ μαξ έγραψε: 10 Οκτ 2018, 12:24 Γελα και το παρδαλο κατσίκι με τα παραμύθια που πιστεύουν οι χριστιανοί. Το ζήτημα ομως ειναι να συνεχίσουμε να τα πιστεύουμε γιατι σε αυτά βασίζεται ο εθνικισμος.
- μίστερ μαξ
- Μέλη που αποχώρησαν
- Δημοσιεύσεις: 9289
- Εγγραφή: 05 Ιούλ 2018, 11:18
Re: Η Έξοδος των Εβραίων είναι μύθος;
οπως πκοιο;Μηχανικός έγραψε: 13 Οκτ 2018, 10:40Εδώ οι κομμουνιστές μας έχουν πρήξει στα παραμύθια για γεγονότα που έγιναν πριν μερικές δεκαετίες.μίστερ μαξ έγραψε: 10 Οκτ 2018, 12:24 Γελα και το παρδαλο κατσίκι με τα παραμύθια που πιστεύουν οι χριστιανοί. Το ζήτημα ομως ειναι να συνεχίσουμε να τα πιστεύουμε γιατι σε αυτά βασίζεται ο εθνικισμος.![]()
Αντι-Πουτιν, Αντι-Ζελενσκυ
Τα κράτη ματώνουν της γειτονιας τον χάρτη
Τα κράτη ματώνουν της γειτονιας τον χάρτη
Re: Η Έξοδος των Εβραίων είναι μύθος;
Οι Ισραηλίτες βγήκαν απ' την Αίγυπτο ακολουθούμενοι και από αλλοεθνείς ( Αιγυπτίους κ.α. ) .
Δευτ. 23,8 οὐ βδελύξῃ Ἰδουμαῖον, ὅτι ἀδελφός σού ἐστιν· οὐ βδελύξῃ Αἰγύπτιον, ὅτι πάροικος ἐγένου ἐν τῇ γῇ αὐτοῦ·
Δευτ. 23,8 Δεν θα μισήσης όμως τον Ιδουμαίον *, διότι είναι αδελφός σου. Δεν θα μισήσης ακόμη ούτε τον Αιγύπτιον, διότι είχες φιλοξενηθή εις την χώραν του.
* Οι Ιδουμαίοι ( Εδωμίτες ) ήταν απόγονοι του Ησαύ , αδελφού του Ιακώβ.
Δευτ. 23,9 υἱοὶ ἐὰν γεννηθῶσιν αὐτοῖς, γενεᾷ τρίτῃ εἰσελεύσονται εἰς ἐκκλησίαν Κυρίου.
Δευτ. 23,9 Οι απόγονοι, οι οποίοι ενδεχομένως θα γεννηθούν από αυτούς, γενεά τρίτη, θα έχουν το δικαίωμα να εισέλθουν εις τας συγκεντρώσεις σας ενώπιον του Κυρίου, στον ναόν.
Εξ. 12,38 καὶ ἐπίμικτος πολὺς συνανέβη αὐτοῖς καὶ πρόβατα καὶ βόες καὶ κτήνη πολλὰ σφόδρα.
Εξ. 12,38 Μαζή με τους Ισραηλίτας έφυγε και άλλος ανάμικτος λαός από Αιγυπτίους και ετέρους αλλοεθνείς. Παρέλαβον δε οι Ισραηλίται μαζή των και τα πρόβατα και τα βόδια και τα κτήνη των, κοπάδια πολλά.
Λευ. 24,10 Καὶ ἐξῆλθεν υἱὸς γυναικὸς Ἰσραηλίτιδος, καὶ οὗτος ἦν υἱὸς Αἰγυπτίου ἐν τοῖς υἱοῖς Ἰσραήλ, καὶ ἐμαχέσαντο ἐν τῇ παρεμβολῇ ὁ ἐκ τῆς Ἰσραηλίτιδος καὶ ὁ ἄνθρωπος ὁ Ἰσραηλίτης·
Λευ. 24,10 Μαζή με τους Ισραηλίτας οι οποίοι έφυγαν από την Αίγυπτον εξήλθε και ο υιός μιας γυναικός Ισραηλίτιδος και Αιγυπτίου ανδρός. Ο υιός αυτός της Ισραηλίτιδος εφιλονείκησε και συνεπλάκη με ένα Ισραηλίτην.
Αρ. 11,4 Καὶ ὁ ἐπίμικτος ὁ ἐν αὐτοῖς ἐπεθύμησεν ἐπιθυμίαν, καὶ καθίσαντες ἔκλαιον καὶ οἱ υἱοὶ Ἰσραὴλ καὶ εἶπαν· τίς ἡμᾶς ψωμιεῖ κρέα;
Αρ. 11,4 Πολλοί Αιγύπτιοι αναμιχθέντες με τους Ισραηλίτας εις την έρημον και ακολουθήσαντες αυτούς εκυριεύθησαν από πολλάς υλικάς επιθυμίας. Εκάθισαν λοιπόν αυτοί, μαζή δε με αυτούς και οι Ισραηλίται, και έκλαιον και έλεγον· “ποιός θα μας δώση κρέας να φάγωμεν;
Δευτ. 23,8 οὐ βδελύξῃ Ἰδουμαῖον, ὅτι ἀδελφός σού ἐστιν· οὐ βδελύξῃ Αἰγύπτιον, ὅτι πάροικος ἐγένου ἐν τῇ γῇ αὐτοῦ·
Δευτ. 23,8 Δεν θα μισήσης όμως τον Ιδουμαίον *, διότι είναι αδελφός σου. Δεν θα μισήσης ακόμη ούτε τον Αιγύπτιον, διότι είχες φιλοξενηθή εις την χώραν του.
* Οι Ιδουμαίοι ( Εδωμίτες ) ήταν απόγονοι του Ησαύ , αδελφού του Ιακώβ.
Δευτ. 23,9 υἱοὶ ἐὰν γεννηθῶσιν αὐτοῖς, γενεᾷ τρίτῃ εἰσελεύσονται εἰς ἐκκλησίαν Κυρίου.
Δευτ. 23,9 Οι απόγονοι, οι οποίοι ενδεχομένως θα γεννηθούν από αυτούς, γενεά τρίτη, θα έχουν το δικαίωμα να εισέλθουν εις τας συγκεντρώσεις σας ενώπιον του Κυρίου, στον ναόν.
Εξ. 12,38 καὶ ἐπίμικτος πολὺς συνανέβη αὐτοῖς καὶ πρόβατα καὶ βόες καὶ κτήνη πολλὰ σφόδρα.
Εξ. 12,38 Μαζή με τους Ισραηλίτας έφυγε και άλλος ανάμικτος λαός από Αιγυπτίους και ετέρους αλλοεθνείς. Παρέλαβον δε οι Ισραηλίται μαζή των και τα πρόβατα και τα βόδια και τα κτήνη των, κοπάδια πολλά.
Λευ. 24,10 Καὶ ἐξῆλθεν υἱὸς γυναικὸς Ἰσραηλίτιδος, καὶ οὗτος ἦν υἱὸς Αἰγυπτίου ἐν τοῖς υἱοῖς Ἰσραήλ, καὶ ἐμαχέσαντο ἐν τῇ παρεμβολῇ ὁ ἐκ τῆς Ἰσραηλίτιδος καὶ ὁ ἄνθρωπος ὁ Ἰσραηλίτης·
Λευ. 24,10 Μαζή με τους Ισραηλίτας οι οποίοι έφυγαν από την Αίγυπτον εξήλθε και ο υιός μιας γυναικός Ισραηλίτιδος και Αιγυπτίου ανδρός. Ο υιός αυτός της Ισραηλίτιδος εφιλονείκησε και συνεπλάκη με ένα Ισραηλίτην.
Αρ. 11,4 Καὶ ὁ ἐπίμικτος ὁ ἐν αὐτοῖς ἐπεθύμησεν ἐπιθυμίαν, καὶ καθίσαντες ἔκλαιον καὶ οἱ υἱοὶ Ἰσραὴλ καὶ εἶπαν· τίς ἡμᾶς ψωμιεῖ κρέα;
Αρ. 11,4 Πολλοί Αιγύπτιοι αναμιχθέντες με τους Ισραηλίτας εις την έρημον και ακολουθήσαντες αυτούς εκυριεύθησαν από πολλάς υλικάς επιθυμίας. Εκάθισαν λοιπόν αυτοί, μαζή δε με αυτούς και οι Ισραηλίται, και έκλαιον και έλεγον· “ποιός θα μας δώση κρέας να φάγωμεν;
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Η Έξοδος των Εβραίων είναι μύθος;
Μια ομοιότητα των ομηρικών επών με τα παλαιότερα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης ( ή και όλη την Παλαιά διαθήκη - δεν το έχω ψάξει ενδελεχώς
) είναι πως ο ποταμός Νείλος δεν αναφέρεται με το γνωστό του όνομα.
Ο Όμηρος τον αποκαλεί "Αίγυπτος" ( αρσενικό : ο Αίγυπτος ).
Στην Αγία Γραφή ο Νείλος δεν αναφέρεται με το όνομά του αλλά ως "ποταμός της Αιγύπτου" (Γένεση 15,18 : ἀπὸ τοῦ ποταμοῦ Αἰγύπτου ἕως τοῦ ποταμοῦ τοῦ μεγάλου, ποταμοῦ Εὐφράτου / Αμώς 8,8 και 9,5 : καὶ ἀναβήσεται ὡς ποταμὸς συντέλεια καὶ καταβήσεται ὡς ποταμὸς Αἰγύπτου ), ως "ποταμός" (Γένεση 41,1, Έξοδος 1,22 και 2,3-5 και 7,15 , Ησαΐας 19,6-7 ) και ως "Γηών" ( Ιερεμίας 2,18 : καὶ νῦν τί σοι καὶ τῇ ὁδῷ Αἰγύπτου τοῦ πιεῖν ὕδωρ Γηῶν; καὶ τί σοι καὶ τῇ ὁδῷ Ἀσσυρίων τοῦ πιεῖν ὕδωρ ποταμῶν ).
https://orthodoxoiorizontes.gr/Eguklopa ... ikhs_1.htm
ΓΕΩΝ Ή ΓΗΩΝ Ή ΓΙΧΩΝ
Ο Γεών (Γηών, Γιχών) ήταν ο δεύτερος από τους τέσσερις ποταμούς, που διέρεαν τον "κήπο της Εδέμ" (Γένεση 2,13). Περικύκλωνε όλη τη γη της Αιθιοπίας, όπως λέει το χωρίο της Γένεσης. Η Αγία Γραφή κάνει λόγο για μεγάλους ποταμούς της περιοχής αυτής, έτσι θα πρέπει να υποθέσουμε ότι ο ποταμός Γεών, θα πρέπει να είναι ο Νείλος, ο οποίος πηγάζει από τα βάθη της Αφρικής και αγκαλιάζει όλη την Ανατολική Αφρική. Ο Γεών (Γηών) με τα πλούσια νερά του αναφέρεται και στη Σοφία Σειράχ (Σοφία Σειράχ 24,27).
https://orthodoxoiorizontes.gr/Eguklopa ... ikhs_2.htm
Για μένα αυτό είναι μια απ' τις ενδείξεις πως τα παλαιότερα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης είναι τόσο παλαιά όσο τουλάχιστον τα Ομηρικά Έπη και δεν δημιουργήθηκαν τον 6ο αι. π.Χ. από το ιερατείο ή κάποιον βασιλιά. Εσάς ποια είναι η γνώμη σας ;
Ο Όμηρος τον αποκαλεί "Αίγυπτος" ( αρσενικό : ο Αίγυπτος ).
Στην Αγία Γραφή ο Νείλος δεν αναφέρεται με το όνομά του αλλά ως "ποταμός της Αιγύπτου" (Γένεση 15,18 : ἀπὸ τοῦ ποταμοῦ Αἰγύπτου ἕως τοῦ ποταμοῦ τοῦ μεγάλου, ποταμοῦ Εὐφράτου / Αμώς 8,8 και 9,5 : καὶ ἀναβήσεται ὡς ποταμὸς συντέλεια καὶ καταβήσεται ὡς ποταμὸς Αἰγύπτου ), ως "ποταμός" (Γένεση 41,1, Έξοδος 1,22 και 2,3-5 και 7,15 , Ησαΐας 19,6-7 ) και ως "Γηών" ( Ιερεμίας 2,18 : καὶ νῦν τί σοι καὶ τῇ ὁδῷ Αἰγύπτου τοῦ πιεῖν ὕδωρ Γηῶν; καὶ τί σοι καὶ τῇ ὁδῷ Ἀσσυρίων τοῦ πιεῖν ὕδωρ ποταμῶν ).
https://orthodoxoiorizontes.gr/Eguklopa ... ikhs_1.htm
ΓΕΩΝ Ή ΓΗΩΝ Ή ΓΙΧΩΝ
Ο Γεών (Γηών, Γιχών) ήταν ο δεύτερος από τους τέσσερις ποταμούς, που διέρεαν τον "κήπο της Εδέμ" (Γένεση 2,13). Περικύκλωνε όλη τη γη της Αιθιοπίας, όπως λέει το χωρίο της Γένεσης. Η Αγία Γραφή κάνει λόγο για μεγάλους ποταμούς της περιοχής αυτής, έτσι θα πρέπει να υποθέσουμε ότι ο ποταμός Γεών, θα πρέπει να είναι ο Νείλος, ο οποίος πηγάζει από τα βάθη της Αφρικής και αγκαλιάζει όλη την Ανατολική Αφρική. Ο Γεών (Γηών) με τα πλούσια νερά του αναφέρεται και στη Σοφία Σειράχ (Σοφία Σειράχ 24,27).
https://orthodoxoiorizontes.gr/Eguklopa ... ikhs_2.htm
Για μένα αυτό είναι μια απ' τις ενδείξεις πως τα παλαιότερα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης είναι τόσο παλαιά όσο τουλάχιστον τα Ομηρικά Έπη και δεν δημιουργήθηκαν τον 6ο αι. π.Χ. από το ιερατείο ή κάποιον βασιλιά. Εσάς ποια είναι η γνώμη σας ;
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
-
Γκουερινο 4
- Δημοσιεύσεις: 2302
- Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
- Phorum.gr user: Gouerino
Re: Η Έξοδος των Εβραίων είναι μύθος;
Αν οι Εβραίοι ζούσαν πραγματικά στην Αίγυπτο δεν θα έπρεπε να ξέρουν τον ποταμό με το αιγυπτιακό του όνομα;Ζαποτέκος έγραψε: 04 Μαρ 2022, 10:06 Μια ομοιότητα των ομηρικών επών με τα παλαιότερα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης ( ή και όλη την Παλαιά διαθήκη - δεν το έχω ψάξει ενδελεχώς) είναι πως ο ποταμός Νείλος δεν αναφέρεται με το γνωστό του όνομα.
Ο Όμηρος τον αποκαλεί "Αίγυπτος" ( αρσενικό : ο Αίγυπτος ).
Στην Αγία Γραφή ο Νείλος δεν αναφέρεται με το όνομά του αλλά ως "ποταμός της Αιγύπτου" (Γένεση 15,18 : ἀπὸ τοῦ ποταμοῦ Αἰγύπτου ἕως τοῦ ποταμοῦ τοῦ μεγάλου, ποταμοῦ Εὐφράτου / Αμώς 8,8 και 9,5 : καὶ ἀναβήσεται ὡς ποταμὸς συντέλεια καὶ καταβήσεται ὡς ποταμὸς Αἰγύπτου ), ως "ποταμός" (Γένεση 41,1, Έξοδος 1,22 και 2,3-5 και 7,15 , Ησαΐας 19,6-7 ) και ως "Γηών" ( Ιερεμίας 2,18 : καὶ νῦν τί σοι καὶ τῇ ὁδῷ Αἰγύπτου τοῦ πιεῖν ὕδωρ Γηῶν; καὶ τί σοι καὶ τῇ ὁδῷ Ἀσσυρίων τοῦ πιεῖν ὕδωρ ποταμῶν ).
https://orthodoxoiorizontes.gr/Eguklopa ... ikhs_1.htm
ΓΕΩΝ Ή ΓΗΩΝ Ή ΓΙΧΩΝ
Ο Γεών (Γηών, Γιχών) ήταν ο δεύτερος από τους τέσσερις ποταμούς, που διέρεαν τον "κήπο της Εδέμ" (Γένεση 2,13). Περικύκλωνε όλη τη γη της Αιθιοπίας, όπως λέει το χωρίο της Γένεσης. Η Αγία Γραφή κάνει λόγο για μεγάλους ποταμούς της περιοχής αυτής, έτσι θα πρέπει να υποθέσουμε ότι ο ποταμός Γεών, θα πρέπει να είναι ο Νείλος, ο οποίος πηγάζει από τα βάθη της Αφρικής και αγκαλιάζει όλη την Ανατολική Αφρική. Ο Γεών (Γηών) με τα πλούσια νερά του αναφέρεται και στη Σοφία Σειράχ (Σοφία Σειράχ 24,27).
https://orthodoxoiorizontes.gr/Eguklopa ... ikhs_2.htm
Για μένα αυτό είναι μια απ' τις ενδείξεις πως τα παλαιότερα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης είναι τόσο παλαιά όσο τουλάχιστον τα Ομηρικά Έπη και δεν δημιουργήθηκαν τον 6ο αι. π.Χ. από το ιερατείο ή κάποιον βασιλιά. Εσάς ποια είναι η γνώμη σας ;![]()
Από την στιγμή που τον ονομάζουν Αίγυπτο σημαίνει ότι το όνομα το πήραν από τους Έλληνες
Re: Η Έξοδος των Εβραίων είναι μύθος;
Στην wiki λέει : In the ancient Egyptian language, the Nile is called Ḥ'pī (Hapy) or Iteru, meaning "river".Γκουερινο 4 έγραψε: 04 Μαρ 2022, 10:44Αν οι Εβραίοι ζούσαν πραγματικά στην Αίγυπτο δεν θα έπρεπε να ξέρουν τον ποταμό με το αιγυπτιακό του όνομα;Ζαποτέκος έγραψε: 04 Μαρ 2022, 10:06 Μια ομοιότητα των ομηρικών επών με τα παλαιότερα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης ( ή και όλη την Παλαιά διαθήκη - δεν το έχω ψάξει ενδελεχώς) είναι πως ο ποταμός Νείλος δεν αναφέρεται με το γνωστό του όνομα.
Ο Όμηρος τον αποκαλεί "Αίγυπτος" ( αρσενικό : ο Αίγυπτος ).
Στην Αγία Γραφή ο Νείλος δεν αναφέρεται με το όνομά του αλλά ως "ποταμός της Αιγύπτου" (Γένεση 15,18 : ἀπὸ τοῦ ποταμοῦ Αἰγύπτου ἕως τοῦ ποταμοῦ τοῦ μεγάλου, ποταμοῦ Εὐφράτου / Αμώς 8,8 και 9,5 : καὶ ἀναβήσεται ὡς ποταμὸς συντέλεια καὶ καταβήσεται ὡς ποταμὸς Αἰγύπτου ), ως "ποταμός" (Γένεση 41,1, Έξοδος 1,22 και 2,3-5 και 7,15 , Ησαΐας 19,6-7 ) και ως "Γηών" ( Ιερεμίας 2,18 : καὶ νῦν τί σοι καὶ τῇ ὁδῷ Αἰγύπτου τοῦ πιεῖν ὕδωρ Γηῶν; καὶ τί σοι καὶ τῇ ὁδῷ Ἀσσυρίων τοῦ πιεῖν ὕδωρ ποταμῶν ).
https://orthodoxoiorizontes.gr/Eguklopa ... ikhs_1.htm
ΓΕΩΝ Ή ΓΗΩΝ Ή ΓΙΧΩΝ
Ο Γεών (Γηών, Γιχών) ήταν ο δεύτερος από τους τέσσερις ποταμούς, που διέρεαν τον "κήπο της Εδέμ" (Γένεση 2,13). Περικύκλωνε όλη τη γη της Αιθιοπίας, όπως λέει το χωρίο της Γένεσης. Η Αγία Γραφή κάνει λόγο για μεγάλους ποταμούς της περιοχής αυτής, έτσι θα πρέπει να υποθέσουμε ότι ο ποταμός Γεών, θα πρέπει να είναι ο Νείλος, ο οποίος πηγάζει από τα βάθη της Αφρικής και αγκαλιάζει όλη την Ανατολική Αφρική. Ο Γεών (Γηών) με τα πλούσια νερά του αναφέρεται και στη Σοφία Σειράχ (Σοφία Σειράχ 24,27).
https://orthodoxoiorizontes.gr/Eguklopa ... ikhs_2.htm
Για μένα αυτό είναι μια απ' τις ενδείξεις πως τα παλαιότερα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης είναι τόσο παλαιά όσο τουλάχιστον τα Ομηρικά Έπη και δεν δημιουργήθηκαν τον 6ο αι. π.Χ. από το ιερατείο ή κάποιον βασιλιά. Εσάς ποια είναι η γνώμη σας ;![]()
Από την στιγμή που τον ονομάζουν Αίγυπτο σημαίνει ότι το όνομα το πήραν από τους Έλληνες
Και αν δεις στις περισσότερες απ' τις παραπάνω παραπομπές οι Εβραίοι ονομάζουν τον Νείλο απλώς "ποταμό" !
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
-
Γκουερινο 4
- Δημοσιεύσεις: 2302
- Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
- Phorum.gr user: Gouerino
Re: Η Έξοδος των Εβραίων είναι μύθος;
Έφερες χωριο από την παλαιά διαθήκη που λέει από του ποταμού Αιγύπτου ως τον ευφρατηΖαποτέκος έγραψε: 04 Μαρ 2022, 10:50Στην wiki λέει : In the ancient Egyptian language, the Nile is called Ḥ'pī (Hapy) or Iteru, meaning "river".Γκουερινο 4 έγραψε: 04 Μαρ 2022, 10:44Αν οι Εβραίοι ζούσαν πραγματικά στην Αίγυπτο δεν θα έπρεπε να ξέρουν τον ποταμό με το αιγυπτιακό του όνομα;Ζαποτέκος έγραψε: 04 Μαρ 2022, 10:06 Μια ομοιότητα των ομηρικών επών με τα παλαιότερα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης ( ή και όλη την Παλαιά διαθήκη - δεν το έχω ψάξει ενδελεχώς) είναι πως ο ποταμός Νείλος δεν αναφέρεται με το γνωστό του όνομα.
Ο Όμηρος τον αποκαλεί "Αίγυπτος" ( αρσενικό : ο Αίγυπτος ).
Στην Αγία Γραφή ο Νείλος δεν αναφέρεται με το όνομά του αλλά ως "ποταμός της Αιγύπτου" (Γένεση 15,18 : ἀπὸ τοῦ ποταμοῦ Αἰγύπτου ἕως τοῦ ποταμοῦ τοῦ μεγάλου, ποταμοῦ Εὐφράτου / Αμώς 8,8 και 9,5 : καὶ ἀναβήσεται ὡς ποταμὸς συντέλεια καὶ καταβήσεται ὡς ποταμὸς Αἰγύπτου ), ως "ποταμός" (Γένεση 41,1, Έξοδος 1,22 και 2,3-5 και 7,15 , Ησαΐας 19,6-7 ) και ως "Γηών" ( Ιερεμίας 2,18 : καὶ νῦν τί σοι καὶ τῇ ὁδῷ Αἰγύπτου τοῦ πιεῖν ὕδωρ Γηῶν; καὶ τί σοι καὶ τῇ ὁδῷ Ἀσσυρίων τοῦ πιεῖν ὕδωρ ποταμῶν ).
https://orthodoxoiorizontes.gr/Eguklopa ... ikhs_1.htm
ΓΕΩΝ Ή ΓΗΩΝ Ή ΓΙΧΩΝ
Ο Γεών (Γηών, Γιχών) ήταν ο δεύτερος από τους τέσσερις ποταμούς, που διέρεαν τον "κήπο της Εδέμ" (Γένεση 2,13). Περικύκλωνε όλη τη γη της Αιθιοπίας, όπως λέει το χωρίο της Γένεσης. Η Αγία Γραφή κάνει λόγο για μεγάλους ποταμούς της περιοχής αυτής, έτσι θα πρέπει να υποθέσουμε ότι ο ποταμός Γεών, θα πρέπει να είναι ο Νείλος, ο οποίος πηγάζει από τα βάθη της Αφρικής και αγκαλιάζει όλη την Ανατολική Αφρική. Ο Γεών (Γηών) με τα πλούσια νερά του αναφέρεται και στη Σοφία Σειράχ (Σοφία Σειράχ 24,27).
https://orthodoxoiorizontes.gr/Eguklopa ... ikhs_2.htm
Για μένα αυτό είναι μια απ' τις ενδείξεις πως τα παλαιότερα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης είναι τόσο παλαιά όσο τουλάχιστον τα Ομηρικά Έπη και δεν δημιουργήθηκαν τον 6ο αι. π.Χ. από το ιερατείο ή κάποιον βασιλιά. Εσάς ποια είναι η γνώμη σας ;![]()
Από την στιγμή που τον ονομάζουν Αίγυπτο σημαίνει ότι το όνομα το πήραν από τους Έλληνες
Και αν δεις στις περισσότερες απ' τις παραπάνω παραπομπές οι Εβραίοι ονομάζουν τον Νείλο απλώς "ποταμό" !
Αν ισχύει αυτό οι Εβραίοι αντέγραψαν την ελληνική ονομασία του ποταμού
Όπως και ναχει σίγουρα δεν έζησαν στην Αίγυπτο, γιατί τότε θα ξέραν τον ποταμό με το αιγυπτιακό του ονομα
-
Γκουερινο 4
- Δημοσιεύσεις: 2302
- Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
- Phorum.gr user: Gouerino
Re: Η Έξοδος των Εβραίων είναι μύθος;
Είναι ίδια περίπτωση με τους Έλληνες και τον Δούναβη και δνειπερο
Οι Έλληνες τους ήξεραν με τα ονόματα ιστρο και βορυσθενη
Αυτό σημαίνει πως ποτέ δεν έζησαν οι Έλληνες εκεί, πριν δήθεν κατέβουν στην Ελλάδα
Αν είχε συμβεί αυτό στην προφορική τους παράδοση θα είχαν σωθεί τα ντόπια ονόματα των δύο αυτών ποταμων
Οι Έλληνες τους ήξεραν με τα ονόματα ιστρο και βορυσθενη
Αυτό σημαίνει πως ποτέ δεν έζησαν οι Έλληνες εκεί, πριν δήθεν κατέβουν στην Ελλάδα
Αν είχε συμβεί αυτό στην προφορική τους παράδοση θα είχαν σωθεί τα ντόπια ονόματα των δύο αυτών ποταμων
-
Γκουερινο 4
- Δημοσιεύσεις: 2302
- Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
- Phorum.gr user: Gouerino
Re: Η Έξοδος των Εβραίων είναι μύθος;
Άρα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι Εβραίοι υιοθέτησαν το ελληνικό όνομα του ποταμού, κατά πάσα πιθανότητα από τα ομηρικά έπη,όταν αυτά διαδοθηκαν σε αρκετές περιοχές ,δηλαδή κάποιους αιώνες μετα
Το όνομα Νείλος υπάρχει ήδη στον ησιοδο
Το όνομα Νείλος υπάρχει ήδη στον ησιοδο
Re: Η Έξοδος των Εβραίων είναι μύθος;
Γκουερινο 4 έγραψε: 04 Μαρ 2022, 11:05 Άρα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι Εβραίοι υιοθέτησαν το ελληνικό όνομα του ποταμού, κατά πάσα πιθανότητα από τα ομηρικά έπη,όταν αυτά διαδοθηκαν σε αρκετές περιοχές ,δηλαδή κάποιους αιώνες μετα
Το όνομα Νείλος υπάρχει ήδη στον ησιοδο
Αν ισχύει αυτό που λέει η wiki πως οι Αιγύπτιοι τον έλεγαν "ποταμό", τότε και οι δύο λαοί το πήραν απ' τους Αιγύπτιους. Και μάλιστα στους Εβραίους ήταν πιο οικείος - άρα μάλλον είχαν ζήσει εκεί - αφού και αυτοί στα περισσότερα χωρία τον λένε σκέτο "ποταμό" και όχι "ποταμό ( της ) Αιγύπτου" . Ειδικά στην Έξοδο !Γκουερινο 4 έγραψε: 04 Μαρ 2022, 10:54 Έφερες χωριο από την παλαιά διαθήκη που λέει από του ποταμού Αιγύπτου ως τον ευφρατη
Αν ισχύει αυτό οι Εβραίοι αντέγραψαν την ελληνική ονομασία του ποταμού
Όπως και ναχει σίγουρα δεν έζησαν στην Αίγυπτο, γιατί τότε θα ξέραν τον ποταμό με το αιγυπτιακό του ονομα
Γκουερινο 4 έγραψε: 04 Μαρ 2022, 10:58 Είναι ίδια περίπτωση με τους Έλληνες και τον Δούναβη και δνειπερο
Οι Έλληνες τους ήξεραν με τα ονόματα ιστρο και βορυσθενη
Αυτό σημαίνει πως ποτέ δεν έζησαν οι Έλληνες εκεί, πριν δήθεν κατέβουν στην Ελλάδα
Αν είχε συμβεί αυτό στην προφορική τους παράδοση θα είχαν σωθεί τα ντόπια ονόματα των δύο αυτών ποταμων
Άρα είχαν ζήσει στον ποταμό Ντον αφού τον έλεγαν Τάναϊ .
Τα ονόματα Δνείπερος , Δνείστερος και Δούναβης είναι σκυθικά , δηλαδή ιρανικά . Οι Ιρανοί Σκύθες έφτασαν σε αυτές τις περιοχές πολύ αργότερα απ' την ελληνική κάθοδο. Φυσικό ήταν να μην τα λένε με αυτά τα ονόματα όπως έκαναν αργότερα : Δάναπρις , Δάναστρις , Δάνουβις.
Εξάλλου οι Έλληνες είχαν τα δικά τους "Δαν" : Δαναοί , Δαναϊδες , Δαναός , Δανάη , ποταμός Τάναος στην Λέρνα κ.λπ.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Η Έξοδος των Εβραίων είναι μύθος;
Ιεριχώ
Καταστροφή από τον Ισραήλ:
Κατά την τελευταία φάση της Μέσης Εποχής του Χαλκού οι κατοικίες καταστράφηκαν από πυρκαγιά. Σύμφωνα με αναξιόπιστα επιχειρήματα τής Βρετανής αρχαιολόγου Kenyon, η καταστροφή μπορεί πιθανότατα να συνδεθεί με την εκδίωξη των Υκσώς από την Αίγυπτο αλλά ίσως να οφείλεται και σε ενέργειες των ίδιων των Αιγυπτίων σε μια περίοδο ανάμεσα στο 1580 και 1560 π.Χ. Μπορεί εξάλλου να αποδοθεί σε ομάδες που εκτοπίστηκαν από την Αίγυπτο. Κατά την Αγία Γραφή όμως, η καταστροφή έγινε λίγο πριν από το 1400 π.Χ. από τους Ισραηλίτες. . Υπέρ της Αγίας Γραφής, συνηγορεί μεταξύ πολλών άλλων, και μια ραδιοχρονολόγηση που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα ξυλοκάρβουνου, και που έδωσε ενδείξεις ότι η καταστροφή της πόλης συντελέστηκε γύρω στο 1410 π.Χ.
https://www.oodegr.com/oode/istoria/mes ... eriho1.htm
Η πτώση τής Ιεριχώ και η Αγία Γραφή
Η αρχαιολογία επιβεβαιώνει την Αγία Γραφή
Συσχετίζοντας την καταστροφή της Ιεριχούς με άλλα ιστορικά γεγονότα που αναφέρονται στη Βίβλο θα πρέπει να την τοποθετήσουμε γύρω στο 1400 π.Χ. Θα ήταν λοιπόν αναμενόμενο να ανακαλυφθεί ένα στρώμα καταστροφής που να χρονολογείται σ’ αυτή την εποχή. Σύμφωνα όμως με τις μέχρι σήμερα μελέτες των ιστορικών που βασίζονται κατά κύριο λόγο στις ανακαλύψεις της Βρετανής αρχαιολόγου Kenyon, η πόλη της Ιεριχούς είχε καταστραφεί νωρίτερα.
Η άποψη της Kenyon είναι ότι την εποχή του Ιησού του Ναυή η πόλη της Ιεριχούς δεν υπήρχε, μαζί της δε συμφώνησαν και οι περισσότεροι αρχαιολόγοι. Η θέση αυτή βρήκε αντίθετους εκείνους που πιστεύουν στην ιστορική αλήθεια της Βίβλου. Πρόσφατα ο αρχαιολόγος Β. Wood, επανεξετάζοντας τα αρχαιολογικά δεδομένα της περιοχής, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η καταστροφή της Ιεριχούς χρονολογείται πράγματι το 1400 π.Χ. και διατύπωσε την άποψη ότι τα τελευταία 25 χρόνια οι μελετητές αμφισβήτησαν την ιστορική αξία των ιερών γραφών επηρεασμένοι από τη βαρύνουσα γνώμη της διακεκριμένης αρχαιολόγου. Στο έργο της επισημαίνει μια σειρά λάθη όσον αφορά το συλλογισμό και τους υπολογισμούς που την οδήγησαν σε μια πρωιμότερη χρονολόγηση της καταστροφής της πόλης. Είναι γνωστό ότι η χρονολόγηση των στρωμάτων μιας ανασκαφής βασίζεται κατά μεγάλο μέρος στην τυπολογία της κεραμικής η οποία συσχετίζεται με μια συγκεκριμένη ιστορική περίοδο. Οι αρχαιολογικές θέσεις εντάσσονται στο ίδιο ιστορικό πλαίσιο με άλλες που παρουσιάζουν αναλογίες στην κεραμική. Η Kenyon, υποστηρίζει ο Wood, έλαβε υπόψη της για τη χρονολόγηση του στρώματος IV, που σχετίζεται με την καταστροφή της πόλης, την απουσία ενός είδους κεραμικής εισηγμένης από την Κύπρο που συναντάται σε άλλες μεγάλες Παλαιστινιακές πόλεις στο 1500 - 1400 π.Χ. Έτσι οδηγήθηκε στο συμπέρασμα ότι την εποχή της εξάπλωσης αυτής της κεραμικής η πόλη της Ιεριχούς είχε ήδη καταστραφεί.
Το επιχείρημα αυτό δεν θεωρείται ικανοποιητικό από τον Αμερικανό αρχαιολόγο επειδή η Ιεριχώ ήταν την περίοδο αυτή μια μικρή πόλη, απομακρυσμένη από τις εμπορικές οδούς. Εξάλλου αμφισβητεί το πόσο αντιπροσωπευτικό ήταν το τμήμα που ανέσκαψε η Kenyon για ολόκληρη την πόλη και θεωρεί ότι η ανασκαφή περιορίζεται σε ένα τμήμα της πόλης με φτωχικές κατοικίες όπου θα ήταν αναμενόμενο να μη συναντήσει κανείς εισαγμένη και δαπανηρή κεραμική. Πέρα όμως από τη χρονολογική ταύτιση, ο Wood επεσήμανε και αντιστοιχίες μεταξύ των αρχαιολογικών ευρημάτων και της Βιβλικής περιγραφής. Η ίδια η Kenyon αναφέρεται στο εντυπωσιακό οχυρωματικό σύστημα της Ιεριχούς και στις πλίνθους που ανακάλυψε στους πρόποδες του λόφου, οι οποίες είχαν καταπέσει από τα ψηλότερα σημεία του τείχους. Ο Wood πιστεύει πως τα τείχη πραγματικά "σείστηκαν" σύμφωνα με τις βιβλικές αναφορές. Εξάλλου η Kenyon ανακάλυψε σε όλο τον ανασκαμμένο χώρο ένα στρώμα τέφρας βάθους ενός μέτρου που δηλώνει πως η πόλη καταστράφηκε από μεγάλη πυρκαγιά πράγμα που ενισχύει την ιστορική αλήθεια των γραφομένων στην Παλαιά Διαθήκη όταν οι Ισραηλίτες απέκτησαν πρόσβαση στην πόλη την έκαψαν μαζί με ό,τι υπήρχε μέσα σε αυτή.
Πώς εξηγείται όμως η ύπαρξη μιας μεγάλης ποσότητας σιταριού που βρέθηκε και αυτή αποτεφρωμένη στα στρώματα καταστροφής της πόλης; Θα ήταν λογικό οι εισβολείς να έπαιρναν το πολύτιμο σιτάρι μετά την κατάκτηση της πόλης. Σύμφωνα με τις Γραφές, αναφέρει o Wood, είχε δοθεί στους Ισραηλίτες η Θεία εντολή να μη πάρουν ούτε έναν κόκκο σιταριού από την Ιεριχώ. Η αποθήκευση μεγάλης ποσότητας σιταριού δηλώνει πως η πόλη καταστράφηκε λίγο μετά την περίοδο του θερισμού. Αυτή την εποχή του έτους, προκύπτει από αναφορές στην Παλαιά Διαθήκη ότι έγινε η εισβολή των Ισραηλιτών. Εξάλλου το μεγάλο απόθεμα σιταριού καθιστά πιο πειστική την άποψη ότι η πόλη καταστράφηκε μετά από το σύντομο διάστημα των επτά ημερών παρά έπειτα από πολυήμερη πολιορκία. Ακόμα και μια ραδιοχρονολόγηση που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα ξυλοκάρβουνου έδωσε ενδείξεις ότι η καταστροφή της πόλης συντελέστηκε γύρω στο 1410 π.Χ.
Το ζήτημα της χρονολόγησης της καταστροφής της Ιεριχούς δεν είναι καινούργιο. Αντικρουόμενες απόψεις διαμορφώθηκαν από την πρώτη φορά που ανασκάφθηκε η πόλη, στις αρχές του αιώνα. Ο C. Watzinger ήταν ο πρώτος που συμπέρανε ότι η πόλη ήταν ανοχύρωτη και ακατοίκητη κατά την περίοδο που σύμφωνα με τη Βίβλο οι Ισραηλίτες εμφανίστηκαν στη Χαναάν και κατέστρεψαν την Ιεριχώ. Τη δεκαετία του 1930 ο J. Garstang, χρησιμοποιώντας πιο εξελιγμένες μεθόδους, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει συμφωνία ανάμεσα στη διήγηση της Βίβλου και τα αρχαιολογικά δεδομένα και ότι το τέλος της πόλης ήλθε γύρω στο 1400 π.Χ. Η θέση του Garstang προκάλεσε εκ νέου διαφωνίες και ο ίδιος ζήτησε από τη Βρετανή αρχαιολόγο Kenyon να επανεξετάσει τα μέχρι τότε ευρήματα. Η άποψή της όμως συνέκλινε με εκείνη των Sellin και Watzinger. Η πρόσφατη άποψη του Wood έρχεται να συμπληρώσει μια μακρά περίοδο συζητήσεων σχετικά με τη χρονολογία της καταστροφής.
https://www.oodegr.com/oode/epistimi/ierixw1.htm
In 1868, Charles Warren identified Tell es-Sultan as the site of biblical Jericho. Ernst Sellin and Carl Watzinger excavated the site between 1907–1909 and in 1911, finding the remains of two walls which they initially suggested supported the biblical account of the Battle of Jericho. They later revised this conclusion and dated their finds to the Middle Bronze Age (1950-1550 BCE). In 1930–1936, John Garstang conducted excavations there and discovered the remains of a network of collapsed walls which he dated to about 1400 BCE. Kathleen Kenyon re-excavated the site over 1952–1958 and demonstrated that the destruction occurred at an earlier time, during a well-attested Egyptian campaign against the Hyksos of that period, and that Jericho had been deserted throughout the mid-late 13th century BCE, the supposed time of Joshua's battle. Sources differ as to what date Kenyon instead proposed; either c. 1500 BCE or c. 1580 BCE. Kenyon's work was corroborated in 1995 by radiocarbon tests which dated the destruction level to the late 17th or 16th centuries BCE. A small unwalled settlement was rebuilt in the 15th century BCE, but it has been agreed that the tell was unoccupied from the late 15th century until the 10th/9th centuries BCE.
More recently, Lorenzo Nigro from the Italian-Palestinian Expedition to Tell es-Sultan has argued that there was some sort of settlement at the site during the 14th and 13th centuries BCE. He states that the expedition has detected Late Bronze II layers in several parts of the tell, although its top layers were heavily cut by levelling operations during the Iron Age, which explains the scarcity of 13th century materials. Nigro rejects the idea that these discoveries give credence to the biblical narrative about the conquest of Canaan by Joshua.![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Jericho
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
- tanipteros
- Δημοσιεύσεις: 9837
- Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39
Re: Η Έξοδος των Εβραίων είναι μύθος;
δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!

και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!
Re: Η Έξοδος των Εβραίων είναι μύθος;
Ο Στράβων ( 1ος αι. π.Χ./1ος αι, μ.Χ. ) , στα Γεωγραφικά ( ΙΣΤ 2 , 35 ) , του αναφέρει τον Μωυσή ως Αιγύπτιο ιερέα , με δικό του θρησκευτικό δόγμα , που δυσαρεστημένος εγκατέλειψε την Αίγυπτο και εγκαταστάθηκε μαζί με ομόφρονές του στην περιοχή που είναι σήμερα τα Ιεροσόλυμα .
Δίδασκε πως οι Αιγύπτιοι και οι Λίβυες κακώς παρίσταναν το θείο με μορφή ζώων . Και οι Έλληνες λάθος έκαναν που το ζωγράφιζαν ανθρωπόμορφο. Ο Θεός δεν μοιάζει με κάτι το οποίο γνωρίζουμε.
Για τον Μωυσή έγραψε και ο Εκαταίος ο Αβδηρίτης ( 4ος αι. π.Χ. ). Απόσπασμά του διέσωσε ο Διόδωρος ο Σικελιώτης ( 1ος αι. π.Χ. ) , που με την σειρά του το διέσωσε ο Μέγας Φώτιος ( 9ος αι. μ.Χ. ) στην Βιβλιοθήκη του.
Σύμφωνα με το απόσπασμα, στην Αίγυπτο ξέσπασε λοιμός. Οι Αιγύπτιοι θεώρησαν αιτία την προσβολή των θεών , επειδή στην Αίγυπτο ζούσαν πολλοί ξένοι , που λάτρευαν τους θεούς με δικές τους τελετές , και αρχαίες αιγυπτιακές τελετές σχεδόν είχαν ξεχαστεί. Οι Αιγύπτιοι λοιπόν έδιωξαν τους ξένους. Οι επιφανέστεροι των ξένων λέγεται πως εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα και άλλους τόπους και είχαν αξιόλογους ηγεμόνες όπως ο Δαναός και ο Κάδμος.
Οι περισσότεροι ξένοι όμως εγκαταστάθηκαν με αρχηγό τον Μωυσή στην Ιουδαία που εκείνη την εποχή ήταν ακατοίκητη .
Ο Μωυσής ήταν σοφός και γενναίος . Κατέλαβε την Ιουδαία και έχτισε πόλεις , μεταξύ των οποίων την Ιερουσαλήμ και το Ναό που είναι εκεί. Έφτιαξε νόμους. Χώρισε τον λαό σε 12 φυλές , σαν τους 12 μήνες του χρόνου. Ανθρωπόμορφα αγάλματα των θεών δεν κατασκεύαζε , γιατί θεωρούσε πως ο Θεός δεν μοιάζει με τίποτα το ανθρώπινο. Έφτιαξε έθιμα που διαφέρουν από αυτά των υπόλοιπων εθνών. Εισήγαγε την "απάνθρωπο ξενηλασία" και τον "μισόξενο βίο" . Διόρισε ιερείς και δικαστές . Οι Εβραίοι λέγεται πως δεν είχαν ποτέ βασιλιά , αλλά αρχιερέα.
Ο Μωυσής εκπαίδευσε στρατιωτικά τους νέους και τους έκανε γενναίους και ανθεκτικούς στις κακουχίες. Πολέμησε τα γειτονικά έθνη και κατέκτησε εδάφη.
Διέταξε οι γονείς να ανατρέφουν τα τέκνα τους με λίγες δαπάνες. Έτσι οι Ιουδαίοι αυξήθηκαν πολύ αριθμητικά.
Αλλά αφού οι Ιουδαίοι κατακτήθηκαν από Πέρσες και Μακεδόνες, ανακατεύθηκαν με αλλόφυλους , και ξέχασαν πολλά απ' τα έθιμά τους.
Αυτά λέει ο Εκαταίος ο Αβδηρίτης για τους Ιουδαίους.
Ἡμεῖς δὲ μέλλοντες ἀναγράφειν τὸν πρὸς Ἰουδαίους πόλεμον, οἰκεῖον εἶναι διαλαμβάνομεν προδιελθεῖν ἐν κεφαλαίοις τήν τε τοῦ ἔθνους τούτου ἐξ ἀρχῆς κτίσιν καὶ τὰ παρ' αὐτοῖς νόμιμα. κατὰ τὴν Αἴγυπτον τὸ παλαιὸν λοιμικῆς περιστάσεως γενομένης ἀνέπεμπον οἱ πολλοὶ τὴν αἰτίαν τῶν κακῶν ἐπὶ τὸ δαιμόνιον· πολλῶν γὰρ καὶ παντοδαπῶν κατοικούντων ξένων καὶ διηλλαγμένοις ἔθεσι χρωμένων περὶ τὸ ἱερὸν καὶ τὰς θυσίας, καταλελύσθαι συνέβαινε παρ' αὐτοῖς τὰς πατρίους τῶν θεῶν τιμάς. 2 διόπερ οἱ τῆς χώρας ἐγγενεῖς ὑπέλαβον ἐὰν μὴ τοὺς ἀλλοφύλους μεταστήσωνται, λύσιν οὐκ ἔσεσθαι τῶν κακῶν. εὐθὺς οὖν ξενηλατουμένων τῶν ἀλλοεθνῶν, οἱ μὲν ἐπιφανέστατοι καὶ δραστικώτατοι συστραφέντες ἐξερρίφησαν, ὥς τινές φασιν, εἰς τὴν Ἑλλάδα καί τινας ἑτέρους τόπους, ἔχοντες ἀξιολόγους ἡγεμόνας, ὧν ἡγοῦντο Δαναὸς καὶ Κάδμος τῶν ἄλλων ἐπιφανέστατοι· ὁ δὲ πολὺς λεὼς ἐξέπεσεν εἰς τὴν νῦν καλουμένην Ἰουδαίαν, οὐ πόρρω μὲν κειμένην τῆς Αἰγύπτου, παντελῶς δὲ ἔρημον οὖσαν κατ' ἐκείνους τοὺς χρόνους.
ἡγεῖτο δὲ τῆς ἀποικίας ὁ προσαγορευόμενος Μωσῆς, φρονήσει τε καὶ ἀνδρείᾳ πολὺ διαφέρων. οὗτος δὲ καταλαβόμενος τὴν χώραν ἄλλας τε πόλεις ἔκτισε καὶ τὴν νῦν οὖσαν ἐπιφανεστάτην, ὀνομαζομένην Ἱεροσόλυμα. ἱδρύσατο δὲ καὶ τὸ μάλιστα παρ' αὐτοῖς τιμώμενον ἱερόν, καὶ τὰς τιμὰς καὶ ἁγιστείας τοῦ θείου κατέδειξε, καὶ τὰ κατὰ τὴν πολιτείαν ἐνομοθέτησέ τε καὶ διέταξε. διεῖλε δὲ τὸ πλῆθος εἰς δώδεκα φυλὰς διὰ τὸ τὸν ἀριθμὸν τοῦτον τελειότατον νομίζεσθαι καὶ σύμφωνον εἶναι τῷ πλήθει τῶν μηνῶν τῶν τὸν ἐνιαυτὸν συμπληρούντων. ἄγαλμα δὲ θεῶν τὸ σύνολον οὐ κατεσκεύασε διὰ τὸ μὴ νομίζειν ἀνθρωπόμορφον εἶναι τὸν θεόν, ἀλλὰ τὸν περιέχοντα τὴν γῆν οὐρανὸν μόνον εἶναι θεὸν καὶ τῶν ὅλων κύριον. τὰς δὲ θυσίας ἐξηλλαγμένας συνεστήσατο τῶν παρὰ τοῖς ἄλλοις ἔθνεσι καὶ τὰς κατὰ τὸν βίον ἀγωγάς· διὰ γὰρ τὴν ἰδίαν ξενηλασίαν ἀπάνθρωπόν τινα καὶ μισόξενον βίον εἰσηγήσατο. ἐπιλέξας δὲ τῶν ἀνδρῶν τοὺς χαριεστάτους καὶ μάλιστα δυνησομένους τοῦ σύμπαντος ἔθνους προΐστασθαι, τούτους ἱερεῖς ἀπέδειξε· τὴν δὲ διατριβὴν ἔταξεν αὐτῶν γίνεσθαι περὶ τὸ ἱερὸν καὶ τὰς τοῦ θεοῦ τιμάς τε καὶ θυσίας. τοὺς αὐτοὺς δὲ καὶ δικαστὰς ἀπέδειξε τῶν μεγίστων κρίσεων, καὶ τὴν τῶν νόμων καὶ τῶν ἐθῶν φυλακὴν τούτοις ἐπέτρεψε· διὸ καὶ βασιλέα μὲν μηδέποτε τῶν Ἰουδαίων, τὴν δὲ τοῦ πλήθους προστασίαν δίδοσθαι διὰ παντὸς τῷ δοκοῦντι τῶν ἱερέων φρονήσει καὶ ἀρετῇ προέχειν. τοῦτον δὲ προσαγορεύουσιν ἀρχιερέα, καὶ νομίζουσιν αὑτοῖς ἄγγελον γίνεσθαι τῶν τοῦ θεοῦ προσταγμάτων. τοῦτον δὲ κατὰ τὰς ἐκκλησίας καὶ τὰς ἄλλας συνόδους φησὶν ἐκφέρειν τὰ παραγγελλόμενα, καὶ πρὸς τοῦτο τὸ μέρος οὕτως εὐπιθεῖς γίνεσθαι τοὺς Ἰουδαίους ὥστε παραχρῆμα πίπτοντας ἐπὶ τὴν γῆν προσκυνεῖν τὸν τούτοις ἑρμηνεύοντα ἀρχιερέα. προσγέγραπται δὲ καὶ τοῖς νόμοις ἐπὶ τελευτῆς ὅτι Μωσῆς ἀκούσας τοῦ θεοῦ τάδε λέγει τοῖς Ἰουδαίοις. ἐποιήσατο δ' ὁ νομοθέτης τῶν τε πολεμικῶν ἔργων πολλὴν πρόνοιαν καὶ τοὺς νέους ἠνάγκαζεν ἀσκεῖν ἀνδρείαν τε καὶ καρτερίαν καὶ τὸ σύνολον ὑπομονὴν πάσης κακοπαθείας. ἐποιεῖτο δὲ καὶ στρατείας εἰς τὰ πλησιόχωρα τῶν ἐθνῶν, καὶ πολλὴν κατακτησάμενος χώραν κατεκληρούχησε, τοῖς μὲν ἰδιώταις ἴσους ποιήσας κλήρους, τοῖς δ' ἱερεῦσι μείζονας, ἵνα λαμβάνοντες ἀξιολογωτέρας προσόδους ἀπερίσπαστοι συνεχῶς προσεδρεύωσι ταῖς τοῦ θεοῦ τιμαῖς. οὐκ ἐξῆν δὲ τοῖς ἰδιώταις τοὺς ἰδίους κλήρους πωλεῖν, ὅπως μή τινες διὰ πλεονεξίαν ἀγοράζοντες τοὺς κλήρους ἐκθλίβωσι τοὺς ἀπορωτέρους καὶ κατασκευάζωσιν ὀλιγανδρίαν. τεκνοτροφεῖν τε ἠνάγκαζε τοὺς ἐπὶ τῆς χώρας· καὶ δι' ὀλίγης δαπάνης ἐκτρεφομένων τῶν βρεφῶν ἀεὶ τὸ γένος τῶν Ἰουδαίων ὑπῆρχε πολυάνθρωπον. καὶ τὰ περὶ τοὺς γάμους δὲ καὶ τὰς τῶν τελευτώντων ταφὰς πολὺ τὸ παρηλλαγμένον ἔχειν ἐποίησε νόμιμα πρὸς τὰ τῶν ἄλλων ἀνθρώπων. κατὰ δὲ τὰς ὕστερον γενομένας ἐπικρατείας ἐκ τῆς τῶν ἀλλοφύλων ἐπιμιξίας ἐπί τε τῆς τῶν Περσῶν ἡγεμονίας καὶ τῶν ταύτην καταλυσάντων Μακεδόνων πολλὰ τῶν πατρίων τοῖς Ἰουδαίοις νομίμων ἐκινήθη . . . περὶ μὲν τῶν Ἰουδαίων Ἑκαταῖος ὁ Ἀβδηρίτης ταῦτα ἱστόρηκεν.
http://attalus.org/greek/diodorus40.html
Δίδασκε πως οι Αιγύπτιοι και οι Λίβυες κακώς παρίσταναν το θείο με μορφή ζώων . Και οι Έλληνες λάθος έκαναν που το ζωγράφιζαν ανθρωπόμορφο. Ο Θεός δεν μοιάζει με κάτι το οποίο γνωρίζουμε.
Spoiler
Μωσῆς γάρ τις τῶν Αἰγυπτίων ἱερέων ἔχων τι μέρος τῆς κάτω καλουμένης χώρας, ἀπῆρεν ἐκεῖσε ἐνθένδε δυσχεράνας τὰ καθεστῶτα, καὶ συνεξῆραν αὐτῷ πολλοὶ τιμῶντες τὸ θεῖον. ἔφη γὰρ ἐκεῖνος καὶ ἐδίδασκεν, ὡς οὐκ ὀρθῶς φρονοῖεν οἱ Αἰγύπτιοι θηρίοις εἰκάζοντες καὶ βοσκήμασι τὸ θεῖον, οὐδ᾽ οἱ Λίβυες: οὐκ εὖ δὲ οὐδ᾽ οἱ Ἕλληνες ἀνθρωπομόρφους τυποῦντες: εἴη γὰρ ἓν τοῦτο μόνον θεὸς τὸ περιέχον ἡμᾶς ἅπαντας καὶ γῆν καὶ θάλατταν, ὃ καλοῦμεν οὐρανὸν καὶ κόσμον καὶ τὴν τῶν ὄντων φύσιν. τούτου δὴ τίς ἂν εἰκόνα πλάττειν θαρρήσειε νοῦν ἔχων ὁμοίαν τινὶ τῶν παρ᾽ ἡμῖν; ἀλλ᾽ ἐᾶν δεῖν πᾶσαν ξοανοποιίαν, τέμενος δ᾽ ἀφορίσαντας καὶ σηκὸν ἀξιόλογον τιμᾶν ἕδους χωρίς. ἐγκοιμᾶσθαι δὲ καὶ αὐτοὺς ὑπὲρ ἑαυτῶν καὶ ὑπὲρ τῶν ἄλλων ἄλλους τοὺς εὐονείρους: καὶ προσδοκᾶν δεῖν ἀγαθὸν παρὰ τοῦ θεοῦ καὶ δῶρον ἀεί τι καὶ σημεῖον τοὺς σωφρόνως ζῶντας καὶ μετὰ δικαιοσύνης, τοὺς δ᾽ ἄλλους μὴ προσδοκᾶν.
᾿εκεῖνος μὲν οὖν τοιαῦτα λέγων ἔπεισεν εὐγνώμονας ἄνδρας οὐκ ὀλίγους καὶ ἀπήγαγεν ἐπὶ τὸν τόπον τοῦτον, ὅπου νῦν ἐστι τὸ ἐν τοῖς Ἱεροσολύμοις κτίσμα. κατέσχε δὲ ῥᾳδίως οὐκ ἐπίφθονον ὂν τὸ χωρίον οὐδ᾽ ὑπὲρ οὗ ἄν τις ἐσπουδασμένως μαχέσαιτο: ἔστι γὰρ πετρῶδες, αὐτὸ μὲν εὔυδρον τὴν δὲ κύκλῳ χώραν ἔχον λυπρὰν καὶ ἄνυδρον, τὴν δ᾽ ἐντὸς ἑξήκοντα σταδίων καὶ ὑπόπετρον. ἅμα δ᾽ ἀντὶ τῶν ὅπλων τὰ ἱερὰ προὐβάλλετο καὶ τὸ θεῖον, ἵδρυσιν τούτου ζητεῖν ἀξιῶν, καὶ παραδώσειν ὑπισχνούμενος τοιοῦτον σεβασμὸν καὶ τοιαύτην ἱεροποιίαν ἥτις οὔτε δαπάναις ὀχλήσει τοὺς χρωμένους οὔτε θεοφορίαις οὔτε ἄλλαις πραγματείαις ἀτόποις. οὗτος μὲν οὖν εὐδοκιμήσας τούτοις συνεστήσατο ἀρχὴν οὐ τὴν τυχοῦσαν, ἁπάντων προσχωρησάντων ῥᾳδίως τῶν κύκλῳ διὰ τὴν ὁμιλίαν καὶ τὰ προτεινόμενα.
https://www.perseus.tufts.edu/hopper/te ... ction%3D36
᾿εκεῖνος μὲν οὖν τοιαῦτα λέγων ἔπεισεν εὐγνώμονας ἄνδρας οὐκ ὀλίγους καὶ ἀπήγαγεν ἐπὶ τὸν τόπον τοῦτον, ὅπου νῦν ἐστι τὸ ἐν τοῖς Ἱεροσολύμοις κτίσμα. κατέσχε δὲ ῥᾳδίως οὐκ ἐπίφθονον ὂν τὸ χωρίον οὐδ᾽ ὑπὲρ οὗ ἄν τις ἐσπουδασμένως μαχέσαιτο: ἔστι γὰρ πετρῶδες, αὐτὸ μὲν εὔυδρον τὴν δὲ κύκλῳ χώραν ἔχον λυπρὰν καὶ ἄνυδρον, τὴν δ᾽ ἐντὸς ἑξήκοντα σταδίων καὶ ὑπόπετρον. ἅμα δ᾽ ἀντὶ τῶν ὅπλων τὰ ἱερὰ προὐβάλλετο καὶ τὸ θεῖον, ἵδρυσιν τούτου ζητεῖν ἀξιῶν, καὶ παραδώσειν ὑπισχνούμενος τοιοῦτον σεβασμὸν καὶ τοιαύτην ἱεροποιίαν ἥτις οὔτε δαπάναις ὀχλήσει τοὺς χρωμένους οὔτε θεοφορίαις οὔτε ἄλλαις πραγματείαις ἀτόποις. οὗτος μὲν οὖν εὐδοκιμήσας τούτοις συνεστήσατο ἀρχὴν οὐ τὴν τυχοῦσαν, ἁπάντων προσχωρησάντων ῥᾳδίως τῶν κύκλῳ διὰ τὴν ὁμιλίαν καὶ τὰ προτεινόμενα.
https://www.perseus.tufts.edu/hopper/te ... ction%3D36
Σύμφωνα με το απόσπασμα, στην Αίγυπτο ξέσπασε λοιμός. Οι Αιγύπτιοι θεώρησαν αιτία την προσβολή των θεών , επειδή στην Αίγυπτο ζούσαν πολλοί ξένοι , που λάτρευαν τους θεούς με δικές τους τελετές , και αρχαίες αιγυπτιακές τελετές σχεδόν είχαν ξεχαστεί. Οι Αιγύπτιοι λοιπόν έδιωξαν τους ξένους. Οι επιφανέστεροι των ξένων λέγεται πως εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα και άλλους τόπους και είχαν αξιόλογους ηγεμόνες όπως ο Δαναός και ο Κάδμος.
Ο Μωυσής ήταν σοφός και γενναίος . Κατέλαβε την Ιουδαία και έχτισε πόλεις , μεταξύ των οποίων την Ιερουσαλήμ και το Ναό που είναι εκεί. Έφτιαξε νόμους. Χώρισε τον λαό σε 12 φυλές , σαν τους 12 μήνες του χρόνου. Ανθρωπόμορφα αγάλματα των θεών δεν κατασκεύαζε , γιατί θεωρούσε πως ο Θεός δεν μοιάζει με τίποτα το ανθρώπινο. Έφτιαξε έθιμα που διαφέρουν από αυτά των υπόλοιπων εθνών. Εισήγαγε την "απάνθρωπο ξενηλασία" και τον "μισόξενο βίο" . Διόρισε ιερείς και δικαστές . Οι Εβραίοι λέγεται πως δεν είχαν ποτέ βασιλιά , αλλά αρχιερέα.
Ο Μωυσής εκπαίδευσε στρατιωτικά τους νέους και τους έκανε γενναίους και ανθεκτικούς στις κακουχίες. Πολέμησε τα γειτονικά έθνη και κατέκτησε εδάφη.
Διέταξε οι γονείς να ανατρέφουν τα τέκνα τους με λίγες δαπάνες. Έτσι οι Ιουδαίοι αυξήθηκαν πολύ αριθμητικά.
Αλλά αφού οι Ιουδαίοι κατακτήθηκαν από Πέρσες και Μακεδόνες, ανακατεύθηκαν με αλλόφυλους , και ξέχασαν πολλά απ' τα έθιμά τους.
Αυτά λέει ο Εκαταίος ο Αβδηρίτης για τους Ιουδαίους.
Spoiler
Ἡμεῖς δὲ μέλλοντες ἀναγράφειν τὸν πρὸς Ἰουδαίους πόλεμον, οἰκεῖον εἶναι διαλαμβάνομεν προδιελθεῖν ἐν κεφαλαίοις τήν τε τοῦ ἔθνους τούτου ἐξ ἀρχῆς κτίσιν καὶ τὰ παρ' αὐτοῖς νόμιμα. κατὰ τὴν Αἴγυπτον τὸ παλαιὸν λοιμικῆς περιστάσεως γενομένης ἀνέπεμπον οἱ πολλοὶ τὴν αἰτίαν τῶν κακῶν ἐπὶ τὸ δαιμόνιον· πολλῶν γὰρ καὶ παντοδαπῶν κατοικούντων ξένων καὶ διηλλαγμένοις ἔθεσι χρωμένων περὶ τὸ ἱερὸν καὶ τὰς θυσίας, καταλελύσθαι συνέβαινε παρ' αὐτοῖς τὰς πατρίους τῶν θεῶν τιμάς. 2 διόπερ οἱ τῆς χώρας ἐγγενεῖς ὑπέλαβον ἐὰν μὴ τοὺς ἀλλοφύλους μεταστήσωνται, λύσιν οὐκ ἔσεσθαι τῶν κακῶν. εὐθὺς οὖν ξενηλατουμένων τῶν ἀλλοεθνῶν, οἱ μὲν ἐπιφανέστατοι καὶ δραστικώτατοι συστραφέντες ἐξερρίφησαν, ὥς τινές φασιν, εἰς τὴν Ἑλλάδα καί τινας ἑτέρους τόπους, ἔχοντες ἀξιολόγους ἡγεμόνας, ὧν ἡγοῦντο Δαναὸς καὶ Κάδμος τῶν ἄλλων ἐπιφανέστατοι· ὁ δὲ πολὺς λεὼς ἐξέπεσεν εἰς τὴν νῦν καλουμένην Ἰουδαίαν, οὐ πόρρω μὲν κειμένην τῆς Αἰγύπτου, παντελῶς δὲ ἔρημον οὖσαν κατ' ἐκείνους τοὺς χρόνους.
ἡγεῖτο δὲ τῆς ἀποικίας ὁ προσαγορευόμενος Μωσῆς, φρονήσει τε καὶ ἀνδρείᾳ πολὺ διαφέρων. οὗτος δὲ καταλαβόμενος τὴν χώραν ἄλλας τε πόλεις ἔκτισε καὶ τὴν νῦν οὖσαν ἐπιφανεστάτην, ὀνομαζομένην Ἱεροσόλυμα. ἱδρύσατο δὲ καὶ τὸ μάλιστα παρ' αὐτοῖς τιμώμενον ἱερόν, καὶ τὰς τιμὰς καὶ ἁγιστείας τοῦ θείου κατέδειξε, καὶ τὰ κατὰ τὴν πολιτείαν ἐνομοθέτησέ τε καὶ διέταξε. διεῖλε δὲ τὸ πλῆθος εἰς δώδεκα φυλὰς διὰ τὸ τὸν ἀριθμὸν τοῦτον τελειότατον νομίζεσθαι καὶ σύμφωνον εἶναι τῷ πλήθει τῶν μηνῶν τῶν τὸν ἐνιαυτὸν συμπληρούντων. ἄγαλμα δὲ θεῶν τὸ σύνολον οὐ κατεσκεύασε διὰ τὸ μὴ νομίζειν ἀνθρωπόμορφον εἶναι τὸν θεόν, ἀλλὰ τὸν περιέχοντα τὴν γῆν οὐρανὸν μόνον εἶναι θεὸν καὶ τῶν ὅλων κύριον. τὰς δὲ θυσίας ἐξηλλαγμένας συνεστήσατο τῶν παρὰ τοῖς ἄλλοις ἔθνεσι καὶ τὰς κατὰ τὸν βίον ἀγωγάς· διὰ γὰρ τὴν ἰδίαν ξενηλασίαν ἀπάνθρωπόν τινα καὶ μισόξενον βίον εἰσηγήσατο. ἐπιλέξας δὲ τῶν ἀνδρῶν τοὺς χαριεστάτους καὶ μάλιστα δυνησομένους τοῦ σύμπαντος ἔθνους προΐστασθαι, τούτους ἱερεῖς ἀπέδειξε· τὴν δὲ διατριβὴν ἔταξεν αὐτῶν γίνεσθαι περὶ τὸ ἱερὸν καὶ τὰς τοῦ θεοῦ τιμάς τε καὶ θυσίας. τοὺς αὐτοὺς δὲ καὶ δικαστὰς ἀπέδειξε τῶν μεγίστων κρίσεων, καὶ τὴν τῶν νόμων καὶ τῶν ἐθῶν φυλακὴν τούτοις ἐπέτρεψε· διὸ καὶ βασιλέα μὲν μηδέποτε τῶν Ἰουδαίων, τὴν δὲ τοῦ πλήθους προστασίαν δίδοσθαι διὰ παντὸς τῷ δοκοῦντι τῶν ἱερέων φρονήσει καὶ ἀρετῇ προέχειν. τοῦτον δὲ προσαγορεύουσιν ἀρχιερέα, καὶ νομίζουσιν αὑτοῖς ἄγγελον γίνεσθαι τῶν τοῦ θεοῦ προσταγμάτων. τοῦτον δὲ κατὰ τὰς ἐκκλησίας καὶ τὰς ἄλλας συνόδους φησὶν ἐκφέρειν τὰ παραγγελλόμενα, καὶ πρὸς τοῦτο τὸ μέρος οὕτως εὐπιθεῖς γίνεσθαι τοὺς Ἰουδαίους ὥστε παραχρῆμα πίπτοντας ἐπὶ τὴν γῆν προσκυνεῖν τὸν τούτοις ἑρμηνεύοντα ἀρχιερέα. προσγέγραπται δὲ καὶ τοῖς νόμοις ἐπὶ τελευτῆς ὅτι Μωσῆς ἀκούσας τοῦ θεοῦ τάδε λέγει τοῖς Ἰουδαίοις. ἐποιήσατο δ' ὁ νομοθέτης τῶν τε πολεμικῶν ἔργων πολλὴν πρόνοιαν καὶ τοὺς νέους ἠνάγκαζεν ἀσκεῖν ἀνδρείαν τε καὶ καρτερίαν καὶ τὸ σύνολον ὑπομονὴν πάσης κακοπαθείας. ἐποιεῖτο δὲ καὶ στρατείας εἰς τὰ πλησιόχωρα τῶν ἐθνῶν, καὶ πολλὴν κατακτησάμενος χώραν κατεκληρούχησε, τοῖς μὲν ἰδιώταις ἴσους ποιήσας κλήρους, τοῖς δ' ἱερεῦσι μείζονας, ἵνα λαμβάνοντες ἀξιολογωτέρας προσόδους ἀπερίσπαστοι συνεχῶς προσεδρεύωσι ταῖς τοῦ θεοῦ τιμαῖς. οὐκ ἐξῆν δὲ τοῖς ἰδιώταις τοὺς ἰδίους κλήρους πωλεῖν, ὅπως μή τινες διὰ πλεονεξίαν ἀγοράζοντες τοὺς κλήρους ἐκθλίβωσι τοὺς ἀπορωτέρους καὶ κατασκευάζωσιν ὀλιγανδρίαν. τεκνοτροφεῖν τε ἠνάγκαζε τοὺς ἐπὶ τῆς χώρας· καὶ δι' ὀλίγης δαπάνης ἐκτρεφομένων τῶν βρεφῶν ἀεὶ τὸ γένος τῶν Ἰουδαίων ὑπῆρχε πολυάνθρωπον. καὶ τὰ περὶ τοὺς γάμους δὲ καὶ τὰς τῶν τελευτώντων ταφὰς πολὺ τὸ παρηλλαγμένον ἔχειν ἐποίησε νόμιμα πρὸς τὰ τῶν ἄλλων ἀνθρώπων. κατὰ δὲ τὰς ὕστερον γενομένας ἐπικρατείας ἐκ τῆς τῶν ἀλλοφύλων ἐπιμιξίας ἐπί τε τῆς τῶν Περσῶν ἡγεμονίας καὶ τῶν ταύτην καταλυσάντων Μακεδόνων πολλὰ τῶν πατρίων τοῖς Ἰουδαίοις νομίμων ἐκινήθη . . . περὶ μὲν τῶν Ἰουδαίων Ἑκαταῖος ὁ Ἀβδηρίτης ταῦτα ἱστόρηκεν.
http://attalus.org/greek/diodorus40.html
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 2 Απαντήσεις
- 316 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από AlienWay
